abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:46:52 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191867336
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...
Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat NL Singapore heeft ingehaald. Kan dat toch niet door het klimaat komen?
Dat de besmettelijkheid hier veel groter is?
Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.

Singapore was wel één van de landen waarbij ze vanaf het begin behoorlijk "agressief" waren met het in kaart brengen en in quarantaine stellen van besmettingen. Er zijn personen die hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, omdat ze hadden gelogen over hun doen en laten. Ze zaten er daar meteen bovenop.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:47:12 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D
UitStraling is de koning en zijn personeel heet Rutte.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:47:58 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191867359
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

_O-
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191867370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Terwijl er vandaag iemand is overleden die geen link met italie heeft
Hoe is hij besmet geraakt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191867373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe is hij besmet geraakt?
Dat weten ze niet. de man zelf wist het ook niet

van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.

Urineweginfectie en dag later geloof ik het hoekje om?
pi_191867375
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Is dit waar?

Godver Alex!!!! je zou de afwas doen, lul :(
pi_191867400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.
[..]

Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.

Singapore was wel één van de landen waarbij ze vanaf het begin behoorlijk "agressief" waren met het in kaart brengen en in quarantaine stellen van besmettingen. Er zijn personen die hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, omdat ze hadden gelogen over hun doen en laten. Ze zaten er daar meteen bovenop.
Misschien is het dan wel de combi, flink erop zitten en het warme weer.
Ik hoop iig dat klimaat er iets mee te maken heeft. Net als Indonesië maar iemand hier zei al dat er maar 2 testplaatsen waren dus er zal daar nauwelijks getest worden.
Go hard or go home
pi_191867422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]

van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.

Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:52:07 #159
416575 crew  Evenstar
pi_191867431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje raar.

Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.

Wel eng hoe snel het kan gaan trouwens.
pi_191867439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:45 schreef Tailless het volgende:

[..]

Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.
Ik zeg niet he iedereen ga thuis werken. maar 1 keer per week is zeker prodectiever
(Oke, laatste post hierover)

Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.

Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
pi_191867442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.

Dat kan ook ja. Weet niet hoe erg zon urineweginfectie kan zijn. maar het is raar dat rivm niet hun beleid willen aanpassen en maar blijven hameren op bekende haarden.
pi_191867450
quote:
Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.
pi_191867451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

(Oke, laatste post hierover)

Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.

Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
Hoezo?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:53:59 #164
416575 crew  Evenstar
pi_191867456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.
Er zijn nu 27 gevallen bekend waarbij er geen link is en dat is waarschijnlijk ook niet meer te achterhalen denk ik. Hun case definition aanpassen of fase opschalen doen ze echter niet aan, terwijl ze paar dagen geleden nog aangaven dat ze dat wel gingen doen.

Waarschijnlijk is 20% nog niet genoeg. Ik denk dat 20% belachelijk hoog is, vooral als je je bedenkt dat een heel groot deel van de testen specifiek zijn uitgevoerd op personen met Italië connecties.
pi_191867469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat ze elke maand geld op hun rekening krijgen. Dat is in mijn wereld geen vrijheid blijheid en ik kom wel wanneer ik zelf wil. Maar ik zal wel van de oude stempel zijn.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:55:52 #166
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191867486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.

[..]

In België is er een gebrek aan chemicaliën. Dan gok ik dat andere landen daar ook mee kampen. Men vreest zelfs schaarste van gewone medicijnen, India gaat bvb de uitvoer van paracetamol stopzetten. Je kan ervan uitgaan dat de vraag naar chemicaliën voor die tests veel sterker gestegen is dan de vraag naar paracetamol.
are we infinite or am I alone
pi_191867502
quote:

[..]

Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
omdat wij 3.5x meer inwoners hebben? 17.5 vs 5.5 miljoen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:57:29 #168
416575 crew  Evenstar
pi_191867508
quote:
Volgens microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht kan de jongste ’fenomenale’ en gedegen rapportage uit China mede verklaren waarom er besmettingen bij blijven komen, ondanks de goede quarantaine- en isolatiemaatregelen: „Er zijn aanwijzingen dat kinderen het virus verspreiden. Ze worden weliswaar niet erg ziek van het virus, maar blijken het in China bijna net zo vaak onder de leden te hebben als volwassenen. Ze zijn dus niet zo onaanraakbaar als eerder gedacht. Kinderen lijken dus dragers en ook verspreiders te zijn.”
pi_191867510
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:58:51 #170
416575 crew  Evenstar
pi_191867530
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef -0- het volgende:

[..]

Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.
Dat is op zich ook wel weer waar, maar dan heb je wel een flinke te pakken ja.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:59:18 #171
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191867535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:00:47 #172
416575 crew  Evenstar
pi_191867547
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden. B-)
Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.

Er moet dan een ouder thuisblijven en moeten we niet alle kinderen bij opa en oma dumpen en voor een piek in sterftegevallen gaan zorgen.

(Even van uitgaande dat bovenstaande artikel klopt natuurlijk).
pi_191867559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.

Er moet dan een ouder thuisblijven en moeten we niet alle kinderen bij opa en oma dumpen en voor een piek in sterftegevallen gaan zorgen.

(Even van uitgaande dat bovenstaande artikel klopt natuurlijk).
Ja vreemd is het niet toch.

Pfeiffer werkt ook zo toch
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:27 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867561
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.
Het is ook een vorm van griep :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:53 #175
284411 crew  heywoodu
pi_191867564
Update: vriendin voelt zich iets beter, maar nog niet geweldig. Nu heeft vader ineens koorts en alles.

Tot zover deze dagboekpost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')