abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2020 @ 08:59:13 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 9 maart 2020 @ 08:59:24 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191917088
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:

[..]

Die mensen in Wuhan zitten nog steeds in quarantaine. We weten helemaal niet wat daar gebeurd is. We weten alleen wat er officieel gemeld is.

En ik hoor je, maar in mijn hele leven heb ik China overtrokken zien reageren op een bedreiging op het volk, ten koste van de economie.

Eens, er zitten honderden stappen tussen nu en een complete quarantaine voor iedereen. Bewustwording en besef zijn ook al mooi, zit er nog niemand in zijn huis vast.
Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.

Daarnaast ligt het leven in China nog steeds grotendeels stil. Dit is gewoon te zien aan sattelietbeelden.
pi_191917115
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:46 schreef asco het volgende:
AEX -9% bij opening?

Oke...
-2% nou nou
  maandag 9 maart 2020 @ 09:02:43 #94
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_191917118
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

-9 :D :')
Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_191917119
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.

Daarnaast ligt het leven in China nog steeds grotendeels stil. Dit is gewoon te zien aan sattelietbeelden.
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.

Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen. Zaten die mensen in quarantaine voor het virus, of om niet te zien wat er buiten afspeelde.

Wil niet de BNW kant op, maar zolang je niet een eenduidig antwoord hebt op deze vragen, zou ik het dreigingsniveau nog niet afzwakken.
pi_191917125
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef PirE het volgende:

[..]

Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.
Helaas is de slachting bij de opening minder groot
  Manager PR/Moderator maandag 9 maart 2020 @ 09:03:33 #97
269689 crew  Viv
pi_191917131
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 06:49 schreef Grishenko_ het volgende:
Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt.
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte. :X

quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:55 schreef _I het volgende:
Het RIVM hanteert een andere maatstaf. Die hebben urine/ontlasting niet als een bron van besmetting
Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.
*O*
  maandag 9 maart 2020 @ 09:03:42 #98
396550 Richestorags
pi_191917133
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.

Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen.
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.
pi_191917149
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte. :X
[..]

Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.
*O*
Oeh das wel nice! Kudos voor het RIVM.
pi_191917151
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen. Zaten die mensen in quarantaine voor het virus, of om niet te zien wat er buiten afspeelde.

Wil niet de BNW kant op, maar zolang je niet een eenduidig antwoord hebt op deze vragen, zou ik het dreigingsniveau nog niet afzwakken.
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengen
  maandag 9 maart 2020 @ 09:05:32 #101
396550 Richestorags
pi_191917161
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Maar dan nog blijft het gokken. We weten dat het erger is, maar is het een factor 10 erger? Factor 100? We zullen het nooit precies weten.
pi_191917166
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)
pi_191917179
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.

Zaten ook miljoenen oeigoeren vast in kampen. Was niet een heel hekel punt over de hele wereld.
pi_191917180
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.
Mwah, ZK lijkt het ondertussen ook onder controle te krijgen. Voor de EU, Afrika en de VS ziet het er niet goed uit. Vooral het korte termijn denken is funest in de VS en EU heb ik het idee.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191917190
Zeg ik iets heel geks dat je zorgpersoneel in meer beschermende kleding zou moeten steken? Een beetje handen wassen en desinfecteren lijkt niet echt voldoende :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 09:07:49 #106
236264 crew  capricia
pi_191917193
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?

Familiebezoek mag ook.

Je moet alleen even zelf een briefje schrijven.

Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2020 @ 09:09:33 #107
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_191917210
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?

Familiebezoek mag ook.

Italië op z'n best.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:09:45 #108
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191917211
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In China kozen minder dan 45% voor crematie. Als je dan alle lijken gaat cremeren en ook alle mogelijk besmette materialen gaat verbranden, heb je flink wat extra capaciteit nodig.
are we infinite or am I alone
pi_191917220
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef _I het volgende:

[..]

Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.

Zaten ook miljoenen oeigoeren vast in kampen. Was niet een heel hekel punt over de hele wereld.
ja oke je hebt een punt :')
pi_191917224
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.
Dat denk ik niet, maar wel de signalen had opgepikt toen China zijn eigen mensen in quarantaine liet zetten overal over de wereld.

Vluchten stopzetten en mensen weigeren die de laatste 3 maanden in het China zijn geweest. En dan hier de mensen die er al waren in volledige isolatie.

Maar dan had iedereen dat moeten doen en geen enkel orgaan had dat voor elkaar gekregen.
pi_191917249
quote:

Familiebezoek mag ook.

Remmen. Het is dan al niet meer in te dammen en een epidemie. Dus weet je dat iedereen het gaat krijgen. Wat je niet wil is dat er opstand uitbreekt, of dat mensen angstig zich in bunkers gaan verstoppen. Dus teugels strak, maar wel af en toe vieren.
pi_191917256
quote:

Familiebezoek mag ook.

Ik vermoed dat de italiaanse regering hoopt met deze maatregel de toename aan besmettingen voldoende in te dammen zonder de economie veel te schaden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 maart 2020 @ 09:13:32 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191917270
quote:

[..]

Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
pi_191917288
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
Of een ambulance omdat je ver weg woont, te oud bent of er geen beschermingsmiddelen zijn om de verplegers te beschermen.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:15:05 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_191917292
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja da's misschien nog wel het naarste, dit virus geeft je een verdrinkingsdood.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:16:13 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191917305
quote:

[..]

Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...

Kom op zeg
pi_191917313
Dat filmpje is wel een duidelijk waarschuwing. Hij zegt ook dat de mensen met meer genezingskans misschien voorgaan omdat ze het niet meer redden.
pi_191917329
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:17 schreef alpeko het volgende:
Hier is de eerste collega al weggestuurd.
waar in nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')