Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[..]
Die mensen in Wuhan zitten nog steeds in quarantaine. We weten helemaal niet wat daar gebeurd is. We weten alleen wat er officieel gemeld is.
En ik hoor je, maar in mijn hele leven heb ik China overtrokken zien reageren op een bedreiging op het volk, ten koste van de economie.
Eens, er zitten honderden stappen tussen nu en een complete quarantaine voor iedereen. Bewustwording en besef zijn ook al mooi, zit er nog niemand in zijn huis vast.
Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.quote:
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Dat is gewoon niet in lijn met hoe autoritaire regimes rollen. Ik ben in Chernobyl geweest en weet dus precies hoe het Sovjet regime reageerde op die ramp. Die houding is wat je verwacht van een land als China, dat ook nog eens een schaamtecultuur kent die ook zijn weerslag had op hoe Japan reageerde bij Fukushima.
Daarnaast ligt het leven in China nog steeds grotendeels stil. Dit is gewoon te zien aan sattelietbeelden.
Helaas is de slachting bij de opening minder grootquote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef PirE het volgende:
[..]
Mooi toch, hopen dat het een bloedbad wordt en dan weer instappen en harken.
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:49 schreef Grishenko_ het volgende:
Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt.
Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:55 schreef _I het volgende:
Het RIVM hanteert een andere maatstaf. Die hebben urine/ontlasting niet als een bron van besmetting
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.
Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen.
Oeh das wel nice! Kudos voor het RIVM.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.
[..]
Nou, eigenlijk wel, want mensen die in thuisisolatie zitten moeten een andere wc gebruiken dan de gezonde huisgenoten. Maar zo sparen ze weer een testje uit en 9 van de 10 keer gaat dat goed.
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengenquote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Kranten berichten over "nep activiteit" op het elektranet, om maar net te doen alsof er mensen werken. Die muur die om het Chinese internet is gezet, er is geen bericht meer uitgekomen sinds eind februari.
Alsof wij er ooit achter zouden komen als er meer dan 100.000 doden zouden zijn gevallen. Zaten die mensen in quarantaine voor het virus, of om niet te zien wat er buiten afspeelde.
Wil niet de BNW kant op, maar zolang je niet een eenduidig antwoord hebt op deze vragen, zou ik het dreigingsniveau nog niet afzwakken.
Maar dan nog blijft het gokken. We weten dat het erger is, maar is het een factor 10 erger? Factor 100? We zullen het nooit precies weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengen
en die zijn geverifeerd door meerdere betrouwbare bronnen? (evt met foto's)quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.
Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zitten daar toch ook wel mensen die info naar buiten weten te brengen
Mwah, ZK lijkt het ondertussen ook onder controle te krijgen. Voor de EU, Afrika en de VS ziet het er niet goed uit. Vooral het korte termijn denken is funest in de VS en EU heb ik het idee.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.
Italië op z'n best.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?
Familiebezoek mag ook.
Je moet alleen even zelf een briefje schrijven.
Dit is echt zo'n onzinmaatregel. Wat slecht.
In China kozen minder dan 45% voor crematie. Als je dan alle lijken gaat cremeren en ook alle mogelijk besmette materialen gaat verbranden, heb je flink wat extra capaciteit nodig.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De 40 mobiele crematoria, overbelaste non stop werkende reguliere crematoria, filmpjes van lijken in ziekenhuizen zijn genoeg indicaties.
ja oke je hebt een puntquote:Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef _I het volgende:
[..]
Degene die dat gedaan hebben zijn verdwenen of opgepakt. En wie zou ze geloven. Of zich er druk om maken.
Zaten ook miljoenen oeigoeren vast in kampen. Was niet een heel hekel punt over de hele wereld.
Dat denk ik niet, maar wel de signalen had opgepikt toen China zijn eigen mensen in quarantaine liet zetten overal over de wereld.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:58 schreef VacaLoca het volgende:
Als rest van wereld voorbeeld China had gevolgd was 't zo onder controle.
Remmen. Het is dan al niet meer in te dammen en een epidemie. Dus weet je dat iedereen het gaat krijgen. Wat je niet wil is dat er opstand uitbreekt, of dat mensen angstig zich in bunkers gaan verstoppen. Dus teugels strak, maar wel af en toe vieren.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Die nieuwe regels in Italië hè..ik begrijp dat werknemers etc wel gewoon heen en weer mogen reizen. Dus wat heeft dit voor nut?
Familiebezoek mag ook.
Ik vermoed dat de italiaanse regering hoopt met deze maatregel de toename aan besmettingen voldoende in te dammen zonder de economie veel te schaden.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:07 schreef capricia het volgende:
Familiebezoek mag ook.
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar wel met de kanttekening dat daar veel IC-bedden voor nodig zijn. Zodra die vol liggen (en dat gebeurt in Nederland vrij snel, wij hebben weinig overcapaciteit), gaat het richting de 10% sterfte.
Of een ambulance omdat je ver weg woont, te oud bent of er geen beschermingsmiddelen zijn om de verplegers te beschermen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
Ja da's misschien nog wel het naarste, dit virus geeft je een verdrinkingsdood.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik huiver bij de gedachte dat iemand dus geen IC bed kan krijgen, terwijl dat wel nodig is. Bijvoorbeeld omdat diegene beademd moet worden. Wat een dood sterf je dan?
Want Nederland is echt niet in staat om op te schalen...quote:Op maandag 9 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |