quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Productie in China is weer op gang anders, denk niet dat daar nog een tekort is. Wel raar idd, wanneer gaan mensen ze dan wel dragen?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:42 schreef Silven het volgende: Ik zit weer in het OV, van Roosendaal naar Den Haag, maar nog nergens een mondkapje gezien. Waar zijn al die mondkapjes gebleven als niemand ze draagt? Toch allemaal naar China verstuurd door familie hier??
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Geen idee. Heb ook van niemand gehoord dat hij/zij ze gekocht heeft. Misschien de mensen die sowieso bang zijn en nauwelijks de deur uit komen, dat die soort mensen ze lekker thuis dragen en we ze daarom in het openbaar nergens zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Productie in China is weer op gang anders, denk niet dat daar nog een tekort is. Wel raar idd, wanneer gaan mensen ze dan wel dragen?
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 07:46:52 ]![]()
Breda is het ergste geloof ik.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:37 schreef -river- het volgende:
[..]
Blijkbaar, iedereen zeurt over Brabant maar in zuid-oost Brabant is er niets tegenover Utrecht.
In zuidoost valt het wel mee.![]()
Zullen we de uitslag van het GGD onderzoek van afgelopen weekend in Brabant even afwachten?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:37 schreef -river- het volgende:
[..]
Blijkbaar, iedereen zeurt over Brabant maar in zuid-oost Brabant is er niets tegenover Utrecht.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Van de 265 patiënten zijn er 144 in het buitenland geweest. Het merendeel (131) van deze patiënten is in (Noord-) Italië geweest. Hiernaast zijn 74 mensen besmet geraakt via een gediagnosticeerde patiënt. Van 47 mensen wordt nog onderzocht hoe zij besmet geraakt zijn.
Maar we hebben het nog in de hand![]()
Ben benieuwd of er na het weekend veel besmettingen bij zijn gekomen. Veel sport natuurlijk in het weekend. Wij hebben zaterdag en zondag na de voetbalwedstrijden gewoon handjes geschud as usual.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Fluequote:Op maandag 9 maart 2020 07:46 schreef vuurbrood het volgende:
Just a flue #allesvoordemedia![]()
[ afbeelding ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Gaby was besmet met het coronavirus maar na een week in isolatie is ze weer beterquote:Op maandag 9 maart 2020 07:41 schreef Noek het volgende:
Mensen zijn toch ook zgn hersteld wanneer ze zich beter voelen en opgeknapt zijn? Of krijgen ze nog een test voordat ze weer de kroeg induiken?quote:"Zaterdagavond belde iemand van de GGD", laat Gaby weten. "De GGD zou oorspronkelijk een 24-uurs check komen doen. Dan moet je een dag wachten en dan bekijken ze of je negatief bent. Maar dat hoefde ineens niet meer. Ons werd verteld: als jullie 24 uur geen klachten hebben, mag je weer de straat op. En wij hebben geen klachten."
Haar man reageerde dolblij. "Hij had echt zoiets van: we zijn 'vrij' en we kunnen de stad in! Ik ga een pilsje pakken!"![]()
Je gebruikt de woorden'nationale ramp'. Niet heel rationeel. Dan zijn kanker en nog een rij ziektes, het verkeer, roken, zuipen etc allemaal nationale rampen.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt. Wil niet zeggen dat ik het virus niet serieus neem.![]()
Zullen we volgende week zienquote:Op maandag 9 maart 2020 07:50 schreef Silven het volgende:
Ben benieuwd of er na het weekend veel besmettingen bij zijn gekomen. Veel sport natuurlijk in het weekend. Wij hebben zaterdag en zondag na de voetbalwedstrijden gewoon handjes geschud as usual.![]()
dit is wel een beetje overdreven zou het RIVM zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:46 schreef vuurbrood het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Schokkende beelden hoor. Dat mensen in quarantaine aan de beademing liggen is nog nooit eerder gebeurd.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:46 schreef vuurbrood het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ze hebben het onder controle dus jaquote:Op maandag 9 maart 2020 07:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat gebash op RIVM moet dat nou steeds?![]()
Ja tuurlijk. Besmetting bron onderzoek loopt goed. Info is duidelijk. Ze stralen rust uit. Petje af.quote:Vakman pur sang![]()
Totaal niet,tenzij bagatelliseren en achter de feiten aanlopen betekent dat het onder controle is.quote:![]()
80% heeft milde klachten. Daar is ook groep met asymptomatische klachten bij. Denk dat zij tot die laatste behoorde.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:57 schreef KingRadler het volgende:
vraag me wel af heeft Gaby wel echt het Virus gehad? Of was dit een mildere variant.![]()
Als je zegt we eisen 0 besmetting midden in een brandhaard van landen heb je gelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Totaal niet,tenzij bagatelliseren en achter de feiten aanlopen betekent dat het onder controle is.Vakman pur sang![]()
Dat ze er appartementencomplexen voor hebben dichtgelast, mensen met drones hebben gewaarschuwd dat ze een mondkapje om moesten doen, een stad van 11 miljoen inwoners die zeer belangrijk is voor de economie voor hebben afgesloten, noodhospitalen voor uit de grond hebben moeten stampen, mensen via trackers bij hebben gehouden of ze zich aan de thuisquarantaine houden is nog nooit eerder gebeurd.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:56 schreef Kekster het volgende:
[..]
Schokkende beelden hoor. Dat mensen in quarantaine aan de beademing liggen is nog nooit eerder gebeurd.
En hier is je bron:
https://www.thestandard.c(...)/143180/36-year-old-'recovered'-Wuhan-man-dies![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Besmetting bron onderzoek loopt goed. Info is duidelijk. Ze stralen rust uit. Petje af.![]()
![]()
jij noemt het rust oké.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Besmetting bron onderzoek loopt goed. Info is duidelijk. Ze stralen rust uit. Petje af.![]()
Vandaag de 400+ en dan gaat het snelquote:Op maandag 9 maart 2020 08:06 schreef DemonRage het volgende:
Deze week gaat stront de ventilator raken.![]()
![]()
Ze zijn ook wel.realistisch en hebben een aantal prima adviseurs.quote:
Dit hele topic is een doorn in hun oog, want hoe meer paniek hoe minder snel je dratischere maatregelen neemt.
https://www.parool.nl/cs-b1da6423Vakman pur sang![]()
Kan iemand iets zinnigs zeggen over het al dan niet afzeggen van een geplande operatie? Kan de narcose een vergoot nadelig effect hebben?
Side note: er is iemand opgenomen in betreffend zkh met corona.Protège moi de mes désirs.![]()
In Sittard 2 mensen in verzorgingstehuis besmet. Is een van overleden gisteren al en de ander ligt kritiek op de ic.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Heel veel bedrijven hebben veel sterkere maatregelen dan wat RIVM aanraad.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze zijn ook wel.realistisch en hebben een aantal prima adviseurs.
Dit hele topic is een doorn in hun oog, want hoe meer paniek hoe minder snel je dratischere maatregelen neemt.
https://www.parool.nl/cs-b1da6423
Ik zeg nergens paniekk. Wel dat RIVM het niet onder controle heeft![]()
Er is een verschil tussen niets doen en de hele boel dichtgooien.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je zegt we eisen 0 besmetting midden in een brandhaard van landen heb je gelijk.
Waarom hebben Hong kong, taiwan en singapore het wel onder controle?
Het is dood eenvoudig om een hele lijst van zaken op te noemen waarmee het rivm gefaald heeft en wat ze nu hadden kunnen doen om te voorkomen dat het Italië 2.0 werd.
Zodra mensen hier niet meer in de ziekenhuizen terecht kunnen omdat het niet ingedamd is kunnen we blij zijn dat zij in ieder geval rust uit straalden.![]()
Het Coronavirus heeft geen voet aan de grond in Nederland. En toch komen er nog dagelijks vluchten uit Italië, China, Zuid-Korea, Iran ons land binnen. Worden er geen publieke evenementen afgeschaft. Hoe lang denk je dat het duurt voordat het wel "voet aan de grond" heeft?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De reden dat Singapore en HK het onder controle hebben is vanwege agressieve screening, tracking, doorpakken met quarantaine en weren van Chinezen. Maar het RIVM straalt rust uit. Nou, daar hebben we wat aan als we straks triage moeten gaan toepassen zoals in Italië en Zuid-Korea.
Bonus quizvraag: Waar komen de grondstoffen voor mondkapjesproductie vandaan?
Bonus quizvraag 2: Wat betekent het voor de zorgverlening als de mondkapjes straks op zijn?![]()
Ik denk dat het ziekenhuis zelf die beslissing zal maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over het al dan niet afzeggen van een geplande operatie? Kan de narcose een vergoot nadelig effect hebben?
Side note: er is iemand opgenomen in betreffend zkh met corona.![]()
Ze wisten toen nauwelijks waar ze mee te maken hadden. Dan ga je uit van het ergste.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ze er appartementencomplexen voor hebben dichtgelast, mensen met drones hebben gewaarschuwd dat ze een mondkapje om moesten doen, een stad van 11 miljoen inwoners die zeer belangrijk is voor de economie voor hebben afgesloten, noodhospitalen voor uit de grond hebben moeten stampen, mensen via trackers bij hebben gehouden of ze zich aan de thuisquarantaine houden is nog nooit eerder gebeurd.
En hier is je bron:
https://www.thestandard.c(...)/143180/36-year-old-'recovered'-Wuhan-man-dies![]()
Die iemand moet geopereerd worden maar je twijfelt om het af te zeggen?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Side note: er is iemand opgenomen in betreffend zkh met corona.![]()
waarom is dat een feestmoment?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:06 schreef DemonRage het volgende:
Deze week gaat stront de ventilator raken.![]()
Klopt, inderdaad. Het betreft mijn zoon (2). Wil uiteraard geen onnodige risico’s nemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:14 schreef maily het volgende:
[..]
Die iemand moet geopereerd worden maar je twijfelt om het af te zeggen?Protège moi de mes désirs.![]()
Snap ik. Overleg met het ziekenhuis. Sterkte!quote:Op maandag 9 maart 2020 08:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Klopt, inderdaad. Het betreft mijn zoon (2). Wil uiteraard geen onnodige risico’s nemen.![]()
Ze wisten donders goed waar ze mee te maken hadden. En dat is niet hoe autoritaire regimes rollen. Chernobyl anyone? En dat gecombineerd met Aziatische schaamtecultuur. Fukushima anyone?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze wisten toen nauwelijks waar ze mee te maken hadden. Dan ga je uit van het ergste.
Nee, de Chinezen wisten donders goed waar ze mee te maken hadden. Liever zo lang mogelijk ontkennen tot het niet meer houdbaar is. En in Wuhan was het big time aan. Vandaar de 40 mobiele crematoria om "dierenlijken te verbranden" en de non stop draaiende reguliere crematoria.![]()
Oke ik zie dat jij dit zeker weet dus dan zal het zo zijnquote:Op maandag 9 maart 2020 08:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze wisten donders goed waar ze mee te maken hadden. En dat is niet hoe autoritaire regimes rollen. Chernobyl anyone? En dat gecombineerd met Aziatische schaamtecultuur. Fukushima anyone?
Nee, de Chinezen wisten dondersgoed waar ze mee te maken hadden.![]()
![]()
Wat is zeker weten? Ik weet het zeker genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke ik zie dat jij dit zeker weet dus dan zal het zo zijn
Geen regime gaat voor een simpel griepje mensen levend laten verhongeren. Zelfs een regime als China niet. Conclusie: In Wuhan was het veel erger dan gerapporteerd. Genoeg ondersteunend materiaal daarvoor.
Bijvoorbeeld de 3 cases buiten China terwijl er 41 in Wuhan waren mid December. Op basis van modellen is dat een factor 40 ernaast....![]()
Niet als de testkits opraken en het aantal testen afneemtquote:Op maandag 9 maart 2020 08:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
Vandaag de 400+ en dan gaat het snel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Remember 911, anyone???quote:Op maandag 9 maart 2020 08:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze wisten donders goed waar ze mee te maken hadden. En dat is niet hoe autoritaire regimes rollen. Chernobyl anyone? En dat gecombineerd met Aziatische schaamtecultuur. Fukushima anyone?
Nee, de Chinezen wisten donders goed waar ze mee te maken hadden. Liever zo lang mogelijk ontkennen tot het niet meer houdbaar is. En in Wuhan was het big time aan. Vandaar de 40 mobiele crematoria om "dierenlijken te verbranden" en de non stop draaiende reguliere crematoria.![]()
Mooi. Wat weten we na het lezen van dit artikel? Was de man kerngezond of had hij onderliggende aandoeningen? Was hij wel echt genezen? Cured staat tenslotte tussen aanhalingstekens. Maar goed hij was 36!!!! dus het is heftig hoor!quote:Op maandag 9 maart 2020 08:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ze er appartementencomplexen voor hebben dichtgelast, mensen met drones hebben gewaarschuwd dat ze een mondkapje om moesten doen, een stad van 11 miljoen inwoners die zeer belangrijk is voor de economie voor hebben afgesloten, noodhospitalen voor uit de grond hebben moeten stampen, mensen via trackers bij hebben gehouden of ze zich aan de thuisquarantaine houden is nog nooit eerder gebeurd.
En hier is je bron:
https://www.thestandard.c(...)/143180/36-year-old-'recovered'-Wuhan-man-dies
Dit gebeurd ook bij de griep alleen hoor je daar niemand over want dat heeft geen “nieuwswaarde”.![]()
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niets doen en de hele boel dichtgooien.
Waarom hebben Hong kong, taiwan en singapore het wel onder controle?
Het is dood eenvoudig om een hele lijst van zaken op te noemen waarmee het rivm gefaald heeft en wat ze nu hadden kunnen doen om te voorkomen dat het Italië 2.0 werd.
Zodra mensen hier niet meer in de ziekenhuizen terecht kunnen omdat het niet ingedamd is kunnen we blij zijn dat zij in ieder geval rust uit straalden.Vakman pur sang![]()
Dus jij zegt: de Chinezen wisten al meteen wat voor griep ziekte het was, hoe besmettelijk, hoe dodelijk etc.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is zeker weten? Ik weet het zeker genoeg.
Geen regime gaat voor een simpel griepje mensen levend laten verhongeren. Zelfs een regime als China niet. Conclusie: In Wuhan was het veel erger dan gerapporteerd. Genoeg ondersteunend materiaal daarvoor.
Ik vind dat knap. Dan hebben ze een glazen bol of de ziekte zelf gemaakt. Beide geloof ik niet maar jij bent er kennelijk overtuigd van.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 08:25:16 ]![]()
Hoop uitroeptekens. Waar maak je zo druk om? Waarom mogen mensen niet angstig worden bij het lezen van zulke berichten?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:22 schreef Kekster het volgende:
[..]
Mooi. Wat weten we na het lezen van dit artikel? Was de man kerngezond of had hij onderliggende aandoeningen? Was hij wel echt genezen? Cured staat tenslotte tussen aanhalingstekens. Maar goed hij was 36!!!! dus het is heftig hoor!
Dit gebeurd ook bij de griep alleen hoor je daar niemand over want dat heeft geen “nieuwswaarde”.
Na een x van zulke berichten gelezen te hebben, went het snel. En de berichten uit Italie zijn nou niet echt te vergelijken met een griepuitbraak. Als artsen zeggen dat ze nog nooit zoiets gezien hebben, waarom wil jij dan zo graag vasthouden aan je eigen wereldbeeld?![]()
Dat werkt andersom net zo. Jij beroept je op historische data die niet te vergelijken is, de rest op data die nog niet voor handen is.quote:
Angst mag er zijn en wat relativeren ook. Respect daarnaast ook, overigens.![]()
Volgens mijn collega gaan er net zoveel mensen dood aan de griep en zijn broer mocht Israel niet meer in voor zijn vakantie.
Toen ik vroeg of ik Israel elk jaar de grenzen dichtgooit vanwege de griep in Nederland moest ik geen moeilijke vragen meer stellen.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Nee, niet meteen. De draconische maatregelen volgden pas na 1,5 maand.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus jij zegt: de Chinezen wisten al meteen wat voor griep ziekte het was, hoe besmettelijk, hoe dodelijk etc.
Ik vind dat knap. Dan hebben ze een glazen bol of de ziekte zelf gemaakt. Beide geloof ik niet maar jij bent er kennelijk overtuigd van.![]()
Ok fijne dag allemaal.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:28 schreef _I het volgende:
[..]
Dat werkt andersom net zo. Jij beroept je op historische data die niet te vergelijken is, de rest op data die nog niet voor handen is.
Angst mag er zijn en wat relativeren ook. Respect daarnaast ook, overigens.
Werk gaat gewoon door hè.Vakman pur sang![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ok fijne dag allemaal.
Werk gaat gewoon door hè.deze boi is zo mannelijk
His momma did not raise a pussy![]()
![]()
Oké man. Jij bent niet geïnteresseerd in een discussie. Je wil alleen maar doen alsof er niets aan de hand is. Dat mag, maar ik ben er wel klaar mee.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:22 schreef Kekster het volgende:
[..]
Mooi. Wat weten we na het lezen van dit artikel? Was de man kerngezond of had hij onderliggende aandoeningen? Was hij wel echt genezen? Cured staat tenslotte tussen aanhalingstekens. Maar goed hij was 36!!!! dus het is heftig hoor!
Dit gebeurd ook bij de griep alleen hoor je daar niemand over want dat heeft geen “nieuwswaarde”.![]()
Nou net mailtje gehad, na de overheids scholen in Saudi, gaat met ingang van morgen ook de school van mijn kinderen dicht. Flink aan het overwegen om vrouw en kinderen naar Nederland te sturen. Er is hier niets te doen voor ze.. s zomers zijn ze sowieso altijd in Nederland. Dit jaar dan maar wat vroeger...ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Tja, mijn werk is klaar. Ik heb alles voorbereid en kan nu achteroverleunen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ok fijne dag allemaal.
Werk gaat gewoon door hè.
Jammer dat je gelijk wegloopt bij een beetje weerstand en wel loze kreten over anderen geeft. Praat gewoon over de feiten zoals ze liggen en relativeer dat weg voor anderen. Maar waarom zou je blijven roepen dat het net een griep is.
Heb jij mensen wel eens gezien met een honingraatstructuur in hun longen na een griepje? Of dat China een provincie afsluit, of Italie? Of dat er scholen dichtgaan voor weken over de hele wereld? Of gezien hoe de US dit aanpakt in vergelijking met China of de EU?
Is het niet gek dat Jaap van Dissel vorige week dinsdag zegt dat hij gaat opschalen bij ongeveer 50 gevallen, w.v. 30% geen link heeft naar het buitenland en dat we nu al over de 250 gevallen zitten met 47 persoon die het hebben zonder bekende bron?![]()
Overleg het eens met je vrouw.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:36 schreef nixxx het volgende:
Nou net mailtje gehad, na de overheids scholen in Saudi, gaat met ingang van morgen ook de school van mijn kinderen dicht. Flink aan het overwegen om vrouw en kinderen naar Nederland te sturen. Er is hier niets te doen voor ze.. s zomers zijn ze sowieso altijd in Nederland. Dit jaar dan maar wat vroeger..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan nog. Ik vertel jou dat we nu nog niet eens goed weten waar we mee te maken hebben. Vergeet niet dat de chinezen de laatste decennia een trauma hebben opgelopen van dit soort ziekten. Vooralsnog leek (na 1,5 maand) deze ziekte even 'erg' of misschien erger dan de voorgaande afleveringen. Inmiddels weten we er veel meer vanaf (nog niet genoeg vind ik) waardoor we kunnen relativeren op het, wat ik maar even noem, ebola-beeld van de ziektequote:Op maandag 9 maart 2020 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, niet meteen. De draconische maatregelen volgden pas na 1,5 maand.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 08:40:00 ]![]()
Er is wel een redelijke kans dat ook hier de school dicht gaat. Cq er geen reet te doen is voor je familiequote:Op maandag 9 maart 2020 08:36 schreef nixxx het volgende:
Nou net mailtje gehad, na de overheids scholen in Saudi, gaat met ingang van morgen ook de school van mijn kinderen dicht. Flink aan het overwegen om vrouw en kinderen naar Nederland te sturen. Er is hier niets te doen voor ze.. s zomers zijn ze sowieso altijd in Nederland. Dit jaar dan maar wat vroeger...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 08:41:23 ]![]()
Dat doet Israël vanwege media hype.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:31 schreef PirE het volgende:
Volgens mijn collega gaan er net zoveel mensen dood aan de griep en zijn broer mocht Israel niet meer in voor zijn vakantie.
Toen ik vroeg of ik Israel elk jaar de grenzen dichtgooit vanwege de griep in Nederland moest ik geen moeilijke vragen meer stellen.![]()
Ik heb de indruk dat ze in S.A. nu juist de nodige drastische maatregelen nemen die hier te lang achterwege blijven. In Nederland gaat het aantal besmettingen vermoedelijk echt los deze week met meer dan 1000. Misschien is het beter het ff een weekje aan te zien voordat je tickets boekt want het is goed mogelijk dat de scholen hier volgende week ook gaan sluiten.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:36 schreef nixxx het volgende:
Nou net mailtje gehad, na de overheids scholen in Saudi, gaat met ingang van morgen ook de school van mijn kinderen dicht. Flink aan het overwegen om vrouw en kinderen naar Nederland te sturen. Er is hier niets te doen voor ze.. s zomers zijn ze sowieso altijd in Nederland. Dit jaar dan maar wat vroeger...Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Maar we horen ook dat 14% van de gevallen "terugvalt" of herbesmet wordt met desastreuze gevolgen. We weten ook dat deze mensen negatief testen met mond en keeltest en positief op de feces test.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog. Ik vertel jou dat we nu nog niet eens goed weten waar we mee te maken hebben. Vergeet niet dat de chinezen de laatste decennia een trauma hebben opgelopen van dit soort ziekten. Vooralsnog leek (na 1,5 maand) deze ziekte even 'erg' of misschien erger dan de voorgaande afleveringen. Inmiddels weten we er veel meer vanaf (nog niet genoeg vind ik) waardoor we kunnen relativeren op het, wat ik maar even noem, ebola-beeld van de ziekte
We sturen dus mensen weg die gezond zijn, maar die dagen later nog steeds besmettelijk zijn via ontlasting en urine. (EN publiekelijk naar het toilet gaan.)
We weten dus ook dat de overheid er voor gekozen heeft om dit snel en pijnlijk voorbij te laten trekken en niet langzaam en op het niveau van de zorg. Dat laatste zou maanden duren en kost veel te veel tijd en geld.
De WHO heeft vergaande adviezen uitgebracht en er zijn diverse onderzoeken gedaan. Zoals je zegt, niemand weet het exact, dus ga je uit van wat je wel weet. En China die zo reageert had een groot alarmsignaal moeten zijn.![]()
We komen wel in een vreemde cirkel redenatie dat de extreme maatregelen een rechtvaardiging zijn voor extreme angst.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:41 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dat doet Israël vanwege media hype.![]()
Die herbesmettingen waren toch ook een stuk heftiger?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:43 schreef _I het volgende:
[..]
Maar we horen ook dat 14% van de gevallen "terugvalt" of herbesmet wordt met desastreuze gevolgen. We weten ook dat deze mensen negatief testen met mond en keeltest en positief op de feces test.
We sturen dus mensen weg die gezond zijn, maar die dagen later nog steeds besmettelijk zijn via ontlasting en urine. (EN publiekelijk naar het toilet gaan.)
We weten dus ook dat de overheid er voor gekozen heeft om dit snel en pijnlijk voorbij te laten trekken en niet langzaam en op het niveau van de zorg. Dat laatste zou maanden duren en kost veel te veel tijd en geld.
De WHO heeft vergaande adviezen uitgebracht en er zijn diverse onderzoeken gedaan. Zoals je zegt, niemand weet het exact, dus ga je uit van wat je wel weet. En China die zo reageert had een groot alarmsignaal moeten zijn.![]()
Idiote maatregelen ook.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur gebaseerd om die paniek die mensen zoals een aantal users hier, in te dammen. Die raken vervolgens weer verder in paniek omdat ze weer een argument extra zien, want immers zijn die maatregelen niet voor niets genomen in hun ogen...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, en dodelijker. Maar dat kan ook liggen doordat het lichaam verzwakt en beschadigd is van de medicijnen die gebruikt zijn bij de eerste opname.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Die herbesmettingen waren toch ook een stuk heftiger?![]()
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 05:14:45NEW: Number of coronavirus cases around the world reaches 110,000. Of those, 3,828 have died, 62,225 have recovered, and nearly 44,000 cases are still unresolved https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Hoezo niet?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bitcoin keldert ook aardig
had ik niet verwachtGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Oke, ja ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Maar waarom gaat dan die man die dit ook gelezen kan hebben naar de kroeg na een week in thuisisolatie te hebben gezeten? Lijkt dan wel levensmoe.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:47 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, en dodelijker. Maar dat kan ook liggen doordat het lichaam verzwakt en beschadigd is van de medicijnen die gebruikt zijn bij de eerste opname.![]()
No worries, de ECB dekt dat wel weer.quote:“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Dit onderschrijft eigenlijk mijn stelling dat we nog niet uitgeleerd zijn voor wat betreft deze ziekte.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:43 schreef _I het volgende:
[..]
Maar we horen ook dat 14% van de gevallen "terugvalt" of herbesmet wordt met desastreuze gevolgen. We weten ook dat deze mensen negatief testen met mond en keeltest en positief op de feces test.
We sturen dus mensen weg die gezond zijn, maar die dagen later nog steeds besmettelijk zijn via ontlasting en urine. (EN publiekelijk naar het toilet gaan.)De reactie van China is iets om mee te nemen maar bepaalt an sich niet hoe ernstig de ziekte feitelijk is. Zij hebben daar vanuit hun culturele en historische context bepaalde extreme besluiten genomen die mogelijk wat overtrokken waren. Daar lijkt het althans voor nu op in mijn ogen.quote:We weten dus ook dat de overheid er voor gekozen heeft om dit snel en pijnlijk voorbij te laten trekken en niet langzaam en op het niveau van de zorg. Dat laatste zou maanden duren en kost veel te veel tijd en geld.
De WHO heeft vergaande adviezen uitgebracht en er zijn diverse onderzoeken gedaan. Zoals je zegt, niemand weet het exact, dus ga je uit van wat je wel weet. En China die zo reageert had een groot alarmsignaal moeten zijn.
En ja dat onze overheid niet het zekere voor het onzekere neemt stoort mij ook. Dat hoeft dan niet met afsluiten van steden en woningen, maar gewoon even scherp zijn en gezond boeren verstand gebruiken. Zoals terugkerende uitwisselingsstudenten uit Wuhan niet onbekommerd de samenleving in sturen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 08:52:49 ]![]()
Jawel, maar daar gaat overleg met de vlakke hand.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar dat is in Saoedi-Arabië niet gebruikelijk, hoor.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 08:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar dat is in Saoedi-Arabië niet gebruikelijk, hoor.![]()
![]()
Zijn werkelijkheid is, ondanks dat het ontleend is aan helemaal niets behalve zijn mening, de absolute waarheidquote:Op maandag 9 maart 2020 08:37 schreef _I het volgende:
Heb jij mensen wel eens gezien met een honingraatstructuur in hun longen na een griepje? Of dat China een provincie afsluit, of Italie? Of dat er scholen dichtgaan voor weken over de hele wereld? Of gezien hoe de US dit aanpakt in vergelijking met China of de EU?![]()
Veilige luchthaven ofoz?quote:
Weet ik het... ik zie dat ding altijd omhoog gaan als er ergens kriebel is![]()
Ik vermoed dat de Fed eerder tot het opkopen van aandelen overgaat dan de ECB.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Omdat hij er zelf wrs niets van merkt. Hij was een geval die er al bijna geen last van had. Als je klachten na 24 uur weg zijn, zal het weinig blijvende schade hebben aangericht.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:51 schreef -river- het volgende:
[..]
Oke, ja ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Maar waarom gaat dan die man die dit ook gelezen kan hebben naar de kroeg na een week in thuisisolatie te hebben gezeten? Lijkt dan wel levensmoe.
Wel zal hij nog besmettelijk kunnen zijn volgens de WHO. Het RIVM hanteert een andere maatstaf. Die hebben urine/ontlasting niet als een bron van besmetting, alleen waterdruppels bij hoesten.![]()
Ja, jij vertelt het mij. En ik vertel jou dat de zeer draconische maatregelen niet stroken met hoe een autoritair regime handelt en dat er genoeg ondersteunend bewijs is dat het veel erger was in China dan naar buiten gebracht.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog. Ik vertel jou dat we nu nog niet eens goed weten waar we mee te maken hebben. Vergeet niet dat de chinezen de laatste decennia een trauma hebben opgelopen van dit soort ziekten. Vooralsnog leek (na 1,5 maand) deze ziekte even 'erg' of misschien erger dan de voorgaande afleveringen. Inmiddels weten we er veel meer vanaf (nog niet genoeg vind ik) waardoor we kunnen relativeren op het, wat ik maar even noem, ebola-beeld van de ziekte![]()
Die mensen in Wuhan zitten nog steeds in quarantaine. We weten helemaal niet wat daar gebeurd is. We weten alleen wat er officieel gemeld is.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit onderschrijft eigenlijk mijn stelling dat we nog niet uitgeleerd zijn voor wat betreft deze ziekte.
[..]
De reactie van China is iets om mee te nemen maar bepaalt an sich niet hoe ernstig de ziekte feitelijk is. Zij hebben daar vanuit hun culturele en historische context bepaalde extreme besluiten genomen die mogelijk wat overtrokken waren. Daar lijkt het althans voor nu op in mijn ogen.
En ja dat onze overheid niet het zekere voor het onzekere neemt stoort mij ook. Dat hoeft dan niet met afsluiten van steden en woningen, maar gewoon even scherp zijn en gezond boeren verstand gebruiken. Zoals terugkerende uitwisselingsstudenten uit Wuhan niet onbekommerd de samenleving in sturen.
En ik hoor je, maar in mijn hele leven heb ik China nooit overtrokken zien reageren op een bedreiging op het volk, ten koste van de economie.
Eens, er zitten honderden stappen tussen nu en een complete quarantaine voor iedereen. Bewustwording en besef zijn ook al mooi, zit er nog niemand in zijn huis vast.![]()
En ik hoop op degene die een onderbouwd en stevig verhaal neerzet, waaruit blijkt dat dit woensdagochtend in de kiem is gesmoord.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn werkelijkheid is, ondanks dat het ontleend is aan helemaal niets behalve zijn mening, de absolute waarheid
Ben ik toch een beetje gelovig.![]()
Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[..]
Die mensen in Wuhan zitten nog steeds in quarantaine. We weten helemaal niet wat daar gebeurd is. We weten alleen wat er officieel gemeld is.
En ik hoor je, maar in mijn hele leven heb ik China overtrokken zien reageren op een bedreiging op het volk, ten koste van de economie.
Eens, er zitten honderden stappen tussen nu en een complete quarantaine voor iedereen. Bewustwording en besef zijn ook al mooi, zit er nog niemand in zijn huis vast.
Daarnaast ligt het leven in China nog steeds grotendeels stil. Dit is gewoon te zien aan sattelietbeelden.![]()
Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.quote:“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.
Daarnaast ligt het leven in China nog steeds grotendeels stil. Dit is gewoon te zien aan sattelietbeelden.
Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen. Zaten die mensen in quarantaine voor het virus, of om niet te zien wat er buiten afspeelde.
Wil niet de BNW kant op, maar zolang je niet een eenduidig antwoord hebt op deze vragen, zou ik het dreigingsniveau nog niet afzwakken.![]()
Helaas is de slachting bij de opening minder grootquote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef PirE het volgende:
[..]
Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.![]()
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:49 schreef Grishenko_ het volgende:
Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt.Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:55 schreef _I het volgende:
Het RIVM hanteert een andere maatstaf. Die hebben urine/ontlasting niet als een bron van besmetting![]()
![]()
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.
Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen.![]()
Oeh das wel nice! Kudos voor het RIVM.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.
[..]
Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.![]()
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengenquote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.
Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen. Zaten die mensen in quarantaine voor het virus, of om niet te zien wat er buiten afspeelde.
Wil niet de BNW kant op, maar zolang je niet een eenduidig antwoord hebt op deze vragen, zou ik het dreigingsniveau nog niet afzwakken.![]()
Maar dan nog blijft het gokken. We weten dat het erger is, maar is het een factor 10 erger? Factor 100? We zullen het nooit precies weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengen![]()
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.![]()
Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengen
Zaten ook miljoenen oeigoeren vast in kampen. Was niet een heel hekel punt over de hele wereld.![]()
Mwah, ZK lijkt het ondertussen ook onder controle te krijgen. Voor de EU, Afrika en de VS ziet het er niet goed uit. Vooral het korte termijn denken is funest in de VS en EU heb ik het idee.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Zeg ik iets heel geks dat je zorgpersoneel in meer beschermende kleding zou moeten steken? Een beetje handen wassen en desinfecteren lijkt niet echt voldoende
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?
Familiebezoek mag ook.
Je moet alleen even zelf een briefje schrijven.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Italië op z'n best.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?
Familiebezoek mag ook.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
In China kozen minder dan 45% voor crematie. Als je dan alle lijken gaat cremeren en ook alle mogelijk besmette materialen gaat verbranden, heb je flink wat extra capaciteit nodig.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.are we infinite or am I alone![]()
ja oke je hebt een puntquote:Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef _I het volgende:
[..]
Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.
Zaten ook miljoenen oeigoeren vast in kampen. Was niet een heel hekel punt over de hele wereld.![]()
![]()
Dat denk ik niet, maar wel de signalen had opgepikt toen China zijn eigen mensen in quarantaine liet zetten overal over de wereld.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.
Vluchten stopzetten en mensen weigeren die de laatste 3 maanden in het China zijn geweest. En dan hier de mensen die er al waren in volledige isolatie.
Maar dan had iedereen dat moeten doen en geen enkel orgaan had dat voor elkaar gekregen.![]()
Remmen. Het is dan al niet meer in te dammen en een epidemie. Dus weet je dat iedereen het gaat krijgen. Wat je niet wil is dat er opstand uitbreekt, of dat mensen angstig zich in bunkers gaan verstoppen. Dus teugels strak, maar wel af en toe vieren.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Familiebezoek mag ook.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.![]()
Ik vermoed dat de italiaanse regering hoopt met deze maatregel de toename aan besmettingen voldoende in te dammen zonder de economie veel te schaden.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Familiebezoek mag ook.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.![]()
Of een ambulance omdat je ver weg woont, te oud bent of er geen beschermingsmiddelen zijn om de verplegers te beschermen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?![]()
Ja da's misschien nog wel het naarste, dit virus geeft je een verdrinkingsdood.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.
Kom op zeg![]()
Dat filmpje is wel een duidelijk waarschuwing. Hij zegt ook dat de mensen met meer genezingskans misschien voorgaan omdat ze het niet meer redden.![]()
Brabant de gekste! Uit Tilburg... we zitten zelf in Breda wat sinds zondag opeens de corona hotspot is.quote:
Had vorige week koorts. Nu nog hoestend en proestend. Niet getest want was niet nodig volgens de huisarts.![]()
Klopt, maar de getallen die naar buiten kwamen bij de crematoria kwamen niet overeen met het aantal gemelde doden.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In China kozen minder dan 45% voor crematie. Als je dan alle lijken gaat cremeren en ook alle mogelijk besmette materialen gaat verbranden, heb je flink wat extra capaciteit nodig.![]()
ik denk dat ze gewoon niet genoeg kits hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Brabant de gekste!
Had vorige week koorts. Nu nog hoestend en proestend. Niet getest want was niet nodig volgens de huisarts.![]()
Nauwelijks, want er was al een tekort aan zorgpersoneel en er werden al patienten in het buitenland behandeld. Het buitenland heeft nu de eigen handen vol dus dat kan je nu ook wel vergeten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...Geld maakt meer kapot dan je lief is.
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)![]()
Nope dus we weten niet hoe het zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)![]()
wat is daar het gevolg van vraagt een leekquote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen stort de beurs compleet in. AEX mogelijk 8% er af.![]()
![]()
Ja of RIVM richtlijn. Geen link met China en Noord-Italie of iemand die al positief had getest was al reden om niet te testen vorige week.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik denk dat ze gewoon niet genoeg kits hebben.![]()
Recessiequote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
wat is daar het gevolg van vraagt een leek![]()
Daily star is een riool tabloid krant...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067![]()
ja denk dat die richtlijn er is om de voorraad te kunnen behouden. verwachting is ga ik van uit dan dat jou collega niet tot de risicogroep behoort en het thuis kan uitzieken. Denk ikquote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja of RIVM richtlijn. Geen link met China en Noord-Italie of iemand die al positief had getest was al reden om niet te testen vorige week.![]()
Het gaat niet om voorkomen, maar om verspreiden van zieken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Familiebezoek mag ook.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.![]()
En niet alleen als je COVID-19 hebt hè? Ook bij een andere ernstige ziekte of bij ernstig letsel zoals na een zwaar auto-ongeluk is er dan geen IC-bed. En dat laatste raakt óók alle mensen voor wie COVID-19 waarschijnlijk als een griepje zal verlopen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
Je zal daar maar werken, en moeten aanzien dat er mensen sterven die normaal gesproken een goede kans op herstel hadden gehad.![]()
Ik lees af en toe beetje mee in deze reeks, maar de algemene sfeer die ik hier eigenlijk elke keer proef is:
- We zijn fucked
- Iedereen gaat het krijgen
- De zorg zal het niet aankunnen
- De economie zal volledig instorten
- Er is geen houden meer aan.
Goeie vibes wel.![]()
![]()
Nieuwe Crisisquote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
Ik lees af en toe beetje mee in deze reeks, maar de algemene sfeer die ik hier eigenlijk elke keer proef is:
- We zijn fucked
Goeie vibes wel.![]()
benzine goedkoperquote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef KingRadler het volgende:
de beurs in Amerika gaat vandaag ook crashen het ziet er niet goed uit.
Olie prijs flink gezakt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Je kan China niet vergelijken met "normale" autoritaire regimes. Hoeveel autoritaire regimes ken je die van hun land een technologische en economische supermacht maakten?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, jij vertelt het mij. En ik vertel jou dat de zeer draconische maatregelen niet stroken met hoe een autoritair regime handelt en dat er genoeg ondersteunend bewijs is dat het veel erger was in China dan naar buiten gebracht.are we infinite or am I alone![]()
https://www.zerohedge.com(...)erators-wuhan-reportquote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daily star is een riool tabloid krant...
https://gript.ie/china-ex(...)-incinerators-wuhan/
https://www.reddit.com/r/(...)being_sent_to_wuhan/
https://www.ccn.com/coron(...)g-1200-bodies-a-day/
Moet ik doorgaan?![]()
Voor een groot deel wel ja; mooi voorbeeld van waar paniek toe kan leiden...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef bitterbal het volgende:
hoe de beurs gaat, das toch puur psychologie?![]()
De Fed komt binnenkort "to the rescue" en gaat de rente opnieuw met 0,5% doen dalen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef KingRadler het volgende:
de beurs in Amerika gaat vandaag ook crashen het ziet er niet goed uit.
Olie prijs flink gezakt.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
We doen hier in 't westen snel nogal neerbuigend over dat soort landen en weten het het beste, tot we er zelf mee te maken krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, ZK lijkt het ondertussen ook onder controle te krijgen. Voor de EU, Afrika en de VS ziet het er niet goed uit. Vooral het korte termijn denken is funest in de VS en EU heb ik het idee.
Zelf trouwens ook niet al te snugger op een verjaardag nog rondje langs iedereen doen voor hand of drie zoenen.. Dat even achterwege laten maakt voor de avond geen verschil maar voor kans op besmetting enorm.![]()
Dat maakt niet uit. Waar het om gaat is dat ze juist dan toch niet hun opkomende economie helemaal zouden platleggen als het nergens om ging? Waarom in godsnaam?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan China niet vergelijken met "normale" autoritaire regimes. Hoeveel autoritaire regimes ken je die van hun land een technologische en economische supermacht maakten?![]()
Zaterdag een verjaardagsfeestje gevierd waarbij we een "no kissing" policy hebben ingesteld.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:24 schreef VacaLoca het volgende:
Zelf trouwens ook niet al te snugger op een verjaardag nog rondje langs iedereen doen voor hand of drie zoenen.. Dat even achterwege laten maakt voor de avond geen verschil maar voor kans op besmetting enorm.
Niet dat het echt veel zoden aan de dijk zet als er allemaal nootjes op tafel staan, maar wellicht hebben we in ieder geval voor wat awareness gezorgd :-)![]()
Je las het hier eerst!quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
- We zijn fucked
Goeie vibes wel.
En dat is wel de dagelijkse werkelijkheid zoals deze nu uit Italie bij ons komt.![]()
"Guo Wengui has a history of making outlandish claims against the CPC. "quote:
De cijfers van China (stijging, death rate) lagen zowat halfweg tussen die van Italië en Zuid Korea. Als China loog, dan is één van beiden nog zwaarder aan het liegen...are we infinite or am I alone![]()
Net column van Paul Laseur op BNR.
Boodschap: Gewoon handen wassen en in de elleboog hoesten, het valt wel mee.
https://www.bnr.nl/podcas(...)is-de-wereldeconomie![]()
Zonnebrillen met hittesensoren, zodat ze kunnen zien wie koorts heeft. koekoekquote:Op maandag 9 maart 2020 09:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
We doen hier in 't westen snel nogal neerbuigend over dat soort landen en weten het het beste, tot we er zelf mee te maken krijgen.
Zelf trouwens ook niet al te snugger op een verjaardag nog rondje langs iedereen doen voor hand of drie zoenen.. Dat even achterwege laten maakt voor de avond geen verschil maar voor kans op besmetting enorm.![]()
Niet alles is zo negatief. De benzine wordt goedkoper en de CO2 uitstoot daalt flink.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
- We zijn fucked
Goeie vibes wel.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Ja hoor, wij hebben een calamiteitenhospitaal. Dat zijn 300 bedden, waarvan er 12 IC-bedden zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...
Kom op zegHeeft dus weinig zin straks. Normaal gesproken wordt er al met patiënten geschoven naar België of Duitsland, maar die hebben ze straks zelf nodig.
![]()
Ja precies, het wordt dringen voor een bed. Duivelse dilemma’s voor de artsen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En niet alleen als je COVID-19 hebt hè? Ook bij een andere ernstige ziekte of bij ernstig letsel zoals na een zwaar auto-ongeluk is er dan geen IC-bed. En dat laatste raakt óók alle mensen voor wie COVID-19 waarschijnlijk als een griepje zal verlopen.
Je zal daar maar werken, en moeten aanzien dat er mensen sterven die normaal gesproken een goede kans op herstel hadden gehad.![]()
klimaatdoelen 2050 worden dit jaar al gehaald.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet alles is zo negatief. De benzine wordt goedkoper en de CO2 uitstoot daalt flink.![]()
Fuck the EBU.![]()
Het kan toch zijn dat de cijfers naar beneden geschaald gewoon in lijn zijn? Dus bijvoorbeeld in werkelijkheid 10x meer cases en 10x meer doden?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Guo Wengui has a history of making outlandish claims against the CPC. "
De cijfers van China (stijging, death rate) lagen zowat halfweg tussen die van Italië en Zuid Korea. Als China loog, dan is één van beiden nog zwaarder aan het liegen...![]()
Who the fuck zegt dat het nergens over gaat???? 3.8% fatality rate, 10% ICU behandeling nodig hebben, de feiten zoals ze naar buiten kwamen zijn meer dan reden genoeg om te doen wat ze deden.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Waar het om gaat is dat ze juist dan toch niet hun opkomende economie helemaal zouden platleggen als het nergens om ging? Waarom in godsnaam?are we infinite or am I alone![]()
gaat nu hard al bijna onder de 500quote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen stort de beurs compleet in. AEX mogelijk 8% er af.![]()
Er zijn heel veel mensen die zeggen dat het nergens over gaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Who the fuck zegt dat het nergens over gaat???? 3.8% fatality rate, 10% ICU behandeling nodig hebben, de feiten zoals ze naar buiten kwamen zijn meer dan reden genoeg om te doen wat ze deden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja. Daar kun je wel gelijk in hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef byah het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorkomen, maar om verspreiden van zieken.
In bijv Trentino hebben ze nog weinig gevallen. En de ziekenhuizen daar gaan de 'gewone' zieken opvangen uit de besmette regio's.
Zodat de ziekenhuizen uit bijv Lombardije zich kunnen richten op de besmette gevallen.
Het is ook een logistieke operatie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Elk ziekenhuis wordt een calamiteitenhospitaal. Soort van.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja hoor, wij hebben een calamiteitenhospitaal. Dat zijn 300 bedden, waarvan er 12 IC-bedden zijn.Heeft dus weinig zin straks. Normaal gesproken wordt er al met patiënten geschoven naar België of Duitsland, maar die hebben ze straks zelf nodig.
Ik ben nu bezig met scenario's om klinieken leeg te ruimen voor alleen maar coronapatienten.![]()
Vergeet het parodietopic niet actueel te houden, makkerquote:Op maandag 9 maart 2020 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Elk ziekenhuis wordt een calamiteitenhospitaal. Soort van.
Ik ben nu bezig met scenario's om klinieken leeg te ruimen voor alleen maar coronapatienten.![]()
![]()
Paar ziekenhuizen voor gewone gevallen. De rest voor calamiteiten of zo?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met scenario's om klinieken leeg te ruimen voor alleen maar coronapatienten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ok, misschien maak ik het erger dan het is maar dan klopt dat hele "it's just the flu bro" narrative en dat gedownplay van al die users hier sowieso van geen kanten. En dat kan je zien aan hoe het er nu in Italië en Iran aan toegaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:31 schreef crystal_meth het volgende:
Dat maakt niet uit. Waar het om gaat is dat ze juist dan toch niet hun opkomende economie helemaal zouden platleggen als het nergens om ging? Waarom in godsnaam?![]()
Dat zijn derdewereldlanden. In Nederland is alles meestal wel prima geregeld.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ok, misschien maak ik het erger dan het is maar dan klopt dat hele "it's just the flu bro" narrative en dat gedownplay van al die users hier sowieso van geen kanten. En dat kan je zien aan hoe het er nu in Italië en Iran aan toegaat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Healthcare in Italyquote:Op maandag 9 maart 2020 09:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zijn derdewereldlanden. In Nederland is alles meestal wel prima geregeld.
Healthcare spending in Italy accounted for 9.2% of GDP in 2012 (about $3,200 per capita) of which about 77% is public,[1] slightly lower than the average of 9.3% in OECD countries.[2] In 2000 Italy's healthcare system was regarded, by World Health Organization's ranking, as the 2nd best in the world after France,[3] and according to the World Health Organization, Italy has the world's 6th highest life expectancy.[4] The life expectancy at birth in Italy was 82.3 years in 2012, which is over two years above the OECD average.[2]
Oef, 2000, das best lang geleden. Trek hierbij mijn statement in.![]()
![]()
Denk je?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ok, misschien maak ik het erger dan het isHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Afgemeten aan het aantal ic-bedden zijn wij juist een derdewereldland.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zijn derdewereldlanden. In Nederland is alles meestal wel prima geregeld.
En dat aantal bedden zal vast makkelijk op te schalen zijn. Vraag mij alleen af waar ze personeel vandaan gaan toveren.And so is the past![]()
Maar dat zullen grotendeels geen IC-bedden worden toch? Onder andere qua beademingsapperatuur en personeel dat IC-zorg kan verlenen zal er schaarste zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Slechts twintig jaar geleden, redelijk relevant voor de situatie nu.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
[..]
Healthcare in Italy
Healthcare spending in Italy accounted for 9.2% of GDP in 2012 (about $3,200 per capita) of which about 77% is public,[1] slightly lower than the average of 9.3% in OECD countries.[2] In 2000 Italy's healthcare system was regarded, by World Health Organization's ranking, as the 2nd best in the world after France,[3] and according to the World Health Organization, Italy has the world's 6th highest life expectancy.[4] The life expectancy at birth in Italy was 82.3 years in 2012, which is over two years above the OECD average.[2]Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Jah, zie edit.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Slechts twintig jaar geleden, redelijk relevant voor de situatie nu.![]()
Behalve dat een grote groep mensen in Nederland zich niet aan adviezen houdt, want we moeten ons niet zo druk maken...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zijn derdewereldlanden. In Nederland is alles meestal wel prima geregeld.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Defensie ?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Afgemeten aan het aantal ic-bedden zijn wij juist een derdewereldland.
En dat aantal bedden zal vast makkelijk op te schalen zijn. Vraag mij alleen af waar ze personeel vandaan gaan toveren.![]()
En dat je ongelijk hebt kan je zien aan hoe het in Zuid Korea er aan toe gaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ok, misschien maak ik het erger dan het is maar dan klopt dat hele "it's just the flu bro" narrative en dat gedownplay van al die users hier sowieso van geen kanten. En dat kan je zien aan hoe het er nu in Italië en Iran aan toegaat.
Ze leggen de economie tijdelijk plat zodat het later niet nog verder uit de hand loopt.
Wellicht is dit overigens al geplaatst maar toch:
via Google Translate: Coronavirus, with the anti-arthritis drug Tocilizumab, serious patients in Naples improved in 24 hours
https://www.leggo.it/ital(...)zo_2020-5099254.htmlAlpha kenny one![]()
Italië heeft een uitstekende zorg. En toch staat het water ze daar aan de lippen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zijn derdewereldlanden. In Nederland is alles meestal wel prima geregeld.![]()
heywoodu
![]()
Net pas voor het eerst iemand gezien die aangaf geen handen te schudden
Nu nog een eerste mondkapje spotten
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op maandag 9 maart 2020 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Slechts twintig jaar geleden, redelijk relevant voor de situatie nu.![]()
![]()
Noord Italië doet toch niet onder voor ons, qua gezondheidszorg?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Slechts twintig jaar geleden, redelijk relevant voor de situatie nu.
Hell. Ze leven er zelfs langer. Al zal er dit jaar een dipje in de grafiek te zien zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In Zuid-Korea zijn veel cases terug te linken naar het cluster van de sekte en zijn weinig oude mensen besmet. Daarnaast zijn veel Aziaten veel volgzamer dan Europeanen en heeft ook Zuid-Korea drastische maatregelen getroffen. Ze zijn ook gewend met mondkapjes daar rond te lopen. Stop eens met landen met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
En dat je ongelijk hebt kan je zien aan hoe het in Zuid Korea er aan toe gaat.
Ze leggen de economie tijdelijk plat zodat het later niet nog verder uit de hand loopt.
via Google Translate: Coronavirus, with the anti-arthritis drug Tocilizumab, serious patients in Naples improved in 24 hours
https://www.leggo.it/ital(...)zo_2020-5099254.html![]()
Natuurlijk wel, Italië - en daarmee alle zuid Europese landen - lopen ver achter wat dat betreft.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Noord Italië doet toch niet onder voor ons, qua gezondheidszorg?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Doe jij dat dan ook? En stop ook meteen met paniekeren.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Zuid-Korea zijn veel cases terug te linken naar het cluster van de sekte en zijn weinig oude mensen besmet. Daarnaast zijn veel Aziaten veel zorgzamer dan Europeanen en heeft ook Zuid-Korea drastische maatregelen getroffen. Stop eens met landen met elkaar vergelijken.Alpha kenny one![]()
Wie zegt dat ik paniek? Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Doe jij dat dan ook? En stop ook meteen met paniekeren.![]()
Het is redelijk lastig om het niveau van gezondheidszorg te vergelijken tussen landen onderling, dus dat durf ik uit de losse pols niet te zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Noord Italië doet toch niet onder voor ons, qua gezondheidszorg?
Hell. Ze leven er zelfs langer. Al zal er dit jaar een dipje in de grafiek te zien zijn.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Zuid Korea vind ik ook het toonbeeld van hoe je dit effectief kan aanpakken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
En dat je ongelijk hebt kan je zien aan hoe het in Zuid Korea er aan toe gaat.
https://www.leggo.it/ital(...)zo_2020-5099254.html
Die weg kunnen we trouwens nog altijd op. Juist overdreven veel testen om de brandhaarden goed in beeld te krijgen![]()
Het is in elk geval geen derde wereld land. Zeker de getroffen gebieden in het noorden niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is redelijk lastig om het niveau van gezondheidszorg te vergelijken tussen landen onderling, dus dat durf ik uit de losse pols niet te zeggen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gast, je blaast de boel op door naar de wost case landen te verwijzen, en zegt dan tegen mij dat ik moet stoppen met het vergelijken van landen. Je lijkt me redelijk in paniek.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik paniek? Waar baseer je dat op?Alpha kenny one![]()
Wost casequote:Op maandag 9 maart 2020 09:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gast, je blaast de boel op door naar de wost case landen te verwijzen, en zegt dan tegen mij dat ik moet stoppen met het vergelijken van landen. Je lijkt me redelijk in paniek.Groot fan van User Wotte![]()
Aanname. Ik word een beetje moe van het constante gedownplay. Dus misschien blaas ik het als reactie daarop een beetje op. Maar ik ben absoluut niet in paniek.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gast, je blaast de boel op door naar de wost case landen te verwijzen, en zegt dan tegen mij dat ik moet stoppen met het vergelijken van landen. Je lijkt me redelijk in paniek.![]()
Worst kaas.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die indruk heb ik anders wel.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar ik ben absoluut niet in paniek.![]()
IC zitten we gelukkig nog redelijk ruim in. Ook qua apparatuur. Personeel is een probleem, maar dat is niet anders bij regulier verplegend personeel.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar dat zullen grotendeels geen IC-bedden worden toch? Onder andere qua beademingsapperatuur en personeel dat IC-zorg kan verlenen zal er schaarste zijn.![]()
Utrecht + Houten + De Bilt is twee keer groter dan Breda.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Breda is het ergste geloof ik.
In zuidoost valt het wel mee.![]()
Natuurlijk is de kans groot dat het hier niet zo erg zal worden als in die worst kaas landen, maar je moet er wel rekening mee houden.
Met het lakse beleid hier is er absoluut geen garantie dat het hier beter zal gaan dan in landen waar men veel alerter reageert.![]()
Ja, dat is fijn dat je die indruk hebt. Je kan het alleen niet weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Die indruk heb ik anders wel.![]()
13 MINUTEN GELEDEN
Zuid-Korea meldt bijna honderd nieuwe besmettingen
In Zuid-Korea zijn 96 nieuwe mensen besmet met het coronavirus, melden de gezondheidsautoriteiten. Het totaal aantal besmettingen komt daarmee op 7478.
Daarmee heeft Zuid-Korea ongeveer evenveel besmettingen als Italië. In China zijn met ruim 80.000 de meeste mensen getroffen door het virus.
NOS![]()
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 09:52:38NEW: Philippines reports 10 new cases of coronavirus, doubling the country's total to 20 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Het wordt wel gedaanquote:Op maandag 9 maart 2020 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is redelijk lastig om het niveau van gezondheidszorg te vergelijken tussen landen onderling, dus dat durf ik uit de losse pols niet te zeggen.Nederlandgodenquote:The Netherlands is the only country which has consistently been among the top three in the total ranking of any European Index the Health Consumer Powerhouse has published since 2005. The 2016 NL score of 927 points was by far the highest ever seen in a HCP Index.
The introduction of much longed for indicators on Mental Healthcare; 2.6 Waiting time for paediatric psychiatry and 3.8 Inclination of trend line for suicide rates led to a quite unexpected and dramatic result in the top of the EHCI ranking. The Netherlands rather unexpectedly (for the HCP) had two heavily weighted Green scores replaced by Red scores! The result of that is that for the first time in 10 years, The Netherlands is not top of the EHCI. The loss of points from 924 to 883 led to the “eternal runner-up Switzerland finally taking the top position.
Counting from 2006, the HCP has produced not only the generalist Index EHCI, but also specialist Indexes on Diabetes, Cardiac Care, HIV, Headache, Hepatitis and other diagnostic areas. The Netherlands is unique as the only country consistently appearing among the top 3 – 4, regardless what aspects of healthcare which are studied.
Italie op een 20e plaats overigens
https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdfVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Een standaard uitspraak is daar nu: "Everywhere people are panic-buying food for the corona. But here in the Philippines, we can only panic!" (Want ze hebben geen geld om voorraden voedsel mee in te kunnen slaan.)quote:Op maandag 9 maart 2020 09:54 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 09:52:38NEW: Philippines reports 10 new cases of coronavirus, doubling the country's total to 20 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
In mei naar Zuid-Korea. Zin in!quote:Op maandag 9 maart 2020 09:53 schreef bitterbal het volgende:
13 MINUTEN GELEDEN
In Zuid-Korea zijn 96 nieuwe mensen besmet met het coronavirus, melden de gezondheidsautoriteiten. Het totaal aantal besmettingen komt daarmee op 7478.
Daarmee heeft Zuid-Korea ongeveer evenveel besmettingen als Italië. In China zijn met ruim 80.000 de meeste mensen getroffen door het virus.
NOS![]()
![]()
De minister gaat wel zorgen dat er een blik nieuw personeel uit de lucht komt vallen. Hij gaat er een paar miljoen voor uit trekken en dan zijn er plots meer gespecialiseerde verpleegkundigen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IC zitten we gelukkig nog redelijk ruim in. Ook qua apparatuur. Personeel is een probleem, maar dat is niet anders bij regulier verplegend personeel.
Het is magisch denken van de overheid."This is the first day of the rest of your life"![]()
Hoeveel gevallen zullen er nu werkelijk zijn in Nederland? De incubatietijd is gemiddeld 5 a 6 dagen, tel daar nog enkele dagen bij voordat iemand naar de dokter gaat, getest wordt en het resultaat bekend is, dan zou het aantal bevestigde gevallen gelijk zijn aan het aantal besmette personen pakweg 9 dagen eerder.
Als je dezelfde stijging als in Italië verondersteld, dan zou Nederland momenteel zo'n 3000 a 4000 besmette personen hebben, (die binnen 9 dagen dus in de statistieken verschijnen). Maar de meesten daarvan zijn momenteel nog niet besmettelijk.are we infinite or am I alone![]()
Wordt ook wel gedaan, maar dat blijft lastig om te doen. Wat voor gewicht hang je aan wachttijden in zo'n geval, hoeveel aan vermogen om op te schalen bij een pandemie, hoeveel aan kosten. Daar zijn wij simpele Fok!kertjes allemaal niet goed genoeg voor op de hoogte om zinnige dingen over te kunnen zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt wel gedaan
[..]
Nederlandgoden
https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdfHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
In de Filipijnen zijn mensen veel passiever ingesteld.
De gezondheidszorg is extreem belabberd en degenen die positief getest zijn, zijn vooral rijkere en meer ontwikkelde mensen die naar ziekenhuizen zijn gegaan voor een test. De meesten hebben er het geld niet voor, of het boeit hen gewoon niet; het is ook een TBC-hotspot daar.![]()
Even voor mijn beeldvorming: hoeveel IC-bedden heeft jouw ziekenhuis normaal gesproken beschikbaar en hoeveel "straks"?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC zitten we gelukkig nog redelijk ruim in. Ook qua apparatuur. Personeel is een probleem, maar dat is niet anders bij regulier verplegend personeel.
Ik vraag me af hoe ze extra zorgpersoneel gaan bijschakelen. In Italië hebben ze gepensioneerde artsen opgeroepen. Misschien krijg ik wel een brief thuis.(Ik ben BIG-geregistreerd arts met kantoorbaan.)
![]()
Dit is toch "goed" nieuws?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:53 schreef bitterbal het volgende:
13 MINUTEN GELEDEN
NOS
Heel weinig nieuwe besmettingen?![]()
Dat ga je nooit weten zolang ze mensen met de zogenaamde milde klachten niet eens testen maar vragen een paar dagen binnen te blijven indien mogelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:00 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel gevallen zullen er nu werkelijk zijn in Nederland? De incubatietijd is gemiddeld 5 a 6 dagen, tel daar nog enkele dagen bij voordat iemand naar de dokter gaat, getest wordt en het resultaat bekend is, dan zou het aantal bevestigde gevallen gelijk zijn aan het aantal besmette personen pakweg 9 dagen eerder.
Als je dezelfde stijging als in Italië verondersteld, dan zou Nederland momenteel zo'n 3000 a 4000 besmette personen hebben, (die binnen 9 dagen dus in de statistieken verschijnen). Maar de meesten daarvan zijn momenteel nog niet besmettelijk.And so is the past![]()
Zoiets lijkt me ook idd. Enkele duizenden. De kans om er een in het wild tegen te komen is nog steeds klein.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:00 schreef crystal_meth het volgende:
Als je dezelfde stijging als in Italië verondersteld, dan zou Nederland momenteel zo'n 3000 a 4000 besmette personen hebben, (die binnen 9 dagen dus in de statistieken verschijnen). Maar de meesten daarvan zijn momenteel nog niet besmettelijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Heb er familie zitten.Het is zelfs zo dat, mocht je als Israelier in Israel terugkeren, bijv uit Nederland, dan moet je 2 weken in quaraintaine. Zal niet voor niets zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:31 schreef PirE het volgende:
Toen ik vroeg of ik Israel elk jaar de grenzen dichtgooit vanwege de griep in Nederland moest ik geen moeilijke vragen meer stellen.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Wij ookquote:nee even serieus. Ze lijken het daar juist onder controle te krijgen en hier moet de poep nog de ventilator raken vriend.
Groot fan van User Wotte![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Dat klinkt weer positief.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wij ooknee even serieus. Ze lijken het daar juist onder controle te krijgen en hier moet de poep nog de ventilator raken vriend.
![]()
Rond de 40. Normaalgesproken is niet alles open.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Even voor mijn beeldvorming: hoeveel IC-bedden heeft jouw ziekenhuis normaal gesproken beschikbaar en hoeveel "straks"?
Ik vraag me af hoe ze extra zorgpersoneel gaan bijschakelen. In Italië hebben ze gepensioneerde artsen opgeroepen. Misschien krijg ik wel een brief thuis.(Ik ben BIG-geregistreerd arts met kantoorbaan.)
![]()
Is dat zo? Jij weet toch ook alles van het sovjetregime, de chernobyl ramp en de vergelijkbaarheid met de situatie in Wuhan, omdat je in Pripyat een rondje hebt gelopen tientallen jaren later. Volgens mij hebben wij zelfs al een paar keer in geschrift gedanst met elkaar. Als we jou criteria aannemen weet ik er dus alles van!quote:Op maandag 9 maart 2020 09:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat is fijn dat je die indruk hebt. Je kan het alleen niet weten.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 10:09:20 ]![]()
tja.. Ik zou vooral willen weten hoeveel besmettelijke personen er rondlopen. Eens dat aantal hoog ligt loop je ook risico als je bvb vlees bij de slager koopt (personeel kan besmet zijn) of als je die broodsnijmachine in de supermarkt gebruikt (vorige klant hoest in z'n hand, virussen op z'n hand, neemt brood, virussen op het brood, snijdt het in die machine, virus op de messen)...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat ga je nooit weten zolang ze mensen met de zogenaamde milde klachten niet eens testen maar vragen een paar dagen binnen te blijven indien mogelijk.
Kunnen m'n ouders best machinaal voorverpakt vlees en brood kopen, maar of ik ze zo ver krijg...are we infinite or am I alone![]()
Iedereen nu verkopen en als de corona op is, dan weer gaan kopen en wachten tot het weer op het oude niveau is.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:31 schreef KingRadler het volgende:
[..]
gaat nu hard al bijna onder de 500
En daarmee heel veel geld verdienen.
Tip: bigpharma. Wie als eerste het vaccin heeft, is spekkoper.
Iemand heeft hier voordeel aan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zijn die 40 dan straks volledig beschikbaar voor COVID-19, of is dit het totaal (dus voor alle indicaties)?quote:Op maandag 9 maart 2020 10:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Rond de 40. Normaalgesproken is niet alles open.![]()
Is dit al net zo'n veelzeggende lijst als die global power index?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt wel gedaan
[..]
Nederlandgoden
https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdf
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 10:11:00 ]![]()
Kan wel zo zijn maar toch een puntje dat de beste doktoren in Parijs, Milaan of ergens in Zwitserland zitten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt wel gedaan
[..]
Nederlandgoden
https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdf![]()
![]()
Kortste mensen qua lengtequote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zin
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Totaal. Deels dus voor trauma, maar electieve OK's met IC uitstroom moeten indien mogelijk uitgesteld worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zijn die 40 dan straks volledig beschikbaar voor COVID-19, of is dit het totaal (dus voor alle indicaties)?
Al is dat wel lastig. Ga je iemand met een hersentumor laten wachten zodat je een coronapatient kan opnemen?
Zijn wel een beetje de vragen die op ons af gaan komen.![]()
Hygienequote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zin![]()
vergeet het leger niet in te schakelen of hebben die ook niks?quote:Op maandag 9 maart 2020 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Totaal. Deels dus voor trauma, maar electieve OK's met IC uitstroom moeten indien mogelijk uitgesteld worden.
Al is dat wel lastig. Ga je iemand met een hersentumor laten wachten zodat je een coronapatient kan opnemen?
Zijn wel een beetje de vragen die op ons af gaan komen.![]()
Ja inderdaad, dat het een electieve operatie is, wil niet altijd zeggen dat het op de lange baan geschoven kan worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Totaal. Deels dus voor trauma, maar electieve OK's met IC uitstroom moeten indien mogelijk uitgesteld worden.
Zijn wel een beetje de vragen die op ons af gaan komen.
Ik hoop dat er dan landelijk geldende richtlijnen komen zodat mensen met jouw functie en de artsen niet op individuele basis die keuzes hoeven te maken.![]()
![]()
Die zijn vorige week al paraat gezet voor eventuele noodhulp.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet het leger niet in te schakelen of hebben die ook niks?
https://www.ad.nl/binnenl(...)a-epidemie~a0027a81/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
aah, das wel positiefquote:Op maandag 9 maart 2020 10:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zijn vorige week al paraat gezet voor eventuele noodhulp.
https://www.ad.nl/binnenl(...)a-epidemie~a0027a81/![]()
Nu in mijn dorp ook in het bejaardenhuis. Zal nu wel snel gaan met het aantal doden.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Aantal tanks.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zinAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ik vond het vanmorgen wel een stuk rustiger in de trein vanuit Den Bosch richting Utrecht, dus wellicht worden mensen toch verstandiger als ze niet helemaal fit zijn...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Jouw criteria*quote:Op maandag 9 maart 2020 10:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dat zo? Jij weet toch ook alles van het sovjetregime, de chernobyl ramp en de vergelijkbaarheid met de situatie in Wuhan, omdat je in Pripyat een rondje hebt gelopen tientallen jaren later. Volgens mij hebben wij zelfs al een paar keer in geschrift gedanst met elkaar. Als we jou criteria aannemen weet ik er dus alles van!
Tsja, als je bewust zo dingen met elkaar gaat verbinden ben ik er ook wel klaar mee.![]()
Of ze gaan niet zo graag meer met de trein, want op de weg was het druk genoeg vanochtendquote:Op maandag 9 maart 2020 10:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond het vanmorgen wel een stuk rustiger in de trein vanuit Den Bosch richting Utrecht, dus wellicht worden mensen toch verstandiger als ze niet helemaal fit zijn...![]()
![]()
Heeft Nederland veel ECMO (Extracorporeal membrane oxygenation) machines (die de functie van de longen overnemen: zuurstof in het bloed brengen en CO2 verwijderen)? Die zouden bij kritieke gevallen de sterfte verlagen, maar zijn blijkbaar vrij werk- (of resource-) intensief..are we infinite or am I alone![]()
klinkt als een dure machinequote:Op maandag 9 maart 2020 10:23 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Nederland veel ECMO (Extracorporeal membrane oxygenation) machines (die de functie van de longen overnemen: zuurstof in het bloed brengen en CO2 verwijderen)? Die zouden bij kritieke gevallen de sterfte verlagen, maar zijn blijkbaar vrij werk- (of resource-) intensief..![]()
Productie van synthetische drugs.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zinquote:https://www.politieacadem(...)ynthetic%20drugs.pdf
The Netherlands is a large producer and trader of synthetic drugs (notably XTC and amphetamines). In fact, Dutch criminals are global leaders in the synthet-ic drugs industry, with distribution networks and commercial activities across the world. It is a multi-billion business forming a shadow economy that is immensely attractive to many people.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Nee daar hebben we er maar heel weinig van. Als ik mij niet vergis bijna geen enkel perifeer ziekenhuis en ik twijfel of alle academische er 1 hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:23 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Nederland veel ECMO (Extracorporeal membrane oxygenation) machines (die de functie van de longen overnemen: zuurstof in het bloed brengen en CO2 verwijderen)? Die zouden bij kritieke gevallen de sterfte verlagen, maar zijn blijkbaar vrij werk- (of resource-) intensief..![]()
UEFA Coef. Punten lijstquote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zin![]()
Stikstof uitstootquote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
is er ook een lijst waar Nederland bovenaan staat in negatieve zin
Percentage hernieuwbare energie![]()
Overdrijven is ook een kunst hoor. Nou nou.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
- We zijn fucked
Goeie vibes wel."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Da's wel iets vrij negatiefs om hoog op te scoren, maar deze discussie is wel redelijk offtopic natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Negatieve zin ging het over![]()
Een kunst die hier heel goed wordt beheersdquote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst hoor. Nou nou.![]()
![]()
On topic is alles ook wel zo'n beetje gezegd. We hebben nieuwe input nodig van cijfers/nieuwsquote:Op maandag 9 maart 2020 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's wel iets vrij negatiefs om hoog op te scoren, maar deze discussie is wel redelijk offtopic natuurlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 10:34:37 ]![]()
zelfde stijging lijkt me onwaarschijnlijk,quote:Op maandag 9 maart 2020 10:00 schreef crystal_meth het volgende:
Als je dezelfde stijging als in Italië verondersteld
Noord-Italië was 1 grote vakantie bestemming,
ik neem aan veel meer toeristen per inwoner dan hier nu t geval is.
In de Italiaanse hotels hebben waarschijnlijk veel zieken gewacht tot ze terug konden reizen
ipv gewoon direkt naar huis te gaan.
Omdat de verzekering terugreis niet vergoed zolang t geen noodgeval is.
in de hotels werden gasten met de dag meer besmettelijk, zonder personeel te waarschuwen.
ik denk dat t daarom zo erg geworden is in Italië.
veel hotels icm met slechte verzekeringsvoorwaarden.uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Uit Italië:Triest als het je familie overkomt zeg. Maar ik vraag me af of ze dat wel zo letterlijk zullen zeggen.quote:Anesthesisten en scenario's voor oorlogsgeneeskunde
"Het gebeurt al: in sommige ziekenhuizen zijn we al gedwongen om te kiezen wie voorrang geven aan intensive care, omdat we ons in een scenario bevinden dat kan worden gelijkgesteld met oorlogsgeneeskunde of een ramp". Marco Vergano, anesthesist-reanimator bij San Giovanni Bosco in Turijn, is een van de redacteuren van de 15-punts aanbevelingen voor duizenden collega's van SIAARTI (Italiaanse Vereniging voor Anesthesie, Analgesie, Intensieve Zorg en Intensieve Zorg).
https://tg24.sky.it/crona(...)ia-news-diretta.html"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja.. misschien kunnen hart-long machines er voor gebruikt worden, maar die zullen er ook niet veel zijn...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:27 schreef Coppi het volgende:
[..]
Nee daar hebben we er maar heel weinig van. Als ik mij niet vergis bijna geen enkel perifeer ziekenhuis en ik twijfel of alle academische er 1 hebben.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 10:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
zelfde stijging lijkt me onwaarschijnlijk,
In de Italiaanse hotels hebben waarschijnlijk veel zieken gewacht tot ze terug konden reizen
in de hotels werden gasten met de dag meer besmettelijk, zonder personeel te waarschuwen.
veel hotels icm met slechte verzekeringsvoorwaarden.deze is wel creatief. Corona is de schuld van de Rabobank verzekeraars
![]()
gaat gewoon gebeuren, Nederland vergaderland, geen maatregelen, alleen adviezenquote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst hoor. Nou nou.![]()
twitter:brabantsdagblad twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:36:32RIVM: advies voor grieperige Brabanders blijft tot nader order van kracht https://t.co/TTUYPof3pG reageer retweet
![]()
ik wil ookquote:Op maandag 9 maart 2020 10:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:brabantsdagblad twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:36:32RIVM: advies voor grieperige Brabanders blijft tot nader order van kracht https://t.co/TTUYPof3pG reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
De Poolse regering wil het ontwijken van de quarantaine strafbaar stellen met een jaar cel.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.omroepbrabant(...)-oppas-kunnen-vinden
Het blijft me verbazen dat ouders zo op zichzelf gericht kunnen zijn. Ik snap dat het consequenties heeft allemaal en dat je ritme aanpassing vergt of dat je misschien een dag thuis moet werken of jezelf moet afmelden op je werk. Het is alleen dat mensen het grotere plaatje niet lijken te willen snappen dat dit allemaal is om te voorkomen dat je niet allemaal ziek thuis komt te zitten.
En die moeder van 3 kinderen die dan zegt dat haar kind niet welkom is op de opvang vanwege een loopneus en dat ze daardoor nu thuis moet werken. Dat is toch niet meer dan normaal
dan ben je lekker klaar mee als Brabanderquote:Op maandag 9 maart 2020 10:37 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Ik uit hier ook wel eens mijn lichte bezorgdheid over een aantal zaken (zorgcapaciteit vooral).quote:Op maandag 9 maart 2020 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gaat gewoon gebeuren, Nederland vergaderland, geen maatregelen, alleen adviezen
Maar
-We zijn fucked
-Er is geen houden meer aan.
Hier herken ik me dan weer niet in."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
‘Get ready’: Italian doctors warn Europe of coronavirus impact on hospitals
‘It will be tough’, British doctor admits after Italian experts warn one in 10 of those infected need intensive careSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt me niet meer dan normaal dat wanneer je grieperig bent, dat je dan thuis blijft.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan ben je lekker klaar mee als Brabander
Fuck the EBU.![]()
Is gewoon typisch Nederland. Of eigenlijk meer typisch een kapitalistisch westers land. Iedereen denkt alleen aan zijn eigen hachje en aan dat er geld verdient moet worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:39 schreef TheVulture het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-oppas-kunnen-vinden
Het blijft me verbazen dat ouders zo op zichzelf gericht kunnen zijn. Ik snap dat het consequenties heeft allemaal en dat je ritme aanpassing vergt of dat je misschien een dag thuis moet werken of jezelf moet afmelden op je werk. Het is alleen dat mensen het grotere plaatje niet lijken te willen snappen dat dit allemaal is om te voorkomen dat je niet allemaal ziek thuis komt te zitten.
En die moeder van 3 kinderen die dan zegt dat haar kind niet welkom is op de opvang vanwege een loopneus en dat ze daardoor nu thuis moet werken. Dat is toch niet meer dan normaal
Een keer jezelf aanpassen of je leven gaat er even anders uitzien dan normaal? Nee dat kan absoluut niet. Moet wel gewoon naar m'n werk vandaag. En omdat we tweeverdieners zijn kan niemand op de kinderen passen. Oh en de vakantie is ook al gepland dus vertraging op school is niet wenselijk.![]()
Dit dusquote:Op maandag 9 maart 2020 10:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal dat wanneer je grieperig bent, dat je dan thuis blijft.
Eind van de week geldt dit ook voor Utrecht en ZHquote:Op maandag 9 maart 2020 10:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan ben je lekker klaar mee als Brabander![]()
Meer nieuws uit de Filipijnen: er liggen al lange tijd honderden mensen met griepverschijnselen in het ziekenhuis, maar ze worden niet getest op sars/corona.![]()
Het gaat ook om verkoudheidjes enzo. Niet perse griep met koorts.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal dat wanneer je grieperig bent, dat je dan thuis blijft.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 10:44:33 ]![]()
Begrijp jullie posts wel over die moeder maar er zijn zoveel mensen die het niet durven vanwege hun werk. Dat begrijpen jullie toch :p![]()
je kan toch uitzieken dan hoef je niet getest te wordenquote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef ToT het volgende:
Meer nieuws uit de Filipijnen: er liggen al lange tijd honderden mensen met griepverschijnselen in het ziekenhuis, maar ze worden niet getest op sars/corona.![]()
Virusepidemieën worden niet vergoed door Nederlandse reis- en zorgverzekeraars, in ieder geval Covid-19 niet. Alle verzekeraars hebben dit inmiddels al zo'n maand uitgesloten door middel van een verduidelijkend schrijven naar tussenpersonen en persberichten op hun websites.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
zelfde stijging lijkt me onwaarschijnlijk,
veel hotels icm met slechte verzekeringsvoorwaarden.
De enige die nog vergoed is het ANVR, maar dat gaat dan alleen om vakanties die je niet kan houden vanwege negatief reisadvies. Gebeurt er op vakantie is waardoor je vlucht niet doorgaat e.d. kan je zelf de meerkosten van het langere verblijf ophoesten omdat de eerder genoemde partijen niets vergoeden.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 10:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is gewoon typisch Nederland. Of eigenlijk meer typisch een kapitalistisch westers land. Iedereen denkt alleen aan zijn eigen hachje en aan dat er geld verdient moet worden.
Een keer jezelf aanpassen of je leven gaat er even anders uitzien dan normaal? Nee dat kan absoluut niet. Moet wel gewoon naar m'n werk vandaag. En omdat we tweeverdieners zijn kan niemand op de kinderen passen. Oh en de vakantie is ook al gepland dus vertraging op school is niet wenselijk.
In de NOS liveblog van vandaag zit ook een filmpje van professor Grasselli die verantwoordelijk is voor de intensive care in Lombardije, met dezelfde boodschap. Ze maken daar nu keuzes die je als IC-arts normaal gesproken nooit zou hoeven maken.quote:
Landen zoals dat van ons roept hij met klem op om alles te doen om het virus in te dammen, zodat het niet zover komt.![]()
Werk jij bij het RIVM?quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
je kan toch uitzieken dan hoef je niet getest te wordenAnd so is the past![]()
Ja er zijn mensen die corona wel serieus nemen. Diverse landen maken er best wel een dingetje van.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
je kan toch uitzieken dan hoef je niet getest te worden![]()
Waarom zouden ze op sars testen?quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef ToT het volgende:
Verkoudheid is volgens mij ook een van de milde symptomen, niezen kan het verspreiden. Dus blijf lekker binnen, maar "nee, het is maar een snotneus"quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat ook om verkoudheidjes enzo. Niet perse griep met koorts.
en minder geld kan absoluut nietquote:Op maandag 9 maart 2020 10:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is gewoon typisch Nederland. Of eigenlijk meer typisch een kapitalistisch westers land. Iedereen denkt alleen aan zijn eigen hachje en aan dat er geld verdient moet worden.
Een keer jezelf aanpassen of je leven gaat er even anders uitzien dan normaal? Nee dat kan absoluut niet. Moet wel gewoon naar m'n werk vandaag. En omdat we tweeverdieners zijn kan niemand op de kinderen passen. Oh en de vakantie is ook al gepland dus vertraging op school is niet wenselijk.![]()
Het virus en de ziekte hebben ieder een eigen naam.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:47 schreef JeMoeder het volgende:
Kunnen ze eens ophouden met het hernoemen van dit virusTT is het virus, COVID-19 de ziekte.
![]()
Ja verduidelijking is rottig idd.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kunnen ze eens ophouden met het hernoemen van dit virus![]()
Ik ben zelf niet bang voor het virus (in mijn leeftijdsgroep sterftecijfer van 0,2%, in die van mijn vrouw ook, mijn kind zit nog lager), maar mocht ik symptomen vertonen dan ga ik dus wel vrijwillig in thuisisolatie, ik wil niet iemand besmetten die door onderliggende ziektes in levensgevaar zou kunnen komen. Doen alsof het niets is is gewoon hypocriet en egoïstisch.![]()
daarom verblijven mensen met gevorderde besmetting in een hotelquote:Op maandag 9 maart 2020 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Virusepidemieën worden niet vergoed door Nederlandse reis- en zorgverzekeraars, in ieder geval Covid-19 niet. Alle verzekeraars hebben dit inmiddels al zo'n maand uitgesloten door middel van een verduidelijkend schrijven naar tussenpersonen en persberichten op hun websites.
De enige die nog vergoed is het ANVR, maar dat gaat dan alleen om vakanties die je niet kan houden vanwege negatief reisadvies. Gebeurt er op vakantie is waardoor je vlucht niet doorgaat e.d. kan je zelf de meerkosten van het langere verblijf ophoesten omdat de eerder genoemde partijen niets vergoeden.
ipv in hun eigen bed.
en stiekem he, vergeet dat niet, ze zeggen niks, anders mogen niet mee terugvliegenuiteindelijk lukt altijd alles![]()
heywoodu
![]()
Dat hebben ze welgeteld één keer gedaan, om van de voorlopige naar de definitieve naam te gaan. Moeilijk ja!quote:Op maandag 9 maart 2020 10:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kunnen ze eens ophouden met het hernoemen van dit virusVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik heb er al een paar gezien:quote:Op maandag 9 maart 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hebben ze welgeteld één keer gedaan, om van de voorlopige naar de definitieve naam te gaan. Moeilijk ja!
Wuhan-virus
Cornoavirus
Covid-19
Sard-CoV-2
....![]()
Is inmiddels geen nieuws meer dat zorgverleners het virus oplopen. Dankzij het RIVM is dat meer regel dan uitzondering.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:48 schreef glashalfvol het volgende:
Medewerker ADRZ in Goes is besmet met coronavirus
Deze al voorbij gekomen?![]()
Kung flu.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb er al een paar gezien:
Wuhan-virus
Cornoavirus
Covid-19
Sard-CoV-2
....![]()
![]()
en wie zegt, dat je zelf niet in levensgevaar komt?quote:Op maandag 9 maart 2020 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ben zelf niet bang voor het virus (in mijn leeftijdsgroep sterftecijfer van 0,2%, in die van mijn vrouw ook, mijn kind zit nog lager), maar mocht ik symptomen vertonen dan ga ik dus wel vrijwillig in thuisisolatie, ik wil niet iemand besmetten die door onderliggende ziektes in levensgevaar zou kunnen komen. Doen alsof het niets is is gewoon hypocriet en egoïstisch.![]()
Dit is ook precies mijn houding, je wil het toch niet op je geweten hebben dat je ouders of opa/oma of andere mensen in risicogroepen over de kling jaagt...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ben zelf niet bang voor het virus (in mijn leeftijdsgroep sterftecijfer van 0,2%, in die van mijn vrouw ook, mijn kind zit nog lager), maar mocht ik symptomen vertonen dan ga ik dus wel vrijwillig in thuisisolatie, ik wil niet iemand besmetten die door onderliggende ziektes in levensgevaar zou kunnen komen. Doen alsof het niets is is gewoon hypocriet en egoïstisch.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik zeg alleen dat de kans heel klein is, ik zeg niet dat het niet gebeurt.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en wie zegt, dat je zelf niet in levensgevaar komt?![]()
heywoodu
![]()
Ja, dat ligt aan de media. Het heette helemaal aan het begin 2019-nCoV: een in 2019 opgekomen nieuw (novel) coronavirus (CoV), dat even een voorlopige naam moest hebben. Daarna is het uiteindelijk SARS-CoV-2 genoemd. De ziekte die dat veroorzaakt heet COVID-19, gebaseerd op 'CoronaVirusDisease'. Dingen als 'Wuhanvirus' komen gewoon uit het begin toen men (media e.d.) nog niet echt wist hoe ze het moesten noemen. 'Coronavirus' is geen naam, dat is slechts wat het is: een coronavirus, waar er best veel van zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb er al een paar gezien:
Wuhan-virus
Cornoavirus
Covid-19
Sard-CoV-2
....
HIV en AIDS zijn ook twee verschillende dingen bijvoorbeeld.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Forum Opties Forumhop: Hop naar: