Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op donderdag 5 maart 2020 00:25 schreef joyvke het volgende: Dit hoe het er op dit moment voor staat qua stijging. De eerste dagen gaan altijd super hard. Daarna NEDERLAND Datum / totaal/ percentage stijging t.o.v voorgaande dag 1-3-2020 11 | 2-3-2020 18 | 163,64% 3-3-2020 23 | 127,78% 4-3-2020 38 | 165,22%
ik vind wel dat als je WHO advies in de wind slaat je wel sterk in je schoenen moet staan, de tijd zal het leren.
Ik vond nagenoeg alles wat ik van ze gezien heb, het RIVM dus, niet heel sterk overkomen.
Het enige wat ik sterk vond is dat behandelplan wat opgesteld is van het RIVM. Misschien dat daar veel tijd in gezeten heeft, geen idee, ongetwijfeld, en is ook heel belangrijk natuurlijk
De rest vond ik uitermate zwak, kansloos en was op voorhand al te verwachten dat het compleet zou falen.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.
Als je de 1 ervan af haalt, dan heb je het stijgingspercentage. Die zit momenteel inderdaad rond de 65%. Morgen en overmorgen zal dat hetzelfde blijven. Als de testcapaciteit rond dit weekend toeneemt, dan zal ook het aantal officiële gevallen flink toenemen.
Op donderdag 5 maart 2020 00:36 schreef Jane het volgende: Je weet nu al dat degenen die het allemaal maar aanstellerij vinden, straks het hardste over de zeik gaan als zijzelf of hun familielid een been breekt o.i.d. en er blijkt geen plaats meer te zijn in het ziekenhuis, omdat alles vol ligt met coronapatiënten.
Of dat ze hier melden dat ze zelf flink COVID-19 te pakken hebben.
Dan ben ik de eerste om ze te verwijzen naar dit topic
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Ik denk serieus dat hier hommeles van komt. China heeft het dalijk onder controle terwijl de rest van de wereld struggled. China gaat dat momentum misschien wel gebruiken. Als die alle dollars dumpen, om maar iets te noemen, dan heb je de chaos compleet. En dat zal Amerika niet accepteren lijkt me. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Deze cocktail heeft alles in zich om bijzonder onfraai te worden.
Dit is een wereldwijd probleem en een land dat geen maatregelen treft om het op te lossen zal daar internationaal de gevolgen van gaan ondervinden. Dat is de enige reden waarom ik denk dat Nederland uiteindelijk wel bijdraait. Als je internationaal bekend komt te staan als dé corona-brandhaard, dan is dat behoorlijk slecht voor business en kan het lang duren voordat je je reputatie weer hersteld hebt.
waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen
Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende: waarvoor betalen we belastingen? de overheid en RIVM doen toch niks aan het beschermen van het volk, ineens sta je er alleen voor, best, dan wil ik ook graag ontslagen worden van die belastingen
Is er al uitsluitsel over of het seasonal is of niet? Ik heb het iig nog niet gehoord. Ze zullen Australië en andere landen waar het zomer is wel goed in de gaten houden, neem ik aan.