SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
https://nos.nl/liveblog/2(...)rbod-dramatisch.html![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:50 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Nog niet nodig, volgens RIVM;
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1Net zoals het virus niet naar NL komt, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...quote:De coronapatiënten in de andere provincies zijn vaak in het buitenland besmet geraakt en infecteren vervolgens met name gezinsleden![]()
Niet alleen het RIVM draagt verantwoordelijkheid, ook ons kabinet en de GGD's. Niemand gaat ooit die verantwoordelijkheid nemen. Wellicht gaat zijn kop rollen, maar dat is omdat het kabinet zelf buiten schot wil blijven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit klopt, wie anders?
Of alleen bij succes wel en anders niet?
Vertel, verlicht ons![]()
216 alweer!In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nee met hoe dicht bevolkt en veel internationaal personenverkeer er is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:31 schreef KI1234 het volgende: [..] Allemaal rode staten dus muv mogelijk Maine. Zal het met de gezondheidszorg en hygiëne te maken hebben?
In 2016, the five states with the highest rates of death due to drug overdose were West Virginia (52.0 per 100,000),Ohio (39.1 per 100,000), New Hampshire (39.0 per 100,000),Pennsylvania (37.9 per 100,000) and Kentucky (33.5 per 100,000).quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:34 schreef KI1234 het volgende: [..] Rode zaken hebben gewoon hun zaken meer op orde. Geef toe. Ook wb die opiatenepidemie destijds.
WV: Rood
OH: Rood
NH: Blauw
PA: Rood
KY: RoodThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
*Foutje, moest edit zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Net zoals de kans dat het virus naar NL komt nihil is, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...![]()
Er is eerder een besmettelijke verspreiding van paniek en van marchanderende overheden. Kneuzencircus.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja ik herinner mij die kutadviezen nog.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Net zoals het virus niet naar NL komt, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...![]()
Over 100 jaar zullen de helden van Fok! die dat al 2 maanden eerder riepen nog altijd herdacht worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef theNull het volgende:
Alles onder controle, niks aan het handje, tis maar een griepje. *kuch*
Verder is het hier op kantoor echt verdacht rustig![]()
Context.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja ik herinner mij die kutadviezen nog.![]()
Als expert en adviseur heb je een rol en verantwoordelijkheidquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niet alleen het RIVM draagt verantwoordelijkheid, ook ons kabinet en de GGD's. Niemand gaat ooit die verantwoordelijkheid nemen. Wellicht gaat zijn kop rollen, maar dat is omdat het kabinet zelf buiten schot wil blijven.
in beide faalt hij
opzichtig![]()
PA en OH zijn swing states en WV heel soms.Bovendien vonden ze zich niet op deze lijst wat corona betreft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee met hoe dicht bevolkt en veel internationaal personenverkeer er is.
[..]
In 2016, the five states with the highest rates of death due to drug overdose were West Virginia (52.0 per 100,000),Ohio (39.1 per 100,000), New Hampshire (39.0 per 100,000),Pennsylvania (37.9 per 100,000) and Kentucky (33.5 per 100,000).
WV: Rood
OH: Rood
NH: Blauw
PA: Rood
KY: Rood![]()
Werkend in Brabant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:55 schreef byah het volgende:
[..]
Over 100 jaar zullen de helden van Fok! die dat al 2 maanden eerder riepen nog altijd herdacht worden.
Verder is het hier op kantoor echt verdacht rustig![]()
Ja, maar hij is wel "slim" genoeg om alle schuld op Europa af te schuiven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als expert en adviseur heb je een rol en verantwoordelijkheid
in beide faalt hij
opzichtig
Nu zit Mark Rutte ermee in zijn maag.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit is ook interessant (althans, vind ik)
De twee verschillende 'strains' zijn duidelijk te zien (zie instellingen aan de linkerkant op genotype)
En er is te zien dat de US niet besmet is door de EU
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen![]()
![]()
Eindelijk wordt mijn organisatie ook wakker (overheid). Bijeenkomsten met meer dan 30 man worden afgezegd, en zoveel mogelijk thuiswerken. Vooral onder druk van externe ICT-leveranciers die hun mensen niet meer naar ons wilde sturen.![]()
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:56 schreef Momo het volgende:
Kom maar op met strengere regels hier in NederlandIt's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Is S of L nou de sterkere variant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
De twee verschillende 'strains' zijn duidelijk te zien (zie instellingen aan de linkerkant op genotype)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen
[ afbeelding ]![]()
In welke wereld leeft deze man?quote:Vanwege de oproep aan Brabanders om bij milde klachten sociaal contact te beperken, vindt Van Dissel dat in deze provincie nu niet meer maatregelen nodig zijn. "Ik denk dat het ook aan de Brabanders is om dat in acht te nemen, en niet massaal elders naar een evenement te gaan."
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1![]()
L is de agressieve mutatie, S is de originele.quote:
Staat een artikel in de OP."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dat lijkt me wel.. hoe sneller hoe beter en ik hoop dan ook dat het vandaag bekend wordt. Er heerst nog zoveel schouderophalend gedrag (ook hier in Brabant), zo lang dat de tendens is omdat er vanuit de overheid niet serieus wordt gehandeld, kun je dit nooit in gaan dammen op korte termijn en heeft het virus vrij spel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Brabant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In welke wereld leeft deze man?
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1![]()
Moet wel denk want zelfs de regels worden nu niet nageleefd op mijn werk want volgens sommige leidinggevenden is het maar een griepjequote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?![]()
Ja, want vertragen zodat het zorgsysteem niet overbelast raakt. Dat is eigenlijk het enige wat je nog kan doen want stoppen kan idd niet meer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat laatstequote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?![]()
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik hoop ergens het eerste, anders is deze man wel heel erg (wereld)vreemd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?![]()
Gisteren schreef iemand uit China me dat het zo prettig was dat wij wel de tijd hadden om ons voor te bereiden. Toen flitste het handenschud filmpje van Rutte door mn hoofd en schreef ik terug:” Yes, that’s a good thing.”
Normaal lieg ik echt haast nooit. Kut virus!Go hard or go home![]()
Dat is op basis van die 103 samples niet te zeggen, omdat je ook te maken hebt met de persoonlijke reactie. Tot zover ze nu kunnen zien zitten de mutaties niet in die gebieden die er voor zorgen dat het virus echt muteert, het zijn fouten in niet actieve elementen.quote:
Maar hang me er niet aan op hoe het exact zit, alleen dat het te vroeg is om te zeggen of er daadwerkelijke verschillen zitten tussen de verschillende varianten.![]()
Die alleen oude mensen doodmaakt, dus niet zo erg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet wel denk want zelfs de regels worden nu niet nageleefd op mijn werk want volgens sommige leidinggevenden is het maar een griepje![]()
Welke strain is gevaarlijker?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Dit is inderdaad heel interessant. Dankje!quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]![]()
Misschien dat het al een keer gemeld is, maar van gevallen in Zuid- en Midden Amerika zijn nog geen sprake of heeft het zich daar nu ook al verspreid?![]()
Er is bijna geen doorkomen meer aan om hier bij te lezen.
Ik zie sommigen iedere paar minuten posten.
Misschien kunnen die ook eens gewoon simpel meelezen.
Het is echt niet prettig om door een hoop hihaho heen te moeten spitten namelijk![]()
Journalist:twitter:sjoerddendaas twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:01:24Over dat ‘herstarten’ van de bedrijvigheid in China. Bellen al dagen met bedrijven in oa Hebei die volgens overheidslijstjes weer aan de slag zouden zijn. Tot nu toe variëren de antwoorden van ‘we zijn nog niet opgestart’, tot ‘ik ben nog niet op de zaak geweest’. reageer retweet
![]()
Uiteraard is dat zinvol. Je doet net alsof heel Nederland 'toch al wel' besmet is. Dit is natuurlijk helemaal niet zo.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?![]()
Tja dat is een raszuivere populist. Die strategie mislukt soms.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?![]()
Denk je dat hij virus-gedreven is, of politiek gedreven? Zijn beslissingen staan los van waar de ziekte echt vandaan komt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?
Net als dat China straks gaat claimen dat de EU hun besmet. Best doorzichtig.
Handelsoorlog in de maak. (En klaar, want BNW)![]()
Er zullen vast wel veel meer dan 218 besmet zijn in het hele land hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zinvol. Je doet net alsof heel Nederland 'toch al wel' besmet is. Dit is natuurlijk helemaal niet zo.![]()
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel veel meer dan 218 besmet zijn in het hele land hoor.
Dus? Wat is je punt?![]()
https://www.volksgezondhe(...)k_corona12032020.csv
^ CSV voor vandaag. Echter, zoals gister kwam hij pas na de update van RIVM zelf.![]()
Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?![]()
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Excuses is echt niet nodig, een goede vrienden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:47 schreef liesje1979 het volgende:
Eerder heb ik in dit topic wel eens kritiek geuit vooral op Kyran. Daar wil ik mijn excuses voor aanbieden.
Ik lees al heel lang mee en schiet af en toe een beetje in de paniekmodus en ik vond vooral de continue kritiek op het RIVM vervelend.
Maar goed, ik volg dus al lang en ben dankbaar voor alle info die hier gedeeld wordt. Ik vind de situatie verontrustend. Zeer. Maar wat ik nog veel verontrustend vind is de reacties van zoveel mensen.
Ik werk op een BSO, ik hoorde vandaag dat ze op school geen tikkertje meer mochten spelen in de pauze. Mijn bron was de kinderen dus ik weet niet of dit klopt maar ik had zoiets van gooi dan de scholen dicht.
Twee collega's van twee vestigingen (een stel) zijn besmet. Maar ze waren als sinds vorige week niet op het werk geweest dus niets aan de hand. De stichting heeft veel contact met de GGD en volgt hun advies.
Ik vind het heel fijn als ik ook maar iets heb kunnen bijdragen. Meeste kritische users zitten hier echt niet om paniek te zaaien, maar om te informeren.
Nee, wij zijn geen experts, maar als het RIVM geen of onvolledig informatie geeft heb je weinig keus.![]()
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Journalist:twitter:sjoerddendaas twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:01:24Over dat ‘herstarten’ van de bedrijvigheid in China. Bellen al dagen met bedrijven in oa Hebei die volgens overheidslijstjes weer aan de slag zouden zijn. Tot nu toe variëren de antwoorden van ‘we zijn nog niet opgestart’, tot ‘ik ben nog niet op de zaak geweest’. reageer retweet
![]()
De rivm heeft al gezegd dat ze niet dezelfde maatregelen gaan nemen als in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
oh wacht dat is een hopje via iran.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef _I het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Eigenlijk is dat interessanter om te volgen dan de zooi hier nu. Goede leerschool voor ons, als we er nu tenminste wel van leren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.![]()
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.![]()
Misschien toch maar andere experts bij het RIVM aanstellen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)utm_campaign=stdc_ad![]()
Mocht dit het geval zijn dan is hij als adviseur strafbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Iedereen kan of kon dat weten. Amerika krijgt de besmettingen vanuit Azie en door die cruises die die bejaarden boeken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]
Laat Trumpie lekker bashen tegen Europa, het volk zal daar wel grotendeels intrappen want Amerikaans volkmaar wij en veel kritischer Amerikanen weten gelukkig wel beter.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Voor de mensen met de vragen over de S en L variant, lees even dit artikel uit de OP:
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Oke, je hebt gelijk. Maatregelen bedoeld om de overbelasting op zorg te verlichten en overeenkomstig de capaciteit te kanaliseren hebben indd een positieve werking.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:08 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.![]()
expert reaction to study looking at whether there are two strains of the novel coronavirus
Research, published in National Science Review, reports on whether there are two strains of the novel coronavirus.
Dr Michael Skinner, Reader in Virology, Imperial College London, said:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It is, however, too early to speculate on any practical consequences of the interesting observation – though at the moment there’s no sign that it will affect vaccination strategies, as (unless I’m mistaken) the mutations don’t seem to have affected the sequence of the S1 spike protein which is the antigen most people are targeting for vaccine production.”
Bla bla; die twee 'strains' zijn tot nu toe hetzelfde, ze zijn alleen te onderscheiden op niet-coderend materiaal en er kan nog niet gesproken worden van "varianten" qua besmettelijkheid/agressiviteit.![]()
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Vandaag of morgen denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk![]()
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar en vervolgens ook wat mijn bedrijf dan gaat zeggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
En hoe realistisch klinkt dat nog?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Serieus? Is dit een serieuze vraag?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?
Edit: lijn loopt vh ene land naar het andere land, over Turkije heen. Niets bijzonders. Geen virus in Turkije. Want ErdoGOAT."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
En vooral ook wanneer er scherpere maatregelen komen voor Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk
Want eigenlijk slaat het nergens op zoals het nu gaat. Verenigingsleven ligt er uit, afspraken op kantoor liggen er uit, maar ondertussen zijn de kroegen gewoon open en zitten we morgenavond met een stel vrienden weer aan het bier.![]()
Aan de andere kant, als een land het zou kunnen dan is China het wel met hun big brother systeem....quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat interessanter om te volgen dan de zooi hier nu. Goede leerschool voor ons, als we er nu tenminste wel van leren.![]()
En dan mag hijzelf het onderzoek leiden naar zijn strafbaarheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mocht dit het geval zijn dan is hij als adviseur strafbaar"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Ik ook. Ik heb vitamine D3 in mijn multi-vitamines, dus ik hoop niet dat jij nu gaat zeggen dat dat echt niet helpt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?
Maar ik bereid me er mentaal op voor dat je dat wel gaat zeggen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Idem hier, veel collega's maken zich zorgen - mede omdat ik bij een bedrijf werk waar 'thuis werken' niet echt een optie is..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar en vervolgens ook wat mijn bedrijf dan gaat zeggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is ook maar een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.
Daarbij worden er in het hele land al maatregelen genomen. Bedrijven nemen zelf wel inniatiefGo hard or go home![]()
Ik snap echt helemaal niks van de logica van het RIVM. Ook niet een heel klein beetje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En hoe realistisch klinkt dat nog?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ga ik niet zeggen. Ik wou het even teruglezen want ik wist het niet meer. Heb zelf ook vitamine D in multivitamine.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb vitamine D3 in mijn multi-vitamines, dus ik hoop niet dat jij nu gaat zeggen dat dat echt niet helpt.
Maar ik bereid me er mentaal op voor dat je dat wel gaat zeggen.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?
Onduidelijk is nog of het ook effectief is tegen covid 19.![]()
Dat is niet conform sociale onthouding. Moet gewapende agenten rondlopen om mensen binnen te houden die nu al de adviezen niet opvolgen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
En vooral ook wanneer er scherpere maatregelen komen voor Brabant.
Want eigenlijk slaat het nergens op zoals het nu gaat. Verenigingsleven ligt er uit, afspraken op kantoor liggen er uit, maar ondertussen zijn de kroegen gewoon open en zitten we morgenavond met een stel vrienden weer aan het bier.![]()
Dat gevoel heb ik dus ook, dat heel veel bedrijven en mensen ook elders in het land al maatregelen nemen. Veel bedrijven werken zoveel mogelijk thuis of in "ploegen" met de helft op kantoor en de helft thuis bijvoorbeeld. Dat gebeurt niet alleen in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Is ook maar een kwestie van tijd.
Daarbij worden er in het hele land al maatregelen genomen. Bedrijven nemen zelf wel iniatiefOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Hier moesten we sinds dinsdag de rest van de week verplicht thuiswerken. Maar voor volgende week staan er alweer wat afspraken gepland.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem hier, veel collega's maken zich zorgen - mede omdat ik bij een bedrijf werk waar 'thuis werken' niet echt een optie is..
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Op zich logisch als het advies geldt tot 16 maart. Bij ons is dat ook het geval, maar ik heb ergens het gevoel dat ik volgende week nog steeds zoveel mogelijk op een veel leger kantoorgebouw zit te werken of thuis.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier moesten we sinds dinsdag de rest van de week verplicht thuiswerken. Maar voor volgende week staan er alweer wat afspraken gepland.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onduidelijk is nog of het ook effectief is tegen covid 19.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
![]()
Groot bedrijf van mijn man gaat ervan uit dat heel het land aanstaande maandag het verzoek krijgt om thuis te gaan werken. Daar nemen ze nu alle maatregelen voor. Degene zonder laptop nemen de pc's mee naar huis. De kantine dames krijgen betaald verlof.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.
Verder hoest er hier eentje dus ik heb de kinderen thuis, die kunnen via hun tablet gewoon inloggen op snapit van school, dus werken ook thuis.![]()
Zolang de overheid blijft communiceren dat het 'adviezen' zijn, weet je dat grote getallen mensen er geen gehoor aan gaan geven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat is niet conform sociale onthouding. Moet gewapende agenten rondlopen om mensen binnen te houden die nu al de adviezen niet opvolgen?
Men moet gewoons strenger zijn in de toon die ze aanslaan. Dan heb je geen 'gewapende agenten' nodig, de kracht van sociale controle is erg groot.![]()
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, dat heel veel bedrijven en mensen ook elders in het land al maatregelen nemen. Veel bedrijven werken zoveel mogelijk thuis of in "ploegen" met de helft op kantoor en de helft thuis bijvoorbeeld. Dat gebeurt niet alleen in Brabant.
Eigenijk.
Ik woon zelf in Brabant, en heel veel mensen die ik ken werken nog gewoon in Amsterdam, ofzo.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik zou dit weekend naar Palma gaan maar de terugvlucht na de overstap (ZUR-AMS) is gecancelled. Als alternatief bieden ze nu terug via Madrid aan.Dat gaat dus waarschijnlijk niet door.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.
Eigenijk.![]()
Betreft de onzinnigheid van sommige voetbalwedstrijden wel en sommige niet door laten gaan kwam ik dit (verouderde) plaatje tegen op twitter gisteren:
Cijfers zullen misschien niet heel veel veranderd zijn in de afgelopen jaren en gelden voor meerdere (grote) clubs binnen Nederland:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stoppen niet, maar het is volgens mij vooral de kunst nu om het af te laten vlakken en de meest kwetsbare groepen buiten schot te houden. Als je je contacten beperkt en niet dagelijks over de vloer komt bij je opa, oma, vader, moeder in de 70+ categorie moet je het qua zorgstelsel wel kunnen handelen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.
Eigenijk.
Ik woon zelf in Brabant, en heel veel mensen die ik ken werken nog gewoon in Amsterdam, ofzo.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Welke heb je nu?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:41 schreef opgebaarde het volgende:
Alsof het in de VS wel onder controle is...
Je trapt er in, precies wat Trump wilEr zijn er nog wel genoeg die er in trappen, totdat straks de ziekenhuizen in de VS vol liggen met mensen die de ziekenhuisrekeningen niet kunnen betalen, hypotheken moeten opzeggen, op straat komen te staan, mensen geen ziekenhuiszorg willen omdat ze het niet kunnen betalen, mensen moeten blijven doorwerken want geen of onvoldoende ziekteverlof en vakantiedagen...quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn er nog al wat die erin trappen, geloof ik. Trump wordt door de usuals op twitter uitgebreid geprezen als de visionaire leider die laat zien hoe je deze crisis aanpakt... nadat-ie wekenlang heeft gezegd dat het een hoax was, dat corona wordt gepolitiseerd door de Do Nothing Democraten en de fake news media. En overigens vliegen van en naar zijn (noodlijdende) golf resorts in Europa is nog wel gewoon toegestaan gelukkig.
Wel grappig trouwens dat juist hij flink heeft gesneden in het budget van de CDC, juist voor landen als China.Ow, niet moeilijk, hij is duidelijk virus-gedreven, want Trump is een virus, dus alles wat ie doet is per definitie virus-gedreven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
Denk je dat hij virus-gedreven is, of politiek gedreven? Zijn beslissingen staan los van waar de ziekte echt vandaan komt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Salina op 12-03-2020 09:30:03 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
daarom ook absurd om het betaalde voetbal door te laten gaanquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Betreft de onzinnigheid van sommige voetbalwedstrijden wel en sommige niet door laten gaan kwam ik dit (verouderde) plaatje tegen op twitter gisteren:
Cijfers zullen misschien niet heel veel veranderd zijn in de afgelopen jaren en gelden voor meerdere (grote) clubs binnen Nederland:
[ afbeelding ]![]()
Zorg dan alleen wel voor voldoende calcium, anders kan je lichaam er alsnog niets mee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
Tot 10.000 UI p.d. kan je redelijk veilig gebruiken, maar in NL verkopen ze maar tot 1000.
Beste advies is om je gewoon te houden aan de voorgeschreven ADH, wat zinc en vitamine c ook te slikken voor de zekerheid en er op vertrouwen dat je voldoende doet! Stress werkt ook niet mee op je afweersysteem.
Lekker in het zonnetje lopen vandaag.![]()
Ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Stoppen niet, maar het is volgens mij vooral de kunst nu om het af te laten vlakken en de meest kwetsbare groepen buiten schot te houden. Als je je contacten beperkt en niet dagelijks over de vloer komt bij je opa, oma, vader, moeder in de 70+ categorie moet je het qua zorgstelsel wel kunnen handelen.
Maar dan moet je minimaal een beetje logisch kunnen nadenken. Ik weet niet of jij wel eens op Facebook komt, maar als je daar een beetje leest dan weet je al dat dat niet gaat lukken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Er zijn er nog wel genoeg die er in trappen, totdat straks de ziekenhuizen in de VS vol liggen met mensen die de ziekenhuisrekeningen niet kunnen betalen, hypotheken moeten opzeggen, op straat komen te staan, mensen geen ziekenhuiszorg willen omdat ze het niet kunnen betalen, mensen moeten blijven doorwerken want geen of onvoldoende ziekteverlof en vakantiedagen...
Wel grappig trouwens dat juist hij flink heeft gesneden in het budget van de CDC, juist voor landen als China.
[..]
Onzin, niets te laat, want Trump = GOAT en heeft altijd gelijk en reageert altijd kordaat, fors, streng en op tijd.
[..]
Zie boven, Trump maakt nooit fouten, alles wat hij doet heeft een reden.
EN NOU KAPPEN MET DAT TRUMP BASHEN, WANT TRUMP IS GOAT EN JULLIE ZIJN EEN STELLETJE TDS'ERS!!!
[..]
Ow, niet moeilijk, hij is duidelijk virus-gedreven, want Trump is een virus, dus alles wat ie doet is per definitie virus-gedreven."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
ik zie het zelf niet meer als betrouwbare bron, stelletje clownsquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap echt helemaal niks van de logica van het RIVM. Ook niet een heel klein beetje.![]()
Ik begin te vermoeden dat de rol van het RIVM anders is dan naar buite gecommuniceerd wordtquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie het zelf niet meer als betrouwbare bron, stelletje clowns
Eerst het land zowat slopen met hun stikstof kolder, en nu het laatste zetje, het RIVM is gewoon een doomsdaydevice
goud
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 09:27:26 ]![]()
@tesssssssss, moest je veel werken de laatste tijd? We misten je al. Ik dacht al dat je het niet meer leuk vond hier, of dat je zelf last had van iets.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Maar dan moet je minimaal een beetje logisch kunnen nadenken. Ik weet niet of jij wel eens op Facebook komt, maar als je daar een beetje leest dan weet je al dat dat niet gaat lukken.![]()
Jij woont ook in Brabant toch? Merk jij al veel van de maatregelen hier? Werk je in de zorg of kinderopvang? Ik las dat je veel moest werken de laatste dagen."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
k nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?![]()
OK, sorry. Ik ga maar eens aan de slag vandaag. Ik zal me gedragen (de rest van de dag).quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Inhoudelijk eens, maar blijf alsjeblieft wel lachen! Lachen is goed voor je afweersysteem en met weken van maatregelen in het vooruitzicht, is een beetje optimisme nooit weg!quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan.![]()
Als ik niet opvakantie ging wel ja. Benieuwd hoe de situatie is als ik terug komquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?![]()
https://www.bd.nl/dossier(...)ilige-plek~ae2a43ac/
Ik vind dit zo'n raar misleidende kop. Het lijkt me namelijk niet dat je mensen die nog besmettelijk zijn weer aan het werk stuurt (en anders is dat wel vrij dom)
Ik ga er maar vanuit dat het echt over herstelde medewerkers gaat. Vraag me wel af of ze dat echt testen of baseren op eigen inschatting van de medewerkers zelf
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
SeLang was hetquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Nou, we werken achterlijk veel voor de vastgoed, en die konden de stikstofcrisis al niet heel goed handelen, laat staan als deze crisis er bovenop komt. Dus niet direct mijn eigen baan, wel voor klanten wat betekent dat het ook invloed gaat hebben op mijn baan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Evenstar
![]()
Persoonlijk niet echt. Ik werk in de zorg, dus wij gaan gewoon door.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?
Vrouw is arts, maar kan van huis uit werken, dus dat komt ook goed.![]()
Ik heb het enigszins aangepast; ik zal me gedragen en moet echt eens serieus iets aan mijn werk doen. Ik probeer me ook nog een beetje te vermaken, zoveel te lachen is er hier niet in Brabant als ik alles zo hoor en lees.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Inhoudelijk eens, maar blijf alsjeblieft wel lachen! Lachen is goed voor je afweersysteem en met weken van maatregelen in het vooruitzicht, is een beetje optimisme nooit weg!
Mijn post was er misschien een beetje over.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Het is Nederland. Verwacht geen al te streng overheidsingreep. Tenminste waar het niet om belasting innen gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zolang de overheid blijft communiceren dat het 'adviezen' zijn, weet je dat grote getallen mensen er geen gehoor aan gaan geven.
Men moet gewoons strenger zijn in de toon die ze aanslaan. Dan heb je geen 'gewapende agenten' nodig, de kracht van sociale controle is erg groot.![]()
ik heb deze, die zijn het hoogst gedoseerdquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:28 schreef maily het volgende:
[..]
Solgar multi-nutrient met D2 10 "ug".
https://www.kruidvat.nl/k(...)wtabletten/p/3932447![]()
Ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
zoals ik al eerder heb gezegt, het zijn duidelijk "puppets" van onze regeringquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat de rol van het RIVM anders is dan naar buite gecommuniceerd wordt
Eerst het land zowat slopen met hun stikstof kolder, en nu het laatste zetje, het RIVM is gewoon een doomsdaydevice
goudwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
De verwachting dat dat gebeurt is er ook niet, ik hoop het alleen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:32 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Het is Nederland. Verwacht geen al te streng overheidsingreep. Tenminste waar het niet om belasting innen gaat.![]()
Mijn schoonzus (stewardess) moet nu zelfs maskers+sanitzers uit Hong Kong meenemen voor vrienden omdat ze in Brussel zijn uitverkocht
Omgedraaide wereld vergeleken met een paar weken terug. Maar toen opperden velen nog dat zon maskertje totaal niet werkt en je het beter niet kan dragen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]![]()
Ik niet maar een aantal van mijn cliënten zijn ZZP-ers of kleine ondernemers met 5 á 10 werknemers. Diens baan/bedrijf staan wel op het spel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Snap niet dat er nog steeds evenementen zijn zoals betaald voetbal die ze gewoon door willen laten gaan.
Dit zijn toch de abc-tjes.![]()
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al wegquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nou, we werken achterlijk veel voor de vastgoed, en die konden de stikstofcrisis al niet heel goed handelen, laat staan als deze crisis er bovenop komt. Dus niet direct mijn eigen baan, wel voor klanten wat betekent dat het ook invloed gaat hebben op mijn baan.![]()
![]()
Goed dat je je geen illusies maakt. Ben je een nuchtere mens? 🤭quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:33 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
De verwachting dat dat gebeurt is er ook niet, ik hoop het alleen.![]()
Yup, vooral omdat het ook supporters uit het hele land aantrekt, zoals bij Ajax of Feyenoord.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Snap niet dat er nog steeds evenementen zijn zoals betaald voetbal die ze gewoon door willen laten gaan.
Dit zijn toch de abc-tjes.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zo snel al?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik niet maar een aantal van mijn cliënten zijn ZZP-ers of kleine ondernemers met 5 á 10 werknemers. Diens baan/bedrijf staan wel op het spel.![]()
Dat nog niet. Ik denk dat het voor ons zelfs wel goed kan uitpakken zolang we onszelf kunnen laten bevoorraden (groothandel in levensmiddelen). Je merkt toch wel dat mensen wat extra voedsel inslaan en we hebben nog genoeg. Het blijft daarbij wel afhankelijk van de aanlevering van leveranciers maar dat lijkt vooralsnog ook gewoon goed te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Geen idee hoor maar kunnen verenigingen hun eigen verantwoording nemen of moeten ze naar de KNVB luisteren ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zijn toch de abc-tjes.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Ik zou niet te vroeg juichenquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al weg![]()
Hier in Brabant is bijna lles afgeschaft wat maar af te schaffen valt. Zelfs mijn creatieve hobbyclubje van 10 mensen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:27 schreef Salina het volgende:
[..]
@:tesssssssss, moest je veel werken de laatste tijd? We misten je al. Ik dacht al dat je het niet meer leuk vond hier, of dat je zelf last had van iets.![]()
Jij woont ook in Brabant toch? Merk jij al veel van de maatregelen hier? Werk je in de zorg of kinderopvang? Ik las dat je veel moest werken de laatste dagen.
ik werk in de bejaaardenzorg.
Mijn man werkt nog gewoon in het van Gogh museum in Amsterdam. Onder andere. Dat moet hij gewoon, Samen met collega's uit Brabant.
Dus ik zie het heel somber in wat betreft dat stoppen van die verspreiding.
Mijn man en zijn collega's werken door het hele land, en sinds gisteren mogen ze pas niet meer met het OV reizen.
Nou. Dan kan je zelf wel nagaan wat er gebeurt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zou het al zo heftig zijn ja?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Nah, logisch. Beetje onwennige situatie, licht gespannen en onzeker over de toekomst. Is niet heel gek dat je ietwat gefrustreerd raakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het enigszins aangepast; ik zal me gedragen en moet echt eens serieus iets aan mijn werk doen. Ik probeer me ook nog een beetje te vermaken, zoveel te lachen is er hier niet in Brabant als ik alles zo hoor en lees.
Mijn post was er misschien een beetje over.
Je wilt doen alsof alles normaal is, wat ook zo lijkt, maar ergens wil je ook iets met alle informatie.
Cut yourself some slack. De overheid mag dan wel draaiboeken en protocollen hebben waarmee ze goed voorbereid zijn, denk dat wij allemaal onze berusting hier in moeten vinden. Met horten en stoten.![]()
Het is godsgeklaagd. Pak nou eens door.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zijn toch de abc-tjes.![]()
Volgens een maat die in Kopenhagen woont nu ook totale lockdown a la Italië in Denemarken. Kan iemand dat bevestigen?
Wij laten de Efteling rustig open![]()
![]()
Nee, dat lijkt me redelijk veilig inderdaad. Al zal elke branche wel een knauw krijgen door economische stilstand/achteruitgang.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al weg
Had ik maar een tijdmachine, een jaartje doorspoelen zou wel interessant zijn![]()
![]()
Dat doe ik dan ook niet. Maar tot nu toe ging het uitstekend met het bedrijf. Al jaren flink aan het groeien, maar ik weet ook wel dat het allemaal snel om kan slaan.quote:![]()
Naja, mensen in de bouw of de horeca zullen wel hard geraakt worden mocht er een lockdown komen. Minder opdrachten of een paar maand zeer weinig inkomen brengt ze snel in financiële problemen.quote:![]()
Sommige ondernemers kunnen hier vrij snel aan kapot gaan ja..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zoiets hoorde ik vanochtend ook in de wandelgangen, geen bron die het kan bevestigen overigens..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Volgens een maat die in Kopenhagen woont nu ook totale lockdown a la Italië in Denemarken. Kan iemand dat bevestigen?
Wij laten de Efteling rustig open“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als het nog een paar maanden aanhoudt (en dat verwacht ik wel) zullen er best wat bedrijven gaan sneuvelen. Maar dat is echt puur amateureconomie van mijn kant hoorquote:![]()
![]()
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?![]()
Dus als je eenmaal het virus hebt gehad kun je het opnieuw krijgen? Of ben je er immuun voor dat streng zoals bij de verkoudheidsvirussen?![]()
Geef het tijd. Als iedereen is gewend aan het idee van Italie, volgt het hier ook snel. Al is de kans groot dat het in een minder drastische vorm zal zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Wij laten de Efteling rustig open
vanmiddag om 14:00 kamerdebat. Wie weet.![]()
Als je dan ook maar terugkomt om mij te vertellen hoe en watquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me redelijk veilig inderdaad. Al zal elke branche wel een knauw krijgen door economische stilstand/achteruitgang.
Had ik maar een tijdmachine, een jaartje doorspoelen zou wel interessant zijn![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:38 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/Slim plan ditquote:Als je niet ziek bent, stel ik voor om 3-5.000 mg / dag vitamine C te nemen. Persoonlijk neem ik 10.000mg per dag! Twee maal Nobelprijs winnaar Linus Pauling nam zelf 18.000mg per dag en werd er 93 jaar mee! Bij het eerste signalen van een ziekte, zou ik voorstellen om 1000 mg / uur te nemen totdat diarree ontstaat, en dan zeker een paar uur helemaal niets in te nemen. Dan weer opbouwen.![]()
Ze gaan dus reizen vanuit de USA verbieden en dat als een hoogwaardige politieke prestatie waar heel veel harde samenwerking en compromissen aan vooraf gingen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
[..]
Geef het tijd. Als iedereen is gewend aan het idee van Italie, volgt het hier ook snel. Al is de kans groot dat het in een minder drastische vorm zal zijn.
vanmiddag om 14:00 kamerdebat. Wie weet.![]()
Dat weten ze nog niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:39 schreef KI1234 het volgende:
Dus als je eenmaal het virus hebt gehad kun je het opnieuw krijgen? Of ben je er immuun voor dat streng zoals bij de verkoudheidsvirussen?
Er zijn een aantal gevallen gevonden die beide mutaties bij zich droegen en er zijn onderzoeken dat 14% "terugvalt na gezond te zijn verklaart".
Dat laatste kan komen doordat het lichaam ergens nog virus vasthoudt, of door herbesmetting. Op dit moment is het eerste logischer, maar het tweede nog niet uitgesloten.![]()
Wedstrijd waar ik heen zou gaan ligt er wel uit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is godsgeklaagd. Pak nou eens door.
M'n amateurclubje speelt zaterdag wel (niet in Brabant trouwens) maar dat sla ik ook maar ff over denk ik. Al komt daar amper volk![]()
![]()
Ik stond normaal in Canada ingepland voor 2 shows (demonstratie werk waar veel mensen op afkomen,200.000+ verspreid over 15 dagen). Ik heb zelf geannuleerd en besloten in Hong Kong te blijven voor een maand of 2. Vind mijn gezondheid belangrijker dan geld verdienen op het moment.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?
Ik had namelijk als eis dat ik enkel demonstreerde als ik een mondkapje kon dragen. Dit had men liever niet. Dus dan is het voor mij snel klaar
ik zou me meer zorgen maken om je gezondheid en dat van je familie, die baan komt wel goedquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:38 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/Ja dit zal goed voor je zijnquote:Als je niet ziek bent, stel ik voor om 3-5.000 mg / dag vitamine C te nemen. Persoonlijk neem ik 10.000mg per dag! Twee maal Nobelprijs winnaar Linus Pauling nam zelf 18.000mg per dag en werd er 93 jaar mee! Bij het eerste signalen van een ziekte, zou ik voorstellen om 1000 mg / uur te nemen totdat diarree ontstaat, en dan zeker een paar uur helemaal niets in te nemen. Dan weer opbouwen.![]()
![]()
Hebben we naast de berichten uit China ook positief nieuws uit Korea? Want dat vind ik voor mijn gevoel iets meer zeggen dan de info van de Chinezen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
John Campbell over vitamine D: Werd een paar dagen geleden al gepost hier trouwens"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Evenstar
![]()
Lekker vocht kwijtraken terwijl je koorts krijgt en je lichaam overtoeren moet maken.quote:
What can possibly go wrong.![]()
Hoe zit het nou met 'genezen'? Blijft dat volgens het RIVM nog steeds '24 uur zonder symptomen ben je genezen en mag je weer doen en laten wat je wil.' of moet men daar ook op terugkomen?![]()
shows in hendig sjiek slippen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:41 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik stond normaal in Canada ingepland voor 2 shows (demonstratie werk waar veel mensen op afkomen,200.000+ verspreid over 15 dagen). Ik heb zelf geannuleerd en besloten in Hong Kong te blijven voor een maand of 2. Vind mijn gezondheid belangrijker dan geld verdienen op het moment.
Ik had namelijk als eis dat ik enkel demonstreerde als ik een mondkapje kon dragen. Dit had men liever niet. Dus dan is het voor mij snel klaar![]()
Huh? Je gevolgtrekkingen zijn niet helemaal juist.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:41 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ze gaan dus reizen vanuit de USA verbieden en dat als een hoogwaardige politieke prestatie waar heel veel harde samenwerking en compromissen aan vooraf gingen.
We zullen zwaardere maatregelen gaan treffen waarschijnlijk. De lijn van Brabant doortrekken naar de rest van het land.
Wij, als NL, maken zulke beslissingen niet in een vacuum, dat doen we met de EU.![]()
Tja, heel begrijpelijk (en verstandig).quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:41 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik stond normaal in Canada ingepland voor 2 shows (demonstratie werk waar veel mensen op afkomen,200.000+ verspreid over 15 dagen). Ik heb zelf geannuleerd en besloten in Hong Kong te blijven voor een maand of 2. Vind mijn gezondheid belangrijker dan geld verdienen op het moment.
Ik had namelijk als eis dat ik enkel demonstreerde als ik een mondkapje kon dragen. Dit had men liever niet. Dus dan is het voor mij snel klaar![]()
Donder anders gewoon even op met je vage bronnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:38 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/![]()
Als ze hier zouden zeggen dat we thuis moeten gaan werken, dan kan ik dat in ieder geval niet. Geen surface, geen telefoon van de zaak, thuis geen mogelijkheid om op het netwerk van de zaak te komen, dus dan wordt het maar betaald verlof..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
@compexoquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Wij laten de Efteling rustig open![]()
![]()
RIVM zou ik buiten beschouwing laten. buitenlandse bronnen lijken betrouwbaarder en nee na 24 uur zonder test kan je niet voorstellen dat je genezen bentquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe zit het nou met 'genezen'? Blijft dat volgens het RIVM nog steeds '24 uur zonder symptomen ben je genezen en mag je weer doen en laten wat je wil.' of moet men daar ook op terugkomen?![]()
Australie, en die hebben niet eens zoveel besmettingen lanceren al een pakket van +/- 11 miljard euro om de economie draaiende te houden en mensen hun baan te laten behouden.quote:
en het MKB kan aanspraak maken op ongeveer 15000 euro per bedrijf.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Laat die knuppels eerst eens met cijfers van genezen mensen komen in NL.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Heb je van dat laatste ook een bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM zou ik buiten beschouwing laten. buitenlandse bronnen lijken betrouwbaarder en nee na 24 uur zonder test kan je niet voorstellen dat je genezen bent![]()
wij hebben een vestiging in Denemarken ik zal ook eens rondmailen naar die gastenquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Wij laten de Efteling rustig openEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Bejaardenzorg, dat is zwaar werk denk ik (mentaal ook vooral)? En zeker nu in deze tijden. Dat is de kwetsbare doelgroep.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hier in Brabant is bijna lles afgeschaft wat maar af te schaffen valt. Zelfs mijn creatieve hobbyclubje van 10 mensen.
ik werk in de bejaaardenzorg.
Mijn man werkt nog gewoon in het van Gogh museum in Amsterdam. Onder andere. Dat moet hij gewoon, Samen met collega's uit Brabant.
Dus ik zie het heel somber in wat betreft dat stoppen van die verspreiding.
Mijn man en zijn collega's werken door het hele land, en sinds gisteren mogen ze pas niet meer met het OV reizen.
Nou. Dan kan je zelf wel nagaan wat er gebeurt.
Ja, Brabanders reizen gewoon naar de Randstad en elders, zonder problemen. In het weekend lekker naar Ajax of Rotterdam.
Gaat niet werken, deze "maatregelen" buiten Brabant.
Ikzelf zit nog wel veilig hoor, kom mijn flatje niet uit vandaag. Thuiswerken sinds gisteren, wel even wennen, veel koffie ingekocht.![]()
Ik ben zo en zo geen erg uithuizig persoon, dus ik zal minder hinder ondervinden dan mensen die elk weekend gaan stappen, uit eten gaan, naar evenementen, etcetera.
Verder merk ik nog weinig echt, maar misschien ook omdat ik niet in het centrum kom.
Wel wat werkgerelateerde evenementen/dagen-op-de-hei uitgesteld.
Oja, gisteren bericht ontvangen dat bij mijn manager iemand in de klas zit bij wie corona is geconstateerd (Tilburg/Gilze/Goirle). Dus het komt toch wel dichtbij.
En ik hoop dat ik over 1,5 week in het Amphia zkh terecht kan voor mijn ingreep (kaakchirurg) en dat het niet uitgesteld gaat worden (gebrek mondkapjes oid).
Stay strong en stay safe!
[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 12-03-2020 09:55:24 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Maar mocht er een milde versie zijn, dan wil je graag dat de mensen die weinig symptomen vertonen of snel beter zijn, die vorm verspreiden en dus snel weer naar buiten gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM zou ik buiten beschouwing laten. buitenlandse bronnen lijken betrouwbaarder en nee na 24 uur zonder test kan je niet voorstellen dat je genezen bent
Trek niet de maatregel in twijfel, omdat je de intentie niet weet. Wij zien ook maar een fractie. Wil toch ergens blijven hopen dat ze bij het RIVM wel weten wat ze doen, maar onder druk van de politiek toneel blijven spelen.![]()
logisch als je niet test kan je niet genezen worden verklaard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Heb je van dat laatste ook een bron?![]()
Nee demonstreren van keukengadgets. Dit geeft me de mogelijkheid al zo lang op reis te zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
shows in hendig sjiek slippen?heb hetzelfde werk in Australie gedaan
Nee, mijn werk gaat prima vanuit huis en onze klanten gaan niet zo snel failliet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Welke buitenlandse bronnen vindt jij betrouwbaarder dan het RIVM dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM zou ik buiten beschouwing laten. buitenlandse bronnen lijken betrouwbaarder en nee na 24 uur zonder test kan je niet voorstellen dat je genezen bentThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Tuurlijk wel, anders zou ik inmiddels met 26 verkoudheden en 5 griepjes lopenquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
logisch als je niet test kan je niet genezen worden verklaard.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Jij bent voor Mexico dan wel een risicogevalletjequote:Op donderdag 12 maart 2020 09:51 schreef HulkHeld het volgende:
Ik vlieg 18 april naar Mexico, geen idee of dat nog een risicogevalletje is?![]()
Momenteel veranderen dingen met de dag. Afwachten, veel meer kun je op dit moment niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:51 schreef HulkHeld het volgende:
Ik vlieg 18 april naar Mexico, geen idee of dat nog een risicogevalletje is?![]()
campel, medcram, Peak Prosperityquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Welke buitenlandse bronnen vindt jij betrouwbaarder dan het RIVM dan?
maar ja, er altijd van die mensne die niet de tijd nemen om een filmpje te zien, die willen alle info in een titel hebben![]()
Thanks man. Ik waardeer je reactie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef _I het volgende:
[..]
Cut yourself some slack. De overheid mag dan wel draaiboeken en protocollen hebben waarmee ze goed voorbereid zijn, denk dat wij allemaal onze berusting hier in moeten vinden. Met horten en stoten.![]()
Tja, draaiboeken en protocollen hoop je van de overheid. Maar hoe zit het met ons, burgers? Hebben wij draaiboeken om hiermee om te gaan?
Ik probeer informatief te zijn, logisch na te denken, eventueel anderen op andere gedachten te laten komen. Maar zeker ook positief te blijven, beetje lachen mag nog wel hoop ik."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Tag mij even als je info hebt, vind zelf ook niks terug, maar zou dinsdag richting Kopenhagen moeten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[..]
wij hebben een vestiging in Denemarken ik zal ook eens rondmailen naar die gasten![]()
Medram ben ik het mee eens, dat is een net kanaal. Maar ik denk dat er bij het RIVM meer kennis zit, enkel al vanwege de omvang.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
campel, medcram, Peak Prosperity
maar ja, er altijd van die mensne die niet de tijd nemen om een filmpje te zien, die willen alle info in een titel hebbenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik heb nog niemand gehoord in mijn directe omgeving die met het virus besmet is of iemand kent die daarmee is besmet, maar ik zei ook al tegen mijn vriendin: ik begin mij nu toch af te vragen of de vakantie wel doorgaat..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij bent voor Mexico dan wel een risicogevalletje![]()
Ja dat is ook zo.. kon niet zo snel vinden of er daar ook al coronagevallen waren gesignaleerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef Tris het volgende:
[..]
Momenteel veranderen dingen met de dag. Afwachten, veel meer kun je op dit moment niet.![]()
meer kennis maar bestuurd en gemuilkorfd door onze overheid......reken maar dat er een paar bij het RIVM dit allang hadden aan zien komen en ook bepaalde dingen ervan vindenquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Medram ben ik het mee eens, dat is een net kanaal. Maar ik denk dat er bij het RIVM meer kennis zit, enkel al vanwege de omvang.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Drugskartels genot.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:51 schreef HulkHeld het volgende:
Als het aan mij ligt ga jij gewoon naar Mexico. Het is inmiddels echt gekte over de hele wereld en ik heb daar inmiddels wel genoeg van. Maar ik zal niet de enige zijn die zo denkt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:54 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo.. kon niet zo snel vinden of er daar ook al coronagevallen waren gesignaleerd.![]()
Goedemorgen allemaal! Aangezien het zo snel gaat hier, geen idee of dit al geplaatst is. Zo ja excuses..
Tom Hanks en vrouw besmet met Corona
https://www.metronieuws.n(...)m_campaign=PromotionJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
je hebt niks aan kennis als je er niks mee doet en geen maatregelen stelt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Medram ben ik het mee eens, dat is een net kanaal. Maar ik denk dat er bij het RIVM meer kennis zit, enkel al vanwege de omvang.![]()
Doe wat je kan, probeer voor je omgeving te zorgen, maar laat het ook los. Je kan het pad die bewandeld moet worden niet wijzigen. Je kan er wel voor zorgen dat je een leuke en zorgzame reispartner bent. Accepteer wat je niet kan veranderen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Thanks man. Ik waardeer je reactie.![]()
Tja, draaiboeken en protocollen hoop je van de overheid. Maar hoe zit het met ons, burgers? Hebben wij draaiboeken om hiermee om te gaan?
Ik probeer informatief te zijn, logisch na te denken, eventueel anderen op andere gedachten te laten komen. Maar zeker ook positief te blijven, beetje lachen mag nog wel hoop ik.
Als je weet wat je moet doen en je voelt je voorbereid, zal je kalm reageren als het zover is. Laat het je leven niet begrenzen en zorg dat je geen risico bent voor anderen. Verder; mooi gaan!![]()
![]()
Kwestie van tijd en dan wordt het #ikbenvirusvrij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:56 schreef PinkLow het volgende:
Goedemorgen allemaal! Aangezien het zo snel gaat hier, geen idee of dit al geplaatst is. Zo ja excuses..
Tom Hanks en vrouw besmet met Corona
https://www.metronieuws.n(...)m_campaign=Promotion![]()
Hamilton verbaasd dat formule 1 doorgaat; geld regeertquote:Lewis Hamilton is niet te spreken over het feit dat de Formule 1 'gewoon' doorgaat terwijl wereldwijd meerdere sportevenementen worden geschrapt. De zesvoudig wereldkampioen steekt zijn mening dan ook niet onder stoelen of banken: "Geld regeert."
Het is het gesprek van de dag in Melbourne: het coronavirus. Meerdere teamleden van Haas en Renault zitten in quarantaine en ook in de paddock zijn de nodige maatregelen genomen. Voor zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton is dat echter niet genoeg. "Ik ben verbaasd dat we hier zijn", vertelt de Britse Mercedes-coureur tijdens een aangepaste vorm van de persconferentie, waarbij hij samen met Sebastian Vettel, Nicholas Latifi en Daniel Ricciardo op een bankje zit. "Ik vind het geweldig dat we races kunnen houden, maar ik vind het schokkend dat we allemaal in deze kamer zitten."![]()
Ga je naar Playa del Carmen? Veel Italiaanse toeristen daar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:54 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gehoord in mijn directe omgeving die met het virus besmet is of iemand kent die daarmee is besmet, maar ik zei ook al tegen mijn vriendin: ik begin mij nu toch af te vragen of de vakantie wel doorgaat..![]()
Dat "gemuilkorf" heeft als reden damage control als het er al is. Maar vooral lekker eigen belang voorop stellen en alle mondkapjes plunderen e.d.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
meer kennis maar bestuurd en gemuilkorfd door onze overheid......reken maar dat er een paar bij het RIVM dit allang hadden aan zien komen en ook bepaalde dingen ervan vindenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Vliegen op Cancun en vervolgens gaan we rondreizen, Playa del Carmen zit daar inderdaad ook tussen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:59 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ga je naar Playa del Carmen? Veel Italiaanse toeristen daar.![]()
Afgezien van de vrouw en 2 kinderen was niemand die met deze mensen in contact was geweest besmet geraakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 03:58 schreef joyvke het volgende: [..] Doordat ze snel hebben kunnen handelen en mensen meteen die in contact waren geweest hebben kunnen isoleren. Ik vraag me af of het nu nog mogelijk is dit te doen.
Dus ookal gingen zij in quarantaine nadat mensen positief testten, die mensen waren daarvoor dagenlang naar hun werk geweest, hadden deelgenomen aan allerhande activiteiten, waren op vakantie geweest, 1 werkte in een crèche de besmette kinderen waren gewoon naar de crèche geweest.
Dus ookal zet je al die mensen waarmee ze snel in contact waren geweest in quarantaine, achteraf is gebleken dat alleen de vrouw en 2 kinderen besmet waren, en heeft de snelle quarantaine daar niets mee te maken omdat ze daarvoor alle gelegenheid hadden anderen te besmetten.![]()
Kans is aannemelijk dat je gewoon kunt gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Vliegen op Cancun en vervolgens gaan we rondreizen, Playa del Carmen zit daar inderdaad ook tussen.
Kijk er echter niet raar van op wanneer je niet terug kan. Dit zie je gewoon al mijlenver aankomen.![]()
Gelijk heeft hij hij, ik stoor mij steeds meer aan het geld boven alles mentaliteit in het westen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:58 schreef maily het volgende:
Hamilton verbaasd dat formule 1 doorgaat; geld regeert
[..]![]()
Ik heb echt het idee dat mensen gewoon niet kunnen bevatten wat er echt aan het gebeuren is. Het grote wegkijken... ach het is china maar, ach het is Zuid-Korea maar, Ach die Italianen, Ach die brabanders....quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:03 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Kans is aannemelijk dat je gewoon kunt gaan.
Kijk er echter niet raar van op wanneer je niet terug kan. Dit zie je gewoon al mijlenver aankomen.![]()
Waar?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:04 schreef Leonos het volgende:
Kantoor mogen wij hier de komende twee weken niet meer in, verplicht thuis werken.![]()
Waar is hier?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:04 schreef Leonos het volgende:
Kantoor mogen wij hier de komende twee weken niet meer in, verplicht thuis werken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja, mensen snappen idd niet wat een Pandemie inhoudtquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat mensen gewoon niet kunnen bevatten wat er echt aan het gebeuren is. Het grote wegkijken... ach het is china maar, ach het is Zuid-Korea maar, Ach die Italianen, Ach die brabanders....![]()
Hou mijn hart vast voor KLM-Air France...quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:05 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
De beurs gaat ook lekker, AEX al -7,4![]()
Als je grootste zorg is of je je annuleringskosten vergoed krijgt... ja... dan heb je echt geen flauw benul meerquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, mensen snappen idd niet wat een Pandemie inhoudt
Lachwekkend, maar triest... daar hechten we kennelijk heel veel belang aan![]()
Is die Hamilton dezelfde man die geen enkel probleem heeft om voor geld in dubieuze landen en voor dubieuze regimes op te draven om zijn kunstjes te vertonen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gelijk heeft hij hij, ik stoor mij steeds meer aan het geld boven alles mentaliteit in het westen.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
De rivieren houden het virus vast wel tegen!quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, mensen snappen idd niet wat een Pandemie inhoudt![]()
![]()
Alles voor goede PR!quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:07 schreef manny het volgende:
[..]
Is die Hamilton dezelfde man die geen enkel probleem heeft om voor geld in dubieuze landen en voor dubieuze regimes op te draven om zijn kunstjes te vertonen?![]()
Zwemmen in de rivier? Wat stel je voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:08 schreef ToT het volgende:
[..]
De rivieren houden het virus vast wel tegen!![]()
Komende jaren lekker weg in eigen land denk ik.
Trumpie killed de luchtvaartmaatschappijen
Haters everywhere but I don't really care.![]()
In Italië zijn op dit moment 1045 van de oorspronkelijk besmette mensen volledig hersteld.
Bron: link 2 in de OP
In China was er sprake van de eerste, en dus slechts 1 genezen patiënt op 24 januari.
Eea verloopt dus duidelijk anders.![]()
Nee dat was Greta Thulenberg. 🤣quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:10 schreef matthijst het volgende:
Trumpie killed de luchtvaartmaatschappijen![]()
quote:Nieuws & Co op NPO Radio 1 staat vanaf 17.00 uur in het teken van de onrust over het coronavirus. Luisteraars kunnen hun vragen stellen aan experts. Dat kan via de NPO Radio 1 app en via coronavragen@nos.nl.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Neuh cynisch bedoeld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:10 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Zwemmen in de rivier? Wat stel je voor?
Dat het virus ten zuiden ervan blijft.![]()
Hoe is het nu trouwens met die Nederlanders die al vroeg in deze crisis (begin feb) op quarantaine moesten op die cruiseschepen en zo? Zaten daar nou ook veel positieve NL'se gevallen tussen en zo ja, hoe is het nu met die mensen![]()
Inderdaad, grote doses vitamines zullen eerder kwaad dan goed doen. Herinner me bvb dat rokers die veel vitamine (A, D of E? ben vergeten welke) slikken een hogere kans op longkanker hebben.quote:are we infinite or am I alone![]()
De hele coronacrisis is dan ook een verzinsel van de Groenen....quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:10 schreef matthijst het volgende:
Trumpie killed de luchtvaartmaatschappijenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Mondkapjes verdwijnen, academische ziekenhuizen nemen maatregelen
12 maart 2020 06:01
Laatste update: een uur geleden
Academische ziekenhuizen hebben extra maatregelen genomen om te voorkomen dat er mondkapjes verdwijnen en zicht te houden op de voorraad, zo blijkt donderdag uit een rondgang van NU.nl.
De meerderheid van de academische ziekenhuizen heeft in de afgelopen weken extra maatregelen genomen om te voorkomen dat mondkapjes en andere beschermingsmiddelen ongemerkt verdwijnen. De meest voorkomende maatregel die de ziekenhuizen nemen, is het centraal opslaan van de voorraad mondkapjes en andere beschermingsmiddelen.
Een woordvoerder van het Radboudumc legt uit dat er nu op iedere afdeling van het ziekenhuis nog maar één plek is waar ziekenhuismedewerkers mondkapjes kunnen halen, terwijl ze eerst verspreid over meerdere kamers lagen. Ook het Amsterdam UMC (locatie AMC) trof een dergelijke maatregel. In het Maastricht UMC+ wordt een groter deel van de mondkapjes en desinfectiemiddelen op één centraal punt in het ziekenhuis bewaard.
Signalen dat mondkapjes mee naar huis zijn genomen
Een woordvoerder van Maastricht UMC+ laat aan NU.nl weten aanwijzingen te hebben dat mondkapjes en desinfectiemiddelen zijn meegenomen voor privégebruik. Ook het Amsterdam UMC (locatie VUmc) kreeg signalen dat mondkapjes zijn gestolen.
De woordvoerder van Amsterdam UMC (locatie VUmc) vertelt dat personeelsleden onlangs op het hart is gedrukt om geen mondkapjes en andere beschermende middelen mee naar huis te nemen, omdat ze schaars zijn en nodig zijn in de zorg.
Oproep aan het personeel: wees zuinig
Het UMCG in Groningen riep het personeel vorige week op om zuinig om te gaan met de beschermende middelen, op de afdelingen niet te hamsteren en niets mee naar huis te nemen.
Het Amsterdam UMC (locatie AMC) heeft het personeel gevraagd mondkapjes alleen te gebruiken als het medisch noodzakelijk is. "We hebben, zoals het er nu naar uitziet, nog wel voor een aantal weken mondkapjes. Maar als er opeens honderd patiënten komen, zijn we er zo doorheen en het aanleveren van nieuwe mondkapjes gaat heel moeilijk", aldus de woordvoerder van het ziekenhuis.
https://www.nu.nl/coronav(...)men-maatregelen.html"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Ah oke. Ik zag geen smiley. Vandaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh cynisch bedoeld.
Dat het virus ten zuiden ervan blijft.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:03 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Kans is aannemelijk dat je gewoon kunt gaan.
Kijk er echter niet raar van op wanneer je niet terug kan. Dit zie je gewoon al mijlenver aankomen.Ik ben niet bang voor het virus zelf, maar het begint nu wel een dingetje te worden om rekening mee te houden indien je op vakantie gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat mensen gewoon niet kunnen bevatten wat er echt aan het gebeuren is. Het grote wegkijken... ach het is china maar, ach het is Zuid-Korea maar, Ach die Italianen, Ach die brabanders....![]()
Lees nu voornamelijk mee in dit topic, maar wil je toch even laten weten dat ik je posts erg nuttig vind.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:57 schreef _I het volgende:
[..]
Doe wat je kan, probeer voor je omgeving te zorgen, maar laat het ook los. Je kan het pad die bewandeld moet worden niet wijzigen. Je kan er wel voor zorgen dat je een leuke en zorgzame reispartner bent. Accepteer wat je niet kan veranderen.
Als je weet wat je moet doen en je voelt je voorbereid, zal je kalm reageren als het zover is. Laat het je leven niet begrenzen en zorg dat je geen risico bent voor anderen. Verder; mooi gaan!
Vaak gezond kritisch, hulde!![]()
Dit is dus een taak voor de regering. Meteen een uitvoerverbod voor die dingen + een maximumprijs.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Mondkapjes verdwijnen, academische ziekenhuizen nemen maatregelen
12 maart 2020 06:01
Laatste update: een uur geleden
Academische ziekenhuizen hebben extra maatregelen genomen om te voorkomen dat er mondkapjes verdwijnen en zicht te houden op de voorraad, zo blijkt donderdag uit een rondgang van NU.nl.
De meerderheid van de academische ziekenhuizen heeft in de afgelopen weken extra maatregelen genomen om te voorkomen dat mondkapjes en andere beschermingsmiddelen ongemerkt verdwijnen. De meest voorkomende maatregel die de ziekenhuizen nemen, is het centraal opslaan van de voorraad mondkapjes en andere beschermingsmiddelen.
Een woordvoerder van het Radboudumc legt uit dat er nu op iedere afdeling van het ziekenhuis nog maar één plek is waar ziekenhuismedewerkers mondkapjes kunnen halen, terwijl ze eerst verspreid over meerdere kamers lagen. Ook het Amsterdam UMC (locatie AMC) trof een dergelijke maatregel. In het Maastricht UMC+ wordt een groter deel van de mondkapjes en desinfectiemiddelen op één centraal punt in het ziekenhuis bewaard.
Signalen dat mondkapjes mee naar huis zijn genomen
Een woordvoerder van Maastricht UMC+ laat aan NU.nl weten aanwijzingen te hebben dat mondkapjes en desinfectiemiddelen zijn meegenomen voor privégebruik. Ook het Amsterdam UMC (locatie VUmc) kreeg signalen dat mondkapjes zijn gestolen.
De woordvoerder van Amsterdam UMC (locatie VUmc) vertelt dat personeelsleden onlangs op het hart is gedrukt om geen mondkapjes en andere beschermende middelen mee naar huis te nemen, omdat ze schaars zijn en nodig zijn in de zorg.
Oproep aan het personeel: wees zuinig
Het UMCG in Groningen riep het personeel vorige week op om zuinig om te gaan met de beschermende middelen, op de afdelingen niet te hamsteren en niets mee naar huis te nemen.
Het Amsterdam UMC (locatie AMC) heeft het personeel gevraagd mondkapjes alleen te gebruiken als het medisch noodzakelijk is. "We hebben, zoals het er nu naar uitziet, nog wel voor een aantal weken mondkapjes. Maar als er opeens honderd patiënten komen, zijn we er zo doorheen en het aanleveren van nieuwe mondkapjes gaat heel moeilijk", aldus de woordvoerder van het ziekenhuis.
https://www.nu.nl/coronav(...)men-maatregelen.htmlzie email 27 oktober![]()
Net van schoonouders een berg mondkapjes gekregen. FFP1 en FFP2. Waren op bezoek bij familie in Egypte en daar kostte het niks en was er ruim voorraad.
Inb4 het werkt niet.![]()
Ik wil eerst eens weten wanneer de desinfecterende handgels terugkeren op de winkelschappen. Ik kan er geen een vinden, ook niet online. Zouden de fabrikanten niet hun verantwoordelijkheid nemen en productie opvoeren?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is dus een taak voor de regering. Meteen een uitvoerverbod voor die dingen + een maximumprijs.![]()
Mja en ik denk dat een mondkapje niet echt kan voorkomen dat je de ziekte krijgt.
Er zijn zo ongelooflijk veel factoren waar je rekening mee moet houden.
Misschien dat het het wel een beetje kan uitstellen als je met zo'n ding rondloopt en met zo veel mogelijk factoren rekening houdt. Misschien dat je het zo wat kunt uitzitten tot er genoeg medicijnen er tegen geproduceerd zijn.![]()
Ik ken enigszins de afkorting/code N95 maar wat is die wat jij noemt?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:16 schreef Sapstengel het volgende:
Net van schoonouders een berg mondkapjes gekregen. FFP1 en FFP2. Waren op bezoek bij familie in Egypte en daar kostte het niks en was er ruim voorraad.
Inb4 het werkt niet.![]()
Nou ja, je moet het zo zien. Als er 1 miljoen mogelijkheden zijn waarop jij de ziekte krijgt maar jij sluit 500.000 wegen af, ga je het wellicht alsnog krijgen, maar misschien wel later op een gunstiger moment of gewoon niet. Je verkleint sowieso je kans.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:16 schreef ToT het volgende:
Mja en ik denk dat een mondkapje niet echt kan voorkomen dat je de ziekte krijgt.
Er zijn zo ongelooflijk veel factoren waar je rekening mee moet houden.
Misschien dat het het wel een beetje kan uitstellen als je met zo'n ding rondloopt en met zo veel mogelijk factoren rekening houdt. Misschien dat je het zo wat kunt uitzitten tot er genoeg medicijnen er tegen geproduceerd zijn.![]()
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:57:57Bizar dat NL permanent in paniek is en verregaande maatregelen neemt omdat wellicht over eeuw de zeespiegel &temperatuur stijgen.
Maar als er vandaag een pandemie is, dan juist weer een laconieke reactie en weinig maatregelen want ach, dat #COVID19 valt reuze mee. ¯\_(ツ)_/¯ reageer retweet![]()
Collega van mij wordt net gebeld door haar moeder dat ze niet graag wilt oppassen op haar kleinkind. Klinkt misschien wat egoïstisch, maar kan het mij nog best voorstellen ook.![]()
Veiligheidsklassen. FFP3 is de beste, FFP1 de slechtste. Zijn mondkapjes voor als je met stoffen als asbest e.d. werkt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:17 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik ken enigszins de afkorting/code N95 maar wat is die wat jij noemt?![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:18:16NOW: Denmark reports 99 new cases of coronavirus; total cases reach 615 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Held.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:57:57Bizar dat NL permanent in paniek is en verregaande maatregelen neemt omdat wellicht over eeuw de zeespiegel &temperatuur stijgen.
Maar als er vandaag een pandemie is, dan juist weer een laconieke reactie en weinig maatregelen want ach, dat #COVID19 valt reuze mee. ¯\_(ツ)_/¯ reageer retweet![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:17 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik ken enigszins de afkorting/code N95 maar wat is die wat jij noemt?quote:Er zijn 3 typen ademhalingbeschermingsmaskers:
FFP1 masker: dit is het laagste prestatieniveau om van een beschermingsmasker te kunnen spreken. Dit masker heeft een efficiëntie van minimaal 80% tegen partikels die door de lucht verspreid worden. De zijkant lekkage (rondom het gezicht) mag niet meer zijn dan 22%. Dit masker wordt o.a. gebruikt wanneer er sprake is van het norovirus.
FFP2 masker: Is de gemiddelde categorie beschermingsmaskers en heeft een efficiëntie van 94%. De zijkant lekkage mag niet meer zijn dan 8%. Dit masker wordt o.a. gebruikt wanneer er sprake is van TBC.
FFP3 masker: Deze klasse biedt de hoogte bescherming en heeft een minimale efficiëntie van 99%. De zijkant lekkage mag niet meer zijn dan 2%. Dit masker wordt o.a. gebruikt bij het werken met cytostatica.![]()
Spijker op zijn kop. Nou moet ik zeggen dat ik in het begin van dit virus ook deed alsof het allemaal wel meeviel, maar het is nu wel een serieus probleem aan het worden. Al ben ik van mijzelf een nuchter persoon en mij niet zo gek snel zorgen maak.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oma heeft groot gelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef HulkHeld het volgende:
Collega van mij wordt net gebeld door haar moeder dat ze niet graag wilt oppassen op haar kleinkind. Klinkt misschien wat egoïstisch, maar kan het mij nog best voorstellen ook.![]()
Koel koelquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:14 schreef ulghh het volgende:
[..]
Lees nu voornamelijk mee in dit topic, maar wil je toch even laten weten dat ik je posts erg nuttig vind.
Vaak gezond kritisch, hulde!![]()
![]()
Evenstar
![]()
Je hoeft je inderdaad ook niet gek te maken, maar serieus nemen is al heel wat en er zijn nog steeds veel mensen die dat helaas niet doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:19 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Nou moet ik zeggen dat ik in het begin van dit virus ook deed alsof het allemaal wel meeviel, maar het is nu wel een serieus probleem aan het worden. Al ben ik van mijzelf een nuchter persoon en mij niet zo gek snel zorgen maak.![]()
OVID-19 UPDATE VANUIT LOMBARDIJE, ITALY
Info van Paolo Proto, anesthesioloog-intensivist, Istituto dei Tumori, Milano
Situatie in Lombardije op 10-3-2020
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• Man-vrouw verhouding van alle covid-19 ic behoeftige patiënten is 60%-40%.
• Vrouwen zijn vaker asymptomatisch wanneer ze positief testen op covid-19 dan mannen.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• De overdracht van covid-19 van moeder op het ongeboren kind lijkt niet plaats te vinden. Dit is op basis van 3 positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd.
• Gemiddelde saturatie van de voorheen gezonde covid-19 patiënten bij binnenkomst in het ziekenhuis is 60% (vlak voor intubatie). P/F ratio < 100. In tegenstelling tot ARDS patiënten is de long compliantie bij covid-19 normaal. Patiënten kunnen met een normale driving pressure worden geventileerd. Frequent treedt passagère hypercapnie op met hoge PEEP behoefte.
• Mechanische ventilatie is dikwijls voldoende als ondersteunende therapie. Zelden is ECMO noodzakelijk. Indien een patiënt op ic wordt geïntubeerd, heeft deze in 50% van de gevallen buikligging nodig.
• Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd, hooguit nog NIV. Binnen 2 weken worden 1300 extra beademingsmachines geleverd, waarvan 400 binnen de komende 3 dagen. Na deze 14 dagen en binnen 45 dagen worden nog eens 2700 extra beademingsmachines geleverd. Met dank aan Draeger, Medtronic, GE medical systems, Vyaire en Athea.
• Patiënten die overlijden aan covid-19, ontwikkelen binnen 4-7 dagen na intubatie een acute verslechtering van de pulmonale situatie met toename van bilateraal interstitieel longvocht. Deze verslechtering bleef bij de overlevenden tot nu toe weg.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC, een tiental is thuis in isolatie, sommigen met CPAP.
• Veel anesthesiologen worden ingezet als anesthesioloog-intensivist op speciale isolatie afdelingen met beademingsmachines van de OK onder supervisie van 1 intensivist. Alle electieve chirurgie is gecanceld. Poli’s zijn gesloten. Instroom van mensen in het ziekenhuis is maximaal beperkt, bv door bezoek aan patiënten te maximeren tot max 1 per patiënt. Restaurant is alleen toegankelijk voor medewerkers.
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Sow, dat eerste punt is meteen al lekker; een goede gezonde relatief jonge vent die er toch zo aan toe is?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• Vrouwen zijn vaker asymptomatisch wanneer ze positief testen op covid-19 dan mannen.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• De overdracht van covid-19 van moeder op het ongeboren kind lijkt niet plaats te vinden. Dit is op basis van 3 positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd.
• Gemiddelde saturatie van de voorheen gezonde covid-19 patiënten bij binnenkomst in het ziekenhuis is 60% (vlak voor intubatie). P/F ratio < 100. In tegenstelling tot ARDS patiënten is de long compliantie bij covid-19 normaal. Patiënten kunnen met een normale driving pressure worden geventileerd. Frequent treedt passagère hypercapnie op met hoge PEEP behoefte.
• Mechanische ventilatie is dikwijls voldoende als ondersteunende therapie. Zelden is ECMO noodzakelijk. Indien een patiënt op ic wordt geïntubeerd, heeft deze in 50% van de gevallen buikligging nodig.
• Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd, hooguit nog NIV. Binnen 2 weken worden 1300 extra beademingsmachines geleverd, waarvan 400 binnen de komende 3 dagen. Na deze 14 dagen en binnen 45 dagen worden nog eens 2700 extra beademingsmachines geleverd. Met dank aan Draeger, Medtronic, GE medical systems, Vyaire en Athea.
• Patiënten die overlijden aan covid-19, ontwikkelen binnen 4-7 dagen na intubatie een acute verslechtering van de pulmonale situatie met toename van bilateraal interstitieel longvocht. Deze verslechtering bleef bij de overlevenden tot nu toe weg.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC, een tiental is thuis in isolatie, sommigen met CPAP.
• Veel anesthesiologen worden ingezet als anesthesioloog-intensivist op speciale isolatie afdelingen met beademingsmachines van de OK onder supervisie van 1 intensivist. Alle electieve chirurgie is gecanceld. Poli’s zijn gesloten. Instroom van mensen in het ziekenhuis is maximaal beperkt, bv door bezoek aan patiënten te maximeren tot max 1 per patiënt. Restaurant is alleen toegankelijk voor medewerkers.
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.![]()
Met alle respect, maar als je er zelf voor kiest om nu nog dergelijke reizen te gaan maken, dan mag je wat mij betreft straks ook op de blaren gaan zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet bang voor het virus zelf, maar het begint nu wel een dingetje te worden om rekening mee te houden indien je op vakantie gaat.![]()
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik wil eerst eens weten wanneer de desinfecterende handgels terugkeren op de winkelschappen. Ik kan er geen een vinden, ook niet online. Zouden de fabrikanten niet hun verantwoordelijkheid nemen en productie opvoeren?![]()
Wij gaan over 2 weken op vakantie (Australië via Abu Dhabi). Dus wel spannend nu.
Zekerheidshalve zoveel mogelijk thuis werken, en we hebben de kinderen maar vast van school gehaald.![]()
Dank. Prima post dit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.![]()
Ik denk dat er een groot verschil is tussen de Amerikaanse en Europese aanduidingen dan want ik kan nergens ffp(x) vinden op amazon.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Veiligheidsklassen. FFP3 is de beste, FFP1 de slechtste. Zijn mondkapjes voor als je met stoffen als asbest e.d. werkt.![]()
"Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd."
Daar gaat bejaard Italie….Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik vroeg het gisteren bij de plaatselijke Kruidvat. Ze krijgen 2x per week een zending binnen. Dan moeten ze eerst nog maar kijken of er handgel bij zit (meestal wel) maar het is dan binnen een paar uur ook meteen weer op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik wil eerst eens weten wanneer de desinfecterende handgels terugkeren op de winkelschappen. Ik kan er geen een vinden, ook niet online. Zouden de fabrikanten niet hun verantwoordelijkheid nemen en productie opvoeren?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Opmerkelijk wel dat ze een vergadering over de aanpak hielden die classified was, waardoor zelfs "off the record" niemand wil zeggen wat er besproken werd. Misschien omdat ze wisten dat experts zouden zeggen dat zo'n algemene ban onzinnig is, en het virus al te wijd verspreid is in de VS zelf.
Stephen Miller dicteert de policy weer...are we infinite or am I alone![]()
Hier en daar toch wel wat kritiek op de wellicht typische Hollandse nuchterheid, die door expats gezien wordt als zelfgenoegzaamheid (draadje):twitter:bencoates1 twitterde op woensdag 11-03-2020 om 08:52:45Thinking a lot at the moment about the Dutch response to #coronavirus reageer retweet
I´m back.![]()
Niet om het te down playen (ik zeg het er maar bij) maar die gezonde vent is een uitzondering. En ik betwijfel overigens zeer dat marathons lopen gezond is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Sow, dat eerste punt is meteen al lekker; een goede gezonde relatief jonge vent die er toch zo aan toe is?![]()
Wuut?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je er zelf voor kiest om nu nog dergelijke reizen te gaan maken, dan mag je wat mij betreft straks ook op de blaren gaan zitten.![]()
We hebben het over een vakantie die al een tijd geleden is geboekt, annuleren is altijd mogelijk. Ik vroeg slechts om advies + hoe jullie er tegenaan zouden kijken. Rustig maar hoor![]()
![]()
Damn..quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:25 schreef theNull het volgende:
https://www.gelderlander.(...)p-volle-ic~a339334f/![]()
Je merkt dat per dag de paniek toeneemt, ik heb het idee dat China niet volledig open kaart heeft gespeeld![]()
Horrorquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
Je had haar de dag van de bezorging moeten vragen en het ongevere uur en dan buiten posteren natuurlijk. 😉quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:25 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik vroeg het gisteren bij de plaatselijke Kruidvat. Ze krijgen 2x per week een zending binnen. Dan moeten ze eerst nog maar kijken of er handgel bij zit (meestal wel) maar het is dan binnen een paar uur ook meteen weer op.![]()
Maar er is verder niks aan de hand hoor, Nederland neemt voldoende maatregelen, ik word zo langzamerhand pissed om de mensen die denken dat het allemaal wel mee valtPg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
aussie is al bijna dicht, dus de kans is kleinquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:24 schreef Aurelius het volgende:
Wij gaan over 2 weken op vakantie (Australië via Abu Dhabi). Dus wel spannend nu.
Zekerheidshalve zoveel mogelijk thuis werken, en we hebben de kinderen maar vast van school gehaald.![]()
Wat is er met hem uiteindelijk gebeurd? 😯quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Niet om het te down playen (ik zeg het er maar bij) maar die gezonde vent is een uitzondering. En ik betwijfel overigens zeer dat marathons lopen gezond is.![]()
Dat ze 600 miljoen mensen in lockdown zetten, dat ze alle scholen in het land sloten was niet duidelijk genoeg?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:28 schreef byah het volgende:
Je merkt dat per dag de paniek toeneemt, ik heb het idee dat China niet volledig open kaart heeft gespeeldare we infinite or am I alone![]()
Wij krijgen net deze mail toegestuurd in een groot UMC.
Ik werk zelf in een laboratorium met kankercellen en virussen.... dan maar handen afspuiten met pure alcohol vanaf nu...quote:Dear all,
Since supplies are getting critical, stocks of hand alcohol will be removed from all departments that are not working with vulnerable patients.![]()
De kinderen maar vast van school gehaald maar wel zover op vakantie?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:24 schreef Aurelius het volgende:
![]()
nu al Italiaanse toestanden en we zijn nog maar aan het begin van de epidemie, wordt tijd om die leger tenten te gaan opzettenquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:25 schreef theNull het volgende:
https://www.gelderlander.(...)p-volle-ic~a339334f/![]()
Begin maar met bevolkingsdichtheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Allemaal rode staten dus muv mogelijk Maine. Zal het met de gezondheidszorg en hygiëne te maken hebben?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Uit de tekst maak ik op dat het in ieder geval de betere kant op gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:29 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat is er met hem uiteindelijk gebeurd? 😯![]()
Nu al.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:29 schreef NaturalScience het volgende:
Ik werk zelf in een laboratorium met kankercellen en virussen.... dan maar handen afspuiten met pure alcohol vanaf nu...
[..]![]()
Ik hoop voor jou dat alles nog goed zal uitpakken. Ik begrijp de onzekerheid wel. Als je ziet hoeveel landen Italiaanse reizigers weigeren zit het risico er wel in als het in onze streken zou losbarsten. En je kan het niet eens voorspellen of het snel gaat liggen of ineens gaat exploderen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:24 schreef Aurelius het volgende:
Zekerheidshalve zoveel mogelijk thuis werken, en we hebben de kinderen maar vast van school gehaald.
Je kan enkel nagelbijten en op zeer kleine schaal maatregelen nemen, maar die landen zullen natuurlijk gewoon naar de kleur van je paspoort kijken en niet wat jij allemaal hebt voorkomen. Het is wrang. Dus het beste is hopen dat er geen ban komt op Nederland.![]()
dat. En er zijn ook de nodige verchillen hoe de marathon wordt gelopen. Of gesjokt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Niet om het te down playen (ik zeg het er maar bij) maar die gezonde vent is een uitzondering. En ik betwijfel overigens zeer dat marathons lopen gezond is.![]()
Ja en strenge maatregelen. Maar die zullen wel pas over 3 weken komen, als ze een week te laat zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu al Italiaanse toestanden en we zijn nog maar aan het begin van de epidemie, wordt tijd om die leger tenten te gaan opzetten![]()
Oftewel Chingchong Yingyang van het desbetreffende Volkspropaganda-Ministerie heeft er weer cijfers gemanipuleerd. 🤣quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:30 schreef onlogisch het volgende:
De piek in China is voorbij
Slechts 8 nieuwe gevallen gisteren.
Chinagoden![]()
Liggen ze daar straks in een lege tent, we hebben toch niet genoeg beademingsmachines en zorgpersoneel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu al Italiaanse toestanden en we zijn nog maar aan het begin van de epidemie, wordt tijd om die leger tenten te gaan opzettenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Laat deze lui ipv interviews geven eens gaan praten met de verantwoordelijken inzake maatregelen.quote:
Al deze uitspraken in kranten en op tv doen, maar onze lachende MP adresseren ho maar![]()
![]()
Komende twee weken zie ik twee trajecten, waarvan ik er eentje kan beïnvloeden:quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:30 schreef maily het volgende:
De kinderen maar vast van school gehaald maar wel zover op vakantie?
• Zoveel mogelijk doen om te voorkomen dat ik of mijn gezin het virus krijgen. Dus zoveel mogelijk thuiswerken en zo weinig mogelijk buiten de deur afspreken, voorraad eten voor 2 weken inslaan.
• Ontwikkelingen volgen in Nederland, VAE en Australië.![]()
Hoe willen ze dit in godsnaam gaan oplossen!?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:29 schreef NaturalScience het volgende:
Ik werk zelf in een laboratorium met kankercellen en virussen.... dan maar handen afspuiten met pure alcohol vanaf nu...
[..]
Mondkapjes zijn er ook bijna niet meer.
Hoe moet dat in hemelsnaam als het echt los gaat en alles is op!?![]()
4 weken te laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en strenge maatregelen. Maar die zullen wel pas over 3 weken komen, als ze een week te laat zijn.![]()
Moest lachen:quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:26 schreef Ryan3 het volgende:
Hier en daar toch wel wat kritiek op de wellicht typische Hollandse nuchterheid, die door expats gezien wordt als zelfgenoegzaamheid (draadje):twitter:bencoates1 twitterde op woensdag 11-03-2020 om 08:52:45Thinking a lot at the moment about the Dutch response to #coronavirus reageer retweet
Edit : spuit 11They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat niet maar het is enorm enorm ernstigquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik lees overigens gelukkig niks terug over veel voorkomende honinggraat situaties![]()
Nope.quote:"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Even een avondje weggeweest en nu tref ik toch een mooie OP aan! Hulde aan de held die de OP zo netjes heeft geordend!![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Tag mij even als je info hebt, vind zelf ook niks terug, maar zou dinsdag richting Kopenhagen moeten.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dat was bij pathologie, dit is een anesthesioloog. Hoop het niet, maar als de verhalen komen, komen ze later.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik lees overigens gelukkig niks terug over veel voorkomende honinggraat situaties![]()
RTVoost.nl: Corona vastgesteld bij tweede medewerker van Isala ziekenhuis in Zwolle...het volgende ziekenhuis...quote:De besmetting had destijds dan ook geen gevolgen voor het ziekenhuis, maar deze besmetting wel. Het Isala vraagt mensen die twee of meer klachten hebben die lijken op symptomen van het coronavirus, hun afspraak op de polikliniek af te zeggen en niet op bezoek te komen.
Ook stelt het ziekenhuis een maximum aantal bezoekers in: er mogen niet meer dan twee personen per dag op bezoek komen. Alle patiënten die twee of meer van de klachten vertonen, worden getest op het coronavirus en alle medewerkers schudden geen handen meer.![]()
Ik betwijfel dat er snel een tekort aan alcohol zal optreden. Er wordt jaarlijks ruim 100 miljard liter geproduceerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hoe willen ze dit in godsnaam gaan oplossen!?
Mondkapjes zijn er ook bijna niet meer.
Hoe moet dat in hemelsnaam als het echt los gaat en alles is op!?are we infinite or am I alone![]()
Heeft de rivm die niet bijbesteld dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
we hebben toch niet genoeg beademingsmachines .![]()
Bereikt door gebouwen dicht te lassen en een stad met 11 miljoen mensen hermetisch af te sluiten met het leger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:30 schreef onlogisch het volgende:
De piek in China is voorbij
Slechts 8 nieuwe gevallen gisteren.
Chinagoden![]()
Beademingsmachines zijn slechts in kleine groepen nodigquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Heeft de rivm die niet bijbesteld dan?
- Dissel, van Jaap
Forum Opties Forumhop: Hop naar: