Jup, kinderlijke naïviteit van mijquote:
Bedankt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Telegraaf, iemand had mij een stukje gestuurd, want het zit achter een paywall natuurlijk.
Volgens mij is het deze https://www.telegraaf.nl/(...)ing-coronabesmetting
Het hangt er heel erg vanaf wie het krijgt. Een groep met 130 mensen, zeker als ze gelinkt zijn aan elkaar, is geen representatieve doorsnede van de bevolking. Er kunnen dus allemaal gezonde personen tussen zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
Hoe krijgt Singapore het voor elkaar tho om geen doden te hebben van het coronavirus. Hun health care is wel dan top notch of zo. Beter dan in NL blijkbaar.
130 gevallen, nul doden.
Wat een mongool is het toch ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
"is doing a fantastic job, as the numbers would indicate"twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 16:38:06It is FAKE NEWS that @:HHSGov @:SecAzar is “sidelined” from the great job he is doing on the CoronaVirus Task Force. He has the total confidence of the @:VP and myself, and is doing a fantastic job, as the numbers would indicate! reageer retweet
![]()
WTF bedoelt hij daarmee, de VS staan nu op de 5de plaats qua aantal doden
Verstandige mensen. Na feesten mag je wel even recupereren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Komt omdat wij Limburgers niet zo'n paniekvogels zijn en niet voor elk hoestje naar de huisarts rennen.
Zeker niet in de weken na vasteloavend, dan is toch elk jaar half Limburg verkouden/griep
Je bent gewoon jaloers op zijn awesomeheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:22 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Wat een mongool is het toch ook.Compleet in een ander wereldje.
Behoor je tot de risicogroep?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:23 schreef Grishenko_ het volgende:
Corona wordt wel steeds enger. Van een simpel griepje naar iets wat wij nog niet kennen. Als ik hoor dat we nog niet eens de gevolgen kennen na de genezing van dit virus, baart het mij zorgen dat we nog helemaal niets weten van dit virus. Het blijkt een SARS-variant te zijn, maar er is in ieder geval geen duidelijkheid of het nu zwakker of erger is.
De meeste zullen het ongetwijfeld redden, maar een onbekend virus die rondwaart en besmettelijk is doet al snel het ergste denken. Denk aan de overvolle ziekenbedden, druk op het zorgstelsel, doden bij de ouderen en zwakkeren.
Daarom zou het fijn zijn om eerlijke en directe communicatie van de overheid of RIVM te horen wat nu precies de situatie is. Ik vind het juist zorgelijk dat ik als leek op virologie-gebied helemaal niet geïnformeerd ben door hen. Sterker, de verhalen dat COVID-19 vooral op de longen toeslaat heb ik overal gelezen, behalve bij het RIVM die stelt dat het lijkt op influenza.
Ook moet ik nagenoeg iedere dag met het openbaar vervoer door waarschijnlijke besmettingsgebieden, zodat ik naar mijn werk kan gaan. Ik wil en ga niet thuisblijven, omdat er voor de rest ook geen paniek heerst bij mij en mijn omgeving, maar ik voel me wel soms ongemakkelijk in openbare ruimtes.
Herkent iemand zich in mijn verhaal?
Duits en Frans bedoel je?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verstandige mensen. Na feesten mag je wel even recupereren.
Sowieso enorm veel respect voor Limburgers. Geen volk ter wereld wat zo vloeiend twee talen spreekt
Friezen...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso enorm veel respect voor Limburgers. Geen volk ter wereld wat zo vloeiend twee talen spreekt
Ja dat is gek want ik hoor juist steeds dat we als eu moeten optreden als 1 blok. En als de grenzen open zijn en het ene land legt alles plat en 5 km verderop gaat alles vrolijk door, dan wordt het een zooitje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gek he; europa bestaat uit meerdere landen.
Nee, maar ik maak me vooral zorgen om mijn ouders en beide oma's als ik heel eerlijk ben.quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Duits en Frans bedoel je?
Grapje, ik kom ook uit Limburg
Inderdaad goede healthcare, maar er liggen 8 of 9 mensen kritiek, van wie een aantal een paar weken. Bij die 130 gevallen zitten ook mensen die geen of lichte verschijnselen hebben. Singapore doet veel testen en veel contact tracing (als je in aanraking met een confirmed case bent geweest, wordt je getest), dus ook de lichte gevallen worden opgemerkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
Hoe krijgt Singapore het voor elkaar tho om geen doden te hebben van het coronavirus. Hun health care is wel dan top notch of zo. Beter dan in NL blijkbaar.
130 gevallen, nul doden.
Dat begrijp ik. Ik ben bang voor mijn stiefmoeder die copd heeft. Bang dat ik het onbewust oppik, en haar dan besmet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, maar ik maak me vooral zorgen om mijn ouders en beide oma's als ik heel eerlijk ben.
Vooral geluk. Weinig patiënten besmet die in risicogroep vielen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
130 gevallen, nul doden.
Maar je noemt allemaal redenen waarom iemand juist niet thuis moet werken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
(Oke, laatste post hierover)
Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.
Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
Heb je gezien hoe Singapore elke case meldt? Beroepsgroep, leeftijd, appartementencomplex etc..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
130 gevallen, nul doden.
zou je dat hier ook willen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:31 schreef byah het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe Singapore elke case meldt? Beroepsgroep, leeftijd, appartementencomplex etc..
Inderdaad, diep respect voor hoe ze het daar hebben aangepakt. Misschien niet ideaal qua privacy, maar wel helder/duidelijk en geen enkel twijfel laten bestaan over wat er gaande is en/of moet gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:31 schreef byah het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe Singapore elke case meldt? Beroepsgroep, leeftijd, appartementencomplex etc..
Dat is geen taal, Friezen daarin tegen spreken wel 2 talen vloeiend 😃quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |