Dit dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Het Nederlandse probleem weer eens goed in beeld, je druk maken om je eigen onnodige gereis
Ja, echt typisch Nederlands hoor!quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Het Nederlandse probleem weer eens goed in beeld, je druk maken om je eigen onnodige gereis
Je longen gaan kapot. Maar je komt wel in de statistieken als 'genezen'. Maar of je daar nou zo vrolijk van moet worden...quote:Op donderdag 12 maart 2020 06:44 schreef Noek het volgende:
Ik ben een #fitgirlen volg daarom veel sportieve mensen en zie echt de ene na de andere post voorbij komen dat er maar heel weining mensen doodgaan aan Corona maar dat obesitas de echte killer is en daar is geen paniek over.
Wat natuurlijk tantoe dom is want obesitas heb je fijn alleen en niemand raakt besmet door die vetcellen.
K thnx, eens kijken of ik 'm vandaag kan lezen irl maar hoop toch op een linkjequote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)esmettelijk-a3993534quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:11 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
K thnx, eens kijken of ik 'm vandaag kan lezen irl maar hoop toch op een linkje
Ja zit mobiel dus kan hem ook niet makkelijk uploaden, zal straks ff kijkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:11 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
K thnx, eens kijken of ik 'm vandaag kan lezen irl maar hoop toch op een linkje
Ja jij zou het niet erg vinden als je vakantie hebt genomen, geboekt en vooruit betaald hebt en het blijkt dat je in die tijd 3 weken thuis kan zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:07 schreef MCH het volgende:
[..]
😥quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja kan me inderdaad voorstellen dat ze daar heel erg mee bezig zijn in Italië op dit momentquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:20 schreef mschol het volgende:
[..]
😥
heeft weinig van doen met nederland, iedereeen zal zich zorgen maken/stevig balen als je (vaak dure) vakantie mogelijk niet doorgaat en je maar moet hopen dat je je centen terug ziet.
geen haast, bvd!quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja zit mobiel dus kan hem ook niet makkelijk uploaden, zal straks ff kijken
Thnx! Interessant stukje schrijven. Snap wel dat de RIVD hier nog geen richtlijnen op kan schrijven maar persoonlijk ga ik het wel als argumenten gebruiken in mijn voorzorgsmaatregelen en advies.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:12 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)esmettelijk-a3993534
Meer uitleg
Met weinig symptomen dus als enorm besmettelijk. Ervoor denken ze misschien van niet, of wel, weten ze nog niet.
Gaan nu uit van positief scenario. Anders moet je (duh) enorme maatregelen gaan treffen dus dat is nogal een gok
Op grote schaal is het niks, maar voor een individue is het natuurlijk wel gewoon klote.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja kan me inderdaad voorstellen dat ze daar heel erg mee bezig zijn in Italië op dit moment
jeetje wat een pech zeg
ERG MAN!!!!________________!
Decadente ellende...quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Op grote schaal is het niks, maar voor een individue is het natuurlijk wel gewoon klote.
Vanuit Trump zijn er volgens mij nog geen adviezen gekomen over hoe in het land zelf om te gaan met het virus. Hij is daadkrachtiger dan veel regeringen, maar vergeet dat door te trekken naar zijn eigen land en zjin eigen mensen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 06:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal vast, dan nog is hij in ieder geval verder dan hoest maar in je elleboog en doe de 7 dagen aan sociale onthouding.
Houding van vele landen maakt het ook wel makkelijk voor politici zoals Trump en Wilders. Die kunnen ene na andere bal er in koppen zonder moeite te hoeven doen.
Maatregelen en advies voor wat/wie?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:26 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
geen haast, bvd!
[..]
Thnx! Interessant stukje schrijven. Snap wel dat de RIVD hier nog geen richtlijnen op kan schrijven maar persoonlijk ga ik het wel als argumenten gebruiken in mijn voorzorgsmaatregelen en advies.
Mwahquote:
Tot je Wajong stoptquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:29 schreef Noek het volgende:
Nou ja, dat is toch ook flink kut wanneer je vakantie niet doorgaat. Het is ook flink kut wanneer de economie naar de kloten gaat en het is kut dat mensen doodgaan aan dit virus.
Maar het is ook kut om altijd op je zolderkamertje te zitten maar lekker veilig is t wel.
Bij de mensen die in het ziekenhuis eindigen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:10 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je longen gaan kapot. Maar je komt wel in de statistieken als 'genezen'. Maar of je daar nou zo vrolijk van moet worden...
Niet alleen je longen (al komt blijvende longschade wel het meeste voor), maar ook blijvende schade aan het hart- en vaatstelsel en lever en nieren is mogelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:10 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je longen gaan kapot. Maar je komt wel in de statistieken als 'genezen'. Maar of je daar nou zo vrolijk van moet worden...
Dit dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij de mensen die in het ziekenhuis eindigen.
Die dooien niet meer. Maar de rest wil gewoon hun geld terug.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja kan me inderdaad voorstellen dat ze daar heel erg mee bezig zijn in Italië op dit moment
jeetje wat een pech zeg
ERG MAN!!!!________________!
Is dat wel zo?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij de mensen die in het ziekenhuis eindigen.
Dan zoek ik wel wat anders. Amerika ligt er volgend jaar ook nog wel. Dat verloren geld zal wel goedkomen als je je een vakantie naar de VS kan veroorloven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja jij zou het niet erg vinden als je vakantie hebt genomen, geboekt en vooruit betaald hebt en het blijkt dat je in die tijd 3 weken thuis kan zitten.
Longontsteking kan fataal aflopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Volgens mij kon het al longschade opleveren vanaf het moment dat het op de longen sloeg.
Er zijn ook genoeg interviews geweest met (bevestigde) besmette mensen die thuis zaten met een zware pijnlijke longontsteking, die niet naar het ziekenhuis hoefden.
Alsof het in de VS wel onder controle is...quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Zow geen halve maatregelen en uitspraken van Trump. EU in your face
Dat zijn geen halve maatregelen. Dat klopt. Het zijn 1/10e maatregelen die geen enkel positief effect zullen sorteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof het in de VS wel onder controle is...
Je trapt er in, precies wat Trump wil
Dat laatste is naturlijk onzin. Je kunt ook sparen voor een grote reis, wat een vakantie naar de VS voor veel mensen zal zijn. En dan is het toch echt zuur dat je je geld kwijt raakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan zoek ik wel wat anders. Amerika ligt er volgend jaar ook nog wel. Dat verloren geld zal wel goedkomen als je je een vakantie naar de VS kan veroorloven.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:42 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Amerikanen die nu in Europa zitten op vakantie? En zou je als Nederlander niet alsnog via London,Olso of Reykjavik kunnen vliegen?
Het feit dat ze in Italië tot nader order geen hypotheken meer mogen innen zegt al genoeg over de fragiele economische situatie daar. Toeristen kunnen naar hun centen fluiten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die dooien niet meer. Maar de rest wil gewoon hun geld terug.
Het bericht omschrijft duidelijk dat Amerikanen die vanuit Europa komen of Europeanen met Amerikaanse familieleden nog gewoon welkom zijn in de VS.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:42 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Amerikanen die nu in Europa zitten op vakantie?
Bij een zware longontsteking is dat risico het grootst. Niet elk longontsteking geeft permanente schade, ook niet door een virus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Volgens mij kon het al longschade opleveren vanaf het moment dat het op de longen sloeg.
Er zijn ook genoeg interviews geweest met (bevestigde) besmette mensen die thuis zaten met een zware pijnlijke longontsteking, die niet naar het ziekenhuis hoefden.
Zondag wordt mn stiefzus 50, flink feest in Noord-Oost Brabant (meeste familie ook woonachtig daar). Onze ouders heb ik al overtuigd om allerlei sociale dingetjes af te zeggen, dichtersclub, iemand naar het ziekenhuis brengen etc.quote:
Dat mag jij onzin vinden, ik vind het een vrij debiele reactie op een groter probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is naturlijk onzin. Je kunt ook sparen voor een grote reis, wat een vakantie naar de VS voor veel mensen zal zijn. En dan is het toch echt zuur dat je je geld kwijt raakt.
Ik neem echter aan dat het wel binnen de verzekering valt als het echt gecanceld moet worden, dus dan blijft alleen over dat het echt balen is wanneer zoiets dan niet doorgaat. En dat is volkomen normaal om daar van te balen, ongeacht wat er in de rest van de wereld gebeurt.
Nee, je hebt gewoon zin in het weekendquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:45 schreef KI1234 het volgende:
Ik lig sinds gistermorgen zwaar verkouden en een beetje moe in bed. Zou het?
Met mijn Nederlands paspoort kan ik gewoon naar de VS mits ik niet in een Schengenland ben geweest dus blijkbaar ben jij niet bekend met de casus.quote:
Dus op die manier doe je het hele doel van je maatregel teniet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het bericht omschrijft duidelijk dat Amerikanen die vanuit Europa komen of Europeanen met Amerikaanse familieleden nog gewoon welkom zijn in de VS.
Ik een beetje rillig en zweterigquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:45 schreef KI1234 het volgende:
Ik lig sinds gistermorgen zwaar verkouden en een beetje moe in bed. Zou het?
Dat is toch wat andersquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus als je in bijvoorbeeld Canada zou wonen met Nederlands paspoort mag je USA ook niet in?
Zijn er nog al wat die erin trappen, geloof ik. Trump wordt door de usuals op twitter uitgebreid geprezen als de visionaire leider die laat zien hoe je deze crisis aanpakt... nadat-ie wekenlang heeft gezegd dat het een hoax was, dat corona wordt gepolitiseerd door de Do Nothing Democraten en de fake news media. En overigens vliegen van en naar zijn (noodlijdende) golf resorts in Europa is nog wel gewoon toegestaan gelukkig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof het in de VS wel onder controle is...
Je trapt er in, precies wat Trump wil
Via reizenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met mijn Nederlands paspoort kan ik gewoon naar de VS mits ik niet in een Schengenland ben geweest dus blijkbaar ben jij niet bekend met de casus.
succes of sterkte.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik een beetje rillig en zweterig
Of het kan de spanning zijn vanwege verstandskiezen verwijderen die vandaag laat verwijderen
Gisteren toch met contant geld betaaldquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:49 schreef Predator40 het volgende:
net boodschappen gedaan hier.....bij de ingang sanitizer doekjes voor iedereen, en de caissières gebruiken na elke klant sanitizer.
hoe gaat het in nederland ? nog steeds geen handenschudden beleid ?
In Nederland hebben we wel een niet-handenschudden-beleid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:49 schreef Predator40 het volgende:
net boodschappen gedaan hier.....bij de ingang sanitizer doekjes voor iedereen, en de caissières gebruiken na elke klant sanitizer.
hoe gaat het in nederland ? nog steeds geen handenschudden beleid ?
Je zegt toch hoe het zit met via die landen reizen, als zij zien dat je AMS Reykjavik NYC hebt gereisd gaan ze je echt niet binnen latenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Lees zelf ook beter in dan als je bijdehand wil lopen doen en het ook niet precies weet.
Cruiseship nemen en overvaren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Je zegt toch hoe het zit met via die landen reizen, als zij zien dat je AMS Reykjavik NYC hebt gereisd gaan ze je echt niet binnen laten
Dat geldt alleen voor Brabantquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:58 schreef Kyran het volgende:
Verdomme zeg, loop ziekenhuis binnen en in nog geen 3 min zie ik 3 medewerkers die rood aangelopen van het hoesten aan het rondlopen zijn, terwijl er een beleid is van BLIJF THUIS BIJ KLACHTEN
Dan neem ik aan dat jij nooit of een enkel ding klaagt dat je persoonlijk raakt, want er zijn áltijd grotere problemen die jouw probleempje teniet doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat mag jij onzin vinden, ik vind het een vrij debiele reactie op een groter probleem.
WTF?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:58 schreef Kyran het volgende:
Verdomme zeg, loop ziekenhuis binnen en in nog geen 3 min zie ik 3 medewerkers die rood aangelopen van het hoesten aan het rondlopen zijn, terwijl er een beleid is van BLIJF THUIS BIJ KLACHTEN
Typische Trump maatregel he.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dus op die manier doe je het hele doel van je maatregel teniet.Mensen testen op lichaamstemperatuur biedt geen absolute zekerheid.
Niet om luxegoederen of dienstenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jij nooit of een enkel ding klaagt dat je persoonlijk raakt, want er zijn áltijd grotere problemen die jouw probleempje teniet doen.
Wat een ontzettend goed mens ben je dan.quote:
Ziekenhuisbeleid en beleid voor iedereen met minstens 2 hersencellen.quote:
Misschien omdat Trump graag nog de UK wil binnenhengelen als 'bondgenoot' (uitknijpland)?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:01 schreef F1gamer het volgende:
Waarom heeft UK geen inreisverbod met de VS?
Terwijl daar genoeg besmettingen zijn?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ziekenhuisbeleid en common sense voor iedereen met minstens 2 hersencellen.
Bij ons is dat ook het beleid (geen zorginstelling) op hoog niveau besloten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:58 schreef Kyran het volgende:
Daarom blijft het een leuk onderzoek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:58 schreef Kyran het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een ontzettend goed mens ben je dan.
Of ze moeten doorwerken omdat ze short on staff zijn?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daarom blijft het een leuk onderzoek.
Hoeveel procent van de besmettingen bevat ziekenhuismedewerkers.
Die slaan de plank dus her en der mooi mis.
Daar zitten een paar golf resorts van hem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:01 schreef F1gamer het volgende:
Waarom heeft UK geen inreisverbod met de VS?
Terwijl daar genoeg besmettingen zijn?
Plank misslaan dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Of ze moeten doorwerken omdat ze short on staff zijn?
Maar gelukkig zijn wij een nuchter volkje en hoeven we nu niet zoveel geld uit te geven aan testen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:06 schreef Aurelius het volgende:
Wat inside info over het 10-jarig jongetje die in Leiden besmet is. Zit op de internationale school en was in vakantie geweest in Noord-Italië.
Ouders hebben een week moeten aandringen om hun kind getest te krijgen (!). Ouders en klasgenoten zijn niet getest.
Oja er kan veel gebeuren in een paar dagenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er nog al wat die erin trappen, geloof ik. Trump wordt door de usuals op twitter uitgebreid geprezen als de visionaire leider die laat zien hoe je deze crisis aanpakt... nadat-ie wekenlang heeft gezegd dat het een hoax was, dat corona wordt gepolitiseerd door de Do Nothing Democraten en de fake news media. En overigens vliegen van en naar zijn (noodlijdende) golf resorts in Europa is nog wel gewoon toegestaan gelukkig.
ja, je kan eigenlijk net zo goed zeggen " we wachten wel tot de bejaarden en chronish zieken dood neervallen."quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:06 schreef Aurelius het volgende:
Wat inside info over het 10-jarig jongetje die in Leiden besmet is. Zit op de internationale school en was in vakantie geweest in Noord-Italië.
Ouders hebben een week moeten aandringen om hun kind getest te krijgen (!). Ouders en klasgenoten zijn niet getest.
Ga je nog naar ladyboy land?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:08 schreef bitterbal het volgende:
Op mijn werk beginnen we het nu langzaam te voelen door het cancelen van de reserveringen.
Vanavond hadden we een partij voor 70 expats, die is gecanceld.
Zaak naast ons die luxer is vrijwel alle boven 10 gecanceld.
Mijn buren hebben 3 kinderen bij dat kind op school. Die zijn nu zelf in thuisquarantaine gegaan. Ze zijn zelf Italiaans uit Lombardije en ze zien de shit die het daar veroorzaakt heeft, vandaar zelf besloten in quarantaine te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:06 schreef Aurelius het volgende:
Maar in April vernietigt de lente het virus toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er nog al wat die erin trappen, geloof ik. Trump wordt door de usuals op twitter uitgebreid geprezen als de visionaire leider die laat zien hoe je deze crisis aanpakt... nadat-ie wekenlang heeft gezegd dat het een hoax was, dat corona wordt gepolitiseerd door de Do Nothing Democraten en de fake news media. En overigens vliegen van en naar zijn (noodlijdende) golf resorts in Europa is nog wel gewoon toegestaan gelukkig.
Maar de ouders hebben hem wel met symptomen naar school gestuurd?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:06 schreef Aurelius het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar in April vernietigt de lente het virus toch?
2-3 dagen.. Dan is verspreiding via objecten straks groter dan via mensen die afstand houdenquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:33 schreef _I het volgende:
[b] We found that viable virus could be detected in aerosols up to 3 hours post aerosolization, up to 4 hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to 2-3 days on plastic and stainless steel.
Daarom zijn er nu 250 besmettingen in Qatar?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar in April vernietigt de lente het virus toch?
Het raakt mij persoonlijk (financieel), dus mag het?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Ook interessant filmpje in de link, maar krijg die niet hier, zit op mobielquote:Corona-maatregelen Brabant zouden voor heel Nederland moeten gelden'
Andere landen sluiten scholen en grenzen, maar in Nederland geldt alleen 'geen handen schudden' als enige landelijke maatregel tegen het coronavirus. Volgens hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss (Radboud UMC) moet er veel meer gebeuren. "De corona-maatregelen die voor Noord-Brabant gelden, moeten voor heel Nederland gelden", zegt hij tegen Nieuwsuur.
Is het lente in Qatar? 😅quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom zijn er nu 250 besmettingen in Qatar?
Vandaar dat alle bankbiljetten werden schoongemaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
2-3 dagen.. Dan is verspreiding via objecten straks groter dan via mensen die afstand houden
Zo verspreidt het zich dus als een lopend vuurtjequote:Op donderdag 12 maart 2020 07:58 schreef Kyran het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |