Onderaan de streep betaald het bedrijf jouw gewoon... als je die dag perse niet wilt komen is dat helemaal prima moet je vakantie opnemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Tailless het volgende:
[..]
stel je voor iemand werkt thuis. gewoon controlleren wat die gedaan heeft. thuiswerken is heerlijk
Ja joh, en over een paar jaar zijn daarvan de kinderen wat groter en meldt ie zich nooit meer ziek en dan heeft die onverwoestbare collega een baby en dan meldt die zich ineens ziek. Of iemands moeder gaat dood of je krijgt kanker. Dat heet het leven hoor, krijg je allemaal mee te maken. En misschien meldt diequote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:27 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Het probleem is dat het altijd dezelfden zijn die als eerste thuisblijven / ziek zijn / zich niet goed voelen / de kinderen ziek hebben.
Ze hoeven mij niet persoonlijk tevreden te stellen hoor, maar als er een echte uitbraak is, is het niet genoeg. Ik ben benieuwd welk noodplan de regering heeft als het aantal patiënten Dat moet worden opgenomen de capaciteit ineens snel gaat overschrijden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hoeveel bedden moeten we precies vrijmaken om jou tevreden te stellen?
Terwijl er vandaag iemand is overleden die geen link met italie heeftquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".
Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.
Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.
Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.
Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?
Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.
Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent. Hoe ik het ook bekijken ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.
1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.
of
2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.
Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.
Wie het wel snapt mag het mij uitleggen.
Misschien omdat jij er bent?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het nu nog ver van het bed, letterlijk.
Wat boeit het als er ergens iemand besmet is geraakt die in schubbekuttenveen woont. Als het straks overal opduikt gaan mensen vanzelf openbare plekken vermijden.
Was net in de sportschool en daar was het ook al aanzienlijk rustiger dan op een normale vrijdag.
Ja hoor; als jij uit je huis wilt stappen en alles wilt achterlaten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef KingRadler het volgende:
heeft Nederland de Materiaal in huis om Nood Hospitalen te bouwen net zoals China gedaan heeft.
Er zijn zo veel mensen overleden vandaag die geen link hebben met italiequote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Terwijl er vandaag iemand is overleden die geen link met italie heeft
Echt ik snap mijn werkgever ook echt niet die is ook zo anti thuiswerken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat maakt het nou uit waar iemand zit
Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zijn zo veel mensen overleden vandaag die geen link hebben met italie
Dat heb je ook nog eens ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik betaal niemand hoor, de aandeel houders wel. Maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
betaal jij mensen voor aanwezigheid?
Ik zou ze eens betalen voor het geleverde werk
ja als het bij 1 wordt goedgekeurd volgt de rest natuurlijk ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ik betaal niemand hoor, de aandeel houders wel. Maar daar gaat het niet om.
Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.
Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
Thuiswerken is een ding. desnoods bel je elk uur naar hem via skype zie je meteen of hij werktquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ik betaal niemand hoor, de aandeel houders wel. Maar daar gaat het niet om.
Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.
Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.
of
2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.
Dat NL Singapore heeft ingehaald. Kan dat toch niet door het klimaat komen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".
Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.
Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.
Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.
Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?
Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.
Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent is. Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.
of
Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.
Wie het wel snapt mag het mij uitleggen.
Oh ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:30 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Je je wordt namelijk (goed) betaald om daar wel te zijn...het is toch te gek voor woorden dat mensen gewoon niet komen opdagen.
onzin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.
Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zijn zo veel mensen overleden vandaag die geen link hebben met italie
Je bent geen docent Nederlands neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Oh ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om aanwezig te zijn.
90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
Je betaald ze?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat is het probleem met thuiswerken, is tegenwoordig voor veel mensen gewoon normaal toch?
Plus het is je collega, niet je werknemer, waar bemoei jij je mee
Kloptquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je bent geen docent Nederlands neem ik aan?
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef Pippalena het volgende:
[..]
90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.
Tja....vrijheid blijheid, ik geloof er niet echt in... maar als je een bedrijf vindt dat daar bij past en je doet je werk goed dan is het win/win.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Oh ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om aanwezig te zijn.
Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
jij bent de manager?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
Hoe komt dat dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
onzin.
Ik ben thuis beter bereikbaar dan op kantoor
Bevestiging.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt?
Ik ben zelf eigenlijk alleen maar bezig data, of ik nu op de kantoortuin hang of thuiszit maakt echt geen fuck uit. Koffie is thuis alleen beter, gezelschap ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.
Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
Die op FOK! zit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben de manager van zijn manager van zijn manager.
schopje WGRquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben de manager van zijn manager van zijn manager.
Hij hoest niet? Jullie zijn geen risicogebied?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:43 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan?
Want als je op kantoor slecht bereikbaar bent, komt dat waarschijnlijk door datt mensen je nodig hebben zou ik zeggen?
Voor jou voelt dat misschien zo omdat de lat hoger ligt je te contacten.
Maargoed, laten we OT blijven
Jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef KingRadler het volgende:
Maken Managers eerder kans op Corona dan medewerkers?
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.
Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...
Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat NL Singapore heeft ingehaald. Kan dat toch niet door het klimaat komen?
Dat de besmettelijkheid hier veel groter is?
Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
UitStraling is de koning en zijn personeel heet Rutte.
Hoe is hij besmet geraakt?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat weten ze niet. de man zelf wist het ook nietquote:
Is dit waar?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
UitStraling is de koning en zijn personeel heet Rutte.
Misschien is het dan wel de combi, flink erop zitten en het warme weer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.
[..]
Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.
Singapore was wel één van de landen waarbij ze vanaf het begin behoorlijk "agressief" waren met het in kaart brengen en in quarantaine stellen van besmettingen. Er zijn personen die hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, omdat ze hadden gelogen over hun doen en laten. Ze zaten er daar meteen bovenop.
Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat weten ze niet. de man zelf wist het ook niet
van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.
Urineweginfectie en dag later geloof ik het hoekje om?
Ik vind het wel een beetje raar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat weten ze niet. de man zelf wist het ook niet
van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.
Urineweginfectie en dag later geloof ik het hoekje om?
(Oke, laatste post hierover)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:45 schreef Tailless het volgende:
[..]
Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.
Ik zeg niet he iedereen ga thuis werken. maar 1 keer per week is zeker prodectiever
Dat kan ook ja. Weet niet hoe erg zon urineweginfectie kan zijn. maar het is raar dat rivm niet hun beleid willen aanpassen en maar blijven hameren op bekende haarden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje raar.
Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.
Wel eng hoe snel het kan gaan trouwens.
Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Noek het volgende:
Hoezo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
(Oke, laatste post hierover)
Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.
Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
Er zijn nu 27 gevallen bekend waarbij er geen link is en dat is waarschijnlijk ook niet meer te achterhalen denk ik. Hun case definition aanpassen of fase opschalen doen ze echter niet aan, terwijl ze paar dagen geleden nog aangaven dat ze dat wel gingen doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.
Omdat ze elke maand geld op hun rekening krijgen. Dat is in mijn wereld geen vrijheid blijheid en ik kom wel wanneer ik zelf wil. Maar ik zal wel van de oude stempel zijn.quote:
In België is er een gebrek aan chemicaliën. Dan gok ik dat andere landen daar ook mee kampen. Men vreest zelfs schaarste van gewone medicijnen, India gaat bvb de uitvoer van paracetamol stopzetten. Je kan ervan uitgaan dat de vraag naar chemicaliën voor die tests veel sterker gestegen is dan de vraag naar paracetamol.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.
[..]
omdat wij 3.5x meer inwoners hebben? 17.5 vs 5.5 miljoen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
quote:Volgens microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht kan de jongste ’fenomenale’ en gedegen rapportage uit China mede verklaren waarom er besmettingen bij blijven komen, ondanks de goede quarantaine- en isolatiemaatregelen: „Er zijn aanwijzingen dat kinderen het virus verspreiden. Ze worden weliswaar niet erg ziek van het virus, maar blijken het in China bijna net zo vaak onder de leden te hebben als volwassenen. Ze zijn dus niet zo onaanraakbaar als eerder gedacht. Kinderen lijken dus dragers en ook verspreiders te zijn.”
Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.
Dat is op zich ook wel weer waar, maar dan heb je wel een flinke te pakken ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.
Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden.quote:
Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden.
Ja vreemd is het niet toch.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.
Er moet dan een ouder thuisblijven en moeten we niet alle kinderen bij opa en oma dumpen en voor een piek in sterftegevallen gaan zorgen.
(Even van uitgaande dat bovenstaande artikel klopt natuurlijk).
Het is ook een vorm van griepquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.
true, 'vorm van'quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee het is een vorm van SARS, vandaar ook de naam SARS-CoV-2. (En dus niet influenza.)
Heb vorig jaar helaas meegemaakt hoe snel dat kan gaan met een longontsteking die m'n moeder trof. Binnen 24 uur van "niet zo lekker" naar het einde. Maar zij had dan ook praktisch geen afweersysteem meer wegens leukemie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het redelijk logisch klinken in ieder geval en laat ook zien waarom steeds meer landen scholen sluiten. Als kinderen en misschien ook jong volwassen zonder symptomen te vertonen het kunnen verspreiden is het heel lastig om het in te dammen in ieder geval. Zou wel verklaren waarom het soms zo snel gaat qua verspreiding.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja vreemd is het niet toch.
Pfeiffer werkt ook zo toch
Dat is je eigen woordkeuze vriendje, of was je dat alweer vergeten? Je weet wel, van deze volstrekt onjuiste bewering:quote:
quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:06 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Heb vorig jaar helaas meegemaakt hoe snel dat kan gaan met een longontsteking die m'n moeder trof. Binnen 24 uur van "niet zo lekker" naar het einde. Maar zij had dan ook praktisch geen afweersysteem meer wegens leukemie.
Nou geloofde het sowieso al niet dat je alleen besmettelijk was als je ook die klachten had. Genoeg mensen die het in de mildere vorm krijgen en niet ziek genoeg zijn om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het redelijk logisch klinken in ieder geval en laat ook zien waarom steeds meer landen scholen sluiten. Als kinderen en misschien ook jong volwassen zonder symptomen te vertonen het kunnen verspreiden is het heel lastig om het in te dammen in ieder geval. Zou wel verklaren waarom het soms zo snel gaat qua verspreiding.
Daarom zeg ik dus ook al dagelang dat het RIVM niet dingen zo stellig moet brengen.
"Je kan niemand besmetten als je geen klachten hebt" is gewoon te stellig.
is ze in Brazilië? en jouw of haar vader?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef heywoodu het volgende:
Update: vriendin voelt zich iets beter, maar nog niet geweldig. Nu heeft vader ineens koorts en alles.
Tot zover deze dagboekpost.
Ja daar schrok ik dus ook van, twee dagen ervoor was ik nog langs geweest, niks aan de hand, dag later alleen whatsappcontact, dag erna werd ik wakker gebeld door de hospice, 4 uur smiddags was het voorbij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Utrecht en Brabant gaat nek aan nekquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:12 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/
45 patienten al in Brabant.
Hoeveel besmettingen in NL? 128. Dat is dan 35%.
"is doing a fantastic job, as the numbers would indicate"twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 16:38:06It is FAKE NEWS that @HHSGov @SecAzar is “sidelined” from the great job he is doing on the CoronaVirus Task Force. He has the total confidence of the @VP and myself, and is doing a fantastic job, as the numbers would indicate! reageer retweet
Telegraaf, iemand had mij een stukje gestuurd, want het zit achter een paywall natuurlijk.quote:
Nou gelukkig maar dat ze hier alleen bij hoge koorts wilden testen dan en dat verspreiding zonder symptomen uitgesloten werd!quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
"is doing a fantastic job, as the numbers would indicate"twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 16:38:06It is FAKE NEWS that @:HHSGov @:SecAzar is “sidelined” from the great job he is doing on the CoronaVirus Task Force. He has the total confidence of the @:VP and myself, and is doing a fantastic job, as the numbers would indicate! reageer retweet
![]()
WTF bedoelt hij daarmee, de VS staan nu op de 5de plaats qua aantal doden
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef heywoodu het volgende:
Update: vriendin voelt zich iets beter, maar nog niet geweldig. Nu heeft vader ineens koorts en alles.
Tot zover deze dagboekpost.
Ja en haarquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
is ze in Brazilië? en jouw of haar vader?
Hopen dat het allemaal meevalt. Zijn verder allemaal gezond daar hoop ik? (Als in geen onderliggende klachten).quote:
Komt omdat wij Limburgers niet zo'n paniekvogels zijn en niet voor elk hoestje naar de huisarts rennen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
Limburg nog geen 3% van de patiënten. Terwijl de halve provincie dicht tegen het Duitse epicentrum ligt
Jup, kinderlijke naïviteit van mijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |