SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 21:58:01 ]![]()
Dan zie ik niet in hoe hij kan stellen de supermarkten gewoon te kunnen blijven bevoorraden. Het is immers maar de vraag hoe de import eruit blijft zien de komende weken.quote:![]()
Klopt wederom niet. Hij heeft meerder malen herhaal dat we tussen die 2 fases zitten. Je stopt niet helemaal met fase 1 terwijl je al met fase 2 begint en dat brabant een uitzondering is![]()
Mobilisatie van de politie en eventueel leger, zodat zowel de buitengrenzen(wat minder relevant is geworden omdat al bijna niemand hier meer komt voor zijn lol) als bepaalde steden en gebieden binnen Nederland afgesloten kunnen worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat voor mobilisatie? En waarom zou je het land willen afsluiten, als het in Nederland uit de hand loopt wil je toch kunnen ontsnappen?![]()
Spanje deels op slot.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:56:08After midnight, no one will be able to leave Igualada, Santa Margarida de Montbui, Òdena and Vilanova del Camí. More than 65,000 people live in this area. https://t.co/i2KcPIhiaF reageer retweet
![]()
europa gaat per uur meer een lockdown in
Belgische bioscopen gaan sluiten
https://www.lesoir.be/286(...)ferment-leurs-portes![]()
-> moment van eerste besmetting kan verschillen (niet opgezocht)quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:55 schreef hollandia02 het volgende:
Hoe kan Nederland trouwens meer cases hebben dan Engeland?
-> aantal tests wat daar gedaan is (geen idee)
-> aantal echte gevallen kan vele malen hoger zijn![]()
Landgrens en niet zeegrens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:55 schreef hollandia02 het volgende:
Hoe kan Nederland trouwens meer cases hebben dan Engeland?![]()
Zo is Italie ook aan het knoeien geslagen. Een paar dorpjes afsluiten. Nu weten we dat dat onvoldoende is...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef _I het volgende:
Spanje deels op slot.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:56:08After midnight, no one will be able to leave Igualada, Santa Margarida de Montbui, Òdena and Vilanova del Camí. More than 65,000 people live in this area. https://t.co/i2KcPIhiaF reageer retweet
![]()
Zal niks bewerkstelligen. Sluit jezelf maar op dan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mobilisatie van de politie en eventueel leger, zodat zowel de buitengrenzen(wat minder relevant is geworden omdat al bijna niemand hier meer komt voor zijn lol) als bepaalde steden en gebieden binnen Nederland afgesloten kunnen worden.![]()
Ik zei dit afgelopen week tegen een collega en ze zei "ik vind dat niet kunnen".quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:49 schreef An_0_Niem het volgende:
Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'
Niet best dit
Ik zei nee ik ook niet. Probleem is alleen ze hebben geen keus meer nu.![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom we de grenzen dicht willen doen?
Laatste info die ik had was het covid al gelukt om hier te komen![]()
weinig mensen, lijkt me geen groot gebiedquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef _I het volgende:
![]()
De coronazieken uit Italie moeten naar Duitsland worden oveegebracht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zei dit afgelopen week tegen een collega en ze zei "ik vind dat niet kunnen".
tis vooral om asielzoekers buiten de deur te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Laatste info die ik had was het covid al gelukt om hier te komen![]()
Zoals wij aanknoeien met Brabant!?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo is Italie ook aan het knoeien geslagen. Een paar dorpjes afsluiten. Nu weten we dat dat onvoldoende is...![]()
2x eruit geweest vandaag: 1x boodschappen en nog ff naar de voetbalclub voor overleg.
Op basis van wat ik mee krijg uit de buitenwereld heb ik niet de indruk dat de nu afgekondigde maatregelen veel nut hebben. Veel te veel mensen doen er veel te luchtig over, plannen gewoon nog allerlei bezoekjes enz in. Als je dan vertelt dat er in Italie al duizend mensen zijn overleden krijg je opmerkingen als 'ach, die oudjes waren anders ook wel doodgegaan'.
Wil je de boel echt onder controle nemen moet je echt alles op slot gooien.![]()
13 MINUTEN GELEDEN
Luchtruim dicht uit risicogebieden
Het kabinet wil zo snel mogelijk een eind maken aan het vliegverkeer van landen met veel coronapatiënten naar Nederland. Het is alleen nog zaak na te gaan of de aanvoer van bijvoorbeeld medicijnen daardoor niet in het gedrang komt, zegt premier Mark Rutte. Mogelijk worden zulke vluchten vanaf vrijdag al geweerd.
De deskundigen die het kabinet van advies dienen over de aanpak van de uitbraak van het coronavirus raadden deze maatregel al aan. Maar Rutte kreeg ook het "dringende advies" van onder andere de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid om "een paar dingen te checken", zegt hij. "Ik verwacht heel snel een besluit te kunnen nemen."
CDA, PVV en andere partijen dringen al geruime tijd aan op het weren van vluchten uit landen waar het virus om zich heen grijpt.
nos![]()
Nog steeds 10% verschilquote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Wij willen in de huidige samenleving zo graag 100% veiligheid hebben. En dat is ook logisch gezien de zeer veilige tijd die er is. En de enorm hoge leeftijden die we halen.
Een crisis is moeilijk te verkroppen in deze goddeloze tijden.Vakman pur sang![]()
Dit dus. Hij hoort vooral wat hij wil horen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef bitterbal het volgende:
Klopt wederom niet. Hij heeft meerder malen herhaal dat we tussen die 2 fases zitten. Je stopt niet helemaal met fase 1 terwijl je al met fase 2 begint en dat brabant een uitzondering is![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Volgens de brief in handen van de kamer en de kamerleden die de vragen stellen staat er toch echt in dat wij voor heel Nederland in een volgende fase zitten. Niet mijn woorden, maar de woorden van de kamerleden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef bitterbal het volgende:
Klopt wederom niet. Hij heeft meerder malen herhaal dat we tussen die 2 fases zitten. Je stopt niet helemaal met fase 1 terwijl je al met fase 2 begint en dat brabant een uitzondering is
Dat Rutte er een andere draai aan heeft gegeven is wat anders. Anders zouden die kamerleden toch niet al die vragen stellen? Ze stelden net allemaal één voor één dezelfde vraag.
Jesse komt er nu ook op terug, dus nu niet doen alsof ik gek ben. Hij is gewoon NIET helder en houdt het lekker grijs.![]()
Inderdaad, wat moeten ze nog anders. Nu maar hopen dat het hier niet hoeft te gebeuren. Ik vond dat isoleren van risicogroepen en 70plussers een goed ideequote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zei dit afgelopen week tegen een collega en ze zei "ik vind dat niet kunnen".
Klopt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zei nee ik ook niet. Probleem is alleen ze hebben geen keus meer nu.
Wat vreselijk om zo'n keuze te moeten maken. Wat een trauma voor die mensen![]()
![]()
Pffff. En ik heb net een huis gekocht en moet mn huis nog verkopen. Ik jou mn hart vast. Hopelijk eind volgende week op de markt. En hopelijk verkocht voordat de pleuris uitbreekt. Ik ben er niets gerust op.quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Cirkels. Het wordt steeds groter.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weinig mensen, lijkt me geen groot gebied
Wennen en bam, land dicht.![]()
Ja maar je zit hier rutte te citeren op een manier die niet correct is. Het klopt dat er ee verschil is tussen de brief en rutte dat wordt ook nergens ontkent.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens de brief in handen van de kamer en de kamerleden die de vragen stellen staat er toch echt in dat wij voor heel Nederland in een volgende fase zitten. Niet mijn woorden, maar de woorden van de kamerleden.
Dat Rutte er een andere draai aan heeft gegeven is wat anders. Anders zouden die kamerleden toch niet al die vragen stellen? Ze stelden net allemaal één voor één dezelfde vraag.
Jesse komt er nu ook op terug, dus nu niet doen alsof ik gek ben. Hij is gewoon NIET helder en houdt het lekker grijs.![]()
Wij zijn onderhand ook een risicogebied, dus ben benieuwd welke landen de VS gaan volgen met vliegverboden vanuit Europa.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef bitterbal het volgende:
13 MINUTEN GELEDEN
Het kabinet wil zo snel mogelijk een eind maken aan het vliegverkeer van landen met veel coronapatiënten naar Nederland. Het is alleen nog zaak na te gaan of de aanvoer van bijvoorbeeld medicijnen daardoor niet in het gedrang komt, zegt premier Mark Rutte. Mogelijk worden zulke vluchten vanaf vrijdag al geweerd.
De deskundigen die het kabinet van advies dienen over de aanpak van de uitbraak van het coronavirus raadden deze maatregel al aan. Maar Rutte kreeg ook het "dringende advies" van onder andere de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid om "een paar dingen te checken", zegt hij. "Ik verwacht heel snel een besluit te kunnen nemen."
CDA, PVV en andere partijen dringen al geruime tijd aan op het weren van vluchten uit landen waar het virus om zich heen grijpt.
nosOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ah. Ja dat was al een goed idee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
tis vooral om asielzoekers buiten de deur te houden.![]()
Vanaf nu alleen maar mensen onder de 45 jaar en in goede gezondheid buiten op straat en in het openbaar. Begrepen allemaal?![]()
MBO nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef KingRoland het volgende:
UNI'S EN HOGESCHOLEN DICHT
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
maar nogmaals nos
13 MINUTEN GELEDEN
CDA, PVV en andere partijen dringen al geruime tijd aan op het weren van vluchten uit landen waar het virus om zich heen grijpt.![]()
tsja welk land is geen risicogebied ? de Faeroer eilanden misschien ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wij zijn onderhand ook een risicogebied, dus ben benieuwd welke landen de VS gaan volgen met vliegverboden vanuit Europa."You can call me Susan if it makes you happy"![]()
sterktequote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij willen in de huidige samenleving zo graag 100% veiligheid hebben. En dat is ook logisch gezien de zeer veilige tijd die er is. En de enorm hoge leeftijden die we halen.
Een crisis is moeilijk te verkroppen in deze goddeloze tijden.![]()
Als je 100.000 Asielzoekers binnen kan laten, kan je ook meer ziekenhuisbedden regelen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zijn dezelfde mensen die nu nog mondkapjes willen bestellenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
![]()
Wel weer een uitstekende klimaatmaatregelquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wij zijn onderhand ook een risicogebied, dus ben benieuwd welke landen de VS gaan volgen met vliegverboden vanuit Europa.![]()
Madagaskar uiteraard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:03 schreef TLC het volgende:
[..]
tsja welk land is geen risicogebied ? de Faeroer eilanden misschien ?![]()
Dit dus. Bescherm de kwetsbare groepen en laat de rest van Nederland het gecontroleerd uitzieken. Misschien moet je nu bewust gezonde groepen infecteren (en tijdelijk isoleren).quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad, wat moeten ze nog anders. Nu maar hopen dat het hier niet hoeft te gebeuren. Ik vond dat isoleren van risicogroepen en 70plussers een goed idee![]()
wat is er nu dan uitgebroken? nog niks?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Pffff. En ik heb net een huis gekocht en moet mn huis nog verkopen. Ik jou mn hart vast. Hopelijk eind volgende week op de markt. En hopelijk verkocht voordat de pleuris uitbreekt. Ik ben er niets gerust op.![]()
Maar de economie had zich toch ook goed herpakt na 1987?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
bijna net zoveel als 1929. we leven in historische tijden.
1929 laat ik uiteraard in het midden. Hoewel de Amerikaanse en Duitse economie daarna ook gingen als een tierelier."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Is er ook ergens een lijstje met "risico gebieden"quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef bitterbal het volgende:
13 MINUTEN GELEDEN
nosYou can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Bronquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef KingRoland het volgende:
UNI'S EN HOGESCHOLEN DICHT
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGroot fan van User Wotte![]()
Ahja. In het kader van de put dempen met het kalf er al inquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn dezelfde mensen die nu nog mondkapjes willen bestellen![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef riazop het volgende:
rangers - leverkusen gewoon uitverkocht huis nu![]()
![]()
#Coronedquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef riazop het volgende:
rangers - leverkusen gewoon uitverkocht huis nu![]()
Kazachstan heeft geen coronaquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:03 schreef TLC het volgende:
[..]
tsja welk land is geen risicogebied ? de Faeroer eilanden misschien ?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Niet onder een steen leven is ook een oplossing.quote:
Maar met een simpele google klik:
https://www.1limburg.nl/l(...)bo-en-universiteitenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Vooralsnog business as usual.
Personeel stroomt binnen en fans staan te wachten. 300.000 man is onderweg of is er al
https://racingnews365.nl/(...)rcuit-f1-nog-onzekerEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Waanzinquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:07 schreef Fukushima het volgende:
Vooralsnog business as usual.
Personeel stroomt binnen en fans staan te wachten. 300.000 man is onderweg of is er al
https://racingnews365.nl/(...)rcuit-f1-nog-onzekerYou can learn anything, the secret lies in discipline.
Dat is inmiddels heel Noord-West-Zuid Europa. Alleen Oost-Europa houdt het vooralsnog onder controle.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:05 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Is er ook ergens een lijstje met "risico gebieden"![]()
Tjaquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef KingRadler het volgende:
Weren van mensen uit Italie dat hadden ze veel eerder moeten doen.![]()
Baudet staat er weer lekker doorgesnoven bij. De tering man. Hou dat een beetje binnen de perken Thierry
vosss is de naam,
Is curaçao ook een risicogebiedquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is inmiddels heel Noord-West-Zuid Europa. Alleen Oost-Europa houdt het vooralsnog onder controle.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
twitter:twitter:Literally_Chase twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:32:44@DisneyParksNews When the mouse stops taking money in that's when you know it's serious reageer retweet
![]()
waren dat geen nederlanders?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef KingRadler het volgende:
Weren van mensen uit Italie dat hadden ze veel eerder moeten doen.are we infinite or am I alone![]()
bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:09 schreef vosss het volgende:
Baudet staat er weer lekker doorgesnoven bij. De tering man. Hou dat een beetje binnen de perken Thierry![]()
Vind je? De damage is nu al done. Al die mensen zitten toch al bij elkaar. Vervolgraces wel afwassen uiteraard.quote:zie email 27 oktober![]()
Waar ik op 'hoop' is dat het meerendeel van de besmettingen in Nederland is af te leiden doordat mensen in Noord-Italie zijn geweest en vrijwel daarna meteen in quarantaine zijn gegaan, en dat het overgrote deel van die toeristen jongeren zijn en meer weerstand hebben. Wellicht 'dooft' het virus dan sneller uit hier ?
En verder denk ik dat ze op plekken als Lombardije en Iran gewoon erg grote pech hebben dat iemand direct uit de brandhaard (Wuhan) naar hun streek is gegaan en dat het daarom zou erg is daar."You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Behoort overmatig broekhoesten ook tot de symptomen?
Dan gaat er vanavond voor de komende 14 dagen nog een kurk in.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 22:10:53 ]![]()
Zeer xenofoob, racistisch en problematisch maar bovenal meer dan een maand (misschien wel meer dan twee maanden) te laat. Inmiddels is Nederland door verzakende autoriteiten zelf juist verworden tot zo een risicogebied.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:05 schreef monkyyy het volgende:
13 MINUTEN GELEDEN
Het kabinet wil zo snel mogelijk een eind maken aan het vliegverkeer van landen met veel coronapatiënten naar Nederland. Het is alleen nog zaak na te gaan of de aanvoer van bijvoorbeeld medicijnen daardoor niet in het gedrang komt, zegt premier Mark Rutte. Mogelijk worden zulke vluchten vanaf vrijdag al geweerd.Eindelijk eens Corona patienten die iets zinnigs zeggen maar hadden ze dat boerenverstand nou maar toegepast voordat ze doodleuk gingen carnavallen met een pandemie om de hoek in plaats van nadat ze de nog relatief milde gevolgen van dat debiele gedrag aan den lijve ondervonden hebben.quote:Boerenverstand
"Ik vind dat er te star aan de protocollen wordt gehouden. Waarom gaan die boven boerenverstand? Hij had met zoveel mensen gecarnavald, wie weet waar zij allemaal zijn geweest. Het kan toch dat hij daar besmet is geraakt? Hij op zijn beurt heeft een week lang allemaal mensen kunnen besmetten, ook artsen en anderen in de wachtkamers."
https://nos.nl/artikel/23(...)k-was-heel-ziek.html![]()
![]()
Lijkt er nu wel op inmiddels.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:06 schreef DemonRage het volgende:
Deze week gaat stront de ventilator raken.![]()
![]()
Dus je zegt dat we te laat xenofoob en racistisch zijn geworden?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zeer xenofoob, racistische en problematisch maar bovenal meer dan een maand (misschien wel meer dan twee maanden) te laat. Inmiddels is Nederland door verzakende autoriteiten zelf juist verworden tot zo een risicogebied.
[..]
Eindelijk eens Corona patienten die iets zinnigs zeggen maar hadden ze dat boerenverstand nou maar toegepast voordat ze doodleuk gingen carnavallen met een pandemie om de hoek dan nadat ze de nog relatief milde gevolgen van dat debiele gedrag aan den lijve hebben mogen ondervinden.![]()
Ik. 100% dat die ff flink heeft staan te punten net op het toilet.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Tja, achteraf is het mooi wonen kijk je een koe in zijn gat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Eindelijk eens Corona patienten die iets zinnigs zeggen maar hadden ze dat boerenverstand nou maar toegepast voordat ze doodleuk gingen carnavallen met een pandemie om de hoek dan nadat ze de nog relatief milde gevolgen van dat debiele gedrag aan den lijve hebben mogen ondervinden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In Italie hebben ze volgens mij vooral pech gehad dat het plaatsen heeft getroffen waar relatief veel ouderen wonen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef TLC het volgende:
Waar ik op 'hoop' is dat het meerendeel van de besmettingen in Nederland is af te leiden doordat mensen in Noord-Italie zijn geweest en vrijwel daarna meteen in quarantaine zijn gegaan, en dat het overgrote deel van die toeristen jongeren zijn en meer weerstand hebben. Wellicht 'dooft' het virus dan sneller uit hier ?
En verder denk ik dat ze op plekken als Lombardije en Iran gewoon erg grote pech hebben dat iemand direct uit de brandhaard (Wuhan) naar hun streek is gegaan en dat het daarom zou erg is daar.
Net als in de US, in Washington St. ook een boel doden allemaal gelinkt aan een verzorgingstehuis.![]()
Op de Faeröer Eilanden zijn ook al twee gevallen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:03 schreef TLC het volgende:
[..]
tsja welk land is geen risicogebied ? de Faeroer eilanden misschien ?![]()
waar is ie te zien dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik. 100% dat die ff flink heeft staan te punten net op het toilet.![]()
Dat noemen we "Italië".quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Italie hebben ze volgens mij vooral pech gehad dat het plaatsen heeft getroffen waar relatief veel ouderen wonen.For great justice!![]()
Nee je moet ook huilen naar de maan ...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:12 schreef bitterbal het volgende:
' we blaffen niet naar de maan' Rutte 2020Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Kan heel goedquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:09 schreef vosss het volgende:
Baudet staat er weer lekker doorgesnoven bij. De tering man. Hou dat een beetje binnen de perken Thierry
SHO / [theorie] Thierry Baudet zit aan de coke![]()
https://www.ad.nl/dossier(...)estigingen~a26b4b4e/quote:Alle skioorden in Tirol gaan vanaf maandag dicht. Toeristen krijgen tot en met zondag de tijd om te vertrekken.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee je moet ook huilen naar de maan ...![]()
Hij verwees naar de sterren van baudet![]()
Kamerdebat livequote:
vosss is de naam,
Nee uit Knokke.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
Bijna 3 uur uitstel voor die Belgische persco!
wachten ze op de nieuwe cijfers uit China?![]()
Die wachten gewoon tot na middernacht zodat de meeste mensen liggen te slapen en er niet zo'n paniek ontstaat zoals in Nederland nu met al dat hamsteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
wachten ze op de nieuwe cijfers uit China?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ze hadden eerder het vliegverkeer uit China stil moeten leggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef KingRadler het volgende:
Weren van mensen uit Italie dat hadden ze veel eerder moeten doen.![]()
Walen willen scholen dicht, Vlamingen niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
wachten ze op de nieuwe cijfers uit China?![]()
dit dus. Vanochtend de makelaar en die was wel positief maar ik ben er niet gerust op. We hebben nog wel de tijd, oplevering is 1 oktober, maar ja. Het is de onzekerheid die me echt uit mijn slaap houdt nu.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Pffff. En ik heb net een huis gekocht en moet mn huis nog verkopen. Ik jou mn hart vast. Hopelijk eind volgende week op de markt. En hopelijk verkocht voordat de pleuris uitbreekt. Ik ben er niets gerust op.![]()
Ja gaat nergens over, maar ik denk dat het seizoen al klaar isquote:![]()
De eerste paar vallen denk ik al af
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat hebben MBO'ers te maken met ouders die op kids passen?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik zeg dat de grenzen dicht voor personen met een reisgeschiedenis in china/vliegtuigen vanuit china voor/vanaf Chinees nieuwjaar op geen enkele manier racistisch of xenofoob geweest zou zijn en heel veel ellende had kunnen voorkomen/verminderen, zeker wanneer dit in internationaal verband gebeurd zou zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dus je zegt dat we te laat xenofoob en racistisch zijn geworden?![]()
Duitsland voert nu grenscontroles uit op de grens met Frankrijk.twitter:AFPStrasbourg twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:45:15Coronavirus: la police allemande effectue depuis jeudi après-midi des contrôles renforcés à la frontière avec la France, demandant aux automobilistes entrant sur le territoire allemand s'ils ont de la fièvre et s'ils sont malades #AFP https://t.co/RlsimIMcxM reageer retweet
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:13 schreef Edje_NL_ het volgende:
Wat is dit dan? Val ik voor fake news?![]()
![]()
Ze gaan nu ook niet bouwen toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
dit dus. Vanochtend de makelaar en die was wel positief maar ik ben er niet gerust op. We hebben nog wel de tijd, oplevering is 1 oktober, maar ja. Het is de onzekerheid die me echt uit mijn slaap houdt nu.![]()
Voorspelling waar de eerste tellen&plunderingen zullen plaatsvinden! Ik ga voor Parijs!Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dat je dan de leerplicht opschort. Zwaarder middel gok ik. Maar ik weet het ook niet hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef hollandia02 het volgende:
Wat hebben MBO'ers te maken met ouders die op kids passen?zie email 27 oktober![]()
Las ook al ergens dat het inmiddels in Afrika zit. Als dat zo is dan zal schijt de ventilator hard raken..Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Brussel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef RipCity het volgende:
Voorspelling waar de eerste tellen&plunderingen zullen plaatsvinden! Ik ga voor Parijs!In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Duitse grenscontroles met Frankrijk, dat doet me aan andere tijden denkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Duitsland voert nu grenscontroles uit op de grens met Frankrijk.twitter:AFPStrasbourg twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:45:15Coronavirus: la police allemande effectue depuis jeudi après-midi des contrôles renforcés à la frontière avec la France, demandant aux automobilistes entrant sur le territoire allemand s'ils ont de la fièvre et s'ils sont malades #AFP https://t.co/RlsimIMcxM reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Bericht van de Washington Post dat sommige mensen daar het niet zo serieus nemen.twitter:DanEggenWPost twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:41:52Many older Americans think the coronavirus crisis is overblown. So they’re holding onto cruise reservations, attending concerts and Zumba classes in spite of please to social distance. “I’m a hand shaker,” one retiree said. https://t.co/BpHTcPr9ba reageer retweet
![]()
Vosss ik hoor je nu al 200 topics over je huis, verkoop dat ding man!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Pffff. En ik heb net een huis gekocht en moet mn huis nog verkopen. Ik jou mn hart vast. Hopelijk eind volgende week op de markt. En hopelijk verkocht voordat de pleuris uitbreekt. Ik ben er niets gerust op.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Heb je hier een bron voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
Las ook al ergens dat het inmiddels in Afrika zit. Als dat zo is dan zal schijt de ventilator hard raken..Oh.![]()
Niet goed voor het sterftecijfer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
Las ook al ergens dat het inmiddels in Afrika zit. Als dat zo is dan zal schijt de ventilator hard raken..100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Morgen ook gewoon 70.000 man te Cheltenham.quote:Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
twitter:BreakingNews twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:16:07@NBCNews Mayor de Blasio declares a state of emergency in New York City in response to coronavirus outbreak. reageer retweet
![]()
Vanaf nu enkel nog toegankelijk voor wulpse jonge vrouwen in yoga pants met tenminste twee meter afstand tussen alle cursisten zodat lichaamsvormen goed zichtbaar zijn.quote:![]()
![]()
![]()
Gewoon aflasten. Er zijn dingen belangrijker dan 300 km in een rondje rijden.quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
ze hebben niet eens een regering daar, al -tig jaar niet meer of zoquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef KingRoland het volgende:
Belgiëwanneer gaat dat land nou splitten? gezeik ook altijd.
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Afrikanen hebben een hoge weerstand wegens haar slechte hygiene.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
Las ook al ergens dat het inmiddels in Afrika zit. Als dat zo is dan zal schijt de ventilator hard raken..In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
ENNN.
Iedereen tevreden? Of is t RIVM nog steeds de gebeten hond? Of Rutte? Of iets anders waar we onze angst tegen aan kunnen trappen?![]()
Wat heb je precies te verliezen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:17 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Gewoon aflasten. Er zijn dingen belangrijker dan 300 km in een rondje rijden.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het menselijke ras.quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
Schengen is op dit moment totaal niet meer van belang. Ieder voor zich.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Duitse grenscontroles met Frankrijk, dat doet me aan andere tijden denken![]()
Ben wel benieuwd hoe het virus zich houdt in die hitte dan.quote:
Hoe zit het met corona in Zuid-Amerika eigenlijk?Oh.![]()
Weet niet, ik zie dat de bouwplaats nog vol in bedrijf is hoor. Maar inderdaad, dat zou ook nog in de soep kunnen lopen. Dan zijn we echtg gefuckt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ze gaan nu ook niet bouwen toch?![]()
Corona begint zich trouwens ook te verspreiden in Afrikaquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Afrikanen hebben een hoge weerstand wegens haar slechte hygiene."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Autoriteiten hebben maandenlang verzaakt en onzin/leugens verspreid, alle ellende die we de komende weken overal om eens heen zullen kunnen aanschouwen is daar gevolg van en had flink minder kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
ENNN.
Iedereen tevreden? Of is t RIVM nog steeds de gebeten hond? Of Rutte? Of iets anders waar we onze angst tegen aan kunnen trappen?![]()
Samen met "nauwelijks testen" is dat ook de slimste strategiequote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die wachten gewoon tot na middernacht zodat de meeste mensen liggen te slapen en er niet zo'n paniek ontstaat zoals in Nederland nu met al dat hamsteren.![]()
Johnson is directtwitter:Charles_Lister twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:15:52#UK Prime Minister @BorisJohnson issued a straight-up reality check on #COVID19 today:
- "This is the worst public health crisis in a generation.. The number of cases will rise sharply.. I must level with you.. many more families are going to lose loved ones before their time." https://t.co/kp3DXirhvj reageer retweetIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik ga voor de lokale Albert Heijn!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef RipCity het volgende:
Voorspelling waar de eerste tellen&plunderingen zullen plaatsvinden! Ik ga voor Parijs!![]()
Trump deed dat 29 januariquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze hadden eerder het vliegverkeer uit China stil moeten leggen.![]()
Stel je niet zo aan joh. Het is maar een virusje waar 98% niks van merkt.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
#debat: Wilders heeft een punt.... waarom wel 100+ bijeenkomsten verbieden maar de scholen open laten...... en Rutte: en dan het risico nemen dat het medisch niet nodig is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Op zich raar , want 19 april is China nu net een van de weinige veilige landenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja gaat nergens over, maar ik denk dat het seizoen al klaar is![]()
De eerste paar vallen denk ik al af
[ afbeelding ]![]()
Brengt Rusland wel alles naar buiten of houden die echt alles onder controle?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef bitterbal het volgende:
op deze map zie je afrikraanse landen
[ afbeelding ]
https://codastory.com/aut(...)ran-coronavirus-map/Oh.![]()
Nee Rutte is nu de gebeten hond natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
ENNN.
Verstandig, goed ook dat hij de grenzen nu ook voor Nieuw-Wuhan (ook wel bekend als Europa) sluit.quote:![]()
Ja zal je zien dat over een paar maanden op het noordelijk halfrond alles onder controle is maar dat Afrika dan kapot gaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Corona begint zich trouwens ook te verspreiden in AfrikaEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Hoe heeft hij een punt dan? Echt, ik erger me mateloos aan al die hysterie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
#debat: Wilders heeft een punt.... waarom wel 100+ bijeenkomsten verbieden maar de scholen open laten...... en Rutte: en dan het risico nemen dat het medisch niet nodig is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Onze cijfers zijn ook niet meer betrouwbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Brengt Rusland wel alles naar buiten of houden die echt alles onder controle?![]()
![]()
2 coronalanden die de grens met elkaar gaan dichtzetten. Zinvol?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:15 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Ja laatste loodjes worden gelegd!! Dit weekend hopelijk alles klaar en dan verkopen! Ik ben gewoon heel ongerust.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:16 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Vosss ik hoor je nu al 200 topics over je huis, verkoop dat ding man!
vosss is de naam,
En over die sprinkhanenplaag hoor je niks meer ....quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja zal je zien dat over een paar maanden op het noordelijk halfrond alles onder controle is maar dat Afrika dan kapot gaat![]()
100% betrouwbaar nooit, maar ook in steden als Moskou en St. Petersburg zullen er toch wel cases zijn?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Onze cijfers zijn ook niet meer betrouwbaarOh.![]()
Ja maar die hebben nu nog steeds een lockdown actief in hubei/Wuhan, als er dan van over de hele wereld een kwart miljoen mensen neerstrijkt kunnen ze weer opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Op zich raar , want 19 april is China nu net een van de weinige veilige landenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Velen, waarschijnlijk. Wemelt daar ook van de Aziaten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
100% betrouwbaar nooit, maar ook in steden als Moskou en St. Petersburg zullen er toch wel cases zijn?![]()
Regio Mulhouse/Straatsburg is een besmettingshaard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:21 schreef riazop het volgende:
[..]
2 coronalanden die de grens met elkaar gaan dichtzetten. Zinvol?![]()
Die lockdown is sinds dinsdag niet meer actief voor mensen met een groene code op hun smartfoon (90%)quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja maar die hebben nu nog steeds een lockdown actief in hubei/Wuhan,![]()
Wat was je oplossing geweest dan? Grenzen sluiten? Dan ben je maanden verder totdat landen (zoals Nederland) die dat niet doen eindelijk een dalende lijn laten zien in plaats van een stijgende lijn qua besmettingen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Autoriteiten hebben maandenlang verzaakt en onzin/leugens verspreid, alle ellende die we de komende weken overal om eens heen zullen kunnen aanschouwen is daar gevolg van en had flink minder kunnen zijn.
Dat de scholen open moeten blijven uit maatschappelijk belang is wel om te kotsen, alles voor het geld. Ja je kind gaat er niet dood aan maar je eigen vader of moeder die ze vervolgens zien misschien wel.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]![]()
Yes. Compartimentering. Minder snelle verspreiding tussen compartimenten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:21 schreef riazop het volgende:
[..]
2 coronalanden die de grens met elkaar gaan dichtzetten. Zinvol?Whatever...![]()
Waarom dan? Wat schieten we er in godsnaam mee op om nu het complete land lam te leggen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:23 schreef Maver24 het volgende:
Wilders gaat met gestrekt been erin. Hij heeft echt gelijk. Scholen nu dicht100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
"Onze" cijfers zijn als gevolg van beleidsmatig vrijwel niemand testen van meet af aan enkel indicatief geweest van belachelijk slecht/dom beleid. Een reëel van verspreiding hebben ze nooit gegeven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Onze cijfers zijn ook niet meer betrouwbaar![]()
Mee eens sluiten ze ook Eindhoven Airport. Tilburg alleen heeft meer besmettingen dan Singapore toen dat risicogebied werd genoemd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zeer xenofoob, racistisch en problematisch maar bovenal meer dan een maand (misschien wel meer dan twee maanden) te laat. Inmiddels is Nederland door verzakende autoriteiten zelf juist verworden tot zo een risicogebied.
[..]
Eindelijk eens Corona patienten die iets zinnigs zeggen maar hadden ze dat boerenverstand nou maar toegepast voordat ze doodleuk gingen carnavallen met een pandemie om de hoek in plaats van nadat ze de nog relatief milde gevolgen van dat debiele gedrag aan den lijve ondervonden hebben.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Kijk in godsnaam naar Italie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat schieten we er in godsnaam mee op om nu het complete land lam te leggen?
Man man man.![]()
Die ouders van kleine kinderen waarschijnlijk ook niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Wat was je oplossing geweest dan? Grenzen sluiten? Dan ben je maanden verder totdat landen (zoals Nederland) die dat niet doen eindelijk een dalende lijn laten zien in plaats van een stijgende lijn qua besmettingen.
Dat de scholen open moeten blijven uit maatschappelijk belang is wel om te kotsen, alles voor het geld. Ja je kind gaat er niet dood aan maar je eigen vader of moeder die ze vervolgens zien misschien wel.
Opa's en oma's zijn de risicogroep.![]()
Ja, het moet toch mogelijk zijn om kinderopvang te regelen voor mensen die in de zorg zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Logician2.0 het volgende:
Zo eng dit, om het zo eens te zijn met Wilders
Wat Klaver nu overigens ook zegt: een school is geen opvang, Rutte redeneert wel zo.![]()
Och jezus. Krijgen we dit nu. 🤣quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Autoriteiten hebben maandenlang verzaakt en onzin/leugens verspreid, alle ellende die we de komende weken overal om eens heen zullen kunnen aanschouwen is daar gevolg van en had flink minder kunnen zijn.
Verder alles goed thuis?![]()
Die hebben pas echt freedom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
Bericht van de Washington Post dat sommige mensen daar het niet zo serieus nemen.twitter:DanEggenWPost twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:41:52Many older Americans think the coronavirus crisis is overblown. So they’re holding onto cruise reservations, attending concerts and Zumba classes in spite of please to social distance. “I’m a hand shaker,” one retiree said. https://t.co/BpHTcPr9ba reageer retweet
For great justice!![]()
Ga mij dan uitleggen waarom al die andere europese landen het wel doen, zijn die allemaal dom dan? Dacht het niet. Wij nemen zoveel risico nu hiermee. Ik ben echt boosquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat schieten we er in godsnaam mee op om nu het complete land lam te leggen?![]()
Grenzen dicht met china/voor personen met een reisgeschiedenis in china vanaf chinees nieuwjaar, bij voorkeur in internationaal verband.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Wat was je oplossing geweest dan? Grenzen sluiten? Dan ben je maanden verder totdat landen (zoals Nederland) die dat niet doen eindelijk een dalende lijn laten zien in plaats van een stijgende lijn qua besmettingen.
Dat de scholen open moeten blijven uit maatschappelijk belang is wel om te kotsen, alles voor het geld. Ja je kind gaat er niet dood aan maar je eigen vader of moeder die ze vervolgens zien misschien wel.
Niet uitgaan van onzin maar feiten: besmettelijk zonder/voor symptomen, incubatietijd kan gemakkelijk 14 dagen of langer zijn. Geen griepje maar SARS variant. Levensgevaarlijk, grote maatschappelijke gevolgen.![]()
Die had ik niet meegekregen, maar dat is goed nieuws! Mijn 2e argument staat nog wel trouwensquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Die lockdown is sinds dinsdag niet meer actief voor mensen met een groene code op hun smartfoon (90%)Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Fucking PL ook, verschillende spelers hebben symptomen van corona, zijn in quarantaine maar toch gaat daar alles door, inclusief volle stadions
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik kan jullie wel vertellen.
Mensen zijn doorgeslagen, supermarkten zijn echt werkelijk leeggwroofd vandaag na die persco.
Nee. Heeft echt zin gehad dit. Allemaal voor een griepje.![]()
Want het aantal gezinnen met twee fulltime werkende ouders met kinderen onder de 12 is vast gigantisch hoog waardoor alles in dit land stil valt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat schieten we er in godsnaam mee op om nu het complete land lam te leggen?
(kleine) kinderen verspreiden sowieso al alles onder elkaar, iedereen met schoolgaande kinderen kan je dat vertellen, maar die ziekteverspreiders moeten juist bij elkaar blijven terwijl alle andere mensen zoveel mogelijk uit elkaar moeten blijven. Logica.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Ja, die kant wil je op met die paniekzaaierij. Voorlopig is er nog helemaal niks aan de hand en is er nog genoeg marge.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kijk in godsnaam naar Italie.
Man man man.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
PL niet toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef TLC het volgende:
Fucking PL ook, verschillende spelers hebben symptomen van corona, zijn in quarantaine maar toch gaat daar alles door, inclusief volle stadions![]()
Als jij kinderen hebt wie zijn je eigen vader en moeder dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die ouders van kleine kinderen waarschijnlijk ook niet.
Opa's en oma's zijn de risicogroep.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
wachten op de Duitsersquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:28 schreef riazop het volgende:
Wilmes wint
Alle scholen in Belgie 5 weken op slot![]()
Gezondheid is leuk maar het mag natuurlijk niet teveel kosten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef TLC het volgende:
Fucking PL ook, verschillende spelers hebben symptomen van corona, zijn in quarantaine maar toch gaat daar alles door, inclusief volle stadions
For great justice!![]()
Waarom dan? Ik snap de logica wel dat scholen kunnen blijven gaan. Iedereen thuis is lekker? Gewoon naar school, ouders werken en de economie enigzins overeind houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:24 schreef Logician2.0 het volgende:
Zo eng dit, om het zo eens te zijn met Wilders![]()
Bijeenkomsten zijn niet zo belangrijk. Gevolgen niet zo groot.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
#debat: Wilders heeft een punt.... waarom wel 100+ bijeenkomsten verbieden maar de scholen open laten...... en Rutte: en dan het risico nemen dat het medisch niet nodig is.
Waar wil je al die kinderen laten wiens ouders gewoon moeten werken?![]()
Ik denk dat het daar al te laat voor was omdat China niet adequaat heeft gehandeld totdat het niet meer stil te houden was.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Grenzen dicht met china/voor personen met een reisgeschiedenis in china vanaf chinees nieuwjaar, bij voorkeur in internationaal verband.
Niet uitgaan van onzin maar feiten: besmettelijk zonder/voor symptomen, incubatietijd kan gemakkelijk 14 dagen of langer zijn. Geen griepje maar SARS variant. Levensgevaarlijk, grote maatschappelijke gevolgen.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Naja, dat is dus het punt: is een school een kinderopvang?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bijeenkomsten zijn niet zo belangrijk. Gevolgen niet zo groot.
Waar wil je al die kinderen laten wiens ouders gewoon moeten werken?
Op het moment dat er een leraar corona heeft en niet weet wie er besmet zijn kan je de school ook wel sluiten... zit je met precies dezelfde problematiek...
Dan kan je dat beter nu gestructureerd oplossen.![]()
Wow, 5 weken!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:28 schreef riazop het volgende:
Wilmes wint
Alle scholen in Belgie 5 weken op slot![]()
![]()
Ook ouders niet meer laten werken. Net als ieder ander land.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar wil je al die kinderen laten wiens ouders gewoon moeten werken?![]()
voor een deel moet dat ook gewoon... anders is het virus straks redelijk beteugeld, de economie heeft harde klappen gehad, werklozen erbij etc etc.. en uiteraard alles is de schuld van Rutte... aldus vriend Klaver die lekker toekijkt vanaf de zijlijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waarom dan? Ik snap de logica wel dat scholen kunnen blijven gaan. Iedereen thuis is lekker? Gewoon naar school, ouders werken en de economie enigzins overeind houden.![]()
Bankenrun Zal ook wel komen als het zo nog ff doorgaatEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Nee, maar daar heb je kinderopvang voor in ieder ander geval. Maar die sluit dan ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, dat is dus het punt: is een school een kinderopvang?
Op het moment dat er een leraar corona heeft en niet weet wie er besmet zijn kan je de school ook wel sluiten... zit je met precies dezelfde problematiek...![]()
Ja en dan 2 weken meivakantiequote:
Je hebt de berichten van ziekenhuizen gemist die verwachten dat hun hele IC over enkele dagen al volledig bezet kan zijn?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die kant wil je op met die paniekzaaierij. Voorlopig is er nog helemaal niks aan de hand en is er nog genoeg marge.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
[quote]Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niemand bellen, daarnaast 0 interesse in dat kut dorp van je. Mensen moeten lekker normaal blijven doen, totaal geen noodzaak om zo in paniek alles leeg te kopen. Ook in Italië kan je gewoon nog aan voedsel komen.
Klets dan ook niet zo achterlijk en beweer niet dat ik lieg.![]()
Ik heb helemaal niets met Wilders maar ook een stilstaande klok geeft soms de juiste tijd aanquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:31 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De paniekzaaiers voelen zich weer extra gesterkt door het gejank van oppermongool Wilders.
Dit topic.![]()
Heeft Kyran de bedden al geteld vanavond?![]()
![]()
Dat is dus in de praktijk nu niet te doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook ouders niet meer laten werken. Net als ieder ander land.![]()
Evenstar
![]()
Genoeg marge? De eerste ziekenhuizen lopen al vol en moeten patiënten overplaatsen. Wij hebben nauwelijks marge in Nederland.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die kant wil je op met die paniekzaaierij. Voorlopig is er nog helemaal niks aan de hand en is er nog genoeg marge.![]()
Nederland is het strengste land uit het westen vanwege de harde aanpak op leerplicht. Om een beeld te geven gaan ze bij extreme omstandigheden NOOIT dicht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef riazop het volgende:
Leuk dit.
Als je naar school wilt moet je naar Nederland verhuizengraag op anoniem![]()
In Brabant ja. In andere delen van het land zijn ziekenhuizen nog praktisch leeg wb corona.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt de berichten van ziekenhuizen gemist die verwachten dat hun hele IC over enkele dagen al volledig bezet kan zijn?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Tja dat is nu waar we voor naar de overheid kijken. Waar je ze laat is een andere (vervolg) discussie wat je moet doen om de maatregel te effectueren voor kinderen die dan geen opvang hebben. Het is net een andere insteek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar wil je al die kinderen laten wiens ouders gewoon moeten werken?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Die dode bejaarden worden straks gewoon onder het kopje 'collateral damage' gezet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt de berichten van ziekenhuizen gemist die verwachten dat hun hele IC over enkele dagen al volledig bezet kan zijn?![]()
Onzin. Het gebeurt toch ook in andere landen. Hebben die geen economieën, arbeidsovereenkomsten en bedrijven?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is dus in de praktijk nu niet te doen.![]()
Gelukkig zijn ze toch al dom en valt daar niks aan te veranderen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef riazop het volgende:
[..]
En in de zomervakantie hebben ze al 9 weken
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Ja... het is een dilemma... maar docenten zullen ook ziek worden (worden al ziek) en dan gaan die scholen alsnog dicht...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, maar daar heb je kinderopvang voor in ieder ander geval. Maar die sluit dan ook.![]()
Het is 3 weken en dan "Paasvakantie", start 6 April.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef riazop het volgende:
[..]
En in de zomervakantie hebben ze al 9 wekenDobbert nu even niet de wereld rond.![]()
twitter:Nieuwsuur twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:51:02“Vorige week hadden we één patiënt, inmiddels hebben we er meer dan 20 gehad, drie zijn er overleden”, zegt Jan Kluytmans, van het @AmphiaZKHuis. “Als dit doorzet komen we bij de rand van de capaciteit. Dan moeten we kiezen wie we wel en niet helpen.” #Nieuwsuur https://t.co/KmzHPpBa2J reageer retweet
![]()
Daarom begrijp ik ook dat de scholen nog niet dicht gaan. Er moet namelijk ook opvang zij. In welke vorm dan ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja dat is nu waar we voor naar de overheid kijken. Waar je ze laat is een andere (vervolg) discussie wat je moet doen om de maatregel te effectueren voor kinderen die dan geen opvang hebben. Het is net een andere insteek.
Wie A. zegt, moet B zeggen.![]()
Om dat ook zo te houden voor later als het evt erger wordt zal je toch iets moeten doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Brabant ja. In andere delen van het land zijn ziekenhuizen nog praktisch leeg wb corona.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als Nederland in lockdown moet zal dat letterlijk de praktijk zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is dus in de praktijk nu niet te doen.
Italië toont aan dat het een scenario is dat je niet kan uitsluiten.![]()
Je hebt zo wel reuring in de tentAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
VVD hebben we het over. Het boeit hun geen neuk over de gezondheid. Economie is prio nummer 1quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik ook dat de scholen nog niet dicht gaan. Er moet namelijk ook opvang zij. In welke vorm dan ook.
Wie A. zegt, moet B zeggen.graag op anoniem![]()
Gelukkig maar dat brabant een eiland is en de brabantse zorgverzekeraars geen zorg buiten brabant vergoeden!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Brabant ja. In andere delen van het land zijn ziekenhuizen nog praktisch leeg wb corona.![]()
Zoiets noem je een oppositie, die hoor je veelal als ze ergens iets in hun ogen mis zien gaan. Raar concept, snap ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het enige wat de grote blonde rechtstokkie doet is janken over wat er in zijn ogen fout is gegaan. Een politicus dient in oplossingen te denken. Janken is voor Fok!kers.
Overigens heb ik en kan ik flink lachen om de mensen met paniek in dit topic die hier de hele dag vertoeven maar scholen niet sluiten zodat ouders kunnen werken slaat nergens op. Dan heb je niet de volksgezondheid als prioriteit maar de economie.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Je moet maatregelen treffen om niet die kant op te gaan. Dat snap je zelf toch ook wel? Scholen sluiten is een treffende maatregel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die kant wil je op met die paniekzaaierij. Voorlopig is er nog helemaal niks aan de hand en is er nog genoeg marge.Protège moi de mes désirs.![]()
Waar kennen we dat van...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:Nieuwsuur twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:51:02“Vorige week hadden we één patiënt, inmiddels hebben we er meer dan 20 gehad, drie zijn er overleden”, zegt Jan Kluytmans, van het @:AmphiaZKHuis. “Als dit doorzet komen we bij de rand van de capaciteit. Dan moeten we kiezen wie we wel en niet helpen.” #Nieuwsuur https://t.co/KmzHPpBa2J reageer retweet
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Net zoals Rutte een dikke middelvinger gaf aan alle leraren en docenten tijdens zijn persconferentie om te functioneren als oppas was wel lachen.graag op anoniem![]()
Je wil juist niet die ziekenhuizen leeg houden, dat is gewoon uitstel van executie, hoe krom het ook klinkt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Om dat ook zo te houden voor later als het evt erger wordt zal je toch iets moeten doen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit wordt dus nu precies genoemd door die meneer van de SP...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... het is een dilemma... maar docenten zullen ook ziek worden (worden al ziek) en dan gaan die scholen alsnog dicht...![]()
Dat is ook het debat: is de school nu een opvanginstelling of gaat het om indammen van het virus ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik ook dat de scholen nog niet dicht gaan. Er moet namelijk ook opvang zij. In welke vorm dan ook.
Wie A. zegt, moet B zeggen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik vraag me af of iedereen die in de zorg werkt zich wel helemaal gaat inzetten in de ziekenhuizen.
Of er niet aardig wat tussen zitten die geen risico willen lopen om zelf besmet te worden.
Dat zou rampzalig zijn![]()
Achter de schermen is de rekensom al gemaakt waarschijnlijk. x aantal doden - voornamelijk ouderen die toch al niet veel meer opleverden - mogen 'geofferd' worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:35 schreef KingRoland het volgende:
[..]
VVD hebben we het over. Het boeit hun geen neuk over de gezondheid. Economie is prio nummer 1![]()
En de boodschappen danquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Nederland in lockdown moet zal dat letterlijk de praktijk zijn.
Italië toont aan dat het een scenario is dat je niet kan uitsluiten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
HLN Feed. België gaat compleet in lockdwon:quote:22:35
Alle lessen worden opgeschort
Alle lessen op school worden opgeschort, maar er zal opvang worden voorzien, ook voor wie zelf geen opvang kan voorzien. De premier roept op kinderen niet te laten opvangen door de grootouders.
22:33
Alle cafés en restaurants sluiten
Alle recreatieve activiteiten, sportieve, culturele, folkloristische, ongeacht hun grootte worden geannuleerd. Alle cafés, restaurants, worden gesloten. Enkel winkels die essentiële diensten leveren, blijven open. Het gaat dan om apothekers en voedingswinkels. Alle andere winkels blijven open tijdens de week, maar sluiten in het weekend.![]()
Het klinkt wel iets meer dan 'krom'.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil juist niet die ziekenhuizen leeg houden, dat is gewoon uitstel van executie, hoe krom het ook klinkt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Het laatste wat je moet doen is in pure paniek allemaal overhaaste beslissingen maken. Gelukkig hebben we een dienst als de RIVM die er voor geleerd hebben die het vast een stuk beter snappen dan wat willekeurige FOK!ers.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Je moet maatregelen treffen om niet die kant op te gaan. Dat snap je zelf toch ook wel? Scholen sluiten is een treffende maatregel.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
2 weken geleden ongeveer, maar het lijkt zolang geleden. Ik hoop echt dat het meevalt zo rond eind maartquote:
Zonder economie gaan we ook naar de tering...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:35 schreef KingRoland het volgende:
[..]
VVD hebben we het over. Het boeit hun geen neuk over de gezondheid. Economie is prio nummer 1
Ik vind het zwart wit om te stellen dat ze geen neuk geven, er zal een middenweg moeten worden gevonden, proberen de ziektegevallen over termijnen te spreiden weet ik ut... Maar goed, het bekt natuurlijk lekker zo.![]()
Evenstar
![]()
@Nattekat wat is je reactie hierop dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:Nieuwsuur twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:51:02“Vorige week hadden we één patiënt, inmiddels hebben we er meer dan 20 gehad, drie zijn er overleden”, zegt Jan Kluytmans, van het @:AmphiaZKHuis. “Als dit doorzet komen we bij de rand van de capaciteit. Dan moeten we kiezen wie we wel en niet helpen.” #Nieuwsuur https://t.co/KmzHPpBa2J reageer retweet
Wij hebben nog maar 600 bevestigde gevallen he? In Italië hebben zij er nu 15.000. Wij gaan al kapot bij 3000-4000 als ziekenhuizen bij 600 al beginnen te kraken. Een paar dagen geleden dachten ze in Italië ook precies zoals jij nu doet.![]()
De Albert Heijn bezorger kwam het huis al niet meer binnen dus dat komt helemaal goed.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Supermarkten, apotheken, huisartsen en distributie zijn uitzonderingen. Ook in Italië blijven die open.quote:![]()
De meeste kunnen wellicht wel thuisblijven maar er zijn uiteraard ouders die toevallig een baan hebben waarbij ze niet gemist kunnen worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Onzin. Het gebeurt toch ook in andere landen. Hebben die geen economieën, arbeidsovereenkomsten en bedrijven?
Of moeten we de hele maatschappij laten verpauperen, verzieken?
Verpleegsters, politiemensen etc etc.![]()
En die domme Nederlanders de Belgen maar dom noemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef zipcon het volgende:
HLN Feed. België gaat compleet in lockdwon:
[..]![]()
Als je van een torenflat valt is er ook nog niets aan de hand zolang je valt. Het is de landing die vervelend is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die kant wil je op met die paniekzaaierij. Voorlopig is er nog helemaal niks aan de hand en is er nog genoeg marge.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ook thuis, waar iedereen nu hoort.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar wil je al die kinderen laten wiens ouders gewoon moeten werken?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
https://www.hvana.nl/lees(...)n-elk-geval-doorgaan
De Hogeschool van Amsterdam heeft schijt aan de overheid en verenging Hogescholen. Sterkte aan de ongelukkigen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Rutte zei letterlijk dat de leraren en docenten als oppas zullen functioneren. Tsja, ik verzin het niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zonder economie gaan we ook naar de tering...
Ik vind het zwart wit om te stellen dat ze geen neuk geven, er zal een middenweg moeten worden gevonden, proberen de ziektegevallen over termijnen te spreiden weet ik ut... Maar goed, het bekt natuurlijk lekker zo.graag op anoniem![]()
Ja dat krijg je ook. En daarnaast, die zorgmedewerkers kunnen zelf natuurlijk ook ziek worden (ze hebben zelfs een hogere kans)quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:36 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag me af of iedereen die in de zorg werkt zich wel helemaal gaat inzetten in de ziekenhuizen.
Of er niet aardig wat tussen zitten die geen risico willen lopen om zelf besmet te worden.
Dat zou rampzalig zijn
Dat is ook de hele klotenzooi.![]()
Ik vind het knap hoor, zo lang helemaal geen enkele vraag beantwoorden.
Heeft u alternatieven voor kinderopvang overwogen?
"Op basis van de adviezen van deskundigen hebben wij besloten dat ..."
Waarom liggen die adviezen niet in lijn met andere landen?
"Op basis van de adviezen van deskundigen hebben wij besloten dat ...""Pools are perfect for holding water"![]()
Of je gooit alles op slot, waardoor de ziekte amper meer spreid, met als gevolg dat je tot ver in de zomer nog in deze situatie zit (de tijd van voorkomen is voorbij), of je laat het een beetje zijn gang gaan waardoor iedereen immuniteit krijgt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Het klinkt wel iets meer dan 'krom'.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
@bitterbal , daar welquote:Bars en restaurants in ons land gaan dicht, lessen worden opgeschort
Bars en restaurants in ons land gaan dicht. Dat heeft premier Sophie Wilmès bekendgemaakt op de persconferentie na afloop van de Nationale Veiligheidsraad. De lessen in de scholen worden opgeschort, maar scholen moeten opvang voorzien voor kinderen van ouders die in de zorgsector werken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/12/coronavirus-12-maart/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Als als als. Wat wil je hier nou mee bereiken? Zit niet zo'n paniek te zaaien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:36 schreef Markesh het volgende:
Dat zou rampzalig zijn![]()
Dus mensen mogen zich niet in getallen boven de 100 begeven maar kleine mensen mogen wel met aantallen boven de 100 samen komen. Is dat logisch dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het laatste wat je moet doen is in pure paniek allemaal overhaaste beslissingen maken. Gelukkig hebben we een dienst als de RIVM die er voor geleerd hebben die het vast een stuk beter snappen dan wat willekeurige FOK!ers.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Hard gelachenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef El-Stinho het volgende:
https://www.hvana.nl/lees(...)n-elk-geval-doorgaan
De Hogeschool van Amsterdam heeft schijt aan de overheid en verenging Hogescholen. Sterkte aan de ongelukkigen.
graag op anoniem![]()
We zijn een heel end. En we moeten nog minstens drie maandenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Exponentiële groei, over veertig dagen zitten we over een miljard topics.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Damn, hier blijft nog wel wat van sociaal leven met wat kleine kroegjes, maar dit is echt Next levelquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef zipcon het volgende:
HLN Feed. België gaat compleet in lockdwon:
[..]Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenstar
![]()
Het RIVM die nu al keer op keer heeft bewezen er naast te zitten en foute aannames blijft doen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het laatste wat je moet doen is in pure paniek allemaal overhaaste beslissingen maken. Gelukkig hebben we een dienst als de RIVM die er voor geleerd hebben die het vast een stuk beter snappen dan wat willekeurige FOK!ers.![]()
Hoogquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef KI1234 het volgende:
Maar hoe kwalitatief hoog was gezondheidszorg in Italië voor deze crisis?![]()
Het eckte FOK!leven wordt het helemaal in 2020quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Damn, hier blijft nog wel wat van sociaal leven met wat kleine kroegjes, maar dit is echt Next level
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef probeer het volgende:
Ik vind het knap hoor, zo lang helemaal geen enkele vraag beantwoorden.
Heeft u alternatieven voor kinderopvang overwogen?
"Op basis van de adviezen van deskundigen hebben wij besloten dat ..."
Waarom liggen die adviezen niet in lijn met andere landen?
"Op basis van de adviezen van deskundigen hebben wij besloten dat ..."![]()
mijn ma vond t ook al raar dat ik extra eten had ingeslagenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Mijn boomer pa verklaarde me voor gek dat ik besloot vanaf dinsdag niet meer m'n huis uit te komen, al mn afspraken af te zeggen, eten in te slaan en in lockdown te gaan de komende twee weken. Vanavond belde hij me half in paniek op.
I TOLD YOU SO![]()
Ik vraag iets. Dat jij dat als paniek zaaien ziet is toch echt jouw probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:39 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Als als als. Wat wil je hier nou mee bereiken? Zit niet zo'n paniek te zaaien.![]()
Dat boeit ook totaal niet meer eigenlijk als een horde zieken afkomt op je topkwaliteit ziekenhuis.quote:![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En die domme Nederlanders de Belgen maar dom noemen.Dit
![]()
Noord-Italië heeft een zeer goede gezondheidszorg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef KI1234 het volgende:
Maar hoe kwalitatief hoog was gezondheidszorg in Italië voor deze crisis?2000 light years from home![]()
In Nederland mag je zelf kiezen waar je gaat zitten!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef riazop het volgende:
europa gaat per uur meer een lockdown in
Belgische bioscopen gaan sluiten
https://www.lesoir.be/286(...)ferment-leurs-portes![]()
Wie kijken er eigenlijk naar het debat?
Het lijkt wel één tegen honderd![]()
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Hebben ze gelukkig nog lange tijd personen kunnen besmetten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef remlof het volgende:
Milaan na de laatste maatregelen van de regering, nu zijn de speeltuinen eindelijk wel leeg.
Echt, de mensheid verdient dit. Hier zie ik het ook continu. Scholen week dicht wegens griepepidemie en al die kutwijven lekker met z'n allen de hele dag in het park zitten nietsnutten met een stel van die andere werpkoeien die iedere twee jaar aan een nieuw kind eruitpersen want dan krijgen ze weer twee jaar een nieuw staatsinfuusen die gore snotkinderen van ze maar de halve wereld ziek maken
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Toch vond ik zijn verklaring niet geheel gek.... maar goed, dat mag je niet vindenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rutte zei letterlijk dat de leraren en docenten als oppas zullen functioneren. Tsja, ik verzin het niet.![]()
Hoe dan ook, hij kan het nooit goed doen. Hij zei ook dat het niet te voorspellen is wat er juist is en wat niet en wat er gaat gebeuren en wat niet.
Ik ben benieuwd wat een complete lockdown op lange termijn met een land doet. Ook dat is niet te voorspellen maar ja, boeiuh, want volksgezondheid. Ja dat is ook belangrijk, maar het andere ook.
Ik hoop dat er ergens een middenweg is![]()
Stijging van het aantal leden!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:40 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het eckte FOK!leven wordt het helemaal in 2020
Kwaliteitstopics!![]()
Ik snap niet dat rutte even te horen krigjt in zijn oortje. weetje even pauze en verander je standpunt![]()
Pure paniek door scholen te sluiten? Ik denk dat het geruststellender zal werken. Ik moet thuiswerken, dus mijn kleine blijft ook thuis. Of het kdv nou open is of niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het laatste wat je moet doen is in pure paniek allemaal overhaaste beslissingen maken. Gelukkig hebben we een dienst als de RIVM die er voor geleerd hebben die het vast een stuk beter snappen dan wat willekeurige FOK!ers.
Het RIVM? Hebben we het over hetzelfde RIVM dat de afgelopen weken heeft gefaald?Protège moi de mes désirs.![]()
En wat verwacht je dan als antwoord? Tuurlijk zou dat rampzalig zijn. Je kickt gewoon hierop.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vraag iets. Dat jij dat als paniek zaaien ziet is toch echt jouw probleem.![]()
We staan er niet best voor, dat is een ding wat zeker isquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja dat krijg je ook. En daarnaast, die zorgmedewerkers kunnen zelf natuurlijk ook ziek worden (ze hebben zelfs een hogere kans)
Dat is ook de hele klotenzooi.![]()
Hoog.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef KI1234 het volgende:
Maar hoe kwalitatief hoog was gezondheidszorg in Italië voor deze crisis?
Maar nogmaals: dat is de discussie niet.
Je krijgt patiënten binnen met een dubbele longontsteking die afgezonderd moeten liggen ivm besmettingsgevaar, het personeel moet geheel in maskers, er moet beademing zijn.
Je hebt dus per patiënt een vol uitgerust IC bed nodig en dat voor weken per patiënt omdat herstel heel langzaam blijkt te gaan en er geen medicijnen tegen zijn.
En dan heb je in totaal 1150 bedden waarvan er maar ~500 vrij zijn.
Zijn die bedden vol, dan zijn ze vol. Dan ben je uitgeluld en moet je keuzes maken.![]()
@El-Stinho
lolquote:Fest blijft open en desinfecteert elk uur
Café Fest op de Amstelcampus blijft open zolang de HvA open is, liet een medewerker eerder donderdag weten. Het café wordt elk uur gedesinfecteerd. ‘Mensen die snotteren en niezen wordt gevraagd of ze begrijpen dat we het fijn vinden als ze vertrekken’, aldus de medewerker.graag op anoniem![]()
Nou ja, Italië had al het laagste geboortecijfer van Europa hoorquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hebben ze gelukkig nog lange tijd personen kunnen besmetten.
Echt, de mensheid verdient dit. Hier zie ik het ook continu. Scholen week dicht wegens griepepidemie en al die kutwijven lekker met z'n allen de hele dag in het park zitten nietsnutten met een stel van die andere werpkoeien die iedere twee jaar aan een nieuw kind eruitpersen want dan krijgen ze weer twee jaar een nieuw staatsinfuusen die gore snotkinderen van ze maar de halve wereld ziek maken
![]()
![]()
Zeg zo nog eventjes iets over je belastingcentuh en de roverheid.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je van een torenflat valt is er ook nog niets aan de hand zolang je valt. Het is de landing die vervelend is.![]()
![]()
en elke ouder die niet thuis KAN werken moet dan plotsklaps maar iets zien te regelen voor hun kind, in alle paniek..quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Pure paniek door scholen te sluiten? Ik denk dat het geruststellender zal werken. Ik moet thuiswerken, dus mijn kleine blijft ook thuis. Of het kdv nou open is of niet.
Het RIVM? Hebben we het over hetzelfde RIVM dat de afgelopen weken heeft gefaald?![]()
Of je laat alle evenementen van 100+ personen niet door gaan, waarbij je misschien heel veel onderlinge contacten voorkomt, of je laat ook alle scholen dicht gaan, waarbij je de enige onderlinge contacten van die kinderen voorkomt. Het één sluit het ander niet uit, en het één op zich heeft al een hele grote invloed op het verloop.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:39 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dus mensen mogen zich niet in getallen boven de 100 begeven maar kleine mensen mogen wel met aantallen boven de 100 samen komen. Is dat logisch dan?
Laten we zeggen dat het huidige besluit leidt tot het niet door gaan van 50% van de gevallen. Het is echt niet zo dat het nu geen donder uit maakt omdat scholen nog open zijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Mwoah, er veranderen een aantal zaken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
We staan er niet best voor, dat is een ding wat zeker is
We staan er zolang we nog zelfstandig kunnen ademhalen redelijk voor.![]()
Vuile neusklachtofoben!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef KingRoland het volgende:
Het café wordt elk uur gedesinfecteerd. ‘Mensen die snotteren en niezen wordt gevraagd of ze begrijpen dat we het fijn vinden als ze vertrekken’, aldus de medewerker.![]()
In Noord Italië. Lombardije?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef KI1234 het volgende:
Maar hoe kwalitatief hoog was gezondheidszorg in Italië voor deze crisis?
Heel veel hoger dan in Noord Brabant.
''De gezondheidszorg in Lombardije is een van de beste en meest geavanceerde ter wereld. Zij heeft een score van 9,9 op 10 in de puntenlijst van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) en bevindt zich in de top 5% van de health-index van alle regio’s wereldwijd.'
https://www.hpdetijd.nl/c(...)re_code=Ev7BASrnkNr1"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh ja, jij denkt mij te kennen dat ik dit leuk vind.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef EnterToets het volgende:
[..]
En wat verwacht je dan als antwoord? Tuurlijk zou dat rampzalig zijn. Je kickt gewoon hierop.
Doe normaal joh, hoe durf je dit te suggereren![]()
U houdt niet zo van kinderen,begrijp ik?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hebben ze gelukkig nog lange tijd personen kunnen besmetten.
![]()
![]()
![]()
want?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeg zo nog eventjes iets over je belastingcentuh en de roverheid.
lewis zegt het zelf ook: cash is king.. ergo geld bepaald bij de F1![]()
Evenstar
![]()
Ik word een beetje simpel van de vraag hoe goed de zorg is in Noord-Italië inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoog.
Maar nogmaals: dat is de discussie niet.
Je krijgt patiënten binnen met een dubbele longontsteking die afgezonderd moeten liggen ivm besmettingsgevaar, het personeel moet geheel in maskers, er moet beademing zijn.
Je hebt dus per patiënt een vol uitgerust IC bed nodig en dat voor weken per patiënt omdat herstel heel langzaam blijkt te gaan.
En dan heb je in totaal 1150 bedden waarvan er maar ~500 vrij zijn.
Zijn die bedden vol, dan zijn ze vol. Dan ben je uitgeluld en moet je keuzes maken.
Ik weet zeker dat ze daar net zo goed zijn in het aansluiten van een baar tubes, want daar komt het heel simpel gezegd op neer. Je moet aan een beademingsapparaat en als die op zijn dan kan je de allerbeste dokters en allerbeste faciliteiten hebben, maar je hebt er helemaal NIKS aan.![]()
De frietkotten blijven toch gewoon open hè?!quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:45 schreef riazop het volgende:
Belgie restaurantts, winkels, café's ook dicht
Is toch een complete lockdown dus!!!![]()
Ik zeg niet dat je dit leuk vind.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:45 schreef Markesh het volgende:
[..]
Oh ja, jij denkt mij te kennen dat ik dit leuk vind.
Doe normaal joh, hoe durf je dit te suggereren![]()
Gefaald op welke manier? Veruit de meeste gevallen in de beginfase zijn te herleiden naar vakanties in Italië, de overige gevallen zijn Brabant en waarschijnlijk gewoon aan Carnaval te danken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Pure paniek door scholen te sluiten? Ik denk dat het geruststellender zal werken. Ik moet thuiswerken, dus mijn kleine blijft ook thuis. Of het kdv nou open is of niet.
Het RIVM? Hebben we het over hetzelfde RIVM dat de afgelopen weken heeft gefaald?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Rutte gaf niet alleen een hand, maar zat daarna ook aan de elleboog van die RIVD knakker, waar nog even gerocheld is voor de betreffende persconferentie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch vond ik zijn verklaring niet geheel gek.... maar goed, dat mag je niet vinden![]()
Hoe dan ook, hij kan het nooit goed doen. Hij zei ook dat het niet te voorspellen is wat er juist is en wat niet en wat er gaat gebeuren en wat niet.
Ik ben benieuwd wat een complete lockdown op lange termijn met een land doet. Ook dat is niet te voorspellen maar ja, boeiuh, want volksgezondheid. Ja dat is ook belangrijk, maar het andere ook.
Hoe betrouwbaar is dat?"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Als de scholen morgen niet dicht gaan dan gaan ze volgende week wel dicht. Dit is gewoon uitstel van executie.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dusquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, Italië had al het laagste geboortecijfer van Europa hoor
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Lewis kan normaal best een dramaqueen zijn, maar in dit geval heeft die wel een punt dat die niet snapt dat het allemaal door lijkt te gaan terwijl McLaren al is uitgestapt wegens besmettingen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
want?
lewis zegt het zelf ook: cash is king.. ergo geld bepaald bij de F1Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Forum Opties Forumhop: Hop naar: