abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191867180
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Tailless het volgende:

[..]

stel je voor iemand werkt thuis. gewoon controlleren wat die gedaan heeft. thuiswerken is heerlijk
Onderaan de streep betaald het bedrijf jouw gewoon... als je die dag perse niet wilt komen is dat helemaal prima moet je vakantie opnemen.

Maar ze willen aan het einde van de maand wel graag hun salaris ontvangen. Dat klopt gewoon niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:32:17 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191867181
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".

Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.

Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.

Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.

Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?

Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent is. Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.

of

2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.

Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.

Wie het wel snapt mag het mij uitleggen.
pi_191867183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

arbo erop af sturen
voor thuisWERKEN? je bent niet goed
pi_191867187
Wat maakt het nou uit waar iemand zit :')

Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
pi_191867188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:27 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Het probleem is dat het altijd dezelfden zijn die als eerste thuisblijven / ziek zijn / zich niet goed voelen / de kinderen ziek hebben.
Ja joh, en over een paar jaar zijn daarvan de kinderen wat groter en meldt ie zich nooit meer ziek en dan heeft die onverwoestbare collega een baby en dan meldt die zich ineens ziek. Of iemands moeder gaat dood of je krijgt kanker. Dat heet het leven hoor, krijg je allemaal mee te maken. En misschien meldt die
ene zich vaker ziek maar heeft ie briljante ideeën. Weet jij veel.

Als je daar niet mee om kan gaan dan moet je geen werkgever worden of robotjes kopen.
pi_191867189
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoeveel bedden moeten we precies vrijmaken om jou tevreden te stellen?
Ze hoeven mij niet persoonlijk tevreden te stellen hoor, maar als er een echte uitbraak is, is het niet genoeg. Ik ben benieuwd welk noodplan de regering heeft als het aantal patiënten Dat moet worden opgenomen de capaciteit ineens snel gaat overschrijden.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:20 #108
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191867190
heeft Nederland de Materiaal in huis om Nood Hospitalen te bouwen net zoals China gedaan heeft.
pi_191867191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".

Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.

Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.

Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.

Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?

Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent. Hoe ik het ook bekijken ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.

of

2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.

Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.

Terwijl er vandaag iemand is overleden die geen link met italie heeft
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:28 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867192
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor veel mensen is het nu nog ver van het bed, letterlijk.

Wat boeit het als er ergens iemand besmet is geraakt die in schubbekuttenveen woont. Als het straks overal opduikt gaan mensen vanzelf openbare plekken vermijden.

Was net in de sportschool en daar was het ook al aanzienlijk rustiger dan op een normale vrijdag.
Misschien omdat jij er bent?
pi_191867195
Wat is het probleem met thuiswerken, is tegenwoordig voor veel mensen gewoon normaal toch?
Plus het is je collega, niet je werknemer, waar bemoei jij je mee :*
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:34:01 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef KingRadler het volgende:
heeft Nederland de Materiaal in huis om Nood Hospitalen te bouwen net zoals China gedaan heeft.
Ja hoor; als jij uit je huis wilt stappen en alles wilt achterlaten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:34:28 #113
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867199
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Er zijn zo veel mensen overleden vandaag die geen link hebben met italie
pi_191867202
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:

Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
Echt ik snap mijn werkgever ook echt niet die is ook zo anti thuiswerken.
terwijl ik thuis 100 keer meer doe
pi_191867206
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

:')
pi_191867207
24 is niet veel maar hey, ze doen wel iets. Ze zijn zich aan het voorbereiden. Dat klinkt een stuk beter dan een afdeling te moeten sluiten of dat er geen bezoekers naar binnen mogen.
Echt hulde voor de ziekenhuizen die actie ondernemen en wel besluiten nemen.
Go hard or go home
pi_191867209
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Misschien omdat jij er bent?
Hihaho
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:35:18 #118
416575 crew  Evenstar
pi_191867211
quote:

[..]

Dat heb je ook nog eens ja.
pi_191867212
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

betaal jij mensen voor aanwezigheid?
Ik zou ze eens betalen voor het geleverde werk
Ik betaal niemand hoor, de aandeel houders wel. Maar daar gaat het niet om.

Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.

Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:35:23 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191867218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.

Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
ja als het bij 1 wordt goedgekeurd volgt de rest natuurlijk ook :P
pi_191867227
quote:

Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.

Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
pi_191867229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Thuiswerken is een ding. desnoods bel je elk uur naar hem via skype zie je meteen of hij werkt
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:38:00 #124
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191867230
quote:

of

of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...
are we infinite or am I alone
pi_191867232
quote:

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent is. Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

of

Dat NL Singapore heeft ingehaald. Kan dat toch niet door het klimaat komen?
Dat de besmettelijkheid hier veel groter is?
Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
Go hard or go home
pi_191867233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:30 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Je je wordt namelijk (goed) betaald om daar wel te zijn...het is toch te gek voor woorden dat mensen gewoon niet komen opdagen.
Oh ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om aanwezig te zijn.
pi_191867235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.

Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
onzin.
Ik ben thuis beter bereikbaar dan op kantoor
pi_191867237
quote:

Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:39:08 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191867241
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

:D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:39:19 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Je bent geen docent Nederlands neem ik aan?
pi_191867248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.
pi_191867251
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat is het probleem met thuiswerken, is tegenwoordig voor veel mensen gewoon normaal toch?
Plus het is je collega, niet je werknemer, waar bemoei jij je mee :*
Je betaald ze?
pi_191867253
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Klopt :+
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:40:07 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Klopt :+
Gelukkig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:40:24 #135
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191867260
quote:

[..]

_O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191867268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef Pippalena het volgende:

[..]

90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.
Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.
pi_191867278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Tja....vrijheid blijheid, ik geloof er niet echt in... maar als je een bedrijf vindt dat daar bij past en je doet je werk goed dan is het win/win.
pi_191867283
quote:

[..]

Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt? :?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:43:30 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191867297
quote:

[..]

jij bent de manager?
pi_191867301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

onzin.
Ik ben thuis beter bereikbaar dan op kantoor
Hoe komt dat dan?

Want als je op kantoor slecht bereikbaar bent, komt dat waarschijnlijk door datt mensen je nodig hebben zou ik zeggen?

Voor jou voelt dat misschien zo omdat de lat hoger ligt je te contacten.

Maargoed, laten we OT blijven
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:43:47 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867302
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt? :?
Bevestiging.
pi_191867304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ik ben zelf eigenlijk alleen maar bezig data, of ik nu op de kantoortuin hang of thuiszit maakt echt geen fuck uit. Koffie is thuis alleen beter, gezelschap ook

maar deze discussie hoort hier niet
pi_191867306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jij bent de manager?
Ik ben de manager van zijn manager van zijn manager.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:44:41 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Die op FOK! zit.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:44:43 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191867310
Maken Managers eerder kans op Corona dan medewerkers?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:45:07 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191867315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

schopje WGR
pi_191867317
quote:

[..]

Hij hoest niet? Jullie zijn geen risicogebied?
Ugh, je zal zulke mensen maar moeten betalen.
In Japan wens je iemand personeel toe wanneer ze het slecht met je voorhebben.
Go hard or go home
pi_191867319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:43 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan?

Want als je op kantoor slecht bereikbaar bent, komt dat waarschijnlijk door datt mensen je nodig hebben zou ik zeggen?

Voor jou voelt dat misschien zo omdat de lat hoger ligt je te contacten.

Maargoed, laten we OT blijven
Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.
Ik zeg niet he iedereen ga thuis werken. maar 1 keer per week is zeker prodectiever
pi_191867327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef KingRadler het volgende:
Maken Managers eerder kans op Corona dan medewerkers?
Ja
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:46:33 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191867330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:46:52 #151
416575 crew  Evenstar
pi_191867336
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...
Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.

Singapore was wel één van de landen waarbij ze vanaf het begin behoorlijk "agressief" waren met het in kaart brengen en in quarantaine stellen van besmettingen. Er zijn personen die hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, omdat ze hadden gelogen over hun doen en laten. Ze zaten er daar meteen bovenop.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:47:12 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

UitStraling is de koning en zijn personeel heet Rutte.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:47:58 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191867359
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

_O-
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191867370
quote:

[..]

Hoe is hij besmet geraakt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191867373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe is hij besmet geraakt?
Dat weten ze niet. de man zelf wist het ook niet

van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.

Urineweginfectie en dag later geloof ik het hoekje om?
pi_191867375
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Is dit waar?

Godver Alex!!!! je zou de afwas doen, lul :(
pi_191867400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen, waardoor ze vanaf dag 1 al achter de feiten aanliepen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.
[..]

Zou kunnen. Denk dat er nog te weinig informatie is om daar echt iets nuttigs over te zeggen.

Singapore was wel één van de landen waarbij ze vanaf het begin behoorlijk "agressief" waren met het in kaart brengen en in quarantaine stellen van besmettingen. Er zijn personen die hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, omdat ze hadden gelogen over hun doen en laten. Ze zaten er daar meteen bovenop.
Misschien is het dan wel de combi, flink erop zitten en het warme weer.
Ik hoop iig dat klimaat er iets mee te maken heeft. Net als Indonesië maar iemand hier zei al dat er maar 2 testplaatsen waren dus er zal daar nauwelijks getest worden.
Go hard or go home
pi_191867422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]

van wat ik heb gelezen vitale man, woonde nog thuis met zijn vrouw en zonder thuishulp. Ging bridgen etc.

Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:52:07 #159
416575 crew  Evenstar
pi_191867431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje raar.

Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.

Wel eng hoe snel het kan gaan trouwens.
pi_191867439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:45 schreef Tailless het volgende:

[..]

Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.
Ik zeg niet he iedereen ga thuis werken. maar 1 keer per week is zeker prodectiever
(Oke, laatste post hierover)

Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.

Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
pi_191867442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij schijnt opgenomen te zijn n.a.v. een urineweginfectie? Dat moet dan wel een flinke infectie zijn geweest, want je wordt echt niet zomaar opgenomen voor zoiets. Denk dan eerder dat hij al een urineweginfectie had, ondertussen besmet raakte met corona, koorts kreeg en men dacht dat het kwam door zijn urineweginfectie. Toen hij luchtwegklachten kreeg hebben ze pas getest en toen is het volgens mij snel gegaan.

Dat kan ook ja. Weet niet hoe erg zon urineweginfectie kan zijn. maar het is raar dat rivm niet hun beleid willen aanpassen en maar blijven hameren op bekende haarden.
pi_191867450
quote:
Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.
pi_191867451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:52 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

(Oke, laatste post hierover)

Ik ben niet tegen thuiswerken op zich hoor, maar niet zonder reden (persoonlijke mening). Maar dan wel graag in afstemming als je bijvoorbeeld teveel werk hebt, een loodgieter krijgt, je geen oppas hebt ect. ect.

Maar als mensen maar te pas en te onpas uit zichzelf maar niet komen opdagen omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinden dan zouden bij mij alle nekharen overeind gaan staan.
Hoezo?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:53:59 #164
416575 crew  Evenstar
pi_191867456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uitzoeken dan. Besmet thuis, of in het ziekenhuis? Lijkt me vrij belangrijk om dat te weten te komen als deze man geen directe of indirecte link heeft met Italië.
Er zijn nu 27 gevallen bekend waarbij er geen link is en dat is waarschijnlijk ook niet meer te achterhalen denk ik. Hun case definition aanpassen of fase opschalen doen ze echter niet aan, terwijl ze paar dagen geleden nog aangaven dat ze dat wel gingen doen.

Waarschijnlijk is 20% nog niet genoeg. Ik denk dat 20% belachelijk hoog is, vooral als je je bedenkt dat een heel groot deel van de testen specifiek zijn uitgevoerd op personen met Italië connecties.
pi_191867469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat ze elke maand geld op hun rekening krijgen. Dat is in mijn wereld geen vrijheid blijheid en ik kom wel wanneer ik zelf wil. Maar ik zal wel van de oude stempel zijn.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:55:52 #166
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191867486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan kan je concluderen dat ze zich niet goed voorbereid hebben. Er is genoeg testcapaciteit in Nederland. Het RIVM koos er echter voor om in eerste instantie alleen het RIVM en Erasmus MC te gebruiken om te testen. Dat duidt er op dat ze dachten dat het wel zou meevallen, ondanks wat er gebeurde in Italië.

[..]

In België is er een gebrek aan chemicaliën. Dan gok ik dat andere landen daar ook mee kampen. Men vreest zelfs schaarste van gewone medicijnen, India gaat bvb de uitvoer van paracetamol stopzetten. Je kan ervan uitgaan dat de vraag naar chemicaliën voor die tests veel sterker gestegen is dan de vraag naar paracetamol.
pi_191867502
quote:

[..]

omdat wij 3.5x meer inwoners hebben? 17.5 vs 5.5 miljoen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:57:29 #168
416575 crew  Evenstar
pi_191867508
quote:
Volgens microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht kan de jongste ’fenomenale’ en gedegen rapportage uit China mede verklaren waarom er besmettingen bij blijven komen, ondanks de goede quarantaine- en isolatiemaatregelen: „Er zijn aanwijzingen dat kinderen het virus verspreiden. Ze worden weliswaar niet erg ziek van het virus, maar blijken het in China bijna net zo vaak onder de leden te hebben als volwassenen. Ze zijn dus niet zo onaanraakbaar als eerder gedacht. Kinderen lijken dus dragers en ook verspreiders te zijn.”
pi_191867510
quote:

[..]

Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:58:51 #170
416575 crew  Evenstar
pi_191867530
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef -0- het volgende:

[..]

Op je 86e opgenomen worden ivm een urineweginfectie is niet vreemd hoor. Leid bijvoorbeeld vrij snel tot een delier op die leeftijd.
Dat is op zich ook wel weer waar, maar dan heb je wel een flinke te pakken ja.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:59:18 #171
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191867535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:00:47 #172
416575 crew  Evenstar
pi_191867547
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit lijkt me heel aannemelijk. Gelukkig worden kinderen er nauwelijks ziek van, maar misschien wel beter om ze even bij opa en oma weg te houden. B-)
Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.

Er moet dan een ouder thuisblijven en moeten we niet alle kinderen bij opa en oma dumpen en voor een piek in sterftegevallen gaan zorgen.

(Even van uitgaande dat bovenstaande artikel klopt natuurlijk).
pi_191867559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als scholen straks moeten sluiten moet hier goed over nagedacht worden in ieder geval.

Er moet dan een ouder thuisblijven en moeten we niet alle kinderen bij opa en oma dumpen en voor een piek in sterftegevallen gaan zorgen.

(Even van uitgaande dat bovenstaande artikel klopt natuurlijk).
Ja vreemd is het niet toch.

Pfeiffer werkt ook zo toch
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:27 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867561
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Daar pogen ze middels breed mondkapjesgebruik en temperatuurchecks (niet feilloos maar beter iets dan niets) daadwerkelijk te containen. Hier bazelt men wat over handen wassen en de griep.
Het is ook een vorm van griep :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:53 #175
284411 crew  heywoodu
pi_191867564
Update: vriendin voelt zich iets beter, maar nog niet geweldig. Nu heeft vader ineens koorts en alles.

Tot zover deze dagboekpost.
pi_191867577
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee het is een vorm van SARS, vandaar ook de naam SARS-CoV-2. (En dus niet influenza.)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:05:22 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867587
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee het is een vorm van SARS, vandaar ook de naam SARS-CoV-2. (En dus niet influenza.)
true, 'vorm van'
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:06:18 #178
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191867599
quote:

[..]

Heb vorig jaar helaas meegemaakt hoe snel dat kan gaan met een longontsteking die m'n moeder trof. Binnen 24 uur van "niet zo lekker" naar het einde. Maar zij had dan ook praktisch geen afweersysteem meer wegens leukemie.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:06:31 #179
416575 crew  Evenstar
pi_191867604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja vreemd is het niet toch.

Pfeiffer werkt ook zo toch
Ik vind het redelijk logisch klinken in ieder geval en laat ook zien waarom steeds meer landen scholen sluiten. Als kinderen en misschien ook jong volwassen zonder symptomen te vertonen het kunnen verspreiden is het heel lastig om het in te dammen in ieder geval. Zou wel verklaren waarom het soms zo snel gaat qua verspreiding.

Daarom zeg ik dus ook al dagelang dat het RIVM niet dingen zo stellig moet brengen.

"Je kan niemand besmetten als je geen klachten hebt" is gewoon te stellig.
pi_191867611
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

true, 'vorm van'
Dat is je eigen woordkeuze vriendje, of was je dat alweer vergeten? Je weet wel, van deze volstrekt onjuiste bewering:
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

|:( :W
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:08:00 #181
416575 crew  Evenstar
pi_191867629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:06 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Heb vorig jaar helaas meegemaakt hoe snel dat kan gaan met een longontsteking die m'n moeder trof. Binnen 24 uur van "niet zo lekker" naar het einde. Maar zij had dan ook praktisch geen afweersysteem meer wegens leukemie.
-O-

Dat is echt belachelijk snel zeg :(
pi_191867642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk logisch klinken in ieder geval en laat ook zien waarom steeds meer landen scholen sluiten. Als kinderen en misschien ook jong volwassen zonder symptomen te vertonen het kunnen verspreiden is het heel lastig om het in te dammen in ieder geval. Zou wel verklaren waarom het soms zo snel gaat qua verspreiding.

Daarom zeg ik dus ook al dagelang dat het RIVM niet dingen zo stellig moet brengen.

"Je kan niemand besmetten als je geen klachten hebt" is gewoon te stellig.
Nou geloofde het sowieso al niet dat je alleen besmettelijk was als je ook die klachten had. Genoeg mensen die het in de mildere vorm krijgen en niet ziek genoeg zijn om thuis te blijven.

Maar goed dat moeten ze bij het rivm ook wel weten. Ik denk ongeacht wat het rivm zou doen het niet te stoppen valt. Geloof in Zwitserland gaan ze zich nu alleen richten op de kwetsbare groepen. Misschien is dat voor hier ook wel goed.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:09:34 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191867691
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef heywoodu het volgende:
Update: vriendin voelt zich iets beter, maar nog niet geweldig. Nu heeft vader ineens koorts en alles.

is ze in Brazilië? en jouw of haar vader?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:11:28 #185
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191867692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

-O-

Dat is echt belachelijk snel zeg :(
Ja daar schrok ik dus ook van, twee dagen ervoor was ik nog langs geweest, niks aan de hand, dag later alleen whatsappcontact, dag erna werd ik wakker gebeld door de hospice, 4 uur smiddags was het voorbij.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191867700
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/

45 patienten al in Brabant.

Hoeveel besmettingen in NL? 128. Dat is dan 35%.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191867702
Ik ben net terug van het ziekenhuis, drie buisjes bloed afgegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:13:26 #188
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_191867720
quote:

[..]

Klinkt interessant, waar lees je dit?
pi_191867722
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
niks te maken met Corona hoor.
Dat denk je nu nog. })
pi_191867735
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:12 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/

45 patienten al in Brabant.

Hoeveel besmettingen in NL? 128. Dat is dan 35%.
Utrecht en Brabant gaat nek aan nek

Limburg nog geen 3% van de patiënten. Terwijl de halve provincie dicht tegen het Duitse epicentrum ligt :o
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:14:30 #191
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191867738
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 16:38:06 It is FAKE NEWS that @HHSGov @SecAzar is “sidelined” from the great job he is doing on the CoronaVirus Task Force. He has the total confidence of the @VP and myself, and is doing a fantastic job, as the numbers would indicate! reageer retweet
"is doing a fantastic job, as the numbers would indicate" :?
WTF bedoelt hij daarmee, de VS staan nu op de 5de plaats qua aantal doden
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:14:36 #192
416575 crew  Evenstar
pi_191867741
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:13 schreef Viltje het volgende:

[..]

Klinkt interessant, waar lees je dit?
Telegraaf, iemand had mij een stukje gestuurd, want het zit achter een paywall natuurlijk.

Volgens mij is het deze https://www.telegraaf.nl/(...)ing-coronabesmetting
pi_191867743
quote:

[..]

Nou gelukkig maar dat ze hier alleen bij hoge koorts wilden testen dan en dat verspreiding zonder symptomen uitgesloten werd!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:15:07 #194
416575 crew  Evenstar
pi_191867750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 16:38:06 It is FAKE NEWS that @:HHSGov @:SecAzar is “sidelined” from the great job he is doing on the CoronaVirus Task Force. He has the total confidence of the @:VP and myself, and is doing a fantastic job, as the numbers would indicate! reageer retweet
"is doing a fantastic job, as the numbers would indicate" :?
WTF bedoelt hij daarmee, de VS staan nu op de 5de plaats qua aantal doden
_O-

Wat een gast is het ook he.
  Spellchecker vrijdag 6 maart 2020 @ 17:15:23 #195
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191867753
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:02 schreef heywoodu het volgende:

:{ :*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 maart 2020 @ 17:15:55 #196
284411 crew  heywoodu
pi_191867763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

is ze in Brazilië? en jouw of haar vader?
Ja en haar :P
pi_191867776
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

vermoed je Corona? Was ze in Italië om te langlaufen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 17:17:29 #198
416575 crew  Evenstar
pi_191867783
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hopen dat het allemaal meevalt. Zijn verder allemaal gezond daar hoop ik? (Als in geen onderliggende klachten).
pi_191867808
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:14 schreef opgebaarde het volgende:

Limburg nog geen 3% van de patiënten. Terwijl de halve provincie dicht tegen het Duitse epicentrum ligt :o
Komt omdat wij Limburgers niet zo'n paniekvogels zijn en niet voor elk hoestje naar de huisarts rennen.

Zeker niet in de weken na vasteloavend, dan is toch elk jaar half Limburg verkouden/griep :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191867813
Onder de streep heeft waarschijnlijk half limburg het al, denkende dat het een carnavalsgriepje is :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191867814
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat denk je nu nog. })
Jup, kinderlijke naïviteit van mij :Y)

Vlak voordat ik het ziekenhuis inliep, kwam ik in de buurt van drie dames (rond de dertig jaar oud). Één van de drie draait om, loopt anderhalve meter, gooit haar armen naar achteren, kwakt haar bovenlichaam enigszins naar voren en niest achterlijk hard.

Je merkte aan alles dat zij enorm haar best deed om zoveel mogelijk vloeistoffen en snot mee te nemen om dit goedje met zo'n hoog mogelijke snelheid een paar meter verder op de stoep te flikkeren.

Het was smérig. je hoorde het gewoon neerkwakken. En ik moest daar nog langs, wtf

Dus ik loop door, doe enorm mijn best om de afstand tussen mij en haar zo maximaal mogelijk te houden en dertig seconden lang mijn adem ingehouden.
Mij zal deze heks niet hebben (hoop ik)
pi_191867820
Hoe krijgt Singapore het voor elkaar tho om geen doden te hebben van het coronavirus. Hun health care is wel dan top notch of zo. Beter dan in NL blijkbaar.

130 gevallen, nul doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')