Zie de opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:11 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)-de-ic-vol~a434512f/
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een derde patient aan de besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.![]()
Die Kluytmans zei in Nieuwsuur ook al dat er een derde dode was in Amphia zkh Breda, maar vanmiddag las ik dat het de tweede was.
Ik ben nu al de tel kwijt. Wat is dat lijstje met dode slachtoffers in NL?
Die uit Goirle, lag die dan ook in het Amphia? Ik dacht het Tweesteden zkh Tilburg.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zaterdag en zondag sowieso dichtgaan. Maandag is nog even afwachten.
Dat zijn dan 33 man in een land dat staat in de top 10 van hoogste gemiddelde leeftijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:02 schreef Momo het volgende:
twitter:steeph twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:59:54Niet in het nieuws, het drama in San Marino. 1 op de duizend mensen is daar al aan het virus overleden. Enorme impact op de kleine stadstaat. https://t.co/Ao9Wuzf3Tk reageer retweet
Begrijpelijk. Wel vervelend. Al het entertainment verdwijntquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef LTVDK het volgende:
Duurde even, maar ook de F1 GP van Australië gaat niet door:twitter:F1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 00:08:16Formula 1 and the FIA, with the full support of the Australian Grand Prix Corporation (AGPC), have taken the decision that all Formula 1 activity for the Australian Grand Prix is cancelled https://t.co/rHbc7hlNvH reageer retweet
Da's niet zo brekend meer hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef riazop het volgende:
Brekend!
In Spanje vanaf deze nacht complete lockdown in aantal voorsteden van Barcelona
Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui y Òdena
Verwacht dat vanaf maandag rest van Spanje zal moeten volgen. Dit is zinloos.
Je weet volgens mij nu echt wel dat er een bron bij hoort.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef riazop het volgende:
Brekend!
In Spanje vanaf deze nacht complete lockdown in aantal voorsteden van Barcelona
Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui y Òdena
Verwacht dat vanaf maandag rest van Spanje zal moeten volgen. Dit is zinloos.
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bronquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet volgens mij nu echt wel dat er een bron bij hoort.
Voor mij wel, voor alle anderen die jou wellicht niet kennen misschien niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bron
Ja maar die kennen jou weer, dus we zitten goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor mij wel, voor alle anderen die jou wellicht niet kennen misschien niet.
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Goed praten? Vind er niks goeds aan. Kan wel de directeur begrijpen dat er gewoon geen beginnen aan is in Brabant.
Ik zie overigens het hele nut niet echt meer van testen in Brabant. Er gaat niets veranderen in de behandeling of je restricties. Kost een hoop tijd energie die beter naar de patienten gaat
https://nos.nl/liveblog/2(...)eca-tot-3-april.htmlquote:Formule 1 trekt stekker uit Grand Prix van Australië
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.
Eens met dat tweede, maar is het dan juist niet verstandig om je personeel wel te testen? Ze moeten namelijk komen werken, zelfs met klachten en komen in aanraking met patiënten.
Kijk ik zou het snappen als ze geen ICT-medewerkers of administratief personeel zouden testen, maar medewerkers die in aanraking komen met patiënten zouden altijd en overal getest moeten worden.
Uit een steekproef onder het ziekenhuispersoneel in Brabant in combinatie met dna analyse van het virus blijkt dat er verschillende varianten rond gaan in Brabant die ook niet meer terug te herleiden zijn naar Italië of Wuhan. De experts denken dat het virus dus al in de populatie in Brabant en waarschijnlijk Nederland rond gaat. Het ziekenhuispersoneel draagt beschermende middelen en is daarmee ook minder risicovol als bron van besmetting dan de normale sociale contacten in de buitenwereld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar niet elke patiënt in het ziekenhuis komt daar vanwege corona maar kan wel een slecht immuunsysteem hebben. Of het personeel (met milde klachten en wel drager) dan minder besmettelijk is dan geïsoleerde corona patiënten is nog maar de vraag toch?
Bron van besmetting?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bron
Vooral ook als je komt voor een hartoperatie en (dood) gaat vanwege een corona infectie die je van verzorgend personeel hebt gekregen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.
Eens met dat tweede, maar is het dan juist niet verstandig om je personeel wel te testen? Ze moeten namelijk komen werken, zelfs met klachten en komen in aanraking met patiënten.
Kijk ik zou het snappen als ze geen ICT-medewerkers of administratief personeel zouden testen, maar medewerkers die in aanraking komen met patiënten zouden altijd en overal getest moeten worden.
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan worden
Oftewel, complete andere belangen en doelen om te testen
Maar 'ze' willen toch nog steeds indammen volgens de persconferentie? Dit zou dan niet helemaal daarbij passen voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan worden
Oftewel, complete andere belangen en doelen om te testen
Ik denk serieus dat ik een trauma for life zou hebben als ik iemand zou besmetten die dan komt te overlijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooral ook als je komt voor een hartoperatie en (dood) gaat vanwege een corona infectie die je van verzorgend personeel hebt gekregen...
Toch geloof ik het niet. Er wordt toch ook gewoon op china gevlogen vanuit het buitenland. En ze zijn niet ineens allemaal immuun.quote:
Kloptquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.
Dan nog zouden ze zorgmedewerkers moeten testen om te voorkomen dat ze zieke patiënten besmetten.
Moeten wij als Europa ook China volgen en extreme maatregelen nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch geloof ik het niet. Er wordt toch ook gewoon op china gevlogen vanuit het buitenland. En ze zijn niet ineens allemaal immuun.
Dit voelt als het rooskleuriger laten overkomen dan het is.
Is wuhan inmiddels al weer online?
Ik hoop het overigens echt en dat de lockdown voor andere landen ook helpt en we van dit klote virus afkomen.
Elke dag?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.
Dan nog zouden ze zorgmedewerkers moeten testen om te voorkomen dat ze zieke patiënten besmetten.
Dat denk/hoop ik ook wel, en dan vooral maar hopen dat de schade tegen die tijd nog een beetje te overzien is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En dat laatste willen en vooral kunnen ze helemaal niet, want niet meer haalbaar.
Welnee, gefaseerd laten doormaken van het virus is meest realistische en dat ligt gevoelig maar is gewoon feit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar 'ze' willen toch nog steeds indammen volgens de persconferentie? Dit zou dan niet helemaal daarbij passen voor mijn gevoel.
En dan hoop ik dat ze slim genoeg zijn om niet alles weer te snel "op te starten".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....
De man uit Goirle overleed in Tweesteden te Tilburg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zie de op
En hier de aantallen https://www.worldometers.info/coronavirus/
Nee, wel blij klachten.quote:
Geen prioriteit denk ik, want verspreiding is toch niet meer tegen te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?
Geen lastige vragen stellen jongen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Geen verstand, maar lijkt mij een goed plan, tot de hysterie weg is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Strani het volgende:
Zitten hier ook mensen die verstand hebben van economie? Want ik me namelijk afvraag: Zou het gezien de unieke omstandigheden niet beter zijn als de beurzen ook voorlopig worden stilgelegd?
Niet als je wilt dat ze ondanks klachten wel doorwerken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, wel blij klachten.
Ze vragen personeel om te komen werke als ze klachten hebben. Dit is heel begrijpelijk, maar dan moet je je personeel met klachten wel testen.
Ja precies.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Geen verstand, maar lijkt mij een goed plan, tot de hysterie weg is.
Dit jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?
Maar je kunt negatief testen, en vervolgens het virus alsnog oplopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Kyran het volgende:
Nee, wel blij klachten.
Ze vragen personeel om te komen werke als ze klachten hebben. Dit is heel begrijpelijk, maar dan moet je je personeel met klachten wel testen.
Ja, maar waarom is er kennelijk niet één Kamerlid dat gewoon een duidelijk antwoord daarop eist van Bruins? En als dat antwoord nee is, waarom niet en wanneer bestel je nu alsnog etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?
Ik had gewoon een collega vandaag die met een (lichte) hoest aan het werk was. Arrogantie ten top.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.
Effectief is er geen lockdown. Het is nog altijd vrijheid blijheid. Wat evenementen verbieden gaat dit virus niet stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef Greys het volgende:
Is dat bericht dat China materialen, personeel en apparaten naar Italië stuurt eigenlijk al ergens bevestigd officieel? Of is dat alleen nav een tweet.
Is al geland.twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:45:22A China Eastern A350 is currently en route to Rome carrying medical experts and 31 tonnes of medical supplies. Track live at https://t.co/a5aIbXsekK https://t.co/tmyNFj51sB reageer retweet
Ik hoop het echt, het doemscenario is dat het niet helpt en we er in de zomer ook nog last van hebben, economie in elkaar stort en het jaren duurt voor we weer op krabbelen en sowieso moeten wachten op een vaccin.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
is dat niet een erg scheef tabelletje, in china was toch zowat alleen hubei getroffen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:27 schreef riazop het volgende:
Over een dag of 4 kunnen we China voorbij. (aantal gevallen per 1 m inwoners)
[ afbeelding ]
Er blijven toch altijd mensen die stront-eigenwijs zijn, ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef showtimer het volgende:
[..]Is al geland.twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:45:22A China Eastern A350 is currently en route to Rome carrying medical experts and 31 tonnes of medical supplies. Track live at https://t.co/a5aIbXsekK https://t.co/tmyNFj51sB reageer retweet
Aha, dat is de ratio achter geen zorgverleners testen. Dan weet je simpelweg niet dat jij de boosdoener was.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:21 schreef Kyran het volgende:
Ik denk serieus dat ik een trauma for life zou hebben als ik iemand zou besmetten die dan komt te overlijden.
... dus je vraagt je personeel om zich dood te werken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet als je wilt dat ze ondanks klachten wel doorwerken.
Want zoveel ruimte is er niet om mensen thuis te laten zitten uitkuchen terwijl er op een niet coronadag al vette tekorten in personeel zijn. Toch?
Heb even gemist of bv grote weekmarkten enzo wel nog gewoon mogen? Weet iemand dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Effectief is er geen lockdown. Het is nog altijd vrijheid blijheid. Wat evenementen verbieden gaat dit virus niet stoppen.
Zoals het bij ons vooral Brabant is jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat niet een erg scheef tabelletje, in china was toch zowat alleen hubei getroffen?
Ik zag net een interviewtje met Aboutaleb, die zei dat hij het ook nog niet wist.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb even gemist of bv grote weekmarkten enzo wel nog gewoon mogen? Weet iemand dat?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Aha, dat is de ratio achter geen zorgverleners testen. Dan weet je simpelweg niet dat jij de boosdoener was.
Beetje zoals bij zo'n vuurpeleton, dat het beter is voor je geweten als je niet weet of jouw kogel nou de fatale was of niet.
Alaaf!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Zoals het bij ons vooral Brabant is ja
Ik denk dat diegene dat best wel weet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Aha, dat is de ratio achter geen zorgverleners testen. Dan weet je simpelweg niet dat jij de boosdoener was.
Beetje zoals bij zo'n vuurpeleton, dat het beter is voor je geweten als je niet weet of jouw kogel nou de fatale was of niet.
Had Europa China ook geholpen toen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef showtimer het volgende:
[..]Is al geland.twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:45:22A China Eastern A350 is currently en route to Rome carrying medical experts and 31 tonnes of medical supplies. Track live at https://t.co/a5aIbXsekK https://t.co/tmyNFj51sB reageer retweet
Nee, ik zie het inderdaad ook somber in. Ik denk dat zo een lockdown zoals in China echt het enige is wat helpt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Effectief is er geen lockdown. Het is nog altijd vrijheid blijheid. Wat evenementen verbieden gaat dit virus niet stoppen.
In Nederland mag bijna alles zeg maar, in belgie nix meerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb even gemist of bv grote weekmarkten enzo wel nog gewoon mogen? Weet iemand dat?
Mogen gewoon open, misschien de vrijemarkt in Beverwijk niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Niks gaat dit virus stoppen, het is er al. Lapmiddeltjes zijn te laat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Tja, paar jaar terug in San Marino op vakantie geweest. Gemiddelde leeftijd is daar 75+quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:02 schreef Momo het volgende:
twitter:steeph twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:59:54Niet in het nieuws, het drama in San Marino. 1 op de duizend mensen is daar al aan het virus overleden. Enorme impact op de kleine stadstaat. https://t.co/Ao9Wuzf3Tk reageer retweet
Oké dank! Best onhandig dat die instructies van Rutte en Co dan kennelijk dus niet echt duidelijk zijn in alle gevallen voor degenen die het uit moeten voeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag net een interviewtje met Aboutaleb, die zei dat hij het ook nog niet wist.
'capaciteit optimaal uitnutten'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
... dus je vraagt je personeel om zich dood te werken?
Volgens mij is dit één van de redenen waarom er zoveel (relatief jonge) zorgmedewerkers komen te overlijden. Ze raken besmet, maken belachelijk lange dagen, krijgen nauwelijks rust en hun lichaam geeft het op een gegeven moment gewoon op.
Geen aanval op jou hoor, maar wat een beleid![]()
Baudet trouwens
45 jaarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja, paar jaar terug in San Marino op vakantie geweest. Gemiddelde leeftijd is daar 75+
Neequote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Had Europa China ook geholpen toen?
Even in het kort en misschien niet de exacte woorden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Een korte samenvatting voor degenen die al in bed liggen?
In de weg gelopen bedoel je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Had Europa China ook geholpen toen?
Stoppen nu niet, enigszins vertragen hopelijk voor de ziekenhuizen. Al heb ik er ook een beetje een hard hoofd in maar iig doen ze nu eindelijk íets..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:32 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niks gaat dit virus stoppen, het is er al. Lapmiddeltjes zijn te laat.
Urgentie is er niet echt in ons Brabant hoor. Ik snap deze lui ook niet echt hoor. Wrs volgen ze hier het nieuws gewoon niet. wat ze wel doen dat begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:32 schreef Gia het volgende:
Wat ik merk, hier in Brabant, dat er verenigingen zijn die de verenigingsavond cancelen, maar ook die dat niet doen. Sterker nog, mensen die afmelden belachelijk maken.
Goeie wel jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even in het kort en misschien niet de exacte woorden.
Baudet: Heeft u wel eens naar landen zoals Singapore etc. gekeken om te onderzoeken waarom het daar zo snel onder controle was?
Bruins: Bla bla bla, nee.
Baudet: Is het niet gek dat u zich hier niet in wil verdiepen?
Bruins: Bla bla bla, wij kijken naar Italië, China, Spanje.
Baudet: Dus u kijkt alleen maar landen die er ook geen verstand van hebben?
Whaaaaahahaaaaaaaaaaaaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Baudet: Heeft u wel eens naar landen zoals Singapore etc. gekeken om te onderzoeken waarom het daar zo snel onder controle was?
Oké dat is idd best grappig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk maandag of dinsdagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Wanneer verwachten jullie een volgende pakket van maatregelen? De eerste kwam 3 dagen geleden en de andere gisteren... Persoonlijk denk ik dat het voor of dit weekend nog wel het eea gepresenteerd gaat worden.
Ik ga denk ik of een kantoorbaan m.b.t. kankeronderzoek zoekenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:33 schreef Molo het volgende:
[..]
'capaciteit optimaal uitnutten'
Vreselijke termen, maar zo wordt er wel naar gekeken
Ik werk sinds anderhalve week niet meer als zorgprofessional. Was er zo ongelooflijk klaar mee en blij toe wat anders te doen nu zeg ik je eerlijk.
Al is het prachtig werk, en nuttig en alles.
Hier wordt bedrijfskundig naar gekeken en dat betekent inzetten wat je kunt en ten volste uitknijpen omdat dat moet in tijde van crisis. Alleen waren er al zo verdomde weinig reserves...
Hebben ze waarschijnlijk te weinig testkits voor om die daar aan te besteden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Hypothese: er zijn al veel meer besmettingen dan gerapporteerd.
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Nu zijn we beperkt door hoe weinig er getest wordt.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Morgen(vandaag vrijdag) of zaterdag:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Wanneer verwachten jullie een volgende pakket van maatregelen? De eerste kwam 3 dagen geleden en de andere gisteren... Persoonlijk denk ik dat het voor of dit weekend nog wel het eea gepresenteerd gaat worden.
Ik kies gewoon voor mezelf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Ryan3 het volgende:
Urgentie is er niet echt in ons Brabant hoor. Ik snap deze lui ook niet echt hoor. Wrs volgen ze hier het nieuws gewoon niet. wat ze wel doen dat begrijp ik niet.
Nee joh, niet heel Nederland krijgt tegelijkertijd dat virus. En wat heb je nu verder aan die informatie?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Kan toch haast niet anders dan vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Ik vind het wel lastigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat die 3000 tests er nu misschien helemaal niet zijn voor zo'n steekproef.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denktquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef nattermann het volgende:
Mooie ongecontroleerde puinhoop, dat hele virus. Vooral de aanpak van NL
Of om het duidelijker te zeggen: Niet alle besmettingsgevallen die Nederland gaat krijgen zullen tegelijkertijd zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee joh, niet heel Nederland krijgt tegelijkertijd dat virus. En wat heb je nu verder aan die informatie?
Denk inderdaad ook zoiets, maar hoop wel dat er een opvang blijft voor kinderen voor ouders in de zorg bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen of zaterdag:
Scholen dicht vanaf maandag
Officieel wel geloof ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
Ik zat net te niezen en snotneus en beetje hoofdpijn maar moet ik dan nu werk bellen en zeggen ik kom niet? Verder geen koorts en hoesten ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |