abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 11:09:56 #1
8781 crew  Frutsel
pi_191862381
https://nos.nl/liveblog/2324745-besmettingsgeval-in-tilburg.html

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc
#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
quote:
Meeste berichten over coronavirus zijn betrouwbaar, maar er is ook nepnieuws

Er wordt veel gewaarschuwd voor nepnieuws over het coronavirus, maar de meeste gedeelde nieuwsberichten zijn betrouwbaar. De meeste links gaan naar serieuze nieuwssites, de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) of het RIVM.

Tegelijkertijd is nepnieuws honderden keren verspreid en daarmee heeft het waarschijnlijk vele duizenden mensen bereikt. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS en datajournalistiek platform Pointer van de KRO-NCRV naar nieuwsberichten die via Twitter zijn gedeeld.

Tussen woensdag 19 februari en donderdag 5 maart werden 20 berichten uit dubieuze of onbetrouwbare bronnen minstens tien keer geretweet. In totaal gebeurde dat ten minste 768 keer. De oorspronkelijke verspreiders hadden opgeteld bijna 900.000 volgers.

Veel nepberichten gaan ook rond via WhatsApp of Facebook-groepen, maar die sociale media zijn niet of nauwelijks in kaart te brengen. Zo verspreiden mensen nagemaakte screenshots, afkomstig van een legitieme bron, met daarin valse berichten.

Verborgen agenda
Populair op Twitter was een lijst met een onjuist aantal gevallen van besmetting door het virus. Die link werd bijna 45.000 keer bekeken; het RIVM voelde zich genoodzaakt om erop te reageren.

Veel berichten zijn afkomstig van sites als Xandernieuws, WantToKnow en Ella Ster. Dat zijn bekende complotsites, zegt nepnieuwsexpert Peter Burger van de Universiteit Leiden.

Ze verspreiden bijvoorbeeld geruchten dat het coronavirus in feite een biowapen is en dat de verspreiding is 'georkestreerd', zoals bijvoorbeeld WantToKnow schrijft, of dat er een verborgen agenda achter het virus zit. Die theorie wordt niet gestaafd.
quote:
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
Bron

Inmiddels dus ook in Nederland de eerste dode als gevolg van het virus
Laten we het hier beperken tot nieuwsberichten over Corona in Nederland.

Meer over het Corona-virus kun je ook in het COR-forum vinden
Corona COVID-19 forum

Live-SC-topic
COR / Het grote COVID-19 topic #151

Kaart met besmettingen in Nederland
https://localfocus2.appspot.com/5e68e7405456b

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 11-03-2020 15:34:06 ]
pi_191862454
Lopen mensen met astma een verhoogd risico?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:51 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191862494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:14 schreef polderturk het volgende:
Lijkt mij wel.

Zoals met elk (griep)virus gelden ook hier de welbekende risicogroepen: ouderen en mensen met onderliggende medische aandoeningen.
pi_191862623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt mij wel.

Zoals met elk (griep)virus gelden ook hier de welbekende risicogroepen: ouderen en mensen met onderliggende medische aandoeningen.
Hmmm.
Mijn zoon van school halen dan als het verder uit de hand loopt?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:27:19 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191862689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hmmm.
Zeker niet onverstandig man. Ik heb zelf twee risicofactoren. Onderschat het virus niet. Dan maar de onderwijsinspectie op je dak.
pi_191862691
Misschien hadden ze niet zo moeten bezuinigen in de zorg en ook niet zoveel aan het buitenland denken..

Gevalletje Karma?
pi_191862746
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef hoechst het volgende:
Misschien hadden ze niet zo moeten bezuinigen in de zorg en ook niet zoveel aan het buitenland denken..

Gevalletje Karma?
In welk opzicht zijn de bezuinigingen in de zorg een probleem?
pi_191862847
quote:

[..]

Hmmm.
Zou het met de huisarts en school overleggen
pi_191863044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zeker niet onverstandig man. Ik heb zelf twee risicofactoren. Onderschat het virus niet. Dan maar de onderwijsinspectie op je dak.
klopt, geen paniek maar meer gewoon dit virus serieus nemen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:50:15 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191863081
quote:
Er is nog niks specifieks te vinden over de complicaties bij astma. Ik vond alleen dit :

quote:
Ik heb astma/copd/longfalen/een andere longaandoening, loop ik extra risico?
Vooralsnog lijkt het daar niet op, zegt Menno van der Eerden, longarts in het Erasmus MC. "Van alle mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus had de helft ook nog een andere onderliggende ziekte. Slechts 1 procent daarvan had een longaandoening." Besmet? Dan kunnen de symptomen zich volgens de arts wél heviger uiten, omdat het veelal gaat om hoesten, luchtweg- en longklachten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191863223
quote:

[..]

Hmmm.
Volgens mij zijn er nog nauwelijks tot geen kinderen ernstig ziek geworden met dit virus (waar dan ook in de wereld).
pi_191863365
quote:

[..]

Hmmm.
Nee. Kind loopt nagenoeg geen risico, behalve het risico op bangmakerij door zijn eigen vader.
pi_191863766
PANIEK.
Ik blijf lekker veilig in mijn zolderkamer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_191863989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:30 schreef superniger het volgende:
PANIEK.
Ik blijf lekker veilig in mijn zolderkamer.
paniek kan ook slecht zijn voor gezondheid lijkt mij
pi_191863999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:56 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nog nauwelijks tot geen kinderen ernstig ziek geworden met dit virus (waar dan ook in de wereld).
zelfs niet in china?
  Redactie Frontpage vrijdag 6 maart 2020 @ 12:54:26 #16
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_191864086
quote:
Ben bang van wel. Ik heb zelf een zware vorm van astma. En nu ben ik ineens kortademig en wat koortsachtig. Gaat weer lekker dus
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_191864091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:48 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

zelfs niet in china?
Ik begreep van niet https://www.sciencealert.(...)hat-you-need-to-know
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:54:45 #18
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_191864093
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:47 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

paniek kan ook slecht zijn voor gezondheid lijkt mij
`Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest`, en zo is het vaak ook nog!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_191864186
https://www.omroepbrabant(...)igd-voor-bijeenkomst

lerares van basisschool uit geldrop besmet met coronavirus

kwam terug uit italie, moest wel wat hoesten vond het eerst geen reden om te testen, stond gewoon voor de klas
pi_191864305
pi_191864307
hoe dom kun je zijn, als je weet dat je in besmet gebied bent geweest, je een van de symptomen sowiezo vertoond, kun je je dan niet beter voor alle zekerheid testen :')
pi_191864343
Of in ieder geval thuis blijven.
Als mensen de adviezen van het RIVM in de wind slaan, ja dan is het eind zoek natuurlijk.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:10:30 #23
78780 deedeetee
pi_191864364
pi_191864394
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)igd-voor-bijeenkomst

lerares van basisschool uit geldrop besmet met coronavirus

kwam terug uit italie, moest wel wat hoesten vond het eerst geen reden om te testen, stond gewoon voor de klas
Ik lees dat de school een bijeenkomst voor ouderen organiseert. Ik hoop dat ze daarmee een bijeenkomst via Skype bedoelen. Of zijnz e nu echt van plan om alle ouders en mensen van de school in 1 ruimte willen gaan zetten? Terwijl de kans erg aannemelijk is dat 1 van de koters zijn ouders al besmet heeft of de leerkracht andere leerkrachten die er ook zullen zijn?
pi_191864467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:12 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik lees dat de school een bijeenkomst voor ouderen organiseert. Ik hoop dat ze daarmee een bijeenkomst via Skype bedoelen. Of zijnz e nu echt van plan om alle ouders en mensen van de school in 1 ruimte willen gaan zetten? Terwijl de kans erg aannemelijk is dat 1 van de koters zijn ouders al besmet heeft of de leerkracht andere leerkrachten die er ook zullen zijn?
ik hoop diegene die niet besmet zijn via skype dan
pi_191866487
128 besmettingen in totaal nu

46 nieuwe besmettingen, 5 van hen zijn opgenomen in het ziekenhuis, rest zit in thuisisolatie

wereldwijd ligt het op zo'n 100.000 besmettingen, van deze patienten is meer dan de helft de ziekte covid-19 weer te boven gekomen, zeker 3400 mensen zijn eraan overleden
pi_191866517
ik krijg het vermoeden dat degene in thuisisolatie de wat mindere gevallen zitten, en in het ziekenhuis meer de risicogevallen hmmm
pi_191866745
Ik heb echt het gevoel dat de overheid en het RIVM dit niet in de hand hebben. Er wordt te laks gehandeld.
pi_191869936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:57 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat de overheid en het RIVM dit niet in de hand hebben. Er wordt te laks gehandeld.
Want? Hele land maar platgooien?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_191870093
quote:
Ze vragen brabanders met lichte luchtwegklachten thuis te blijven, maar de norm voor testen is niet veranderd. Jeetje wat onhandig.
pi_191870183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:49 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Want? Hele land maar platgooien?
M'n zusje is lerares en haar teamleider is ziek geworden na contact met haar corona broer. Misschien zo'n school platgooien.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:06:09 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191870357
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want jij hebt Corona?
Nee de broer van die teamleider en die teamleider is nu ook ziek geworden. Al is er nog geen bevestiging van Corona bij haar.
pi_191870418
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:07 schreef TheVoice4ever het volgende:
hoe dom kun je zijn, als je weet dat je in besmet gebied bent geweest, je een van de symptomen sowiezo vertoond, kun je je dan niet beter voor alle zekerheid testen :')
Komt omdat Nederlanders eigenwijs zijn of denken dat het maar een griepje is en ze daar altijd mee naar het werk gaan.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:26:09 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191871255
quote:
Ja, totale paniek zou echt veel beter zijn.
J’ai faim.
pi_191871665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

M'n zusje is lerares en haar teamleider is ziek geworden na contact met haar corona broer. Misschien zo'n school platgooien.
Jouw zusje zou zich ziek moeten melden. Of iedereen aan thuisonderwijs doen.
pi_191872575
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:01 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ja, totale paniek zou echt veel beter zijn.
Valse tegenstelling. Fouten zien bij het RIVM is niet hetzelfde als klaarstaan om de winkels te plunderen.

Het RIVM reageert traag en als de echte wereld zich niet aan de modellen houdt, is de echte wereld fout. Hoe lang het heeft geduurd voor ze zeiden dat niet symptomatische mensen toch besmettelijk kunnen zijn en hoe ziekenhuizen besmet zijn geraakt vanwege de richtlijnen rond testen is schandalig.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 23:01:18 #39
8781 crew  Frutsel
pi_191873580
quote:
RIVM wil Brabanders thuishouden en ziekenhuispersoneel testen
Het RIVM adviseert iedereen in Noord-Brabant met milde gezondheidsklachten om thuis te blijven tot ze weer zijn opgeknapt. Dit in verband met de corona-uitbraak in Nederland. Reden voor de oproep is dat bij veel besmettingsgevallen in Brabant de bron nog onduidelijk is.

Onder milde gezondheidsklachten verstaat het RIVM hoesten en neusverkoudheid, al dan niet met koorts.

De oproep van het RIVM komt erop neer dat mensen met milde klachten gevraagd wordt het uitgaansleven te mijden, niet naar hun werk te gaan en niemand te bezoeken in het ziekenhuis of verpleeghuis. Mensen kunnen wel naar de supermarkt om eerste levensbehoeften aan te schaffen. Dit alles geldt voor de periode dat iemand zich ziek voelt.

Daarnaast krijgen honderden medewerkers van zes à zeven ziekenhuizen in Brabant dit weekeinde het verzoek om zich op corona te laten testen, maakte Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, bekend in Nieuwsuur. Bij diegenen die positief testen, wordt vervolgens de bron van de besmetting nagegaan.

'Huidige situatie bevriezen'
Van Dissel zegt in een toelichting: "We willen het in Brabant verder uitzoeken. We zijn beducht dat er een bredere verspreiding is. Zolang we begrijpen wat de bron is, kunnen we het virus bestrijden. Zonder bron is bestrijding moeilijker."

"Door mensen te vragen thuis te blijven, bevries je de bestaande situatie", aldus Van Dissel, en ga je verdere verspreiding van het coronavirus tegen.

Het RIVM hoopt maandag klaar te zijn met het testen van het ziekenhuispersoneel. Daarna volgen de bepalingen in het laboratorium en kan dinsdag of woensdag de verspreiding van het virus in de provincie in kaart worden gebracht en kunnen er conclusies worden getrokken over een effectieve aanpak in de provincie.

Van de 34 besmette mensen die in Brabant wonen of bijvoorbeeld in Brabant carnaval hebben gevierd, zijn er acht à tien onverklaarbaar geïnfecteerd geraakt. Elders in Nederland zijn de meeste besmettingsgevallen te herleiden tot een bezoek aan Noord-Italië of een infectie via een besmet familielid.

Op het RIVM is de hele dag crisisoverleg gevoerd tussen verschillende betrokken instanties. Het aantal corona-gevallen is sinds gisteren met 46 gestegen. Het totale aantal besmettingen staat nu op 128. Vanochtend werd bekend dat een patiënt in Rotterdam is overleden.

Van de nieuwe patiënten zijn vijf personen opgenomen in het ziekenhuis. De overige nieuwe patiënten zitten in thuisisolatie.

Van de 128 gevallen zijn 101 patiënten in het buitenland besmet geraakt of gaat het om contacten van patiënten bij wie het virus al was vastgesteld. Van de 27 anderen, en ook van de overleden patiënt, is niet bekend hoe ze ziek zijn geworden.
quote:
Virologen: gevolgen van Brabants advies groot, maar besluit is verstandig

Waarom vraagt het RIVM alleen Brabanders met milde gezondheidsklachten om het contact met de buitenwereld voorlopig tot een minimum te beperken? Mensen in Noord-Brabant met een neusverkoudheid, koorts of hoestproblemen hebben het advies gekregen om thuis te blijven.

De maatregel bevriest volgens het RIVM tijdelijk de verspreiding van het virus en is vooral bedoeld om de zorg in stand te houden en kwetsbare ouderen te beschermen. Overdreven, of juist verstandig? We vroegen de mening van enkele virologen.

Jaap van Dissel van het RIVM legt uit dat van veel van de infecties in Nederland duidelijk is waar ze vandaan komen, bijvoorbeeld uit Noord-Italië waar mensen besmet zijn geraakt of door verspreiding van het virus binnen een gezin.

Maar binnen Noord-Brabant is dat anders: "Daar zijn we niet meer in staat om in al die gevallen deze verbintenis te vinden. Dat willen we dit weekend verder uitzoeken. Domweg om te zorgen dat, mocht er sprake zijn van een virusinfectie als oorzaak van deze klachten, dat virus niet de kans krijgt om zich dit weekend verder te verspreiden."

Hoogleraar virologie Marion Koopmans denkt dat deze maatregel zin heeft. "Het valt binnen het pakket aan dingen die mensen zelf kunnen doen. Dezelfde oproep gold eerder al voor mensen die van vakantie terugkwamen uit Noord-Italië met milde klachten. Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal."

De viroloog beaamt dat het bedoeld is om meer zicht te krijgen op hoe het coronavirus zich verspreidt, want in Noord-Brabant zijn een paar mensen besmet van wie niet duidelijk is hoe ze aan het virus zijn gekomen. "Dat is hard werken voor de GGD. Zolang we niet zeker weten hoe het zit, vraag je eigenlijk 'mensen help nou mee om als er toch wat circuleert dat niet verder te verspreiden'."

Het werkt in China en Zuid-Korea
De maatregel kan volgens Koopmans goed helpen om het virus in te dammen. "Kijk maar naar China. In de provincie Hubei heeft het virus heel wijd verspreid gecirculeerd. In de steden eromheen is dat veel minder geweest en daar hebben ze deze maatregel een aantal weken intensief toegepast. Ook in Zuid-Korea lijkt het te werken."

Het is de eerste stap in een pakket van maatregelen die genomen kunnen worden. Als het nodig is, kan een tweede stap zijn om grote evenementen af te gelasten. "Dat kan een burgemeester nu zelf ook al besluiten", zegt Koopmans. "Het is eigenlijk gewoon een kwestie van gezond verstand. We weten dat je dichtbij contact moet hebben om het virus over te dragen, dus als je dat beperkt, wordt het minder overgedragen."

Ook internist en viroloog Eric van Gorp vindt dat het RIVM een goede beslissing heeft genomen: "Zolang je besmettingen terug kunt voeren op één patiënt, de zogenoemde nulpatiënt, heb je vat op de verspreiding en kun je grotere maatregelen achterwege laten. Als dat net niet meer lukt, zoals nu, is een vervolgmaatregel zoals deze nodig."

"Hoe meer mensen er zijn met beginnende klachten, hoe groter de kans dat er inmiddels al overdracht is geweest op andere mensen." Binnenblijven is een heel goede maatregel om verspreiding tegen te gaan, zegt Van Gorp. Hij wijst op de situatie in Italië. "Kijk maar hoe het virus zich daar als een olievlek heeft uitgebreid. Eerst was alleen een dorpje risicogebied, daarna de beperkte regio, daarna de regio eromheen en toen verspreidde het zich nog verder en volgde een negatief reisadvies."

Niet lichtvaardig besloten
Volgens Van Gorp is "het aantal gevallen deze week behoorlijk toegenomen, maar nog wel in de fase dat het nog beheersbaar zou kunnen zijn." Ook hij verwacht dat als het aantal besmettingen toeneemt er meer maatregelen zullen volgen. "Te denken valt dan bijvoorbeeld aan het afzeggen van grote evenementen zoals het Eurovisie Songfestival of in een later stadium misschien het sluiten van scholen. We hopen dat het met de huidige maatregelen niet zover zal komen."

"Zo'n besluit wordt niet lichtvaardig genomen want we zien wel dat de gevolgen daarvan enorm zijn. Het zijn vaak beslissingen die je neemt voor langere tijd. Enkele weken op zijn minst."

En wie gaat dat betalen? :P
pi_191878517
:') alleen mijn provincie waar ze niks van weten

waarschijnlijk veels te weinig contact van onze steden naar RIVM _O-

goed dat wij Brabanders nu op de vingers worden getikt
pi_191878587
en over songfestival, een alternative optie daarvoor is ''zonder publiek in arena'' dus dan meer ruimte voor camera's, betere camerahoeken

https://www.telegraaf.nl/(...)bliek-vanwege-corona

voor het eerst nu dit in telegraaf, en die vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron

''afzeggen kan echt niet zomaar, een evenement als songfestival is veel geld ingestoken, veel tijd door alle landen delegaties''
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:04:47 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191878668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:57 schreef TheVoice4ever het volgende:
en over songfestival, een alternative optie daarvoor is ''zonder publiek in arena'' dus dan meer ruimte voor camera's, betere camerahoeken

voor het eerst nu dit in telegraaf, en die vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron

''afzeggen kan echt niet zomaar, een evenement als songfestival is veel geld ingestoken, veel tijd door alle landen delegaties''
Het Songfestival zouden ze sowieso moeten cancelen. Permanent, welteverstaan.
pi_191878706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het Songfestival zouden ze sowieso moeten cancelen. Permanent, welteverstaan.
200 miljoen kijkers over de wereld zijn het oneens dan

en ESF is ook nu in Afrika populairder aan het worden met AfriMusic Festival

dus ja als je songfestival permanent cancelt, kun je alles op tv wel cancelen lol :')
pi_191879068
Statistieken doden in Italië van gisteren op basis van 105 van de 148 gevallen:

14.1% > 90 jaar
42.2% tussen 80 en 89 jaar
32.4% tussen 70 en 79 jaar
8.4% tussen 60 en 69 jaar
2.8% tussen 50 en 59 jaar

74.6% van de overledenen had een hoge bloeddruk
70.4% had ischemische hartklachten
33.8% had diabetes
15.5% had geen of maar één andere aandoening

Bronhttps://www.corriere.it/s(...)4-0daffe9dc780.shtml
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:00:42 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191879318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef wjb033 het volgende:

14.1% > 90 jaar
42.2% tussen 80 en 89 jaar
32.4% tussen 70 en 79 jaar
8.4% tussen 60 en 69 jaar
2.8% tussen 50 en 59 jaar

74.6% van de overledenen had een hoge bloeddruk
70.4% had ischemische hartklachten
33.8% had diabetes
15.5% had geen of maar één andere aandoening

Bronhttps://www.corriere.it/s(...)4-0daffe9dc780.shtml
Ssst, nuance is op Fok niet gewenst.
pi_191879453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef wjb033 het volgende:
En als je de overige gevallen mee neemt? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191879661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ssst, nuance is op Fok niet gewenst.
oh nee anders kom je feiten te weten, dat is niet goed voor de paniekstatus :')
pi_191879798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:57 schreef TheVoice4ever het volgende:

Ze kunnen de artiesten toch apart zetten en het publiek inclusief Jan Smit bij elkaar
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191879858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:39 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ze kunnen de artiesten toch apart zetten en het publiek inclusief Jan Smit bij elkaar
het enigste wat ik vind dat er moet worden gecancelt zijn euroclub/eurovillage, dat maakt toch niet zoveel uit, niet heel belangrijk

ook een verbod op publieke ontmoetingen, maar bv meer advies geven voor mensen om via skype over het festival te praten of zo

geen publiek betekent wel meer tv kijkcijfers, dus ergens zit er iets positiefs in dit negatiefs

eerste keer in zoveel jaar weer in eigen land (eerste keer dat ik dit meemaak) en dan is er zo'n stom virus

maar ik ben liever optimistisch als pessimistisch

olympische spelen wordt een ander verhaal lijkt mij, of EK voetbal (nu vooral met verschillende gastlanden/stadions)
pi_191881575
Wtf.....woon zelf in Brabant en nog even en alles gaat op slot. Rest van het land zal snel volgen. Wat gaat dat wel niet kosten....
Middel wordt zo veel erger dan de kwaal pfff
Een verkoudheidsgriepje, waar hebben we het over. Dat het leven maakbaar is???
pi_191882336
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:45 schreef Ikbenniegek het volgende:
Wtf.....woon zelf in Brabant en nog even en alles gaat op slot. Rest van het land zal snel volgen.Wat gaat dat wel niet kosten....
zou me verbazen, aangezien dat RIVM zei dat ze in rest van het land bron van besmettingen wel wisten, ook redelijk goed het onder controle hebben behalve in Brabant
pi_191882348
188 besmettingen nu

60 nieuwe gevallen
pi_191883028
https://www.theguardian.c(...)ovid-19-myths-busted

meer paniekzaaien van zo'n britse krant _O-
pi_191883090
quote:
Wtf.....woon zelf in Brabant en nog even en alles gaat op slot. Rest van het land zal snel volgen. Wat gaat dat wel niet kosten....
het is niet een verkoudheidsgriepje, het is erger en dus zijn grote maatregelen als in brabant gewoon nodig en imho zijn ze er wel laat bij
pi_191885076
quote:
Altijd makkelijk praten ‘dat het maar een griepje is’ en ‘dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan’ als je zelf niet tot de risicogroepen behoort.

Voor de goede orde: dat zijn echt niet allemaal mensen die toch wel op sterven na dood zijn.

Er zijn genoeg zeventigplussers die nog midden in het leven staan. En er zijn ook jonge mensen bij. Die hebben hun hele leven nog voor zich. Denk aan iemand met een vorm van kanker die in principe goed te behandelen is, maar wiens weerstand even verzwakt is door de chemo. Die kunnen dat 'griepje' er niet bij hebben.

Als we kunnen voorkomen dat zulke mensen onnodig overlijden moeten we dat vooral proberen!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:41:51 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191885201
quote:
Nee, het is geen verkoudheidsgriepje. Het tast de longen aan van mensen (permanent) als het éénmaal op de longen slaat en het is goed verspreidbaar. In combinatie met het hoge aantal kritische gevallen (10-20 procent) kan het zo'n druk op het zorgstelsel geven dat er keuzes moeten worden gemaakt. En dat leidt tot extra doden.

Denk je dat China voor de grap een hele stad van 11 miljoen inwoners in lockdown zet voor "just the flu bro". Die is elk jaar.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:00:36 #57
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191885532
En wat doe je zelf om de ziekte te voorkomen en/of te verspreiden?
Wachten tot het om de hoek is of nu al voorzorgsmaatregelen nemen om het te voorkomen?
There is only one religion
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:02:26 #58
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191885557
Gelukkig, we hebben óók een CoronaDooie.. Een ouwe man.. jahh we horen er nu echt bij
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:06:09 #59
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191885614
Die ouwe man ging dood aan "Het Nieuwe Corona Virus" was dat oude virus al uitgewerkt?
pi_191885739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:00 schreef Dance99Vv het volgende:
En wat doe je zelf om de ziekte te voorkomen en/of te verspreiden?
Wachten tot het om de hoek is of nu al voorzorgsmaatregelen nemen om het te voorkomen?
Ik probeer zoveel mogelijk mensenmassa’s te vermijden. Niet met het OV als dat niet hoeft, niet naar grootschalige evenementen, zoveel mogelijk thuis werken.

Als we de komende maanden met zijn alleen een beetje introvert worden, dan daalt het totaal aantal onderlinge contacten, waarmee het aantal mogelijke besmettingen ook kleiner wordt.

Hopelijk kunnen we de verspreiding van de ziekte daar een beetje mee afremmen. :)
pi_191886522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:02 schreef 5thencounter het volgende:
Gelukkig, we hebben óók een CoronaDooie.. Een ouwe man.. jahh we horen er nu echt bij
Normaalgesproken ga je respectvol dood, maar we hebben een virus en de kleuters van fok komen los.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:03:37 #62
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191886668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Normaalgesproken ga je respectvol dood, maar we hebben een virus en de kleuters van fok komen los.
Iedereen gaat dood, daar is niets respectvol aan, alleen de Mediahype in dit geval buitensporig beschamend
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:20:19 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191889190
https://www.telegraaf.nl/(...)-corona-besmettingen

quote:
Italië richting de zesduizend corona-besmettingen
Updated 30 min geleden
1 uur geleden in BUITENLAND

ROME - Het aantal in Italië geconstateerde gevallen van het coronavirus is met 1200 gestegen, tot een totaal van 5883. De autoriteiten melden dat 233 patiënten zijn overleden.
https://www.telegraaf.nl/(...)tenwereld-afgesloten

quote:
Noodplan: noordelijke provincies Italië van buitenwereld afgesloten
Door ONZE CORRESPONDENT

Updated 32 min geleden
39 min geleden in BUITENLAND

ROME - De hele Noord-Italiaanse regio Lombardije en elf provincies, waaronder Venetië, gaan op slot. De Italiaanse regering is dit van plan om de explosie van het coronavirus over de rest van het land te bestrijden. Volgens Italiaanse media is het een plan dat vermoedelijk vanavond of morgenochtend definitief door de regering wordt bekendgemaakt.

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2020 22:12:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:24:43 #64
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_191891715
Wel interessant dat het aantal besmettingen (volgens officiële cijfers) in China al een tijdje nauwelijks meer stijgt. Zijn de Chinese maatregelen echt zo effectief, zijn de cijfers onbetrouwbaar of is het virus toch maar voor een klein deel van de mensen gevaarlijk?
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_191892041
Verkeerde topic

[ Bericht 96% gewijzigd door Sapstengel op 07-03-2020 22:53:32 ]
pi_191894269
Een van de eerste besmette Nederlanders, een 5 jarig meisje, is al bijna weer hersteld.
https://www.ad.nl/alphen/(...)rende-hand~abd6926e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191894458
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een van de eerste besmette Nederlanders, een 5 jarig meisje, is al bijna weer hersteld.
en dan hopen dat er geen of weinig restschade over is gebleven (en dat het niet terugkomt), zoals vaak wordt gezegd bij genezen patienten
  zondag 8 maart 2020 @ 00:57:22 #68
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_191894688
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar hoeveel van de door haar besmette mensen zullen overlijden?
pi_191894880
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja....de tijd zal het leren. Maar het is een goed teken dat zo'n jong iemand zo snel hersteld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 8 maart 2020 @ 01:11:39 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_191894930
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja....de tijd zal het leren. Maar het is een goed teken dat zo'n jong iemand zo snel hersteld.
Tja ..... het is als in de rest van de natuur, een paar kuikentjes weten altijd wel te overleven.
pi_191895401
https://giphy.com/gifs/drink-virus-corona-JRsY1oIVA7IetTkKVO
Moet altijd lachen als ik dat plaatje zie
  zondag 8 maart 2020 @ 08:31:55 #73
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191896710
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:41 schreef mschol het volgende:

[..]

en dan hopen dat er geen of weinig restschade over is gebleven (en dat het niet terugkomt), zoals vaak wordt gezegd bij genezen patienten
Nee, niet vaak, het zijn uitzonderingen, die waarschijnlijk komen door een onzorgvuldige (of ongelukkige) monsterafname bij de test.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191897558
quote:
dus cancellen dat songfestival (ik heb tenminste de liedjes zelf, kan mijn eigen songfestivalresultaten maken lol)

dit is echt een hele erge ziekte, geen evenementen meer voor altijd
  zondag 8 maart 2020 @ 10:26:12 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191897766
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vooral wat ouderen-van-dagen die toch al een zwak gestel hadden. Zoals ook blijkt uit de leeftijdsbreakdowns en de medische dossiers van de meeste overledenen.
pi_191897849
Ik las dit:

Handen wassen: hoe vaak en wanneer? Voor en na een toiletbezoek en voor en na het eten: dat is standaard. Maar nu dus ook best zodra je in een ruimte hebt gezeten waar heel wat mensen zijn. Voor en na een vergadering bijvoorbeeld.

Is dat echt standaard, voor en na eten/wc handen wassen?
Facts don't care about your feelings
pi_191898205
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik las dit:

Handen wassen: hoe vaak en wanneer? Voor en na een toiletbezoek en voor en na het eten: dat is standaard. Maar nu dus ook best zodra je in een ruimte hebt gezeten waar heel wat mensen zijn. Voor en na een vergadering bijvoorbeeld.

na wc is wel standaard lijkt mij :D
voor/na eten klinkt ook voor mij niet standaard..
pi_191898215
maar ja songfestival is niet persé nodig om te cancellen aangezien je daar nog wat alternatieve opties voor hebt

voetbalwedstrijden (EK) en ook wereldwijd sportevenement olympische spelen waar je niet gauw alternatieve opties voor weet die lopen meer risico misschien niet door te gaan denk ik

denemarken deed al bij hun nationale voorronde zonder publiek, dat zag er voor tv beelden/YouTube best redelijk uit, gewoon die kant niet te veel laten zien meer podium beelden, close-ups

het mist een bepaalde atmosfeer oké, maar gezondheid staat voorop en dan moet je aanpassen aan die situatie
pi_191898266
quote:
een long van een Chinees heeft al zware schade lijkt me

Die dragen niet voor niets al jaren mondkapjes
pi_191898275
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

een long van een Chinees heeft al zware schade lijkt me

Die dragen niet voor niets al jaren mondkapjes
Haha, ja. Maar dan nog.

Slechts een griepje, is dit niet.
  zondag 8 maart 2020 @ 11:03:55 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191898298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:24 schreef Kaji het volgende:
Wel interessant dat het aantal besmettingen (volgens officiële cijfers) in China al een tijdje nauwelijks meer stijgt. Zijn de Chinese maatregelen echt zo effectief, zijn de cijfers onbetrouwbaar of is het virus toch maar voor een klein deel van de mensen gevaarlijk?
Waarschijnlijk een combi van al die factoren.

Overigens wonen er alleen al in Hubei 58 miljoen mensen. 80.000 besmettingen klinkt godsgruwelijk veel, maar in werkelijkheid is het slechts 0,1 procent.
pi_191898301
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik las dit:

In theorie ja.
In de praktijk zal iedereen die op een kantoor werkt kunnen beamen dat veel mensen hun handen na toiletbezoek niet wassen.
pi_191898339
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:04 schreef Kassamiep het volgende:
In theorie ja.
In de praktijk zal iedereen die op een kantoor werkt kunnen beamen dat veel mensen hun handen na toiletbezoek niet wassen.
:r direct van de brandtrap gooien zulke "collega's"
J’ai faim.
  zondag 8 maart 2020 @ 12:31:36 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191899721
Wel jammer dat je nog steeds zo weinig leest over de positieve berichten rondom deze uitbraak.

Wereldwijd meer dan 60.000 mensen weer genezen, waarom meldt de Telegraaf dat niet?
pi_191900758
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel jammer dat je nog steeds zo weinig leest over de positieve berichten rondom deze uitbraak.

Wereldwijd meer dan 60.000 mensen weer genezen, waarom meldt de Telegraaf dat niet?
+1

helemaal mee eens
  zondag 8 maart 2020 @ 13:39:20 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191900902
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

Omdat je zonder dat gegeven het percentage dooien niet kunt berekenen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191904348
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In theorie ja.
Dat na is nog tot daar en toe, maar wie gaat nou vooraf wassen? Ik zou zeggen bij eten doe je voor en bij toilet na. Ik doe meestal beide niet. Eten doe je met bestek en toilet alleen bij schijten of als ik over m'n handen heen pis en dat gebeurt maar af en toe.
  zondag 8 maart 2020 @ 23:18:35 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191913247
Nog steeds 0 cases in Turkije, jaja _O-
  maandag 9 maart 2020 @ 00:52:10 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191914634
https://www.telegraaf.nl/(...)taliaanse-gevangenis

Telt hij nou bij de corona slachtoffers of bij de normale moordpartijen
Telling moet wel kloppen he

quote:
Gevangene komt om tijdens 'coronarellen' in Italiaanse gevangenis
Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in BUITENLAND

ROME - Gevangenen in vier Italiaanse gevangenissen zijn zondag in opstand gekomen tegen nieuwe regels die zijn ingevoerd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen.
Zo is er een verbod op familiebezoek ingesteld.
Dat meldt een vakbond voor gevangenbewaarders. In de gevangenis van Modena kwam een gedetineerde om het leven tijdens rellen, aldus het Italiaanse persbureau ANSA.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191914676
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat na is nog tot daar en toe, maar wie gaat nou vooraf wassen? Ik zou zeggen bij eten doe je voor en bij toilet na. Ik doe meestal beide niet. Eten doe je met bestek en toilet alleen bij schijten of als ik over m'n handen heen pis en dat gebeurt maar af en toe.
En pissen dat doe je altijd bij n urinoir en nooit in een hokje waar anderen wel hebben zitten schijten?
  maandag 9 maart 2020 @ 00:59:21 #91
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_191914721
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog steeds 0 cases in Turkije, jaja _O-
Turkije was anders de eerste die besloot om vliegverkeer van en naar China te stoppen. Ook worden passagiers gecontroleerd op koorts wat een teken kan zijn van Corona.

Hadden ze hier in Nederland ook mogen doen, maar in plaats daar van zijn er mensen die alle ellende opzoeken door op vakantie te gaan naar Noord-Italië. Straks hebben we 900 studenten met Corona zitten in Groningen omdat die gasten perse die kant op wilden.
  maandag 9 maart 2020 @ 08:35:03 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191916860
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:59 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Turkije was anders de eerste die besloot om vliegverkeer van en naar China te stoppen. Ook worden passagiers gecontroleerd op koorts wat een teken kan zijn van Corona.

Hadden ze hier in Nederland ook mogen doen, maar in plaats daar van zijn er mensen die alle ellende opzoeken door op vakantie te gaan naar Noord-Italië. Straks hebben we 900 studenten met Corona zitten in Groningen omdat die gasten perse die kant op wilden.
Vraag is of het veel had uitgemaakt. De eerste patient is in China al begin december geconstateerd. Toen het hier goed in het nieuws kwam, was het al zeker half januari. Tot die tijd heeft iedereen ook gewoon vrolijk de wereld rond gevlogen. Wel eens met je opmerking over die studenten.

Dat er in Turkije geen gevallen zijn is ook dikke bullshit natuurlijk. Waarschijnlijk melden ze het gewoon niet uit angst voor het toerisme.
  maandag 9 maart 2020 @ 08:45:49 #93
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_191916954
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag is of het veel had uitgemaakt. De eerste patient is in China al begin december geconstateerd. Toen het hier goed in het nieuws kwam, was het al zeker half januari. Tot die tijd heeft iedereen ook gewoon vrolijk de wereld rond gevlogen. Wel eens met je opmerking over die studenten.

Dat er in Turkije geen gevallen zijn is ook dikke bullshit natuurlijk. Waarschijnlijk melden ze het gewoon niet uit angst voor het toerisme.
Mensen in Turkije zijn heel erg actief op social media. Dat de overheid niet meldt kan ik me voorstellen, maar normale burgers zetten dit soort dingen echt heel snel op Twitter en dan gaat het heel snel. Zelfs de roddels zijn er op dit moment niet.
pi_191917051
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En pissen dat doe je altijd bij n urinoir en nooit in een hokje waar anderen wel hebben zitten schijten?
Als een urinoir er is dan doe ik het daar. Voor de rest raak ik niets aan behalve m'n piemel en die was ik wel iedere dag :*
pi_191918170
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als een urinoir er is dan doe ik het daar. Voor de rest raak ik niets aan behalve m'n piemel en die was ik wel iedere dag :*
Lekker fris om iemand een hand te geven vlak nadat je bij het richten je piemel vastgehouden hebt.

''Ja, maar ik heb m'n piemel 's ochtends nog gewassen :')''
pi_191918404
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle landen om Turkije heen hebben Coronagevallen gemeld.

Op vluchten van Turkish Airlines hebben ze passagiers met het Coronavirus getest.

Maar in Turkije is natuurlijk geen Corona :')
  maandag 9 maart 2020 @ 10:43:15 #97
78780 deedeetee
pi_191918430
De man in t zkh ligt op de ic en zijn toestand is kritiek
Ik ben niet onder de indruk van de maatregelen die men daar treft.
pi_191918436
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle landen om Turkije heen hebben Coronagevallen gemeld.

Op vluchten van Turkish Airlines hebben ze passagiers met het Coronavirus getest.

Maar in Turkije is natuurlijk geen Corona :')
misschien zijn hun procedures gewoon heel wat strenger dan in andere landen

bv Amerika met Trump die zelf denkt dat sterftepercentage minder dan 1% is _O- _O-
pi_191918443
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

misschien zijn hun procedures gewoon heel wat strenger dan in andere landen
Lijkt me eerder andersom.

Als je niet test, heb je het ook niet.
pi_191918530
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me eerder andersom.