Het leven gaat hier ook gewoon door. Net weer eens in de supermarkt geweest: volle schappen, iedereen keuvelt gemoedelijk, nul mondkapjes.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of er een moment komt dat we gewoon zeggen shit happens en het leven gaat door. In China lijkt het inmiddels allemaal weer redelijk z'n gangetje te gaan.
Dat komt hier ook wel, waait wel weer over goede test voor een echt gevaarlijk virus ditquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij leest geen kranten zeker?
Productie is veelal weer hervat en laagterecord qua nieuwe besmettingen.
Mooie realitiecheck van iemand die weleens buitenkomt. Ik was daar laatst ook, en inderdaad het leven gaat gewoon door.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het leven gaat hier ook gewoon door. Net weer eens in de supermarkt geweest: volle schappen, iedereen keuvelt gemoedelijk, nul mondkapjes.
Het loont om niet de hele dag dit topic te F5-en.
dan zwakt het af en wordt het 1 van de vele soorten griep die over de planeet reizen gedurende de seizoenenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:16 schreef KingRadler het volgende:
kan het virus ook blijvend zijn dat we er nooit meer van af komen.
dat zit er dik inquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:16 schreef KingRadler het volgende:
Duurt nog wel ff. Aantal besmettingen loopt hier in absolute aantallen bijna net zo hard op als in China, waar God mag weten hoeveel mensen wonen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:15 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dat komt hier ook wel, waait wel weer over goede test voor een echt gevaarlijk virus dit
WGR is ergens anders maatquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
Collega is niet ziek maar vind het te gevaarlijk om te komen werken dus beslist zelf dat hij thuis werkt maandag, ik heb aangegeven dat dit op dit moment nog geen bedrijfspolicy is, reden voor ontslag of niet?
Die kans is heel groot ja. Maar met een vaccin is het allemaal net wat makkelijker te behappen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:16 schreef KingRadler het volgende:
Als hij zijn werk thuis kan doen, dan is dat toch geen enkel probleem? Zolang hij maar productie draait.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
Collega is niet ziek maar vind het te gevaarlijk om te komen werken dus beslist zelf dat hij thuis werkt maandag, ik heb aangegeven dat dit op dit moment nog geen bedrijfspolicy is, reden voor ontslag of niet?
Maandag gewoon op kantoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als hij zijn werk thuis kan doen, dan is dat toch geen enkel probleem? Zolang hij maar productie draait.
Weet jij de werkelijke onderliggende reden? Misschien iemand met chemo in zijn buurt, dat het risico te groot is? Als hij gewoon werkt zie ik niet in dat dit een reden voor ontslag kan zijn. En zelfs is het hypochondrie, dat is op zich een ziekte en bestaat daardoor niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier binnenkort tegenaan gaan lopen, dat ze bezorgder zijn voor de ziekte dan dat de werkgever aangeeft of wenselijk acht, voor de fanfare uitlopen zeg maar.quote:
besmette karretjes, pin automaten enzoquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het leven gaat hier ook gewoon door. Net weer eens in de supermarkt geweest: volle schappen, iedereen keuvelt gemoedelijk, nul mondkapjes.
Het loont om niet de hele dag dit topic te F5-en.
Ja jong kind, 5 maanden, tenminste dat geeft hij zelf op als reden, ik ken hem ook als een type dat alle e-mummers uit zijn hoofd kent en nogal hypochondrisch is aangelegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Weet jij de werkelijke onderliggende reden? Misschien iemand met chemo in zijn buurt, dat het risico te groot is? Als hij gewoon werkt zie ik niet in dat dit een reden voor ontslag kan zijn. En zelfs is het hypochondrie, dat is op zich een ziekte en bestaat daardoor niet.
nee, wel schorsing, dus 1 dag onbetaaldquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
Als het in dit tempo door blijft gaan met het aantal nieuwe besmettingen krijgen we hier ook nog wel paniek.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
besmette karretjes, pin automaten enzo
Ik voel nu ook meteen een kriebel in mijn keel alsof ik verkouden wordt. Maar dat kan niet. Je let nu op alles.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:21 schreef Injetta het volgende:
Er zit nu een man achter mij aan een stuk te hoesten. Krijg een heel ongemakkelijk gevoel.
Zou het liefst nu weglopen en ergens gaan zitten, maar vind dat ook weer overdreven.
Waarom moet dat Coronavirus zo op griep en verkoudheid lijken?
Ja, het is me allemaal wat.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
besmette karretjes, pin automaten enzo
Hebben jullie hier ook last van?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:23 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik voel nu ook meteen een kriebel in mijn keel alsof ik verkouden wordt. Maar dat kan niet. Je let nu op alles.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het in dit tempo door blijft gaan met het aantal nieuwe besmettingen krijgen we hier ook nog wel paniek.
Met vier bedden???quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:21 schreef Zipportal het volgende:
UMCG zet zich schrap voor toestroom coronapatiënten
https://www.rtvnoord.nl/n(...)room-coronapatienten
Nee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:24 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hebben jullie hier ook last van?
@:ggmm
@:onlogisch
als je daarvoor mensen gaat ontslaan ben je echt een debiel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
Maar wat is het probleem als hij thuis werkt? Als werkgever zou je er goed aan doen je voor te bereiden dat straks nog meer mensen thuis (moeten) werken. Die fanfare kom en je weet niet wanneer. dus begin met afspraken maken en zie deze man als testcase, kom je gelijk achter de beperkingen van het thuiswerken en hor je die op kan lossen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja jong kind, 5 maanden, tenminste dat geeft hij zelf op als reden, ik ken hem ook als een type dat alle e-mummers uit zijn hoofd kent en nogal hypochondrisch is aangelegd.
Waar baseer je die 60% op?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Op een toename van ongeveer 0,6. Vóór gisteren klopte die aanname ook goed. Gisteren was wel een uitschieter.
Ik denk dat in de loop van volgende week meerdere grote bedrijven zullen besluiten om personeel thuis te laten werken. Waarom het risico nemen als je prima thuis kan werken? Als de voorspellingen kloppen dan hebben we over 1 week meer dan 3000 gevallen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja jong kind, 5 maanden, tenminste dat geeft hij zelf op als reden, ik ken hem ook als een type dat alle e-mummers uit zijn hoofd kent en nogal hypochondrisch is aangelegd.
andere landenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar baseer je die 60% op?
Niet zo'n heel groot probleem, hij weigert wel naar het werk te komen terwijl hem expliciet is gezegd dat hij moet komen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:26 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem als hij thuis werkt? Als werkgever zou je er goed aan doen je voor te bereiden dat straks nog meer mensen thuis (moeten) werken. Die fanfare kom en je weet niet wanneer. dus begin met afspraken maken en zie deze man als testcase, kom je gelijk achter de beperkingen van het thuiswerken en hor je die op kan lossen.
Het probleem is dat het altijd dezelfden zijn die als eerste thuisblijven / ziek zijn / zich niet goed voelen / de kinderen ziek hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:26 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem als hij thuis werkt? Als werkgever zou je er goed aan doen je voor te bereiden dat straks nog meer mensen thuis (moeten) werken. Die fanfare kom en je weet niet wanneer. dus begin met afspraken maken en zie deze man als testcase, kom je gelijk achter de beperkingen van het thuiswerken en hor je die op kan lossen.
Is een ego-dingetje. Stel je voor dat een werknemer zelf iets besluit zonder in drievoud toestemming te vragen..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
als je daarvoor mensen gaat ontslaan ben je echt een debiel.
Voor veel mensen is het nu nog ver van het bed, letterlijk.quote:
Oh en dat kan je niet verdragen of accepteren?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet zo'n heel groot probleem, hij weigert wel naar het werk te komen terwijl hem expliciet is gezegd dat hij moet komen.
Je hebt gelijk.quote:
stel je voor iemand werkt thuis. gewoon controlleren wat die gedaan heeft. thuiswerken is heerlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:28 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Is een ego-dingetje. Stel je voor dat een werknemer zelf iets besluit zonder in drievoud toestemming te vragen..
Hoeveel bedden moeten we precies vrijmaken om jou tevreden te stellen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Injetta het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Maar eerlijk gezegd klinkt 24 bedden ook niet heel veel. Als het net zo hard gaat als in Italië en Iran en Korea, is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus mooi dat ze meer dan 4 hebben, maar of je klaar bent voor een echte uitbraak???
Je je wordt namelijk (goed) betaald om daar wel te zijn...het is toch te gek voor woorden dat mensen gewoon niet komen opdagen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:28 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Oh en dat kan je niet verdragen of accepteren?
betaal jij mensen voor aanwezigheid?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:30 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Je je wordt namelijk (goed) betaald om daar wel te zijn...het is toch te gek voor woorden dat mensen gewoon niet komen opdagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |