abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191917165
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

Eén kaars in je woonkamer opsteken betekent nog niet dat je daarmee je hele huis kunt verwarmen en verlichten.
16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Facts don't care about your feelings
pi_191917218
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

16 zonnepanelen zijn voldoende voor gemiddeld stroomverbruik van een huishouden. Bij de meeste woningen is dit wel te realiseren. Uiteraard heb ik het dan niet over stroomverbruik van auto maar dan zijn we toch al een heel eind...
Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.

Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:11:47 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191917244
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Met tien heb ik zelfs een negatief energieverbruik.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

Totdat de subsidies worden ingetrokken, dan is de rentabiliteit laag. Hier zijn er nauwelijks, bijna geen, zonnepanelen. Reden er is een te weinig rendement opbrengst, er wordt niet gesubsidieerd.

Zonnepanelen in NL is een selectief politieke situatie, geen economische situatie.
Dat zie je nu ook al met de verkoop van EV's. Om toch maar weer ontopic te gaan. Elke kalenderjaar waarin bijtelling omhoog ging zag je de verkoop instorten. Zo worden er ook bijna geen Model S en iPaces meer verkocht nu er geen subsidie meer op zit.

[ Bericht 21% gewijzigd door Gunner op 09-03-2020 10:21:13 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:49:03 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191917720
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

Lithium, kobalt en nikkel.
Niet heel bijzonder.

De kobalt is veel ophef over, met name omdat bij zo'n 20% van de mijnen kinderarbeid wordt verricht. Dat geldt ook voor kobalt uit je boormachine, telefoon, tablet, laptop en andere toepassingen.
En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging. 8)7

https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191917849
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

Welke subsidies?

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dus is het geen probleem? Jullie electro-boys zitten aardig in de hoek van de normvervaging. 8)7

Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?
pi_191918041
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Welke subsidies?
[..]

Is het een probleem omdat kobalt zo slecht is, of omdat de (werk)omstandigheden daar zo slecht zijn?
Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.

https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_191918063
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Kobalt is onmisbaar voor de productie van batterijen en accu’s. Maar de grondstof heeft ook een schaduwzijde: de winning ervan vindt plaats onder erbarmelijke omstandigheden, met kinderarbeid en zware milieuverontreiniging.

Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.
pi_191918250
quote:

[..]

We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.

Voor diesel ontzwavelen is het dan nog steeds nodig. Zeg het maar.
  maandag 9 maart 2020 @ 10:32:16 #234
Why is all the rum gone?
pi_191918297
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

We zijn vrij dicht bij de kobaltvrije accu.
Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.

quote:
Voor diesel ontzwavelen is het dan nog steeds nodig. Zeg het maar.
Diesel verbieden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191918300
quote:

[..]

Het is nu nog onmisbaar. Over een paar jaar niet meer.

Maar ik hoor deze verhalen met name van dieselrijders. Die als ik ze vertel dat voor ontzwavelen van diesel ook kobalt nodig is gek genoeg niet ineens besluiten om dan maar de diesel in te leveren, want kinderarbeid en milieuvervuiling is kennelijk alleen een probleem om anderen voor de voeten te werpen.

Laten we wel zijn, de gemiddelde Hollander interesseert het allemaal geen reet, anders zou het niet zo druk zijn bij de primarks, so low, enz.
pi_191918336
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat Tesla het er een keer over heeft gehad, betekent niet dat ze 'dichtbij' zijn.
[..]

Diesel verbieden.
Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla. De rest zal ook wel snel gaan volgen, want die accu kan met veel minder schaarse grondstoffen worden gemaakt.

En diesel verbieden... tsja, dat is ook wat rigoureus, vind je niet?
  maandag 9 maart 2020 @ 10:36:29 #237
Why is all the rum gone?
pi_191918345
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:35 schreef VEM2012 het volgende:

Naar verwachting over een paar jaar in productiemodellen van Tesla.
Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.

Maar dat proberen uit te leggen aan iemand die lijdt aan een Stockholm Syndroom, is vrijwel onmogelijk.
pi_191918353
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Diesel verbieden.
Tesla gebruikt sws minder cobalt
pi_191918442
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is inclusief gratis medische hulp (dus geen premie ziektekosten en eigen risico), gratis scholing van lager t/m universitair niveau, gratis opvang kinderen na schooltijd en meer...
Gratis bestaat niet, het wordt uit belastingen betaald.
pi_191918518
quote:

[..]

En toch kom jij ook weer met "kobalt uit Congo".

Niemand die ontkent dat daar problemen zijn met veel mijnen, zoals vervuiling en kinderarbeid.

Maar nogmaals:
- kobalt is niet een heel bijzonder metaal, de enige toevalligheid is dat het in Congo veel voorkomt en dat de werkomstandigheden daar vaak niet goed zijn. Heel kwalijk, kan beter.
- men werkt, zoals ik aangaf, samen met CATL aan accu's waar geen kobalt meer voor nodig is.
- kobalt zit ook in jouw smartphone, laptop, elektrisch gereedschap, etc
- een auto bestaat uit heel veel diverse metalen
pi_191918526
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is nu alleen nog maar een intentieverklaring. Als ze het daarmee qua actieradius afleggen tov de concurrenten, gaan ze dat echt niet doen.

Maar dat proberen uit te leggen aan iemand die lijdt aan een Stockholm Syndroom, is vrijwel onmogelijk.
Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.

Intentieverklaring.

Als je niet weet waar je het over hebt, dan is zwijgen ook een optie.
pi_191918527
quote:

[..]

Het is niet onmisbaar, Tesla werkt juist met CATL samen om accu's zonder kobalt in productie te gaan nemen.
pi_191918560
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, maar dat gebeurt ook bij het maken van bijv. kleding en apple producten. Heeft dus niet specifiek met elektrische auto's te maken.
sweet dreams...
pi_191918575
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

sweet dreams...
Zodra je argumenten op zijn begin je altijd vaag te doen, waarom?
Het is toch niet erg om een keer een discussie te verliezen en iets te leren?
Ik zit ook wel eens fout, vaker dan eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-03-2020 11:00:55 ]
  maandag 9 maart 2020 @ 11:01:10 #245
Why is all the rum gone?
pi_191918676
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze hebben hiertoe overnames gedaan en heel veel vacatures uitgezet.

Intentieverklaring.

Als je niet weet waar je het over hebt, dan is zwijgen ook een optie.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

Intentieverklaring.

.
Wat ik zeg.
pi_191918745
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Wat ik zeg.
Toch zet Tesla wel die stap.

Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen maar het is een beetje zo:

- Tesla gebruikt cobalt uit Kongo, boeeehhhh
- Tesla kondigt aan cobaltloze accu's te willen bouwen, boeeeehhhh
pi_191918804
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toch zet Tesla wel die stap.

Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen maar het is een beetje zo:

- Tesla gebruikt cobalt uit Kongo, boeeehhhh
- Tesla kondigt aan cobaltloze accu's te willen bouwen, boeeeehhhh

Ga aub niet met die dwaas in discussie. 100 jaar brandstofmotor hebben we gigantische vooruitgang gezien in verbruik en uitstoot. Nu rijden we nog geen 10 jaar rond met elektrische auto's en komen ze allemaal janken hoe slecht het wel niet is. Geef het nog 10 jaar en dat kobalt probleem is opgelost. Geef ze nog 100 jaar en we rijden op accu's die gemaakt zijn van plantjes en algen. Gelukkig zijn er nog visionairs die vooruit denken ipv al die holbewoners die bij alles wat nieuw is gaan lopen huilen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

sweet dreams...
:O
  maandag 9 maart 2020 @ 11:14:39 #248
Why is all the rum gone?
pi_191918871
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:

Tot 45.000 euro lees ik. De Cybertruck komt dus wel in aanmerking voor subsidie :)
Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
  maandag 9 maart 2020 @ 11:16:31 #249
Why is all the rum gone?
pi_191918911
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik weet dat het in je aard zit om overal negatief over te doen
Dat zie jij verkeerd. Alleen maar over dat ziekelijke gedweep met Tesla.

Waarom denk je dat in de VS Europese auto's een status hebben? Omdat Amerikaanse auto's meuk zijn. En dat is met Tesla niet anders.
  maandag 9 maart 2020 @ 11:21:27 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191919001
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die gaat echt wel meer kosten dan 45k. En mag in Europa vooralsnog niet de weg op.
35k dollar dus ik neem aan dat het wel rond de 45k euro gaat worden.

Dat hij niet de weg op mag, dat moet nog blijken ;) Musk gaat er alles aan doen om hem ook hier op de weg te krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')