Dit. Gewoon niet doen!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
@:Miss_Isis ik zou het sowieso niet door laten gaan.
Heel onhandig, maar misschien kan het via Skype?
Dit, ik zou dat ook niet doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Wees blij dat ze daar eerlijk over zijn. Skypen of facetimen!!!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zien![]()
Ik ben erg benieuwd wat er vanavond op de persconferentie besloten wordt mbt het hele Covid-19 gebeuren. We hebben morgenavond een kennismakingsgesprek gepland voor een bruin teefje maar één van die gezinsleden is behoorlijk ziek geweest; hoge koorts en een week in bed. De rest was een beetje verkouden. Het gaat nu ietsje beter, en of het Corona was of gewone griep is niet bekend, maar ik hoop dat we niet besmet worden als we ze hier thuis krijgen... Een verkoudheid kan ik nog wel hebben maar ik zie het niet zo zitten om ziek te worden en/of twee zieke kinderen en een zieke man te moeten verzorgen icm een nest pupsMaar goed, eerst maar afwachten of het überhaupt nog door kan gaan en we niet vanaf vanavond in lockdown moeten, natuurlijk. In dat geval zouden we het eerste puppy-knuffel-moment op 28 maart ook af moeten blazen/verzetten.
Eens. In deze tijden moet je echt het risico op verspreiding van de besmetting zoveel mogelijk vermijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Mja, ik weet het echt niet. Mijn man is erg voor het gewoon door laten gaan van de afspraak. Hij heeft ook zoiets van we worden toch wel een keer ziek, dus dan maar nu meteen dan zijn we er na twee weken verkoudheid vanaf (hij vergeet even dat je ook pech kan hebben en één of meer mensen van het gezin een week strontziek in bed kunnen liggen met hoge koorts). Die mensen zelf wilden het ook heel erg graag gewoon door laten gaan.
Ik zit zelf een beetje in tweestrijd. Ik kan ze natuurlijk in huis uitnodigen maar wel 1,5 m afstand houden en geen handen geven enzo, dan is de kans op besmetting (áls een van hen überhaupt besmettelijk zou zijn) denk ik vrij klein. Ik vind het wel erg belangrijk om mensen in het echt te zien voor ik toezeggingen doe, Skype of Facetime is ook een optie, maar het liefst zie ik ze toch echt voor me...
En uitstellen vind ik ook niet ideaal. Ik wil liever niet te lang wachten voordat ik het pupje aan iemand verzeg. Zeker niet omdat ik het liefst eentje (Roze) zelf wil houden. En als ik dan te lang wacht dan weet ik vrij zeker dat ik geen afstand meer wil doen. Maar ik wil ook dat de nieuwe eigenaren de tijd hebben om alvast kunnen bonden met de pup via de facebookgroep en de foto's en filmpjes enzo. Als ik mensen nog weken lang aan het lijntje moet houden zonder toezeggingen is dat ook niet prettig.
Nouja, ik denk er nog maar even over navanavond belt ze me terug en dan maken we een definitieve afspraak.
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.
Als iemand in jullie gezin mogelijk een week in bed komt te liggen is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Maar als iemand van jullie besmet raakt en geen symptomen heeft. En daarmee gaat werken/winkelen etc en dan een ander besmet die kwetsbaarder is, die wellicht in het ziekenhuis terecht komt, misschien zelfs komt te overlijden, is je dat een live bezoek waard? Ook met de digitale middelen die er tegenwoordig zijn?
Was het voor puppy Roze?!quote:Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...
Wat een frummeltjesquote:Op maandag 16 maart 2020 20:20 schreef Miss_Isis het volgende:
Paar foto's nog van vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frummel wil ook héél graag de puppy's van dichtbij bekijken:
[ afbeelding ]
En Lily ook:
[ afbeelding ]
De rand van de kist ligt erg lekker schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een filmpje van vanochtend, hele hongerige pupjes
Klopt. Zelfde foutmelding als het vorige filmpje 😢quote:Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Wat een frummeltjes
Filmpje werkt niet
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...
Nood breekt wetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.![]()
Maar al met al: toch ook het verstand gebruiken. Eigenlijk kun je haar niet houden toch?![]()
Dat zei je eerder.
Ja nee, het was voor *een* bruin teefje. Welk pupje precies bij welke familie gaat wonen beslissen we pas officieel met 7 weken. Maaaaar als er een bruin teefje 'over' zou blijven en hier blijft wonen dan wordt dat natuurlijk mijn keuze, puppy Roze. Wit en Rood zouden we dan verdelen over de twee andere gegadigden. Als we nog wel een extra stel mensen er bij nemen dan bepalen we als de pups 7 weken zijn wie van de drie stellen voor een bruin teefje precies Roze, Rood of Wit krijgt.quote:
Ze gaat ook wel uit zichzelf liggen, maar als ik haar er bij in doe en er bij ben dan laat ze mij het regelen. En eerlijk gezegd is het ook een stukje ongeduld van mijn kant, ik wil liever niet 10 minuten staan wachten tot ze besluit te gaan liggen, ik doe het liever direct zodat ik kan controleren dat alle puppy's goed liggen en goed kunnen drinken. Zo managen we ook de groei van de pups een beetje; degenen die het minst zijn gegroeid de afgelopen dag krijgen voorrang, en die help ik door ze aan een goede tepel te leggen en zo. Dat is handiger als dat een beetje snel geregeld kan wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 22:14 schreef mrien het volgende:
Wat een gepiep! Gaat cookie ook uit haarzelf liggen voor het voeden of wacht ze echt op jou?
Mja, kunnen, kunnen... het kán opzich best wel, het is alleen niet echt optimaal. Wel houden of niet houden heeft allebei voor- en nadelen. Nadelen zijn vooral praktisch (kost geld, kost tijd) voordelen zijn vooral gevoelsmatig (puppyquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet toevallig dat het om puppy roze gaat. Dat is het lot.![]()
Maar al met al: toch ook het verstand gebruiken. Eigenlijk kun je haar niet houden toch?![]()
Dat zei je eerder.
Haha ja dat zag er ongetwijfeld super charmant uit op de cameraquote:
Was niks mee, hoor, hoe het eruit zag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja nee, het was voor *een* bruin teefje. Welk pupje precies bij welke familie gaat wonen beslissen we pas officieel met 7 weken. Maaaaar als er een bruin teefje 'over' zou blijven en hier blijft wonen dan wordt dat natuurlijk mijn keuze, puppy Roze. Wit en Rood zouden we dan verdelen over de twee andere gegadigden. Als we nog wel een extra stel mensen er bij nemen dan bepalen we als de pups 7 weken zijn wie van de drie stellen voor een bruin teefje precies Roze, Rood of Wit krijgt.
[..]
Ze gaat ook wel uit zichzelf liggen, maar als ik haar er bij in doe en er bij ben dan laat ze mij het regelen. En eerlijk gezegd is het ook een stukje ongeduld van mijn kant, ik wil liever niet 10 minuten staan wachten tot ze besluit te gaan liggen, ik doe het liever direct zodat ik kan controleren dat alle puppy's goed liggen en goed kunnen drinken. Zo managen we ook de groei van de pups een beetje; degenen die het minst zijn gegroeid de afgelopen dag krijgen voorrang, en die help ik door ze aan een goede tepel te leggen en zo. Dat is handiger als dat een beetje snel geregeld kan worden
[..]
Mja, kunnen, kunnen... het kán opzich best wel, het is alleen niet echt optimaal. Wel houden of niet houden heeft allebei voor- en nadelen. Nadelen zijn vooral praktisch (kost geld, kost tijd) voordelen zijn vooral gevoelsmatig (puppyen de zekerheid dat ik een dochter van Cookie kan houden wat ik graag wil).
[..]
Haha ja dat zag er ongetwijfeld super charmant uit op de camera![]()
maar inderdaad, zo even bewerken en dan straks delen met alle puppy-mensen
![]()
Voor nu nog een keer het filmpje in de herhaling (volgens mij is dat als ik het via Facebook link beperkt zichtbaar ofzo). Klik hier!
En hier nog maar eentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |