Urgentie is er niet echt in ons Brabant hoor. Ik snap deze lui ook niet echt hoor. Wrs volgen ze hier het nieuws gewoon niet. wat ze wel doen dat begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:32 schreef Gia het volgende:
Wat ik merk, hier in Brabant, dat er verenigingen zijn die de verenigingsavond cancelen, maar ook die dat niet doen. Sterker nog, mensen die afmelden belachelijk maken.
Goeie wel jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even in het kort en misschien niet de exacte woorden.
Baudet: Heeft u wel eens naar landen zoals Singapore etc. gekeken om te onderzoeken waarom het daar zo snel onder controle was?
Bruins: Bla bla bla, nee.
Baudet: Is het niet gek dat u zich hier niet in wil verdiepen?
Bruins: Bla bla bla, wij kijken naar Italië, China, Spanje.
Baudet: Dus u kijkt alleen maar landen die er ook geen verstand van hebben?
Whaaaaahahaaaaaaaaaaaaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Baudet: Heeft u wel eens naar landen zoals Singapore etc. gekeken om te onderzoeken waarom het daar zo snel onder controle was?
Oké dat is idd best grappig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk maandag of dinsdagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Wanneer verwachten jullie een volgende pakket van maatregelen? De eerste kwam 3 dagen geleden en de andere gisteren... Persoonlijk denk ik dat het voor of dit weekend nog wel het eea gepresenteerd gaat worden.
Ik ga denk ik of een kantoorbaan m.b.t. kankeronderzoek zoekenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:33 schreef Molo het volgende:
[..]
'capaciteit optimaal uitnutten'
Vreselijke termen, maar zo wordt er wel naar gekeken
Ik werk sinds anderhalve week niet meer als zorgprofessional. Was er zo ongelooflijk klaar mee en blij toe wat anders te doen nu zeg ik je eerlijk.
Al is het prachtig werk, en nuttig en alles.
Hier wordt bedrijfskundig naar gekeken en dat betekent inzetten wat je kunt en ten volste uitknijpen omdat dat moet in tijde van crisis. Alleen waren er al zo verdomde weinig reserves...
Hebben ze waarschijnlijk te weinig testkits voor om die daar aan te besteden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Hypothese: er zijn al veel meer besmettingen dan gerapporteerd.
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Nu zijn we beperkt door hoe weinig er getest wordt.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Morgen(vandaag vrijdag) of zaterdag:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Wanneer verwachten jullie een volgende pakket van maatregelen? De eerste kwam 3 dagen geleden en de andere gisteren... Persoonlijk denk ik dat het voor of dit weekend nog wel het eea gepresenteerd gaat worden.
Ik kies gewoon voor mezelf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef Ryan3 het volgende:
Urgentie is er niet echt in ons Brabant hoor. Ik snap deze lui ook niet echt hoor. Wrs volgen ze hier het nieuws gewoon niet. wat ze wel doen dat begrijp ik niet.
Nee joh, niet heel Nederland krijgt tegelijkertijd dat virus. En wat heb je nu verder aan die informatie?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom niet een representatieve steekproef testen? Dus even ongeacht klachten of contactgeschiedenis. Test zo'n 3000 mensen en haal er een % uit dat besmet is.
Ik ben vrij zeker dat er uit zou komen dat minstens 2% van Nederland al besmet is. Dus 350.000 besmet.
Kan toch haast niet anders dan vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef Anton91 het volgende:
Ik vind het wel lastigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.
Ik denk dat die 3000 tests er nu misschien helemaal niet zijn voor zo'n steekproef.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef VacaLoca het volgende:
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denktquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:35 schreef nattermann het volgende:
Mooie ongecontroleerde puinhoop, dat hele virus. Vooral de aanpak van NL
Of om het duidelijker te zeggen: Niet alle besmettingsgevallen die Nederland gaat krijgen zullen tegelijkertijd zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee joh, niet heel Nederland krijgt tegelijkertijd dat virus. En wat heb je nu verder aan die informatie?
Denk inderdaad ook zoiets, maar hoop wel dat er een opvang blijft voor kinderen voor ouders in de zorg bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen of zaterdag:
Scholen dicht vanaf maandag
Officieel wel geloof ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
Ik zat net te niezen en snotneus en beetje hoofdpijn maar moet ik dan nu werk bellen en zeggen ik kom niet? Verder geen koorts en hoesten ofzo.
Ja, moeten we het maar even zonder mod doen; het is niet andersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
Ik zat net te niezen en snotneus en beetje hoofdpijn maar moet ik dan nu werk bellen en zeggen ik kom niet? Verder geen koorts en hoesten ofzo.
Helemaal de horeca, dat kan beter gepresenteerd worden voor het weekend als na het weekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kan toch haast niet anders dan vandaag.
Scholen dicht, horeca+winkels dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens het overtypen kwam dat stukje in het debat voorbij over het niet kijken naar Singapore. Echt
What
The
Fuck.
Precies dit moeten ze regelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook zoiets, maar hoop wel dat er een opvang blijft voor kinderen voor ouders in de zorg bijvoorbeeld.
zo komt hij echt wel over he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Kyran het volgende:
Die Baudet is echt of dronken of stoned, wat een gast
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar zo komt het niet overquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denkt
#zetaluhoedjeop
Nou als je thuis blijft en verder niemand binnen laat is de kans vrij klein.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kies gewoon voor mezelf.
Blijf lekker thuis.
Kan ik het nog wel krijgen, maar de kans is kleiner.
Als je van huis uit kan werken zou ik thuisblijven, al is het maar voor de gemoedsrust van je collega's als je daar het snot uit je ogen niestquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het veel gecontroleerder maar veel meer op macroniveau ipv microniveau is aangepakt en ingecalculeerd dan jij denkt
#zetaluhoedjeop
Ja ik heb 2 baantjes, 1 is gewoon op kantoor en dat werk kan ook wel later of thuis. Maar anderer is in de keuken voor een ondernemer die mogelijk straks ook zijn tent wel moet sluiten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Officieel wel geloof ik.
Maar ik snap je twijfel. Nederlanders voelen zich daar toch al snel bezwaard over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |