Zeker snel gemaakt. Doe maar een nieuw electrisch autootje. Lage maandlasten, goedkoop in verbruik en goedkoper met onderhoud.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
Voor 20.000 kan je ook een 2e-hands 3-serie halen... Dan is de keuze snel gemaakt.
Wat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen de eleen nieuw electrisch autootje. Lage maandlasten, goedkoop in verbruik en goedkoper met onderhoud.
een nieuwe ICE is ook niet duur in onderhoud, dus dat vind ik niet specifiek een pluspunt voor een elektrische auto.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:17 schreef Speekselklier het volgende:
goedkoop in verbruik en goedkoper met onderhoud.
Denk jij dat een elktrische auto (voor het gros) goedkoop rijden is dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker snel gemaakt. Doe maar een nieuw electrisch autootje. Lage maandlasten, goedkoop in verbruik en goedkoper met onderhoud.
Hoewel dit spelregeltje met het oog op misbruik wel te begrijpen is, lijkt dit me in sommige situaties toch wat onhandig en vraag ik me af hoe het dan geregeld is. Wat als je persoonlijke situatie verandert en je echt van je auto af moet? Wat als je de auto aan puin rijdt? Etc.quote:Zo moet de auto enkele jaren in Nederland bij dezelfde automobilist blijven.
Sowieso beter dan keihard genaaid te worden aan de pomp.quote:
Ja we doen het voor het milieu hoorquote:De verkoop van elektrische auto's in Nederland werd voorheen vooral gestimuleerd door een gunstige bijtellingsregeling voor leaserijders. Vooral dure stekkerbolides vielen in de smaak en na het beëindigen van het contract verdwenen de wagens naar het buitenland. Na felle kritiek uit de Tweede Kamer wordt deze regeling stapsgewijs afgebouwd. Het aantal verkochte elektrische wagens is daardoor spectaculair afgenomen.
En naar leasemaatschappijen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:07 schreef VEM2012 het volgende:
Belachelijk dat de subsidie op tweedehands BEV’s via officiële kanalen moet. Die 2.000 euro vloeit dus rechtstreeks in de zakken van autohandelaren.
Maar het is zo gemakkelijk om ergens tegen aan te trappen, waarom zou je je eerst verdiepen in de details?quote:Op donderdag 5 maart 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Grappig dat TS zit te janken op Tesla en dat terwijl de modellen nu te koop zijn niet in aanmerking komen voor subsidie![]()
Je betaalt uiteraard geen brandstofkosten meer...quote:
Als je een EV koopt met een range van 200km dan houdt het bij 200km op.quote:Ohja, en je kan nooit lekker eens een stukkie gaan rijden, want bij 200km houd het wel op.
Amenquote:Op donderdag 5 maart 2020 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je betaalt uiteraard geen brandstofkosten meer...
1 liter benzine kost ¤1,65 en daar kan je 15km op rijden
1 liter diesel kost ¤1,40 en daar kan je 20km op rijden
1kWh stroom kost ¤0,22 en daar kan je 6,5km op rijden
Prijs voor benzine: ¤0,11 per km
Prijs voor de diesel: ¤0,07 per km
Prijs voor elektrisch: ¤0,034 per km
We have a winner.
[..]
Als je een EV koopt met een range van 200km dan houdt het bij 200km op.
Een fatsoenlijke EV (Model 3, Kona, Niro) haalt tegenwoordig zo'n 380km in de praktijk.
Tesla komt met de 400 mile range komend jaar (600km).
Ik denk niet dat je die versie veel in Nederland zal gaan zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla komt met de 400 mile range komend jaar (600km).
Die 450 kg zou wel een verademing zijn voor het milieu.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je op de autosnelweg graag karretjes van 450 kilo wil gaan laten rijden die een snelheid halen van 60km/u?
quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sowieso beter dan keihard genaaid te worden aan de pomp.
Grappig maar ook tegelijkertijd triest uit datzelfde artikel;
[..]
Ja we doen het voor het milieu hoor
Zou de model 3 nog steeds de best verkochte auto in NL zijn? ik betwijfel het.
Het is een beetje voorbarig om te zeggen dat "het aantal elektrische wagens daardoor spectaculair is afgenomen".quote:De verkoop van elektrische auto's in Nederland werd voorheen vooral gestimuleerd door een gunstige bijtellingsregeling voor leaserijders. Vooral dure stekkerbolides vielen in de smaak en na het beëindigen van het contract verdwenen de wagens naar het buitenland. Na felle kritiek uit de Tweede Kamer wordt deze regeling stapsgewijs afgebouwd. Het aantal verkochte elektrische wagens is daardoor spectaculair afgenomen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die 450 kg zou wel een verademing zijn voor het milieu.
Mocht er een betaalbare ev komen die een kruissnelheid van 100 km kan volhouden gedurende minimaal tweehonderd km dan sta ik vooraan in de rij. De twee a drie keer per jaar dat ik op een dag verder rijd dan dat wil ik wel onderweg een uurtje aan de lader gaan zitten schuiven op de telefoon of zo.
Dat is een brommobiel, haalt 45 km en komt slechts 70 km ver. Dat is voor in de stad misschien nog wel bruikbaar maar daar woon ik niet en wil er zelfs niet zijn als het niet hoeft.quote:
Nee dat is een verkeerde vraag; het meeste autoverkeer voor woon-werk bedraagt minder dan 30 km en er zit dan maar één persoon in. Dat is zonde om dan een grote benzine of elektrische auto voor te gebruiken. Maak een aparte baan voor electric lightvehicles dan zijn wij meteen ook van de meeste files af.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je op de autosnelweg graag karretjes van 450 kilo wil gaan laten rijden die een snelheid halen van 60km/u?
Ja, maar ook op een provinciale weg wil je toch wel graag dat iedereen tachtig kan rijden. Dat je meestal niet meer dan 50 km op een dag rijdt wil niet zeggen dat het dan ook meteen voldoende is. Ik denk dat vrijwel iedereen wel eens 100 km van huis wil komen (en weer terug ook).quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
Nee dat is een verkeerde vraag; het meeste autoverkeer voor woon-werk bedraagt minder dan 30 km en er zit dan maar één persoon in. Dat is zonde om dan een grote benzine of elektrische auto voor te gebruiken. Maak een aparte baan voor electric lightvehicles dan zijn wij meteen ook van de meeste files af.
Dus je wil dat mensen 2 auto's kopen? 1 voor woon-werkverkeer en 1 voor het gezin?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
Nee dat is een verkeerde vraag; het meeste autoverkeer voor woon-werk bedraagt minder dan 30 km en er zit dan maar één persoon in. Dat is zonde om dan een grote benzine of elektrische auto voor te gebruiken. Maak een aparte baan voor electric lightvehicles dan zijn wij meteen ook van de meeste files af.
Nooit van openbare laadpalen gehoord? Heb je ook een tankstation in je voortuin?quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Denk jij dat een elktrische auto (voor het gros) goedkoop rijden is dan?
Even extra infrastructuur aanleggen bij je tuis. Extra hoge elektra rekening. En eigenlijk moet je ook een verhard pad hebben omdat je anders met je laadkabel over openbaar terrein loopt te kutten. Ohja, en je kan nooit lekker eens een stukkie gaan rijden, want bij 200km houd het wel op.
Je vergeet de vele files. Dan rij je geen 80 km per uur maar vaak gemiddeld 8 km per uur. Dat zou je met kleine smalle electric lightvehicles(LEV's) niet of in ieder geval minder hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, maar ook op een provinciale weg wil je toch wel graag dat iedereen tachtig kan rijden. Dat je meestal niet meer dan 50 km op een dag rijdt wil niet zeggen dat het dan ook meteen voldoende is. Ik denk dat vrijwel iedereen wel eens 100 km van huis wil komen (en weer terug ook).
laten we beginnen met de gezinnen die al twee auto's hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus je wil dat mensen 2 auto's kopen? 1 voor woon-werkverkeer en 1 voor het gezin?
¨'quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je betaalt uiteraard geen brandstofkosten meer...
1 liter benzine kost ¤1,65 en daar kan je 15km op rijden
1 liter diesel kost ¤1,40 en daar kan je 20km op rijden
1kWh stroom kost ¤0,22 en daar kan je 6,5km op rijden
Prijs voor benzine: ¤0,11 per km
Prijs voor de diesel: ¤0,07 per km
Prijs voor elektrisch: ¤0,034 per km
We have a winner.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |