SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
https://nos.nl/liveblog/2(...)rbod-dramatisch.html![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:50 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Nog niet nodig, volgens RIVM;
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1Net zoals het virus niet naar NL komt, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...quote:De coronapatiënten in de andere provincies zijn vaak in het buitenland besmet geraakt en infecteren vervolgens met name gezinsleden![]()
Niet alleen het RIVM draagt verantwoordelijkheid, ook ons kabinet en de GGD's. Niemand gaat ooit die verantwoordelijkheid nemen. Wellicht gaat zijn kop rollen, maar dat is omdat het kabinet zelf buiten schot wil blijven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit klopt, wie anders?
Of alleen bij succes wel en anders niet?
Vertel, verlicht ons![]()
216 alweer!In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nee met hoe dicht bevolkt en veel internationaal personenverkeer er is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:31 schreef KI1234 het volgende: [..] Allemaal rode staten dus muv mogelijk Maine. Zal het met de gezondheidszorg en hygiëne te maken hebben?
In 2016, the five states with the highest rates of death due to drug overdose were West Virginia (52.0 per 100,000),Ohio (39.1 per 100,000), New Hampshire (39.0 per 100,000),Pennsylvania (37.9 per 100,000) and Kentucky (33.5 per 100,000).quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:34 schreef KI1234 het volgende: [..] Rode zaken hebben gewoon hun zaken meer op orde. Geef toe. Ook wb die opiatenepidemie destijds.
WV: Rood
OH: Rood
NH: Blauw
PA: Rood
KY: RoodThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
*Foutje, moest edit zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Net zoals de kans dat het virus naar NL komt nihil is, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...![]()
Er is eerder een besmettelijke verspreiding van paniek en van marchanderende overheden. Kneuzencircus.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja ik herinner mij die kutadviezen nog.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Net zoals het virus niet naar NL komt, want geen directe vluchten vanuit Wuhan, men carnaval in kleine groepjes viert en er geen besmetting plaats kan vinden als men geen koorts of andere symptomen heeft...![]()
Over 100 jaar zullen de helden van Fok! die dat al 2 maanden eerder riepen nog altijd herdacht worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef theNull het volgende:
Alles onder controle, niks aan het handje, tis maar een griepje. *kuch*
Verder is het hier op kantoor echt verdacht rustig![]()
Context.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja ik herinner mij die kutadviezen nog.![]()
Als expert en adviseur heb je een rol en verantwoordelijkheidquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niet alleen het RIVM draagt verantwoordelijkheid, ook ons kabinet en de GGD's. Niemand gaat ooit die verantwoordelijkheid nemen. Wellicht gaat zijn kop rollen, maar dat is omdat het kabinet zelf buiten schot wil blijven.
in beide faalt hij
opzichtig![]()
PA en OH zijn swing states en WV heel soms.Bovendien vonden ze zich niet op deze lijst wat corona betreft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee met hoe dicht bevolkt en veel internationaal personenverkeer er is.
[..]
In 2016, the five states with the highest rates of death due to drug overdose were West Virginia (52.0 per 100,000),Ohio (39.1 per 100,000), New Hampshire (39.0 per 100,000),Pennsylvania (37.9 per 100,000) and Kentucky (33.5 per 100,000).
WV: Rood
OH: Rood
NH: Blauw
PA: Rood
KY: Rood![]()
Werkend in Brabant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:55 schreef byah het volgende:
[..]
Over 100 jaar zullen de helden van Fok! die dat al 2 maanden eerder riepen nog altijd herdacht worden.
Verder is het hier op kantoor echt verdacht rustig![]()
Ja, maar hij is wel "slim" genoeg om alle schuld op Europa af te schuiven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als expert en adviseur heb je een rol en verantwoordelijkheid
in beide faalt hij
opzichtig
Nu zit Mark Rutte ermee in zijn maag.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit is ook interessant (althans, vind ik)
De twee verschillende 'strains' zijn duidelijk te zien (zie instellingen aan de linkerkant op genotype)
En er is te zien dat de US niet besmet is door de EU
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen![]()
![]()
Eindelijk wordt mijn organisatie ook wakker (overheid). Bijeenkomsten met meer dan 30 man worden afgezegd, en zoveel mogelijk thuiswerken. Vooral onder druk van externe ICT-leveranciers die hun mensen niet meer naar ons wilde sturen.![]()
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:56 schreef Momo het volgende:
Kom maar op met strengere regels hier in NederlandIt's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Is S of L nou de sterkere variant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
De twee verschillende 'strains' zijn duidelijk te zien (zie instellingen aan de linkerkant op genotype)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen
[ afbeelding ]![]()
In welke wereld leeft deze man?quote:Vanwege de oproep aan Brabanders om bij milde klachten sociaal contact te beperken, vindt Van Dissel dat in deze provincie nu niet meer maatregelen nodig zijn. "Ik denk dat het ook aan de Brabanders is om dat in acht te nemen, en niet massaal elders naar een evenement te gaan."
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1![]()
L is de agressieve mutatie, S is de originele.quote:
Staat een artikel in de OP."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dat lijkt me wel.. hoe sneller hoe beter en ik hoop dan ook dat het vandaag bekend wordt. Er heerst nog zoveel schouderophalend gedrag (ook hier in Brabant), zo lang dat de tendens is omdat er vanuit de overheid niet serieus wordt gehandeld, kun je dit nooit in gaan dammen op korte termijn en heeft het virus vrij spel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Brabant?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In welke wereld leeft deze man?
https://www.nu.nl/coronav(...)odig.html?redirect=1![]()
Moet wel denk want zelfs de regels worden nu niet nageleefd op mijn werk want volgens sommige leidinggevenden is het maar een griepjequote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?![]()
Ja, want vertragen zodat het zorgsysteem niet overbelast raakt. Dat is eigenlijk het enige wat je nog kan doen want stoppen kan idd niet meer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat laatstequote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?![]()
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik hoop ergens het eerste, anders is deze man wel heel erg (wereld)vreemd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?![]()
Gisteren schreef iemand uit China me dat het zo prettig was dat wij wel de tijd hadden om ons voor te bereiden. Toen flitste het handenschud filmpje van Rutte door mn hoofd en schreef ik terug:” Yes, that’s a good thing.”
Normaal lieg ik echt haast nooit. Kut virus!Go hard or go home![]()
Dat is op basis van die 103 samples niet te zeggen, omdat je ook te maken hebt met de persoonlijke reactie. Tot zover ze nu kunnen zien zitten de mutaties niet in die gebieden die er voor zorgen dat het virus echt muteert, het zijn fouten in niet actieve elementen.quote:
Maar hang me er niet aan op hoe het exact zit, alleen dat het te vroeg is om te zeggen of er daadwerkelijke verschillen zitten tussen de verschillende varianten.![]()
Die alleen oude mensen doodmaakt, dus niet zo erg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet wel denk want zelfs de regels worden nu niet nageleefd op mijn werk want volgens sommige leidinggevenden is het maar een griepje![]()
Welke strain is gevaarlijker?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Dit is inderdaad heel interessant. Dankje!quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]![]()
Misschien dat het al een keer gemeld is, maar van gevallen in Zuid- en Midden Amerika zijn nog geen sprake of heeft het zich daar nu ook al verspreid?![]()
Er is bijna geen doorkomen meer aan om hier bij te lezen.
Ik zie sommigen iedere paar minuten posten.
Misschien kunnen die ook eens gewoon simpel meelezen.
Het is echt niet prettig om door een hoop hihaho heen te moeten spitten namelijk![]()
Journalist:twitter:sjoerddendaas twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:01:24Over dat ‘herstarten’ van de bedrijvigheid in China. Bellen al dagen met bedrijven in oa Hebei die volgens overheidslijstjes weer aan de slag zouden zijn. Tot nu toe variëren de antwoorden van ‘we zijn nog niet opgestart’, tot ‘ik ben nog niet op de zaak geweest’. reageer retweet
![]()
Uiteraard is dat zinvol. Je doet net alsof heel Nederland 'toch al wel' besmet is. Dit is natuurlijk helemaal niet zo.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:58 schreef XDo het volgende:
[..]
De vraag is of het nog wat uithaalt om nu de regels nog aan te passen. Is dat nog wel zinvol?![]()
Tja dat is een raszuivere populist. Die strategie mislukt soms.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?![]()
Denk je dat hij virus-gedreven is, of politiek gedreven? Zijn beslissingen staan los van waar de ziekte echt vandaan komt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heeft ome Trump nou voor niks zijn beurzen om zeep geholpen?
Net als dat China straks gaat claimen dat de EU hun besmet. Best doorzichtig.
Handelsoorlog in de maak. (En klaar, want BNW)![]()
Er zullen vast wel veel meer dan 218 besmet zijn in het hele land hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zinvol. Je doet net alsof heel Nederland 'toch al wel' besmet is. Dit is natuurlijk helemaal niet zo.![]()
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel veel meer dan 218 besmet zijn in het hele land hoor.
Dus? Wat is je punt?![]()
https://www.volksgezondhe(...)k_corona12032020.csv
^ CSV voor vandaag. Echter, zoals gister kwam hij pas na de update van RIVM zelf.![]()
Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?![]()
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Excuses is echt niet nodig, een goede vrienden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:47 schreef liesje1979 het volgende:
Eerder heb ik in dit topic wel eens kritiek geuit vooral op Kyran. Daar wil ik mijn excuses voor aanbieden.
Ik lees al heel lang mee en schiet af en toe een beetje in de paniekmodus en ik vond vooral de continue kritiek op het RIVM vervelend.
Maar goed, ik volg dus al lang en ben dankbaar voor alle info die hier gedeeld wordt. Ik vind de situatie verontrustend. Zeer. Maar wat ik nog veel verontrustend vind is de reacties van zoveel mensen.
Ik werk op een BSO, ik hoorde vandaag dat ze op school geen tikkertje meer mochten spelen in de pauze. Mijn bron was de kinderen dus ik weet niet of dit klopt maar ik had zoiets van gooi dan de scholen dicht.
Twee collega's van twee vestigingen (een stel) zijn besmet. Maar ze waren als sinds vorige week niet op het werk geweest dus niets aan de hand. De stichting heeft veel contact met de GGD en volgt hun advies.
Ik vind het heel fijn als ik ook maar iets heb kunnen bijdragen. Meeste kritische users zitten hier echt niet om paniek te zaaien, maar om te informeren.
Nee, wij zijn geen experts, maar als het RIVM geen of onvolledig informatie geeft heb je weinig keus.![]()
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Journalist:twitter:sjoerddendaas twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:01:24Over dat ‘herstarten’ van de bedrijvigheid in China. Bellen al dagen met bedrijven in oa Hebei die volgens overheidslijstjes weer aan de slag zouden zijn. Tot nu toe variëren de antwoorden van ‘we zijn nog niet opgestart’, tot ‘ik ben nog niet op de zaak geweest’. reageer retweet
![]()
De rivm heeft al gezegd dat ze niet dezelfde maatregelen gaan nemen als in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
oh wacht dat is een hopje via iran.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef _I het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Eigenlijk is dat interessanter om te volgen dan de zooi hier nu. Goede leerschool voor ons, als we er nu tenminste wel van leren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.![]()
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.![]()
Misschien toch maar andere experts bij het RIVM aanstellen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)utm_campaign=stdc_ad![]()
Mocht dit het geval zijn dan is hij als adviseur strafbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Iedereen kan of kon dat weten. Amerika krijgt de besmettingen vanuit Azie en door die cruises die die bejaarden boeken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
[ afbeelding ]
Laat Trumpie lekker bashen tegen Europa, het volk zal daar wel grotendeels intrappen want Amerikaans volkmaar wij en veel kritischer Amerikanen weten gelukkig wel beter.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Voor de mensen met de vragen over de S en L variant, lees even dit artikel uit de OP:
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Oke, je hebt gelijk. Maatregelen bedoeld om de overbelasting op zorg te verlichten en overeenkomstig de capaciteit te kanaliseren hebben indd een positieve werking.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:08 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.![]()
expert reaction to study looking at whether there are two strains of the novel coronavirus
Research, published in National Science Review, reports on whether there are two strains of the novel coronavirus.
Dr Michael Skinner, Reader in Virology, Imperial College London, said:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It is, however, too early to speculate on any practical consequences of the interesting observation – though at the moment there’s no sign that it will affect vaccination strategies, as (unless I’m mistaken) the mutations don’t seem to have affected the sequence of the S1 spike protein which is the antigen most people are targeting for vaccine production.”
Bla bla; die twee 'strains' zijn tot nu toe hetzelfde, ze zijn alleen te onderscheiden op niet-coderend materiaal en er kan nog niet gesproken worden van "varianten" qua besmettelijkheid/agressiviteit.![]()
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Vandaag of morgen denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk![]()
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar en vervolgens ook wat mijn bedrijf dan gaat zeggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijkAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
En hoe realistisch klinkt dat nog?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Serieus? Is dit een serieuze vraag?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?
Edit: lijn loopt vh ene land naar het andere land, over Turkije heen. Niets bijzonders. Geen virus in Turkije. Want ErdoGOAT."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
En vooral ook wanneer er scherpere maatregelen komen voor Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk
Want eigenlijk slaat het nergens op zoals het nu gaat. Verenigingsleven ligt er uit, afspraken op kantoor liggen er uit, maar ondertussen zijn de kroegen gewoon open en zitten we morgenavond met een stel vrienden weer aan het bier.![]()
Aan de andere kant, als een land het zou kunnen dan is China het wel met hun big brother systeem....quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat interessanter om te volgen dan de zooi hier nu. Goede leerschool voor ons, als we er nu tenminste wel van leren.![]()
En dan mag hijzelf het onderzoek leiden naar zijn strafbaarheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mocht dit het geval zijn dan is hij als adviseur strafbaar"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Ik ook. Ik heb vitamine D3 in mijn multi-vitamines, dus ik hoop niet dat jij nu gaat zeggen dat dat echt niet helpt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?
Maar ik bereid me er mentaal op voor dat je dat wel gaat zeggen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Idem hier, veel collega's maken zich zorgen - mede omdat ik bij een bedrijf werk waar 'thuis werken' niet echt een optie is..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar en vervolgens ook wat mijn bedrijf dan gaat zeggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is ook maar een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.
Daarbij worden er in het hele land al maatregelen genomen. Bedrijven nemen zelf wel inniatiefGo hard or go home![]()
Ik snap echt helemaal niks van de logica van het RIVM. Ook niet een heel klein beetje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En hoe realistisch klinkt dat nog?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ga ik niet zeggen. Ik wou het even teruglezen want ik wist het niet meer. Heb zelf ook vitamine D in multivitamine.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb vitamine D3 in mijn multi-vitamines, dus ik hoop niet dat jij nu gaat zeggen dat dat echt niet helpt.
Maar ik bereid me er mentaal op voor dat je dat wel gaat zeggen.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?
Onduidelijk is nog of het ook effectief is tegen covid 19.![]()
Dat is niet conform sociale onthouding. Moet gewapende agenten rondlopen om mensen binnen te houden die nu al de adviezen niet opvolgen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
En vooral ook wanneer er scherpere maatregelen komen voor Brabant.
Want eigenlijk slaat het nergens op zoals het nu gaat. Verenigingsleven ligt er uit, afspraken op kantoor liggen er uit, maar ondertussen zijn de kroegen gewoon open en zitten we morgenavond met een stel vrienden weer aan het bier.![]()
Dat gevoel heb ik dus ook, dat heel veel bedrijven en mensen ook elders in het land al maatregelen nemen. Veel bedrijven werken zoveel mogelijk thuis of in "ploegen" met de helft op kantoor en de helft thuis bijvoorbeeld. Dat gebeurt niet alleen in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Is ook maar een kwestie van tijd.
Daarbij worden er in het hele land al maatregelen genomen. Bedrijven nemen zelf wel iniatiefOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Hier moesten we sinds dinsdag de rest van de week verplicht thuiswerken. Maar voor volgende week staan er alweer wat afspraken gepland.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem hier, veel collega's maken zich zorgen - mede omdat ik bij een bedrijf werk waar 'thuis werken' niet echt een optie is..
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Op zich logisch als het advies geldt tot 16 maart. Bij ons is dat ook het geval, maar ik heb ergens het gevoel dat ik volgende week nog steeds zoveel mogelijk op een veel leger kantoorgebouw zit te werken of thuis.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier moesten we sinds dinsdag de rest van de week verplicht thuiswerken. Maar voor volgende week staan er alweer wat afspraken gepland.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onduidelijk is nog of het ook effectief is tegen covid 19.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
![]()
Groot bedrijf van mijn man gaat ervan uit dat heel het land aanstaande maandag het verzoek krijgt om thuis te gaan werken. Daar nemen ze nu alle maatregelen voor. Degene zonder laptop nemen de pc's mee naar huis. De kantine dames krijgen betaald verlof.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.
Verder hoest er hier eentje dus ik heb de kinderen thuis, die kunnen via hun tablet gewoon inloggen op snapit van school, dus werken ook thuis.![]()
Zolang de overheid blijft communiceren dat het 'adviezen' zijn, weet je dat grote getallen mensen er geen gehoor aan gaan geven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat is niet conform sociale onthouding. Moet gewapende agenten rondlopen om mensen binnen te houden die nu al de adviezen niet opvolgen?
Men moet gewoons strenger zijn in de toon die ze aanslaan. Dan heb je geen 'gewapende agenten' nodig, de kracht van sociale controle is erg groot.![]()
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, dat heel veel bedrijven en mensen ook elders in het land al maatregelen nemen. Veel bedrijven werken zoveel mogelijk thuis of in "ploegen" met de helft op kantoor en de helft thuis bijvoorbeeld. Dat gebeurt niet alleen in Brabant.
Eigenijk.
Ik woon zelf in Brabant, en heel veel mensen die ik ken werken nog gewoon in Amsterdam, ofzo.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik zou dit weekend naar Palma gaan maar de terugvlucht na de overstap (ZUR-AMS) is gecancelled. Als alternatief bieden ze nu terug via Madrid aan.Dat gaat dus waarschijnlijk niet door.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.
Eigenijk.![]()
Betreft de onzinnigheid van sommige voetbalwedstrijden wel en sommige niet door laten gaan kwam ik dit (verouderde) plaatje tegen op twitter gisteren:
Cijfers zullen misschien niet heel veel veranderd zijn in de afgelopen jaren en gelden voor meerdere (grote) clubs binnen Nederland:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stoppen niet, maar het is volgens mij vooral de kunst nu om het af te laten vlakken en de meest kwetsbare groepen buiten schot te houden. Als je je contacten beperkt en niet dagelijks over de vloer komt bij je opa, oma, vader, moeder in de 70+ categorie moet je het qua zorgstelsel wel kunnen handelen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk niet dat dat de verspreiding stopt of tegenhoudt.
Eigenijk.
Ik woon zelf in Brabant, en heel veel mensen die ik ken werken nog gewoon in Amsterdam, ofzo.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Welke heb je nu?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:41 schreef opgebaarde het volgende:
Alsof het in de VS wel onder controle is...
Je trapt er in, precies wat Trump wilEr zijn er nog wel genoeg die er in trappen, totdat straks de ziekenhuizen in de VS vol liggen met mensen die de ziekenhuisrekeningen niet kunnen betalen, hypotheken moeten opzeggen, op straat komen te staan, mensen geen ziekenhuiszorg willen omdat ze het niet kunnen betalen, mensen moeten blijven doorwerken want geen of onvoldoende ziekteverlof en vakantiedagen...quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn er nog al wat die erin trappen, geloof ik. Trump wordt door de usuals op twitter uitgebreid geprezen als de visionaire leider die laat zien hoe je deze crisis aanpakt... nadat-ie wekenlang heeft gezegd dat het een hoax was, dat corona wordt gepolitiseerd door de Do Nothing Democraten en de fake news media. En overigens vliegen van en naar zijn (noodlijdende) golf resorts in Europa is nog wel gewoon toegestaan gelukkig.
Wel grappig trouwens dat juist hij flink heeft gesneden in het budget van de CDC, juist voor landen als China.Ow, niet moeilijk, hij is duidelijk virus-gedreven, want Trump is een virus, dus alles wat ie doet is per definitie virus-gedreven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
Denk je dat hij virus-gedreven is, of politiek gedreven? Zijn beslissingen staan los van waar de ziekte echt vandaan komt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Salina op 12-03-2020 09:30:03 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
daarom ook absurd om het betaalde voetbal door te laten gaanquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Betreft de onzinnigheid van sommige voetbalwedstrijden wel en sommige niet door laten gaan kwam ik dit (verouderde) plaatje tegen op twitter gisteren:
Cijfers zullen misschien niet heel veel veranderd zijn in de afgelopen jaren en gelden voor meerdere (grote) clubs binnen Nederland:
[ afbeelding ]![]()
Zorg dan alleen wel voor voldoende calcium, anders kan je lichaam er alsnog niets mee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent lekker snel! Dank ik ga even kijken.Het ging mij vooral om het feit dat je misschien beter nu een verhoogde dosis moet nemen om in het geheel een betere weerstand te hebben ivm covid.
Tot 10.000 UI p.d. kan je redelijk veilig gebruiken, maar in NL verkopen ze maar tot 1000.
Beste advies is om je gewoon te houden aan de voorgeschreven ADH, wat zinc en vitamine c ook te slikken voor de zekerheid en er op vertrouwen dat je voldoende doet! Stress werkt ook niet mee op je afweersysteem.
Lekker in het zonnetje lopen vandaag.![]()
Ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Stoppen niet, maar het is volgens mij vooral de kunst nu om het af te laten vlakken en de meest kwetsbare groepen buiten schot te houden. Als je je contacten beperkt en niet dagelijks over de vloer komt bij je opa, oma, vader, moeder in de 70+ categorie moet je het qua zorgstelsel wel kunnen handelen.
Maar dan moet je minimaal een beetje logisch kunnen nadenken. Ik weet niet of jij wel eens op Facebook komt, maar als je daar een beetje leest dan weet je al dat dat niet gaat lukken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Er zijn er nog wel genoeg die er in trappen, totdat straks de ziekenhuizen in de VS vol liggen met mensen die de ziekenhuisrekeningen niet kunnen betalen, hypotheken moeten opzeggen, op straat komen te staan, mensen geen ziekenhuiszorg willen omdat ze het niet kunnen betalen, mensen moeten blijven doorwerken want geen of onvoldoende ziekteverlof en vakantiedagen...
Wel grappig trouwens dat juist hij flink heeft gesneden in het budget van de CDC, juist voor landen als China.
[..]
Onzin, niets te laat, want Trump = GOAT en heeft altijd gelijk en reageert altijd kordaat, fors, streng en op tijd.
[..]
Zie boven, Trump maakt nooit fouten, alles wat hij doet heeft een reden.
EN NOU KAPPEN MET DAT TRUMP BASHEN, WANT TRUMP IS GOAT EN JULLIE ZIJN EEN STELLETJE TDS'ERS!!!
[..]
Ow, niet moeilijk, hij is duidelijk virus-gedreven, want Trump is een virus, dus alles wat ie doet is per definitie virus-gedreven."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
ik zie het zelf niet meer als betrouwbare bron, stelletje clownsquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap echt helemaal niks van de logica van het RIVM. Ook niet een heel klein beetje.![]()
Ik begin te vermoeden dat de rol van het RIVM anders is dan naar buite gecommuniceerd wordtquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie het zelf niet meer als betrouwbare bron, stelletje clowns
Eerst het land zowat slopen met hun stikstof kolder, en nu het laatste zetje, het RIVM is gewoon een doomsdaydevice
goud
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 09:27:26 ]![]()
@tesssssssss, moest je veel werken de laatste tijd? We misten je al. Ik dacht al dat je het niet meer leuk vond hier, of dat je zelf last had van iets.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Maar dan moet je minimaal een beetje logisch kunnen nadenken. Ik weet niet of jij wel eens op Facebook komt, maar als je daar een beetje leest dan weet je al dat dat niet gaat lukken.![]()
Jij woont ook in Brabant toch? Merk jij al veel van de maatregelen hier? Werk je in de zorg of kinderopvang? Ik las dat je veel moest werken de laatste dagen."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
k nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?![]()
OK, sorry. Ik ga maar eens aan de slag vandaag. Ik zal me gedragen (de rest van de dag).quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Inhoudelijk eens, maar blijf alsjeblieft wel lachen! Lachen is goed voor je afweersysteem en met weken van maatregelen in het vooruitzicht, is een beetje optimisme nooit weg!quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ff niet trollen man. Ik snap je sarcasme, maar daar hebben we nu even niks aan.![]()
Als ik niet opvakantie ging wel ja. Benieuwd hoe de situatie is als ik terug komquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?![]()
https://www.bd.nl/dossier(...)ilige-plek~ae2a43ac/
Ik vind dit zo'n raar misleidende kop. Het lijkt me namelijk niet dat je mensen die nog besmettelijk zijn weer aan het werk stuurt (en anders is dat wel vrij dom)
Ik ga er maar vanuit dat het echt over herstelde medewerkers gaat. Vraag me wel af of ze dat echt testen of baseren op eigen inschatting van de medewerkers zelf
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
SeLang was hetquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Nou, we werken achterlijk veel voor de vastgoed, en die konden de stikstofcrisis al niet heel goed handelen, laat staan als deze crisis er bovenop komt. Dus niet direct mijn eigen baan, wel voor klanten wat betekent dat het ook invloed gaat hebben op mijn baan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Persoonlijk niet echt. Ik werk in de zorg, dus wij gaan gewoon door.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?
Vrouw is arts, maar kan van huis uit werken, dus dat komt ook goed.![]()
Ik heb het enigszins aangepast; ik zal me gedragen en moet echt eens serieus iets aan mijn werk doen. Ik probeer me ook nog een beetje te vermaken, zoveel te lachen is er hier niet in Brabant als ik alles zo hoor en lees.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Inhoudelijk eens, maar blijf alsjeblieft wel lachen! Lachen is goed voor je afweersysteem en met weken van maatregelen in het vooruitzicht, is een beetje optimisme nooit weg!
Mijn post was er misschien een beetje over.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Het is Nederland. Verwacht geen al te streng overheidsingreep. Tenminste waar het niet om belasting innen gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:20 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zolang de overheid blijft communiceren dat het 'adviezen' zijn, weet je dat grote getallen mensen er geen gehoor aan gaan geven.
Men moet gewoons strenger zijn in de toon die ze aanslaan. Dan heb je geen 'gewapende agenten' nodig, de kracht van sociale controle is erg groot.![]()
ik heb deze, die zijn het hoogst gedoseerdquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:28 schreef maily het volgende:
[..]
Solgar multi-nutrient met D2 10 "ug".
https://www.kruidvat.nl/k(...)wtabletten/p/3932447![]()
Ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
zoals ik al eerder heb gezegt, het zijn duidelijk "puppets" van onze regeringquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat de rol van het RIVM anders is dan naar buite gecommuniceerd wordt
Eerst het land zowat slopen met hun stikstof kolder, en nu het laatste zetje, het RIVM is gewoon een doomsdaydevice
goudwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
De verwachting dat dat gebeurt is er ook niet, ik hoop het alleen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:32 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Het is Nederland. Verwacht geen al te streng overheidsingreep. Tenminste waar het niet om belasting innen gaat.![]()
Mijn schoonzus (stewardess) moet nu zelfs maskers+sanitzers uit Hong Kong meenemen voor vrienden omdat ze in Brussel zijn uitverkocht
Omgedraaide wereld vergeleken met een paar weken terug. Maar toen opperden velen nog dat zon maskertje totaal niet werkt en je het beter niet kan dragen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]![]()
Ik niet maar een aantal van mijn cliënten zijn ZZP-ers of kleine ondernemers met 5 á 10 werknemers. Diens baan/bedrijf staan wel op het spel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Snap niet dat er nog steeds evenementen zijn zoals betaald voetbal die ze gewoon door willen laten gaan.
Dit zijn toch de abc-tjes.![]()
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al wegquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nou, we werken achterlijk veel voor de vastgoed, en die konden de stikstofcrisis al niet heel goed handelen, laat staan als deze crisis er bovenop komt. Dus niet direct mijn eigen baan, wel voor klanten wat betekent dat het ook invloed gaat hebben op mijn baan.![]()
![]()
Goed dat je je geen illusies maakt. Ben je een nuchtere mens? 🤭quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:33 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
De verwachting dat dat gebeurt is er ook niet, ik hoop het alleen.![]()
Yup, vooral omdat het ook supporters uit het hele land aantrekt, zoals bij Ajax of Feyenoord.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Snap niet dat er nog steeds evenementen zijn zoals betaald voetbal die ze gewoon door willen laten gaan.
Dit zijn toch de abc-tjes.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zo snel al?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik niet maar een aantal van mijn cliënten zijn ZZP-ers of kleine ondernemers met 5 á 10 werknemers. Diens baan/bedrijf staan wel op het spel.![]()
Dat nog niet. Ik denk dat het voor ons zelfs wel goed kan uitpakken zolang we onszelf kunnen laten bevoorraden (groothandel in levensmiddelen). Je merkt toch wel dat mensen wat extra voedsel inslaan en we hebben nog genoeg. Het blijft daarbij wel afhankelijk van de aanlevering van leveranciers maar dat lijkt vooralsnog ook gewoon goed te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Zijn er a mensen die zich druk maken om hun baan?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Geen idee hoor maar kunnen verenigingen hun eigen verantwoording nemen of moeten ze naar de KNVB luisteren ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zijn toch de abc-tjes.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Ik zou niet te vroeg juichenquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al weg![]()
Hier in Brabant is bijna lles afgeschaft wat maar af te schaffen valt. Zelfs mijn creatieve hobbyclubje van 10 mensen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:27 schreef Salina het volgende:
[..]
@:tesssssssss, moest je veel werken de laatste tijd? We misten je al. Ik dacht al dat je het niet meer leuk vond hier, of dat je zelf last had van iets.![]()
Jij woont ook in Brabant toch? Merk jij al veel van de maatregelen hier? Werk je in de zorg of kinderopvang? Ik las dat je veel moest werken de laatste dagen.
ik werk in de bejaaardenzorg.
Mijn man werkt nog gewoon in het van Gogh museum in Amsterdam. Onder andere. Dat moet hij gewoon, Samen met collega's uit Brabant.
Dus ik zie het heel somber in wat betreft dat stoppen van die verspreiding.
Mijn man en zijn collega's werken door het hele land, en sinds gisteren mogen ze pas niet meer met het OV reizen.
Nou. Dan kan je zelf wel nagaan wat er gebeurt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zou het al zo heftig zijn ja?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:30 schreef fetX het volgende:
Nah, logisch. Beetje onwennige situatie, licht gespannen en onzeker over de toekomst. Is niet heel gek dat je ietwat gefrustreerd raakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het enigszins aangepast; ik zal me gedragen en moet echt eens serieus iets aan mijn werk doen. Ik probeer me ook nog een beetje te vermaken, zoveel te lachen is er hier niet in Brabant als ik alles zo hoor en lees.
Mijn post was er misschien een beetje over.
Je wilt doen alsof alles normaal is, wat ook zo lijkt, maar ergens wil je ook iets met alle informatie.
Cut yourself some slack. De overheid mag dan wel draaiboeken en protocollen hebben waarmee ze goed voorbereid zijn, denk dat wij allemaal onze berusting hier in moeten vinden. Met horten en stoten.![]()
Het is godsgeklaagd. Pak nou eens door.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zijn toch de abc-tjes.![]()
Volgens een maat die in Kopenhagen woont nu ook totale lockdown a la Italië in Denemarken. Kan iemand dat bevestigen?
Wij laten de Efteling rustig open![]()
![]()
Nee, dat lijkt me redelijk veilig inderdaad. Al zal elke branche wel een knauw krijgen door economische stilstand/achteruitgang.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zit in de consultancy, maar wel op het gebied van data analyse / data science. Dus ik denk dat die branche niet bijzonder hard geraakt wordt. Alleen als consultancy blijf je altijd heel kwetsbaar natuurlijk. De eerste mensen bij KLM gaan al weg
Had ik maar een tijdmachine, een jaartje doorspoelen zou wel interessant zijn![]()
![]()
Dat doe ik dan ook niet. Maar tot nu toe ging het uitstekend met het bedrijf. Al jaren flink aan het groeien, maar ik weet ook wel dat het allemaal snel om kan slaan.quote:![]()
Naja, mensen in de bouw of de horeca zullen wel hard geraakt worden mocht er een lockdown komen. Minder opdrachten of een paar maand zeer weinig inkomen brengt ze snel in financiële problemen.quote:![]()
Sommige ondernemers kunnen hier vrij snel aan kapot gaan ja..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zoiets hoorde ik vanochtend ook in de wandelgangen, geen bron die het kan bevestigen overigens..quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Volgens een maat die in Kopenhagen woont nu ook totale lockdown a la Italië in Denemarken. Kan iemand dat bevestigen?
Wij laten de Efteling rustig open“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als het nog een paar maanden aanhoudt (en dat verwacht ik wel) zullen er best wat bedrijven gaan sneuvelen. Maar dat is echt puur amateureconomie van mijn kant hoorquote:![]()
![]()
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Wie zei hier gisteren iets over vitamine D? @:bitterbal ? @:Greys ?![]()
Dus als je eenmaal het virus hebt gehad kun je het opnieuw krijgen? Of ben je er immuun voor dat streng zoals bij de verkoudheidsvirussen?![]()
Geef het tijd. Als iedereen is gewend aan het idee van Italie, volgt het hier ook snel. Al is de kans groot dat het in een minder drastische vorm zal zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Wij laten de Efteling rustig open
vanmiddag om 14:00 kamerdebat. Wie weet.![]()
Als je dan ook maar terugkomt om mij te vertellen hoe en watquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me redelijk veilig inderdaad. Al zal elke branche wel een knauw krijgen door economische stilstand/achteruitgang.
Had ik maar een tijdmachine, een jaartje doorspoelen zou wel interessant zijn![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:38 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/Slim plan ditquote:Als je niet ziek bent, stel ik voor om 3-5.000 mg / dag vitamine C te nemen. Persoonlijk neem ik 10.000mg per dag! Twee maal Nobelprijs winnaar Linus Pauling nam zelf 18.000mg per dag en werd er 93 jaar mee! Bij het eerste signalen van een ziekte, zou ik voorstellen om 1000 mg / uur te nemen totdat diarree ontstaat, en dan zeker een paar uur helemaal niets in te nemen. Dan weer opbouwen.![]()
Ze gaan dus reizen vanuit de USA verbieden en dat als een hoogwaardige politieke prestatie waar heel veel harde samenwerking en compromissen aan vooraf gingen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
[..]
Geef het tijd. Als iedereen is gewend aan het idee van Italie, volgt het hier ook snel. Al is de kans groot dat het in een minder drastische vorm zal zijn.
vanmiddag om 14:00 kamerdebat. Wie weet.![]()
Dat weten ze nog niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:39 schreef KI1234 het volgende:
Dus als je eenmaal het virus hebt gehad kun je het opnieuw krijgen? Of ben je er immuun voor dat streng zoals bij de verkoudheidsvirussen?
Er zijn een aantal gevallen gevonden die beide mutaties bij zich droegen en er zijn onderzoeken dat 14% "terugvalt na gezond te zijn verklaart".
Dat laatste kan komen doordat het lichaam ergens nog virus vasthoudt, of door herbesmetting. Op dit moment is het eerste logischer, maar het tweede nog niet uitgesloten.![]()
Wedstrijd waar ik heen zou gaan ligt er wel uit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is godsgeklaagd. Pak nou eens door.
M'n amateurclubje speelt zaterdag wel (niet in Brabant trouwens) maar dat sla ik ook maar ff over denk ik. Al komt daar amper volk![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: