quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 05-03-2020 00:53:25 ]![]()
Pardon?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:25 schreef joyvke het volgende:
Dit hoe het er op dit moment voor staat qua stijging. De eerste dagen gaan altijd super hard. Daarna
NEDERLAND
Datum / totaal/ percentage stijging t.o.v voorgaande dag
1-3-2020 11 |
2-3-2020 18 | 163,64%
3-3-2020 23 | 127,78%
4-3-2020 38 | 165,22%
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur![]()
Ik vond nagenoeg alles wat ik van ze gezien heb, het RIVM dus, niet heel sterk overkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind wel dat als je WHO advies in de wind slaat je wel sterk in je schoenen moet staan, de tijd zal het leren.
Het enige wat ik sterk vond is dat behandelplan wat opgesteld is van het RIVM. Misschien dat daar veel tijd in gezeten heeft, geen idee, ongetwijfeld, en is ook heel belangrijk natuurlijk
De rest vond ik uitermate zwak, kansloos en was op voorhand al te verwachten dat het compleet zou falen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
@mailyKan je die 2 toevoegen in de OP?quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:57 schreef LTVDK het volgende:
Voor in de OP
39. Man uit Geleen, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
40. Arts-assistent JBZ uit Den Bosch, besmet door besmette patiënt 30
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Als je de 1 ervan af haalt, dan heb je het stijgingspercentage. Die zit momenteel inderdaad rond de 65%. Morgen en overmorgen zal dat hetzelfde blijven. Als de testcapaciteit rond dit weekend toeneemt, dan zal ook het aantal officiële gevallen flink toenemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur![]()
Of dat ze hier melden dat ze zelf flink COVID-19 te pakken hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:36 schreef Jane het volgende:
Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.
Dan ben ik de eerste om ze te verwijzen naar dit topic
vosss is de naam,
Ik denk serieus dat hier hommeles van komt. China heeft het dalijk onder controle terwijl de rest van de wereld struggled. China gaat dat momentum misschien wel gebruiken.
Als die alle dollars dumpen, om maar iets te noemen, dan heb je de chaos compleet. En dat zal Amerika niet accepteren lijkt me. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Deze cocktail heeft alles in zich om bijzonder onfraai te worden.
vosss is de naam,
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Maandjequote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt![]()
Dan is juist de piek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Uhu, dat denken ze in Italië ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Dit is een wereldwijd probleem en een land dat geen maatregelen treft om het op te lossen zal daar internationaal de gevolgen van gaan ondervinden. Dat is de enige reden waarom ik denk dat Nederland uiteindelijk wel bijdraait. Als je internationaal bekend komt te staan als dé corona-brandhaard, dan is dat behoorlijk slecht voor business en kan het lang duren voordat je je reputatie weer hersteld hebt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
En dan weer afstoffen komende winter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen![]()
Ah, het gaat om geld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen![]()
Qua testen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur
Deze mensen waren al besmet, er is geen 80% stijging qua besmettingen per 24h.![]()
Is er al uitsluitsel over of het seasonal is of niet? Ik heb het iig nog niet gehoord. Ze zullen Australië en andere landen waar het zomer is wel goed in de gaten houden, neem ik aan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer afstoffen komende winter.Lying awake, wondering if there is a Dog...
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer afstoffen komende winter.
Lekker dan. Wij hebben net een mooi huis gekocht
Daar wou ik toch nog wel ff in wonen zegmaar.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Kerel, neem een pilsje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.![]()
Geen idee, misschien even aan het RIVM vragenquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef THEFXR het volgende:
kan besmet raken van een winkelwagen?
" een pinautomaat?
" een pin kastje?![]()
Zal ik het even doen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:34 schreef vosss het volgende:
@:maily
[..]
Kan je die 2 toevoegen in de OP?
zie email 27 oktober![]()
mensen met een slecht bioritme door ploegendiensten staan er niet sterk voorquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.![]()
Dat ben ik aan het doen.quote:.
vosss is de naam,
Tja, als je het niet overleeft, boeit dat huis je ook niet meer.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:50 schreef Za het volgende:
[..]
Qua testen.
Deze mensen waren al besmet, er is geen 80% stijging qua besmettingen per 24h.![]()
China heeft zich fantastisch opgesteld in deze, met verantwoordelijkheid naar andere landen. De reden dat mensen hier in quarantaine gingen was omdat het een voorwaarde was van China waar alle repatrianten voor moest tekenen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:41 schreef vosss het volgende:
Ik denk serieus dat hier hommeles van komt. China heeft het dalijk onder controle terwijl de rest van de wereld struggled. China gaat dat momentum misschien wel gebruiken.
Als die alle dollars dumpen, om maar iets te noemen, dan heb je de chaos compleet. En dat zal Amerika niet accepteren lijkt me. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Deze cocktail heeft alles in zich om bijzonder onfraai te worden.
Plus dagelijkse ellenlange persberichten en informatieve persconferenties, nog altijd.
Opdat wij hun voorbeeld volgen. Indien bij hen eea onder controle is, zullen zij hulpgoederen in de vorm van beschermende kleding en testkits hierheen sturen, wie weet zelfs medisch personeel, tevens delen zij bergen informatie.
Ik heb heel veel bewondering voor de opstelling van China en verwacht dat deze zich voortzet. IMO![]()
Met de middagdiensten rond een uur of 2 's nachts naar bed, om 8 uur op om met Jim te wandelen, kopje koffie, krantje lezen, uurtje op de bank pitten, ontbijten/middageten, rond een uur of 1 's middags met Jim wandelen, werken tot 11 's avonds en weer van voor af aan en met de ochtenddiensten om 6 uur op, werken tot 3 's middags, uurtje op de bank, beetje lummelen, met Jim wandelen, koken/eten, uurtje in bad, beetje tv kijken, met Jim wandelen en om 1 uur 's nachts naar bed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen met een slecht bioritme door ploegendiensten staan er niet sterk voor
Prima bioritme
vosss is de naam,
Ja, maarja, we overleven het wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?![]()
Eens, ik verwacht zelfs dat de situatie hier, zonder dat dat nog is vastgesteld, erger is dan in Italië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?![]()
Even chillen. Zo'n vaart zal het niet lopen. Ja, het RIVM faalt in hun aanpak maar corona is nou ook weer niet zo gevaarlijk dat het onze ondergang wordt. Ik denk dat we het allemaal wel een keer kunnen gaan krijgen maar dat veruit de meeste mensen met een weekje onder de wol weer de oude zijn. Voor oudjes en zo is het natuurlijk wel gevaarlijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Tot nu toe lijkt dat wel zo toch? Het komt minder voor waar het warm is maar niet uitgesloten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Is er al uitsluitsel over of het seasonal is of niet? Ik heb het iig nog niet gehoord. Ze zullen Australië en andere landen waar het zomer is wel goed in de gaten houden, neem ik aan.
Hoe het er nu naar uit lijkt te zien is dit de eerste golf, dan wat rustiger en daarna een hardere klap in het griepseizoen 2020-21...![]()
dacht dat je 5 ploegen draaidequote:Op donderdag 5 maart 2020 00:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de middagdiensten rond een uur of 2 's nachts naar bed, om 8 uur op om met Jim te wandelen, kopje koffie, krantje lezen, uurtje op de bank pitten, ontbijten/middageten, rond een uur of 1 's middags met Jim wandelen, werken tot 11 's avonds en weer van voor af aan en met de ochtenddiensten om 6 uur op, werken tot 3 's middags, uurtje op de bank, beetje lummelen, met Jim wandelen, koken/eten, uurtje in bad, beetje tv kijken, met Jim wandelen en om 1 uur 's nachts naar bed.
Prima bioritme![]()
![]()
Nee niet meer. Zou liever wel draaien dan 2 ploegen hoor,. Een week ochtenddienst is echt killingquote:![]()
vosss is de naam,
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!
vosss is de naam,
dat zeker, nu nog oppassen voor collega's die hoesten enzoquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:00 schreef vosss het volgende:
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!![]()
Misschien kan ik voortaan zeggen dat ik de middendienst werk danquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:00 schreef vosss het volgende:
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!![]()
![]()
Ja want dan mag je gewoon heel laat opblijven !quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kan ik voortaan zeggen dat ik de middendienst werk dan
vosss is de naam,
Vorige week nog een Italiaan een hand gegeven op het werk. RIP vosssquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zeker, nu nog oppassen voor collega's die hoesten enzo
vosss is de naam,
Eigenlijk is dit topic ook gewoon 's avonds het beste. Als je middagdienst hebt gehad en er lekker een pilsje bij hebt. Beetje paniekvogel uithangen en alles.
Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal gaan vallen, maar als ik Italië zo bekijk dan heb ik daar gewoon niet een heel goeie hoop op. Dat is zonder paniekzaaien, maar gewoon even vanaf de zijlijn rustig bekeken en serieus. Waarom zou het hier minder erg worden dan daar? Ik vraag me dat wel gewoon serieus af.
vosss is de naam,
dat valt te bezien. Ik heb zelf licht astma en vind het maar twijfelachtig qua kansen om het te halen tot een eventueel vaccin.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, maarja, we overleven het wel.
Maar zelfs al ben je jong en gezond dan nog heb je vast dierbaren die er slechter voor staan. Dit gaat wereldwijd voor een hoop leed zorgen.
Nog los van alle economische gevolgen die er nog eens bij komen.
Ik heb er een beetje het zelfde gevoel bij als destijds bij 9/11. Dat je extreem veel ellende in het vooruitzicht ziet als in de week van de aanslagen terwijl bijna iedereen de impact onderschat.![]()
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 04-03-2020 om 23:46:29Now it seems like the corona crisis in the Netherlands is a uncontrolled out of control situation. But let’s make it a controlled out of control situation. Get them tested. reageer retweet
![]()
Het is bijna een arrogante halsstarrige mix tussen mij overkomt dit niet en wij hebben het hier beter elkaar dus zal het wel los lopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:04 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk is dit topic ook gewoon 's avonds het beste. Als je middagdienst hebt gehad en er lekker een pilsje bij hebt. Beetje paniekvogel uithangen en alles.
Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal gaan vallen, maar als ik Italië zo bekijk dan heb ik daar gewoon niet een heel goeie hoop op. Dat is zonder paniekzaaien, maar gewoon even vanaf de zijlijn rustig bekeken en serieus. Waarom zou het hier minder erg worden dan daar? Ik vraag me dat wel gewoon serieus af.![]()
Sorry, ik dacht dat het zo goed was qua percentages, stijging tov vorige dag, maar ik zie nu dat het inderdaad niet klopt. Ik probeer het aan te passen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur
Ik ben opnieuw aan het rekenen en anders gooi ik het er gewoon uit.
Spreadsheet zal zo geupdate worden met de nieuwe cijfers voor de Europa/ NL/ Belgie sheet en main sheet (China/ ZK).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik snap dat hoor, zeker weten. Maar er zijn zoveel ziektes op de wereld die vooral voor longpatienten fataal kunnen zijn. Ik leef ook zeker mee, persoonlijk ook mee te maken. Maar laten we in Godsnaam niet in de paniek schieten, dat helpt niemand.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
dat valt te bezien. Ik heb zelf licht astma en vind het maar twijfelachtig qua kansen om het te halen tot een eventueel vaccin.
Maar zelfs al ben je jong en gezond dan nog heb je vast dierbaren die er slechter voor staan. Dit gaat wereldwijd voor een hoop leed zorgen.
Nog los van alle economische gevolgen die er nog eens bij komen.
Ik heb er een beetje het zelfde gevoel bij als destijds bij 9/11. Dat je extreem veel ellende in het vooruitzicht ziet als in de week van de aanslagen terwijl bijna iedereen de impact onderschat.![]()
Ik vind dat andere mensen ook wel eens een complimentje mogen geven aan joyvke. Dat is best werk om dat allemaal bij te houden en keurig in een excelsheetje te gieten met grafieken en staafdiagrammen en alles erbij.
vosss is de naam,
En waar is @Fer_de_Lance in godsnaam?
vosss is de naam,
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:26:02The confirmed case is just the tip of the iceberg. Uden seems to be the epicentre of the coming epidemic. https://t.co/B7j70zRHLC reageer retweet
![]()
Dramaqueenquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat doen we over 2 weken als ons zorgapparaat vast dreigt te lopen zoals nu al in Italië het geval is? Mogen we dan wel in paniek raken, of dan nog steeds niet?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
Maar laten we in Godsnaam niet in de paniek schieten, dat helpt niemand.
ps: ik vraag dit voor @Fer_de_LanceDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Qua aantallen hebben wij zo'n 45-50 landen ingehaald.
Deze landen hadden lang voor ons hun eerste besmettingen.
Dat zegt genoeg.![]()
thank you for your sacrficequote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.
denk zelf dat ik begin volgend jaar ga kopen, of eerder als de markt eerder in elkaar dondert![]()
Die eerste reactie ook:quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:11 schreef THEFXR het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:26:02The confirmed case is just the tip of the iceberg. Uden seems to be the epicentre of the coming epidemic. https://t.co/B7j70zRHLC reageer retweet
vosss is de naam,
Dit is Nederland heh, in en uit, we hebben een goed zorgsysteem. Vertrouw daar op, niet alles is zichtbaar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doen we over 2 weken als ons zorgapparaat vast dreigt te lopen zoals nu al in Italië het geval is? Mogen we dan wel in paniek raken, of dan nog steeds niet?
ps: ik vraag dit voor @:fer_de_lance![]()
Misschien breekt er pas echt paniek uit als bekend wordt dat er in Nederland coronadoden zijn gevallen? Tot nu toe nog niet toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:04 schreef vosss het volgende:
Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal gaan vallen, maar als ik Italië zo bekijk dan heb ik daar gewoon niet een heel goeie hoop op. Dat is zonder paniekzaaien, maar gewoon even vanaf de zijlijn rustig bekeken en serieus. Waarom zou het hier minder erg worden dan daar? Ik vraag me dat wel gewoon serieus af.![]()
we moeten nu een zkh uit de grond stampen, het leger inschakelen, avondklokken en lockdowns instellen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doen we over 2 weken als ons zorgapparaat vast dreigt te lopen zoals nu al in Italië het geval is? Mogen we dan wel in paniek raken, of dan nog steeds niet?
ps: ik vraag dit voor @:fer_de_lance![]()
Tsja, misschien is het er gewoon niet, kan ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Die eerste reactie ook:
[ afbeelding ]![]()
Niet bevestigd in elk geval.quote:
RIVM doet geloof ik geen uitspraken over of iemand kritiek ligt toch? Heb ik dat gemist, of ligt er nog niemand kritiek?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
een goed zorgsysteem? kom op, het was al overbelast voor de COVID19 uitbraakquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:14 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dit is Nederland heh, in en uit, we hebben een goed zorgsysteem. Vertrouw daar op, niet alles is zichtbaar.![]()
Hebben we echt een goed zorgsysteem? Hoe vaak is het niet in het nieuws dat ze mensen tekort komen, de werkdruk te hoog is, etc. Het komt op mij over dat er maar bijzonder weinig overcapaciteit aanwezig is in het systeem.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:14 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dit is Nederland heh, in en uit, we hebben een goed zorgsysteem. Vertrouw daar op, niet alles is zichtbaar.![]()
Nouja, je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een goed zorgsysteem? kom op, het was al overbelast voor de COVID19 uitbraak![]()
Ja als ik zo'n plaatje/reactie zie bij zo een bericht dan pis ik haast in mn broek van het lachen. Ongeacht het onderwerp en hoe serieus dat nou wel of niet is. Gotto love internetquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Tsja, misschien is het er gewoon niet, kan ook
vosss is de naam,
Ik had al iets vooruit geplandquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:08 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ik ben opnieuw aan het rekenen en anders gooi ik het er gewoon uit.
Spreadsheet zal zo geupdate worden met de nieuwe cijfers voor de Europa/ NL/ Belgie sheet en main sheet (China/ ZK).
Niets doen (Belgie, NL) = + >80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = na 16 dagen < 1 % per 24 uur
NL gisteren 23 , vanavond 41?
Belgie gisteren 13 vanavond 24?
Italie gisteren 2.500 vanavond 4.000?
Duitsland gisteren 199, vanavond 320?
Duitsland pakt lager uit > 240 NU
Italie pakt lager uit > 3.600 NU
Voorspelling NL
.
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 39 (?) gevallen
Nederland 5 maart 72 (?) gevallen
Nederland 6 maart 130 ) gevallen
Nederland 7 maart 230 gevallen![]()
Geen enkel land op de wereld is gebouwd op een pandemie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hebben we echt een goed zorgsysteem? Hoe vaak is het niet in het nieuws dat ze mensen tekort komen, de werkdruk te hoog is, etc. Het komt op mij over dat er maar bijzonder weinig overcapaciteit aanwezig is in het systeem.![]()
![]()
Ik denk dat er nagenoeg géén overcapaciteit is. Althans als ik Brennie mag geloven die al sinds jaar en dag in de zorg werkzaam is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:17 schreef Tijn het volgende:
Het komt op mij over dat er maar bijzonder weinig overcapaciteit aanwezig is in het systeem.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Eh ja, beter dan in China etc. sowiesoquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hebben we echt een goed zorgsysteem? Hoe vaak is het niet in het nieuws dat ze mensen tekort komen, de werkdruk te hoog is, etc. Het komt op mij over dat er maar bijzonder weinig overcapaciteit aanwezig is in het systeem.![]()
In Zuid-Korea doen ze aardig hun best anders.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Geen enkel land op de wereld is gebouwd op een pandemie.![]()
Kan dit in de OP, dan hoeft het niet 10 keer in elk topic herhaald te worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik had al iets vooruit gepland
Voorspelling NL
.
Nederland 7 maart 230 gevallen![]()
Fair enough, maar ik dacht dat zij op de maan zaten alquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Zuid-Korea doen ze aardig hun best anders.![]()
![]()
Brenniequote:Op donderdag 5 maart 2020 01:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er nagenoeg géén overcapaciteit is. Althans als ik Brennie mag geloven die al sinds jaar en dag in de zorg werkzaam is.![]()
![]()
Laten we hopen op weer een hete zomer.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt dat wel zo toch? Het komt minder voor waar het warm is maar niet uitgesloten.
Hoe het er nu naar uit lijkt te zien is dit de eerste golf, dan wat rustiger en daarna een hardere klap in het griepseizoen 2020-21...
Vind het toch lastig, de opmerkingen te horen en te lezen dat we 'het wel overleven' en dat het allemaal wel meevalt. Behalve voor ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen.
Ik behoor tot die groep. Voor mij is het geen gewone griep, maar kan het dodelijk zijn.
Doe nou niet net alsof het niks is.![]()
Zo denk ik dus niet, maar ik denk dat elke griep fataal kan zijn voor kwetsbare mensen. En dat is kut.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Laten we hopen op weer een hete zomer.
Vind het toch lastig, de opmerkingen te horen en te lezen dat we 'het wel overleven' en dat het allemaal wel meevalt. Behalve voor ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen.
Ik behoor tot die groep. Voor mij is het geen gewone griep, maar kan het dodelijk zijn.
Ehquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:19 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eh ja, beter dan in China etc. sowieso
In China komen er steeds meer bedden bij, in Nederland neemt het juist af.![]()
BTW geloof ik ook niet dat al die NLse besmettingen allemaal ex vakantiegangers uit Italië zijn.
Vanuit heel Europa en ver daarbuiten reizen mensen naar Italië en daar is er niet zo'n plotselinge stijging ondanks dat er meer tests worden gedaan. IMO uiteraard.![]()
Ja die ligt op de bank te maffen. Die zal ik morgen wel de groeten van je doenquote:
vosss is de naam,
Maar daarom halen die ook jaarlijks de griepprik. Die beschermt niet 100%, maar biedt toch wat bescherming. Voor dit is er natuurlijk nog geen vaccin.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zo denk ik dus niet, maar ik denk dat elke griep fataal kan zijn voor kwetsbare mensen. En dat is kut.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Heb de formule weten te fixen, hoefde alleen een -1 achter en toen klopte de percentages wel (dit waren geen voorspellingspercentages maar wat we nu hebben trouwens).quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik had al iets vooruit gepland
Italie pakt lager uit > 3.600 NU
Voorspelling NL
.
Nederland 7 maart 230 gevallen
In Italië was het overigens:
20-2-2020 | 4
21-2-2020 | 21 (425%)
22-2-2020 | 79 (276.19%)
23-2-2020 |157 (98.73%)
24-2-2020 |229 (45,86%~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Kanjertje, doe maar, ze kent me niet onder deze nick maar maakt niet uit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja die ligt op de bank te maffen. Die zal ik morgen wel de groeten van je doen![]()
Je bent op jezelf en je omgeving aangewezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Doe nou niet net alsof het niks is.
Lastig hoor.![]()
Dan DM je me maar je vroegere nick.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:24 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Kanjertje, doe maar, ze kent me niet onder deze nick maar maakt niet uit.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Jaar of anderhalf melden ze, hoop dat het sneller is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar daarom halen die ook jaarlijks de griepprik. Die beschermt niet 100%, maar biedt toch wat bescherming. Voor dit is er natuurlijk nog geen vaccin.![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 01:26:47NEW: China's National Health Commission reports 139 new cases of coronavirus and 31 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
True, wat stoïcijns gedachtegoed helpt denk ik wel in dit soort tijden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik snap dat hoor, zeker weten. Maar er zijn zoveel ziektes op de wereld die vooral voor longpatienten fataal kunnen zijn. Ik leef ook zeker mee, persoonlijk ook mee te maken. Maar laten we in Godsnaam niet in de paniek schieten, dat helpt niemand.
This too shall pass. De mens overleeft het wel.![]()
Grote afname, nog steeds in lockdown weliswaar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:28 schreef Jane het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 01:26:47NEW: China's National Health Commission reports 139 new cases of coronavirus and 31 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nadeel van een individualistische maatschappij. In dit soort situaties is de samenhorigheid van de chinezen bewonderenswaardig. Dan wordt quarantaine tenminste serieus genomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb zwaar de griep gehad. Dat overleef ik nog wel, op deze leeftijd. Naar of ik corona overleef is maar de vraag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
Zo denk ik dus niet, maar ik denk dat elke griep fataal kan zijn voor kwetsbare mensen. En dat is kut.![]()
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb zwaar de griep gehad. Dat overleef ik nog wel, op deze leeftijd. Naar of ik corona overleef is maar de vraag.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Top Joyvke! Dank je voor al je tijd die erin steekt!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:10 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat andere mensen ook wel eens een complimentje mogen geven aan joyvke. Dat is best werk om dat allemaal bij te houden en keurig in een excelsheetje te gieten met grafieken en staafdiagrammen en alles erbij.![]()
ik wil het ook overleven, niet alleen de mensheidquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True, wat stoïcijns gedachtegoed helpt denk ik wel in dit soort tijden.
This too shall pass. De mens overleeft het wel.![]()
Ik kan dit mij heel slecht voorstellen..quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:28 schreef Jane het volgende:
![]()
RIP aan de nabestaanden alvastquote:
PS: komt wel goed schatje
vosss is de naam,
Lol, welk filmpje is dit van?quote:
vosss is de naam,
quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:10 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat andere mensen ook wel eens een complimentje mogen geven aan joyvke. Dat is best werk om dat allemaal bij te houden en keurig in een excelsheetje te gieten met grafieken en staafdiagrammen en alles erbij.![]()
Spreadsheet geupdate. Z.Korea zou als het goed is over een uurtje komen, weet niet of ik nog zolang wakker kan blijven. Zoja dan zet ik dat er nog in.
Verder overledenen die ik heb kunnen vinden met leeftijden ook allemaal bijgewerkt. Bij Italie gaven ze aan dat er in totaal 28 waren overleden, maar de persconferentie had het over 8 boven de 80+ en 9 van in de 70, maar dat ze allemaal ouder waren dan 70. Ik heb er maar 17 toegevoegd omdat die leeftijdsgroep wel duidelijk was.
Van Zuid Korea houden ze ook een mooi schema bij, die heb ik geplakt bij de tab waar de grafiekjes staan voor Age/ Death ratio.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Hoezo?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit mij heel slecht voorstellen..Ik kan het niet vinden in je tabellen, maar hou je ook bij het aantal cases per dag per land?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:40 schreef joyvke het volgende:
[..]![]()
Spreadsheet geupdate. Z.Korea zou als het goed is over een uurtje komen, weet niet of ik nog zolang wakker kan blijven. Zoja dan zet ik dat er nog in.
Verder overledenen die ik heb kunnen vinden met leeftijden ook allemaal bijgewerkt. Bij Italie gaven ze aan dat er in totaal 28 waren overleden, maar de persconferentie had het over 8 boven de 80+ en 9 van in de 70, maar dat ze allemaal ouder waren dan 70. Ik heb er maar 17 toegevoegd omdat die leeftijdsgroep wel duidelijk was.
Van Zuid Korea houden ze ook een mooi schema bij, die heb ik geplakt bij de tab waar de grafiekjes staan voor Age/ Death ratio.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
COR / Het grote COVID-19 topic #140 Het gaat hardquote:
de bovenste, die doet altijd een wereld update
btw,
we komen er niet altijd goed vanaf![]()
Ok morgen eens kijken. Bier is op en is zo bedtijd hier. Dankjequote:Op donderdag 5 maart 2020 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
COR / Het grote COVID-19 topic #140 Het gaat hard
de bovenste, die doet altijd een wereld update
vosss is de naam,
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Ik kan het niet vinden in je tabellen, maar hou je ook bij het aantal cases per dag per land?
De rest is Europa in zijn geheel, waarbij ik om 0.00 de data van die voorgaande dag er in zet.
Ages en Deaths is ook niet compleet omdat niet elk land de leeftijden erbij zet en anders is het teveel unknowns en dubbel bijhouden, het is meer om een beeld te zien bij de leeftijden + onderliggende ziektes eventueel.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Bedankt voor het maken van dit uitgebreide overzichtquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:40 schreef joyvke het volgende:
Van Zuid Korea houden ze ook een mooi schema bij, die heb ik geplakt bij de tab waar de grafiekjes staan voor Age/ Death ratio.![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe lang ben je daar elke dag mee bezig? Ook om uit te zoeken qua doden en leeftijd en alles? Dat is met een kwartiertje niet klaar lijkt mequote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.
De rest is Europa in zijn geheel, waarbij ik om 0.00 de data van die voorgaande dag er in zet.
vosss is de naam,
Oke, jammer maar begrijpelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.
Het zou namelijk ophelderen dat de piek in die landen is geweest.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
fijn dat je het bijhoudtquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ages en Deaths is ook niet compleet omdat niet elk land de leeftijden erbij zet en anders is het teveel unknowns en dubbel bijhouden, het is meer om een beeld te zien bij de leeftijden + onderliggende ziektes eventueel.![]()
![]()
In Australie (waar het dus zomer is) hebben ze toch ook gevallen van mensen die het niet in het buitenland opgelopen kunnen hebben.
The newest coronavirus cases around Australia
Volgens mij staan ze nu op 50 gevallen, maar ze testen ook voornamelijk mensen die in de risicoregio's geweest zijn.Lying awake, wondering if there is a Dog...
In Nederland mis je de eerste 3 dagen joyvke.
Als het niet al te veel werk is zou je die er eventueel nog bij kunnen zetten:
27-feb 1
28-feb 2
29-feb 6De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja voor Italië heb ik dat bijvoorbeeld wel gedaan. Nog geen grafiekje zie ik. Maar voor die andere landen zijn er volgens mij ook andere sites waar dat op staatquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke, jammer maar begrijpelijk.
Het zou namelijk ophelderen dat de piek in die landen is geweest.. Ik ben er nu eigenlijk al teveel mee bezig
Klopt ik ben bij Nederland en Belgie vanaf 1 maart begonnen maar kan het wel aanpassen denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:46 schreef vosss het volgende:
In Nederland mis je de eerste 3 dagen joyvke.
Als het niet al te veel werk is zou je die er eventueel nog bij kunnen zetten:
27-feb 1
28-feb 2
29-feb 6~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ja joh, snappen we. Wordt gewaardeerd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:47 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja voor Italië heb ik dat bijvoorbeeld wel gedaan. Nog geen grafiekje zie ik. Maar voor die andere landen zijn er volgens mij ook andere sites waar dat op staat. Ik ben er nu eigenlijk al teveel mee bezig
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ben voorzichtig, maar zelfs dat is moeilijk want 'stel je niet aan', áls ik ergens voor afzegquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:37 schreef vosss het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden alvast
PS: komt wel goed schatje![]()
Nou, daar moet je echt volledig lak aan hebben. Wat voor mensen zijn dat die dat zeggen? Weten ze van je medische dingen? Lekker sympathiek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben voorzichtig, maar zelfs dat is moeilijk want 'stel je niet aan', áls ik ergens voor afzeg![]()
![]()
Ik heb EasyJet altijd al een hele fijne vliegmaatschappij gevonden.(RTL)quote:Easyjet-personeel bezorgd om coronavirus: wie weigert te werken, riskeert ontslag
Personeel van luchtvaartmaatschappij Easyjet maakt zich grote zorgen om het coronavirus. Een medewerker vertelt aan Hart van Nederland dat er niet genoeg voorzorgsmaatregelen zijn getroffen om passagiers en bemanningsleden te beschermen. "Van binnen gaat het alleen maar om de dienstregeling eigenlijk door te laten gaan", vertelt de steward.
Medewerkers van de maatschappij zouden echter bang zijn om daar iets van te zeggen. Ook durven ze zich niet ziek te melden als ze ziekteverschijnselen hebben. "We hebben gehoord van onze bazen dat je je niet ziek mag melden, anders wordt je rooster geblokkeerd en wordt je op staande voet ontslagen."
Easyjet ontkent dat het personeel onder druk zet. "Dit is niet waar. We bieden ondersteuning bij vragen van bemanningsleden over Covid-19 en geven informatie op ons intranet."Lying awake, wondering if there is a Dog...
shit nu ook in de regio.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil het ook overleven, niet alleen de mensheid
Denk anders los daarvan ook nog zo voor je persoonlijke situatie: Of je krijgt het of niet. Zo niet dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Krijg je het wel dan is er maar 20% kans dat je in het ziekenhuis komt. Zo niet hoef je geen zorgen te maken.
Kom je wel in het ziekenhuis terecht is er maar 25% kans dat je op de ic terecht komt.zo niet hoef je je geen zorgen te maken.
Kom je op de IC terecht kan je doodgaan of niet. Zo niet hoef je je geen zorgen te maken. En wanneer het toch wel zo is hoeft het al helemaal niet meer.
Slaap lekker.![]()
Het bijhouden van de spreadsheet valt wel mee, ik haal het meeste toch van de BNO/ Worldmeters af, daar ben ik meestal met zo'n 30 mins wel mee klaar (dubbel checken en evt bronnen checken).quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar elke dag mee bezig? Ook om uit te zoeken qua doden en leeftijd en alles? Dat is met een kwartiertje niet klaar lijkt me
Het bijwerken van de Age/ Death ratio kostte gisteren wel een uurtje of 2-3, maar nu dat is bijgewerkt zal dat ook niet zo lang meer duren (ik heb er daarom ook voor gekozen om niet alle landen op te nemen en alleen de cases te gebruiken die daadwerkelijk met leeftijd vermeld werden). Zo was het bij Italië ook dat er een doctor was overleden dus die kon ik zijn eigen kopje dan weer geven. Was 2 bronnen bijvoorbeeld.
Was ook stom begonnen met die age/ death ratio, niet op data etc, dus heb het afgekapt en ben daarna op datum gaan zoeken en dat bleek toch wel makkelijker te zijn. Meeste bronnen komen ook van de Worldmeter en soms struin ik de nieuwssites af en kom ik er via een omweg achter.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
@joyvke ik zie dat je nu vanaf de 1ste patient erin gezet hebt, echter klopt de grafiek nu niet meer, die begint bij 6 maart en onder de grafiek begint links bij 3 maart zonder staaf in het diagram.
Ik dacht ik zeg het even. Had je vast zelf ook al gezien. Los morgen maar op, laat zat, bedtijd zou ik zeggen![]()
vosss is de naam,
bornequote:They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
je komt het ZKH nog niet eens in, wat alles is overbelast, wanneer zien jullie dit eens in???quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?
Denk anders los daarvan ook nog zo voor je persoonlijke situatie: Of je krijgt het of niet. Zo niet dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Krijg je het wel dan is er maar 20% kans dat je in het ziekenhuis komt. Zo niet hoef je geen zorgen te maken.
Kom je wel in het ziekenhuis terecht is er maar 25% kans dat je op de ic terecht komt.zo niet hoef je je geen zorgen te maken.
Kom je op de IC terecht kan je doodgaan of niet. Zo niet hoef je je geen zorgen te maken. En wanneer het toch wel zo is hoeft het al helemaal niet meer.
Slaap lekker.![]()
Thanks, aangepast. Nu nog even uitvogelen hoe ik de grafiek weer naar beneden kan laten gaan als mensen beter worden (ipv het totaal aantal meldingen alleen de nog geinfecteerde laat zien).quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:54 schreef vosss het volgende:
@:joyvke ik zie dat je nu vanaf de 1ste patient erin gezet hebt, echter klopt de grafiek nu niet meer, die begint bij 6 maart en onder de grafiek begint links bij 3 maart zonder staaf in het diagram.
Ik dacht ik zeg het even. Had je vast zelf ook al gezien. Los morgen maar op, laat zat, bedtijd zou ik zeggen![]()
Ga slapen jijquote:Op donderdag 5 maart 2020 02:11 schreef joyvke het volgende:
[..]
Thanks, aangepast. Nu nog even uitvogelen hoe ik de grafiek weer naar beneden kan laten gaan als mensen beter worden (ipv het totaal aantal meldingen alleen de nog geinfecteerde laat zien).
vosss is de naam,
"Maar"?! Met zulke fantastische kansen zou je spontaan aan een loterij mee willen doen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?
Slaap lekker.![]()
![]()
Ja ja, zometeenquote:, of straks.
een vorm van bescherming of vertraging??
.
Study confirms vitamin D protects against colds and flu
https://news.harvard.edu/(...)gainst-cold-and-flu/![]()
Als je nu nog ff snel van de spelende kinderen en het vakantieweer in milaan gaat genieten en gezegend bent met een korte incubatietijd is er vast nog wel plaats en mocht het erop aankomen misschien zelfs een ventilator/kunstlongen+hart voor je beschikbaar!quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je komt het ZKH nog niet eens in, wat alles is overbelast, wanneer zien jullie dit eens in???![]()
![]()
Dit als zolderkamerautist niet sowieso al het hele jaar door in hoge doses supleren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:17 schreef THEFXR het volgende:
een vorm van bescherming of vertraging??
.
Study confirms vitamin D protects against colds and flu
https://news.harvard.edu/(...)gainst-cold-and-flu/![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit als zolderkamerautist niet sowieso al het hele jaar door in hoge doses supleren.![]()
![]()
Godverdegodver toch niet in Uden 😡quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:11 schreef THEFXR het volgende:
De plaats met de gezelligste kermis van de benelux![]()
Ik ook, gemanipuleerde cijfers!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit mij heel slecht voorstellen..![]()
Geen zorgen, ik slaap meer dan genoegquote:.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:27 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-in-totaal~a1166ab1/
Ziekenhuis Amersfoort...Meander 3 medewerkers getestRIPquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mijn vrouw is arts in het Meander medisch centrum.... :,(twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:40:18Update 4: multiple sources suggest a positive case in vicinity of Amersfoort. reageer retweet
![]()
3-3-2020
Het RIVM is zojuist met een nieuw advies gekomen over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen.
https://m.lhv.nl/actueel/(...)sen-over-coronavirus
Biedt voldoende bescherming maar werkt niet voor particulieren, dat u het weet.![]()
Dit zal vast niets te maken hebben met het gebrek aan beschikbaarheid van ffp2 en ffp3.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:36 schreef Za het volgende:
-3-2020
Het RIVM is zojuist met een nieuw advies gekomen over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen.![]()
Nou daar gaat mijn: "tegen wie denk je dat ze liegen, zorgpersoneel of jou?" riedeltje mbt mondmaskers.
https://www.researchgate.(...)welke_wanneer_en_hoe
Ze zullen wel weer een beetje stout zijn.![]()
Edit: de Landelijke huisartsen Vereniging blijkt het Nederlands Huissartsen Genootschap niet, die laatste gaat welliswaar mee in de FFP1-afzwakking maar voegt daaraan wel het volgende toe:https://www.nhg.org/coronavirusquote:Bij het huisbezoek worden persoonlijke beschermingsmiddelen geadviseerd: FFP2-masker (een FFP1-masker is een veilig alternatief tenzij mond/keel-onderzoek noodzakelijk is, omdat dit tot hoesten kan leiden (afgestemd met RIVM), veiligheidsbril, en een schort met lange mouwen (indien niet beschikbaar, dan is een halterschort een veilig alternatief) en niet-steriele handschoenen). Overweeg om de patiënt, zodra u bent gearriveerd, een chirurgisch mondneusmasker op te zetten.
Ik weet wel van welke club ik het liefst lid zou zijn als ik een huisarts geweest was.
[ Bericht 11% gewijzigd door van_Lamehuizen op 05-03-2020 03:03:16 ]![]()
https://www.dailymail.co.(...)bes-coronavirus.html
Geeft aan dat het toch echt geen lolletje wordt, ook niet als je gezond en jong bent.Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!![]()
You are not kiddin.....quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:36 schreef Za het volgende:
3-3-2020
Het RIVM is zojuist met een nieuw advies gekomen over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen.
Biedt voldoende bescherming maar werkt niet voor particulieren, dat u het weet.![]()
Ik dacht werkelijk dat dit jouw cynische vertaling van het stuk zou zijn. Het staat er echt...
Net nu ik besloten had dat ik wat minder kritisch op dat clubje moest zijn.![]()
![]()
Nou, ik denk dat gepensioneerde verpleegsters nu wel in de rij zullen staan om weer aan het werk te gaan. Hele geruststelling zo.![]()
Van het lekker stoute RIVM zelf:quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
You are not kiddin.....![]()
Ik dacht werkelijk dat dit jouw cynische vertaling van het stuk zou zijn. Het staat er echt...
Net nu ik besloten had dat ik wat minder kritisch op dat clubje moest zijn.https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19quote:* Op basis van de huidige kennis ten aanzien van de transmissieroute van SARS-CoV-2 via druppels en (in)direct contact biedt een FFP1-masker voldoende bescherming voor gezondheidsmedewerkers die patiënten moeten verzorgen met COVID-19. Uitzonderingen hierop zijn (1) handelingen waarbij het bekend is dat veel aerosolen kunnen ontstaan, zoals bijvoorbeeld bronchoscopie, intubatie en handelingen die hoesten induceren, en (2) opname en verzorging op de intensive care. Voor deze handelingen wordt een FFP2-masker geadviseerd.
Oftewel in het openbaar vervoer e.d. (of de supermarkt als ze hier ook op straat omvallen) wil jij gewoon lekker ffp2 of liever nog ffp3 dragen + veiligheidsbril.![]()
Lamhuizen, doe nou niet zo panisch. Je krijgt het vroeg of laat toch wel. En als je het zo mild krijgt als ik, is er niks aan het handje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Van het lekker stoute RIVM zelf:
[..]
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Oftewel in het openbaar vervoer e.d. (of de supermarkt als ze hier ook op straat omvallen) wil jij gewoon lekker ffp2 of liever nog ffp3 dragen + veiligheidsbril.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Want jij bent positief getest op dit virus?quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Lamhuizen, doe nou niet zo panisch. Je krijgt het vroeg of laat toch wel. En als je het zo mild krijgt als ik, is er niks aan het handje!![]()
Wij gaan hier trouwens op het zuidelijk halfrond lekker de winter en het griepseizoen in. Vanacht de eerste vorst gehad. Dus ideale weersomstandigheden voor het virus om eens even flink om zich heen te slaan.
Ik ga voor het eerst in 25 jaar maar weer eens een griepprik halen. Dit wordt geadviseerd om het zorgsysteem niet dubbel te overbelasten, want ze hebbe nhet ieder jaar al moeilijk genoeg in het griepseizoen, en om niet beiden virussen tegelijk op te lopen![]()
Het was prettig jullie gekend te hebben![]()
![]()
Kijk maar uit dat je je kat niet aansteekt. Dailymail......quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:47 schreef Hanoying het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)bes-coronavirus.html
Geeft aan dat het toch echt geen lolletje wordt, ook niet als je gezond en jong bent.![]()
Heb Zuid Korea nog even toegevoegd (recoveries kloppen niet helemaal, maar goed ik heb ze toegevoegd en een grafiek voor increase en eentje die alle data meeneemt en het still infected (minus death + recoveries)).. Dan is het NL/ België/ Italië en Korea als vergelijkingquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja joh, snappen we. Wordt gewaardeerd!. (Even bij tabblad Netherlands/ Belgium increase, naar rechts scrollen voor Italië. Korea en naar beneden voor grafiekjes.
Als er cijfers zijn die niet kloppen dan hoor ik het graag.
En nu ga ik kijken of ik nog in slaap kan komen.
Zijn dat ook allemaal dichtbevolkte landen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:12 schreef Za het volgende:
Dat zegt genoeg.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Gek he in een land waarin het niet uitmaakt waar je bent je altijd huizen ziet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:12 schreef Za het volgende:
Dat zegt genoeg.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het warme weer. In Singapore blijft het aantal dus wel constant. Iemand schreef hier dat je kon zien aan Singapore dat het warme weer geen invloed heeft en ook al kwam daar van de week een besmetting bij, daar blijft het dan ook bij.
Ik denk dat ze daar echt wel testen?Go hard or go home![]()
Was al voorbij gekomen dat die in het Maasstad iemand in Rotterdam heeft besmet? Gisteren maakte de GGD al 2 besmettingen in Rotterdam bekend. Zag nu net pas dat RTV Rijnmond daar meer info over heefthttps://live.24liveblog.com/live/UtNDCquote:13:34
Twee nieuwe besmettingen in Rotterdam
Redactie Rijnmond Redactie Rijnmond
Volgens de GGD Rotterdam-Rijnmond zijn nog eens twee Rotterdammers besmet met het coronavirus. Het gaat om iemand uit de omgeving van de patient in het Maasstad Ziekenhuis. De ander is in Noord-Italie geweest. Meer informatie geeft de GGD niet. Daarmee komt het totaal aantal besmettingen in onze regio op 5.
Blog is van RTV Rijnmond, ze linken ernaar vanaf twitter, geen idee waarom het niet op hun eigen site staat.
Staat ook op de site van GGD https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/![]()
Airco, airco, airco.quote:Op donderdag 5 maart 2020 06:47 schreef Noek het volgende:
Het warme weer. In Singapore blijft het aantal dus wel constant. Iemand schreef hier dat je kon zien aan Singapore dat het warme weer geen invloed heeft en ook al kwam daar van de week een besmetting bij, daar blijft het dan ook bij.
Ik denk dat ze daar echt wel testen?![]()
Dat zou meer besmettingen moeten opleveren. Ik denk/hoop dat het warme weer idd zorgt voor minder besmettingen. Iemand kan besmet het land inkomen maar is vervolgens niet zo bemettelijk voor de omgeving.quote:Go hard or go home![]()
Waarschijnlijk is dat ook zo. De airco verklaart dus dat er nog besmettingen bijkomen. Maar in Singapore hebben ze het heel goed onder controle.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou meer besmettingen moeten opleveren. Ik denk/hoop dat het warme weer idd zorgt voor minder besmettingen. Iemand kan besmet het land inkomen maar is vervolgens niet zo bemettelijk voor de omgeving.![]()
Er liggen mensen in het zks met Corona. En er zijn mensen thuis met Corona, aangezien niet iedereen ernstige klachten krijgt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je komt het ZKH nog niet eens in, wat alles is overbelast, wanneer zien jullie dit eens in???![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)eden-uit-italie.htmlquote:De GGD Groningen stelt een plan op voor de terugkeer van ruim negenhonderd studenten van corps Vindicat die momenteel in Noord-Italië aan het skiën zijn![]()
Mooi, want ik heb zaterdag een overstap in Singapore, hahaquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat ook zo. De airco verklaart dus dat er nog besmettingen bijkomen. Maar in Singapore hebben ze het heel goed onder controle.![]()
You fucked bro.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:19 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Mooi, want ik heb zaterdag een overstap in Singapore, haha![]()
Kijk, de GGD doet wel wat. Hulde.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:18 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)eden-uit-italie.html![]()
De twee patiënten die in het diakonessehuis lagen zitten nog niet in de OP.
Eén bevestigd, de ander krijgt vandaag de uitslag van de tweede test waar de eerste positief was.
Vandaag komt er waarschijnlijk ook een derde bij:Bron: https://www.diakonessenhuis.nl/nieuws/liveblog-coronavirusquote:Bericht 4 maart
In ons ziekenhuis is vandaag een derde patiënt opgenomen die vermoedelijk besmet is met het coronavirus. De patiënt kwam terug van vakantie dichtbij een risicogebied. Daarom hebben we deze patiënt vandaag direct in isolatie opgenomen op de Intensive Care.
Wel gek dat ze de patiënt gelijk naar de IC hebben gebracht. Dan zal het wel ernstig zijn.![]()
Of dat is de enige plaats waar ze iemand kunnen isoleren?quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:34 schreef zatoichi het volgende:
De twee patiënten die in het diakonessehuis lagen zitten nog niet in de OP.
Eén bevestigd, de ander krijgt vandaag de uitslag van de tweede test waar de eerste positief was.
Vandaag komt er waarschijnlijk ook een derde bij:
[..]
Bron: https://www.diakonessenhuis.nl/nieuws/liveblog-coronavirus
Wel gek dat ze de patiënt gelijk naar de IC hebben gebracht. Dan zal het wel ernstig zijn.![]()
Laat maar, aangepast.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kijk, de GGD doet wel wat. Hulde."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Ik ga over 2 weken via Singapore naar Indonesie, maak mij toch wel lichtelijk zorgenquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:19 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Mooi, want ik heb zaterdag een overstap in Singapore, haha
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Goedemorgen paniekzaaiers! Ben benieuwd naar de getallen vandaag. Verwacht een flinke stijging aangezien de ziekenhuizen ook meer zijn gaan testen. Hopen dat het meevalt.![]()
Wat een cijfers ik kan me nog herhinneren dat Nederland nog geen besmetting had.
Nu zitten we al boven de 40 en 0 doden![]()
Mensen die gewoon blijven reizenquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:44 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Ik ga over 2 weken via Singapore naar Indonesie, maak mij toch wel lichtelijk zorgenecht top!
Bewust in gevaar brengen van de wereldbevolking met dood tot gevolg.
![]()
Ik hoop dat ik voor de verandering onder de 50 verwijderde posts te blijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:50 schreef Kyran het volgende:
Goedemorgen paniekzaaiers! Ben benieuwd naar de getallen vandaag. Verwacht een flinke stijging aangezien de ziekenhuizen ook meer zijn gaan testen. Hopen dat het meevalt.
Of bedoelde je dat niet?
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Dat zou kunnen, maar gezien een IC bed enorm veel duurder is dan een bed op de verpleegafdeling lijkt me dat geen handige beleidskeuze.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:41 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Of dat is de enige plaats waar ze iemand kunnen isoleren?![]()
Evenstar
![]()
Zal mij ook niet verbazen als het de komende dagen nog relatief mee gaat vallen en iedereen denkt "zie je wel, valt mee" en dan over een paar dagen een piek ivm besmetting door vakantiegangers (besmette mensen die nu in incubatietijd zitten).![]()
Evenstar
![]()
Haha, ik help je hopen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik voor de verandering onder de 50 verwijderde posts te blijven.
Of bedoelde je dat niet?![]()
Aircoquote:Op donderdag 5 maart 2020 06:47 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat ze daar echt wel testen?![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks![]()
Inmiddels is het hier ook een minder ver-van-mn-bed-show. In zoverre dat mijn vriend 1 collega heeft. En die komt uit Borne, waar er dus nu ook iemand ziek is.
Ik merk/lees sowieso op het forum meer mensen voor wie het 'dichterbij' komt. Wel bijzonder om te zien hoe snel dat eigenlijk gaat, tegenwoordig. En hoe snel je dat soort informatie bezit.
We zijn natuurlijk vee mobieler dan bijv. ten tijde van de Spaanse Griep en er is OVERAL een overkill aan informatie en nieuws.Sterkheidsbaas van alles.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]Ik ook sowieso 1 collega uit Borne, volgens mij zelfs meerdere.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks![]()
Inmiddels is het hier ook een minder ver-van-mn-bed-show. In zoverre dat mijn vriend 1 collega heeft. En die komt uit Borne, waar er dus nu ook iemand ziek is.
Ik merk/lees sowieso op het forum meer mensen voor wie het 'dichterbij' komt. Wel bijzonder om te zien hoe snel dat eigenlijk gaat, tegenwoordig. En hoe snel je dat soort informatie bezit.![]()
Omdat mensen hier constant 'airco' lopen te roepen:
Will Warmer Weather Stop the Spread of the Coronavirus? Don't Count on It, Say Experts"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)osch.html?redirect=1quote:Een medewerker van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven is besmet met het COVID-19-virus, meldt het ziekenhuishuis donderdag. Het ziekenhuis denkt dat de medewerker het virus heeft opgelopen bij het verplegen van een patiënt. Dinsdag maakte het ziekenhuis bekend dat een patiënt met het COVID-19-virus geïsoleerd wordt verpleegd.
Ook in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch is een medewerker besmet geraakt met het virus. Het betreft een arts-assistent, die in contact is gekomen met een besmette patiënt. Zowel de arts in Eindhoven als die in Den Bosch zitten in thuisisolatie.![]()
Goedemorgen paniekzaaierquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:50 schreef Kyran het volgende:
Goedemorgen paniekzaaiers! Ben benieuwd naar de getallen vandaag. Verwacht een flinke stijging aangezien de ziekenhuizen ook meer zijn gaan testen. Hopen dat het meevalt.Maar ook alle griepjesmensen een goedemorgen.
Ik zet voorzichtig in op 49, en 3 twijfelgevallen![]()
[..]We gaan van iemand uitzelfde land,provincie,plaats,wijk straat en naar iemand met steeds minder via via tot het een bekend is en daarna eem dierbare of jij zelf. Je ziet het steeds dichterbij komen idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks![]()
Ik merk/lees sowieso op het forum meer mensen voor wie het 'dichterbij' komt. Wel bijzonder om te zien hoe snel dat eigenlijk gaat, tegenwoordig. En hoe snel je dat soort informatie bezit.
We zijn natuurlijk vee mobieler dan bijv. ten tijde van de Spaanse Griep en er is OVERAL een overkill aan informatie en nieuws.
Social media maakt je wel echt paranoïde tov de het is maar griep mensen die er geforceerd iets van mee krijgen maar voor de rest er nauwelijks mee bezig zinn.![]()
[..]Wat mensen ook vaak onderschatten is hoeveel mensen je kent op "3 stapjes" afstand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks![]()
We zijn natuurlijk vee mobieler dan bijv. ten tijde van de Spaanse Griep en er is OVERAL een overkill aan informatie en nieuws.
Dus: ik ken A, die kent B en die kent C.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Ja, precies. Dat wordt zo wel heel mooi duidelijk. Ik vind het boeiend om te zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:04 schreef manny het volgende:
[..]
Wat mensen ook vaak onderschatten is hoeveel mensen je kent op "3 stapjes" afstand.
Dus: ik ken A, die kent B en die kent C.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Dat zou een mooie opsteker zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik voor de verandering onder de 50 verwijderde posts te blijven.
Of bedoelde je dat niet?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik zal eens turven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zou een mooie opsteker zijn.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Nederland is het enige land dat het heeft gepresteerd om juist in ziekenhuizen haarden te laten ontstaan.
![]()
![]()
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Hoe kan dat vraag ik me af. Als verpleger ben je toch altijd al hygiënisch bezig alleen al omdat jij niet zelf kwetsbare patiënten moet besmetten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:57 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)osch.html?redirect=1![]()
Denk je dat echt, ja?quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:08 schreef Injetta het volgende:
Nederland is het enige land dat het heeft gepresteerd om juist in ziekenhuizen haarden te laten ontstaan.
![]()
![]()
Je leest niet waar elke besmetting in China vandaan komt he?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In Italië ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 08:08 schreef Injetta het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik vind het eerder zorgelijk dat de VN het impliciet belachelijk vindt dat scholen op slot gaan “omdat de kinderen dan niks leren”[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Laatste wat bij mij bekend was, was dat er nog 6 provincies vrij waren, is daar intussen al verandering in gekomen?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Lekker: je ligt in het ziekenhuis in een land dat zg. Goede zorg heeft, blijkt het juist daar totaal onderschat. En moet je hopen dat je niet ook nog Corona hebt bovenop wat je al had.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
57.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:01 schreef KingRadler het volgende:
ik ga voor 48 vandaag en nog altijd 0 doden![]()
De uitslag van de vrouw van die man uit Geleen die corona heeft komt vandaag. Ik verwacht dat die ook positief is. Er zullen vandaag wel flink wat meer gevallen zijn in het land.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het krijgen van Corona zit in het pakket.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:16 schreef KingRadler het volgende:
Je kan dus gratis Corona krijgen bij een ziekenhuis opnameIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
ja, dat komt omdat ze van die rare protocollen hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:16 schreef KingRadler het volgende:
Je kan dus gratis Corona krijgen bij een ziekenhuis opnameHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het worden er elke dag meer. Vooral volgede week met onze carnaval vierders en vakantiegangers. Zoiets zorgt ervoor dat het explodeert ipv langzaam aan verspreid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:16 schreef deedeetee het volgende:
De uitslag van de vrouw van die man uit Geleen die corona heeft komt vandaag. Ik verwacht dat die ook positief is. Er zullen vandaag wel flink wat meer gevallen zijn in het land.![]()
Echt waar?quote:
Volgens mij is het toch echt uniek dat wij patiënten gewoon over afdelingen hebben gesjouwd zonder ze te testen.
In de andere landen is de verspreiding in ziekenhuizen pas gekomen omdat het aantal besmette zieke patiënten opliep in ziekenhuizen.
Bij ons hebben we gefocused op 2 mensen terwijl er al besmette mensen in ziekenhuizen lagen, die niet zijn getest.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
6000 besmettingen in Korea.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Dat is niet zo. Ziekenhuizen zijn in het algemeen een broedplaats van zulke infecties. Dat komt doordat er in ziekenhuizen vaak mensen bij elkaar komen die iets mankeren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:08 schreef Injetta het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dat komt omdat je ze pas mag testen bij het vertonen van symptomen. Niet als je bij wijze van spreken uit Zuid-Korea komt, en je hebt een longontsteking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:19 schreef Injetta het volgende:
[..]
Echt waar?
Volgens mij is het toch echt uniek dat wij patiënten gewoon over afdelingen hebben gesjouwd zonder ze te testen.
In de andere landen is de verspreiding in ziekenhuizen pas gekomen omdat het aantal besmette zieke patiënten opliep in ziekenhuizen.
Bij ons hebben we gefocused op 2 mensen terwijl er al besmette mensen in ziekenhuizen lagen, die niet zijn getest.
Dat is echt een kut-systeem. Als ik het zo even mag samenvatten.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hier in Düsseldorf is een leerkracht positief getest... Toch wordt de school niet dicht gegooid, alleen een kleine groep leerlingen moet thuisblijven... De rest is verplicht naar school te gaan...
#schietmijmaarlek*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*![]()
Wel een stuk minder erbij dan voorheen. Ik denk dat Korea het wel onder controle gaat krijgen. Zo niet, kunnen ze altijd nog een Erdogan move richting Noord-Korea doen. Open die grenzenquote:![]()
![]()
Bankroet Flybe staakt vluchten
Eerste luchtvaartmaatschappij strijkt de zeieln, mede door corona (en brexit)
https://www.telegraaf.nl/(...)lybe-staakt-vluchten![]()
Dit, en dat die mensen ook nog, omdat ze al ziek zijn, heel vatbaar zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:19 schreef Viltje het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Ziekenhuizen zijn in het algemeen een broedplaats van zulke infecties. Dat komt doordat er in ziekenhuizen vaak mensen bij elkaar komen die iets mankeren.
Oftewel er is een plek waar bacteriën en virussen bij elkaar komen en waar ze verzwakte prooien op een presenteerblaadje krijgen. Deze ideale broedplaatsen kennen wij als ziekenhuizen.
Het is niet voor niets dat we er alles aan doen om mensen zo snel mogelijk weer weg te krijgen uit een ziekenhuis. De voornaamste reden is dat het thuis gewoon veel gezonder is om te herstellen.![]()
Ik reis komende maandag naar Las Vegas voor Con-Expo(beurs). In de staat Californië is de noodtoestand afgekondigd ivm covid-19.
Ik begin toch de neiging te krijgen om niet te reizen.![]()
Of gewoon wanbeleid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Bankroet Flybe staakt vluchten
Eerste luchtvaartmaatschappij strijkt de zeieln, mede door corona (en brexit)
https://www.telegraaf.nl/(...)lybe-staakt-vluchtenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Geen idee, een dochter van een collega loopt stage in GB en had er een ticket gekocht voor de terugreis, dus die is nu verdrietig want ja, geld kwijtquote:
altijd lullig![]()
Da's zeker waar, maar bedrijven geven vaak aan alles de schuld als ze failliet gaan behalve het eigen beleid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Geen idee, een dochter van een collega loopt stage in GB en had er een ticket gekocht voor de terugreis, dus die is nu verdrietig want ja, geld kwijt
altijd lulligIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja ze hebben dagelijks contactquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kijk, de GGD doet wel wat. Hulde.![]()
![]()
Heb ik ook wel een beetje, maar Singapore zelf heeft het redelijk goed onder controle. Dus dat stelt iets gerust. Al kunnen passagiers nog roet in het eten gooien, al vind ik het positief dat ze mensen uit China, Italie en Iran nu helemaal weren. Zelfs overstappen mag niet. Eenmaal op de eindbestemming maak ik me minder zorgen, pas 2 gevallen in Nieuw-Zeeland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:44 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Ik ga over 2 weken via Singapore naar Indonesie, maak mij toch wel lichtelijk zorgen![]()
Ik zag gisteren in het journaal een reisbureautje dat nu reizen aanbood met een kosteloze annulering om in deze tijd toch nog klanten te trekken. De eigenaar erkende dat het een enorm financiële risico is, maar zei: als ik nu niets doe, ga ik failliet. Kortom, je kan je annulering wel vergeten als de coronacrisis langer duurt dan het reisbureau verwachtquote:Op donderdag 5 maart 2020 08:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Da's zeker waar, maar bedrijven geven vaak aan alles de schuld als ze failliet gaan behalve het eigen beleid.![]()
![]()
Zouden ze de controles al aangescherpt hebben? Bij symptomen in het ziekenhuis in ieder geval preventief testen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Alleen als die dingen in een risicogebied zijn geweest. Lijkt me sterk dat iemand een winkelwagentje of pinautomaat meeneemt op vakantie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef THEFXR het volgende:
kan besmet raken van een winkelwagen?
" een pinautomaat?
" een pin kastje?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
er gaan veel klappen vallen in de reisbranch / hoe langer je wacht hoe spotkoop je straks kan reizenquote:Op donderdag 5 maart 2020 08:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zag gisteren in het journaal een reisbureautje dat nu reizen aanbood met een kosteloze annulering om in deze tijd toch nog klanten te trekken. De eigenaar erkende dat het een enorm financiële risico is, maar zei: als ik nu niets doe, ga ik failliet. Kortom, je kan je annulering wel vergeten als de coronacrisis langer duurt dan het reisbureau verwacht![]()
De gekleurde gebieden:quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:55 schreef KingRadler het volgende:
Bestaat er een lijst van Riscio gebieden in Nederland?
are we infinite or am I alone![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De gekleurde gebieden:
[ afbeelding ]![]()
![]()
[..]
De gekleurde gebieden:
[ afbeelding ]![]()
![]()
[..]
De gekleurde gebieden:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Allemaal naar Utrecht!1!!1quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De gekleurde gebieden:
[ afbeelding ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vind ik ook. Je zag dit ook bij MH17, vrijwel iedereen kent wel mensen die vervolgens op hun beurt de slachtoffers of hun familie kenden. Van 200 slachtoffers op 17 miljoen inwoners. Boeiend hoe dichtbij dat allemaal is en zo fijnmazig kennelijk in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat wordt zo wel heel mooi duidelijk. Ik vind het boeiend om te zien.![]()
Evenstar
![]()
Nog steeds geen corona in Nederland volgens NOS website
In de VS gaat het wel uit de hand lopen ja. CDC heeft gefaald, en mensen kunnen zich daar niet ziek melden, want krijgen dan gewoon niet betaald. Zorg is al helemaal onbetaalbaar, dus gaan echt veel doden vallen.
Edit: wacht, staat wel een bericht over Eindhoven op NOS, had ik gemist.![]()
twitter:AT5 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 09:00:33Ouder van leerling De Visserschool besmet met corona; geen gevaar voor leerlingen https://t.co/WwyD7TWeTB https://t.co/nJmSERJ0Z1 reageer retweet
![]()
De voornaamste reden is dat een ziekenhuis een geldmachine is en elk bed wat bezet blijft had ook een volgende betaler in kunnen liggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:25 schreef zatoichi het volgende:
Het is niet voor niets dat we er alles aan doen om mensen zo snel mogelijk weer weg te krijgen uit een ziekenhuis. De voornaamste reden is dat het thuis gewoon veel gezonder is om te herstellen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het ziet er zo geweldig uit in films en Series maar in werkelijkheid is niemand goed voorbereid.
Ik kan gewoon niet geloven dat er nooit een draaiboek is geschreven.
Men doet maar wat.![]()
Evenstar
![]()
Die draaiboeken zijn er zeker wel. Alleen gaat het mis als diegenen die het moeten uitvoeren verkeerde criteria gebruiken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
Het ziet er zo geweldig uit in films en Series maar in werkelijkheid is niemand goed voorbereid.
Ik kan gewoon niet geloven dat er nooit een draaiboek is geschreven.
Men doet maar wat.
Dat is wat ik gisteren al zei. RIVM blijft vasthouden aan hun case definition. Als je case definition niet klopt kan je je draaiboek weggooien, want je bent als het ware aan het dweilen met de kraan open.
Probleem is niet het niet hebben van een draaiboek. Probleem is dat ze niet weten te handelen als je draaiboek niet overeenkomt met de werkelijkheid.![]()
Schopje naar COR / VS heeft een probleem ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:00 schreef -Straw- het volgende:
Amerika is fucked.
https://time.com/5795651/coronavirus-workers-economy-inequality/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet. Waarschijnlijk hebben ze de middelen gewoon niet om zoveel te testen. Ja, dat is onhandig, maar ze zullen echt wel nadenken over wat nu verstandig is om te doen. Alleen je loopt een stapje achter en dat is altijd vervelend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die draaiboeken zijn er zeker wel. Alleen gaat het mis als diegenen die het moeten uitvoeren verkeerde criteria gebruiken.
Dat is wat ik gisteren al zei. RIVM blijft vasthouden aan hun case definition. Als je case definition niet klopt kan je je draaiboek weggooien, want je bent als het ware aan het dweilen met de kraan open.
Probleem is niet het niet hebben van een draaiboek. Probleem is dat ze niet weten te handelen als je draaiboek niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Het blijven mensen, die maken ook fouten. Maar tegelijkertijd hebben zij hier meer verstand van dan jij en ik.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als ik de app open is het hoofdbericht corona en 3 berichten er onder weer.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:03 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds geen corona in Nederland volgens NOS website
In de VS gaat het wel uit de hand lopen ja. CDC heeft gefaald, en mensen kunnen zich daar niet ziek melden, want krijgen dan gewoon niet betaald. Zorg is al helemaal onbetaalbaar, dus gaan echt veel doden vallen.
Edit: wacht, staat wel een bericht over Eindhoven op NOS, had ik gemist.
Vergeet nu maar gewoon dat de NOS ons verkeerd voorlicht. Als dat je tunnel is, zul je altijd dingen vinden als ze bijv 2 min later zijn dan nu.nl ofzo.![]()
Evenstar
![]()
Tuurlijk is het niet zo makkelijk. Alleen hadden ze dan niet zo hard moeten roepen dat ze voorbereid waren. Daarnaast vind ik het raar dat ze eerst alleen Erasmus en RIVM lieten testen en nu pas alle andere labaratoria inschakelen. Het is dus geen kwestie van capaciteit, maar het niet inzetten van alle beschikbare capaciteit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet. Waarschijnlijk hebben ze de middelen gewoon niet om zoveel te testen. Ja, dat is onhandig, maar ze zullen echt wel nadenken over wat nu verstandig is om te doen. Alleen je loopt een stapje achter en dat is altijd vervelend.
Het blijven mensen, die maken ook fouten. Maar tegelijkertijd hebben zij hier meer verstand van dan jij en ik.
Het is toch geen gekke gedachte om te verwachten dat ze de eerste dagen juist alle zeilen bijzetten om verspreiden te voorkomen.
Dit alles is voor mij genoeg om te zeggen dat ze het onderschat hebben. Net als China, Iran, Italië en de VS en daar val ik dus over.![]()
het is ook een pappen en nathouden beleid, ze proberen het zoveel mogelijk te vertragen/spreiden en waarschijnlijk ook omdat het niet anders kan, alleen moeten ze daar gewoon duidelijk over zijn en niet doen alsof ze er de controle over hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet. Waarschijnlijk hebben ze de middelen gewoon niet om zoveel te testen. Ja, dat is onhandig, maar ze zullen echt wel nadenken over wat nu verstandig is om te doen. Alleen je loopt een stapje achter en dat is altijd vervelend.
Het blijven mensen, die maken ook fouten. Maar tegelijkertijd hebben zij hier meer verstand van dan jij en ik.
Het vrij simpel: Corona komt naar je toe voor deze zomer![]()
Evenstar
![]()
Niet verkeerd, te weinig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als ik de app open is het hoofdbericht corona en 3 berichten er onder weer.
Vergeet nu maar gewoon dat de NOS ons verkeerd voorlicht. Als dat je tunnel is, zul je altijd dingen vinden als ze bijv 2 min later zijn dan nu.nl ofzo.![]()
Precies.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat alles wat wij hier bedenken, zoals het preventief in quarantaine zetten van iedereen die in contact is geweest met een coronapatient, niet ook bedacht werd door de WO opgeleide experts van het RIVM.
Als mede-ambtenaar () denk ik dat er bureaucratie en gebrek aan middelen tussen zit waardoor dit soort dingen vertraagd ten uitvoer komen.
![]()
Maar zelfs Duitsland en Frankrijk hebben het moeilijk en die hebben dan zogenaamd 'goed gehandeld'quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo makkelijk. Alleen hadden ze dan niet zo hard moeten roepen dat ze voorbereid waren. Daarnaast vind ik het raar dat ze eerst alleen Erasmus en RIVM lieten testen en nu pas alle andere labaratoria inschakelen. Het is dus geen kwestie van capaciteit, maar het niet inzetten van alle beschikbare capaciteit.
Het is toch geen gekke gedachte om te verwachten dat ze de eerste dagen juist alle zeilen bijzetten om verspreiden te voorkomen.
Dit alles is voor mij genoeg om te zeggen dat ze het onderschat hebben. Net als China, Iran, Italië en de VS en daar val ik dus over.
Ik denk dat het virus gewoon veel moeilijker in te perken is dan wij allemaal inschatten, zeker nu Italië zoveel verspreid heeft in West-Europa.
Van de andere kant hebben landen als Japan en Singapore het relatief goed onder controle.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgens mij is Overijssel inmiddels voor de bijl gegaan, en staat Zeeland op de kiep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Laatste wat bij mij bekend was, was dat er nog 6 provincies vrij waren, is daar intussen al verandering in gekomen?
https://www.tubantia.nl/b(...)rne-besmet~ae4e753f/In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Toch is het vreemd dat we continu te horen krijgen dat we zo goed zijn voorbereid. Ondertussen:quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
- is er geen capaciteit om te testen terwijl de zogenaamd minder goed voorbereide landen duizenden tests uit kunnen voeren.
- meerdere behandelcentra besmet omdat onze zorgvuldig voorbereide protocollen voorschrijven mensen met symptomen tussen de andere patiënten te leggen.
- is er na 4 dagen een gebrek aan mondkapjes...
- communiceert het RIVM dat mondkapjes voor burgers niet helpen, maar voor artsen wel.
- moeten mensen smeken om een test, en blijken ze achteraf inderdaad besmet.
De lijst kan nog veel langer. Ik vind het eerlijk gezegd verbijsterend.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
In het vrije westen is het Chinese scenario gewoon bijna niet uit te voeren. Dit zou zoveel onrust en weerstand oproepen dat ik vrees dat er meer doden door handhaving zouden vallen dan door het virus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar zelfs Duitsland en Frankrijk hebben het moeilijk en die hebben dan zogenaamd 'goed gehandeld'
Ik denk dat het virus gewoon veel moeilijker in te perken is dan wij allemaal inschatten, zeker nu Italië zoveel verspreid heeft in West-Europa.
Van de andere kant hebben landen als Japan en Singapore het relatief goed onder controle.
Daarbij, Nederlandsers zijn zo ongelofelijk eigenwijs dat ik ze zelfs bij een Ebola uitbraak nog zie rondreizen, want ja... "anders kan je helemaal niets meer"
Je ziet dit bij meer thema's![]()
een kennis van mij die in noord Duitsland eea coördineert wat betreft Corona zegt letterlijk:quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar zelfs Duitsland en Frankrijk hebben het moeilijk en die hebben dan zogenaamd 'goed gehandeld'
Van de andere kant hebben landen als Japan en Singapore het relatief goed onder controle.
" het gaat erom dat we het niet met z'n allen tegelijk oplopen en dat voor een jaar of 2 of tot er een vaccin is dus wen er maar aan"![]()
Nope. In China hebben we kunnen zien dat het met drastische maatregelen, je economie stil leggen, wat deuren dichtlassen etc, op den duur redelijk in te perken is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In het vrije westen is het Chinese scenario gewoon bijna niet uit te voeren.
We gaan het meemaken wat er precies gebeurt als je dat soort maatregelen NIET neemt.
Ik gok alvast dat dergelijke maatregelen NIET nemen NIET beter gaat werken dan ze WEL nemen. Maar dat is gewoon een ongefundeerde gok.
vosss is de naam,
Nog niks over gehoord. Godver, een paar zwakke mariniers jagen we zo weg en dan gaan we kapot door een virus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
en staat Zeeland op de kiep.
Hadden we toch een trekker op de A58 moeten parkeren om de provincie af te sluiten.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Alleen is de vraag wat het effect op de lokale economie is als West-Europa deze maatregelen wel neemt. Misschien zorgen die voor nog grotere problemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Nope. In China hebben we kunnen zien dat het met drastische maatregelen, je economie stil leggen, wat deuren dichtlassen etc, op den duur redelijk in te perken is.
We gaan het meemaken wat er precies gebeurt als je dat soort maatregelen NIET neemt.
Ik gok alvast dat dergelijke maatregelen NIET nemen NIET beter gaat werken dan ze WEL nemen. Maar dat is gewoon een ongefundeerde gok.
Ik denk dat er wel mensen zijn die de alternatieven afwegen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ongetwijfeld. De beer is los. Dat zal het RIVM ook wel weten. Echter bij een paar duizend gevallen begint ons zorgapparaat al compleet vast te lopen. En de besmettingen lopen gewoon door.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:28 schreef Tarado het volgende:
" het gaat erom dat we het niet met z'n allen tegelijk oplopen en dat voor een jaar of 2 of tot er een vaccin is dus wen er maar aan"De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Tsja, ook daar zal vast een draaiboek voor zijn. En misschien wordt dat niet gezellig, nee. Maar dat hebben we dan maar te accepteren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. De beer is los. Dat zal het RIVM ook wel weten. Echter bij een paar duizend gevallen begint ons zorgapparaat al compleet vast te lopen. En de besmettingen lopen gewoon door.
Gewoon in lockdown voor de openbare orde met het leger die mensen binnen houdt. Mooie taferelen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
bij die paar duizend zit uiteraard ook een groot deel met lichte verschijnselenquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. De beer is los. Dat zal het RIVM ook wel weten. Echter bij een paar duizend gevallen begint ons zorgapparaat al compleet vast te lopen. En de besmettingen lopen gewoon door.![]()
India monitort meer dan 28.000 mensen op dit moment.
https://timesofindia.indi(...)iveblog/74484303.cms
En China is bang en wil voorkomen dat het virus via andere landen straks weer terugkomt naar China.
https://edition.cnn.com/2(...)=twCNN&utm_term=link"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
dat wisten we al langerquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:00 schreef -Straw- het volgende:
Amerika is fucked.
https://time.com/5795651/coronavirus-workers-economy-inequality/![]()
![]()
Ik dacht gister ergens te hebben gelezen dat er een geval in Zeeland was met 1e positieve test, maar uitslag van 2e nog moest komen. Als dat zo is, dan wordt dat vandaag wel duidelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:30 schreef PirE het volgende:
[..]
Nog niks over gehoord. Godver, een paar zwakke mariniers jagen we zo weg en dan gaan we kapot door een virus.
Hadden we toch een trekker op de A58 moeten parkeren om de provincie af te sluiten.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja, maar een paar duizend bevestigde gevallen daarvan behoeft zo een 15 tot 20% ziekenhuis opname.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij die paar duizend zit uiteraard ook een groot deel met lichte verschijnselen
Die paar duizend met lichte verschijnselen hebben we nu al gewoon rondlopen hoor.
Kijk naar Italië, daar lopen ze nu al flink tegen capaciteitsproblemen aan. Die alleen maar erger worden en nog zeker niet minder. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat wij die aantallen hier niet gaan halen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Singapore vertrouw ik opzich ook wel alleen Indonesie met pas 2 gevalen vertrouw ik wat minder.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:33 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel een beetje, maar Singapore zelf heeft het redelijk goed onder controle. Dus dat stelt iets gerust. Al kunnen passagiers nog roet in het eten gooien, al vind ik het positief dat ze mensen uit China, Italie en Iran nu helemaal weren. Zelfs overstappen mag niet. Eenmaal op de eindbestemming maak ik me minder zorgen, pas 2 gevallen in Nieuw-Zeeland.Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.![]()
Die zitten er nu ook bij en komen nooit aan het licht omdat verschijnselen niet ernstig genoeg zijn om op Corona te testen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij die paar duizend zit uiteraard ook een groot deel met lichte verschijnselen![]()
![]()
https://www.scmp.com/news(...)eports-139-new-cases
[ Bericht 43% gewijzigd door THEFXR op 05-03-2020 09:55:25 ]![]()
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is het aantal mensen dat continu verzorging nodig heeft en dat kan op een gegeven moment niet meer geleverd worden met 10-20% van die gevallen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij die paar duizend zit uiteraard ook een groot deel met lichte verschijnselen![]()
maar dat is toch ook verder niet verrassendquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is het aantal mensen dat continu verzorging nodig heeft en dat kan op een gegeven moment niet meer geleverd worden met 10-20% van die gevallen.![]()
En dat "gegeven moment" dat kan zich zomaar binnen een maand voordoen. Of binnen 2 maanden. Of binnen 2 weken. Niemand die het weet. Maar als je kijkt naar China en Italië dan belooft het weinig goeds.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:37 schreef Richestorags het volgende:
Waar het om gaat is het aantal mensen dat continu verzorging nodig heeft en dat kan op een gegeven moment niet meer geleverd worden met 10-20% van die gevallen.
Nogmaals, ik kan geen reden bedenken waarom wij er genadig(er) vanaf zouden komen dan de Italianen.
vosss is de naam,
Kennelijk wel. Er zijn genoeg mensen die denken dat het allemaal wel los zal lopen. Dat kan, maar daar kunnen we beter maar wel wat moeite voor doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat is toch ook verder niet verrassend![]()
leugensquote:Op donderdag 5 maart 2020 02:36 schreef Za het volgende:
3-3-2020
Biedt voldoende bescherming maar werkt niet voor particulieren, dat u het weet.
zie COR / De amateurs van het RIVM 2
[ Bericht 6% gewijzigd door THEFXR op 05-03-2020 09:48:37 ]![]()
Ik denk ook dat het RIVM (bewust) een stapje achter loopt op de realiteit. Ook om de paniekreacties te spreiden. Als ze in januari al hadden gezegd: ja mensen, het is nu alleen nog in China maar het komt ook hierheen. En dan gaan we gebieden afsluiten, scholen sluiten en het OV plat leggen.
Dat had dan óf geleid tot paniekreacties óf tot een lacherige reactie zoals we die kennen bij een code rood voor bijv sneeuwval terwijl er dan maar tien vlokken vallen.
We zijn het gewoon niet gewend dat het echt mis kan gaan, omdat het hier niet vaak misgaat.
Ik geloof best dat ze een volgende stap al hebben voorbereid, maar ze wachten tot het echt nodig is.
En ja, daarvoor zal er dan eerst toch weer iets mis moeten gaan.
Lastige situatie.
Hoorde vanmorgen trouwens iemand achter me in de trein die in een ziekenhuis werkt en die zei dat het, als er nog meer getest moet gaan worden, ook impact gaat hebben op andere labtests die gedaan moeten worden. Ga je dan bijv. niet meer op andere aandoeningen testen omdat alle medewerkers alleen nog maar met corona bezig zijn.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
In NZ weten ze niet hoeveel gevallen ze hebben, omdat het derde geval niet in het buitenland is geweest en er aangenomen wordt dat het een besmetting via een on gediagnosticeerde patiënt is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:33 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel een beetje, maar Singapore zelf heeft het redelijk goed onder controle. Dus dat stelt iets gerust. Al kunnen passagiers nog roet in het eten gooien, al vind ik het positief dat ze mensen uit China, Italie en Iran nu helemaal weren. Zelfs overstappen mag niet. Eenmaal op de eindbestemming maak ik me minder zorgen, pas 2 gevallen in Nieuw-Zeeland.![]()
Dit heeft geen zin zo.quote:
Kun je op zijn minst een normale link plaatsen naar het betreffende artikel?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik denk dat je de spijker hier op z’n kop slaat. Paniek voorkoming is natuurlijk ook een taak van het RIVM. Zij moeten ook strategisch te werk gaan met de informatie die ze naar buiten brengen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:42 schreef Felixa het volgende:
Ik denk ook dat het RIVM (bewust) een stapje achter loopt op de realiteit. Ook om de paniekreacties te spreiden. Als ze in januari al hadden gezegd: ja mensen, het is nu alleen nog in China maar het komt ook hierheen. En dan gaan we gebieden afsluiten, scholen sluiten en het OV plat leggen.
Dat had dan óf geleid tot paniekreacties óf tot een lacherige reactie zoals we die kennen bij een code rood voor bijv sneeuwval terwijl er dan maar tien vlokken vallen.
We zijn het gewoon niet gewend dat het echt mis kan gaan, omdat het hier niet vaak misgaat.
Ik geloof best dat ze een volgende stap al hebben voorbereid, maar ze wachten tot het echt nodig is.
En ja, daarvoor zal er dan eerst toch weer iets mis moeten gaan.
Lastige situatie.![]()
donequote:Op donderdag 5 maart 2020 09:51 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit heeft geen zin zo.
Kun je op zijn minst een normale link plaatsen naar het betreffende artikel?![]()
https://twitter.com/CoronaNederland/status/1234827515925061632quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
Deze Tweet is van een account dat niet meer bestaat. Meer informatie
Ah, verdwenen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Thanx.quote:
Probeer het te relativeren paniekvogel, verder raad ik iedereen aan om je leven niet te laden lijden (quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:50 schreef KingRadler het volgende:
Wat een cijfers ik kan me nog herhinneren dat Nederland nog geen besmetting had.
Nu zitten we al boven de 40 en 0 doden) door dit topic
![]()
Waarschijnlijk al voorbij gekomen maar toch. 3 nieuwe gevallen.
Een Nootdorps echtpaar van middelbare leeftijd is besmet geraakt met het coronavirus. Dat is vandaag de uitkomst van een GGD-onderzoek. Het stel kwam recent terug uit Noord-Italië.
Het echtpaar zit in thuisisolatie en maken zij het naar omstandigheden goed. GGD Haaglanden is een contactonderzoek gestart om te kijken met wie de man en vrouw in contact zijn geweest toen zij al besmet waren.
Volgens AT5 is in Amsterdam een vader uit Amsterdam-West besmet geraakt. Ook hij is naar Noord-Italie geweest. Volgens de GGD is er geen gevaar voor leerlingen en docenten van de school van zijn kinderen. De school blijft daarom open.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die dokter in het JBZ in Den Bosch is besmet door een patiënt.
Maar ik zie die patiënt nergens genoemd? Is die bij de cijfers toegevoegd of weten ze niet wie het is en gaan ze er maar vanuit dat het op die manier gebeurd is?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Rond 1 uur.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
hoe laat komt de update van het RIVM voor het aantal gevallen?![]()
13:00quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
hoe laat komt de update van het RIVM voor het aantal gevallen?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Rond 13u meestal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
hoe laat komt de update van het RIVM voor het aantal gevallen?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Wat is daar toch gebeurd in Noord-Italië? Kijk, Zuid Korea was duidelijk, met die kerkgangster bij die mega-kerkdienst.
Maar Noord Italië? Was dat 1 grote orgie ofzo?
Lijkt wel of iedereen die in Noord Italië was en teruggekomen is naar Nederland ziek is geworden.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:05:47BREAKING: Switzerland reports first death due to coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:05:00@telegraaf @dft Om 10.15 begint in de Tweede Kamer een debat over de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus. Kijk het hier live mee https://t.co/SNbWBjiJlM reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Skiliften. Lekker met 10 man in een relatief gesloten vochtige ruimte elkaar in de nek hoesten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat is daar toch gebeurd in Noord-Italië? Kijk, Zuid Korea was duidelijk, met die kerkgangster bij die mega-kerkdienst.
Lijkt wel of iedereen die in Noord Italië was en teruggekomen is naar Nederland ziek is geworden.![]()
Veel legale en illegale Chinezen daar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Lijkt wel of iedereen die in Noord Italië was en teruggekomen is naar Nederland ziek is geworden.![]()
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:05:00@:telegraaf @:dft Om 10.15 begint in de Tweede Kamer een debat over de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus. Kijk het hier live mee https://t.co/SNbWBjiJlM reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Hopen dat CDA en PVV kritisch blijven. Tot nu toe zijn zij de enigen die goede vragen stellen.quote:![]()
Eens. En welke de volgende maatregelen zullen zijn en of die nu al opgeschaald worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hopen dat CDA en PVV kritisch blijven. Tot nu toe zijn zij de enigen die goede vragen stellen.![]()
Ik hoop dat nou eindelijk iemand eens een keer de vraag recht op de man af stelt: "waarom denken wij dat wij het beter doen dan Italië en verwachten wij onder die cijfers te blijven en zo ja, op basis van wat precies?"quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:13 schreef Kyran het volgende:
Tot nu toe zijn zij de enigen die goede vragen stellen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
https://www.bndestem.nl/b(...)ronapaniek~af8c94af/
Man sluit echtgenote op in badkamer vanwege coronapaniek"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
wow, en die hebben een erg goed zorgstelselquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:05:47BREAKING: Switzerland reports first death due to coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: