quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het wel een beetje spannend vind. Als je naar de bioscoop of naar een pretpark gaat betaal je klauwen met geld om dergelijke sensaties te ervaren.
*armen in de lucht gooit*quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:41 schreef Tengano het volgende:
Hoe groot is mijn kamp 'het is maar een griepje' nog?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Hypothese: er zijn al veel meer besmettingen dan gerapporteerd.
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Nu zijn we beperkt door hoe weinig er getest wordt.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Er zijn wél peilstations: https://www.nivel.nl/en/n(...)sartsen-peilstationsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat die 3000 tests er nu misschien helemaal niet zijn voor zo'n steekproef.
.quote:12-03-2020 | 14.00
Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Het lijkt erop dat ze gewoon gedoseerd maar wel snel achter elkaar het werkelijke plan aan het doordrukken zijn. Op zich niet slecht, alles in één keer is te radicaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het effect van het afremmen zal nog niet zichtbaar zijn denk ik, dus denk dat daarvoor al nieuwe maatregelen zullen komen.
Ik ben ook nerveus. De Efteling blijft trouwens gewoon open.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het wel een beetje spannend vind. Als je naar de bioscoop of naar een pretpark gaat betaal je klauwen met geld om dergelijke sensaties te ervaren.
Als er op dit moment één vakgebied is die wat mij betreft huil-epossen mag schrijven zijn het de verpleegkundigen en artsen op IC afdelingen. Die Italianen die 14-16 uur lang moeten werken, zelfs als ze besmet zijn en keuzes moeten maken of ze persoon A of B gaan helpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Jammer dat onderwijs altijd zo jankerig en vol emotie zaken moet opschrijven.
Zorg voor een feitelijk verhaal en zakelijkheid, goed verhaal met voorstellen hoe op te lossen waar iemand wat mee kan
Ik krijg persoonlijk jeuk van dit soort huil-epossen
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Altijd kijken naar wat iemand doet ipv wat iemand zegtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
Zoveel mogelijk nieuwe gevallen moeten we beperken.
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Lees: de economie gaat voor; we nemen gewoon het risico. Denk aan plan Bquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Zouden ze er ooit van leren dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeker wel, want de risico perceptie keert terug. Als je minder felle crashes wilt bereiken moeten centrale banken stoppen met baillouts dan heb je vaker crashes maar die zullen veel minder heftig zijn. Het zijn de centrale banken die underpricing of risc stimuleren maar het is een illusie te denken dat je dat add infinitum kunt doen.
Hoezo maat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.
Da's ook weer waar. Zolang je niet in het eten hoest/niest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik gebruik dettol voor oppervlakken als schoonmaakmiddel, altijd al.
Was mijn handen met dettol zeep uit een handsfree pompje, droog ze af met keukenpapier, voordat ik begin met koken.
Denk dat dit beter is, dan dat we allevier, ieder voor zich in de keuken staan.
Oh jij zat zelf niet in Kamp Griepje. Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Tengano het volgende:
[..]Ja, en ik wordt ook niet meer zo uitgelachen in het boodschappentopic waar ik een van de eerste was om een flinke prepvoorraad aan te leggen
Oke dan dat maar. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik vind dat het idd een gewone griep is en ik ben wss niet alleen. Maar we mogen van mening verschillen, dat houdt het interresant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je nu nog denkt dat het een griepije is heb je geen bord voor je kop maar gewoon een hele wolkenkrabber.
Heb vanmiddag ook m'n koelkast vol gegooid, niet dat ik verwacht dat we uiteindelijk niks meer kunnen kopen. Maar verwacht wel dat sommige producten moeilijker verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:45 schreef Tengano het volgende:
[..]Ja, en ik wordt ook niet meer zo uitgelachen in het boodschappentopic waar ik een van de eerste was om een flinke prepvoorraad aan te leggen
Boeiend?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:47 schreef Elan het volgende:
Voelt alsof je naar de gevangenis moet omdat zoveel vanzelfsprekendheden en vrijheden dreigen weg te vallen.
Mag je over een week nog wel een wandeling maken op straat bijvoorbeeld?
Ik vind de redenatie wel volgbaar. Maar het is wel inconsistent als je ziet dat zelfs trainingen van sportteampjes en zo worden afgelast.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
"Scholen blijven open"
Schiet mij maar lek.
Kamp Griepjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jij zat zelf niet in Kamp Griepje. Dat is ook zo.
Ik vind het meer sensationeelquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben ook nerveus. De Efteling blijft trouwens gewoon open.
Dan eten we wel wat er wel verkrijgbaar is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb vanmiddag ook m'n koelkast vol gegooid, niet dat ik verwacht dat we uiteindelijk niks meer kunnen kopen. Maar verwacht wel dat sommige producten moeilijker verkrijgbaar zijn.
Ja maar da's omdat jij niet genoeg onder water zit!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:49 schreef TLC het volgende:
In de toekomst maar steden bouwen op oceaanbodems, met zo'n grote koepel erbovenik moet het eerste virus nog tegenkomen dat kan zwemmen
Wie weet wat het je daarnaast nog oplevert, maar dat kun je achteraf pas zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Ik vind het niet chill om de huur niet kunnen te betalen. Zou wel aan mij liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |