16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...quote:Op zondag 8 maart 2020 14:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Eén kaars in je woonkamer opsteken betekent nog niet dat je daarmee je hele huis kunt verwarmen en verlichten.
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Met tien heb ik zelfs een negatief energieverbruik.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Dat zie je nu ook al met de verkoop van EV's. Om toch maar weer ontopic te gaan. Elke kalenderjaar waarin bijtelling omhoog ging zag je de verkoop instorten. Zo worden er ook bijna geen Model S en iPaces meer verkocht nu er geen subsidie meer op zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.
Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Lithium, kobalt en nikkel.
Niet heel bijzonder.
De kobalt is veel ophef over, met name omdat bij zo'n 20% van de mijnen kinderarbeid wordt verricht. Dat geldt ook voor kobalt uit je boormachine, telefoon, tablet, laptop en andere toepassingen.
Welke subsidies?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.
Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Welke subsidies?
[..]
Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?
Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.
Diesel verbieden.quote:Voor diesel ontzwavelen is het dan nog steeds nodig. Zeg het maar.
Het is nu nog onmisbaar. Over een paar jaar niet meer.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla. De rest zal ook wel snel gaan volgen, want die accu kan met veel minder schaarse grondstoffen worden gemaakt.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.
[..]
Diesel verbieden.
Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla.
Tesla gebruikt sws minder cobaltquote:Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.
[..]
Diesel verbieden.
Gratis bestaat niet, het wordt uit belastingen betaald.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:43 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat is inclusief gratis medische hulp (dus geen premie ziektekosten en eigen risico), gratis scholing van lager t/m universitair niveau, gratis opvang kinderen na schooltijd en meer...
En toch kom jij ook weer met "kobalt uit Congo".quote:Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging.![]()
https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.
Maar dat proberen uit te leggen aan iemand die lijdt aan een Stockholm Syndroom, is vrijwel onmogelijk.
Het is niet onmisbaar, Tesla werkt juist met CATL samen om accu's zonder kobalt in productie te gaan nemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
sweet dreams...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.
Zodra je argumenten op zijn begin je altijd vaag te doen, waarom?quote:
quote:Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.
Intentieverklaring.
Als je niet weet waar je het over hebt, dan is zwijgen ook een optie.
Wat ik zeg.quote:
Toch zet Tesla wel die stap.quote:
Ga aub niet met die dwaas in discussie. 100 jaar brandstofmotor hebben we gigantische vooruitgang gezien in verbruik en uitstoot. Nu rijden we nog geen 10 jaar rond met elektrische auto's en komen ze allemaal janken hoe slecht het wel niet is. Geef het nog 10 jaar en dat kobalt probleem is opgelost. Geef ze nog 100 jaar en we rijden op accu's die gemaakt zijn van plantjes en algen. Gelukkig zijn er nog visionairs die vooruit denken ipv al die holbewoners die bij alles wat nieuw is gaan lopen huilen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch zet Tesla wel die stap.
Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen maar het is een beetje zo:
- Tesla gebruikt cobalt uit Kongo, boeeehhhh
- Tesla kondigt aan cobaltloze accu's te willen bouwen, boeeeehhhh
quote:
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.quote:Op donderdag 5 maart 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:
Tot 45.000 euro lees ik. De Cybertruck komt dus wel in aanmerking voor subsidie![]()
Dat zie jij verkeerd. Alleen maar over dat ziekelijke gedweep met Tesla.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen
35k dollar dus ik neem aan dat het wel rond de 45k euro gaat worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |