SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier weer verder!"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moederquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:54 schreef Lingue het volgende:
Zo eindelijk weer tijd om de puppycam te bekijken. Wat is Cookie toch ook een lieverd en zo zorgzaam voor dr kroost. Mooi om te zien.
Hehe dat is Nori's coping mechanismequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef superkimmi het volgende:
Haha Nori is wel echt gek met die knuffel
Haha aaaahwquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moeder
[..]
Hehe dat is Nori's coping meganismeAls er iets spannends of leuks is moet ze altijd een knuffel hebben om mee rond te lopen. Als er bezoek komt, en als een van ons naar binnen komt ook, en nu dus vanwege de puppy's die ze ook spannend en leuk vindt. Soms heeft ze even geen knuffel (de dames laten ze regelmatig buiten slingeren en dan raken ze kwijt) en pakt ze een random iets zoals een klomp of laars ofzo. Als ze maar iets vast kan houden
Oh wat grappig. Onze Jack Russel Rocky deed dat ook altijd. Was dan altijd weer even zoeken waar hij je schoen had gelaten haha.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moeder
[..]
Hehe dat is Nori's coping meganismeAls er iets spannends of leuks is moet ze altijd een knuffel hebben om mee rond te lopen. Als er bezoek komt, en als een van ons naar binnen komt ook, en nu dus vanwege de puppy's die ze ook spannend en leuk vindt. Soms heeft ze even geen knuffel (de dames laten ze regelmatig buiten slingeren en dan raken ze kwijt) en pakt ze een random iets zoals een klomp of laars ofzo. Als ze maar iets vast kan houden
Ik ook maar toen bedacht ik mij dat ze dat wel moeten kunnen om de tepel te zoeken.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lingue het volgende:
Ik blijf mij toch iedere keer met een nestje verwonderen dat puppies na de geboorte al zo snel zich kunnen verplaatsen en over elkaar heen kunnen kruipen.
Het zijn uiteraard raszuivere Labradors met een stamboom, en alles (alle relevante gezondheidsonderzoeken) er op en er aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef Pinnenmutske het volgende:
Zijn het pure labradors of was het een kruising?
Foto's?
Doet hij het zo wel?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:13 schreef Sorella het volgende:
Bij mij doet de puppycam het niet, de link blijft grijs
Dank jequote:Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Doet hij het zo wel?
http://enterthelab.nl/Cam.php
En ja, ik ben het met iedereen eens, ze zijn verschrikkelijk schattig
Nóg snoeziger dan dit?! Jullie zitten echt in de 7e hemel momenteelquote:Op zondag 8 maart 2020 18:27 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik had vanochtend nog een paar foto's gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn echt super snoezig, in het echt nog leuker dan op de foto
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welquote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef BE het volgende:
De kinders hier smeken me of ze niet alsjeblieft toch ook een puppy mogen!![]()
Je zou toch bijna overstag gaan hè!
Awww, en je dan nog met liefde laten bijten ookquote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welMaar misschien helpt het om te bedenken dat ze nu nog lief en schattig zijn, maar dat het over 8 weken een stelletje kleine piranha's zijn met vlijmscherpe tandjes die graag speelgoed, schoenen, afstandsbedieningen en game console controlers opvreten
(dat is ook wat ik mezelf voorhoud, want eigenlijk zou ik wel héél graag puppy Roze willen houden...
)
Haha, ik snap dat volledig! Ze is wel heel schattig!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welMaar misschien helpt het om te bedenken dat ze nu nog lief en schattig zijn, maar dat het over 8 weken een stelletje kleine piranha's zijn met vlijmscherpe tandjes die graag speelgoed, schoenen, afstandsbedieningen en game console controlers opvreten
(dat is ook wat ik mezelf voorhoud, want eigenlijk zou ik wel héél graag puppy Roze willen houden...
)
Wel de lusten niet de lastenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, ik snap dat volledig!
En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.
Het blijft bij zwijmelen.![]()
Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzoquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Laysa het volgende:
De poepies....Cookie lijkt wel iets rustiger/ relaxter te worden?
Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgevenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, ik snap dat volledig! Ze is wel heel schattig!
En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.
Het blijft bij zwijmelen.![]()
👍 Duidelijke uitlegquote:Op zondag 8 maart 2020 20:33 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzo
[..]
Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgeven
Ja klopt, vanochtend was ze weer iets meer onrustig, ze had volgens mij ook naweeën weer. Buiten heeft ze even heel fanatiek een groot gat gegraven (dat doet een teefje instinctief als reactie op weeën en hormonen). Nu na het eten en verschonen is ze weer rustiger en ligt ze lekker in de kist, de pups hebben hun buikjes vol, alles is weer lekker schoon (voor zolang als dat duurt...) dus we kunnen weer even vooruitquote:Op maandag 9 maart 2020 07:49 schreef Lingue het volgende:
Awww toch zie je nog wel wat onrust bij Cookie. Liggen net alle puppy’s te drinken en dan sprint ze weg omdat ze wrs iets ziet.
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker isquote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:
En heeft de dierenarts al het pootje van puppy rood kunnen bekijken?
Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt.![]()
Ik zou dan niet moeilijk doen eigenlijk.
Inderdaad. Maar misschien mensen die later ook willen fokken.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is
De dierenarts zou er ergens rond 12u zijn, dus komt nog. Hij komt voor het plekje op het hoofd van puppy Wit, en hij mag ook even kijken naar het staartje van Rood (pootjes is niets mis mee verder).quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:
En heeft de dierenarts al het pootje van puppy rood kunnen bekijken?
Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt.![]()
Ik zou dan niet moeilijk doen eigenlijk.
quote:Op maandag 9 maart 2020 11:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Foto van vanochtend, ze groeien echt waar je bij staat![]()
[ afbeelding ]
Tja, toch wel denk ik.....wij wilde echt een gele en niet de zwarte die nog 'over' was...quote:Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is
Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staatquote:Op maandag 9 maart 2020 18:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat is cookie nu aan doen op de kast klimmen en liet vervolgens een schaaltje/voerbakje op pup hoofd liet vallen..
verder liggen alle mormels lekker slapen..
Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rustquote:Op maandag 9 maart 2020 19:20 schreef Lingue het volgende:
Awww, Cookie heeft echt even jouw nabijheid nodig om de rust proberen te pakken he?
Voor jou ook wel even extra inspannend om die rust voor Cookie te realiseren. Maar super lief en fijn voor Cookie.
Hopelijk is die hormonale schommeling snel voorbij voor haar. Had ze hier vorige keer ook zo een last van? Staat mij wel bij dat ze wat onrustiger was, maar heb het idee dat het nu wat erger is.
Maar alsnog doet Cookie het super! En is ze super zorgzaam voor de pups.
Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeelquote:Op maandag 9 maart 2020 20:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staatEn het is niet alsof ze zelf niets te eten krijgt, ze heeft vanavond een kilo voer weggewerkt (normaal krijgt ze 150 gram, even voor de beeldvorming). Maar het is een principe kwestie geloof ik voor haar. Als ze niet in de ren zit en ze ziet een kans dan móet ze het kattenvoer jatten
[..]
Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rustIk weet eigenlijk niet meer precies hoe het de vorige keer ging. Maar het hoort wel bij een bevalling, dat de teef de eerste dagen wat onrustig is. Het is niet zo gek dus, maar voor haar wel even wennen natuurlijk.
Daarnet zat ik er trouwens bij (waarschijnlijk super charmant midden in beeld met m'n ouwe huispakkloffie aan) niet vanwege de rust, maar omdat ze een harde plek had bij haar ene tepel. Die heb ik deels met de hand leeg gekolft en deels door een paar verschillende pups leeg laten drinken. Dan is het wel handig als ik er bij in zit om ze aan precies die ene tepel te houden en een beetje mee te helpen door met de hand te masseren terwijl de pup drinkt. Cookie vindt dat gelukkig alleen maar prettig en gezellig als ik er bij ben en vindt het niet erg als ik aan haar zit, dus dat is wel heel fijn. Ze is super braaf wat dat betreft
![]()
En ze heeft er ook een handje (pootje?) van trouwens om mij dingen te laten regelen. Als de pups door elkaar liggen of verspreid over de kist rondkruipen en piepen en ze wil ze voeden, dan komt ze naar mij toe en gaat me aankijken totdat ik de hint snap, met haar mee loop en de pups voor haar verzamel en aanlegZe vindt het geloof ik wel handig dat dat dan voor haar geregeld wordt. Ze is echt wel heel duidelijk in wat ze wil. Vanavond had ze honger en liep ze naar me toe, ging ze voor me zitten en blafte ze een keer naar me. Ze heeft me goed getraind
En ach, het is wel even extra inspannend maar ja, het is ook wel heel knus
Ja, normaal doen we daar niet zo aan en moeten de honden wel gewoon luisteren hoor, maar voor nu wordt ze een beetje extra verwend. En ze heeft het ook wel verdiend, een beetje extra liefde en aandacht want ze moet hard genoeg werkenquote:Op maandag 9 maart 2020 20:24 schreef maily het volgende:
[..]
Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeel![]()
Verder natuurlijk
Verschil in karakter is nog wat lastig op deze leeftijd. Sommigen lijken iets fanatieker dan anderen, maar dat is vaak ook een momentopname. Als ze honger hebben zijn ze allemaal even fanatiekquote:Op dinsdag 10 maart 2020 07:46 schreef vencodark het volgende:
Merk je al een beetje karakterverschillen aan de puppy’s?
Ik zag net 1 puppy in z’n 1tje een rondje maken langs de rand. Mooi hoe die pootjes al zo meewerken.
Dat zal net tijdens hun weegmoment zijn geweest dan inderdaadquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Lingue het volgende:
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor![]()
Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.
Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?
Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
Hier ben ik het mee eens!quote:
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:
En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopenAls je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk
Eentje maar, alleen puppy Wit (lichtgrijs bandje) heeft een borstvlekje en aan één voorpootje een paar witte teentjes. Maar ze staat gewoon op heel veel foto's, dan lijkt het misschien meerquote:
Mehh, ik weet niet... we hebben nu wel een (zo te lezen via de mail) leuk/enthousiast gezin dat komt kennismaken. Als ze in het echt ook leuk genoeg zijn dan moeten we dat toch misschien maar gewoon doen. Het is namelijk wel echt de verstandige optie om niet nu zelf een pup te houden, en dat zat eigenlijk ook niet in de planning.quote:
Met Rood gaat het heel goed, daar is totaal niet aan te merken dat ze een lastige geboorte heeft gehad. Ze gedraagt zich helemaal gemiddeld, groeit gemiddeld, geeft geen pijn of ongemak ergens aan... Ze lijkt het allemaal prima doorstaan te hebbenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:55 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens!
Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
Ja, dat snap ik ook echt niet... Het is dus ook ontzettend ongezond om een pupje op zo'n jonge leeftijd al te castreren/steriliseren. Totaal belachelijk, het diertje lijdt er onder, en ik snap écht niet dat mensen (kopers) daar in mee gaan. Maar goed, doedels zijn hip. En gezien de bedragen die er voor betaald worden kan ik me ook ergens wel indenken dat je dan misschien meer opportunistische kopers krijgt die denken nou ik schaf zo'n hond aan, doe ook een paar nestjes en loop dan lekker binnen. Maar ik denk dat de oplossing moet zitten in het contact en de communicatie tussen fokker en koper, en niet in baby's castreren/steriliseren. Ik vind het onethisch ook van die fokker. Bah.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:06 schreef Koningin het volgende:
[..]
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
Jup... Gewoon omdat ze lief is en omdat je deze lijn voort gaat zettenquote:
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zoquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Laysa het volgende:
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
Ik zag ook snauwen en niks gevaarlijksquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zoWe moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.
Paar foto's nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blauw is het reutjequote:
Is niet zo duidelijkquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Op foto 4 is puppy roze? Ik dacht wit.
Ik wil liefkozend in haar oortjes bijten.![]()
Was inderdaad Roze op die foto'squote:
In het echt glimmen ze ook, het zijn net glanzende dikke molletjesquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef _flore het volgende:
Foto's met rijtje puppy's aan de tap![]()
![]()
![]()
Foto van puppy onder/langs de stang met knuffel en tongetje![]()
![]()
![]()
En ze glimmen zo mooi! Of lijkt dat maar zo?
Ja dat worden ze zeker! Kijk:quote:
Dat werkt zeker!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Weet niet of dit zo werkt, maar wilde dit filmpje proberen te delen:
Probeersel...
Aaawww 💜quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
Nog een keer dan, hierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:25 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥
Gaat goedquote:
Die mensen zouden donderdag komen, maar belden af want één gezinslid lag met koorts en griep in bed en kon niet mee. Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdownquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:13 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ze worden nu wel echt met de dag leuker inderdaad, ze gaan nu echt al een beetje op avontuur, en ik vind die leuke kleuren bandjes zo zoet![]()
Hoe ging de afspraak met het reservegezin? Dat was woensdag toch?
Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Miss_Isis het volgende:
...Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdown)
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown?
Goed bezig in ieder gevalquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaIk loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready
![]()
Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken
In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaIk loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready
![]()
Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken
Mwah, zo'n vaart zal het wel niet lopen verwacht ik. Tenzij het hele huis hier zwaar ziek zou zijn door Corona (of de nieuwe eigenaren) lijkt het me niet zo'n probleem. En we hebben nog 7 weken de tijd voor het zover is, hopelijk is die hele crisis dan een beetje uitgedoofdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?
Ja, Roze is nu op dit moment officieel een week oudquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Lingue het volgende:
Ze beginnen echt steeds krachtiger te drinken. En worden steeds meer puppy's ipv molletjes.
Wat een vooruitgang en dan zijn ze een week oud. Time flies!
idd..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:32 schreef Laysa het volgende:
Rood is bezig met een ontsnapping uit de box
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zienquote:Op maandag 16 maart 2020 14:32 schreef Angelfrouk het volgende:
Gaan ze meer op de loop? Omdat het plankje er nu ook overdag in staat.
Ja zoiets inderdaad ...quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
@:Miss_Isis ik zou het sowieso niet door laten gaan.
Heel onhandig, maar misschien kan het via Skype?
Dit. Gewoon niet doen!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Dit, ik zou dat ook niet doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Wees blij dat ze daar eerlijk over zijn. Skypen of facetimen!!!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zien![]()
Ik ben erg benieuwd wat er vanavond op de persconferentie besloten wordt mbt het hele Covid-19 gebeuren. We hebben morgenavond een kennismakingsgesprek gepland voor een bruin teefje maar één van die gezinsleden is behoorlijk ziek geweest; hoge koorts en een week in bed. De rest was een beetje verkouden. Het gaat nu ietsje beter, en of het Corona was of gewone griep is niet bekend, maar ik hoop dat we niet besmet worden als we ze hier thuis krijgen... Een verkoudheid kan ik nog wel hebben maar ik zie het niet zo zitten om ziek te worden en/of twee zieke kinderen en een zieke man te moeten verzorgen icm een nest pupsMaar goed, eerst maar afwachten of het überhaupt nog door kan gaan en we niet vanaf vanavond in lockdown moeten, natuurlijk. In dat geval zouden we het eerste puppy-knuffel-moment op 28 maart ook af moeten blazen/verzetten.
Eens. In deze tijden moet je echt het risico op verspreiding van de besmetting zoveel mogelijk vermijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Mja, ik weet het echt niet. Mijn man is erg voor het gewoon door laten gaan van de afspraak. Hij heeft ook zoiets van we worden toch wel een keer ziek, dus dan maar nu meteen dan zijn we er na twee weken verkoudheid vanaf (hij vergeet even dat je ook pech kan hebben en één of meer mensen van het gezin een week strontziek in bed kunnen liggen met hoge koorts). Die mensen zelf wilden het ook heel erg graag gewoon door laten gaan.
Ik zit zelf een beetje in tweestrijd. Ik kan ze natuurlijk in huis uitnodigen maar wel 1,5 m afstand houden en geen handen geven enzo, dan is de kans op besmetting (áls een van hen überhaupt besmettelijk zou zijn) denk ik vrij klein. Ik vind het wel erg belangrijk om mensen in het echt te zien voor ik toezeggingen doe, Skype of Facetime is ook een optie, maar het liefst zie ik ze toch echt voor me...
En uitstellen vind ik ook niet ideaal. Ik wil liever niet te lang wachten voordat ik het pupje aan iemand verzeg. Zeker niet omdat ik het liefst eentje (Roze) zelf wil houden. En als ik dan te lang wacht dan weet ik vrij zeker dat ik geen afstand meer wil doen. Maar ik wil ook dat de nieuwe eigenaren de tijd hebben om alvast kunnen bonden met de pup via de facebookgroep en de foto's en filmpjes enzo. Als ik mensen nog weken lang aan het lijntje moet houden zonder toezeggingen is dat ook niet prettig.
Nouja, ik denk er nog maar even over navanavond belt ze me terug en dan maken we een definitieve afspraak.
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.
Als iemand in jullie gezin mogelijk een week in bed komt te liggen is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Maar als iemand van jullie besmet raakt en geen symptomen heeft. En daarmee gaat werken/winkelen etc en dan een ander besmet die kwetsbaarder is, die wellicht in het ziekenhuis terecht komt, misschien zelfs komt te overlijden, is je dat een live bezoek waard? Ook met de digitale middelen die er tegenwoordig zijn?
Was het voor puppy Roze?!quote:Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...
Wat een frummeltjesquote:Op maandag 16 maart 2020 20:20 schreef Miss_Isis het volgende:
Paar foto's nog van vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frummel wil ook héél graag de puppy's van dichtbij bekijken:
[ afbeelding ]
En Lily ook:
[ afbeelding ]
De rand van de kist ligt erg lekker schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een filmpje van vanochtend, hele hongerige pupjes
Klopt. Zelfde foutmelding als het vorige filmpje 😢quote:Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Wat een frummeltjes
Filmpje werkt niet
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...
Nood breekt wetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.![]()
Maar al met al: toch ook het verstand gebruiken. Eigenlijk kun je haar niet houden toch?![]()
Dat zei je eerder.
Ja nee, het was voor *een* bruin teefje. Welk pupje precies bij welke familie gaat wonen beslissen we pas officieel met 7 weken. Maaaaar als er een bruin teefje 'over' zou blijven en hier blijft wonen dan wordt dat natuurlijk mijn keuze, puppy Roze. Wit en Rood zouden we dan verdelen over de twee andere gegadigden. Als we nog wel een extra stel mensen er bij nemen dan bepalen we als de pups 7 weken zijn wie van de drie stellen voor een bruin teefje precies Roze, Rood of Wit krijgt.quote:
Ze gaat ook wel uit zichzelf liggen, maar als ik haar er bij in doe en er bij ben dan laat ze mij het regelen. En eerlijk gezegd is het ook een stukje ongeduld van mijn kant, ik wil liever niet 10 minuten staan wachten tot ze besluit te gaan liggen, ik doe het liever direct zodat ik kan controleren dat alle puppy's goed liggen en goed kunnen drinken. Zo managen we ook de groei van de pups een beetje; degenen die het minst zijn gegroeid de afgelopen dag krijgen voorrang, en die help ik door ze aan een goede tepel te leggen en zo. Dat is handiger als dat een beetje snel geregeld kan wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 22:14 schreef mrien het volgende:
Wat een gepiep! Gaat cookie ook uit haarzelf liggen voor het voeden of wacht ze echt op jou?
Mja, kunnen, kunnen... het kán opzich best wel, het is alleen niet echt optimaal. Wel houden of niet houden heeft allebei voor- en nadelen. Nadelen zijn vooral praktisch (kost geld, kost tijd) voordelen zijn vooral gevoelsmatig (puppyquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.![]()
Maar al met al: toch ook het verstand gebruiken. Eigenlijk kun je haar niet houden toch?![]()
Dat zei je eerder.
Haha ja dat zag er ongetwijfeld super charmant uit op de cameraquote:
Was niks mee, hoor, hoe het eruit zag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja nee, het was voor *een* bruin teefje. Welk pupje precies bij welke familie gaat wonen beslissen we pas officieel met 7 weken. Maaaaar als er een bruin teefje 'over' zou blijven en hier blijft wonen dan wordt dat natuurlijk mijn keuze, puppy Roze. Wit en Rood zouden we dan verdelen over de twee andere gegadigden. Als we nog wel een extra stel mensen er bij nemen dan bepalen we als de pups 7 weken zijn wie van de drie stellen voor een bruin teefje precies Roze, Rood of Wit krijgt.
[..]
Ze gaat ook wel uit zichzelf liggen, maar als ik haar er bij in doe en er bij ben dan laat ze mij het regelen. En eerlijk gezegd is het ook een stukje ongeduld van mijn kant, ik wil liever niet 10 minuten staan wachten tot ze besluit te gaan liggen, ik doe het liever direct zodat ik kan controleren dat alle puppy's goed liggen en goed kunnen drinken. Zo managen we ook de groei van de pups een beetje; degenen die het minst zijn gegroeid de afgelopen dag krijgen voorrang, en die help ik door ze aan een goede tepel te leggen en zo. Dat is handiger als dat een beetje snel geregeld kan worden
[..]
Mja, kunnen, kunnen... het kán opzich best wel, het is alleen niet echt optimaal. Wel houden of niet houden heeft allebei voor- en nadelen. Nadelen zijn vooral praktisch (kost geld, kost tijd) voordelen zijn vooral gevoelsmatig (puppyen de zekerheid dat ik een dochter van Cookie kan houden wat ik graag wil).
[..]
Haha ja dat zag er ongetwijfeld super charmant uit op de camera![]()
maar inderdaad, zo even bewerken en dan straks delen met alle puppy-mensen
![]()
Voor nu nog een keer het filmpje in de herhaling (volgens mij is dat als ik het via Facebook link beperkt zichtbaar ofzo). Klik hier!
En hier nog maar eentje.
Oh kom op nou F! Zo ontzettend goed voor opgroeiende (jongens-) pubers!!!quote:Op maandag 16 maart 2020 22:11 schreef BE het volgende:
Ik probeer manlief warm te krijgen om ons dan maar op te offeren als jij het niet kan opbrengen.![]()
![]()
Maar hij wil nog niet echt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:57 schreef Gaoxing het volgende:
Oh
[..]
Oh kom op nou F! Zo ontzettend goed voor opgroeiende (jongens-) pubers!!!
Is ook helemaal zo. En het siert jullie ook dat jullie er op die manier over denken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:14 schreef BE het volgende:
[..]
Het grappige is dat F. vroeger altijd honden gehad heeft thuis en er ook helemaal gek mee was.
En ik gun het de jongens ook echt van harte, maar het is ook echt niet iets dat je zomaar even moet doen natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:26 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Is ook helemaal zo. En het siert jullie ook dat jullie er op die manier over denken.
Edit: de rest gooi ik even op je app 😉
Puppy Paars woonde inderdaad op onze naam op een ander adres, maar haar hebben we conform het contract overgeschreven op naam van haar baasjes toen ze helaas elleboogproblemen ontwikkelde. Daarmee was ze - uiteraard- niet geschikt om nog een nestje te krijgen, en dus werd ze officieel van onze naam afgeschreven. Inmiddels is ze geopereerd en helemaal hersteld, en ze is hier in januari nog een weekje geweest met haar 'zus' toen hun baasjes er een weekje tussenuit gingen. Maar het spreekt voor zich dat je daar niet mee moet willen fokken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Najieto het volgende:
Jullie hebben toch ook nog puppy paars die op een ander adres logeert? Of hebben jullie daar definitief afstand van gedaan?
Klopt helemaal, aan een hond zit je 10-15 jaar vast, en dat is beslist geen impulsaankoop. Daar moet het hele gezin voor de volle 100% achter staan, want het is een heleboel werk en je moet er altijd rekening mee houden. Beslist niet iets om zomaar te doen omdat de foto's zo schattig zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:14 schreef BE het volgende:
[..]
Het grappige is dat F. vroeger altijd honden gehad heeft thuis en er ook helemaal gek mee was.
En ik gun het de jongens ook echt van harte, maar het is ook echt niet iets dat je zomaar even moet doen natuurlijk.
twitter:ladyhaja twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:35:31we all – and i cannot stress this enough – need this right now. possibly the greatest short film ever made. https://t.co/FzvtrmC70D reageer retweet
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:42 schreef maily het volgende:
Ook leuk voor jullie!! @:Miss_Isistwitter:ladyhaja twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:35:31we all – and i cannot stress this enough – need this right now. possibly the greatest short film ever made. https://t.co/FzvtrmC70D reageer retweet
Volgens mij is het een boefjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:17 schreef vencodark het volgende:
Wat maakt puppy roze nu zo extra speciaal?![]()
Niks eigenlijk... Ze zijn allemaal leuk en schattig maar ik vind haar gewoon de leukstequote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:17 schreef vencodark het volgende:
Wat maakt puppy roze nu zo extra speciaal?![]()
Nog een klein weekje denk ik. Meestal gaan de oogjes open als ze 14 dagen zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:23 schreef Meridiaan het volgende:
Wanneer gaan de oogjes open? Het zijn nu net van die rolmopsjes
Twee weken alweer ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:28 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, ze zijn iets eerder dan verwacht... We hebben oogjes!![]()
Zwart:
[ afbeelding ]
Roze:
[ afbeelding ]
Wit:
[ afbeelding ]
Blauw:
[ afbeelding ]
Geel:
[ afbeelding ]
Rood:
[ afbeelding ]
Het stelt niet heel veel voor nog, die oogjes, maar het gaat nu snelZe lopen ook al steeds beter, de buikjes komen echt duidelijk van de grond. Er wordt ook meer geblaft en gejankt nu, het worden nu echt al bijna echte hondjes. En het groeit maar door... Inmiddels weegt de lichtste 1374gr en de zwaarste 1481gr!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:28 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, ze zijn iets eerder dan verwacht... We hebben oogjes!![]()
Zwart:
[ afbeelding ]
Roze:
[ afbeelding ]
Wit:
[ afbeelding ]
Blauw:
[ afbeelding ]
Geel:
[ afbeelding ]
Rood:
[ afbeelding ]
Het stelt niet heel veel voor nog, die oogjes, maar het gaat nu snelZe lopen ook al steeds beter, de buikjes komen echt duidelijk van de grond. Er wordt ook meer geblaft en gejankt nu, het worden nu echt al bijna echte hondjes. En het groeit maar door... Inmiddels weegt de lichtste 1374gr en de zwaarste 1481gr!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook. Geel stond eventjes op de pootjes, maar tuimelde hals over kop over rood heen. 😂quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zag net iets lopen.
Of het kruipen zag er uit als lopen.
Klopt, ze beginnen nu echt met lopenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zag net iets lopen.
Of het kruipen zag er uit als lopen.
Ja, en behoorlijk wat geluid ookquote:
Wauwquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:33 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, en behoorlijk wat geluid ook![]()
Nog een paar extra foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frummel vindt het ook heeeel leuk, die puppy's. Ze wil er heel graag bij en is echt gefascineerd door ze. Tegelijkertijd vindt ze het ook een beetje spannend en weet ze niet heel goed wat ze er mee aan moet. We letten dus goed op dat de contactmomentjes leuk blijven voor alle betrokkenen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als mama er even niet is dan wil tante Lily maar wat graag helpen. Die is tegenwoordig ook regelmatig even bij de pups te vindenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef Angelfrouk het volgende:
Aww... Eentje (blauw of zwart?) lag op de rug achter in de kist. Hij/zij kon niet omdraaien, hoe het ook geprobeerd werd. Hij/zij lag tussen twee knuffels klem. Gelukkig was mama in de buurt om even te helpen.
Tuurlijk, bij deze!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:10 schreef Lingue het volgende:
Oh wat zijn ze mooi en schattig![]()
![]()
![]()
Mag het laatste filmpje in de herhaling?
Ahw!quote:
Ja, en ze gebruiken ze om uit te brekenquote:
Oh dat had ik nog niet verteld denk ik? Ze gaan niet specifiek voor puppy Roze maar voor een van de drie bruine teefjes, en de kennismaking ging goed. Ze zijn afgelopen donderdag al geweest, ze belden of ze alsjeblieft eerder mochten komen omdat ze bang waren dat er voor dit weekend een lockdown zou zijn en ze dan te laat zouden zijn. Het waren aardige mensen en ze wilden heel graag een pup, hadden goede omstandigheden, dus we hebben de verstandige keuze gemaakt en één van de drie bruine teefjes gaat tzt naar hen. Roze blijft dus niet bij ons... tenzij er bij één van de drie gezinnen voor een bruin teefje iets tussen zou komen. In dat geval neem ik dat als teken van het universum dat ze bij ons moet blijvenquote:Op zondag 22 maart 2020 19:55 schreef Veritas79 het volgende:
Hoe ging het interview met de mensen die belangstelling hadden voor puppy roze?
Ehh, met moeite, denk ikquote:Op zondag 22 maart 2020 20:42 schreef _flore het volgende:
Hahaha geweldig wat een krioelende beestenboel![]()
![]()
![]()
Hoe doe je dat als het er tien zijnDan is helemaal niet meer te overzien wie waarheen uitgebroken en onder gekropen is
![]()
Volgevreten zeehondjes stadium![]()
Nori wil vooral bij mij zijn als ik daar op de grond zit, dan wil ze er bij in om met mij te knuffelen. Maar met de puppy's heeft ze niet zo heel veel. Straks als ze iets interactiever zijn misschien wel weer, maar nu hoeft het van haar niet zo heel nodig.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:03 schreef Veritas79 het volgende:
Komt oma nori wel bij de pups of heeft ze er niets mee?
Ja, dat hopen wij ookquote:Op zondag 22 maart 2020 22:41 schreef Lingue het volgende:
Wat een gezellige boel. En wat kunnen ze steeds beter hun pootjes gebruiken zeg. Echt lekker op ontdekkingstocht. Lief!![]()
ah een goede match dus voor het 3e bruine teefje! Fijn dat alles nu rond is. En hopelijk blijven ze allemaal gezond zodat je nog een 3e ronde mini cookies kunt hebben over een tijd. En je dan een teefje kunt houden.
Nee Frummel is zelf nog erg jong, ze is van oktober 2018. Het vorige nestje was geboren eind september 2018 en heeft ze dus ook niet meegemaakt. We (eigenlijk mijn ouders) kregen haar 2 weken na het vertrek van de pups toen. Ze vindt de puppy's inderdaad héél erg leuk, ze wordt er spontaan een beetje broeds van heb ik het idee. Als er een pup piept rent ze er direct naartoe en het liefst wil ze er tussen liggen. Ze snapt het alleen niet helemaal wat precies de bedoeling is, en ze is natuurlijk best klein dus de pups zouden haar, zeker als ze iets groter zijn, onbedoeld pijn kunnen doen. Dus we letten goed op dat alles leuk blijft gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 21:46 schreef mootie het volgende:
Was Frummel er bij de andere nestjes ook al? Hij of zij lijkt het echt tof te vinden.
Dat was een poes dan, onze Taya (inmiddels al bijna 16 en nu de oudste die we hebben)quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:01 schreef Pippi het volgende:
Zojuist keek ik naar mams en de puppies, liep er een rode kater door het beeld
Ja, dat was puppy Geel! Die is ondernemend bezig vanavond.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:20 schreef Angelfrouk het volgende:
Er wordt geprobeerd uit te breken. Ik heb geen idee welke, maar eentje hing met het koppie over de plank en probeerde de achterpootjes op te trekken.
Wat een superleuke filmpjes!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat was een poes dan, onze Taya (inmiddels al bijna 16 en nu de oudste die we hebben)
[..]
Ja, dat was puppy Geel! Die is ondernemend bezig vanavond.
Ik had nog een paar filmpjes, voor de liefhebber
één
twee
drie
En ze blijft braaf liggen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef BE het volgende:
Volgens mij probeert er nu een pup bij Frummel te drinken.
Kijk maar uit, straks raakt ze schijnzwanger.
Bij dezequote:Op woensdag 25 maart 2020 07:05 schreef Angelfrouk het volgende:
Mogen de filmpjes weer in de herhaling? Ze doen het niet.
Klopt, puppy Zwart zat driftig te sabbelenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef BE het volgende:
Volgens mij probeert er nu een pup bij Frummel te drinken.
Kijk maar uit, straks raakt ze schijnzwanger.
Ja, er zijn ergere dingen in de wereld natuurlijk, maar ik vind het toch al met al wel een beetje kutquote:Op donderdag 26 maart 2020 10:15 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat een super lieve filmpjes![]()
Wat ontzettend balen van al dat gedoe in fokkersland... het was zo fijn geweest als dat chippen inderdaad gewoon nog lekker thuis kon gebeuren zodat je erbij kan zijn en ze gerust kan stellen enzo.
Dat oogonderzoek is ook stom. Kunnen die ogen zó snel achteruitgaan dat het onderzoek van de vorige keer niet meer geldig is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat lopen ze trouwens ineens goed.![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:30 schreef vencodark het volgende:
Ooh heerlijk, dat geknuffel.
Ik wil ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat lopen ze trouwens ineens goed.![]()
Heerlijk om te zien!
Ik was altijd al jaloers op jullie, maar nu helemaal. Thuis opgesloten zitten maar dan met dit om je heen!
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:27 schreef Laysa het volgende:
Het is toch echt weer een plezier en genot om bij jullie de cam te bekijken.
Miss I. nu knuffelend met pups en rode poes en daarstraks werd Frummel bijna opgegeten door de pups en alles was ok
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:30 schreef vencodark het volgende:
Ooh heerlijk, dat geknuffel.
Ik wil ook.
Ik ben anders heel knuffelbaar hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat lopen ze trouwens ineens goed.![]()
Maar ik neem het je niet kwalijk, ik zou zelf ook de voorkeur geven aan de puppy's
Over een week ongeveerquote:Hun tandjes komen nu net door, ze bijten op vingers en tenen nu en je kunt dan goed de hoektandjes voelen die net zijn doorgekomen.
Ze hebben vandaag al wel een voorproefje op vaste voeding gehad; vanochtend heb ik ze voor de eerste keer ontwormd. Het standaard schema voor pups is 2-4-6-8-12 weken, maar wij doen 3-5-7-9-12 weken. Met twee weken zijn ze nog zó klein... Vandaar dat ik liever nog een weekje wacht. tot nu toe hebben we nog nooit wormen gezien trouwens, dood of levend, en vandaag ook niet. Ben ik wel blij mee, want dan was er dus in ieder geval geen sprake van een heftige infectie. Ze zeggen dat elke pup altijd geïnfecteerd is met spoelwormen (ingekapselde spoelwormlarven infecteren pups al in de baarmoeder en via de moedermelk), maar tot nu toe hebben we nog geen duidelijke infecties meegemaakt bij de pups of de volwassen honden. Maar voor de zekerheid ontwormen we uiteraard wel, om te voorkomen dat ze een enorme infectie zouden krijgen.
Het ontwormen is de eerste keer altijd nogal een smeerbende, want hoewel er op de verpakking staat 'smakelijke ontwormingspasta' zijn de pups het daar nog niet zo mee eens. Het is nogal een schok ook, van warme moedermelk naar vieze koude wormpasta. Hoe soepel ik het ook bij de pups naar binnen schuif, een groot deel spugen ze uit en smeren ze over zichzelf en hun omgeving heen. Ik heb vanmiddag dus ook nog de nodige opgedroogde anti-worm-pasta vlekken uit de vacht van de pups kunnen kammen. Over twee weken krijgen ze nog een keer een andere pasta, en over vier weken een pilletje. Die kun je tenminste verstoppen in een klontje vlees, dat is dan vaak zo gebeurd.
Ja, het kan beslist erger. Dit is wel een heel prettige afleiding moet ik zeggenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:47 schreef BE het volgende:
[..]
Heerlijk om te zien!
Ik was altijd al jaloers op jullie, maar nu helemaal. Thuis opgesloten zitten maar dan met dit om je heen!![]()
Bah, antiworm-mondje
Arme Blauw zit helemaal onder de antiwormpasta![]()
![]()
Lily checkt even wat er precies gebeurt is
En na die vieze prut maar gauw een slokje drinken in de schone kist:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
De tijd vliegt! Ze zijn alweer drie weken oud vandaag, dus helaas... Ze mogen nu in de hele ren, en dat betekent nieuw speelgoed, nieuw (meer) uitzicht, maar helaas ook een extra grote dode hoek van de camera. Ellek voordeel heb z'n nadeelquote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:44 schreef mootie het volgende:
Kunnen we even een week terug? Ze zijn veeeel te mobiel, al uren uit beeld. Zie alleen een staartje wiegen in een hoekje
Dat vond ik ook. Het koppie lijkt ook wel breder.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben verliefd op rood![]()
Lijkt op de een of andere manier wat boller ofzo
Ophalen kan nog steeds, ik denk/hoop/verwacht op dit moment ook niet echt meer dat er een lockdown zal komen dus ik denk dat het ophalen geen probleem gaat worden. Mits we uiteraard voldoende afstand houden en dergelijke. De mensen komen volgend weekend ook voor het eerst puppyknuffelen. Weliswaar kort, en alleen de stellen/gezinnen zelf, en als het even kan buiten en uiteraard blijven wij op afstand, maar toch. Als de situatie niet verslechterd komen ze als de pups 6 weken zijn een tweede en laatste keer knuffelen, en dan met 8 weken (eerste weekend van mei) ophalen. Mocht er toch een lockdown zijn rond die tijd dan zien we dat dan wel weer. We hebben opzich wel de ruimte dus ze zouden als het echt nodig is best langer kunnen blijven. Dat is alleen niet per se heel leuk, en kost wel behoorlijk veel extra werk (en geld) voor onsquote:Op zondag 29 maart 2020 08:32 schreef Adnap het volgende:
Ohhh echt het smeltgehalte is ontzettend groot
Wat gaat het hard !
Hoe doen jullie dat als straks de corona maatregelen worden verlengd ? Met ophalen bedoel ik
Ja dat klopt ook wel, ik noem haar liefkozend mijn kleine walrusjequote:Op zondag 29 maart 2020 11:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben verliefd op rood![]()
Lijkt op de een of andere manier wat boller ofzo
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:33 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil er wel eentje overnemen voor een wc-rol.
3-laags.![]()
Het gaat prima met zequote:Op maandag 30 maart 2020 14:05 schreef Pinnenmutske het volgende:
hoe gaat het nu met de frummeltjes in deze woelige tijd?
Ja Lily vindt het heel gezellig, en Frummel is zelfs bijna obsessief waar het de puppy's betreft. Wel heel lief hoor, maar ze wil er het liefst steeds bij liggen en tussen slapen. Ze likt ook alle puppybillen schoon de hele tijd, ze moedert vol overgave meequote:Op maandag 30 maart 2020 16:39 schreef Lingue het volgende:
Lily is wel echt in haar element zo he! Kwispelende staart en op de rug liggen en spelen met puppy's.![]()
![]()
En frummel is ook zo een schatje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |