abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:32:07 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191867179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Niet zo'n heel groot probleem, hij weigert wel naar het werk te komen terwijl hem expliciet is gezegd dat hij moet komen.
arbo erop af sturen
pi_191867180
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Tailless het volgende:

[..]

stel je voor iemand werkt thuis. gewoon controlleren wat die gedaan heeft. thuiswerken is heerlijk
Onderaan de streep betaald het bedrijf jouw gewoon... als je die dag perse niet wilt komen is dat helemaal prima moet je vakantie opnemen.

Maar ze willen aan het einde van de maand wel graag hun salaris ontvangen. Dat klopt gewoon niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:32:17 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191867181
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".

Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.

Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.

Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.

Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?

Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent is. Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.

of

2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.

Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.

Wie het wel snapt mag het mij uitleggen.
pi_191867183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

arbo erop af sturen
voor thuisWERKEN? je bent niet goed
pi_191867187
Wat maakt het nou uit waar iemand zit :')

Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
pi_191867188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:27 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Het probleem is dat het altijd dezelfden zijn die als eerste thuisblijven / ziek zijn / zich niet goed voelen / de kinderen ziek hebben.
Ja joh, en over een paar jaar zijn daarvan de kinderen wat groter en meldt ie zich nooit meer ziek en dan heeft die onverwoestbare collega een baby en dan meldt die zich ineens ziek. Of iemands moeder gaat dood of je krijgt kanker. Dat heet het leven hoor, krijg je allemaal mee te maken. En misschien meldt die
ene zich vaker ziek maar heeft ie briljante ideeën. Weet jij veel.

Als je daar niet mee om kan gaan dan moet je geen werkgever worden of robotjes kopen.
pi_191867189
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoeveel bedden moeten we precies vrijmaken om jou tevreden te stellen?
Ze hoeven mij niet persoonlijk tevreden te stellen hoor, maar als er een echte uitbraak is, is het niet genoeg. Ik ben benieuwd welk noodplan de regering heeft als het aantal patiënten Dat moet worden opgenomen de capaciteit ineens snel gaat overschrijden.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:20 #108
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191867190
heeft Nederland de Materiaal in huis om Nood Hospitalen te bouwen net zoals China gedaan heeft.
pi_191867191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
RIVM: "Zolang een groot deel van de besmettingen zijn te herleiden naar Italië zien wij geen reden om andere maatregelen te treffen en blijven wij in deze fase".

Vervolgens test het RIVM (GGD) alleen maar personen die een connectie met Italië hebben. Iedereen die niet in Italië is geweest of geen contact heeft gehad met een besmet persoon wordt niet getest. Enkele ziekenhuizen, die van RIVM protocollen afwijken, testen wel iedereen met griepverschijnselen en/of luchtwegklachten op corona.

Ondanks wat het RIVM zegt en doet blijkt uiteindelijk toch 20% van de gevallen niet te herleiden naar Italië. Wat er op duidt dat er nu een volgende fase bezig is waarbij onderlinge besmetting plaatsvindt. Echter hoor ik het RIVM hier niet over.

Ondertussen heeft Nederland Singapore zo goed als ingehaald qua aantal besmettingen.

Daarnaast is het toch volkomen belachelijk en lachwekkend dat van de ene kant allerlei sporters advies krijgen om geen handen te geven aan tegenstanders, terwijl er straks duizenden supports schouder aan schouder staan te kuchen en elkaar mogelijk besmetten?

Hoezo mogen de sporters elkaar geen handen geven trouwens? Als ze geen klachten hebben zijn ze toch niet besmettelijk? Toch, RIVM? Ik neem aan dat een sporter met luchtwegklachten, koorts en benauwdheid niet het veld op gaat (of mag gaan). Iedereen die wel het veld op gaat zou in principe geen klachten moeten hebben en dus niet besmettelijk zijn, dus waarom deze maatregelen vraag ik mij dan af.

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent. Hoe ik het ook bekijken ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

1) Ze zijn belachelijk dom bij het RIVM. Wat in principe niet echt waar kan zij, want Jaap van Dissel is echt geen dombo. Die gast weet echt wel hoe infectieziekten werken.

of

2) Meest waarschijnlijke scenario: Ze zijn opzettelijk de boel aan het bedonderen en hopen dat het over gaat waaien zonder dat ze verregaande maatregelen moeten nemen.

Tot nu toe is het geen enkel land gelukt om er onderuit te komen zonder maatregelen te treffen die verder gaan dan een reisadvies verscherpen. Ik heb dan ook geen enkele reden om te geloven dat het hier wel gaat lukken.

Terwijl er vandaag iemand is overleden die geen link met italie heeft
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:28 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867192
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor veel mensen is het nu nog ver van het bed, letterlijk.

Wat boeit het als er ergens iemand besmet is geraakt die in schubbekuttenveen woont. Als het straks overal opduikt gaan mensen vanzelf openbare plekken vermijden.

Was net in de sportschool en daar was het ook al aanzienlijk rustiger dan op een normale vrijdag.
Misschien omdat jij er bent?
pi_191867195
Wat is het probleem met thuiswerken, is tegenwoordig voor veel mensen gewoon normaal toch?
Plus het is je collega, niet je werknemer, waar bemoei jij je mee :*
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:34:01 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef KingRadler het volgende:
heeft Nederland de Materiaal in huis om Nood Hospitalen te bouwen net zoals China gedaan heeft.
Ja hoor; als jij uit je huis wilt stappen en alles wilt achterlaten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:34:28 #113
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867199
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Er zijn zo veel mensen overleden vandaag die geen link hebben met italie
pi_191867202
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:

Alsof er geen prima oplossingen zijn die juist het thuiswerken stimuleren, ook zonder corona gewoon slim... minder onnodige kilometers en efficiëntieslag door het vervallen van lulpraatjes
Echt ik snap mijn werkgever ook echt niet die is ook zo anti thuiswerken.
terwijl ik thuis 100 keer meer doe
pi_191867206
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

:')
pi_191867207
24 is niet veel maar hey, ze doen wel iets. Ze zijn zich aan het voorbereiden. Dat klinkt een stuk beter dan een afdeling te moeten sluiten of dat er geen bezoekers naar binnen mogen.
Echt hulde voor de ziekenhuizen die actie ondernemen en wel besluiten nemen.
Go hard or go home
pi_191867209
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Misschien omdat jij er bent?
Hihaho
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 16:35:18 #118
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191867211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dat heb je ook nog eens ja.
pi_191867212
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

betaal jij mensen voor aanwezigheid?
Ik zou ze eens betalen voor het geleverde werk
Ik betaal niemand hoor, de aandeel houders wel. Maar daar gaat het niet om.

Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.

Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:35:23 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191867218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Je betaalt mensen om beschikbaar te zijn voor het bedrijf, en daar hoort in mijn optiek aanwezigheid ook bij.

Als je een keer een dag een ziek kind hebt of een bouwvakker die langs komt prima. Maar waar ligt de grens dan. Volgende week zijn er nog 10 die het te gevaarlijk vinden, en de week daarna bedenkt pietje dat hij elke dag thuis gaat werken.
ja als het bij 1 wordt goedgekeurd volgt de rest natuurlijk ook :P
pi_191867227
quote:

Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.

Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
pi_191867229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:35 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Thuiswerken is een ding. desnoods bel je elk uur naar hem via skype zie je meteen of hij werkt
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:38:00 #124
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191867230
quote:

of

of ze kiezen de richtlijn op basis van de beschikbare testcapaciteit...
are we infinite or am I alone
pi_191867232
quote:

Wat je ook mag vinden van alles je moet toegeven dat het absoluut niet consequent is. Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar op twee mogelijke scenarios uit.

of

Dat NL Singapore heeft ingehaald. Kan dat toch niet door het klimaat komen?
Dat de besmettelijkheid hier veel groter is?
Daar komen natuurlijk wel besmette mensen binnen maar het wordt geen olievlek.
Go hard or go home
pi_191867233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:30 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Je je wordt namelijk (goed) betaald om daar wel te zijn...het is toch te gek voor woorden dat mensen gewoon niet komen opdagen.
Oh ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om aanwezig te zijn.
pi_191867235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Mensen zijn slecht bereikbaar / niet beschikbaar voor overleg / drukker met de kinderen dan met werk / onbereikbaar voor klanten.

Als mensen thuiswerken heeft het vooral als reden dat hun prive agenda dan de prioriteit heeft (is mijn mening).
onzin.
Ik ben thuis beter bereikbaar dan op kantoor
pi_191867237
quote:

Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:39:08 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191867241
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

:D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:39:19 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Je bent geen docent Nederlands neem ik aan?
pi_191867248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Voor zijn functie maakt het wel degelijk een beetje uit, hij kan werken maar slechts 90 procent van zijn reguliere taken goed vervullen.
90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.
pi_191867251
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat is het probleem met thuiswerken, is tegenwoordig voor veel mensen gewoon normaal toch?
Plus het is je collega, niet je werknemer, waar bemoei jij je mee :*
Je betaald ze?
pi_191867253
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Klopt :+
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:40:07 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Klopt :+
Gelukkig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:40:24 #135
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191867260
quote:

[..]

_O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191867268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef Pippalena het volgende:

[..]

90%... waar heb je het over. Het lijkt bijna persoonlijk. Ga liever uitzoeken hoe hij die andere 10% ook thuis kan doen of wat alternatieven zijn.
Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.
pi_191867278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Tja....vrijheid blijheid, ik geloof er niet echt in... maar als je een bedrijf vindt dat daar bij past en je doet je werk goed dan is het win/win.
pi_191867283
quote:

[..]

Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt? :?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:43:30 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191867297
quote:

[..]

jij bent de manager?
pi_191867301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

onzin.
Ik ben thuis beter bereikbaar dan op kantoor
Hoe komt dat dan?

Want als je op kantoor slecht bereikbaar bent, komt dat waarschijnlijk door datt mensen je nodig hebben zou ik zeggen?

Voor jou voelt dat misschien zo omdat de lat hoger ligt je te contacten.

Maargoed, laten we OT blijven
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:43:47 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867302
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom vraag je hem wat jij al dan niet aanneemt? :?
Bevestiging.
pi_191867304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ik ben zelf eigenlijk alleen maar bezig data, of ik nu op de kantoortuin hang of thuiszit maakt echt geen fuck uit. Koffie is thuis alleen beter, gezelschap ook

maar deze discussie hoort hier niet
pi_191867306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jij bent de manager?
Ik ben de manager van zijn manager van zijn manager.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:44:41 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191867309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Die op FOK! zit.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:44:43 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191867310
Maken Managers eerder kans op Corona dan medewerkers?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:45:07 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191867315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

schopje WGR
pi_191867317
quote:

[..]

Hij hoest niet? Jullie zijn geen risicogebied?
Ugh, je zal zulke mensen maar moeten betalen.
In Japan wens je iemand personeel toe wanneer ze het slecht met je voorhebben.
Go hard or go home
pi_191867319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:43 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan?

Want als je op kantoor slecht bereikbaar bent, komt dat waarschijnlijk door datt mensen je nodig hebben zou ik zeggen?

Voor jou voelt dat misschien zo omdat de lat hoger ligt je te contacten.

Maargoed, laten we OT blijven
Omdat ik thuis niet constant gestoord wordt door collegas die graag over hun kat vertellen.
Ik zeg niet he iedereen ga thuis werken. maar 1 keer per week is zeker prodectiever
pi_191867327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:44 schreef KingRadler het volgende:
Maken Managers eerder kans op Corona dan medewerkers?
Ja
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:46:33 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191867330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Het is een vrij kritieke functie voor de dagelijkse gang van zaken in ons land.
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')