abonnement Unibet Coolblue
pi_191929757
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:24 schreef maily het volgende:

[..]

Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeel :D
Verder natuurlijk O+
Ja, normaal doen we daar niet zo aan en moeten de honden wel gewoon luisteren hoor, maar voor nu wordt ze een beetje extra verwend. En ze heeft het ook wel verdiend, een beetje extra liefde en aandacht want ze moet hard genoeg werken :)

Cookie is behoorlijk duidelijk in wat ze wel/niet wil, en ik kan haar best goed aanvoelen en heb meestal wel door wat ze bedoelt. Ik ken haar natuurlijk al vanaf de geboorte en ze is echt mijn hondje, we hebben wel een band samen. Ze is een beetje mijn lievelingetje.

De andere honden en katten zijn nog steeds niet echt welkom, maar ze gedoogd al ietsje meer. Nori mag soms in de ren staan, Lily liever nog niet. Frummel het hondje van mijn ouders wil ze ook nog niet in de buurt hebben. De katten lijkt ze ietsje meer ontspannen tegen, al joeg ze vanmiddag Taya onze rode kat nog weg. Over een paar dagen wordt ze waarschijnlijk wel relaxter, ik denk dat Lily zich daar met name erg op verheugd want die zit al steeds stiekem verlangend blikken richting de puppy's te werpen :')

Nog een paar foto's, omdat het kan:











"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191929852
nohhh
  maandag 9 maart 2020 @ 21:33:15 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191930231
wat een lievies O+ O+ O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 9 maart 2020 @ 21:33:45 #79
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191930235
Foto's kan nooit genoeg! O+

En terecht hoor dat Cookie een beetje kraamhulp krijgt :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191934527
Merk je al een beetje karakterverschillen aan de puppy’s?
Ik zag net 1 puppy in z’n 1tje een rondje maken langs de rand. Mooi hoe die pootjes al zo meewerken. O+
pi_191935253
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor :D

Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.

Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?

Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
pi_191935652
Dit is het tweede nest wat me in het ziekenhuis, en thuis, bezig heeft gehouden. Ik heb nog even hersteltijd nodig, dus kan lekker veel kijken. Zo schattig!
pi_191941483
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 07:46 schreef vencodark het volgende:
Merk je al een beetje karakterverschillen aan de puppy’s?
Ik zag net 1 puppy in z’n 1tje een rondje maken langs de rand. Mooi hoe die pootjes al zo meewerken. O+
Verschil in karakter is nog wat lastig op deze leeftijd. Sommigen lijken iets fanatieker dan anderen, maar dat is vaak ook een momentopname. Als ze honger hebben zijn ze allemaal even fanatiek :') Ze kunnen inderdaad al aardig kruipen, ze gebruiken alle pootjes goed en komen redelijk efficiënt vooruit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Lingue het volgende:
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor :D

Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.

Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?

Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
Dat zal net tijdens hun weegmoment zijn geweest dan inderdaad :) We verschonen de hele boel twee keer per dag, en ze worden dan tegelijkertijd gewogen. Vanochtend wogen ze tussen de 606 (Wit) en 689 (Geel) gram. Flinke pupjes dus al!

Wat betreft fokken: nee ik zou het geen enkel probleem vinden als mensen met een pup van ons zouden fokken. Leuk juist! Maar dan moet het natuurlijk wel netjes gebeuren met zorg, enige kennis van zaken, alle relevante gezondheidsonderzoeken, etc etc. Geen geklungel en geen broodfok met 'mijn' puppy's :{w

Ik bespreek dit altijd wel even tijdens de kennismaking, dan gaat het over castreren/steriliseren en hoe mensen daar over denken. Dan komt eventueel fokken ook aan bod. Ik probeer bij mensen meestal te benadrukken dat zij bij ons zijn en voor ons hebben gekozen juist omdat ze het heel belangrijk vinden om een zo gezond mogelijke, zorgvuldig gefokte Labrador te hebben. En dat als zij zelf zouden fokken het dan uiteraard ook heel belangrijk is dat ze dat zelf net zo zorgvuldig aanpakken. Maar eigenlijk iedereen zegt vrijwel direct dat ze helemaal niet willen fokken, het is voor de meeste mensen teveel werk en teveel gedoe. Ik hoop wel dat als mensen ooit bedenken dat ze een nestje zouden willen fokken, ze contact opnemen en zich laten voorlichten/helpen/adviseren door mij. Dan kan ik een beetje bijsturen als het nodig is en er voor zorgen dat ze in ieder geval weten wat belangrijk is en waar ze op moeten letten als ze willen gaan fokken.

Er zijn trouwens wel hondenfokkers die in een contract opnemen dat er niet gefokt mag worden. Persoonlijk heb ik daar nogal twijfels bij over hoe houdbaar zoiets is, op het moment dat je de hond verkoopt is hij van de nieuwe eigenaar en mag die er over beslissen. Als ik een TV verkoop mag ik mensen toch ook niet verbieden daar SBS6 op te kijken... Je hoort wel eens van contracten waar ze belachelijke dwangsommen op zetten als mensen toch fokken. En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopen :X Als je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk :N
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191941693
Oh ja en ik had dus ook nog foto's:





























Ondertussen zijn we voor het laatste bruine pupje nog een baasje aan het zoeken. We hebben de mensen van de reservelijst benadert en we hebben de eerste kennismaking inmiddels gepland. Ik vind het wel lastig merk ik, het liefst zou ik het Roze pupje gewoon zelf houden. Ik heb helemaal geen zin om nog zo actief op zoek te gaan naar een ander gezin voor haar... Maar het is wel verstandiger om het wel te doen, dus vooruit maar weer. Maar als ze niet leuk genoeg zijn stuur ik ze weg en hou ik haar gewoon lekker zelf :{w
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191941760
Hoeveel zijn er nou met witte teentjes?
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 15:51:27 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191941889
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:51 schreef maily het volgende:
Puppy Roze gaat gewoon blijven :D
Hier ben ik het mee eens!

Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
pi_191942153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:

En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopen :X Als je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk :N
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:08:58 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191942221
:o
***
pi_191942608
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:49 schreef mootie het volgende:
Hoeveel zijn er nou met witte teentjes?
Eentje maar, alleen puppy Wit (lichtgrijs bandje) heeft een borstvlekje en aan één voorpootje een paar witte teentjes. Maar ze staat gewoon op heel veel foto's, dan lijkt het misschien meer :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:51 schreef maily het volgende:
Puppy Roze gaat gewoon blijven :D
Mehh, ik weet niet... we hebben nu wel een (zo te lezen via de mail) leuk/enthousiast gezin dat komt kennismaken. Als ze in het echt ook leuk genoeg zijn dan moeten we dat toch misschien maar gewoon doen. Het is namelijk wel echt de verstandige optie om niet nu zelf een pup te houden, en dat zat eigenlijk ook niet in de planning.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:55 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens!

Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
Met Rood gaat het heel goed, daar is totaal niet aan te merken dat ze een lastige geboorte heeft gehad. Ze gedraagt zich helemaal gemiddeld, groeit gemiddeld, geeft geen pijn of ongemak ergens aan... Ze lijkt het allemaal prima doorstaan te hebben :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:06 schreef Koningin het volgende:

[..]

Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
Ja, dat snap ik ook echt niet... Het is dus ook ontzettend ongezond om een pupje op zo'n jonge leeftijd al te castreren/steriliseren. Totaal belachelijk, het diertje lijdt er onder, en ik snap écht niet dat mensen (kopers) daar in mee gaan. Maar goed, doedels zijn hip. En gezien de bedragen die er voor betaald worden kan ik me ook ergens wel indenken dat je dan misschien meer opportunistische kopers krijgt die denken nou ik schaf zo'n hond aan, doe ook een paar nestjes en loop dan lekker binnen. Maar ik denk dat de oplossing moet zitten in het contact en de communicatie tussen fokker en koper, en niet in baby's castreren/steriliseren. Ik vind het onethisch ook van die fokker. Bah.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191943863
Ik vind puppy Geel wel extra schattig op de foto’s staan, net als met puppy Rood. O+
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:58 #92
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_191947745
Zo'n schone pupjes O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 11 maart 2020 @ 07:21:06 #93
386633 Adnap
I love Life !
pi_191953520
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:51 schreef maily het volgende:
Puppy Roze gaat gewoon blijven :D
Jup... Gewoon omdat ze lief is en omdat je deze lijn voort gaat zetten
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_191962898
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
pi_191962938
Wat logisch is hoor...ik snap de mensen ook niet die babys uit hun box halen zonder te vragen of de ouders dat wel willen.
pi_191966081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Laysa het volgende:
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zo :) We moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.

Paar foto's nog:





"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191966143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zo :) We moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.

Paar foto's nog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zag ook snauwen en niks gevaarlijks ;)

En wat gaat het snel...Zo proberen al echt hun achterpootjes te bewegen.
En Rood is O+
pi_191966165
Wie is het reutje ook alweer? :@
pi_191966199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:08 schreef Laysa het volgende:
Wie is het reutje ook alweer? :@
Blauw is het reutje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191966265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Blauw is het reutje :)
Dat ga ik vanaf nu onthouden ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')