Nauwelijks, want er was al een tekort aan zorgpersoneel en er werden al patienten in het buitenland behandeld. Het buitenland heeft nu de eigen handen vol dus dat kan je nu ook wel vergeten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)
Nope dus we weten niet hoe het zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)
wat is daar het gevolg van vraagt een leekquote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen stort de beurs compleet in. AEX mogelijk 8% er af.
Ja of RIVM richtlijn. Geen link met China en Noord-Italie of iemand die al positief had getest was al reden om niet te testen vorige week.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik denk dat ze gewoon niet genoeg kits hebben.
Recessiequote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
wat is daar het gevolg van vraagt een leek
Daily star is een riool tabloid krant...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067
ja denk dat die richtlijn er is om de voorraad te kunnen behouden. verwachting is ga ik van uit dan dat jou collega niet tot de risicogroep behoort en het thuis kan uitzieken. Denk ikquote:Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja of RIVM richtlijn. Geen link met China en Noord-Italie of iemand die al positief had getest was al reden om niet te testen vorige week.
Het gaat niet om voorkomen, maar om verspreiden van zieken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?
Familiebezoek mag ook.
Je moet alleen even zelf een briefje schrijven.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.
En niet alleen als je COVID-19 hebt hè? Ook bij een andere ernstige ziekte of bij ernstig letsel zoals na een zwaar auto-ongeluk is er dan geen IC-bed. En dat laatste raakt óók alle mensen voor wie COVID-19 waarschijnlijk als een griepje zal verlopen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
Nieuwe Crisisquote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
Ik lees af en toe beetje mee in deze reeks, maar de algemene sfeer die ik hier eigenlijk elke keer proef is:
- We zijn fucked
- Iedereen gaat het krijgen
- De zorg zal het niet aankunnen
- De economie zal volledig instorten
- Er is geen houden meer aan.
Goeie vibes wel.
benzine goedkoperquote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef KingRadler het volgende:
de beurs in Amerika gaat vandaag ook crashen het ziet er niet goed uit.
Olie prijs flink gezakt.
Je kan China niet vergelijken met "normale" autoritaire regimes. Hoeveel autoritaire regimes ken je die van hun land een technologische en economische supermacht maakten?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, jij vertelt het mij. En ik vertel jou dat de zeer draconische maatregelen niet stroken met hoe een autoritair regime handelt en dat er genoeg ondersteunend bewijs is dat het veel erger was in China dan naar buiten gebracht.
https://www.zerohedge.com(...)erators-wuhan-reportquote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daily star is een riool tabloid krant...
Voor een groot deel wel ja; mooi voorbeeld van waar paniek toe kan leiden...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef bitterbal het volgende:
hoe de beurs gaat, das toch puur psychologie?
De Fed komt binnenkort "to the rescue" en gaat de rente opnieuw met 0,5% doen dalen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef KingRadler het volgende:
de beurs in Amerika gaat vandaag ook crashen het ziet er niet goed uit.
Olie prijs flink gezakt.
We doen hier in 't westen snel nogal neerbuigend over dat soort landen en weten het het beste, tot we er zelf mee te maken krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, ZK lijkt het ondertussen ook onder controle te krijgen. Voor de EU, Afrika en de VS ziet het er niet goed uit. Vooral het korte termijn denken is funest in de VS en EU heb ik het idee.
Dat maakt niet uit. Waar het om gaat is dat ze juist dan toch niet hun opkomende economie helemaal zouden platleggen als het nergens om ging? Waarom in godsnaam?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan China niet vergelijken met "normale" autoritaire regimes. Hoeveel autoritaire regimes ken je die van hun land een technologische en economische supermacht maakten?
Zaterdag een verjaardagsfeestje gevierd waarbij we een "no kissing" policy hebben ingesteld.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:24 schreef VacaLoca het volgende:
Zelf trouwens ook niet al te snugger op een verjaardag nog rondje langs iedereen doen voor hand of drie zoenen.. Dat even achterwege laten maakt voor de avond geen verschil maar voor kans op besmetting enorm.
Je las het hier eerst!quote:Op maandag 9 maart 2020 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
Ik lees af en toe beetje mee in deze reeks, maar de algemene sfeer die ik hier eigenlijk elke keer proef is:
- We zijn fucked
- Iedereen gaat het krijgen
- De zorg zal het niet aankunnen
- De economie zal volledig instorten
- Er is geen houden meer aan.
Goeie vibes wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |