Ik moet je nageven, stroom heeft geen kleur.quote:
Dat bedoel ik maar stroom is raarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik moet je nageven, stroom heeft geen kleur.
Maar op het moment dat je 20 panelen op je dak hebt liggen, de zon schijnt en je wekt 5kW op dan kan je op dat moment echt prima je auto opladen zonder ook maar Wh van buiten nodig te hebben. Zelfs als het bewolkt is en je 2kW opwekt, laad je nog altijd de helft tot 1/4e op zonnestroom
En dat is best bijzonder, dat lukt me met m'n benzine-auto nog altijd niet.
Nee, maar dat geeft ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar stroom is raar
Maar jij bent wel behoorlijk ready met je zonnepanelen ik heb dat allemaal niet![]()
En dan heb ik ook nog een benzine-auto
We hebben al iets van 20 miljoen zonnepanelen in Nederland.quote:
Dit is allemaal al berekend, dus niet zo maar een ‘ik denk dat’.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lokale uitstoot is zo'n caddy slechter ja, voor de rest weet ik het nog zo niet. Heb nu een berlingo die richting de 400.000 km gaat en een goed dieselblok kan gewoon 1 miljoen halen. Bij m'n Tesla had ik er na 30.000 km al een nieuwe motor in. Klinkt wat mij betreft niet echt efficient, of worden die motoren gemaakt uit biologische plantjes?
En een Polo TDI met zo'n 1.0 motortje stoot echt niet veel uit, rijdt makkelijk met 5 liter op 100 km en heeft miezerige bandjes. Een Audi e-tron rijdt op 255 banden en verbruikt zo 25 kWh voor 100 kilometer... waarvan het meestal geen groene stroom is. Nog los van de productie van zo'n tank. Ik ben ook pro elektrisch, maar als we daardoor 3x zulke grote, zware, snelle auto's gaan rijden is het ook niet efficient.
Geen idee waarom ik ook met jou in discussie ga....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is allemaal al berekend, dus niet zo maar een ‘ik denk dat’.
Het is inderdaad als FC Bal op het dak die tegen Liverpool wil ballen, dus ik begrijp het ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen idee waarom ik ook met jou in discussie ga....
En elk jaar 2.5% minder rendement van je accu.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je betaalt uiteraard geen brandstofkosten meer...
1 liter benzine kost ¤1,65 en daar kan je 15km op rijden
1 liter diesel kost ¤1,40 en daar kan je 20km op rijden
1kWh stroom kost ¤0,22 en daar kan je 6,5km op rijden
Prijs voor benzine: ¤0,11 per km
Prijs voor de diesel: ¤0,07 per km
Prijs voor elektrisch: ¤0,034 per km
We have a winner.
[..]
Als je een EV koopt met een range van 200km dan houdt het bij 200km op.
Een fatsoenlijke EV (Model 3, Kona, Niro) haalt tegenwoordig zo'n 380km in de praktijk.
Tesla komt met de 400 mile range komend jaar (600km).
En ondertussen worden steeds meer gebieden vervuild voor de winning van metalen voor de accu's. Schoon autootje hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, maar dat geeft ook niet.
We doen nu alsof dat allemaal in 1 jaar gaat gebeuren maar dat is niet aan de hand natuurlijk.
Het zal nog zeker tot 2035 of zelfs 2040 duren voor de helft van het wagenpark niet meer op fossiele brandstoffen rijdt.
En zonnepanelen worden ook ieder jaar goedkoper en iets beter (al zorgt de corona crisis tijdelijk even voor een prijsstijging).
Ik ben van nature een optimist maar ook wel een realist.
Zou je 30 jaar geleden hebben gekeken naar de toekomst dan had je niet verwacht dat we nu smartphones hadden, een computer (of zelfs meerdere) in ieder huishouden, hybride en elektrische auto's, virbrators op lithium accu's, etc.
De toekomst is onvoorspelbaar maar vooruitgang gaat altijd door.
En je maakt het allemaal meeWas je in 1900 geboren dan was je nu al deaud...
Iets minder azijn drinken doet wonderen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:56 schreef HSG het volgende:
[..]
En ondertussen worden steeds meer gebieden vervuild voor de winning van metalen voor de accu's. Schoon autootje hoor.
Mijn M3 is een jaar oud, 40.000 km gereden en minder dan 1% degradatie.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:56 schreef HSG het volgende:
[..]
En elk jaar 2.5% minder rendement van je accu.
[..]
En ondertussen worden steeds meer gebieden vervuild voor de winning van metalen voor de accu's. Schoon autootje hoor.
Een Zondag met Arjan, groene stroomquote:
Dat filmpje is nu ook weer een paar jaar oud.quote:
Zoals gezegd, hier geen nieuwe windmolens meer op het vaste land, basis is vooral het ontbreken van rendement. Dat geldt ook voor windmolens op zee. Eens komt er een einde aan het maximale rendement van een windmolen ! En dan ?quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat filmpje is nu ook weer een paar jaar oud.
Inmiddels komen er wel serieus grote windparken bij, zo plaatst het Deense Ørsted 2 grote parken bij Borssele en wil Denemarken zelf ook 10GWe bijplaatsen. Het is gigantisch.
Biomassa is dom als er speciaal voor gekapt wordt.
Ontbreken van rendement? Economisch of energetisch?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Zoals gezegd, hier geen nieuwe windmolens meer op het vaste land, basis is vooral het ontbreken van rendement. Dat geldt ook voor windmolens op zee.
"Een einde aan het maximale rendement van een windmolen"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Eens komt er een einde aan het maximale rendement van een windmolen ! En dan ?
Op het land wordt er sinds 3 jaar niet meer geplaatst. Ik bedoel dat technisch dat het een keer ophoudt, dus de capaciteit van een molen. Overigens heb ik nog geen bericht gehad dat mijn el rekening naar beneden gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ontbreken van rendement? Economisch of energetisch?
Denemarken heeft sowieso al ongeveer het grootste aantal windmolens op land van heel Europa dus niet zo verbazingwekkend dat ze zich nu meer op zee richten.
Denemarken haalde in 2019 47% van z'n energie uit wind, dat is echt bijzonder hoog. En met het geplande 10GWe park op zee dat stroom aan 10 miljoen huishoudens moet gaan leveren neemt dat nog eens spectaculair toe.
Je zei eerder dat Denemarken windmolens "de rug toe had gekeerd" maar uit de feiten blijkt daar niets van. Hooguit op land.
[..]
"Een einde aan het maximale rendement van een windmolen"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Momenteel kan men voor 5,45 cent per kWh aanbesteden voor projecten op zee, dat was 10 jaar geleden nog 18 cent. De kosten dalen gigantisch vanwege de grotere turbines, efficiëntere bouwwijze, etc.
Energetisch verdient een windmolen zich in 6 tot 9 maand terug.
Dat gaat dan om de energie om de grondstoffen te winnen, de molen te bouwen, de molen te plaatsen, de molen te onderhouden en de molen te slopen en recyclen. Na die 6 maand levert de windmolen nog 20 jaar netto energie op.
Dat zeg ik, Denemarken concentreert zich nu op windparken op zee.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
Op het land wordt er sinds 3 jaar niet meer geplaatst.
Dat is logisch, lijkt me ook geen praktisch bezwaar. Dat los je op door er meerdere te plaatsen, verspreid over meerdere parken.quote:Ik bedoel dat technisch dat het een keer ophoudt, dus de capaciteit van een molen.
Klopt, stroom is in Denemarken 9 cent per kWh duurder dan in Nederland.quote:Overigens heb ik nog geen bericht gehad dat mijn el rekening naar beneden gaat.
Hou nou maar op met je leugens en je krot in the middle of niks van 98.000 euro. Hij lult je vierkant onder tafel en niemand neemt je verzinsels nog serieus.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
Op het land wordt er sinds 3 jaar niet meer geplaatst. Ik bedoel dat technisch dat het een keer ophoudt, dus de capaciteit van een molen. Overigens heb ik nog geen bericht gehad dat mijn el rekening naar beneden gaat.
Niet?quote:
Eén kaars in je woonkamer opsteken betekent nog niet dat je daarmee je hele huis kunt verwarmen en verlichten.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet?
Gisteren heb ik toevallig nog mijn EV opgeladen, 15kWh welke voor 100% rechtstreeks uit mijn zonnepanelen kwamen. Groener gaat het niet worden. Ik had op dit moment zelfs nog teruglevering naar het net
Wat bedoel je? Je spreekt in raadselen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Eén kaars in je woonkamer opsteken betekent nog niet dat je daarmee je hele huis kunt verwarmen en verlichten.
Dat de deelnemer het heeft over een fractie van groene energie. Dat is leuk maar is geen structurele winst. Alsmede een situatie dat groene energie verbruikers zeer sterk afhankelijk zijn van de nukken van de NL overheid, zoals geen subsidies meer als wel -forse- belastingverhogingen en nieuwe belastingen bedenken. Het aantal belastingen in NL is nu al 88 stuks.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Je spreekt in raadselen.
Dat is juist een voorbeeld van het nut van vol leggen van daken.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:21 schreef cempexo het volgende:
Dat
[..]
Dat de deelnemer het heeft over een fractie van groene energie. Dat is leuk maar is geen structurele winst.
Geen subsidies meer voor wat? En belastingverhogingen voor wat?quote:Alsmede een situatie dat groene energie verbruikers zeer sterk afhankelijk zijn van de nukken van de NL overheid, zoals geen subsidies meer als wel -forse- belastingverhogingen en nieuwe belastingen bedenken.
Het aantal belastingen zegt niets, de hoogte wel.quote:Het aantal belastingen in NL is nu al 88 stuks.
Subsidie geven is belastingen heffen bij de burger. Geen subsidiegeld meer wordt belastingverhogingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is juist een voorbeeld van het nut van vol leggen van daken.
[..]
Geen subsidies meer voor wat? En belastingverhogingen voor wat?
[..]
Het aantal belastingen zegt niets, de hoogte wel.
[ afbeelding ]
Goh, betaald een Deense burger (50.8%) een kwart meer belasting dan een Nederlandse (39.8%).quote:Op zondag 8 maart 2020 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het aantal belastingen zegt niets, de hoogte wel.
Dat is inclusief gratis medische hulp (dus geen premie ziektekosten en eigen risico), gratis scholing van lager t/m universitair niveau, gratis opvang kinderen na schooltijd en meer...quote:Op maandag 9 maart 2020 08:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Goh, betaald een Deense burger (50.8%) een kwart meer belasting dan een Nederlandse (39.8%).
Nou snap ik waarom ze daar genoodzaakt zijn om op hout te stoken.
Geld voor een fatsoenlijke gas-aansluiting is er dan naturlijk niet meer.
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...quote:Op zondag 8 maart 2020 14:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Eén kaars in je woonkamer opsteken betekent nog niet dat je daarmee je hele huis kunt verwarmen en verlichten.
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Met tien heb ik zelfs een negatief energieverbruik.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Dat zie je nu ook al met de verkoop van EV's. Om toch maar weer ontopic te gaan. Elke kalenderjaar waarin bijtelling omhoog ging zag je de verkoop instorten. Zo worden er ook bijna geen Model S en iPaces meer verkocht nu er geen subsidie meer op zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.
Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Lithium, kobalt en nikkel.
Niet heel bijzonder.
De kobalt is veel ophef over, met name omdat bij zo'n 20% van de mijnen kinderarbeid wordt verricht. Dat geldt ook voor kobalt uit je boormachine, telefoon, tablet, laptop en andere toepassingen.
Welke subsidies?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.
Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Welke subsidies?
[..]
Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?
Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.
Diesel verbieden.quote:Voor diesel ontzwavelen is het dan nog steeds nodig. Zeg het maar.
Het is nu nog onmisbaar. Over een paar jaar niet meer.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla. De rest zal ook wel snel gaan volgen, want die accu kan met veel minder schaarse grondstoffen worden gemaakt.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.
[..]
Diesel verbieden.
Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla.
Tesla gebruikt sws minder cobaltquote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.
[..]
Diesel verbieden.
Gratis bestaat niet, het wordt uit belastingen betaald.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:43 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat is inclusief gratis medische hulp (dus geen premie ziektekosten en eigen risico), gratis scholing van lager t/m universitair niveau, gratis opvang kinderen na schooltijd en meer...
En toch kom jij ook weer met "kobalt uit Congo".quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.
Maar dat proberen uit te leggen aan iemand die lijdt aan een Stockholm Syndroom, is vrijwel onmogelijk.
Het is niet onmisbaar, Tesla werkt juist met CATL samen om accu's zonder kobalt in productie te gaan nemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
sweet dreams...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.
Zodra je argumenten op zijn begin je altijd vaag te doen, waarom?quote:
quote:Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.
Intentieverklaring.
Als je niet weet waar je het over hebt, dan is zwijgen ook een optie.
Wat ik zeg.quote:
Toch zet Tesla wel die stap.quote:
Ga aub niet met die dwaas in discussie. 100 jaar brandstofmotor hebben we gigantische vooruitgang gezien in verbruik en uitstoot. Nu rijden we nog geen 10 jaar rond met elektrische auto's en komen ze allemaal janken hoe slecht het wel niet is. Geef het nog 10 jaar en dat kobalt probleem is opgelost. Geef ze nog 100 jaar en we rijden op accu's die gemaakt zijn van plantjes en algen. Gelukkig zijn er nog visionairs die vooruit denken ipv al die holbewoners die bij alles wat nieuw is gaan lopen huilen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch zet Tesla wel die stap.
Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen maar het is een beetje zo:
- Tesla gebruikt cobalt uit Kongo, boeeehhhh
- Tesla kondigt aan cobaltloze accu's te willen bouwen, boeeeehhhh
quote:
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.quote:Op donderdag 5 maart 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:
Tot 45.000 euro lees ik. De Cybertruck komt dus wel in aanmerking voor subsidie![]()
Dat zie jij verkeerd. Alleen maar over dat ziekelijke gedweep met Tesla.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen
35k dollar dus ik neem aan dat het wel rond de 45k euro gaat worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
35k dollar dus ik neem aan dat het wel rond de 45k euro gaat worden.
Er zit geen BPM op.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.
Niemand heeft het over BPM.quote:
De Model 3 is op dit moment 40k dollar in de USA en 49k euro in NL.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.
Je rekent wel alsof er BPM op zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het over BPM.
Maar hij was 30k dollar in de voorverkoop. De S was 50k dollar in de voorverkoop en zit nu op wat? 85k euro?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De Model 3 is op dit moment 40k dollar in de USA en 49k euro in NL.
Als je geen oogkleppen op hebt, zie je de wereld veel duidelijker.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je rekent wel alsof er BPM op zit.
Onder de BTW kom je niet uit inderdaad. Maar het is ook geen 50%quote:Op maandag 9 maart 2020 11:37 schreef Gunner het volgende:
volgens mij haalt iemand BTW en BPM door elkaar
Dat heus nog niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:32 schreef Benzyl het volgende:
Binnenkort gaan ze bezine en diesel afschaffen.
Is dit een verwijzing naar de persoon die heeft geroepen dat hij dacht dat de Cybertruck de weg niet op mag in Europa wegens te groot (wat een beetje een rare gedachte is), of heb je echt een onderbouwing hiervan?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
Zeker. Te lelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
....of heb je echt een onderbouwing hiervan?
https://www.forbes.com/si(...)-in-eu/#2fd425af4d8bquote:Op maandag 9 maart 2020 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit een verwijzing naar de persoon die heeft geroepen dat hij dacht dat de Cybertruck de weg niet op mag in Europa wegens te groot (wat een beetje een rare gedachte is), of heb je echt een onderbouwing hiervan?
En schade aan voetgangers bij een aanrijding.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O ja, typegoedkeuringen draaien om esthetische normen. Was ik even helemaal vergeten.
Dit artikel ken ik al. Allemaal heel prematuur.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)-in-eu/#2fd425af4d8b
Die stalen constructie waar Musk zo mee liep te pochen komt zeer waarschijnlijk niet door de crash tests in Europa. Dus er zullen sowieso grote veranderingen plaats moeten vinden.
Goh dit had nie-mand aan zien komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.ad.nl/auto/br(...)selmotoren~a85db748/ oeps
Ik heb veel geld geïnvesteerd in beleggingsfondsen in de energietransitie dus het is uitermate belangrijk dat het klimaat gered wordt.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goh dit had nie-mand aan zien komen.
En het maar raar vinden dat mensen het oneens zijn met de hetze tegen brandstof motoren_!
Gelukkig draait het AD het op het laatste moment toch nog naar een anti EV verhaal, want ik zal al in spanning te wachten op het dagelijkse zeikverhaal over de EV.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.ad.nl/auto/br(...)selmotoren~a85db748/ oeps
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is nog: hoe lossen we het op?
Het gaat dan ook vaak om CO2, NOx, enz.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goh dit had nie-mand aan zien komen.
En het maar raar vinden dat mensen het oneens zijn met de hetze tegen brandstof motoren_!
Overigens staan er wel een heleboel bullshit artikelen tussen, waaronder o.a. deze. Échte oldtimers hebben helemaal geen "ophokplicht"
BEV’s lossen dan ook andere problemen op.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.
Dat is niet zo zeer het probleem, want ICE's hebben ook 4 banden, maar het is wel zo dat EV's dikkere banden hebben en zwaardere auto's zijn. En dan kom ik terug op mijn verhaal een paar pagina's terug. Als je normaal een Polo TDI rijdt en nu een etron dan ga je er nog weinig op voorruit. Ik sleet met m'n Tesla iedere 30.000 km al 4x 255 banden weg... iemand ademt die 6mm inquote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om CO2, NOx, enz.
o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
Alleen de i3quote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje openquote:Op maandag 9 maart 2020 18:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.
Wat denk je van 450 km range!quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje open
Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
Er ligt origineel 235 op een M3 en 255 op een MS.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Alleen de i3De Ioniq heeft "gewoon" 205. Maar een iPace, Tesla, E-tron, Taycan hebben natuurlijk allemaal ontzettend brede banden.
Beetje afhankelijk van het model. En het zal ook nog wel wat minder worden, accu’s zullen lichter worden. Maar al met al wel wat zwaarder dan een vergelijkbare ICE. Nu scheelt het al snel 300-400 kg, dat wordt 150-200 kg ongeveer.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
Nederland hangt aan elkaar van subsidies, HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag om maar ff wat te noemen. Als je daar een hekel aan hebt raad ik je aan een ander land te gaan zoeken.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
In de USA had men tot eind vorig jaar ook een $7500 subsidie op EV's.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
Verhuizen naar Amerika. Daar kunnen ze tenminste nog wel normaal redeneren. In Europa is alles wat op fossiele brandstoffen loopt ineens de boeman en moet elk voertuig volledig elektrisch. Dit allemaal voor slechts een paar procent winst voor het milieu maar daar moet men nog achter komen.
Jij weet net zo goed als ik dat als de EV betaalbaar wordt voor de gewone man de voordeeltjes eraf gaan. Want er moet gewoon geld verdiend worden, ook bij de overheid.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.
Je hoog of laag springen, de BEV gaat de ICE vervangen. En zodra jij over bent denk je kort daarna ‘dat had ik jaren eerder moeten doen’.
ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kgquote:Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
Hier voor de deur staan drie elektrische auto's:quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |