abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2020 @ 17:11:08 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191924750
En ze creëren weer nieuwe problemen.
pi_191924766
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:11 schreef kaasplankje het volgende:
En ze creëren weer nieuwe problemen.
Vast. Niets is zonder nadelen.
pi_191925084
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies. Niet door EV's te subsidieëren dus, want daar zitten ook gewoon 4 banden op.
Dat is niet zo zeer het probleem, want ICE's hebben ook 4 banden, maar het is wel zo dat EV's dikkere banden hebben en zwaardere auto's zijn. En dan kom ik terug op mijn verhaal een paar pagina's terug. Als je normaal een Polo TDI rijdt en nu een etron dan ga je er nog weinig op voorruit. Ik sleet met m'n Tesla iedere 30.000 km al 4x 255 banden weg... iemand ademt die 6mm in :P

Maar de oplossing is heel simpel, banden en remmen maken die gemaakt zijn van plantenextract :P Zullen ze ongetwijfeld wel wat op vinden. Oh, of meer op Nankangs rijden die slijten toch bijna niet :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 maart 2020 @ 17:53:06 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191925292
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:02:52 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191925460
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook vaak om CO2, NOx, enz.
Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:03:33 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191925471
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191925553
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Die batterij autootjes hebben toch juist van die gekke smalle bandjes? Alles voor een paar km bereik winst natuurlijk.
Alleen de i3 :P De Ioniq heeft "gewoon" 205. Maar een iPace, Tesla, E-tron, Taycan hebben natuurlijk allemaal ontzettend brede banden.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

o.a. Fiskers en Tesla Model S hebben vrij brede banden.
Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje open :')

_O-
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 maart 2020 @ 18:21:47 #283
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191925746
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hou op over Fisker hoor. Wat een bagger zeg.... en die hoort ook niet eens in het lijstje thuis want dat was gewoon een plugin hybrid. Met de uitlaat aan de zijkant, waardoor je lekkere dampen inademt als je op een parkeerplaats Mac aan het eten bent met je raampje open :')

Wat denk je van 450 km range!
50km op de batterij
400 km op de 2 liter GM motor :')_!
Toen is het genep al begonnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191926219
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.

Je hoog of laag springen, de BEV gaat de ICE vervangen. En zodra jij over bent denk je kort daarna ‘dat had ik jaren eerder moeten doen’. :)
pi_191926580
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:

Alleen de i3 :P De Ioniq heeft "gewoon" 205. Maar een iPace, Tesla, E-tron, Taycan hebben natuurlijk allemaal ontzettend brede banden.

Er ligt origineel 235 op een M3 en 255 op een MS.

Dat zijn toch ook weer geen buitengewone maten. Op een BMW 3 serie ligt vaak genoeg 245 breed om maar wat te noemen.

Maar zouden bredere banden ook zoveel meer fijnstof afgeven? Is het niet gewoon een kwestie van gewicht?
  maandag 9 maart 2020 @ 19:21:38 #286
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191926971
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
pi_191927272
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
Beetje afhankelijk van het model. En het zal ook nog wel wat minder worden, accu’s zullen lichter worden. Maar al met al wel wat zwaarder dan een vergelijkbare ICE. Nu scheelt het al snel 300-400 kg, dat wordt 150-200 kg ongeveer.

De grootste impact op het gewicht is de voorliefde voor SUV’s en ook de enorme hoeveelheid aan veiligheidsvoorzieningen in een auto. Ik weet nog dat ik in een GTI reed die 860 kg woog. Vergelijkbare modellen zijn nu zo 1.250 kg.

Maar goed, bij een flink ongeval is het dan wel lekker om niet zelf de kreukelzone te zijn. :)
pi_191927379
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies, wel de juiste oogkleppen opdoen als je subsidie vangt.
Nederland hangt aan elkaar van subsidies, HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag om maar ff wat te noemen. Als je daar een hekel aan hebt raad ik je aan een ander land te gaan zoeken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 maart 2020 @ 19:49:11 #289
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191927954
Verhuizen naar Amerika. Daar kunnen ze tenminste nog wel normaal redeneren. In Europa is alles wat op fossiele brandstoffen loopt ineens de boeman en moet elk voertuig volledig elektrisch. Dit allemaal voor slechts een paar procent winst voor het milieu maar daar moet men nog achter komen.
pi_191928150
Subsidie van elektrische auto's is zo ongeveer de duurste manier om CO2 te reduceren.
Zal wel een flinke lobby van de auto-industrie achter zitten.
We kunnen beter beginnen met huizen isoleren, dat levert veel meer milieuwinst op.
pi_191928172
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
Verhuizen naar Amerika. Daar kunnen ze tenminste nog wel normaal redeneren. In Europa is alles wat op fossiele brandstoffen loopt ineens de boeman en moet elk voertuig volledig elektrisch. Dit allemaal voor slechts een paar procent winst voor het milieu maar daar moet men nog achter komen.
In de USA had men tot eind vorig jaar ook een $7500 subsidie op EV's.

In sommige staten dit jaar nog steeds een lagere subsidie.

In Californië mag je met je EV op de carpoolstrook en zo hebben meerdere staten wel iets.

Het Tesla Supercharger netwerk is daar ook in een moordtempo uitgerold, je kan praktisch heel de USA door op die manier.

En uiteraard, Trump is daar niet mee bezig maar autofabrikanten zien de concurrentie van Tesla en stappen ook in dat gat.
  maandag 9 maart 2020 @ 20:09:33 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191928452
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je komt in deze discussie regelmatig wat gefrustreerd over.

Je hoog of laag springen, de BEV gaat de ICE vervangen. En zodra jij over bent denk je kort daarna ‘dat had ik jaren eerder moeten doen’. :)
Jij weet net zo goed als ik dat als de EV betaalbaar wordt voor de gewone man de voordeeltjes eraf gaan. Want er moet gewoon geld verdiend worden, ook bij de overheid.
En als de ICE auto compleet uitgeperst en vervangen is door de EV, is die aan de beurt. Jij bent meer dan slim genoeg om dat ook te weten.

Het is alleen zo jammer dat je zo ontzettend neer moet praten/kijken op mensen die níet van de huidige subsidies regelingen kunnen profiteren, maar er wél voor betalen dmv belachelijke belastingverhogingen. Dus kap nou eens met dat verheven gedoe en zet je oogkleppen af. Het is wachten op het volgende verzinsel om een kleine groep te bevoordelen ten koste van de grote groep.

Maar we hebben het hier al vaak genoeg over gehad en ik heb al meermaals gezegd dat ik helemaal voor vernieuwende technologie ben, alleen niet op de manier waarop dit in NL ten uitvoer wordt gebracht. Want het klimaat is bijzaak en dat weet iedereen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:02:20 #293
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191976771
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja vooral gewicht. Zo'n batterij autootje is al snel 2000kg.
ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kg
pi_191977127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

ummm nee, in ons huishouden weegt EV1 1572kg en EV2 1280kg
Hier voor de deur staan drie elektrische auto's:

Tesla 1847 kg
Ioniq 1420 kg
i3 1320 kg

Valt op zich wel mee... de Tesla is wel zwaar maar dat komt omdat ik de long range heb met twee motoren en grotere accu. Ter vergelijking, een BMW 440i zit ook al in de 1600kg. En m'n Tesla wordt niet zwaarder als de accu vol zit maar bij een brandstofauto zit er toch weer 50kg extra in :P
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')