quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Projectie leert mij dat je zelf angst voelt. Doe er iets aan. Met de juiste informatie vooraf kan je dat managen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is een vraag. Je bent enorm bang, dus wat doe je daar mee behalve bijna 24 uur oer dag hier je angst delen?![]()
![]()
Ik denk dat wij vandaag volgen en datzelfde bericht krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Werkgever hier heeft besloten dat het kantoor op slot gaat, dus dat we de rest van de week thuis moeten werken.
*Breda*
*grotere overheidsorganisatie, dus besluitvoering duurt wat langer wellicht*Ja maar, ja maar, HET IS MAAR EEN GRIEPJE!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat dit in West Europa aan het gebeuren is
En nog onvoorstelbaarder is het dat mensen hier nog steeds niet de ernst van de situatie willen inzien"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik snap het ook niet hoor, maar Nederland is toch zogenaamd zo rijk! Gooi die gesloten ziekenhuizen weer open en neem de ongewenst werkloze zorgmedewerkers weer aan en bied ze een fatsoenlijk loon. Wat wij zelf niet nodig hebben (en dat is veel) geef aan Italië.![]()
Hoorde het gisteravond ook op straat. "Het is maar een griepje"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat dit in West Europa aan het gebeuren is
En nog onvoorstelbaarder is het dat mensen hier nog steeds niet de ernst van de situatie willen inzienAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Wat een kinderachtige jij-bak reactie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:27 schreef _I het volgende:
[..]
Projectie leert mij dat je zelf angst voelt. Doe er iets aan. Met de juiste informatie vooraf kan je dat managen.
Ik ben gewoon aan het werk en ben niet bang.![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 04:40:39BREAKING: Mongolia puts capital city on lockdown after first case of coronavirus reageer retweet
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
De realiteit in beeld ...quote:Gezicht naar beneden. Patiënten vastgeketend aan machines in het ziekenhuis. Artsen in beschermende pakken. De Italiaanse tv-zender Piazzapulita en nieuwsagentschap Reuters verpreidden gisteren schokkende beelden van coronazieken op intensieve zorgen.
Net als in de film lopen dokters rond in beschermende pakken. Patiënten liggen met hun gezicht naar beneden gedrukt in ziekenhuisbedden. Hun lichamen vastgeketend aan tubes en baxters. De foto’s doen even naar adem happen. En dat is net de bedoeling. Dokter Daniele Macchini van het Humanitas Gavazzeni-ziekenhuis in Bergamo, die de strijd tegen Covid-19 vergelijkt met een oorlog, hoopt dat de beelden aanzetten tot nadenken.
“Het is niet de bedoeling om mensen te doen panikeren”, zegt hij. “Maar we moeten beseffen dat de bedreiging echt is, klinkt het. “Ik huiver ervan dat de boodschap niet goed overkomt.”
Dokter Macchini vindt het verschrikkelijk dat de mensen het virus wegzetten als ware het een doordeweeks griepje. “Terwijl mensen opscheppen over niet bang zijn, aanwijzingen negeren, protesteren omdat hun routine tijdelijk van streek is, vindt de epidemiologische ramp plaats.”
“Ik herinner me nog een week geleden dat ik wachtte op de resultaten van een wattenstaafje. Als ik erover nadenk, lijkt mijn bezorgdheid over een mogelijk geval bijna belachelijk en ongerechtvaardigd, nu ik heb gezien wat er gebeurt. De situatie is nu dramatisch op zijn zachtst gezegd.”
“Er zijn geen chirurgen, urologen, orthopedisten meer. We zijn alleen artsen die deel uitmaken van een enkel team om deze tsunami te overwinnen die ons heeft overweldigd.”
“Gevallen vermenigvuldigen zich, met een snelheid van 15 tot 20 opnames per dag, allemaal om dezelfde reden. De resultaten van de labo’s komen nu na elkaar: positief, positief, positief. De intensive care in.”
“Het personeel is uitgeput. Ik zag vermoeidheid op gezichten die voorheen niet wisten wat vermoeidheid was, ondanks hun al vermoeiende werklasten. Er zijn geen verschuivingen meer, geen uren meer. Het sociale leven is opgeschort. We zien onze families niet meer uit angst hen te infecteren. Sommigen van ons zijn ondanks de protocollen al besmet geraakt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Wie begint er nou?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige jij-bak reactie.
Ik ben gewoon aan het werk en ben niet bang.
Voor mijn werk moet ik dit volgen en toevallig ben ik de directeur, dus mag dat ook de hele dag.
Angst heb ik niet hiervoor, ben na 2 keer kanker en een missende nier wel redelijk doorgewinterd in het accepteren van ziektes.
Het stoort mij mateloos dat de informatievoorziening zo bedroevend is. Al weken. Daarom reageer ik, niet vanuit angst.![]()
Hoogbejaarde mannen zijn het kwetsbaarsquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De realiteit in beeld ...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
En dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoogbejaarde mannen zijn het kwetsbaars![]()
Las ik ook, dacht meteen aan alle plaatjesstrooiers hier.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:33 schreef remlof het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
Deze man is 1 avondje eerder onder de wol gegaan en daarna lekker door gaan skiën.![]()
Ook de realiteitquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
![]()
stoer verhaalquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Las ik ook, dacht meteen aan alle plaatjesstrooiers hier.
Deze man is 1 avondje eerder onder de wol gegaan en daarna lekker door gaan skiën.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Een beetje zoals elke bejaarde komt te overlijden dus, er zijn al complicaties en dan is een kleine infectie links of rechts al fataal.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dan word een uitgebreid achtergrond verhaal in de Volkskrant afgedaan als stoer verhaal, maar alle plaatjes van willekeurige mannen in witte pakken worden überhaupt geen vraagtekens bij gezetquote:![]()
![]()
Ik hou van je Hollandse nuchterheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beetje zoals elke bejaarde komt te overlijden dus, er zijn al complicaties en dan is een kleine infectie links of rechts al fataal.![]()
Dat was al bekend toch? Kwetsbaarste groep voor ernstige klachten zijn bejaarde rokende mannen met bestaande gezondheidsklachten.quote:![]()
We zijn nou eenmaal een nuchter volkje, @onlogischquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hou van je Hollandse nuchterheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan word een uitgebreid achtergrond verhaal in de Volkskrant afgedaan als stoer verhaal, maar alle plaatjes van willekeurige mannen in witte pakken worden überhaupt geen vraagtekens bij gezet
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
- voor klachten over moderatie kan je in FB terecht.
[ Bericht 90% gewijzigd door Lonaa op 10-03-2020 08:43:43 ]![]()
Collega die in Brabant woont en al 1 week hoest en koorts heeft, krijgt van dokter te horen. Zal wel griep zijn. Niet testen, ga gewoon naar je werk.
Hele land afsluiten etc. gaat wat ver. Maar het beleid van Nederland is het tegenovergestelde. We willen bovenaan de lijst komen zo snel mogelijk.
We laten Italië niet winnen.
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Ik werk in een kledingzaak in een drukke stad ik ben de lul denk ik
Ik overweeg preventief ziekmelden![]()
![]()
Het RIVM heeft toch gezegd dat Brabanders tot 16 maart thuis moeten blijven, ook bij lichte verschijnselen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Collega die in Brabant woont en al 1 week hoest en koorts heeft, krijgt van dokter te horen. Zal wel griep zijn. Niet testen, ga gewoon naar je werk.
Dus die dokter is niet alleen een idioot maar negeert ook het advies van een overheidsorgaan. Zelfde als die collega wanneer hij gewoon naar werk gaat.![]()
Collega’s van mij in Brabant werden al 2 weken geleden geadviseerd om bij elk kuchje lekker thuis te gaan werken/blijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Hele land afsluiten etc. gaat wat ver. Maar het beleid van Nederland is het tegenovergestelde. We willen bovenaan de lijst komen zo snel mogelijk.
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wordt daarmee de druk op de zorg minder als het er 10.000 zijn of wat bedoel je nu?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat was al bekend toch? Kwetsbaarste groep voor ernstige klachten zijn bejaarde rokende mannen met bestaande gezondheidsklachten.![]()
Sinds wanneer gaan mensen werken met koorts en waarom stuurt je manager deze collega niet naar huis. Of jij dikt dit verhaal aan of je werkt met domme mensenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.![]()
Waarom voel je de dringende behoefte mensen terecht te wijzen voor zorgen die je niet deelt? Prima dat je die niet deelt, laat anderen die zorgen wel hebben, uiten en bespreken. Ze worden niet minder van mensen die zo neerbuigend mogelijk zeggen dat ze die zorgen vooral niet moeten hebben.quote:
Het vertekent het beeld, het verziekt de sfeer en het verandert niks.
[ Bericht 6% gewijzigd door Lonaa op 10-03-2020 08:45:12 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik werk zoveel mogelijk thuis. Maar officieel volgt mijn bedrijf de RIVM richtlijnen van "niks aan de hand, gewoon vaker handen wassen". En ondertussen gooit Italië het land op slot. Uniform Europees beleid is weer ver te zoeken.![]()
![]()
Als iedereen het beter weet dan de huisarts waarom bel je dan überhaupt? Het advies is binnen blijven met koorts, daarvoor heb je geen officieel stickertje voor nodigquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.![]()
Sinds er Corona is. Normaal blijft iedereen lekker dagje ziek thuis, maar nu iedereen twee weken thuisisolatie boven het hoofd hangt blijven ze ineens maar doorgaan want niemand wil blijkbaar "opgesloten" worden in eigen huis.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan mensen werken met koorts en waarom stuurt je manager deze collega niet naar huis. Of jij dikt dit verhaal aan of je werkt met domme mensen![]()
Goed bezig jongen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:40 schreef Kekster het volgende:
[..]
Goed bezig hoor. Vooral de mensen hier niet terecht mogen wijzen. Is dit een informatief of ongefundeerd paniek topic?
Er is nogal een verschil tussen "mensen terecht wijzen" en uitspreken dat "jullie bijna hopen dat mensen besmet raken zodat jullie gelijk krijgen met je kritiek op RIVM/overheid".
Als je dat echt niet begrijpt, heb je hier wat mij betreft niets meer te zoeken verder.
Wat is het informatieve dat jij meebrengt trouwens? Heb ik iets gemist?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Oude mensen boeien niet. Dat bedoelen al die mensen die zelf jonger zijn en maar blijven wijzen op de ouderen als de kwetsbare groep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wordt daarmee de druk op de zorg minder als het er 10.000 zijn of wat bedoel je nu?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
We hebben hier geen Italiaanse chaosquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:44 schreef Aurelius het volgende:
Ik werk zoveel mogelijk thuis. Maar officieel volgt mijn bedrijf de RIVM richtlijnen van "niks aan de hand, gewoon vaker handen wassen". En ondertussen gooit Italië het land op slot. Uniform Europees beleid is weer ver te zoeken.![]()
Dat ga maar naar je werk is volgens mij echt onzinquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
![]()
Amen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan word een uitgebreid achtergrond verhaal in de Volkskrant afgedaan als stoer verhaal, maar alle plaatjes van willekeurige mannen in witte pakken worden überhaupt geen vraagtekens bij gezet![]()
En ik hoop dat dat zo blijft, maar dat is niet te voorspellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
We hebben hier geen Italiaanse chaosSterkheidsbaas van alles.![]()
Geef het een dag of 10quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
We hebben hier geen Italiaanse chaos![]()
Met koorts ben je sowieso toch wel een dag of 5 zoet, wat maken die andere 5 dan nog uitquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sinds er Corona is. Normaal blijft iedereen lekker dagje ziek thuis, maar nu iedereen twee weken thuisisolatie boven het hoofd hangt blijven ze ineens maar doorgaan want niemand wil blijkbaar "opgesloten" worden in eigen huis.![]()
Dat is de heersende arbeidsethos en Hollandse nuchterheid. Er gaan altijd veel mensen werken als ze zich beroerd voelen, dat is nu niet anders. Het is altijd niet zo verstandig, nu is het nog een graadje onverstandiger.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan mensen werken met koorts en waarom stuurt je manager deze collega niet naar huis. Of jij dikt dit verhaal aan of je werkt met domme mensenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja dat vrees ik ook...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oude mensen boeien niet. Dat bedoelen al die mensen die zelf jonger zijn en maar blijven wijzen op de ouderen als de kwetsbare groep.
Griezelige redenatie![]()
Die 2 weken thuisblijven is om de incubatietijd uit te zitten.
Als je het eenmaal hebt kan het wel langer duren."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Toch maar in de trein naar Utrecht gestapt vandaag omdat ik geen klachten heb en ik twee afspraken heb waar het lastig vanaf een afstand op in te bellen is.
Stuurt een collega van me die wel echt griepklachten heeft dat ie ook komt, want de strepsils en paracetamol doen hun werk
Ik werk vanaf morgen dus wel echt thuis
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Plaatste jij nou laatst niet die wervende tekst van die Italiaanquote:
Die hoteleigenaar was, bleek later?
Ok
Hoe gaat het nu met hem eigenlijk? De kinderen spelen nog steeds in de zon, kom en drink wijn zit er iig niet meer in inmiddels begreep ik
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 08:48:58 ]![]()
Ja precies. En stel je voor dat je eens aan andere mensen denkt. Maarja ik kan niet twee weken thuis zitten, werk is belangrijk en moet morgenavond nog naar de bioscoop en in het weekend shoppen in Utrecht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Met koorts ben je sowieso toch wel een dag of 5 zoet, wat maken die andere 5 dan nog uit![]()
Dit kan ook nog interessant worden:
Amerikanen arriveren voor grootste oefening in 25 jaarquote:Honderden Amerikaanse tanks, pantservoertuigen en containers arriveren de komende dagen in de haven van Vlissingen voor de grootste militaire oefening in Europa in een kwart eeuw. Op Vliegbasis Eindhoven komen 1250 Amerikaanse militairen aan.
De eenheden reizen tussen 12 en 29 maart door naar Duitsland, Polen en de Baltische staten. Meer dan 37.000 militairen zullen uiteindelijk meedoen aan Defender Europe 2020. Zo’n 250 Nederlandse militairen op uitzending in Litouwen nemen ook deel aan de oefening.
Een deel van de Amerikaanse brigade uit Fort Bliss in Texas zal als oefening de Maas bij het Limburgse Grubbenvorst oversteken. Nederlandse militairen van de genie plaatsen hiervoor op 26 maart een ponton over de rivier. Scheepvaartverkeer is dan niet mogelijk. De Amerikanen staken 75 jaar geleden bij de bevrijding van Nederland ook de Maas over.
Het Amerikaanse leger test met deze grote oefening hoe snel het drie gevechtsbrigades uit de VS kan inzetten in Europa. Pas in juli keren de Amerikaanse militairen terug naar hun bases in de VS.![]()
Natuurlijk is dat onzin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat ga maar naar je werk is volgens mij echt onzinVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee dat was ik niet. Heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Plaatste jij nou laatst niet die wervende tekst van die Italiaan
Die hoteleigenaar was, bleek later?
Ok
Hoe gaat het nu met hem eigenlijk? De kinderen spelen nog steeds in de zon, kom en drink wijn zit er iig niet meer in inmiddels begreep ik![]()
Ah ok, dan zit ik ernaastquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet. Heb geen idee waar je het over hebt.![]()
![]()
Of waarom meldt deze collega zich niet gewoon zelf ziek... Dat doe je ook als je alleen maar koorts hebt...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan mensen werken met koorts en waarom stuurt je manager deze collega niet naar huis. Of jij dikt dit verhaal aan of je werkt met domme mensen![]()
"Ja, maar ze kunnen me echt niet missen op het werk."quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef -river- het volgende:
Waarom zou je met je zieke kop gaan werken, je bent toch niet echt productief dan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Lekker danquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:49 schreef maily het volgende:
Dit kan ook nog interessant worden:
Amerikanen arriveren voor grootste oefening in 25 jaar
[..]![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Griep of verkoudheid? Want met griep moet je ook niet gaan werken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Met koorts moet je niet gaan werken, ongeacht de oorzaakquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Griep of verkoudheid? Want met griep moet je ook niet gaan werken.![]()
Rustig op stations en de weg, Brabanders lijken gehoor te geven aan corona-advies van Rutte
DEN BOSCH - Normaal gesproken is het op dinsdag een drukte van jewelste op het treinstation van Den Bosch. Deze ochtend loopt er slechts een handjevol mensen. Ook op de Brabantse wegen is het nog rustig. Inwoners van onze provincie lijken gehoor te geven aan de oproep van premier Rutte om zoveel mogelijk thuis te werken.
Arnoud Broekhuis van de ANWB vertelt dat het vooralsnog rustiger is op de weg dan normaal gesproken op dinsdagochtend, ondanks het slechte weer. “We hebben te maken met regen in het zuiden van het land en dat maakt meestal de spits extra druk. Maar de files die er nu staan zijn korter dan normaal, dat valt wel op."
Op de bekende knelpunten zoals de A2, A58 en A27 staat dinsdag slechts een paar kilometer file. "Maar de lengtes zijn nog beperkt. En meestal is dinsdagochtend een van de drukste spitsen, dan zijn die lengtes fors hoger."
Gemiddeld staat op dinsdag zo’n 110 kilometer file in Brabant. We zitten nu, rond zeven uur 's ochtends, op 60 kilometer. Broekhuis: "Het is nog even afwachten maar het ziet er positiever uit. Ik denk wel dat mensen de oproep volgen en thuis blijven.”
Rustig op station Den Bosch
De weinige reizigers die rondlopen op het stationsplein van Den Bosch kunnen niet anders dan naar hun werk gaan. Veelal doen zij beroepen die niet thuis kunnen worden gedaan:
https://www.omroepbrabant(...)ona-advies-van-Rutte![]()
Wacht maar tot een uur of twee als de nieuwe cijfers er zijn. Dan zul je zien wie er gelijk heeft. Ik weet al wie er vooraan staan om het RIVM te bashen en hun gelijk te halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Goed bezig jongen.
Er is nogal een verschil tussen "mensen terecht wijzen" en uitspreken dat "jullie bijna hopen dat mensen besmet raken zodat jullie gelijk krijgen met je kritiek op RIVM/overheid".
Als je dat echt niet begrijpt, heb je hier wat mij betreft niets meer te zoeken verder.
Wat is het informatieve dat jij meebrengt trouwens? Heb ik iets gemist?![]()
De gezondheidszorg van Lombardije staat op instorten
Weet niet of dit al ergens in de vorige 20 topics is gelinkt, maar het breekpunt is al bereikt in Italië.. Terwijl de kans dat dit pas het begin is me nogal groot lijkt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ze moeten mensen die met koorts of plots opkomende luchtwegklachten gaan werken 2 maanden gevangenisstraf geven voor dood door schuld. Dat zal ze leren.![]()
Mooie tijd voor zo’n oefening. Extra element van een mogelijke besmetting en dan zien hoe ze ermee omgaan. Denk overigens dat een beetje militair er niks van merkt.quote:![]()
😂quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:58 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten mensen die met koorts of plots opkomende luchtwegklachten gaan werken 2 maanden gevangenisstraf geven voor dood door schuld. Dat zal ze leren.![]()
Wat is de bron van dit schreeuwverhaal?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200310_04883573quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is de bron van dit schreeuwverhaal?![]()
Ik had verwacht dat her erg zou zijn maar ik had nooit verwacht dat een Westers land zichzelf helemaal op slot zou gooien.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Dit soort mensen gelooft het pas als ze zelf geweigerd worden bij het ziekenhuisquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200310_04883573![]()
Maar dat is niet hetzelfde als hopen dat de cijfers snel oplopen, omdat je zo je gelijkt kunt halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:56 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wacht maar tot een uur of twee als de nieuwe cijfers er zijn. Dan zul je zien wie er gelijk heeft. Ik weet al wie er vooraan staan om het RIVM te bashen en hun gelijk te halen.
Toch?
RIVM bashen is absoluut niet nodig, alleen hun berichtgeving en mediaoptredens doen voldoende me dunkt
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 09:04:49 ]![]()
Juist ja...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200310_04883573![]()
![]()
quote:
Dat is geen bron? Ofzo?
De foto's komen van Reuters. Dat is toch wel prima?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 09:06:16 ]![]()
https://www.parool.nl/ams(...)ronacrisis~b5ef62f3/quote:Amsterdamse horeca zwaar getroffen door coronacrisis
De Amsterdamse horeca luidt de noodklok vanwege de coronacrisis. Het aantal boekingen in Amsterdamse hotels en restaurants is tot een dieptepunt gedaald en het aantal annuleringen neemt sterkt toe. Horeca Nederland Amsterdam vraagt noodsteun aan de politiek. ‘Dit wordt een ramp.’![]()
Goed dat je de woorden "het lijkt wel" en "bijna" uit mijn originele zin weglaat zodat het een volledig andere lading krijgt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar dat is niet hetzelfde als hopen dat de cijfers snel oplopen, omdat je zo je gelijkt kunt halen.
Toch?![]()
Wie zijn "dit soort mensen"?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit soort mensen gelooft het pas als ze zelf geweigerd worden bij het ziekenhuis![]()
En nog zijn er mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat het maar een onschuldig virusje is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik had verwacht dat her erg zou zijn maar ik had nooit verwacht dat een Westers land zichzelf helemaal op slot zou gooien.
Die mensen blijven zich alleen maar focussen op het totaal aantal doden.
Dat aan de griep meer mensen sterven. Terwijl het qua doden om het percentage gaat.
En de mortaliteit is dan ook nog níet eens het belangrijkste/gevaarlijkste van dit virus.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Was jjj niet diegene die ging juichen toen er ergens een eerste besmetting was?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar dat is niet hetzelfde als hopen dat de cijfers snel oplopen, omdat je zo je gelijkt kunt halen.
Toch?AZ
ALKMAAR![]()
Maar 1 jubelverhaal uit de Telegraaf moeten we vooral wel serieus nemen en de rest negerenquote:
die man![]()
![]()
https://www.trouw.nl/buit(...)&utm_source=copylinkquote:
Trouw betere bron?
Kom met bronnen die dit weerleggen en je valt niet onder "dit soort mensen"
voorlopig ben je en prototype
geen bronnen
veel gebler
en een misplaatst superieure opstelling
zonder fundament
dat soort mensen![]()
Wat is er zo raar aan die foto's? (schijnbaar) werken beademingsmachines beter wanneer mensen op hun buik liggen en de hulpverleners dragen beschermende kleding.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)&utm_source=copylink
trouw beter?![]()
In de zelfverzonnen realiteit van bijvoorbeeld AchJa is dit schreeuwerigquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:08 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan die foto's? (schijnbaar) werken beademingsmachines beter wanneer mensen op hun buik liggen en de hulpverleners dragen beschermende kleding.![]()
Vind jij nou zelf ook niet dat er een wereld van verschil in de berichtgeving/ toon zit?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)&utm_source=copylink
trouw beter?![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)ronacrisis~b5ef62f3/
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De kop in het Trouw artikel: ‘De gezondheidszorg van Lombardije staat op instorten’.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind jij nou zelf ook niet dat er een wereld van verschil in de berichtgeving/ toon zit?
Nee, eigenlijk niet![]()
![]()
Ja, dan houdt het op...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De kop in het Trouw artikel: ‘De gezondheidszorg van Lombardije staat op instorten’.
Nee, eigenlijk niet![]()
Bronnen graag, staat het zorgsysteem wel of niet op instorten in Lombardijen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind jij nou zelf ook niet dat er een wereld van verschil in de berichtgeving/ toon zit?
Geen meningen en gevoelens, gewoon bronnen, zo moeilijk moet dat niet zijn voor een belezen genuanceerd persoon die je pretendeert te zijn
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 09:12:45 ]![]()
Mijn vlucht naar Spanje met een tussenstopje in Zwitserland vrijdag gaat overigens nog steeds door.
Hopelijk gaat dat eiland aankomend weekend dan ook in lockdown. Betaald vakantiegenotVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Klopt.quote:
Lekker muggenziften over een paar woordjes die per artikel wat anders zijn terwijl de strekking van het artikel gewoon hetzelfde is; het gaat niet heel goed daar. Succes ermee![]()
![]()
Dat zou wel perfect getimed zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:11 schreef Caland het volgende:
Mijn vlucht naar Spanje met een tussenstopje in Zwitserland vrijdag gaat overigens nog steeds door.
Hopelijk gaat dat eiland aankomend weekend dan ook in lockdown. Betaald vakantiegenotOp woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Een beperkte groep hoogbejaarden binnenhouden is misschien veel effectiever dan gezonde kinderen en gezonde werkendenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oude mensen boeien niet. Dat bedoelen al die mensen die zelf jonger zijn en maar blijven wijzen op de ouderen als de kwetsbare groep.![]()
Jij snapt best wat ik bedoel zuigertje.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Bronnen graag, staat het zorgsysteem wel of niet op instorten in Lombardijen?
Geen meningen en gevoelens, gewoon bronnen, zo moeilijk moet dta niet zijn voor een belezen genuanceerd persoon die je pretendeert te zijn![]()
Dat zou ik ook doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Stel je wilt een artikel lezen over de situatie in Italië. Je hebt echter maar tijd om er één te lezen. Welke kies je dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt.
Lekker muggenziften over een paar woordjes die per artikel wat anders zijn terwijl de strekking van het artikel gewoon hetzelfde is; het gaat niet heel goed daar. Succes ermee
"Coronapatiënten liggen op hun buik in Italiaanse ziekenhuizen"
of
"De gezondheidszorg van Lombardije staat op instorten"![]()
Ik zit nu agv een verkoudheidje (plus woonachtig in West-Brabant) ook in semi-quarantaine, net als Klaas Dijkhoff zeg maar, maar wie gaat dat nu betalen? De ziektewet, via UWV? Geen idee eigenlijk. En dat zal toch een behoorlijke schadepost worden op den duur, vermoed ik...I´m back.![]()
Die laatste.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:16 schreef Kekster het volgende:
[..]
Stel je wilt een artikel lezen over de situatie in Italië. Je hebt echter maar tijd om er één te lezen. Welke kies je dan?
"Coronapatiënten liggen op hun buik in Italiaanse ziekenhuizen"
of
"De gezondheidszorg van Lombardije staat op instorten"![]()
Die beperkte groep hoogbejaarden is al binnen. Ze worden verzorgd door mensen, waaronder mensen die het maar een griepje vinden en met een snotneus niet thuis blijven. Hun kinderen doen mantelzorg en nemen, al dan niet uit noodzaak, hun kinderen mee. Kinderen die niet snel ziek worden van Corona, maar wel drager kunnen zijn. Die altijd een snotneus hebben in de winter; een snotneus waaraan geen briefje zit met “Corona” of “gewoon verkouden”. Deze ouderen worden sneller heel erg ziek en hebben dan medische zorg nodig, die steeds moeilijker te geven is, door uitvallend personeel en veel andere patiënten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Een beperkte groep hoogbejaarden binnenhouden is misschien veel effectiever dan gezonde kinderen en gezonde werkendenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Groningen heeft de strijd gewonnen dusquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:14 schreef DawN het volgende:
https://www.ggdfryslan.nl(...)navirus-vastgesteld/
Friesland is gevallen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dus volgens jou "lijkt het wel dat mensen bijna hopen dat de cijfers snel oplopen/er meer besmettingen komen, zodat ze gelijk hebben met hun gebash op RIVM en overheid"?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:06 schreef Kekster het volgende:
[..]
Goed dat je de woorden "het lijkt wel" en "bijna" uit mijn originele zin weglaat zodat het een volledig andere lading krijgt.
Ik kan me nog steeds totaal niet vinden in jouw stelling. Niemand "hoopt" hier dat het uit de hand loopt. Er is wel wat bezorgdheid en kritiek (al dan niet terecht). Laten we het hier bij laten. Peace verder."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Echt, wat een arrogant en asociaal volk is dat toch, dat denkt dat ze zo onmisbaar zijn dat ze moeten komen werken terwijl ze ziek zijn, helemaal als ze uit een risicogebied komen.
Waarom maak je zulke keuzes? Waarom wordt iemand niet keihard naar huis getrapt?![]()
Pffff, fijn die nuance.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die beperkte groep hoogbejaarden is al binnen. Ze worden verzorgd door mensen, waaronder mensen die het maar een griepje vinden en met een snotneus niet thuis blijven.![]()
Money money moneyquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef Leandra het volgende:
Echt, wat een arrogant en asociaal volk is dat toch, dat denkt dat ze zo onmisbaar zijn dat ze moeten komen werken terwijl ze ziek zijn, helemaal als ze uit een risicogebied komen.
Waarom maak je zulke keuzes? Waarom wordt iemand niet keihard naar huis getrapt?Zonder wrijving geen glans![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die beperkte groep hoogbejaarden is al binnen. Ze worden verzorgd door mensen, waaronder mensen die het maar een griepje vinden en met een snotneus niet thuis blijven. Hun kinderen doen mantelzorg en nemen, al dan niet uit noodzaak, hun kinderen mee. Kinderen die niet snel ziek worden van Corona, maar wel drager kunnen zijn. Die altijd een snotneus hebben in de winter; een snotneus waaraan geen briefje zit met “Corona” of “gewoon verkouden”. Deze ouderen worden sneller heel erg ziek en hebben dan medische zorg nodig, die steeds moeilijker te geven is, door uitvallend personeel en veel andere patiënten.![]()
Ik kreeg het verzoek thuis te blijven hoor. Denk dat dat overal wel zo'n beetje de policy is?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef Leandra het volgende:
Waarom maak je zulke keuzes? Waarom wordt iemand niet keihard naar huis getrapt?I´m back.![]()
Werken voor je coronageld.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Volgens die andere persoon in deze discussie was juist het andere artikel 'dramatischer'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:17 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, die klinkt toch wat dramatischer. Ook al hebben ze dezelfde lading.![]()
Rustahg, hier emotioneel over worden op een forum heeft nul komma nul zinquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef Leandra het volgende:
Waarom maak je zulke keuzes? Waarom wordt iemand niet keihard naar huis getrapt?![]()
A29 stond anders flink vast, 50 minuten vertraging...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nauwelijks files in Brabant heden ochtend. Kijk eens aan.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Was jjj niet diegene die ging juichen toen er ergens een eerste besmetting was?
Als dat zo is, dan is het mij kennende cynisch bedoeld geweest.
[ Bericht 5% gewijzigd door Salina op 10-03-2020 09:28:44 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Heb je klachten?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kreeg het verzoek thuis te blijven hoor. Denk dat dat overal wel zo'n beetje de policy is?![]()
Daarnaast, wijs even aan in dat Belgische artikel waar ik kan lezen dat de gezondheidszorg aan het instorten is? Of moet ik dat tussen de film, witte pakken, oorlog, vastgeketend etc. regels door lezen?quote:![]()
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van vandaag. Als die weer meevallen dan gaat het op korte termijn goed komen![]()
![]()
Wie in loondienst is wordt gewoon betaald als hij ziek is?quote:
En de werkgever die daarover zeikt moet eens uitrekenen wat het kost als het hele bedrijf plat ligt doordat iemand toch stoer hoestend, proestend en met koorts uit Brabant naar het werk moest komen.![]()
Krijg je nu wel doorbetaald dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verkoudheidje en is al weer over aan het gaan ook.![]()
Helaas weten we niet wat de schade is aan je lichaam als je het virus overleeft hebt met klachten. Dat is iets wat mij nog meer zorgen baart.![]()
Nee, ik heb vooral niet zoveel zin in gezeik over dat artikel. Jij vroeg een bron, je kreeg er meerdere, waaronder 'betrouwbare'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarnaast, wijs even aan in dat Belgische artikel waar ik kan lezen dat de gezondheidszorg aan het instorten is? Of moet ik dat tussen de film, witte pakken, oorlog, vastgeketend etc. regels door lezen?
Dat jij vervolgens gaat drammen over 'de toon' moet jij weten.![]()
Vanaf morgen ook extra maatregelen bij ons
Gesplitste teams, niet meer reizen tussen de kantoorlocaties en zoveel mogelijk thuiswerken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, ze hebben me iig ziek gemeld, dus dan word ik wel doorbetaald. Althans daar ga ik vanuit.quote:I´m back.![]()
Vannacht de hele nacht wakker gelegen omdat ik ineens koorts en spierpijn had, jeuj.
Toch de dokter even gebeld. Weet niet wat ik verwachtte. "Er waart zoveel rond nu het kan van alles zijn, neem maar een paracetamol". Aaah Nederlandse gezondheidszorg.
Gelukkig moet ik vanmiddag een oximeter binnen krijgen, dan kan ik het tenminste nog zelf in de gaten houden.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Joost mag het weten was zelf al te belazerd om initieel met een bron te komen en te beginnen met: "De realiteit in beeld"...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb vooral niet zoveel zin in gezeik over dat artikel. Jij vroeg een bron, je kreeg er meerdere, waaronder 'betrouwbare'.
Dat jij vervolgens gaat drammen over 'de toon' moet jij weten.
Ja, echt neutraal ja...![]()
![]()
een beetje snotteren als ziek bestempelenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef Leandra het volgende:
wij zijn geen zuid Europeanen
goed, afhankelijk van je werkomgeving en situatie mag je op dit moment mss wel wat voorzichtiger zijn.![]()
Bron?!?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:26 schreef Caland het volgende:
Vanaf morgen ook extra maatregelen bij ons
Gesplitste teams, niet meer reizen tussen de kantoorlocaties en zoveel mogelijk thuiswerken.![]()
Waar heb je het over? Ik begon pas met reageren toen je om die bron vroeg. Daarvoor deed ik helemaal niet mee in het verhaalquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je was zelf al te belazerd om initieel met een bron te komen en te beginnen met: "De realiteit in beeld"...
Ja, echt neutraal ja...![]()
![]()
Wat verwacht je dan, waarom bel je überhaupt? Binnen blijvenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:26 schreef speknek het volgende:
Vannacht de hele nacht wakker gelegen omdat ik ineens koorts en spierpijn had, jeuj.
Toch de dokter even gebeld. Weet niet wat ik verwachtte. "Er waart zoveel rond nu het kan van alles zijn, neem maar een paracetamol". Aaah Nederlandse gezondheidszorg.
[ afbeelding ]
Gelukkig moet ik vanmiddag een oximeter binnen krijgen, dan kan ik het tenminste nog zelf in de gaten houden.![]()
Ja dat weet ik wel. Daar verontschuldige ik me ook gelijk voor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel telefoontjes de huisartsen nu binnenkrijgen van aanstellers zoals jij.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Herstel dat was iemand anders idd... Mea culpa.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik begon pas met reageren toen je om die bron vroeg. Daarvoor deed ik helemaal niet mee in het verhaal![]()
Ja ik dacht dat reizen tussen kantoorlocaties dat al wel suggereerde.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Herstel dat was iemand anders idd... Mea culpa.
Kan gebeuren.![]()
Nee, juist prima dat ze zo reageren. Als iedereen maar langs moet komen met de griep dan krijg je problemen dat de gezondheidszorg het niet meer aan kan.quote:![]()
Zal wel weer rond de 60 erbij zijn. Dat is onze max testcapaciteit.quote:"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:23 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van vandaag. Als die weer meevallen dan gaat het op korte termijn goed komen
Ik heb nog steeds goede hoop
Al moet ik zeggen dat de moed me diep in de schoenen zonk na het volkomen kolderieke optreden van Rutte en Van Dissel
Het leek wel of ik naar De Speld zat te kijken
Surrealistisch bijna
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 09:33:06 ]![]()
Al weken kriebelhoest, net als in de winter van vorig jaar en het jaar ervoor. Maar ja, Brabo. En morgen een werkafspraak in een ziekenhuis. Toch maar cancellen, ondanks ZZP en inkomensderving.![]()
Ag, laat gaan. Ik snap best dat als je altijd een hand geeft het een automatisme wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Al moet ik zeggen dat de moed me diep in de schoenen zonk na het volkomen kolderieke optredenvan Rutte en Van Dissel
Het leek wel of ik naar De Speld zatte kijken
Surrealistisch bijna![]()
Precies. Als je normaal gesproken griep hebt blijf je toch ook gewoon thuis? Nu wil iedereen die niet onder een risicogroep valt maar getest worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, juist prima dat ze zo reageren. Als iedereen maar langs moet komen met de griep dan krijg je problemen dat de gezondheidszorg het niet meer aan kan.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is niet de eerste kolderieke waanzin hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ag, laat gaan. Ik snap best dat als je altijd een hand geeft het een automatisme wordt.
"Carnaval viert men doorgaans in kleine groepjes" van Dissel![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:26 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig moet ik vanmiddag een oximeter binnen krijgen, dan kan ik het tenminste nog zelf in de gaten houden.
Ik geef de dokter overigens groot gelijk.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Zou het niet vooropgezet zijn geweest om juist meer aandacht te genereren? Nu ging de boodschap viralquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Al moet ik zeggen dat de moed me diep in de schoenen zonk na het volkomen kolderieke optreden van Rutte en Van Dissel
Het leek wel of ik naar De Speld zat te kijken
Surrealistisch bijna![]()
Wat zou jij doen met die klachten? Direct 2 weken in quarantaine?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Als je normaal gesproken griep hebt blijf je toch ook gewoon thuis? Nu wil iedereen die niet onder een risicogroep valt maar getest worden.![]()
Het is geen postcodeloterijshow hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:34 schreef Coelho het volgende:
Zou het niet vooropgezet zijn geweest om juist meer aandacht te genereren? Nu ging de boodschap viral![]()
Ja, wat kan je anders? Zelfs een verplichting nu vanuit m’n werkgeverquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen met die klachten? Direct 2 weken in quarantaine?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daarom zegt ik 'het lijkt wel'. Ik snap ook wel dat niemand hoopt dat het uit de hand loopt. Maar het gebash op het RIVM is vermoeiend aan het worden. Wie weet waar ze achter de schermen mee bezig zijn? Misschien zijn er al lang plannen om op te schalen als het uit de hand loopt. Weet jij het? Die knullige media optredens zijn misschien niet zo handig maar die boeien me niet zo veel. Als ze achter de schermen maar goed bezig zijn. Voorlopig ziet het er nog goed uit hier.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Dus volgens jou "lijkt het wel dat mensen bijna hopen dat de cijfers snel oplopen/er meer besmettingen komen, zodat ze gelijk hebben met hun gebash op RIVM en overheid"?
Ik kan me nog steeds totaal niet vinden in jouw stelling. Niemand "hoopt" hier dat het uit de hand loopt. Er is wel wat bezorgdheid en kritiek (al dan niet terecht). Laten we het hier bij laten. Peace verder.![]()
Ja geen idee, ik had alleen niet verwacht dat jij jezelf in quarantaine zou gaan plaatsenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wat kan je anders? Zelfs een verplichting nu vanuit m’n werkgever![]()
![]()
Bij (echte) longklachten icm griep lijkt me dat niet meer dan logisch nu.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja geen idee, ik had alleen niet verwacht dat jij jezelf in quarantaine zou gaan plaatsenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is een feit. Maar focus vooral daarop en niet op het hele bericht. Want het gaat om het totaalplaatje.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
We gaan echt geen explosieve groei in aantallen zien. We kunnen gewoon niet meer testen op het moment."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Die media optredens ondermijnen hun gezag en dus ook het werk wat de mensen achter de schermen doen. Er lijkt amper preventief gehandeld te worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Daarom zegt ik 'het lijkt wel'. Ik snap ook wel dat niemand hoopt dat het uit de hand loopt. Maar het gebash op het RIVM is vermoeiend aan het worden. Wie weet waar ze achter de schermen mee bezig zijn? Misschien zijn er al lang plannen om op te schalen als het uit de hand loopt. Weet jij het? Die knullige media optredens zijn misschien niet zo handig maar die boeien me niet zo veel. Als ze achter de schermen maar goed bezig zijn. Voorlopig ziet het er nog goed uit hier.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Same hier. Verkoudheid, hoesten + keelpijn en ik moet verplicht nu thuis werken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wat kan je anders? Zelfs een verplichting nu vanuit m’n werkgever![]()
Maar ook:twitter:czhuijgen twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 09:37:49In Wuhan zijn alle noodziekenhuizen inmiddels gesloten. Xi Jinping loopt over straat om de geïsoleerde inwoners een hart onder het riem te steken https://t.co/jjsKFRSHms reageer retweet
twitter:Lindadalew twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 07:46:09Xi's in Wuhan. From online msgs & pics, 2 policemen are posted to every household in an apartment complex where Xi went, to prevent them from yelling "fake" or other negative things like what happened a few days ago with vice premier Sun Chunlan h/t @KristinAberdeen @guorui722 https://t.co/tudF9hIAnU reageer retweet
[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 09:38:42 ]![]()
Is er nu vanaf gisterenmiddag alweer een update geweest uit Italië? Gisterenmiddag stonden ze toch niet op 9172?![]()
Het gaat hier (en in Noorwegen en Zwitserland) vooral erg snel, ook per hoofd van de bevolking:
Klikbaar
Bron: https://twitter.com/behrooz_hm![]()
Geef eens een bron van die 100 gevallen die zijn achtergehouden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:39 schreef theNull het volgende:
[..]
Niks geks aan met dit kabinet..... Niks aan het handje.![]()
Kan je hier uit concluderen, dat de echte uitbraak nog moet komen, of dat we langzaam op retour zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
Het gaat hier (en in Noorwegen en Zwitserland) vooral erg snel, ook per hoofd van de bevolking:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar
We zitten gewoon tegen de lijn van Ieran aanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar
![]()
Dat van die testen vind ik dan dus zorgwekkend. Want eigenlijk is er dus helemaal geen kloppend beeld van het aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
We gaan echt geen explosieve groei in aantallen zien. We kunnen gewoon niet meer testen op het moment.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Precies, maar als je dat hier zegt gaan sommigen alweer roepen dat je een conspiracy-gekkie bent.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die testen vind ik dan dus zorgwekkend. Want eigenlijk is er dus helemaal geen kloppend beeld van het aantal besmettingen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Vrijdagmiddagborrels ook tot nader order geannuleerd
Nu gaat het wel echt te verVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is daarom misleidiend dat soms wordt voorgesteld dat er weinig besmettingen zijn. Er zijn weinig positieve testen uit een beperkt aantal personen.
Het is evenwel utopisch om te denken dat we hier Zuid-Koreaanse aantallen kunnen bereiken van 15.000 tests per dag. Zelfs een redelijke 4000 per dag is al schier onmogelijk.![]()
Hoe zie jij het voor je dan, 17 miljoen mensen testen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die testen vind ik dan dus zorgwekkend. Want eigenlijk is er dus helemaal geen kloppend beeld van het aantal besmettingen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat ben je dan ook en het is hier geen BNW.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Precies, maar als je dat hier zegt gaan sommigen alweer roepen dat je een conspiracy-gekkie bent.![]()
We zitten theoretisch op 500 per dag op het moment, als we dat al halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:44 schreef zipcon het volgende:
Het is daarom misleidiend dat soms wordt voorgesteld dat er weinig besmettingen zijn. Er zijn weinig positieve testen uit een beperkt aantal personen.
Het is evenwel utopisch om te denken dat we hier Zuid-Koreaanse aantallen kunnen bereiken van 15.000 tests per dag. Zelfs een redelijke 4000 per dag is al schier onmogelijk."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik weet het niet, maar ik zou niet vies zijn van wat extra maatregelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:40 schreef theNull het volgende:
[..]
Kan je hier uit concluderen, dat de echte uitbraak nog moet komen, of dat we langzaam op retour zijn?![]()
? Waar heb jij deze info vandaan ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We zitten theoretisch op 500 per dag op het moment, als we dat al halen.![]()
Volgens dat artikel in Trouw liggen er 4000 Italianen met het coronavirus in het ziekenhuis, dat is bijna 50% van het aantal geinfecteerden toch? En dat terwijl ze zelf zeiden dat voor ongeveer 10% van de besmette personen ziekenhuisopname noodzakelijk was.Alpha kenny one![]()
Het keldertje is drie deuren verderquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik zou niet vies zijn van wat extra maatregelen.![]()
![]()
diegene die ziek zijn geweest en weer beter zijn kan je niet meer testen op Corona.
Getallen zijn flink hoger![]()
Of bang bent.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Precies, maar als je dat hier zegt gaan sommigen alweer roepen dat je een conspiracy-gekkie bent.
Met het wijzigende beleid van testen (eerst groot onderzoek, dan stoppen met familieleden en als laatste alleen de ernstige zaken) lijkt het onder controle. Maar het zegt niets over het aantal besmettingen.
Het geeft wel aan dat er een groot gedeelte ziek wordt zonder symptomen, anders waren na een dag of 14-20 de lijnen weer gaan stijgen. Kortom, het lijkt niet enorm dodelijk te zijn, anders waren de testcriteria niet aangepast.
Maar... Italie zit feitelijk in zijn tweede termijn van 10 dagen, dus dit geeft pas een definitief beeld na een week of 4.
Licht positief gestemd.
[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 10-03-2020 09:51:51 ]![]()
In Wuhan gaan alle sportzalen (tijdelijke ziekenhuizen) en de ziekenhuizen die in snel tempo werden opgetrokken weer dicht.
Wil dat zeggen dat ze alles onder controle hebben en de toestroom aankunnen in de bestaande ziekenhuizen? Of wat moet ik hiervan denken?Cindy De Vuyst![]()
Dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die testen vind ik dan dus zorgwekkend. Want eigenlijk is er dus helemaal geen kloppend beeld van het aantal besmettingen.
Zuid-Korea lijkt hoge cijfers te hebben maar die testen ook heel erg veel.
Ik denk dat er hier (en in heel veel andere landen) door beperkt testen heel veel gevallen niet (h)erkend worden.![]()
Klopt. Maar ja volgens alles en iedereen ben je nu aan het samenzweren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die testen vind ik dan dus zorgwekkend. Want eigenlijk is er dus helemaal geen kloppend beeld van het aantal besmettingen.![]()
Het lijkt er anders op dat ze in Duitsland het aantal tests flink aan het opvoeren zijn bijv d.m.v. drivethru's waar mensen zich kunnen laten testen. Hier zou men het aantal tests toch ook moeten kunnen opvoeren?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:44 schreef zipcon het volgende:
Het is evenwel utopisch om te denken dat we hier Zuid-Koreaanse aantallen kunnen bereiken van 15.000 tests per dag. Zelfs een redelijke 4000 per dag is al schier onmogelijk.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Dit ben ik dan wel met je eens. Daarom lees ik ook niet meer alles en reageer ik niet meer overal op. Ik heb geen zin om alles tien keer te lezen of tien keer te moeten zeggen. Daarover zijn we het dan eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Daarom zegt ik 'het lijkt wel'. Ik snap ook wel dat niemand hoopt dat het uit de hand loopt. Maar het gebash op het RIVM is vermoeiend aan het worden. Wie weet waar ze achter de schermen mee bezig zijn? Misschien zijn er al lang plannen om op te schalen als het uit de hand loopt. Weet jij het? Die knullige media optredens zijn misschien niet zo handig maar die boeien me niet zo veel. Als ze achter de schermen maar goed bezig zijn. Voorlopig ziet het er nog goed uit hier.
Ik zeg niet of ik het eens ben met het beleid van de RIVM, maar dat is niet belangrijk; ik heb geen zin om alles continue te moeten herhalen."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Kennelijk hebben ze het beheerst...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:47 schreef einzeinz het volgende:
In Wuhan gaan alle sportzalen (tijdelijke ziekenhuizen) en de ziekenhuizen die in snel tempo werden opgetrokken weer dicht.
Wil dat zeggen dat ze alles onder controle hebben en de toestroom aankunnen in de bestaande ziekenhuizen? Of wat moet ik hiervan denken?
Ik geloof dit ook wel... ondanks mijn wantrouwen richting China qua informatieverstrekking.![]()
Ja, en in paniek en hysterisch. Ik zie dat andersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Precies, maar als je dat hier zegt gaan sommigen alweer roepen dat je een conspiracy-gekkie bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Desnoods ism Duitsland, we zijn bijna een provincie met een wat gek dialect, dat welquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het lijkt er anders op dat ze in Duitsland het aantal tests flink aan het opvoeren zijn bijv d.m.v. drivethru's waar mensen zich kunnen laten testen. Hier zou men het aantal tests toch ook moeten kunnen opvoeren?![]()
Nope, weet je pas over 5-14 dagen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:50 schreef Sfancta het volgende:
We zullen om 14.00 zien of geen handjes schudden genoeg is.![]()
Tuurlijk moet je dit geloven. Ze gaan toch dit soort centrums niet sluiten als ze het niet onder controle hebben. Anders krijgen ze een opstand in het land en dat willen ze ook niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze het beheerst...
Ik geloof dit ook wel... ondanks mijn wantrouwen richting China qua informatieverstrekking.![]()
Ik verwacht gelijk een groot effect. Daarbij voelen sommige geinfecteerden zich een stuk beter en zonder test ben je dan genezen dus het zullen wel prachtige cijfers worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:50 schreef Sfancta het volgende:
We zullen om 14.00 zien of geen handjes schudden genoeg is.
We got this!Go hard or go home![]()
Vandaag D-Day hè.
Nieuwe gevallen beperkt houden en er gloort hoop dat we aan een pandemie ontsnappen.blablablabla![]()
Dat is inderdaad dan de enige logische mogelijkheid die ik ziequote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe zie jij het voor je dan, 17 miljoen mensen testen?![]()
Om een goed beeld te krijgen van de ziekte, de kans op besmetting, het verloop en het aantal mensen dat besmet is, lijkt het me logisch om in ieder geval altijd wél huisgenoten te testen van mensen die besmet zijn. Omdat we wel vermoeden, maar zonder test niet zeker weten, dat zij ook besmet zijn.
Omdat inmiddels van een aanzienlijk deel van de mensen die besmet zijn niet kan worden getraceerd waar ze de besmetting hebben opgelopen, iljkt het me niet zinvol om alleen te testen in geval van reis naar Noord-Italie of bekend contact met een besmet persoon.
Dat zijn bijvoorbeeld twee dingen die ik anders zou verwachten. Waardoor het aantal besmettingen wellicht op zal lopen, maar wel meer realistisch is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Geeft een heel vertekend beeld dat landen waar een tijdje (bijvoorbeeld) 1 besmetting was de opwaartse lijn veel verder naar rechts begint. Dat is lastig vergelijken zoquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar
Zou top zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:52 schreef Elan het volgende:
Vandaag D-Day hè.
Nieuwe gevallen beperkt houden en er gloort hoop dat we aan een pandemie ontsnappen.![]()
![]()
Daar staat toch echt vrijwillig in plaats van verplicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:33 schreef riazop het volgende:
Volgens Zweedse krant stelt VK verplichte quarantaine van 14 dafgen in voor personen uit Italie
Storbritannien skärper åtgärderna mot coronaviruset ytterligare. Alla som anläder från Italien uppmanas nu att gå i 14 dagars frivillig karantän, enligt ett nytt besked från regeringen i kväll. Rekommendationen gäller resenärer från hela Italien.
https://www.aftonbladet.s(...)ytt-om-coronaviruset![]()
Ja of ze melden gewoon een beperkt aantal gevallen zodat de burger niet in paniek raakt en netjes blijft werken voor BV Nederland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:52 schreef Elan het volgende:
Vandaag D-Day hè.
Nieuwe gevallen beperkt houden en er gloort hoop dat we aan een pandemie ontsnappen.
Maarja dat is natuurlijk helemaal een conspiracy als ik zo ga denken.![]()
Is het logisch dat ik nu een beetje bang begin te worden?
Heb waarschijnlijk dubbel zoveel pech, want heb iets anders medisch momenteel en ben bang dat ik straks niet meer geholpen kan worden.. Ik heb mij dan ook ziek gemeld vandaag, omdat ik vanwege de pijn echt niet kan werken.
Gokje voor het aantal.. 415 gevallen?
Het is een zorgwekkend gegeven dat sommige verhalen hier doen vermoeden dat mensen die het waarschijnlijk hebben niet getest worden, zodat het aantal laag blijft.
Denk dat we onofficieel op de 830 zitten. Flut regering!Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ik ben benieuwd of we vandaag wel of geen weekend-effect zullen zien (dat de cijfers van gisteren enigszins meevielen vanwege het weekend, of dat er toch inderdaad een lichte daling is)In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik lees hier af en toe mee en vind het echt belachelijk hoe mensen haten op de RIVM. Denken jullie nou ECHT dat die mensen maar een beetje aan het lanterfanten zijn? Iedereen is hier opeens expert terwijl daar een hoop slimme koppen zitten. Elk land is anders, risicoanalysis zijn anders, en er zijn een hoop dingen die wij niet weten. Vertrouw en respecteer het, en doe niet zo stoer vanachter je toetsenbord.![]()
Wat is het nut van alles te testen wat los en vast zit? De 'ernstige' gevallen komen toch wel boven drijven. Als het RIVM er in hun analyses gewoon vanuit gaat dat het daadwerkelijk aantal het aantal positieve tests * Y is dan zit het wel goed.![]()
Dat zal wel lukken als je het aantal testen limiteertquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:52 schreef Elan het volgende:
Vandaag D-Day hè.
Nieuwe gevallen beperkt houden en er gloort hoop dat we aan een pandemie ontsnappen.![]()
Jij wil dan testen om het exacte aantal te weten, maar dat is niet interessant voor nu. Achteraf kan je met een steekproef testen wie er antilichamen heeft en zo een inschatting doen. Voor nu is het alleen relevant om te weten hoe de besmettingen lopen en wat het risico is, daar heb hoef je niet iedereen voor te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dan de enige logische mogelijkheid die ik zie![]()
Om een goed beeld te krijgen van de ziekte, de kans op besmetting, het verloop en het aantal mensen dat besmet is, lijkt het me logisch om in ieder geval altijd wél huisgenoten te testen van mensen die besmet zijn. Omdat we wel vermoeden, maar zonder test niet zeker weten, dat zij ook besmet zijn.
Omdat inmiddels van een aanzienlijk deel van de mensen die besmet zijn niet kan worden getraceerd waar ze de besmetting hebben opgelopen, iljkt het me niet zinvol om alleen te testen in geval van reis naar Noord-Italie of bekend contact met een besmet persoon.
Dat zijn bijvoorbeeld twee dingen die ik anders zou verwachten. Waardoor het aantal besmettingen wellicht op zal lopen, maar wel meer realistisch is.
Licht zieke mensen staan met een uur of 48 weer te knutselen, die mensen testen zou alleen maar een zwaardere wissel trekken op alles wat al onder druk staat.![]()
Ik heb de Duitse cijfers eens opgezocht en hun capaciteit is gigantisch veel groter, dichter bij de Koreaanse en Italiaanse. (Bron Spiegel)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:48 schreef Digi2 het volgende:
Het lijkt er anders op dat ze in Duitsland het aantal tests flink aan het opvoeren zijn bijv d.m.v. drivethru's waar mensen zich kunnen laten testen. Hier zou men het aantal tests toch ook moeten kunnen opvoeren?quote:Deutschlands Labore haben Kapazitäten für rund 12.000 Corona-Tests pro Tag, erklärte die Kassenärztliche Bundesvereinigung (KBV) am Dienstag. Derzeit fehlen jedoch verlässliche Zahlen dazu, wie viele Tests bislang durchgeführt wurden. Erste Erhebungen - auf Basis von rund 60 Prozent der Labore im ambulanten Bereich - besagen laut KBV, dass allein in der vergangenen Woche 10.700 Menschen in Deutschland getestet wurden. Darunter seien bis zum Ende der Woche etwa 130 Fälle bestätigt worden.![]()
In Nederland zijn we gewoon pragmatisch; als je in contact bent geweest dan moet je in quarantaine. Geen test voor nodig, gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom zou je daar je testcapaciteit aan verspillen...![]()
Een beetje angst is niet erg. Gebruik het om jezelf voor te bereiden, waar mogelijk en laat het dan weer los.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:54 schreef PinkLow het volgende:
Is het logisch dat ik nu een beetje bang begin te worden?
Heb waarschijnlijk dubbel zoveel pech, want heb iets anders medisch momenteel en ben bang dat ik straks niet meer geholpen kan worden.. Ik heb mij dan ook ziek gemeld vandaag, omdat ik vanwege de pijn echt niet kan werken.
Gokje voor het aantal.. 415 gevallen?
Het is een zorgwekkend gegeven dat sommige verhalen hier doen vermoeden dat mensen die het waarschijnlijk hebben niet getest worden, zodat het aantal laag blijft.
Denk dat we onofficieel op de 830 zitten. Flut regering!
Weet je wat je moet doen bij ziekte? Weet je om hulp te vragen als het nodig is? Heb je contact met je ouders/anderen en kan je je zorgen delen?
Ondanks dat alle zaken zorgwekkend kunnen zijn, zou het weinig aan de realiteit veranderen als er anders gereageerd was. Testen verandert niets aan het aantal zieken. Dat mensen thuisblijven, geen handen schudden en vaker hun handen wassen werkt wel!
Het griepseizoen is na 5 weken weer afgelopen, omdat iedereen zn handen wast. Dus een beetje angst voor het virus, tuurlijk, maar de angsten mogen ook afnemen, omdat er andere dreigingen veel minder worden. Geluk bij een ongeluk.![]()
Als je met milde symptomen denkt dat je niks hebt en gewoon doorgaat met je leven, besmet je onnodig veel mensen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:54 schreef Kekster het volgende:
Wat is het nut van alles te testen wat los en vast zit? De 'ernstige' gevallen komen toch wel boven drijven. Als het RIVM er in hun analyses gewoon vanuit gaat dat het daadwerkelijk aantal het aantal positieve tests * Y is dan zit het wel goed.
Ja die ernstige gevallen komen vanzelf boven. Maarja als je zonder weten bij je grootmoeder op bezoek gaat en een half verpleeghuis aansteekt, dan komen er in één keer 30 ernstige gevallen boven drijven die prima voorkomen konden worden.![]()
Zie Italië, Iran, China enz.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:54 schreef EnterToets het volgende:
Ik lees hier af en toe mee en vind het echt belachelijk hoe mensen haten op de RIVM. Denken jullie nou ECHT dat die mensen maar een beetje aan het lanterfanten zijn? Iedereen is hier opeens expert terwijl daar een hoop slimme koppen zitten. Elk land is anders, risicoanalysis zijn anders, en er zijn een hoop dingen die wij niet weten. Vertrouw en respecteer het, en doe niet zo stoer vanachter je toetsenbord.
Italië zit nu volledig op lockdown, maar wij mogen geen handjes meer schudden van onze minister-president die zijn hand doodleuk op de nek van die RIVM-knakker legde nadat die hem herinnerd had geen handen meer te schudden.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik verwacht gelijk een groot effect. Daarbij voelen sommige geinfecteerden zich een stuk beter en zonder test ben je dan genezen dus het zullen wel prachtige cijfers worden.
We got this!![]()
![]()
Je kunt toch gewoon zien hoe steil die lijn dan vervolgens is?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Geeft een heel vertekend beeld dat landen waar een tijdje (bijvoorbeeld) 1 besmetting was de opwaartse lijn veel verder naar rechts begint. Dat is lastig vergelijken zo![]()
Lekker 17 miljoen test er doorheen jagen, en dan over een paar dagen weer, want de negatief geteste kunnen het nog wel opgelopen hebben zolang niet iedereen compleet afgezonderd zit. En dat kun je een paar keer herhalen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dan de enige logische mogelijkheid die ik zie![]()
Dat is dus het verschil tussen mensen die achter de computer wat roepen en het RIVM, voor die laatste moeten maatregelen realistisch en haalbaar zijn.![]()
Dat denken wij niet, dat wordt al weken vastgesteld.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:54 schreef EnterToets het volgende:
Ik lees hier af en toe mee en vind het echt belachelijk hoe mensen haten op de RIVM. Denken jullie nou ECHT dat die mensen maar een beetje aan het lanterfanten zijn? Iedereen is hier opeens expert terwijl daar een hoop slimme koppen zitten. Elk land is anders, risicoanalysis zijn anders, en er zijn een hoop dingen die wij niet weten. Vertrouw en respecteer het, en doe niet zo stoer vanachter je toetsenbord.
Gelukkig mogen wij kritiek hebben op de instanties. Goed recht!![]()
Hier zijn in verhouding amper besmettingen, dus tenzij je net uit Italië komt is er geen aanleiding voor extreme maatregelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie Italië, Iran, China enz.
Italië zit nu volledig op lockdown, maar wij mogen geen handjes meer schudden van onze minister-president die zijn hand doodleuk op de nek van die RIVM-knakker legde nadat die hem herinnerd had geen handen meer te schudden.
Daarbij lijkt Italië een andere stam te zijn, die besmettelijker en mogelijk dodelijker isblablablabla![]()
Q-Koorts, lees je in, succesquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:54 schreef EnterToets het volgende:
Ik lees hier af en toe mee en vind het echt belachelijk hoe mensen haten op de RIVM. Denken jullie nou ECHT dat die mensen maar een beetje aan het lanterfanten zijn? Iedereen is hier opeens expert terwijl daar een hoop slimme koppen zitten. Elk land is anders, risicoanalysis zijn anders, en er zijn een hoop dingen die wij niet weten. Vertrouw en respecteer het, en doe niet zo stoer vanachter je toetsenbord.![]()
Net terug uit Macau, mooie procedures om het virus de kop in te drukken
Stad heeft een maand op slot gezeten, mensen uit mainland of die afgelopen 2 weken in mainland zijn geweest moeten 14 dagen in quarantine. Bij aankomst wordt de temperatuur gemeten, als deze te hoog is kom je de bus niet in. De bus is ook de enige manier om de stad binnen te komen. Tevens verplicht om je mondkapje ten alle tijden te dragen.
Er zijn dan ook de afgelopen maand geen enkele cases meer geweest. Top en het was lekker rustig![b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]![]()
Voor de besmettingen in de omgeving kan het wel van belang zijn familieleden van besmettem personen te testen, lijkt me. Licht zieke mensen kunnen ook anderen besmetten, en die worden niet per definitie ook maar licht ziek.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:55 schreef _I het volgende:
[..]
Jij wil dan testen om het exacte aantal te weten, maar dat is niet interessant voor nu. Achteraf kan je met een steekproef testen wie er antilichamen heeft en zo een inschatting doen. Voor nu is het alleen relevant om te weten hoe de besmettingen lopen en wat het risico is, daar heb hoef je niet iedereen voor te testen.
Licht zieke mensen staan met een uur of 48 weer te knutselen, die mensen testen zou alleen maar een zwaardere wissel trekken op alles wat al onder druk staat.
En ik denk dat het voor het correcte plaatje ook van belang is, zodat het aantal mensen dat het afdoet als volledig onbelangrijk en ongevaarlijk en geen enkel probleem toch ook daalt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Door wie wordt dit vastgesteld? Door wij computerhelden die lekker zitten te typen hier?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef _I het volgende:
[..]
Dat denken wij niet, dat wordt al weken vastgesteld.
Gelukkig mogen wij kritiek hebben op de instanties. Goed recht!![]()
Is dit echtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
Kan Rutte even ingrijpen.. er is er altijd wel één die het allemaal niet snapt![]()
![]()
Ten opzichte van NL? Bron?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarbij lijkt Italië een andere stam te zijn, die besmettelijker en mogelijk dodelijker is![]()
Als iedereen nou gewoon luistert en common-sense gebruikt en binnen blijft bij mogelijke symptomen dan is er niks aan het handje, daar zijn geen officiële/gepubliceerde cijfers voor nodig. Maar de gemiddelde Nederlander voelt zich daar te trotst voor lijkt het wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als je met milde symptomen denkt dat je niks hebt en gewoon doorgaat met je leven, besmet je onnodig veel mensen.
Ja die ernstige gevallen komen vanzelf boven. Maarja als je zonder weten bij je grootmoeder op bezoek gaat en een half verpleeghuis aansteekt, dan komen er in één keer 30 ernstige gevallen boven drijven die prima voorkomen konden worden.
Lijkt me een goede zaak dat de capaciteit nu naar belangrijkere dingen gaan dan het afnemen van (onnodige) tests.![]()
quote:ED
Liveblog
10 maart 06:00h
Viroloog: coronavirus mogelijk ook met milde klachten overdraagbaar
CORONAVIRUSROTTERDAM - Het coronavirus veroorzaakt mogelijk niet alleen duidelijke griepachtige klachten, maar ook hele milde klachten. De kans bestaat dat ook dragers met weinig of geen klachten het virus verspreiden. Dat zegt viroloog Bart Haagmans, die aan het Erasmus MC in Rotterdam onderzoek doet naar het virus.
Het Rijksinstituut voor Volkgezondheid en Milieu (RIVM) maant tot voorzichtigheid bij hoesten, niezen, koorts en klachten aan de luchtwegen. Dat zou kunnen duiden op besmetting met het coronavirus. ,,Maar wat we nu in Nederland zien, lijkt erop wijzen dat vrij veel verspreiding ongemerkt gaat", aldus Haagmans. ,,Dat komt nu naar boven, aan de hand van de verspreiding in Brabant, ook in ziekenhuizen. Het blijkt dat veel mensen, ook verplegend personeel, geïnfecteerd zijn en het virus mogelijk verspreiden, zonder dat er duidelijke klachten zijn. Het is pas tien dagen geleden begonnen in Nederland, dus we moeten nog veel data op een rij krijgen. Maar als het zo is, is het wel een probleem om het virus onder controle te krijgen.”
Neus
Wat op dit moment wel duidelijk is, is dat het virus bij de meeste mensen blijft ‘hangen’ in de bovenste luchtwegen: neus en keel. Haagmans: ,,In het begin dachten we dat het voornamelijk een lage luchtweginfectie was, met een relatief hoog sterftecijfer. Maar nu blijkt dat bij veel mensen het virus in de neus blijft en dat ze eigenlijk nauwelijks longklachten hebben.” Een nadeel als het gaat om het opsporen van virusdragers want - net zoals met het griepvirus - het zijn degenen met longklachten die zich melden en worden opgenomen. De rest blijft snotterend thuis of aan het werk - en verspreidt zo ongewild het virus.
Snot
,,Als het in de bovenste luchtwegen blijft, in je neus of keel, heb je eigenlijk niet zoveel last. Het virus kan daar cellen aanvallen, die gaan dood en worden vervangen. Het lichaam vertoont een immuunreactie, er vindt extra slijmvorming plaats - snot - bedoeld om dode cellen af te voeren naar buiten. Je hebt dan hooguit een snotneus, wat koorts en je moet niezen. Met een dag of tien ben je er weer vanaf.” Het virus krijgt in dat geval niet de kans zich naar de longen te verplaatsen.
Dat is anders als de afweer onvoldoende is. Bij het coronavirus doet zich dat vooral voor bij ouderen. ,,Mensen boven de tachtig kunnen het virus minder goed opruimen’’, aldus de viroloog. ,,Of het lichaam geeft de verkeerde respons. Dan gaat het te hard werken en gaan de verkeerde cellen aan de slag. Dan worden je longblaasjes beschadigd. In eerste instantie lopen ze vol met vocht uit bloed. Ten tweede raken ze helemaal beschadigd, waardoor cellen die normaal zuurstof opnemen kapot gaan en littekenweefsel ontstaat.” Zuurstoftekort is het gevolg. ,,Soms is dat herstelbaar, maar het kan ook onherstelbaar zijn.”
Dat kinderen het coronavirus niet krijgen is ook niet zeker, aldus Haagmans. ,,We weten niet in hoeverre kinderen bijdragen aan de verspreiding van het virus, al lijkt dat niet het geval te zijn. Het feit dat ze niet ziek worden of niet opgenomen worden, zegt in principe niets over de verspreiding van het virus. Het lijkt nu veel subtieler te liggen. Mensen met weinig of geen klachten kunnen toch viruspositief zijn.”
Hoop
Als het virus inderdaad vooral in de bovenste luchtwegen blijft hangen waar het niet al te veel ongemak veroorzaakt, biedt dat hoop. ,,Verspreiding zonder dat je er last van hebt, is voor het virus de meest effectieve manier om in stand te blijven", legt Haagmans uit. ,,Er zijn vier andere coronavirussen die zich oorspronkelijk op dezelfde manier gepresenteerd hebben als dit virus. Zou kunnen dat die in het begin ook dodelijk waren. De varianten die in de bovenste luchtwegen zaten hebben het overleefd, omdat die zich het beste konden verspreiden. Nu zijn het gewoon verkoudheidsvirussen. Die komen we elke winter tegen. Niemand heeft van die virussen gehoord, maar iedereen heeft er last van. Je hoopt dat een virus zich zo ontwikkelt, dat het alleen in de bovenste luchtwegen zit. Want hoe lager in de luchtwegen, hoe meer last.”
Vaccin
Een vaccin voor het coronvirus duurt minimaal een jaar, op z'n snelst, volgens de viroloog. ,,Er zijn verschillende vaccinkandidaten, maar de moeilijkheid zit in het ontwikkelen voor toepassing op grote groepen. Kwaliteitseisen, testen op veiligheid en effectiviteit, produceren, dat duurt minimaal een jaar.”
Vooralsnog biedt de aankomende zomer de meeste kans dat het virus - tijdelijk - verdwijnt. En tot die tijd is indamming van het virus het voornaamste. ,,Je moet voorkomen dat het een enorme druk legt op de gezondheidszorg, dat je geen piek krijgt in opnames. Dat is grootste probleem, dat je het straks niet aan kunt. Een situatie zoals nu in Italië wil je hier niet.”![]()
Waar komen onze besmettingen vandaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier zijn in verhouding amper besmettingen, dus tenzij je net uit Italië komt is er geen aanleiding voor extreme maatregelen.
Daarbij lijkt Italië een andere stam te zijn, die besmettelijker en mogelijk dodelijker is
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 10-03-2020 10:09:40 ]![]()
Dit was allang bekend gemaakt joh. Echt heel treurig om hier een punt van te maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)koning-aan-indonesie
clownesk
W-A heeft heel veel mensen geen hand gegeven, oa Nederlanders die in Indonesie wonen.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
Kan Rutte even ingrijpen.. er is er altijd wel één die het allemaal niet snapt!
![]()
In verhouding? Als in per hoofd van de bevolking?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier zijn in verhouding amper besmettingen, dus tenzij je net uit Italië komt is er geen aanleiding voor extreme maatregelen.
Daarbij lijkt Italië een andere stam te zijn, die besmettelijker en mogelijk dodelijker is![]()
Dit dus, dat zeggen zelfs alle leken hierquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef theNull het volgende:
Vooralsnog biedt de aankomende zomer de meeste kans dat het virus - tijdelijk - verdwijnt. En tot die tijd is indamming van het virus het voornaamste. ,,Je moet voorkomen dat het een enorme druk legt op de gezondheidszorg, dat je geen piek krijgt in opnames. Dat is grootste probleem, dat je het straks niet aan kunt. Een situatie zoals nu in Italië wil je hier niet.”
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 10:06:15 ]![]()
Lijkt zeg ik toch, hoe verklaar je anders het extreme aantal besmettingen daar ten opzichte van de rest van de wereld?quote:blablablabla![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Lekker 17 miljoen test er doorheen jagen, en dan over een paar dagen weer, want de negatief geteste kunnen het nog wel opgelopen hebben zolang niet iedereen compleet afgezonderd zit. En dat kun je een paar keer herhalen.
Dat is dus het verschil tussen mensen die achter de computer wat roepen en het RIVM, voor die laatste moeten maatregelen realistisch en haalbaar zijn.
![]()
Misschien moeten we dat handen wassen en niet schudden er voor altijd inhouden vanaf nu!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:59 schreef _I het volgende:
[..]
Een beetje angst is niet erg. Gebruik het om jezelf voor te bereiden, waar mogelijk en laat het dan weer los.
Weet je wat je moet doen bij ziekte? Weet je om hulp te vragen als het nodig is? Heb je contact met je ouders/anderen en kan je je zorgen delen?
Ondanks dat alle zaken zorgwekkend kunnen zijn, zou het weinig aan de realiteit veranderen als er anders gereageerd was. Testen verandert niets aan het aantal zieken. Dat mensen thuisblijven, geen handen schudden en vaker hun handen wassen werkt wel!
Het griepseizoen is na 5 weken weer afgelopen, omdat iedereen zn handen wast. Dus een beetje angst voor het virus, tuurlijk, maar de angsten mogen ook afnemen, omdat er andere dreigingen veel minder worden. Geluk bij een ongeluk.
Het komt wel goed met mij! Omgeving weet ervan, vanmiddag weer de dokter bellen.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ahhh okee. Gelukkig hebben we hier geen besmettingen uit Italië.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarbij lijkt Italië een andere stam te zijn, die besmettelijker en mogelijk dodelijker isEn gelukkig beginnen pandemieën nooit met enkele besmettingen.
![]()
Dan ga je zien dat het mortaliteit-cijfer flink daalt en het dezelfde death-rate krijgt als griep alleen groter in omvang.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
En ik denk dat het voor het correcte plaatje ook van belang is, zodat het aantal mensen dat het afdoet als volledig onbelangrijk en ongevaarlijk en geen enkel probleem toch ook daalt.
Dus of het echt nut heeft vraag ik me af.![]()
Maar als je die dus succesvol kan isoleren kun je het dus wel beperken, die trend lijkt sinds gisteren te zijn ontstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar komen onze besmettingen vandaan Henk?
Moeten er vandaag natuurlijk wel weer minder besmettingen zijn
blablablabla![]()
Vanaf morgen volledig thuiswerken bij ons bedrijf (waar dat kan), dus niet meer alleen Brabant.
Eén van de grootbanken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maar die mensen heb je juist nodig om de economie te laten draaien. Je wilt niet dat iedereen angstig zich thuis gaat verstoppen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor de besmettingen in de omgeving kan het wel van belang zijn familieleden van besmettem personen te testen, lijkt me. Licht zieke mensen kunnen ook anderen besmetten, en die worden niet per definitie ook maar licht ziek.
En ik denk dat het voor het correcte plaatje ook van belang is, zodat het aantal mensen dat het afdoet als volledig onbelangrijk en ongevaarlijk en geen enkel probleem toch ook daalt.
Als jij al positief getest bent, neem ik aan dat je omgeving wel wat voorzichtiger te werk gaat. Ook zonder eigen test.
Snap je punt, maar het is praktisch onhaalbaar.![]()
Hier ws ook,quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Caland het volgende:
Vanaf morgen volledig thuiswerken bij ons bedrijf (waar dat kan), dus niet meer alleen Brabant.
Eén van de grootbanken.![]()
Die varianten hadden toch geen verschil in besmettelijkheid maar alleen in symptomen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt zeg ik toch, hoe verklaar je anders het extreme aantal besmettingen daar ten opzichte van de rest van de wereld?![]()
Dat is gewoon te zien als je de presco's volgt en alle uitspraken leest die gedaan zijn sinds 16 januari.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:02 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Door wie wordt dit vastgesteld? Door wij computerhelden die lekker zitten te typen hier?
Blind geloof hebben in de instanties is ook niet echt Nederlands. En ja, ook overheidsinstanties kunnen falen, zeker als ze dit 100 jaar lang niet meegemaakt hebben.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Caland het volgende:
![]()
Dat eerste weet ik niet, gaat wel bizar snel daar. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die varianten hadden toch geen verschil in besmettelijkheid maar alleen in symptomen?blablablabla![]()
Te laat met maatregelen vooral. De zogenaamde indamfase is daar mislukt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik niet, gaat wel bizar snel daar. Hoe verklaar je dat dan?![]()
Bespaar je de moeite, men denkt hier dat ze meer verstand hebben dan mensen die ervoor hebben gestudeerd. Daarnaast hoeft men hier geen verantwoordelijke beslissingen te maken, dus kunnen ze alles roepen (zoals letterlijk 17 miljoen mensen testenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:02 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Door wie wordt dit vastgesteld? Door wij computerhelden die lekker zitten te typen hier?)
![]()
Nou, laten we iig het gelukkig nieuwjaar wensen afschaffen en de 3 felicitatie zoenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat handen wassen en niet schudden er voor altijd inhouden vanaf nu!
Het komt wel goed met mij! Omgeving weet ervan, vanmiddag weer de dokter bellen.
Ik vind dat we dit virus ook positief kunnen inzetten.Go hard or go home![]()
Er vallen veel doden in Italië omdat de zorg het niet aankan, waardoor mensen nu sterven die niet waren getorven als er IC plekken beschikbaar waren geweestquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik niet, gaat wel bizar snel daar. Hoe verklaar je dat dan?![]()
Geen vuurwerk, geen kusjesquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, laten we iig het gelukkig nieuwjaar wensen afschaffen en de 3 felicitatie zoenen.
Ik vind dat we dit virus ook positief kunnen inzetten.
Alleen nog vette deegballen
wat een kutfeest![]()
Ik vermoed dat commerciele labs binnenkort in Nederland ook gaan testen omdat blijkt dat veel testen en daarna isoleren de enige weg is een uitbraak onder controle te krijgen. Op de huidige manier zal het aantal niet traceerbare besmettingen rap gaan toenemen is mijn inschatting.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Net terug vd dokter, ik heb een beginnende longontsteking.
Direct getest of het bacterieel was of niet, geen bacterie, dus geen antibiotica.
Nu 2dgn wachten op uitgebreide bloedtesten en rustig aan doen.![]()
Maar gelukkig volg ik dit topic niet, je zou er haast hypochonder van gaan worden![]()
![]()
Een lab is niet elk lab hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat commerciele labs binnenkort in Nederland ook gaan testen omdat blijkt dat veel testen en daarna isoleren de enige weg is een uitbraak onder controle te krijgen. Op de huidige manier zal het aantal niet traceerbare besmettingen rap gaan toenemen is mijn inschatting.
met een gc-ms doe je nu eenmaal nietzoveel als je RNA wil bekijken![]()
Maar buiten het aantal doden ligt het besmettingen daar ook bizar hoog. Zou kunnen dat de indamfase mislukt is, zoals Scrummie zet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er vallen veel doden in Italië omdat de zorg het niet aankan, waardoor mensen nu sterven die niet waren getorven als er IC plekken beschikbaar waren geweest
Blijft staan dat als ons dat wel lukt samen met de rest van Europa de schade beperkt kan blijven.
Daarom is vandaag zo belangrijk.blablablabla![]()
Zeker met de oproep om vooral niet de huisarts te bellen, maar thuis ''uitzieken'' bij (milde) klachten....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Zuid-Korea lijkt hoge cijfers te hebben maar die testen ook heel erg veel.
Ik denk dat er hier (en in heel veel andere landen) door beperkt testen heel veel gevallen niet (h)erkend worden.![]()
Bleek een officiële ziekte en hield daarmee op te bestaan, één van de medische mysteries van onze tijdquote:![]()
![]()
Top! Een beetje onrustig mag je best zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat handen wassen en niet schudden er voor altijd inhouden vanaf nu!
Het komt wel goed met mij! Omgeving weet ervan, vanmiddag weer de dokter bellen.
Ik denk ook wel dat er veranderingen zullen zijn die blijven zijn. Het thuiswerken, handen geven en "social distancing" zullen wel blijven.
Tja is het goed? Geen idee. We krijgen ook veel bacteriën van elkaar die kunnen bijdragen aan een gezond bestaan. Het zal wel in golven gaan. Misschien zijn ze daarom gaan buigen in Azie ooit.![]()
Beterschapquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Logician2.0 het volgende:
Direct getest of het bacterieel was of niet, geen bacterie, dus geen antibiotica.
Maar gelukkig volg ik dit topic niet, je zou er haast hypochonder van gaan worden
Virtueel durf ik nog wel te![]()
![]()
![]()
![]()
Dat laatste roept toch helemaal niemand, neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, men denkt hier dat ze meer verstand hebben dan mensen die ervoor hebben gestudeerd. Daarnaast hoeft men hier geen verantwoordelijke beslissingen te maken, dus kunnen ze alles roepen (zoals letterlijk 17 miljoen mensen testen)
![]()
Het hele verschil tussen die twee is niet aangetoond.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die varianten hadden toch geen verschil in besmettelijkheid maar alleen in symptomen?![]()
Jij quote één zin uit mijn reactie, dus ik zou zeggen: lees even verder en leer sarcasme herkennen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Goede reactie, echt.
Had je ook nog een realistisch idee?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb wel gekkere dingen gelezen hierquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste roept toch helemaal niemand, neem ik aan?![]()
Eens!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, laten we iig het gelukkig nieuwjaar wensen afschaffen en de 3 felicitatie zoenen.
Ik vind dat we dit virus ook positief kunnen inzetten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Beterschap man! Hopen dat het niet erger wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Logician2.0 het volgende:
Maar gelukkig volg ik dit topic niet, je zou er haast hypochonder van gaan worden![]()
Dat beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Een lab is niet elk lab he
met een gc-ms doe je nu eenmaal nietzoveel als je RNA wil bekijken
Tijdens de BSE uitbraak zijn commerciele labs ook gaan testen uiteindelijk.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Zuipen en vreten is voldoende feest. Net als kerst en alle andere kutdagen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Geen vuurwerk, geen kusjes
Alleen nog vette deegballen
wat een kutfeestGo hard or go home![]()
Ah, de man die gestudeerd heeft en zei dat het niet in de neus kon zitten en alleen met hoesten verspreid kon worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, men denkt hier dat ze meer verstand hebben dan mensen die ervoor hebben gestudeerd. Daarnaast hoeft men hier geen verantwoordelijke beslissingen te maken, dus kunnen ze alles roepen (zoals letterlijk 17 miljoen mensen testen)
![]()
Per hoofd van de bevolking?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar buiten het aantal doden ligt het besmettingen daar ook bizar hoog. Zou kunnen dat de indamfase mislukt is, zoals Scrummie zet.
Blijft staan dat als ons dat wel lukt samen met de rest van Europa de schade beperkt kan blijven.
Daarom is vandaag zo belangrijk.
Als je de lijn van Italië volgt van dag 20 tot dag 30 dan is er niet zo'n enorm verschil met NL.![]()
Ouch, zeer pijnlijk dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:16 schreef _I het volgende:
[..]
Ah, de man die gestudeerd heeft en zei dat het niet in de neus kon zitten en alleen met hoesten verspreid kon worden.![]()
Het WHO zei een tijdje geleden nog gefrustreerd te zijn over dat sommige landen zo laks zijn in de aanpak tegen het virus. Ellebooghoesten en -niezen, papieren zakdoekjes en geen handjes schudden zijn niet echt keiharde maatregelen.![]()
Zonder een beetje friemelen aan tante Annie is er voor mij echt geen zak meer aanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Zuipen en vreten is voldoende feest. Net als kerst en alle andere kutdagen.![]()
In Duitsland hetzelfde: zal wel griep zijn, niet testen. Grote verschil: wel ziekgemeld en geadviseerd thuis te blijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
We gaan hier ook achterlijk laks met griep om normaal gesproken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Dus ga lekker hoestend met koorts zoveel mogelijk je begeven tussen de mensen. We testen vooral zo min mogelijk totdat half Nederland hoestend doodziek is en dan BAM halen we in één keer Italië in.
Allemaal lekker doorwerken en collegas aansteken.![]()
Nederland is daar 1 van. Zo laks.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:17 schreef ToT het volgende:
Het WHO zei een tijdje geleden nog gefrustreerd te zijn over dat sommige landen zo laks zijn in de aanpak tegen het virus. Ellebooghoesten en -niezen, papieren zakdoekjes en geen handjes schudden zijn niet echt keiharde maatregelen.![]()
https://www.weerplaza.nl/(...)bijna-voorbij!/5996/
Laten we hopen dat de voorspelling dat warmer weer het virus dempt klopt
En anders alsnog
Lente
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 10:21:39 ]![]()
Ik gaf het eergisteren nog 9 dagen, dus nu nog 7, want dat was de dag waarop bij hun de chaos echt begon, we lopen 9 dagen achter op ze. Relatief eigenlijk nog minder gezien de relatieve bevolking.quote:[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Heeft iemand die CSV link nog van het RIVM?
Gevonden.
[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 10:25:24 ]![]()
Beterschap! En het is inderdaad maar goed dat je dit forum niet volgt, want dan ben je verder van huisquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:11 schreef Logician2.0 het volgende:
Maar gelukkig volg ik dit topic niet, je zou er haast hypochonder van gaan worden
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Had het al voorspeld, in de loop van deze week gaan de grote bedrijven dit allemaal toepassen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Caland het volgende:
De temperatuur van de koffie doodt smetstoffen geloof ik.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
We mogen hier geen handen meer schudden, maar de afdeling haalt nog wel kopjes koffie voor elkaar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: