quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 05-03-2020 00:53:25 ]![]()
Pardon?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:25 schreef joyvke het volgende:
Dit hoe het er op dit moment voor staat qua stijging. De eerste dagen gaan altijd super hard. Daarna
NEDERLAND
Datum / totaal/ percentage stijging t.o.v voorgaande dag
1-3-2020 11 |
2-3-2020 18 | 163,64%
3-3-2020 23 | 127,78%
4-3-2020 38 | 165,22%
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur![]()
Ik vond nagenoeg alles wat ik van ze gezien heb, het RIVM dus, niet heel sterk overkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind wel dat als je WHO advies in de wind slaat je wel sterk in je schoenen moet staan, de tijd zal het leren.
Het enige wat ik sterk vond is dat behandelplan wat opgesteld is van het RIVM. Misschien dat daar veel tijd in gezeten heeft, geen idee, ongetwijfeld, en is ook heel belangrijk natuurlijk
De rest vond ik uitermate zwak, kansloos en was op voorhand al te verwachten dat het compleet zou falen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
@mailyKan je die 2 toevoegen in de OP?quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:57 schreef LTVDK het volgende:
Voor in de OP
39. Man uit Geleen, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
40. Arts-assistent JBZ uit Den Bosch, besmet door besmette patiënt 30
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Als je de 1 ervan af haalt, dan heb je het stijgingspercentage. Die zit momenteel inderdaad rond de 65%. Morgen en overmorgen zal dat hetzelfde blijven. Als de testcapaciteit rond dit weekend toeneemt, dan zal ook het aantal officiële gevallen flink toenemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur![]()
Of dat ze hier melden dat ze zelf flink COVID-19 te pakken hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:36 schreef Jane het volgende:
Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.
Dan ben ik de eerste om ze te verwijzen naar dit topic
vosss is de naam,
Ik denk serieus dat hier hommeles van komt. China heeft het dalijk onder controle terwijl de rest van de wereld struggled. China gaat dat momentum misschien wel gebruiken.
Als die alle dollars dumpen, om maar iets te noemen, dan heb je de chaos compleet. En dat zal Amerika niet accepteren lijkt me. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Deze cocktail heeft alles in zich om bijzonder onfraai te worden.
vosss is de naam,
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Maandjequote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt![]()
Dan is juist de piek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Uhu, dat denken ze in Italië ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Dit is een wereldwijd probleem en een land dat geen maatregelen treft om het op te lossen zal daar internationaal de gevolgen van gaan ondervinden. Dat is de enige reden waarom ik denk dat Nederland uiteindelijk wel bijdraait. Als je internationaal bekend komt te staan als dé corona-brandhaard, dan is dat behoorlijk slecht voor business en kan het lang duren voordat je je reputatie weer hersteld hebt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
En dan weer afstoffen komende winter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat over een maand of 2 over dit hele topic een laagje stof ligt[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen![]()
Ah, het gaat om geld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen![]()
Qua testen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur
Deze mensen waren al besmet, er is geen 80% stijging qua besmettingen per 24h.![]()
Is er al uitsluitsel over of het seasonal is of niet? Ik heb het iig nog niet gehoord. Ze zullen Australië en andere landen waar het zomer is wel goed in de gaten houden, neem ik aan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer afstoffen komende winter.Lying awake, wondering if there is a Dog...
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer afstoffen komende winter.
Lekker dan. Wij hebben net een mooi huis gekocht
Daar wou ik toch nog wel ff in wonen zegmaar.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Kerel, neem een pilsje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.![]()
Geen idee, misschien even aan het RIVM vragenquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef THEFXR het volgende:
kan besmet raken van een winkelwagen?
" een pinautomaat?
" een pin kastje?![]()
Zal ik het even doen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:34 schreef vosss het volgende:
@:maily
[..]
Kan je die 2 toevoegen in de OP?
zie email 27 oktober![]()
mensen met een slecht bioritme door ploegendiensten staan er niet sterk voorquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
For all we know heeft China het ook nog lang niet onder controle en gaat dit gewoon onze ondergang zijn.
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.![]()
Dat ben ik aan het doen.quote:.
vosss is de naam,
Tja, als je het niet overleeft, boeit dat huis je ook niet meer.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:50 schreef Za het volgende:
[..]
Qua testen.
Deze mensen waren al besmet, er is geen 80% stijging qua besmettingen per 24h.![]()
China heeft zich fantastisch opgesteld in deze, met verantwoordelijkheid naar andere landen. De reden dat mensen hier in quarantaine gingen was omdat het een voorwaarde was van China waar alle repatrianten voor moest tekenen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:41 schreef vosss het volgende:
Ik denk serieus dat hier hommeles van komt. China heeft het dalijk onder controle terwijl de rest van de wereld struggled. China gaat dat momentum misschien wel gebruiken.
Als die alle dollars dumpen, om maar iets te noemen, dan heb je de chaos compleet. En dat zal Amerika niet accepteren lijkt me. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Deze cocktail heeft alles in zich om bijzonder onfraai te worden.
Plus dagelijkse ellenlange persberichten en informatieve persconferenties, nog altijd.
Opdat wij hun voorbeeld volgen. Indien bij hen eea onder controle is, zullen zij hulpgoederen in de vorm van beschermende kleding en testkits hierheen sturen, wie weet zelfs medisch personeel, tevens delen zij bergen informatie.
Ik heb heel veel bewondering voor de opstelling van China en verwacht dat deze zich voortzet. IMO![]()
Met de middagdiensten rond een uur of 2 's nachts naar bed, om 8 uur op om met Jim te wandelen, kopje koffie, krantje lezen, uurtje op de bank pitten, ontbijten/middageten, rond een uur of 1 's middags met Jim wandelen, werken tot 11 's avonds en weer van voor af aan en met de ochtenddiensten om 6 uur op, werken tot 3 's middags, uurtje op de bank, beetje lummelen, met Jim wandelen, koken/eten, uurtje in bad, beetje tv kijken, met Jim wandelen en om 1 uur 's nachts naar bed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen met een slecht bioritme door ploegendiensten staan er niet sterk voor
Prima bioritme
vosss is de naam,
Ja, maarja, we overleven het wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?![]()
Eens, ik verwacht zelfs dat de situatie hier, zonder dat dat nog is vastgesteld, erger is dan in Italië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja dat weten we nog niet. Ik hou mijn hart vast voor alles wat terug gekomen is van wintersport en carnaval gevierd heeft. Als je vooruit kijkt naar hoe het er over een maand uit ziet dan is dat toch extreem slecht logisch gezien?![]()
Even chillen. Zo'n vaart zal het niet lopen. Ja, het RIVM faalt in hun aanpak maar corona is nou ook weer niet zo gevaarlijk dat het onze ondergang wordt. Ik denk dat we het allemaal wel een keer kunnen gaan krijgen maar dat veruit de meeste mensen met een weekje onder de wol weer de oude zijn. Voor oudjes en zo is het natuurlijk wel gevaarlijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De kloterij is dat je het gewoon niet weet. Wie weet krijg je het, wie weet overleef je het, wie weet overleef je het niet.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Tot nu toe lijkt dat wel zo toch? Het komt minder voor waar het warm is maar niet uitgesloten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Is er al uitsluitsel over of het seasonal is of niet? Ik heb het iig nog niet gehoord. Ze zullen Australië en andere landen waar het zomer is wel goed in de gaten houden, neem ik aan.
Hoe het er nu naar uit lijkt te zien is dit de eerste golf, dan wat rustiger en daarna een hardere klap in het griepseizoen 2020-21...![]()
dacht dat je 5 ploegen draaidequote:Op donderdag 5 maart 2020 00:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de middagdiensten rond een uur of 2 's nachts naar bed, om 8 uur op om met Jim te wandelen, kopje koffie, krantje lezen, uurtje op de bank pitten, ontbijten/middageten, rond een uur of 1 's middags met Jim wandelen, werken tot 11 's avonds en weer van voor af aan en met de ochtenddiensten om 6 uur op, werken tot 3 's middags, uurtje op de bank, beetje lummelen, met Jim wandelen, koken/eten, uurtje in bad, beetje tv kijken, met Jim wandelen en om 1 uur 's nachts naar bed.
Prima bioritme![]()
![]()
Nee niet meer. Zou liever wel draaien dan 2 ploegen hoor,. Een week ochtenddienst is echt killingquote:![]()
vosss is de naam,
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!
vosss is de naam,
dat zeker, nu nog oppassen voor collega's die hoesten enzoquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:00 schreef vosss het volgende:
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!![]()
Misschien kan ik voortaan zeggen dat ik de middendienst werk danquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:00 schreef vosss het volgende:
Middagdiensten beste diensten. Elke dag uitslapen, behalve dan als ik met Jimmy uit moet, maar daarna gewoon een beetje uitbrakken op de bank en de hele ochtend niks zegmaar. En 's avonds mag je gewoon zo lang op blijven als je wilt!!![]()
![]()
Ja want dan mag je gewoon heel laat opblijven !quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kan ik voortaan zeggen dat ik de middendienst werk dan
vosss is de naam,
Vorige week nog een Italiaan een hand gegeven op het werk. RIP vosssquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zeker, nu nog oppassen voor collega's die hoesten enzo
vosss is de naam,
Eigenlijk is dit topic ook gewoon 's avonds het beste. Als je middagdienst hebt gehad en er lekker een pilsje bij hebt. Beetje paniekvogel uithangen en alles.
Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal gaan vallen, maar als ik Italië zo bekijk dan heb ik daar gewoon niet een heel goeie hoop op. Dat is zonder paniekzaaien, maar gewoon even vanaf de zijlijn rustig bekeken en serieus. Waarom zou het hier minder erg worden dan daar? Ik vraag me dat wel gewoon serieus af.
vosss is de naam,
dat valt te bezien. Ik heb zelf licht astma en vind het maar twijfelachtig qua kansen om het te halen tot een eventueel vaccin.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, maarja, we overleven het wel.
Maar zelfs al ben je jong en gezond dan nog heb je vast dierbaren die er slechter voor staan. Dit gaat wereldwijd voor een hoop leed zorgen.
Nog los van alle economische gevolgen die er nog eens bij komen.
Ik heb er een beetje het zelfde gevoel bij als destijds bij 9/11. Dat je extreem veel ellende in het vooruitzicht ziet als in de week van de aanslagen terwijl bijna iedereen de impact onderschat.![]()
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 04-03-2020 om 23:46:29Now it seems like the corona crisis in the Netherlands is a uncontrolled out of control situation. But let’s make it a controlled out of control situation. Get them tested. reageer retweet
![]()
Het is bijna een arrogante halsstarrige mix tussen mij overkomt dit niet en wij hebben het hier beter elkaar dus zal het wel los lopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:04 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk is dit topic ook gewoon 's avonds het beste. Als je middagdienst hebt gehad en er lekker een pilsje bij hebt. Beetje paniekvogel uithangen en alles.
Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal gaan vallen, maar als ik Italië zo bekijk dan heb ik daar gewoon niet een heel goeie hoop op. Dat is zonder paniekzaaien, maar gewoon even vanaf de zijlijn rustig bekeken en serieus. Waarom zou het hier minder erg worden dan daar? Ik vraag me dat wel gewoon serieus af.![]()
Sorry, ik dacht dat het zo goed was qua percentages, stijging tov vorige dag, maar ik zie nu dat het inderdaad niet klopt. Ik probeer het aan te passen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Pardon?
Reken nog eens.
Stijgingspercentage ligt rond de 80% per 24 uur
Ik ben opnieuw aan het rekenen en anders gooi ik het er gewoon uit.
Spreadsheet zal zo geupdate worden met de nieuwe cijfers voor de Europa/ NL/ Belgie sheet en main sheet (China/ ZK).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik snap dat hoor, zeker weten. Maar er zijn zoveel ziektes op de wereld die vooral voor longpatienten fataal kunnen zijn. Ik leef ook zeker mee, persoonlijk ook mee te maken. Maar laten we in Godsnaam niet in de paniek schieten, dat helpt niemand.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
dat valt te bezien. Ik heb zelf licht astma en vind het maar twijfelachtig qua kansen om het te halen tot een eventueel vaccin.
Maar zelfs al ben je jong en gezond dan nog heb je vast dierbaren die er slechter voor staan. Dit gaat wereldwijd voor een hoop leed zorgen.
Nog los van alle economische gevolgen die er nog eens bij komen.
Ik heb er een beetje het zelfde gevoel bij als destijds bij 9/11. Dat je extreem veel ellende in het vooruitzicht ziet als in de week van de aanslagen terwijl bijna iedereen de impact onderschat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: