Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende: Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Misschien hierdoor: Op deze kaart missen nog enkele gevallen. Deze zullen zo snel mogelijk bijgevoegd worden.
Op een toename van ongeveer 0,6. Vóór gisteren klopte die aanname ook goed. Gisteren was wel een uitschieter.
Ja, ik denk dus dat dat was omdat Bruins toen de aantallen tot echt dat moment (donderdagmiddag) bekendmaakte, i.p.v. de cijfers t/m woensdagavond laat, zoals daarvoor gebruikelijk. Hij stond immers de 2e Kamer te informeren en die vinden het niet zo leuk als je dat niet goed doet. Ik denk dat we nu terug zijn naar 'de cijfers van gisteravond', als peilmoment.
Op vrijdag 6 maart 2020 16:02 schreef Blik het volgende: Wat mij opvalt, waarom niemand ziek in het noorden des lands? Die gaan toch ook op wintersport?
Op vrijdag 6 maart 2020 16:02 schreef Blik het volgende: Wat mij opvalt, waarom niemand ziek in het noorden des lands? Die gaan toch ook op wintersport?
Die hadden een week eerder vakantie, toen er in Italie nog niet zoveel aan de hand was.
Op vrijdag 6 maart 2020 16:04 schreef Elan het volgende: Is de spreekwoordelijke geest nu al uit de fles? Of zitten we nog steeds in de fase van beheersen en contaminatie?
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Op vrijdag 6 maart 2020 16:04 schreef Elan het volgende: Is de spreekwoordelijke geest nu al uit de fles? Of zitten we nog steeds in de fase van beheersen en contaminatie?
De kans dat het virus nog wordt ingedamd lijkt me miniem. Al sinds een paar weken is het vooral beheersen, denk ik.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op vrijdag 6 maart 2020 15:54 schreef riazop het volgende: [..] We zitten 17 onder de trend vandaag Dat zou idd kunnen komen doordat er naar t schijnt veel mensen worden weggestuurd zonder te testen
17 onder de trend, dus je verwachtte 63 besmettingen? Hoe veel procent zit je dan onder de trend?
De kans dat het virus nog wordt ingedamd lijkt me miniem. Al sinds een paar weken is het vooral beheersen, denk ik.
Ben wel benieuwd of er een moment komt dat we gewoon zeggen shit happens en het leven gaat door. In China lijkt het inmiddels allemaal weer redelijk z'n gangetje te gaan.
De studenten uit Groningen zijn toch al onderweg ?
Ben wel benieuwd of er een moment komt dat we gewoon zeggen shit happens en het leven gaat door. In China lijkt het inmiddels allemaal weer redelijk z'n gangetje te gaan.
Het leven gaat hier ook gewoon door. Net weer eens in de supermarkt geweest: volle schappen, iedereen keuvelt gemoedelijk, nul mondkapjes.
Collega is niet ziek maar vind het te gevaarlijk om te komen werken dus beslist zelf dat hij thuis werkt maandag, ik heb aangegeven dat dit op dit moment nog geen bedrijfspolicy is, reden voor ontslag of niet?
Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende: Collega is niet ziek maar vind het te gevaarlijk om te komen werken dus beslist zelf dat hij thuis werkt maandag, ik heb aangegeven dat dit op dit moment nog geen bedrijfspolicy is, reden voor ontslag of niet?
Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende: Collega is niet ziek maar vind het te gevaarlijk om te komen werken dus beslist zelf dat hij thuis werkt maandag, ik heb aangegeven dat dit op dit moment nog geen bedrijfspolicy is, reden voor ontslag of niet?
Als hij zijn werk thuis kan doen, dan is dat toch geen enkel probleem? Zolang hij maar productie draait.
Weet jij de werkelijke onderliggende reden? Misschien iemand met chemo in zijn buurt, dat het risico te groot is? Als hij gewoon werkt zie ik niet in dat dit een reden voor ontslag kan zijn. En zelfs is het hypochondrie, dat is op zich een ziekte en bestaat daardoor niet.
Ik denk dat veel mensen hier binnenkort tegenaan gaan lopen, dat ze bezorgder zijn voor de ziekte dan dat de werkgever aangeeft of wenselijk acht, voor de fanfare uitlopen zeg maar.
Er zit nu een man achter mij aan een stuk te hoesten. Krijg een heel ongemakkelijk gevoel. Zou het liefst nu weglopen en ergens gaan zitten, maar vind dat ook weer overdreven. Waarom moet dat Coronavirus zo op griep en verkoudheid lijken?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
Weet jij de werkelijke onderliggende reden? Misschien iemand met chemo in zijn buurt, dat het risico te groot is? Als hij gewoon werkt zie ik niet in dat dit een reden voor ontslag kan zijn. En zelfs is het hypochondrie, dat is op zich een ziekte en bestaat daardoor niet.
Ja jong kind, 5 maanden, tenminste dat geeft hij zelf op als reden, ik ken hem ook als een type dat alle e-mummers uit zijn hoofd kent en nogal hypochondrisch is aangelegd.
Op vrijdag 6 maart 2020 16:21 schreef Injetta het volgende: Er zit nu een man achter mij aan een stuk te hoesten. Krijg een heel ongemakkelijk gevoel. Zou het liefst nu weglopen en ergens gaan zitten, maar vind dat ook weer overdreven. Waarom moet dat Coronavirus zo op griep en verkoudheid lijken?
Ik voel nu ook meteen een kriebel in mijn keel alsof ik verkouden wordt. Maar dat kan niet. Je let nu op alles.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
als je daarvoor mensen gaat ontslaan ben je echt een debiel.
Ja jong kind, 5 maanden, tenminste dat geeft hij zelf op als reden, ik ken hem ook als een type dat alle e-mummers uit zijn hoofd kent en nogal hypochondrisch is aangelegd.
Maar wat is het probleem als hij thuis werkt? Als werkgever zou je er goed aan doen je voor te bereiden dat straks nog meer mensen thuis (moeten) werken. Die fanfare kom en je weet niet wanneer. dus begin met afspraken maken en zie deze man als testcase, kom je gelijk achter de beperkingen van het thuiswerken en hor je die op kan lossen.
Ik denk dat in de loop van volgende week meerdere grote bedrijven zullen besluiten om personeel thuis te laten werken. Waarom het risico nemen als je prima thuis kan werken? Als de voorspellingen kloppen dan hebben we over 1 week meer dan 3000 gevallen.
Maar wat is het probleem als hij thuis werkt? Als werkgever zou je er goed aan doen je voor te bereiden dat straks nog meer mensen thuis (moeten) werken. Die fanfare kom en je weet niet wanneer. dus begin met afspraken maken en zie deze man als testcase, kom je gelijk achter de beperkingen van het thuiswerken en hor je die op kan lossen.
Niet zo'n heel groot probleem, hij weigert wel naar het werk te komen terwijl hem expliciet is gezegd dat hij moet komen.
Het probleem is dat het altijd dezelfden zijn die als eerste thuisblijven / ziek zijn / zich niet goed voelen / de kinderen ziek hebben.
Voor veel mensen is het nu nog ver van het bed, letterlijk.
Wat boeit het als er ergens iemand besmet is geraakt die in schubbekuttenveen woont. Als het straks overal opduikt gaan mensen vanzelf openbare plekken vermijden.
Was net in de sportschool en daar was het ook al aanzienlijk rustiger dan op een normale vrijdag.
Je hebt gelijk. Maar eerlijk gezegd klinkt 24 bedden ook niet heel veel. Als het net zo hard gaat als in Italië en Iran en Korea, is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus mooi dat ze meer dan 4 hebben, maar of je klaar bent voor een echte uitbraak???
Je hebt gelijk. Maar eerlijk gezegd klinkt 24 bedden ook niet heel veel. Als het net zo hard gaat als in Italië en Iran en Korea, is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus mooi dat ze meer dan 4 hebben, maar of je klaar bent voor een echte uitbraak???
Hoeveel bedden moeten we precies vrijmaken om jou tevreden te stellen?