Lol, welk filmpje is dit van?quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:10 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat andere mensen ook wel eens een complimentje mogen geven aan joyvke. Dat is best werk om dat allemaal bij te houden en keurig in een excelsheetje te gieten met grafieken en staafdiagrammen en alles erbij.
Hoezo?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit mij heel slecht voorstellen..
Ik kan het niet vinden in je tabellen, maar hou je ook bij het aantal cases per dag per land?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:40 schreef joyvke het volgende:
[..]![]()
Spreadsheet geupdate. Z.Korea zou als het goed is over een uurtje komen, weet niet of ik nog zolang wakker kan blijven. Zoja dan zet ik dat er nog in.
Verder overledenen die ik heb kunnen vinden met leeftijden ook allemaal bijgewerkt. Bij Italie gaven ze aan dat er in totaal 28 waren overleden, maar de persconferentie had het over 8 boven de 80+ en 9 van in de 70, maar dat ze allemaal ouder waren dan 70. Ik heb er maar 17 toegevoegd omdat die leeftijdsgroep wel duidelijk was.
Van Zuid Korea houden ze ook een mooi schema bij, die heb ik geplakt bij de tab waar de grafiekjes staan voor Age/ Death ratio.
COR / Het grote COVID-19 topic #140 Het gaat hardquote:
Ok morgen eens kijken. Bier is op en is zo bedtijd hier. Dankjequote:Op donderdag 5 maart 2020 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
COR / Het grote COVID-19 topic #140 Het gaat hard
de bovenste, die doet altijd een wereld update
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Ik kan het niet vinden in je tabellen, maar hou je ook bij het aantal cases per dag per land?
Bedankt voor het maken van dit uitgebreide overzichtquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:40 schreef joyvke het volgende:
Spreadsheet geupdate. Z.Korea zou als het goed is over een uurtje komen, weet niet of ik nog zolang wakker kan blijven. Zoja dan zet ik dat er nog in.
Verder overledenen die ik heb kunnen vinden met leeftijden ook allemaal bijgewerkt. Bij Italie gaven ze aan dat er in totaal 28 waren overleden, maar de persconferentie had het over 8 boven de 80+ en 9 van in de 70, maar dat ze allemaal ouder waren dan 70. Ik heb er maar 17 toegevoegd omdat die leeftijdsgroep wel duidelijk was.
Van Zuid Korea houden ze ook een mooi schema bij, die heb ik geplakt bij de tab waar de grafiekjes staan voor Age/ Death ratio.
Hoe lang ben je daar elke dag mee bezig? Ook om uit te zoeken qua doden en leeftijd en alles? Dat is met een kwartiertje niet klaar lijkt mequote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.
De rest is Europa in zijn geheel, waarbij ik om 0.00 de data van die voorgaande dag er in zet.
Oke, jammer maar begrijpelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee voor de cases per land doe ik het alleen voor Nederland/ België (en Italië ter vergelijking). Omdat het anders teveel is.
De rest is Europa in zijn geheel, waarbij ik om 0.00 de data van die voorgaande dag er in zet.
fijn dat je het bijhoudtquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:43 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ages en Deaths is ook niet compleet omdat niet elk land de leeftijden erbij zet en anders is het teveel unknowns en dubbel bijhouden, het is meer om een beeld te zien bij de leeftijden + onderliggende ziektes eventueel.
Ja voor Italië heb ik dat bijvoorbeeld wel gedaan. Nog geen grafiekje zie ik. Maar voor die andere landen zijn er volgens mij ook andere sites waar dat op staatquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke, jammer maar begrijpelijk.
Het zou namelijk ophelderen dat de piek in die landen is geweest.
Klopt ik ben bij Nederland en Belgie vanaf 1 maart begonnen maar kan het wel aanpassen denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:46 schreef vosss het volgende:
In Nederland mis je de eerste 3 dagen joyvke.
Als het niet al te veel werk is zou je die er eventueel nog bij kunnen zetten:
27-feb 1
28-feb 2
29-feb 6
Ja joh, snappen we. Wordt gewaardeerd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:47 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja voor Italië heb ik dat bijvoorbeeld wel gedaan. Nog geen grafiekje zie ik. Maar voor die andere landen zijn er volgens mij ook andere sites waar dat op staat. Ik ben er nu eigenlijk al teveel mee bezig
Ben voorzichtig, maar zelfs dat is moeilijk want 'stel je niet aan', áls ik ergens voor afzegquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:37 schreef vosss het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden alvast
PS: komt wel goed schatje
Nou, daar moet je echt volledig lak aan hebben. Wat voor mensen zijn dat die dat zeggen? Weten ze van je medische dingen? Lekker sympathiek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben voorzichtig, maar zelfs dat is moeilijk want 'stel je niet aan', áls ik ergens voor afzeg
(RTL)quote:Easyjet-personeel bezorgd om coronavirus: wie weigert te werken, riskeert ontslag
Personeel van luchtvaartmaatschappij Easyjet maakt zich grote zorgen om het coronavirus. Een medewerker vertelt aan Hart van Nederland dat er niet genoeg voorzorgsmaatregelen zijn getroffen om passagiers en bemanningsleden te beschermen. "Van binnen gaat het alleen maar om de dienstregeling eigenlijk door te laten gaan", vertelt de steward.
Medewerkers van de maatschappij zouden echter bang zijn om daar iets van te zeggen. Ook durven ze zich niet ziek te melden als ze ziekteverschijnselen hebben. "We hebben gehoord van onze bazen dat je je niet ziek mag melden, anders wordt je rooster geblokkeerd en wordt je op staande voet ontslagen."
Easyjet ontkent dat het personeel onder druk zet. "Dit is niet waar. We bieden ondersteuning bij vragen van bemanningsleden over Covid-19 en geven informatie op ons intranet."
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil het ook overleven, niet alleen de mensheid
Het bijhouden van de spreadsheet valt wel mee, ik haal het meeste toch van de BNO/ Worldmeters af, daar ben ik meestal met zo'n 30 mins wel mee klaar (dubbel checken en evt bronnen checken).quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar elke dag mee bezig? Ook om uit te zoeken qua doden en leeftijd en alles? Dat is met een kwartiertje niet klaar lijkt me
bornequote:
je komt het ZKH nog niet eens in, wat alles is overbelast, wanneer zien jullie dit eens in???quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?
Denk anders los daarvan ook nog zo voor je persoonlijke situatie: Of je krijgt het of niet. Zo niet dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Krijg je het wel dan is er maar 20% kans dat je in het ziekenhuis komt. Zo niet hoef je geen zorgen te maken.
Kom je wel in het ziekenhuis terecht is er maar 25% kans dat je op de ic terecht komt.zo niet hoef je je geen zorgen te maken.
Kom je op de IC terecht kan je doodgaan of niet. Zo niet hoef je je geen zorgen te maken. En wanneer het toch wel zo is hoeft het al helemaal niet meer.
Slaap lekker.
Thanks, aangepast. Nu nog even uitvogelen hoe ik de grafiek weer naar beneden kan laten gaan als mensen beter worden (ipv het totaal aantal meldingen alleen de nog geinfecteerde laat zien).quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:54 schreef vosss het volgende:
@:joyvke ik zie dat je nu vanaf de 1ste patient erin gezet hebt, echter klopt de grafiek nu niet meer, die begint bij 6 maart en onder de grafiek begint links bij 3 maart zonder staaf in het diagram.
Ik dacht ik zeg het even. Had je vast zelf ook al gezien. Los morgen maar op, laat zat, bedtijd zou ik zeggen![]()
Ga slapen jijquote:Op donderdag 5 maart 2020 02:11 schreef joyvke het volgende:
[..]
Thanks, aangepast. Nu nog even uitvogelen hoe ik de grafiek weer naar beneden kan laten gaan als mensen beter worden (ipv het totaal aantal meldingen alleen de nog geinfecteerde laat zien).
"Maar"?! Met zulke fantastische kansen zou je spontaan aan een loterij mee willen doen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook, maar wat kan je meer doen dan hygenisch zijn, groepen mensen vermijden, goed opletten en je weerstand hooghouden?
Denk anders los daarvan ook nog zo voor je persoonlijke situatie: Of je krijgt het of niet. Zo niet dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Krijg je het wel dan is er maar 20% kans dat je in het ziekenhuis komt. Zo niet hoef je geen zorgen te maken.
Kom je wel in het ziekenhuis terecht is er maar 25% kans dat je op de ic terecht komt.zo niet hoef je je geen zorgen te maken.
Kom je op de IC terecht kan je doodgaan of niet. Zo niet hoef je je geen zorgen te maken. En wanneer het toch wel zo is hoeft het al helemaal niet meer.
Slaap lekker.
Ja ja, zometeenquote:
Als je nu nog ff snel van de spelende kinderen en het vakantieweer in milaan gaat genieten en gezegend bent met een korte incubatietijd is er vast nog wel plaats en mocht het erop aankomen misschien zelfs een ventilator/kunstlongen+hart voor je beschikbaar!quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je komt het ZKH nog niet eens in, wat alles is overbelast, wanneer zien jullie dit eens in???
Dit als zolderkamerautist niet sowieso al het hele jaar door in hoge doses supleren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:17 schreef THEFXR het volgende:
een vorm van bescherming of vertraging??
.
Study confirms vitamin D protects against colds and flu
https://news.harvard.edu/(...)gainst-cold-and-flu/
quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit als zolderkamerautist niet sowieso al het hele jaar door in hoge doses supleren.
Godverdegodver toch niet in Uden 😡quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:11 schreef THEFXR het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:26:02The confirmed case is just the tip of the iceberg. Uden seems to be the epicentre of the coming epidemic. https://t.co/B7j70zRHLC reageer retweet
Ik ook, gemanipuleerde cijfers!quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit mij heel slecht voorstellen..
Geen zorgen, ik slaap meer dan genoegquote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:27 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-in-totaal~a1166ab1/
Ziekenhuis Amersfoort...Meander 3 medewerkers getest
RIPquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mijn vrouw is arts in het Meander medisch centrum.... :,(
twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:40:18Update 4: multiple sources suggest a positive case in vicinity of Amersfoort. reageer retweet
Dit zal vast niets te maken hebben met het gebrek aan beschikbaarheid van ffp2 en ffp3.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:36 schreef Za het volgende:
-3-2020
Het RIVM is zojuist met een nieuw advies gekomen over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen.
https://www.nhg.org/coronavirusquote:Bij het huisbezoek worden persoonlijke beschermingsmiddelen geadviseerd: FFP2-masker (een FFP1-masker is een veilig alternatief tenzij mond/keel-onderzoek noodzakelijk is, omdat dit tot hoesten kan leiden (afgestemd met RIVM), veiligheidsbril, en een schort met lange mouwen (indien niet beschikbaar, dan is een halterschort een veilig alternatief) en niet-steriele handschoenen). Overweeg om de patiënt, zodra u bent gearriveerd, een chirurgisch mondneusmasker op te zetten.
You are not kiddin.....quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:36 schreef Za het volgende:
3-3-2020
Het RIVM is zojuist met een nieuw advies gekomen over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen.
https://m.lhv.nl/actueel/(...)sen-over-coronavirus
Biedt voldoende bescherming maar werkt niet voor particulieren, dat u het weet.
Van het lekker stoute RIVM zelf:quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
You are not kiddin.....![]()
Ik dacht werkelijk dat dit jouw cynische vertaling van het stuk zou zijn. Het staat er echt...
Net nu ik besloten had dat ik wat minder kritisch op dat clubje moest zijn.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19quote:* Op basis van de huidige kennis ten aanzien van de transmissieroute van SARS-CoV-2 via druppels en (in)direct contact biedt een FFP1-masker voldoende bescherming voor gezondheidsmedewerkers die patiënten moeten verzorgen met COVID-19. Uitzonderingen hierop zijn (1) handelingen waarbij het bekend is dat veel aerosolen kunnen ontstaan, zoals bijvoorbeeld bronchoscopie, intubatie en handelingen die hoesten induceren, en (2) opname en verzorging op de intensive care. Voor deze handelingen wordt een FFP2-masker geadviseerd.
Lamhuizen, doe nou niet zo panisch. Je krijgt het vroeg of laat toch wel. En als je het zo mild krijgt als ik, is er niks aan het handje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Van het lekker stoute RIVM zelf:
[..]
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Oftewel in het openbaar vervoer e.d. (of de supermarkt als ze hier ook op straat omvallen) wil jij gewoon lekker ffp2 of liever nog ffp3 dragen + veiligheidsbril.
Want jij bent positief getest op dit virus?quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Lamhuizen, doe nou niet zo panisch. Je krijgt het vroeg of laat toch wel. En als je het zo mild krijgt als ik, is er niks aan het handje!
Kijk maar uit dat je je kat niet aansteekt. Dailymail......quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:47 schreef Hanoying het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)bes-coronavirus.html
Geeft aan dat het toch echt geen lolletje wordt, ook niet als je gezond en jong bent.
Heb Zuid Korea nog even toegevoegd (recoveries kloppen niet helemaal, maar goed ik heb ze toegevoegd en een grafiek voor increase en eentje die alle data meeneemt en het still infected (minus death + recoveries)).. Dan is het NL/ België/ Italië en Korea als vergelijkingquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja joh, snappen we. Wordt gewaardeerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |