Ja, moeten we het maar even zonder mod doen; het is niet andersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
Ik zat net te niezen en snotneus en beetje hoofdpijn maar moet ik dan nu werk bellen en zeggen ik kom niet? Verder geen koorts en hoesten ofzo.
Helemaal de horeca, dat kan beter gepresenteerd worden voor het weekend als na het weekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kan toch haast niet anders dan vandaag.
Scholen dicht, horeca+winkels dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens het overtypen kwam dat stukje in het debat voorbij over het niet kijken naar Singapore. Echt
What
The
Fuck.
Precies dit moeten ze regelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook zoiets, maar hoop wel dat er een opvang blijft voor kinderen voor ouders in de zorg bijvoorbeeld.
zo komt hij echt wel over he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Kyran het volgende:
Die Baudet is echt of dronken of stoned, wat een gast
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar zo komt het niet overquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denkt
#zetaluhoedjeop
Nou als je thuis blijft en verder niemand binnen laat is de kans vrij klein.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kies gewoon voor mezelf.
Blijf lekker thuis.
Kan ik het nog wel krijgen, maar de kans is kleiner.
Als je van huis uit kan werken zou ik thuisblijven, al is het maar voor de gemoedsrust van je collega's als je daar het snot uit je ogen niestquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
Ik zat net te niezen en snotneus en beetje hoofdpijn maar moet ik dan nu werk bellen en zeggen ik kom niet? Verder geen koorts en hoesten ofzo.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denkt
#zetaluhoedjeop
Ja ik heb 2 baantjes, 1 is gewoon op kantoor en dat werk kan ook wel later of thuis. Maar anderer is in de keuken voor een ondernemer die mogelijk straks ook zijn tent wel moet sluiten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Officieel wel geloof ik.
Maar ik snap je twijfel. Nederlanders voelen zich daar toch al snel bezwaard over.
Maar hoe sneller de verspreiding hoe meer er wél tegelijk zijn. En dat kunnen de ziekenhuizen dan niet handelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Of om het duidelijker te zeggen: Niet alle besmettingsgevallen die Nederland gaat krijgen zullen tegelijkertijd zijn.
Zonder mij geen fokquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, moeten we het maar even zonder mod doen; het is niet anders
Ja, akkoord, doe ik ook, volgende week nog zw, en dan kijk ik wel weer verder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kies gewoon voor mezelf.
Blijf lekker thuis.
Kan ik het nog wel krijgen, maar de kans is kleiner.
Toch maar de scholen dicht. Misschien dat dat besluit in het weekend wordt genomen, of anders volgende week.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Wanneer verwachten jullie een volgende pakket van maatregelen? De eerste kwam 3 dagen geleden en de andere gisteren... Persoonlijk denk ik dat het voor of dit weekend nog wel het eea gepresenteerd gaat worden.
Ja bij dat werk waar het kan is het vanaf morgen ook gewoon iedereen werkt thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je van huis uit kan werken zou ik thuisblijven, al is het maar voor de gemoedsrust van je collega's als je daar het snot uit je ogen niest
Da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hoe sneller de verspreiding hoe meer er wél tegelijk zijn. En dat kunnen de ziekenhuizen dan niet handelen.
Nice, ik had het al verwacht hoor. Als China volledig operationeel is gaan ze meer hulptroepen en beademingsapparaten enzovoorts invliegen. Ze voelen zich verantwoordelijk (schamen zich ook voor wat ze per ongeluk veroorzaakt hebben)quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef showtimer het volgende:
[..]Is al geland.twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:45:22A China Eastern A350 is currently en route to Rome carrying medical experts and 31 tonnes of medical supplies. Track live at https://t.co/a5aIbXsekK https://t.co/tmyNFj51sB reageer retweet
Ditquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zonder mij geen fok
( @:flippiee )
Ook hoe hij richting microfoon loopt, als een dronken eendje, kleine oogjes en allesquote:
Sommige beurzen doen dat al "time out" van 15 minuten bijv. Beurscrashes hebben altijd een unieke omstandigheid. Felle crashes ontstaan altijd door onderpricing van risc, zo ook deze keer. Risico's horen bij het leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Strani het volgende:
Zitten hier ook mensen die verstand hebben van economie? Want ik me namelijk afvraag: Zou het gezien de unieke omstandigheden niet beter zijn als de beurzen ook voorlopig worden stilgelegd?
Wat de keuken betreft: Tja, als je al een beetje twijfelt moet je je afvragen hoe verstandig het is om met het eten van andere mensen bezig te zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja bij dat werk waar het kan is het vanaf morgen ook gewoon iedereen werkt thuis.
Ja zou geen verkeerd plan zijn, desnoods ouders zelf laten besluiten wat ze doen. Dan zijn de groepen al minder groot.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Toch maar de scholen dicht. Misschien dat dat besluit in het weekend wordt genomen, of anders volgende week.
Kan allemaalquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ga denk ik of een kantoorbaan m.b.t. kankeronderzoek zoeken
of
Omscholen naar viroloog
Dat van die korte time outs had ik inderdaad begrepen. Risico's horen wel bij het leven ja maar dit gaat verder dan het risico van beleggers en het is verder nergens goed voor om al die beurzen in elkaar te laten storten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Sommige beurzen doen dat al "time out" van 15 minuten bijv. Beurscrashes hebben altijd een unieke omstandigheid. Felle crashes ontstaan altijd door onderpricing van risc, zo ook deze keer. Risico's horen bij het leven.
Laat even weten of het luktquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:40 schreef DonDruiper het volgende:
Dit is allemaal niet echt. Ik wordt zo wakker en dan was alles nep.
Dat was toch ook al bevestigd?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef skysherrif het volgende:
Krijg nu van vrienden op app te horen dat alle uni colleges helemaal vervallen. Ook werkgroepen (op erasmus)
maar hij heeft wel een aantal goede punten en kritiekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Kyran het volgende:
Die Baudet is echt of dronken of stoned, wat een gast
oh dat wist ik niet, heb het een paar uur niet bijgehoudenquote:
Openbaar vervoer willen ze ook gaan aanpakken.....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:
Denk maandag/dinsdag volgende pakket met maatregelen. De maatregelen van vandaag gaan het wat afremmen, maar niet genoeg.
Ah okay ik weet het ook niet helemaal zeker dan verderquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
oh dat wist ik niet, heb het een paar uur niet bijgehouden
Laatste wat ik net nog wist dat alleen tentamens en hoor niet doorging.
Dit gevoel heb ik dus af en toe ook nog steeds. Heel gek. Nog niet zo heel lang geleden zat ik te genieten van de serie Cordon op Videoland waarbij een deel van Antwerpen in lockdown gaat vanwege een virus. Het leek toen zo'n ver van m'n bed show. Gewoon een spannende serie. En zie waar we zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:40 schreef DonDruiper het volgende:
Dit is allemaal niet echt. Ik wordt zo wakker en dan was alles nep.
Zoals ik al zei, als ik het op één dag eens kan zijn met Wilders, Kuzu, Baudet en Krol dan is er iets goed misquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar hij heeft wel een aantal goede punten en kritiek
de rest van de 2de kamer zit er maar als een stel incompetente lamballen bij
Ik heb ook wel heel de tijd het gevoel alsof we in een film zitten, nou zit ik niet in een risicogroep, maar voor die daar wel inzitten moet dit wel echt enorm onwerkelijk aanvoelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gevoel heb ik dus af en toe ook nog steeds. Heel gek. Nog niet zo heel lang geleden zat ik te genieten van de serie Cordon op Videoland waarbij een deel van Antwerpen in lockdown gaat vanwege een virus. Het leek toen zo'n ver van m'n bed show. Gewoon een spannende serie. En zie waar we zijn.
Alsof je in een slechte film meedoet...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gevoel heb ik dus af en toe ook nog steeds. Heel gek. Nog niet zo heel lang geleden zat ik te genieten van de serie Cordon op Videoland waarbij een deel van Antwerpen in lockdown gaat vanwege een virus. Het leek toen zo'n ver van m'n bed show. Gewoon een spannende serie. En zie waar we zijn.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef liesje1979 het volgende:
Ik kreeg deze brief via whatsapp van een collega. Ik ben geen leerkracht maar welk wel met schoolkinderen. Het is een beetje een sentiment maar kan me er wel in vinden.Jammer dat onderwijs altijd zo jankerig en vol emotie zaken moet opschrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens het overtypen kwam dat stukje in het debat voorbij over het niet kijken naar Singapore. Echt
What
The
Fuck.
Zorg voor een feitelijk verhaal en zakelijkheid, goed verhaal met voorstellen hoe op te lossen waar iemand wat mee kan
Ik krijg persoonlijk jeuk van dit soort huil-epossenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ze zijn er nog, maar er kunnen wel enkele tenten worden afgebroken inmiddels in dat kamp.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Tengano het volgende:
Hoe groot is mijn kamp 'het is maar een griepje' nog?
Maar het effect van het afremmen zal nog niet zichtbaar zijn denk ik, dus denk dat daarvoor al nieuwe maatregelen zullen komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:
Denk maandag/dinsdag volgende pakket met maatregelen. De maatregelen van vandaag gaan het wat afremmen, maar niet genoeg.
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het wel een beetje spannend vind. Als je naar de bioscoop of naar een pretpark gaat betaal je klauwen met geld om dergelijke sensaties te ervaren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je nu nog denkt dat het een griepije is heb je geen bord voor je kop maar gewoon een hele wolkenkrabber.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Tengano het volgende:
Ik gebruik dettol voor oppervlakken als schoonmaakmiddel, altijd al.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:40 schreef Strani het volgende:
Wat de keuken betreft: Tja, als je al een beetje twijfelt moet je je afvragen hoe verstandig het is om met het eten van andere mensen bezig te zijn.
Zeker wel, want de risico perceptie keert terug. Als je minder felle crashes wilt bereiken moeten centrale banken stoppen met baillouts dan heb je vaker crashes maar die zullen veel minder heftig zijn. Het zijn de centrale banken die underpricing of risc stimuleren maar het is een illusie te denken dat je dat add infinitum kunt doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat van die korte time outs had ik inderdaad begrepen. Risico's horen wel bij het leven ja maar dit gaat verder dan het risico van beleggers en het is verder nergens goed voor om al die beurzen in elkaar te laten storten.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zijn er nog, maar er kunnen wel enkele tenten worden afgebroken inmiddels in dat kamp.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het wel een beetje spannend vind. Als je naar de bioscoop of naar een pretpark gaat betaal je klauwen met geld om dergelijke sensaties te ervaren.
*armen in de lucht gooit*quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Tengano het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Hypothese: er zijn al veel meer besmettingen dan gerapporteerd.
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Nu zijn we beperkt door hoe weinig er getest wordt.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Er zijn wél peilstations: https://www.nivel.nl/en/n(...)sartsen-peilstationsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat die 3000 tests er nu misschien helemaal niet zijn voor zo'n steekproef.
.quote:12-03-2020 | 14.00
Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Het lijkt erop dat ze gewoon gedoseerd maar wel snel achter elkaar het werkelijke plan aan het doordrukken zijn. Op zich niet slecht, alles in één keer is te radicaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het effect van het afremmen zal nog niet zichtbaar zijn denk ik, dus denk dat daarvoor al nieuwe maatregelen zullen komen.
Ik ben ook nerveus. De Efteling blijft trouwens gewoon open.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het wel een beetje spannend vind. Als je naar de bioscoop of naar een pretpark gaat betaal je klauwen met geld om dergelijke sensaties te ervaren.
Als er op dit moment één vakgebied is die wat mij betreft huil-epossen mag schrijven zijn het de verpleegkundigen en artsen op IC afdelingen. Die Italianen die 14-16 uur lang moeten werken, zelfs als ze besmet zijn en keuzes moeten maken of ze persoon A of B gaan helpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Jammer dat onderwijs altijd zo jankerig en vol emotie zaken moet opschrijven.
Zorg voor een feitelijk verhaal en zakelijkheid, goed verhaal met voorstellen hoe op te lossen waar iemand wat mee kan
Ik krijg persoonlijk jeuk van dit soort huil-epossen
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Altijd kijken naar wat iemand doet ipv wat iemand zegtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
Zoveel mogelijk nieuwe gevallen moeten we beperken.
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Lees: de economie gaat voor; we nemen gewoon het risico. Denk aan plan Bquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Zouden ze er ooit van leren dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeker wel, want de risico perceptie keert terug. Als je minder felle crashes wilt bereiken moeten centrale banken stoppen met baillouts dan heb je vaker crashes maar die zullen veel minder heftig zijn. Het zijn de centrale banken die underpricing of risc stimuleren maar het is een illusie te denken dat je dat add infinitum kunt doen.
Hoezo maat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.
Da's ook weer waar. Zolang je niet in het eten hoest/niest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik gebruik dettol voor oppervlakken als schoonmaakmiddel, altijd al.
Was mijn handen met dettol zeep uit een handsfree pompje, droog ze af met keukenpapier, voordat ik begin met koken.
Denk dat dit beter is, dan dat we allevier, ieder voor zich in de keuken staan.
Oh jij zat zelf niet in Kamp Griepje. Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Tengano het volgende:
[..]Ja, en ik wordt ook niet meer zo uitgelachen in het boodschappentopic waar ik een van de eerste was om een flinke prepvoorraad aan te leggen
Oke dan dat maar. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik vind dat het idd een gewone griep is en ik ben wss niet alleen. Maar we mogen van mening verschillen, dat houdt het interresant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je nu nog denkt dat het een griepije is heb je geen bord voor je kop maar gewoon een hele wolkenkrabber.
Heb vanmiddag ook m'n koelkast vol gegooid, niet dat ik verwacht dat we uiteindelijk niks meer kunnen kopen. Maar verwacht wel dat sommige producten moeilijker verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Tengano het volgende:
[..]Ja, en ik wordt ook niet meer zo uitgelachen in het boodschappentopic waar ik een van de eerste was om een flinke prepvoorraad aan te leggen
Boeiend?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:47 schreef Elan het volgende:
Voelt alsof je naar de gevangenis moet omdat zoveel vanzelfsprekendheden en vrijheden dreigen weg te vallen.
Mag je over een week nog wel een wandeling maken op straat bijvoorbeeld?
Ik vind de redenatie wel volgbaar. Maar het is wel inconsistent als je ziet dat zelfs trainingen van sportteampjes en zo worden afgelast.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Kamp Griepjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jij zat zelf niet in Kamp Griepje. Dat is ook zo.
Ik vind het meer sensationeelquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben ook nerveus. De Efteling blijft trouwens gewoon open.
Dan eten we wel wat er wel verkrijgbaar is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb vanmiddag ook m'n koelkast vol gegooid, niet dat ik verwacht dat we uiteindelijk niks meer kunnen kopen. Maar verwacht wel dat sommige producten moeilijker verkrijgbaar zijn.
Ja maar da's omdat jij niet genoeg onder water zit!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:49 schreef TLC het volgende:
In de toekomst maar steden bouwen op oceaanbodems, met zo'n grote koepel erbovenik moet het eerste virus nog tegenkomen dat kan zwemmen
Wie weet wat het je daarnaast nog oplevert, maar dat kun je achteraf pas zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.
Zal vast nog wel wat te verkrijgen zijn, maar kies liever zelfquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan eten we wel wat er wel verkrijgbaar is.
Hoezo zou je de huur niet kunnen betalen, je krijgt toch altijd doorbetaald bij ziekte in Nederland?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niemand heeft dit ooit meegemaakt. Behalve @yvonne, die heeft de oorlog nog meegemaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind het meer sensationeelIk heb zoiets nog nooit meegemaakt, spannond dus.
Eh, neequote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoezo zou je de huur niet kunnen betalen, je krijgt toch altijd doorbetaald bij ziekte in Nederland?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Jammer dat onderwijs altijd zo jankerig en vol emotie zaken moet opschrijven.
Ik krijg persoonlijk jeuk van dit soort huil-epossen
Goed bezigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb vanmiddag ook m'n koelkast vol gegooid, niet dat ik verwacht dat we uiteindelijk niks meer kunnen kopen. Maar verwacht wel dat sommige producten moeilijker verkrijgbaar zijn.
Oh toch wel Kamp Griepje. Ik kan het niet meer volgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oke dan dat maar. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik vind dat het idd een gewone griep is en ik ben wss niet alleen. Maar we mogen van mening verschillen, dat houdt het interresant.
Leg uit?quote:
Jammer genoeg niet.quote:
Ja, 70 of 80% procent. Mensen zonder vast contract kunnen de tiefus krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je in loondienst bent wel, zijn ze verplicht.
Omdat ik weet of kon inschatten wat de impact van dit hele gedoe ging worden. Ben niet bang voor die griep, maar heb geen zin om op een houtje te bijtenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh toch wel Kamp Griepje. Ik kan het niet meer volgen.
Vanwaar dan je prepvoorraad?
Snap dat ook wel weer... En er wordt hier genoeg onzin gepost. Dan is dit nog redelijk on topic.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat het ook meer een facebook post was dat het echt naar Rutte is gegaan. Het zijn natuurlijk ook geen wetenschappers. maar er zit wel veel sentiment in natuurlijk. Misschien dat ik me er in herken omdat ik tegen dezelfde dingen een beetje aanloop. Echt, je wil niet weten hoe vaak ik kinderen aanraak. En elke keer is er weer een fractie van een seconde dat ik denk euhm....
Vandaag nam er een jongetje afscheid, dit jongetje ken ik al 10 jaar, het gezin al zeker 12 jaar en ik heb dat jongetje zeker 6 jaar onder mijn hoede gehad. Ik KAN niet anders dan gewoon normaal afscheid te nemen van zo'n jongetje en geef hem een knuffel. Maar dat wringt dan wel in je hoofd zeg maar.
De moeder die ik dus ook al zo lang ken wilde ik eigenlijk een knuffel geven maar heb ik een hand gegeven.
Lol naja inmiddels is deze post een beetje een mij sentiment geworden en heeft het verder niet meer zoveel te maken met die brief. Sorry.
Wat denk je van alle muzikanten bv van wie de complete theatertour is afgelast vandaag. Of de technici die voor die muzikanten werken. Die hebben wellicht maandenlang nul inkomen voordat men weer evenementjes en shows aandurft en het überhaupt weer mag. En dat is nog maar één voorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoezo zou je de huur niet kunnen betalen, je krijgt toch altijd doorbetaald bij ziekte in Nederland?
Als je je ziek zou melden heb je toch wel recht op ziektewet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, 70 of 80% procent. Mensen zonder vast contract kunnen de tiefus krijgen.
Mwa. Als dat het ergste is. Ik begrijp die stress niet. Zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Is toch stressvol man als je opgelsloten zit in je huis.
Hoeveel ZZP'ers hebben we ook alweer?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik weet het wel als ik kan kiezen tussen knakworst uit blik of tulpenbollenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:54 schreef quirina het volgende:
Ach in de tweede wereldoorlog aten mensen tulpenbollen en aardappelschillensoep.
We moeten niet klagen.
Er is geen hont die het komt controlerenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je je ziek zou melden heb je toch wel recht op ziektewet?
Die muzikanten werken vaak als zelfstandig ondernemer of zelfs BV. Die krijgen gecompenseerd van de staat is al toegezegd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat denk je van alle muzikanten bv van wie de complete theatertour is afgelast vandaag. Of de technici die voor die muzikanten werken. Die hebben wellicht maandenlang nul inkomen voordat men weer evenmentjes en shows aandurft. En dat is nog maar één voorbeeld.
Niet als zzp'er.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |