abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zondag 8 maart 2020 @ 20:31:03 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191908952
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:

[..]

Haha, ik snap dat volledig!

En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.

Het blijft bij zwijmelen. ;) O+
Wel de lusten niet de lasten :D
  zondag 8 maart 2020 @ 20:32:07 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191908992
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:31 schreef maily het volgende:

[..]

Wel de lusten niet de lasten :D
^O^
pi_191909046
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Laysa het volgende:
De poepies....Cookie lijkt wel iets rustiger/ relaxter te worden?
Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzo ;)

quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:

[..]

Haha, ik snap dat volledig! Ze is wel heel schattig!

En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.

Het blijft bij zwijmelen. ;) O+
Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgeven ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191912974
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzo ;)
[..]

Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgeven ;(
👍 Duidelijke uitleg
pi_191913043
Fijn dat Cookie wat rustiger is nu O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191916462
Je ziet ze gewoon groeien die kleintjes. Ze zijn veel voller geworden. O+
pi_191916482
Awww toch zie je nog wel wat onrust bij Cookie. Liggen net alle puppy’s te drinken en dan sprint ze weg omdat ze wrs iets ziet.
pi_191918450
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 07:49 schreef Lingue het volgende:
Awww toch zie je nog wel wat onrust bij Cookie. Liggen net alle puppy’s te drinken en dan sprint ze weg omdat ze wrs iets ziet.
Ja klopt, vanochtend was ze weer iets meer onrustig, ze had volgens mij ook naweeën weer. Buiten heeft ze even heel fanatiek een groot gat gegraven (dat doet een teefje instinctief als reactie op weeën en hormonen). Nu na het eten en verschonen is ze weer rustiger en ligt ze lekker in de kist, de pups hebben hun buikjes vol, alles is weer lekker schoon (voor zolang als dat duurt...) dus we kunnen weer even vooruit :) Ik heb zelfs de voordeur even open gehad, want na 2 dagen alles potdicht houden met een nest puppy's in de woonkamer en de verwarming op 22 ruik je het wel, zeg maar... :')

En je ziet ze inderdaad groeien, dat klopt helemaal. Allemaal zijn ze heel goed gegroeid ondertussen, ze zitten al over de 500 gram! Puppy Wit was de kleinste bij de geboorte met 384gr en is nu nog steeds de kleinste, maar weegt inmiddels wel 512gr. Als je er vanuit gaat dat ze vanochtend precies 48u oud was dan doet ze dat dus heel aardig; een toename van 33% tov haar geboortegewicht in die twee dagen!

Verder hebben we alle mensen op de wachtlijst gisteravond gebeld. Het was een beetje lastig omdat we uiteindelijk 3 mensen hadden die toch per se een zwart teefje wilden (eerst waren dat er twee, maar één van de andere mensen bedacht later toch ook eigenlijk alleen zwart te willen), en twee zonder voorkeur. We hebben dus één van de mensen voor een zwart teefje af moeten zeggen, en de twee mensen zonder voorkeur krijgen een bruin teefje. En helaas hebben we ook bijna iedereen voor een reutje teleur moeten stellen, dat was echt heel vervelend want we hadden een aantal super leuke stellen/gezinnen daar voor.

Maar goed al met al is er nu nog één bruin teefje 'over' waar we nog een fijn huis voor gaan zoeken. Straks komt de dierenarts heel even langs om te kijken naar het kale plekje op de kop van puppy Wit. Als dat ook goed zit (wat ik wel verwacht, al twijfel ik wel een beetje of hij echt met zekerheid iets over de oorzaak kan zeggen) gaan we de mensen op de reservelijst bellen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_191918833
En heeft de dierenarts al het pootje van puppy rood kunnen bekijken?

Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt. :?

Ik zou dan niet moeilijk doen eigenlijk.
pi_191919042
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:

Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt. :?

Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is :@
pi_191919155
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is :@
Inderdaad. Maar misschien mensen die later ook willen fokken. :?
pi_191919214
Lurkende puppy’s! :9 :9 :9
pi_191919528
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:

De dierenarts zou er ergens rond 12u zijn, dus komt nog. Hij komt voor het plekje op het hoofd van puppy Wit, en hij mag ook even kijken naar het staartje van Rood (pootjes is niets mis mee verder).

De mensen wilden trouwens niet zelf fokken ofzo hoor, maar hebben gewoon een voorkeur voor zwart (bijna iedereen wilde zwart, en sommigen wilden ook eventueel wel bruin). Waarom het per se zwart moet zijn is een kwestie van smaak denk ik.

Foto van vanochtend, ze groeien echt waar je bij staat :)

pi_191920316
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:51 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Foto van vanochtend, ze groeien echt waar je bij staat :)

[ afbeelding ]
O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_191920983
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Tja, toch wel denk ik.....wij wilde echt een gele en niet de zwarte die nog 'over' was...

Maar het zijn me toch een partij schattige pups!! O+ O+
Moet je van genieten, duurt zo kort.
pi_191921606
Het zijn heerlijke frummeltjes O+ En ik snap die kopers wel hoor. Ik wil zelf bijvoorbeeld geen zwart Labje niet omdat ik ze stom vind ofzo. Want ze zijn net zo lief. Maar ik heb gewoon wat meer met de donkerblonde en daarna met de bruine.

Maar zo wil ik net zo min een hele lichte blonde :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191922968
Het verschilt heel erg, sommige mensen hebben een hele duidelijke voorkeur voor juist wel of juist niet een bepaalde kleur, anderen maakt het eigenlijk niets uit. Soms hebben ze zelfs geen voorkeur voor geslacht. Wat mij betreft allemaal geen probleem, alleen het komt nu even niet zo handig uit.

De dierenarts is net geweest, en heeft even gekeken naar puppy's Wit en Rood. Bij Rood was het (zoals ik al wel dacht) niet te zeggen zonder röntgenfoto of het knikje in haar staart komt door Cookie of dat het aangeboren is. Gemakshalve gaan we maar uit van aangeboren, wat jammer is maar geen drama gelukkig. Ze heeft er zelf geen last van in ieder geval, en kan er nog lang en gelukkig om leven :)

Bij puppy Wit heeft de dierenarts uitgebreid de hele schedel bevoelt en het plekje op haar huid, en hij kwam tot de conclusie dat het misschien een soort wratje was. In ieder geval zit het niet op de middellijn en is het geen sluitingsdefect; het plekje zit helemaal los en zit niet verbonden met onderliggende weefsels, het zit echt puur op de huid. Het kon ook makkelijk verwijderd worden dacht hij als de toekomstige eigenaren dat ooit nodig zouden vinden. Nou vind ik zelf plastische chirurgie voor een hond wat overdreven, maar goed, het kan dus :) Wel fijn om ook even van een expert te horen dat het inderdaad niets ernstigs is en we ons er geen zorgen om hoeven te maken.

Nu alleen nog de taak om een extra setje mensen te vinden voor een van de bruine teefjes. We hebben twee gezinnen op de reservelijst die mogelijk interesse zouden kunnen hebben, die heb ik gebeld maar ze namen allebei niet op. Even afwachten of ze straks terug bellen, anders doe ik vanavond nog een poging.
pi_191925492
Wat is cookie nu aan doen op de kast klimmen en liet vervolgens een schaaltje/voerbakje op pup hoofd liet vallen..

verder liggen alle mormels lekker slapen..

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Ghost op 09-03-2020 18:17:32 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191925745
Wat een heerlijke kruimels! Zo leuk om weer mee te mogen kijken!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_191926945
Awww, Cookie heeft echt even jouw nabijheid nodig om de rust proberen te pakken he?
Voor jou ook wel even extra inspannend om die rust voor Cookie te realiseren. Maar super lief en fijn voor Cookie.

Hopelijk is die hormonale schommeling snel voorbij voor haar. Had ze hier vorige keer ook zo een last van? Staat mij wel bij dat ze wat onrustiger was, maar heb het idee dat het nu wat erger is.

Maar alsnog doet Cookie het super! En is ze super zorgzaam voor de pups. O+
pi_191928432
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat is cookie nu aan doen op de kast klimmen en liet vervolgens een schaaltje/voerbakje op pup hoofd liet vallen..

verder liggen alle mormels lekker slapen..
Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staat :X En het is niet alsof ze zelf niets te eten krijgt, ze heeft vanavond een kilo voer weggewerkt (normaal krijgt ze 150 gram, even voor de beeldvorming). Maar het is een principe kwestie geloof ik voor haar. Als ze niet in de ren zit en ze ziet een kans dan móet ze het kattenvoer jatten }:|

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:20 schreef Lingue het volgende:
Awww, Cookie heeft echt even jouw nabijheid nodig om de rust proberen te pakken he?
Voor jou ook wel even extra inspannend om die rust voor Cookie te realiseren. Maar super lief en fijn voor Cookie.

Hopelijk is die hormonale schommeling snel voorbij voor haar. Had ze hier vorige keer ook zo een last van? Staat mij wel bij dat ze wat onrustiger was, maar heb het idee dat het nu wat erger is.

Maar alsnog doet Cookie het super! En is ze super zorgzaam voor de pups. O+
Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rust :) Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe het de vorige keer ging. Maar het hoort wel bij een bevalling, dat de teef de eerste dagen wat onrustig is. Het is niet zo gek dus, maar voor haar wel even wennen natuurlijk.

Daarnet zat ik er trouwens bij (waarschijnlijk super charmant midden in beeld met m'n ouwe huispakkloffie aan :D ) niet vanwege de rust, maar omdat ze een harde plek had bij haar ene tepel. Die heb ik deels met de hand leeg gekolft en deels door een paar verschillende pups leeg laten drinken. Dan is het wel handig als ik er bij in zit om ze aan precies die ene tepel te houden en een beetje mee te helpen door met de hand te masseren terwijl de pup drinkt. Cookie vindt dat gelukkig alleen maar prettig en gezellig als ik er bij ben en vindt het niet erg als ik aan haar zit, dus dat is wel heel fijn. Ze is super braaf wat dat betreft :)

En ze heeft er ook een handje (pootje?) van trouwens om mij dingen te laten regelen. Als de pups door elkaar liggen of verspreid over de kist rondkruipen en piepen en ze wil ze voeden, dan komt ze naar mij toe en gaat me aankijken totdat ik de hint snap, met haar mee loop en de pups voor haar verzamel en aanleg :') Ze vindt het geloof ik wel handig dat dat dan voor haar geregeld wordt. Ze is echt wel heel duidelijk in wat ze wil. Vanavond had ze honger en liep ze naar me toe, ging ze voor me zitten en blafte ze een keer naar me. Ze heeft me goed getraind :') En ach, het is wel even extra inspannend maar ja, het is ook wel heel knus O+
pi_191928778
Ah gelukkig. Fijn dat ze zo op je kan vertrouwen en bouwen. Handig hulpje zo een baasje die de pups verzameld en aanlegt :P

Hopelijk zijn de harde plekken snel weg.
  Spellchecker maandag 9 maart 2020 @ 20:24:22 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191928788
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:08 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staat :X En het is niet alsof ze zelf niets te eten krijgt, ze heeft vanavond een kilo voer weggewerkt (normaal krijgt ze 150 gram, even voor de beeldvorming). Maar het is een principe kwestie geloof ik voor haar. Als ze niet in de ren zit en ze ziet een kans dan móet ze het kattenvoer jatten }:|
[..]

Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rust :) Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe het de vorige keer ging. Maar het hoort wel bij een bevalling, dat de teef de eerste dagen wat onrustig is. Het is niet zo gek dus, maar voor haar wel even wennen natuurlijk.

Daarnet zat ik er trouwens bij (waarschijnlijk super charmant midden in beeld met m'n ouwe huispakkloffie aan :D ) niet vanwege de rust, maar omdat ze een harde plek had bij haar ene tepel. Die heb ik deels met de hand leeg gekolft en deels door een paar verschillende pups leeg laten drinken. Dan is het wel handig als ik er bij in zit om ze aan precies die ene tepel te houden en een beetje mee te helpen door met de hand te masseren terwijl de pup drinkt. Cookie vindt dat gelukkig alleen maar prettig en gezellig als ik er bij ben en vindt het niet erg als ik aan haar zit, dus dat is wel heel fijn. Ze is super braaf wat dat betreft :)

En ze heeft er ook een handje (pootje?) van trouwens om mij dingen te laten regelen. Als de pups door elkaar liggen of verspreid over de kist rondkruipen en piepen en ze wil ze voeden, dan komt ze naar mij toe en gaat me aankijken totdat ik de hint snap, met haar mee loop en de pups voor haar verzamel en aanleg :') Ze vindt het geloof ik wel handig dat dat dan voor haar geregeld wordt. Ze is echt wel heel duidelijk in wat ze wil. Vanavond had ze honger en liep ze naar me toe, ging ze voor me zitten en blafte ze een keer naar me. Ze heeft me goed getraind :') En ach, het is wel even extra inspannend maar ja, het is ook wel heel knus O+
Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeel :D
Verder natuurlijk O+
pi_191928884
Ze is natuurlijk ook bij jullie geboren en vanaf het begin al gewend dat er goed voor haar wordt gezorgd :D Of ze heeft het inderdaad afgekeken van de katten :D Leuk dat ze zo duidelijk is, dat vind ik zelf altijd fijn bij dieren. Dan hoef je niet te raden wat er is en of ze goed in hun vel zitten enzo.
pi_191929194
Laat ze de andere honden en katten al toe bij de pups?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')