SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier weer verder!"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moederquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:54 schreef Lingue het volgende:
Zo eindelijk weer tijd om de puppycam te bekijken. Wat is Cookie toch ook een lieverd en zo zorgzaam voor dr kroost. Mooi om te zien.
Hehe dat is Nori's coping mechanismequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef superkimmi het volgende:
Haha Nori is wel echt gek met die knuffel
Haha aaaahwquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moeder
[..]
Hehe dat is Nori's coping meganismeAls er iets spannends of leuks is moet ze altijd een knuffel hebben om mee rond te lopen. Als er bezoek komt, en als een van ons naar binnen komt ook, en nu dus vanwege de puppy's die ze ook spannend en leuk vindt. Soms heeft ze even geen knuffel (de dames laten ze regelmatig buiten slingeren en dan raken ze kwijt) en pakt ze een random iets zoals een klomp of laars ofzo. Als ze maar iets vast kan houden
Oh wat grappig. Onze Jack Russel Rocky deed dat ook altijd. Was dan altijd weer even zoeken waar hij je schoen had gelaten haha.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze is super lief, en een natuurtalentje als moeder
[..]
Hehe dat is Nori's coping meganismeAls er iets spannends of leuks is moet ze altijd een knuffel hebben om mee rond te lopen. Als er bezoek komt, en als een van ons naar binnen komt ook, en nu dus vanwege de puppy's die ze ook spannend en leuk vindt. Soms heeft ze even geen knuffel (de dames laten ze regelmatig buiten slingeren en dan raken ze kwijt) en pakt ze een random iets zoals een klomp of laars ofzo. Als ze maar iets vast kan houden
Ik ook maar toen bedacht ik mij dat ze dat wel moeten kunnen om de tepel te zoeken.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lingue het volgende:
Ik blijf mij toch iedere keer met een nestje verwonderen dat puppies na de geboorte al zo snel zich kunnen verplaatsen en over elkaar heen kunnen kruipen.
Het zijn uiteraard raszuivere Labradors met een stamboom, en alles (alle relevante gezondheidsonderzoeken) er op en er aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef Pinnenmutske het volgende:
Zijn het pure labradors of was het een kruising?
Foto's?
Doet hij het zo wel?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:13 schreef Sorella het volgende:
Bij mij doet de puppycam het niet, de link blijft grijs
Dank jequote:Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Doet hij het zo wel?
http://enterthelab.nl/Cam.php
En ja, ik ben het met iedereen eens, ze zijn verschrikkelijk schattig
Nóg snoeziger dan dit?! Jullie zitten echt in de 7e hemel momenteelquote:Op zondag 8 maart 2020 18:27 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik had vanochtend nog een paar foto's gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn echt super snoezig, in het echt nog leuker dan op de foto
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welquote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef BE het volgende:
De kinders hier smeken me of ze niet alsjeblieft toch ook een puppy mogen!![]()
Je zou toch bijna overstag gaan hè!
Awww, en je dan nog met liefde laten bijten ookquote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welMaar misschien helpt het om te bedenken dat ze nu nog lief en schattig zijn, maar dat het over 8 weken een stelletje kleine piranha's zijn met vlijmscherpe tandjes die graag speelgoed, schoenen, afstandsbedieningen en game console controlers opvreten
(dat is ook wat ik mezelf voorhoud, want eigenlijk zou ik wel héél graag puppy Roze willen houden...
)
Haha, ik snap dat volledig! Ze is wel heel schattig!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, nou ja ze zijn wel echt suuuuper snoezig natuurlijk dus ik snap het welMaar misschien helpt het om te bedenken dat ze nu nog lief en schattig zijn, maar dat het over 8 weken een stelletje kleine piranha's zijn met vlijmscherpe tandjes die graag speelgoed, schoenen, afstandsbedieningen en game console controlers opvreten
(dat is ook wat ik mezelf voorhoud, want eigenlijk zou ik wel héél graag puppy Roze willen houden...
)
Wel de lusten niet de lastenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, ik snap dat volledig!
En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.
Het blijft bij zwijmelen.![]()
Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzoquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Laysa het volgende:
De poepies....Cookie lijkt wel iets rustiger/ relaxter te worden?
Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgevenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, ik snap dat volledig! Ze is wel heel schattig!
En ik weet me gelukkig te beheersen. Hier past nu geen pup, absoluut niet genoeg tijd om hem/haar goed op te voeden, te onregelmatig etc.
Het blijft bij zwijmelen.![]()
👍 Duidelijke uitlegquote:Op zondag 8 maart 2020 20:33 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja ze is beduidend rustiger nu. Ik heb vanmiddag een poosje naast haar gezeten/gelegen en dat hielp ook wel. En nu is ze duidelijk rustiger geworden. Ik heb voor de zekerheid ook wat calcium bij gegeven (fijngestampte eierschalen door haar voer en 3 calcium tabletten), dat helpt misschien ook wat. Door calcium gebrek kunnen zogende teven ook wat gestressed worden namelijk. Al is de kans groot dat het gewoon naweeën en hormonen zijn geweest, maar ach die calcium kan oraal gegeven geen kwaad en baat het niet, schaad het niet enzo
[..]
Verstandig. Mijn man is al net zo verstandig, dus ik moet Roze straks ook gewoon afgeven
Ja klopt, vanochtend was ze weer iets meer onrustig, ze had volgens mij ook naweeën weer. Buiten heeft ze even heel fanatiek een groot gat gegraven (dat doet een teefje instinctief als reactie op weeën en hormonen). Nu na het eten en verschonen is ze weer rustiger en ligt ze lekker in de kist, de pups hebben hun buikjes vol, alles is weer lekker schoon (voor zolang als dat duurt...) dus we kunnen weer even vooruitquote:Op maandag 9 maart 2020 07:49 schreef Lingue het volgende:
Awww toch zie je nog wel wat onrust bij Cookie. Liggen net alle puppy’s te drinken en dan sprint ze weg omdat ze wrs iets ziet.
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker isquote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:
En heeft de dierenarts al het pootje van puppy rood kunnen bekijken?
Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt.![]()
Ik zou dan niet moeilijk doen eigenlijk.
Inderdaad. Maar misschien mensen die later ook willen fokken.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is
De dierenarts zou er ergens rond 12u zijn, dus komt nog. Hij komt voor het plekje op het hoofd van puppy Wit, en hij mag ook even kijken naar het staartje van Rood (pootjes is niets mis mee verder).quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:
En heeft de dierenarts al het pootje van puppy rood kunnen bekijken?
Ik vind het lastig voor te stellen dat, als je een bruin teefje kan krijgen, je het weigert omdat je perse zwart wilt.![]()
Ik zou dan niet moeilijk doen eigenlijk.
quote:Op maandag 9 maart 2020 11:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Foto van vanochtend, ze groeien echt waar je bij staat![]()
[ afbeelding ]
Tja, toch wel denk ik.....wij wilde echt een gele en niet de zwarte die nog 'over' was...quote:Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Zeker als je dan ook nog foto’s etc. ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur een dealbreaker is
Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staatquote:Op maandag 9 maart 2020 18:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat is cookie nu aan doen op de kast klimmen en liet vervolgens een schaaltje/voerbakje op pup hoofd liet vallen..
verder liggen alle mormels lekker slapen..
Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rustquote:Op maandag 9 maart 2020 19:20 schreef Lingue het volgende:
Awww, Cookie heeft echt even jouw nabijheid nodig om de rust proberen te pakken he?
Voor jou ook wel even extra inspannend om die rust voor Cookie te realiseren. Maar super lief en fijn voor Cookie.
Hopelijk is die hormonale schommeling snel voorbij voor haar. Had ze hier vorige keer ook zo een last van? Staat mij wel bij dat ze wat onrustiger was, maar heb het idee dat het nu wat erger is.
Maar alsnog doet Cookie het super! En is ze super zorgzaam voor de pups.
Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeelquote:Op maandag 9 maart 2020 20:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wij waren even aan het eten bij mijn ouders in huis (één deur verder) en toen is ze stiekem op het aanrecht geklommen en heeft al het kattenvoer opgegeten dat daar op de hoek staatEn het is niet alsof ze zelf niets te eten krijgt, ze heeft vanavond een kilo voer weggewerkt (normaal krijgt ze 150 gram, even voor de beeldvorming). Maar het is een principe kwestie geloof ik voor haar. Als ze niet in de ren zit en ze ziet een kans dan móet ze het kattenvoer jatten
[..]
Ze is al een heel stuk rustiger gelukkig, ze pakt echt steeds meer haar rustIk weet eigenlijk niet meer precies hoe het de vorige keer ging. Maar het hoort wel bij een bevalling, dat de teef de eerste dagen wat onrustig is. Het is niet zo gek dus, maar voor haar wel even wennen natuurlijk.
Daarnet zat ik er trouwens bij (waarschijnlijk super charmant midden in beeld met m'n ouwe huispakkloffie aan) niet vanwege de rust, maar omdat ze een harde plek had bij haar ene tepel. Die heb ik deels met de hand leeg gekolft en deels door een paar verschillende pups leeg laten drinken. Dan is het wel handig als ik er bij in zit om ze aan precies die ene tepel te houden en een beetje mee te helpen door met de hand te masseren terwijl de pup drinkt. Cookie vindt dat gelukkig alleen maar prettig en gezellig als ik er bij ben en vindt het niet erg als ik aan haar zit, dus dat is wel heel fijn. Ze is super braaf wat dat betreft
![]()
En ze heeft er ook een handje (pootje?) van trouwens om mij dingen te laten regelen. Als de pups door elkaar liggen of verspreid over de kist rondkruipen en piepen en ze wil ze voeden, dan komt ze naar mij toe en gaat me aankijken totdat ik de hint snap, met haar mee loop en de pups voor haar verzamel en aanlegZe vindt het geloof ik wel handig dat dat dan voor haar geregeld wordt. Ze is echt wel heel duidelijk in wat ze wil. Vanavond had ze honger en liep ze naar me toe, ging ze voor me zitten en blafte ze een keer naar me. Ze heeft me goed getraind
En ach, het is wel even extra inspannend maar ja, het is ook wel heel knus
Ja, normaal doen we daar niet zo aan en moeten de honden wel gewoon luisteren hoor, maar voor nu wordt ze een beetje extra verwend. En ze heeft het ook wel verdiend, een beetje extra liefde en aandacht want ze moet hard genoeg werkenquote:Op maandag 9 maart 2020 20:24 schreef maily het volgende:
[..]
Lijkt wel kattengedrag; zij de baas en jij personeel![]()
Verder natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |