De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
35k dollar dus ik neem aan dat het wel rond de 45k euro gaat worden.
Er zit geen BPM op.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.
Niemand heeft het over BPM.quote:
De Model 3 is op dit moment 40k dollar in de USA en 49k euro in NL.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De goedkoopste versie is 40k dollar, dus dat wordt 60k euro's in Nederland. Op z'n minst.
Je rekent wel alsof er BPM op zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het over BPM.
Maar hij was 30k dollar in de voorverkoop. De S was 50k dollar in de voorverkoop en zit nu op wat? 85k euro?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De Model 3 is op dit moment 40k dollar in de USA en 49k euro in NL.
Als je geen oogkleppen op hebt, zie je de wereld veel duidelijker.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je rekent wel alsof er BPM op zit.
Onder de BTW kom je niet uit inderdaad. Maar het is ook geen 50%quote:Op maandag 9 maart 2020 11:37 schreef Gunner het volgende:
volgens mij haalt iemand BTW en BPM door elkaar
Dat heus nog niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:32 schreef Benzyl het volgende:
Binnenkort gaan ze bezine en diesel afschaffen.
Is dit een verwijzing naar de persoon die heeft geroepen dat hij dacht dat de Cybertruck de weg niet op mag in Europa wegens te groot (wat een beetje een rare gedachte is), of heb je echt een onderbouwing hiervan?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
Zeker. Te lelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
....of heb je echt een onderbouwing hiervan?
https://www.forbes.com/si(...)-in-eu/#2fd425af4d8bquote:Op maandag 9 maart 2020 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit een verwijzing naar de persoon die heeft geroepen dat hij dacht dat de Cybertruck de weg niet op mag in Europa wegens te groot (wat een beetje een rare gedachte is), of heb je echt een onderbouwing hiervan?
En schade aan voetgangers bij een aanrijding.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O ja, typegoedkeuringen draaien om esthetische normen. Was ik even helemaal vergeten.
Dit artikel ken ik al. Allemaal heel prematuur.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)-in-eu/#2fd425af4d8b
Die stalen constructie waar Musk zo mee liep te pochen komt zeer waarschijnlijk niet door de crash tests in Europa. Dus er zullen sowieso grote veranderingen plaats moeten vinden.
Goh dit had nie-mand aan zien komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.ad.nl/auto/br(...)selmotoren~a85db748/ oeps
Ik heb veel geld geïnvesteerd in beleggingsfondsen in de energietransitie dus het is uitermate belangrijk dat het klimaat gered wordt.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goh dit had nie-mand aan zien komen.
En het maar raar vinden dat mensen het oneens zijn met de hetze tegen brandstof motoren_!
Gelukkig draait het AD het op het laatste moment toch nog naar een anti EV verhaal, want ik zal al in spanning te wachten op het dagelijkse zeikverhaal over de EV.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.ad.nl/auto/br(...)selmotoren~a85db748/ oeps
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is nog: hoe lossen we het op?
Het gaat dan ook vaak om CO2, NOx, enz.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goh dit had nie-mand aan zien komen.
En het maar raar vinden dat mensen het oneens zijn met de hetze tegen brandstof motoren_!
Overigens staan er wel een heleboel bullshit artikelen tussen, waaronder o.a. deze. Échte oldtimers hebben helemaal geen "ophokplicht"
BEV’s lossen dan ook andere problemen op.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.
Dat is niet zo zeer het probleem, want ICE's hebben ook 4 banden, maar het is wel zo dat EV's dikkere banden hebben en zwaardere auto's zijn. En dan kom ik terug op mijn verhaal een paar pagina's terug. Als je normaal een Polo TDI rijdt en nu een etron dan ga je er nog weinig op voorruit. Ik sleet met m'n Tesla iedere 30.000 km al 4x 255 banden weg... iemand ademt die 6mm inquote:Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om CO2, NOx, enz.
o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
Alleen de i3quote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje openquote:Op maandag 9 maart 2020 18:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.
Wat denk je van 450 km range!quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje open
Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
Er ligt origineel 235 op een M3 en 255 op een MS.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Alleen de i3De Ioniq heeft "gewoon" 205. Maar een iPace, Tesla, E-tron, Taycan hebben natuurlijk allemaal ontzettend brede banden.
Beetje afhankelijk van het model. En het zal ook nog wel wat minder worden, accu’s zullen lichter worden. Maar al met al wel wat zwaarder dan een vergelijkbare ICE. Nu scheelt het al snel 300-400 kg, dat wordt 150-200 kg ongeveer.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
Nederland hangt aan elkaar van subsidies, HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag om maar ff wat te noemen. Als je daar een hekel aan hebt raad ik je aan een ander land te gaan zoeken.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
In de USA had men tot eind vorig jaar ook een $7500 subsidie op EV's.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
Verhuizen naar Amerika. Daar kunnen ze tenminste nog wel normaal redeneren. In Europa is alles wat op fossiele brandstoffen loopt ineens de boeman en moet elk voertuig volledig elektrisch. Dit allemaal voor slechts een paar procent winst voor het milieu maar daar moet men nog achter komen.
Jij weet net zo goed als ik dat als de EV betaalbaar wordt voor de gewone man de voordeeltjes eraf gaan. Want er moet gewoon geld verdiend worden, ook bij de overheid.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.
Je hoog of laag springen, de BEV gaat de ICE vervangen. En zodra jij over bent denk je kort daarna ‘dat had ik jaren eerder moeten doen’.
ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kgquote:Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
Hier voor de deur staan drie elektrische auto's:quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |