abonnement Unibet Coolblue
pi_191820709
Uitgerekende data:

11 maart: _aurum_ (meisje)
11 maart: jUsTmE13o2 (meisje)
26 maart: OliviaIsTaken (meisje)
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF
13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982***
6 augustus: Hilmo
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy

10 september: Miezziej
17 september: Seven.
21 september: Ggirl

4 oktober: Kleurdoos
8 oktober: ***SQ en bleiblei***
13 oktober: Peejtur

2 november: PKM

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 11-03-2020 18:35:37 ]
pi_191820779
Ja chips, laat ik hier ook weer eens mijn neus zien, sluit ik hem gelijk :D.

Maar.. wel een prachtige echo mét kloppend hartje voor Mayo O+ *O*
pi_191820860
MaJo, wat een fantastisch nieuws! O+ *O* O+ *O* :* *O* Kippenvel, ben zo blij voor jullie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191820920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Zou dit wat te betekenen hebben 😂 hij likt ook aan mijn buik

[ afbeelding ]
Wat een schattige kat O+
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 23:31:07 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191821135
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat een schattige kat O+
Wat een cutie inderdaad O+ Ik zeg de poes kondigt de bevalling aan :Y

Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191821217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een cutie inderdaad O+ Ik zeg de poes kondigt de bevalling aan :Y

Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Ik droeg met 8 weken al positiebroeken omdat mijn gewone broeken echt niet lekker meer zaten.
pi_191822840
Wat een goed nieuws MaJo! Geniet van je vakantie *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191822903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een cutie inderdaad O+ Ik zeg de poes kondigt de bevalling aan :Y

Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Gewoon doen als jij het al prettig vindt. Ik droeg ze bij mijn eerste ook al heel snel, zat gewoon lekkerder al!
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:27:17 #9
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191822912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een cutie inderdaad O+ Ik zeg de poes kondigt de bevalling aan :Y

Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Nog een jompel voor jullie mooie echo *O*

Gewoon alvast aanschaffen die hap! Je kan het uitstellen maar waarom zou je eigenlijk?
Mocht het een jinx gevoel zijn dan koop je er gewoon 1 in de sale, dan telt het niet (was mijn logica toen) :D
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191823048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een cutie inderdaad O+ Ik zeg de poes kondigt de bevalling aan :Y

Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Week of 9/10.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191823137
Nog geen baby hier!
Positiebroekem droeg ik bij de eerste rond 15 weken, deze keer wat eerder, 10 weken oid?
Ik vind wel dat die broeken met zo’n stoffen deel voor om je buik de eerste tijd ook nog niet zo heel lekker zitten omdat dat stof dan nog vrij los om je buik zit (bij mij tenminste)
  woensdag 4 maart 2020 @ 07:25:14 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191823160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 07:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nog geen baby hier!
Positiebroekem droeg ik bij de eerste rond 15 weken, deze keer wat eerder, 10 weken oid?
Ik vind wel dat die broeken met zo’n stoffen deel voor om je buik de eerste tijd ook nog niet zo heel lekker zitten omdat dat stof dan nog vrij los om je buik zit (bij mij tenminste)
Zou wel fijn zijn als je kleine eerder kwam dan 11 maart zeker.

Kan zijn dat ik dit weekend ga shoppen >:) . M'n broeken passen gewoon maar ik wil het wel.
Resistance is futile.
pi_191823794
Fantastisch nieuws Majo O+ *O* Geniet van jullie vakantie!! En positiebroeken: als je broek nu al wat strak zit, zou ik gewoon kopen hoor, dan heb je de optie maar :)
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:03:57 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_191824070
MaJo, ik vond die eerste weken alles op de plek van die omhooggeduwde darmen niet fijn, dus droeg harembroeken met zo'n elastieken band en jurkjes met leggings, of tricot rokjes met een brede band.

Zo'n positiebroek zit inderdaad helemaal in het begin nog wat raar los om de rest van je buik.
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:12 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_191824650
Ik heb broeken met veel stretch geloof ik, voorlopig nog geen positiebroeken nodig, maar ik heb dan ook al een vormloze dikke flubberbuik na 2 voldragen zwangerschappen :')
disclaimer
pi_191824749
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2020 07:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou wel fijn zijn als je kleine eerder kwam dan 11 maart zeker.

Kan zijn dat ik dit weekend ga shoppen >:) . M'n broeken passen gewoon maar ik wil het wel.
Haha ja, ik ben er wel klaar mee 😜 is wel te merken zeker hahaha. Ik heb niet eens zo veel kwaaltjes maar afgelopen weken wel echt veel gerommel al ‘s avonds, en maagzuur, en voel me een walrus, lopen doet zeer (steken!) en ik wil natuurlijk gewoon mijn baby zien 😍!
Maar deze zal wel net zo eigenwijs zijn als haar zus en langer blijven hangen dan 40 weken 😅
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:14:35 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191825055
Gewoon doen waar je je goed bij voelt MaJo!

Ik draag zelf nooit broeken, altijd jurkjes, en panty's en leggings rekken goed mee, dus ik heb zelf pas rond de 20 weken een keer wat positiekleding gekocht.

Justme, spannend hoor, echt de laatste loodjes!!

Vandaag weer in de weer met het priksetje voor een glucosedagcurve }:|. En de eerste waarden zijn prima, wat ik al dacht. Overdreven gedoe :{w. Alsof alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen }:|. *mopperdemopper
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:27:00 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_191825254
Nog even een tip: panty's van Snag Tights! Zitten fantastisch en rekken ook mee in de zwangerschap! Ze hebben een superfijne zachte bovenrand, dus dat snijdt niet ^O^

(Nee ik heb geen aandelen :') )
pi_191828046
Jeetje, drukte. Even in het kort: wauw @MaJo inderdaad heel bijzonder zoals iedereen meeleeft hier. <3 Kun je nagaan hoe zeer het je gegund is! Verder las ik een meisje bij @Toekito ! Je klonk enthousiast, was het stiekem ook de wens? Verrassing bij @silliegirl ? Ik zit ook met dat idee, maar ja, inderdaad al die namen en kaartjes en pffft! @jUsTmE13o2 verwacht ik snel een blije baby! De kat broedt 'm uit! Over de positiebroek bij @MaJo : mijn vriendin draagt sinds week 10-12 al positiebroeken. Ook de eerste zwangerschap. De gewone jeans zaten niet meer fijn. Waarom wachten denk ik dan...

Hier voor het eerst in een week een dag gehad zonder flauwvallen. Wij zijn tevreden! :9 :D
pi_191828156
Majo O+ Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!
pi_191828171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:20 schreef MaJo het volgende: Goed nieuws: we hebben een hartje O+ :'( O+
O+

MaJo. :'( O+
Noot noot.
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:40:32 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_191828180
Kaartje maak ik altijd zelf, zowel trouwkaart als geboortekaartjes in hetzelfde thema gehad, dus nu moet ik gewoon een genderneutrale maken, dat moet me wel lukken ;)

Qua namen valt het toch ook wel mee, 1 of 2 namen?
Het lijkt me pas lastig als je een tweeling krijgt en niet weet wat het wordt, dan moet je er 4 bedenken _O-
disclaimer
pi_191828697
Bij de eerste droeg ik denk ik rond 20 weken positiebroeken. Nu draag ik ook nog mijn normale broeken (13 weken), maar zit steeds minder lekker dus ik ga dit weekend mijn broeken maar eens opzoeken en afstoffen :+
Over positiekleding: iemand nog een goede tip voor een sportlegging? Ik zat er eerst aan te denken om een gewone high waisted te kopen in een maat groter, maar een positie broek is misschien wel fijner.
pi_191831922
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SQ het volgende:
Kaartje maak ik altijd zelf, zowel trouwkaart als geboortekaartjes in hetzelfde thema gehad, dus nu moet ik gewoon een genderneutrale maken, dat moet me wel lukken ;)

Qua namen valt het toch ook wel mee, 1 of 2 namen?
Het lijkt me pas lastig als je een tweeling krijgt en niet weet wat het wordt, dan moet je er 4 bedenken _O-
Ik vond de namen van onze eerste 2 al een ramp. En nu hadden we het gevoel dat alles al een keer de revue had gepasseerd en DE namen hebben we al in gebruik.
pi_191832467
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SQ het volgende:
Kaartje maak ik altijd zelf, zowel trouwkaart als geboortekaartjes in hetzelfde thema gehad, dus nu moet ik gewoon een genderneutrale maken, dat moet me wel lukken ;)

Qua namen valt het toch ook wel mee, 1 of 2 namen?
Het lijkt me pas lastig als je een tweeling krijgt en niet weet wat het wordt, dan moet je er 4 bedenken _O-
Wij willen sowieso al twee namen. Dus dan moet je er ook al 4 bedenken. Veel te veel werk. *)
pi_191832703
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:46 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wij willen sowieso al twee namen. Dus dan moet je er ook al 4 bedenken. Veel te veel werk. *)
Wij hebben 3 namen voor al onze kinderen dus dan hadden we er 6 moeten bedenken :D
pi_191834799
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.

Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:37:45 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191835047
Hahaha, mooie beesten zijn het toch :').

Nou, het resultaat na een dag prikken:

Nuchter 4,7.
2 uur na het ontbijt 5,9.
2 uur na de lunch 5,7.
2 uur na het avondeten 5,5.

Ik heb eerder een lage bloedsuiker dan een hoge :'). Wil ze er nu niet meer over horen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191835309
Mooi xcuz! Nu hopelijk geen gezeur meer!
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:48:46 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_191835334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.

Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar je hoeft ook niet voor 3 maanden aan outfits klaar te hebben liggen toch ;) en er zijn best veel merken die kleertjes hebben die zowel voor jongens als meisjes heel leuk zijn, vooral de Scandinavische O+
ik denk iig dat het wel los loopt, ik wist het bij de eerste 2 wel, wilde ik heel graag, maar het lijkt me ook echt supergaaf om het nu een keer niét te weten.

Mooie kat!
disclaimer
pi_191835465
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt, maar je hoeft ook niet voor 3 maanden aan outfits klaar te hebben liggen toch ;) en er zijn best veel merken die kleertjes hebben die zowel voor jongens als meisjes heel leuk zijn, vooral de Scandinavische O+
ik denk iig dat het wel los loopt, ik wist het bij de eerste 2 wel, wilde ik heel graag, maar het lijkt me ook echt supergaaf om het nu een keer niét te weten.

Mooie kat!
Oh nee? Haha mijn hormonen vonden van wel hoor ;-) Vooral toen er mega sale was bij de hema in het durp waar ik werk 😂😂

Thanks! Ze zijn erg mooi maar ook erg irritant 😜 Hersens zijn eruit gefokt vrees ik hahaha
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:56:07 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_191835489
Britse korthaar toch?

Die hadden wij tot voor kort ook 2 O+
Zijn inderdaad niet de slimste katten, maar ze zijn dan ook vooral gefokt op hun looks en niet zozeer op hun overlevingskansen in het wild :')
disclaimer
pi_191835510
Brit???
mooi beestje
pi_191835546
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef SQ het volgende:
Britse korthaar toch?

Die hadden wij tot voor kort ook 2 O+
Zijn inderdaad niet de slimste katten, maar ze zijn dan ook vooral gefokt op hun looks en niet zozeer op hun overlevingskansen in het wild :')
Wij hebben maine coons gefokt voor de muizenjacht. Tja nou dat doen ze dus niet he. Oke eentje heeft geen tanden meer en is oud. Maar die ander bekijkt een prooi niet eens.
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:59:20 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_191835577
Nee, daar moet je geen raskatten voor nemen. Je moet gewoon zo'n Helmondse straatkat hebben, die vreet ze ook nog op 8-)
disclaimer
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:00:33 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191835605
Wij hebben 2 vuilnisbakjes, gewoon Europese korthaar en 1 van de twee is ook echt zo dom :'). Als je met een zaklamp in z'n oren schijnt, lichten z'n ogen op _O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191835609
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef SQ het volgende:
Nee, daar moet je geen raskatten voor nemen. Je moet gewoon zo'n Helmondse straatkat hebben, die vreet ze ook nog op 8-)
Die van mijn ouders had laatst een rat. Maar ons dubieus geen idee wat het precies is prulletje vangt al helemaal niets. En die is nog geen 2.
pi_191835710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:00 schreef F_r het volgende:

[..]

Die van mijn ouders had laatst een rat. Maar ons dubieus geen idee wat het precies is prulletje vangt al helemaal niets. En die is nog geen 2.
Ik heb hier een exemplaar wat naar muizen en ratten niet echt omkijkt, maar om de haverklap met mollen komt aanzetten. 8)7
pi_191835739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb hier een exemplaar wat naar muizen en ratten niet echt omkijkt, maar om de haverklap met mollen komt aanzetten. 8)7
Die vangt tenminste nog iets. Zelfs een vlieg vangen ze hier niet.
pi_191836187
Haha zijn Britten inderdaad, hoewel ik die donkere een beetje mislukt vind. Maar wel lief 🙂 Ze vangen hier wel vliegen alleen slopen ze daarbij dan ook je gordijnen/plisse/planten/meubels. Ze komen hier niet buiten dus met iets groters zijn ze nog niet bezig geweest. In ‘t nieuwe huis ga ik ze wel naar buiten laten dus wie weet 😅
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:41:14 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191836649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.

Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poezenlove O+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 22:10:01 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191837343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.

Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te cute O+ Plakken ze al de hele zwangerschap of vooral nu?

Bedankt voor alle positiebroekenadviezen! Ik was vandaag lui en ben binnen gebleven :@ Ik moet het dus maar gewoon uitzingen met mijn broeken :D Jurkjes met leggings zijn niet echt een optie omdat we naar koude landen gaan en redelijk wat gaan wandelen. Maar zal wel loslopen :)

Tas is gepakt, morgen naar Rotterdam en dan cruisen maar O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:22:23 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_191837791
Mijn poes zit ook op schoot as we speak. Voor het eerst in jaren :')
disclaimer
pi_191838092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Te cute O+ Plakken ze al de hele zwangerschap of vooral nu?

Bedankt voor alle positiebroekenadviezen! Ik was vandaag lui en ben binnen gebleven :@ Ik moet het dus maar gewoon uitzingen met mijn broeken :D Jurkjes met leggings zijn niet echt een optie omdat we naar koude landen gaan en redelijk wat gaan wandelen. Maar zal wel loslopen :)

Tas is gepakt, morgen naar Rotterdam en dan cruisen maar O+
Haarelastiekje door je knoopsgat dubbelslaan en om je knoop heen doen was mijn oplossing met mijn darmen buikje toen ik nog geen positiebroeken had :+ .
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 22:42:00 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191838395
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:22 schreef SQ het volgende:
Mijn poes zit ook op schoot as we speak. Voor het eerst in jaren :')
Poezen _O- :') O+

quote:
17s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Haarelastiekje door je knoopsgat dubbelslaan en om je knoop heen doen was mijn oplossing met mijn darmen buikje toen ik nog geen positiebroeken had :+ .
Dat had ik ook al ergens gelezen en had ik in mijn achterhoofd gehouden ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191840230
Team nachtbraker hier. Al meerdere nachten op rij lukt slapen niet. De baby ligt ontzettend rechts onder mijn ribben te drukken met zijn/haar billen en mijn bekken doen pijn. Slechter slapen dan dit met een pasgeboren baby? Ik kan het me niet voorstellen. 😅

Ik ben vandaag 35 weken en vanmiddag hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis. Een groeiecho en een gesprek met iemand over mijn ‘angsten/onzekerheden’ wat betreft de bevalling en de operatie van de baby. Hopelijk een fijn gesprek en een mooie echo. De baby is vast goed gegroeid in 2,5e week want hij/zij voelt enorm!
pi_191840806
Gefeliciteerd MaJo! En ook gefeliciteerd SQ!

Bij mijn zwangerschap begon er iets van een buik zichtbaar te zijn vanaf 18 weken. Daarvoor gaf ik vooral over en was ik slanker dan ooit :P

Overigens heb ik de zwangerschap vooral doorgebracht in zwangerschapsleggings/ panty's en jurkjes. Mijn oude broeken paste ik nog in tot een week of 20. Daarna 4 zwangerschapsbroeken gescoord die ik serieus 0x heb gedragen :')

Succes vandaag QuattroF! Hopelijk heb je een fijn gesprek en krijg je meer duidelijkheid/ rust in je hoofd.

En ik ga nu weer op lurkstand :)
  donderdag 5 maart 2020 @ 07:21:19 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191841133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 01:14 schreef QuattroF het volgende:
Team nachtbraker hier. Al meerdere nachten op rij lukt slapen niet. De baby ligt ontzettend rechts onder mijn ribben te drukken met zijn/haar billen en mijn bekken doen pijn. Slechter slapen dan dit met een pasgeboren baby? Ik kan het me niet voorstellen. 😅

Ik ben vandaag 35 weken en vanmiddag hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis. Een groeiecho en een gesprek met iemand over mijn ‘angsten/onzekerheden’ wat betreft de bevalling en de operatie van de baby. Hopelijk een fijn gesprek en een mooie echo. De baby is vast goed gegroeid in 2,5e week want hij/zij voelt enorm!
Hopelijk heb je nog een oog dichtgedaan. Succes vandaag Quattro.
Resistance is futile.
pi_191841620
Die bruine is altijd wel een schootplakker. Die andere wat minder. Maar ze gaan nooit zo raar op mijn buik liggen, dat is echt iets van de laatste tijd 😂

Balen van het slapen quattro! Bij mij gaat het de laatste dagen wat beter, geen nachtelijke uitstapjes meer naar beneden om te eten/tv te kijken. Peuter was wel om 5u wakker (deken los/kussen aan andere kant vd kamer/knuffel kwijt), maar die snapte gelukkig dat ze nog wel verder moest slapen. Ik kom alleen altijd daarna zelf weer zo lastig in slaap, maar toch nog wel 2 uurtjes gepakt denk ik.

Fijne reis Majo! Geniet ervan!

Ik moet zo naar de verloskundige, weer voor die standaard controles. Waarom moet dat op t eind eigenlijk elke week? Vind het een beetje onzinnig. Bloeddruk is altijd constant en verder gebeurt er toch niks.
  donderdag 5 maart 2020 @ 08:29:42 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_191841640
Omdat het juist in die laatste weken nogal snel wél mis kan gaan, en dan monitoren ze je liever wat vaker zodat ze indien nodig ook sneller kunnen ingrijpen ;)
disclaimer
pi_191842114
Even een dikke ( :+ ) felicitatie voor Majo. *O* *O*
pi_191842156
Majo! Wat fijn dat je een hartje hebt gezien O+ O+ *O* *O* ik wens je een heerlijke, zorgeloze vakantie toe lieverd :*
pi_191842327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:26 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Die bruine is altijd wel een schootplakker. Die andere wat minder. Maar ze gaan nooit zo raar op mijn buik liggen, dat is echt iets van de laatste tijd 😂

Balen van het slapen quattro! Bij mij gaat het de laatste dagen wat beter, geen nachtelijke uitstapjes meer naar beneden om te eten/tv te kijken. Peuter was wel om 5u wakker (deken los/kussen aan andere kant vd kamer/knuffel kwijt), maar die snapte gelukkig dat ze nog wel verder moest slapen. Ik kom alleen altijd daarna zelf weer zo lastig in slaap, maar toch nog wel 2 uurtjes gepakt denk ik.

Fijne reis Majo! Geniet ervan!

Ik moet zo naar de verloskundige, weer voor die standaard controles. Waarom moet dat op t eind eigenlijk elke week? Vind het een beetje onzinnig. Bloeddruk is altijd constant en verder gebeurt er toch niks.
Als je bloeddruk ineens niet meer constant is (wat kan bij bijv. Zwangerschapsvergiftiging) is het wel goed dat ze dat snel signaleren. Je gaat dus echt niet voor niks ;).

Ik moet ook weer. Ik heb alleen echt geen zin om daar weer op de weegschaal te moeten. Ik haat dat ding op het moment :')
pi_191842415
Hm ok. Ik krijg niet de indruk dat ze nou zo veel controleren 😬 dat de baby het nog doet voel ik zelf ook wel. Ok, het hartje kan ik zelf niet horen maar dat is het dan ook wel.

Ze vertelde dat ze pas met 41 weken iets gaan doen en dat je dan met 41 weken ook op controle moet naar het ziekenhuis voor echo en ecg.. Bij mn dochter is daar helemaal niet over gesproken, is dat nieuw?

Ik dacht ik ga die map voor de kraamzorg er eens bij zoeken.. nérgens te vinden 😅 Ligt vast op een héél logische plek, maar waar... Mijn geheugen is echt een vergiet
pi_191842420
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als je bloeddruk ineens niet meer constant is (wat kan bij bijv. Zwangerschapsvergiftiging) is het wel goed dat ze dat snel signaleren. Je gaat dus echt niet voor niks ;).

Ik moet ook weer. Ik heb alleen echt geen zin om daar weer op de weegschaal te moeten. Ik haat dat ding op het moment :')
Moet je verplicht op de weegschaal? Ik vind dat zelf ook niet prettig en heb dat aangegeven aan het begin, vond de verloskundige geen enkel probleem. Ze hebben er nooit meer om gevraagd.
pi_191842421
Ik heb niet een keer op de weegschaal gehoeven bij de VK, verbaasde me er al eerder over. Ze hebben bij de intake m'n gewicht gevraagd en dat was het. Zouden ze gewoon op het oog besluiten "mwah, mevrouw lijkt niet extreem veel aangekomen, prima"? Meer mensen die zich niet hoeven te wegen?
pi_191842431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hm ok. Ik krijg niet de indruk dat ze nou zo veel controleren 😬 dat de baby het nog doet voel ik zelf ook wel. Ok, het hartje kan ik zelf niet horen maar dat is het dan ook wel.

Ze vertelde dat ze pas met 41 weken iets gaan doen en dat je dan met 41 weken ook op controle moet naar het ziekenhuis voor echo en ecg.. Bij mn dochter is daar helemaal niet over gesproken, is dat nieuw?

Ik dacht ik ga die map voor de kraamzorg er eens bij zoeken.. nérgens te vinden 😅 Ligt vast op een héél logische plek, maar waar... Mijn geheugen is echt een vergiet
Onze kraamzorgdame gaf de tip de map onder het verschoonkussen in de babykamer te leggen! Dat zeiden ze tegen iedereen want mensen waren em vaak kwijt. Nu wisten ze in elk geval waar te kijken :D
pi_191842450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef MilliesFling het volgende:
Ik heb niet een keer op de weegschaal gehoeven bij de VK, verbaasde me er al eerder over. Ze hebben bij de intake m'n gewicht gevraagd en dat was het. Zouden ze gewoon op het oog besluiten "mwah, mevrouw lijkt niet extreem veel aangekomen, prima"? Meer mensen die zich niet hoeven te wegen?
Ik hoef ook niet op de weegschaal hoor. Nouja, geloof dat ik 2x gemoeten heb (en dan juist niet bij de intake). 3,5 jaar terug heb ik 0x op de weegschaal gestaan.
Ik ben vrij slank en alleen mijn buik is nogal bol geworden dus ik denk dat ze dan goed op t oog kunnen zien dat t wel goed gaat naar verhouding? En ik zit echt wel op meer dan die 12-15kg erbij trouwens 😬
pi_191842451
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hahaha, mooie beesten zijn het toch :').

Nou, het resultaat na een dag prikken:

Nuchter 4,7.
2 uur na het ontbijt 5,9.
2 uur na de lunch 5,7.
2 uur na het avondeten 5,5.

Ik heb eerder een lage bloedsuiker dan een hoge :'). Wil ze er nu niet meer over horen!
Heel netjes! Ik heb nu twee dagen geprikt en mijn waardes zijn vergelijkbaar met de jouwe. Morgen een telefonisch consult met de gyn, die gaf aan dat ik gewoon onder controle mocht blijven bij de VK als mijn waardes netjes bleven. Ik ben wel benieuwd of ik dan alsnog moet doorgaan met prikken...
Waarom moet jij het eigenlijk bijhouden? Was de uitslag van jouw GTT ook te hoog?
pi_191842461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Moet je verplicht op de weegschaal? Ik vind dat zelf ook niet prettig en heb dat aangegeven aan het begin, vond de verloskundige geen enkel probleem. Ze hebben er nooit meer om gevraagd.
Ik heb het nog niet heel duidelijk gezegd denk ik, dat ik het eigenlijk niet meer wil. Zal ik straks wel
doen ja.
pi_191842462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef MilliesFling het volgende:

[..]

Onze kraamzorgdame gaf de tip de map onder het verschoonkussen in de babykamer te leggen! Dat zeiden ze tegen iedereen want mensen waren em vaak kwijt. Nu wisten ze in elk geval waar te kijken :D
Haha dat was slim geweest - maar ik weet helaas zeker dat ie daar nu dus niet ligt 😂
pi_191842570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hm ok. Ik krijg niet de indruk dat ze nou zo veel controleren 😬 dat de baby het nog doet voel ik zelf ook wel. Ok, het hartje kan ik zelf niet horen maar dat is het dan ook wel.

Ze vertelde dat ze pas met 41 weken iets gaan doen en dat je dan met 41 weken ook op controle moet naar het ziekenhuis voor echo en ecg.. Bij mn dochter is daar helemaal niet over gesproken, is dat nieuw?

Ik dacht ik ga die map voor de kraamzorg er eens bij zoeken.. nérgens te vinden 😅 Ligt vast op een héél logische plek, maar waar... Mijn geheugen is echt een vergiet
Dat van die 41 weken was hier bij mijn eerste 2 ook al zo. Ik heb het nooit nodig gehad. Maar ze hebben toen wel genoemd dat ze dat doen als extra check, kijken of de baby het nog goed heeft. Kennelijk raakt de “placenta” soms op, en ze checken of er nog genoeg vruchtwater is. Zo houden ze als je overtijd raakt de baby goed in de gaten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:04:29 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191842754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:40 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heel netjes! Ik heb nu twee dagen geprikt en mijn waardes zijn vergelijkbaar met de jouwe. Morgen een telefonisch consult met de gyn, die gaf aan dat ik gewoon onder controle mocht blijven bij de VK als mijn waardes netjes bleven. Ik ben wel benieuwd of ik dan alsnog moet doorgaan met prikken...
Waarom moet jij het eigenlijk bijhouden? Was de uitslag van jouw GTT ook te hoog?
Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen :+. Nou, ik niet >:)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191843370
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen :+. Nou, ik niet >:)
Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:48:44 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191843390
Net termijnecho gehad. Van 21 september naar 17 september gezet dus nu officieel 12 weken. Mooie dwarsbalk in de brains enzo, alles dik in orde. De kleine lag te tukken met gekruiste beentjes, dus ik moest ff schudden met m'n billen en toen kwam er ineens een leven in de brouwerij. Beetje rekken en strekken, ik heb er met open mond naar gekeken en verdorie niet gefilmd!

O+ ik ben nu al verliefd O+
Resistance is futile.
pi_191843507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
Wat een rare, botte hork. En dat voor een dame! Ik zou gelijk weggeweest zijn 😅
pi_191843627
Succes vandaag OIT!

Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige voor de wekelijkse check, ben benieuwd. Heb 't gevoel dat ze lekker ah indalen is.

Qua babykleding; doe je nou een romper+luier onder een boxpakje of alleen een luier?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191843640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef _aurum_ het volgende:
Succes vandaag OIT!

Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige voor
de wekelijkse check, ben benieuwd. Heb 't gevoel dat ze lekker ah indalen is.

Qua babykleding; doe je nou een romper+luier onder een boxpakje of alleen een luier?
Ik doe er altijd nog een romper onder ook.
pi_191843762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:55 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Wat een rare, botte hork. En dat voor een dame! Ik zou gelijk weggeweest zijn 😅
Weglopen heb ik niet gedaan maar de sfeer was wel tot onder het vriespunt. 😅
pi_191843774
Ik ook hoor, luier, romper, boxpak (of truitje en broekje, ik heb een hekel aan boxpakjes 😬) In t begin (lees kraamweek) lange mouwen rompers, maar heb een hekel aan dat gefrummel met lange mouwen over lange mouwen rompers dus we zullen wel weer snel overgaan op korte mouwen rompers 😅
pi_191843888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef _aurum_ het volgende:
Succes vandaag OIT!

Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige voor de wekelijkse check, ben benieuwd. Heb 't gevoel dat ze lekker ah indalen is.

Qua babykleding; doe je nou een romper+luier onder een boxpakje of alleen een luier?
Bedankt. voor de succeswensen, maar nu vraag ik me af of ik een belangrijke afspraak vergeet, of dat jij usernames door elkaar haalt :D
Ik heb altijd luier + romper + pakje gedaan. De romper zorgt ervoor dat de luier goed blijft zitten en zeker de mini's kunnen het nogal eens snel koud krijgen :)
pi_191843890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
Nah, wat raar zeg! Daar zou ik ook heel snel klaar mee zijn!
pi_191844600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Bedankt. voor de succeswensen, maar nu vraag ik me af of ik een belangrijke afspraak vergeet, of dat jij usernames door elkaar haalt :D
Ik heb altijd luier + romper + pakje gedaan. De romper zorgt ervoor dat de luier goed blijft zitten en zeker de mini's kunnen het nogal eens snel koud krijgen :)
Haha, ligt dus aan mij bedoelde Quattro 😂

Naja, jij ook succes vandaag👍🏽
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191844622
Haha gelukkig!
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:44:04 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191845257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
Gezellig type :+
Resistance is futile.
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:44:40 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191845265
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen :+. Nou, ik niet >:)
Gelukkig maar :) ^O^
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 14:07:00 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191846490
Nog even snel vanaf de boot voordat we vertrekken. Ik zag nog een paar felicitaties, heel lief O+

Wij zijn helemaal klaar voor de cruise en kunnen ieder moment vertrekken vanuit Rotterdam. Tot snel :W
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191846504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:07 schreef MaJo het volgende:
Nog even snel vanaf de boot voordat we vertrekken. Ik zag nog een paar felicitaties, heel lief O+

Wij zijn helemaal klaar voor de cruise en kunnen ieder moment vertrekken vanuit Rotterdam. Tot snel :W
Geniet ervan MaJo en MaJo-man :W
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:31:16 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191846910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:07 schreef MaJo het volgende:
Nog even snel vanaf de boot voordat we vertrekken. Ik zag nog een paar felicitaties, heel lief O+

Wij zijn helemaal klaar voor de cruise en kunnen ieder moment vertrekken vanuit Rotterdam. Tot snel :W
Heel veel plezier!
Resistance is futile.
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:47:17 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_191849187
Boxpakjes O+ Ik vind het zelfs jammer dat ze er op gegeven moment uitgroeien.

Fijn van de goede echo weer, Seven!

Xm, gefeliciteerd met je goede suikerwaarden ;)

Ik mag de 17e voor de termijnecho, en voel me toch wel weer erg in limbo. Durf er nog steeds niet echt in te geloven, dus ik ga toch dit weekend maar mijn amateurdoppler ophalen om te kijken of ik daar al iets mee opgepikt krijg.
disclaimer
pi_191849929
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:47 schreef SQ het volgende:
Boxpakjes O+ Ik vind het zelfs jammer dat ze er op gegeven moment uitgroeien.

Fijn van de goede echo weer, Seven!

Xm, gefeliciteerd met je goede suikerwaarden ;)

Ik mag de 17e voor de termijnecho, en voel me toch wel weer erg in limbo. Durf er nog steeds niet echt in te geloven, dus ik ga toch dit weekend maar mijn amateurdoppler ophalen om te kijken of ik daar al iets mee opgepikt krijg.
Zeg, mis ik weer hoor :o
Van harte! O+ Fijn dat het zo snel weet raak was :*
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 17:40:27 #82
447051 crew  Peejtur
pi_191850048
Komende maandag 1e echo. Vind het wel spannend maar minder dan bij onze eerste.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:05:09 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191850442
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:47 schreef SQ het volgende:
Boxpakjes O+ Ik vind het zelfs jammer dat ze er op gegeven moment uitgroeien.

Fijn van de goede echo weer, Seven!

Xm, gefeliciteerd met je goede suikerwaarden ;)

Ik mag de 17e voor de termijnecho, en voel me toch wel weer erg in limbo. Durf er nog steeds niet echt in te geloven, dus ik ga toch dit weekend maar mijn amateurdoppler ophalen om te kijken of ik daar al iets mee opgepikt krijg.
Thanks. Ik hoop dat het je lukt wat op te pikken :) .
Resistance is futile.
pi_191850485
Zo, het ziekenhuis was weer helemaal tevreden. Onze kleine doet het heel erg goed. En ik heb hele fijne gesprekken gehad met de verloskundige en maatschappelijk werker. Dat lucht ontzettend op. Van angst en onzekerheid naar best zin in de bevalling. Gek hoe snel dat kan gaan! Mijn bekkenpijn wat zo snel veeeel erger is geworden is volledig verklaarbaar want de baby ligt al ingedaald.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:20:50 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191850668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef QuattroF het volgende:
Zo, het ziekenhuis was weer helemaal tevreden. Onze kleine doet het heel erg goed. En ik heb hele fijne gesprekken gehad met de verloskundige en maatschappelijk werker. Dat lucht ontzettend op. Van angst en onzekerheid naar best zin in de bevalling. Gek hoe snel dat kan gaan! Mijn bekkenpijn wat zo snel veeeel erger is geworden is volledig verklaarbaar want de baby ligt al ingedaald.
Superfijn Quattro.
Resistance is futile.
pi_191850861
Wat fijn QF! Is het al duidelijk hoe de momenten na de bevalling gaan verlopen, of is dat geheel afhankelijk van hoe de kleine het doet?
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:37:49 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191850922
Wat fijn Quattro :Y. En je beeb is zich er al klaar voor aan het maken blijkbaar ^O^.

M'n poets is met vakantie, maar toilet schoonmaken, woonkamer afnemen, keuken doen, stofzuigen en dweilen is met 34+ weken geen aanrader meer :'). Auw.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191851928
Haha ja Xcuz, dat moet je nu niet meer allemaal achter elkaar gaan doen 😛 ik doe nu gewoon elke dag iets, maar ik heb dan ook al verlof, jij nog niet denk ik?
Beetje uitkijken met jezelf he, je moet nog even ;-)
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:02:17 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191852814
Jawel, sinds maandag! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:56:10 #90
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191854074
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:40 schreef Peejtur het volgende:
Komende maandag 1e echo. Vind het wel spannend maar minder dan bij onze eerste.
Gefeliciteerd! Hoe oud is de jongste dan?
pi_191854183
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawel, sinds maandag! *O*
Ah lekker! Nou dan kan ik wel aanraden om die klusjes wat meer te spreiden over de week ;-) veel beter voor je gestel!
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 21:34:44 #92
447051 crew  Peejtur
pi_191855170
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:56 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoe oud is de jongste dan?
Is gisteren net 1 geworden *O*
pi_191855475
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Is gisteren net 1 geworden *O*
Nog gefeliciteerd!


Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 22:04:18 #94
447051 crew  Peejtur
pi_191855878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd!


Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
Bij ons precies hetzelfde. Als we bij de 20-weken echo zien dat hij/zij down heeft, doen we niets Behalve inlezen in het zorgen ervoor. Maar bij Edwards en die andere wordt het wel afgebroken ivm levensvatbaarheid van kleine.
pi_191856062
Nog gefeliciteerd Peejtur!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Wat fijn QF! Is het al duidelijk hoe de momenten na de bevalling gaan verlopen, of is dat geheel afhankelijk van hoe de kleine het doet?
Ja het is wel afhankelijk van hoe de kleine het doet, maar zoals het er nu naar uitziet mag de baby gewoon bij mij liggen direct na de bevalling, wordt hij/zij na een tijdje nagekeken door de kinderarts en blijven we in principe bij elkaar. De operatie wordt dan gepland en niet met spoed uitgevoerd.
pi_191856088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd!


Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
Lastig hè, al die meningen. Wij kregen vooral twee verschillende meningen te horen. De 1 was compleet tegen en het andere ‘kamp’ vond het bijna dom als je het niet zou doen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jullie het beste voelt!
pi_191856436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd!


Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
Wij hebben de nipt test ook niet gedaan! Het kindje is sowieso welkom.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191859540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef QuattroF het volgende:
Zo, het ziekenhuis was weer helemaal tevreden. Onze kleine doet het heel erg goed. En ik heb hele fijne gesprekken gehad met de verloskundige en maatschappelijk werker. Dat lucht ontzettend op. Van angst en onzekerheid naar best zin in de bevalling. Gek hoe snel dat kan gaan! Mijn bekkenpijn wat zo snel veeeel erger is geworden is volledig verklaarbaar want de baby ligt al ingedaald.
Fijn dat het goed gegaan is bij het zkh en dat je je gehoord voelt O+

Ging je al naar een fysio of iets voor de bekkenpijn?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog gefeliciteerd!

Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
Heb altijd de indruk dat zodra je zwanger bent, je een soort van publiek bezit bent en dat _iedereen_ het recht geeft om een mening te hebben over je lijf.

Kan zijn dat ik het bijv. niet eens ben met jouw beslissing, maar het blijft jouw lijf...en aan mij de keus om mijn mening te ventileren of niet (zou je denken :P )
________________________________________________________
Ik vind die boxpakjes dus ook supercute en handig want ik hoef niks over dr hoofd te trekken! (vooral nog als ze zo klein is).

Het is gewoon een voorloper van onesie :+

Gister op controle geweest en alles gaat goed! Beeb daalt idd in en lijkt zich redelijk aan de opgegeven termijn te houden, volgens de verloskundige zou ze zich eind volgende week ergens kunnen melden. (als dat niet zo is, dan gaan we voor de 1e keer strippen)

Dat prenataal kolven ging gisteraaf ineens een stuk beter! Zat de eerste dagen voor mijn gevoel zo te klooien, had 't ook met de verloskundige besproken en die zei dat 't normaal was. Steekt me dan toch nog even een hart onder de riem denk ik.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:34:23 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191859710
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd!


Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen :)
Precies hetzelfde hier.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:37:19 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191859723
2 ingedaalde baby's, het wordt weer spannend!
Resistance is futile.
pi_191859732
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 07:37 schreef Seven. het volgende:
2 ingedaalde baby's, het wordt weer spannend!
3, die van mij ligt er ook klaar voor. :D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:41:52 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191859760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 07:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

3, die van mij ligt er ook klaar voor. :D
*O* *O* *O*
Resistance is futile.
pi_191860271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 07:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Fijn dat het goed gegaan is bij het zkh en dat je je gehoord voelt O+

Ging je al naar een fysio of iets voor de bekkenpijn?
[..]

Heb altijd de indruk dat zodra je zwanger bent, je een soort van publiek bezit bent en dat _iedereen_ het recht geeft om een mening te hebben over je lijf.

Kan zijn dat ik het bijv. niet eens ben met jouw beslissing, maar het blijft jouw lijf...en aan mij de keus om mijn mening te ventileren of niet (zou je denken :P )
________________________________________________________
Ik vind die boxpakjes dus ook supercute en handig want ik hoef niks over dr hoofd te trekken! (vooral nog als ze zo klein is).

Het is gewoon een voorloper van onesie :+

Gister op controle geweest en alles gaat goed! Beeb daalt idd in en lijkt zich redelijk aan de opgegeven termijn te houden, volgens de verloskundige zou ze zich eind volgende week ergens kunnen melden. (als dat niet zo is, dan gaan we voor de 1e keer strippen)

Dat prenataal kolven ging gisteraaf ineens een stuk beter! Zat de eerste dagen voor mijn gevoel zo te klooien, had 't ook met de verloskundige besproken en die zei dat 't normaal was. Steekt me dan toch nog even een hart onder de riem denk ik.
Ja ik loop al bij de fysio sinds de twaalfde week van mijn zwangerschap. Helpt wel iets, maar niet voldoende helaas. Nog even volhouden.

En wat je zegt over publiekelijk bezit: ik ben het compleet met je eens.

Wat fijn dat het prenataal kolven zo goed gaat en dat alles goed gaat met beeb. Spannend joh, volgende week! 😍
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:52:37 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_191864961
Gebeurt het vaker dat je je echo gewoon zelf moet lappen zonder dat daarvoor gewaarschuwd is?

Ik ben in januari op nacontrole geweest voor die miskraam omdat de verloskundige daar nogal op aandrong. Daarvoor hebben ze een echo gedeclareerd bij CZ.

Nou zie ik ineens in mijn zorgoverzicht dat ik de echo van vorige week zelf moet betalen? Omdat ik al een echo vergoed heb gehad dit jaar? Dat is toch absurd?
disclaimer
pi_191865019
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:52 schreef SQ het volgende:
Gebeurt het vaker dat je je echo gewoon zelf moet lappen zonder dat daarvoor gewaarschuwd is?

Ik ben in januari op nacontrole geweest voor die miskraam omdat de verloskundige daar nogal op aandrong. Daarvoor hebben ze een echo gedeclareerd bij CZ.

Nou zie ik ineens in mijn zorgoverzicht dat ik de echo van vorige week zelf moet betalen? Omdat ik al een echo vergoed heb gehad dit jaar? Dat is toch absurd?
is dat geen fout?

Kan me voorstellen dat je een X aantal echo's hebt per zwangerschapstraject, maar per jaar lijkt me een beetje vreemd.

En het zijn geen pretecho's die je doet
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191865146
Lijkt me heel vreemd hoor SQ. Zou even om tekst en uitleg vragen bij de verzekering.
Uitleggen en wellicht bewijs aandragen dat het om een echo na miskraam ging?
Waarschijnlijk weten ze dat niet en kunnen ze het niet zien aan de info van de eerste declaratie, en dus denkt er iemand: dubbele echo dus zelf betalen?
pi_191865195
Ik ben echt mega benauwd vandaag. Zit/hang een beetje op de bank en heb al amper adem. Ik had willen gaan zwemmen maar dat heb ik maar voorbij laten gaan, zou wel willen stofzuigen maar ik heb gewoon de adem niet om met mijn bolle lijf van de bank te komen! Pff
pi_191865646
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:52 schreef SQ het volgende:
Gebeurt het vaker dat je je echo gewoon zelf moet lappen zonder dat daarvoor gewaarschuwd is?

Ik ben in januari op nacontrole geweest voor die miskraam omdat de verloskundige daar nogal op aandrong. Daarvoor hebben ze een echo gedeclareerd bij CZ.

Nou zie ik ineens in mijn zorgoverzicht dat ik de echo van vorige week zelf moet betalen? Omdat ik al een echo vergoed heb gehad dit jaar? Dat is toch absurd?
Ik denk hardop hoor, maar kan het zijn dat ze hem van je eigen risico afhalen?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 14:46:33 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_191865790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk hardop hoor, maar kan het zijn dat ze hem van je eigen risico afhalen?
Nope, eigen risico nog onaangetast...
disclaimer
pi_191865868
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Nope, eigen risico nog onaangetast...
Dan is het raar en denk ik dat ze hem inderdaad als “dubbele” echo hebben aangemerkt.
Misschien onder een verkeerde code gedeclareerd door de vk. Zou er even over bellen.

Ik had zo’n grapje met de kraamzorg; kreeg een factuur van bijna 2000 euro. Snapte ik ook niks van. Bleken ze hem dubbel ingeboekt te hebben bij ze kraamorganisatie, waardoor ik over het max aantal uren heen ging volgens de CZ.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:36:24 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191866449
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:52 schreef SQ het volgende:
Gebeurt het vaker dat je je echo gewoon zelf moet lappen zonder dat daarvoor gewaarschuwd is?

Ik ben in januari op nacontrole geweest voor die miskraam omdat de verloskundige daar nogal op aandrong. Daarvoor hebben ze een echo gedeclareerd bij CZ.

Nou zie ik ineens in mijn zorgoverzicht dat ik de echo van vorige week zelf moet betalen? Omdat ik al een echo vergoed heb gehad dit jaar? Dat is toch absurd?
Het gaat toch om twee verschillende zwangerschappen? Hebben ze dat niet vermeld/ door gehad. Ik zou het zeker even navragen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:55:28 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191866703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik ben echt mega benauwd vandaag. Zit/hang een beetje op de bank en heb al amper adem. Ik had willen gaan zwemmen maar dat heb ik maar voorbij laten gaan, zou wel willen stofzuigen maar ik heb gewoon de adem niet om met mijn bolle lijf van de bank te komen! Pff
Dus lekker chillen vandaag ;) . Hopelijk morgen een betere dag.
Resistance is futile.
pi_191867812
Loop enorm achter maar voordat ik vergeet: majo en sq van harte gefeliciteerd!!!
pi_191867852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Hilmo het volgende:
Loop enorm achter maar voordat ik vergeet: majo en sq van harte gefeliciteerd!!!
Hoe gaat het met jou en de baby?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:05:01 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191868395
Wie heeft ervaring met 4D echo's? Ik zit net op de site van Jan Koning te kijken, ik ben echt verbluft!



Ik wil het O+
Resistance is futile.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:05:40 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191868405
Die tweeling, wtf! Ik had echt geen idee dat ze hun eigen slaapkamer hadden :')
Resistance is futile.
pi_191868443
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:52 schreef SQ het volgende:
Gebeurt het vaker dat je je echo gewoon zelf moet lappen zonder dat daarvoor gewaarschuwd is?

Ik ben in januari op nacontrole geweest voor die miskraam omdat de verloskundige daar nogal op aandrong. Daarvoor hebben ze een echo gedeclareerd bij CZ.

Nou zie ik ineens in mijn zorgoverzicht dat ik de echo van vorige week zelf moet betalen? Omdat ik al een echo vergoed heb gehad dit jaar? Dat is toch absurd?
Ik heb het nagevraagd andere zorgverzekeraar dat wel. Het ligt een beetje ingewikkeld maar ze mogen dat dus wel doen. Ze gaan er wel wat cru vanuit dat je niet binnen x maanden weer dezelfde echo kunt hebben. Maar als je aantoont dat het 2 zwangerschappen zijn dan moeten ze het wel vergoeden als het klopt.
pi_191868665
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:05 schreef Seven. het volgende:
Wie heeft ervaring met 4D echo's? Ik zit net op de site van Jan Koning te kijken, ik ben echt verbluft!

[ afbeelding ]

Ik wil het O+
Ik ben voor mijn 3D/4D-echo ook bij Jan Koning geweest! Echt een hele kundige en lieve man. Een beetje een gek kamertje maar verder helemaal prima. Ook prijstechnisch vond ik het prima. Het ligt er wel aan wanneer in je zwangerschap je het plant, en hoe je kindje ligt. Ik was 28 weken zwanger met een baby die met zijn gezichtje tegen de baarmoederwand lag. Dat gaf wel iets minder mooie beelden dan wat je hier post. Maar al met al echt een leuke ervaring!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:14:36 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191869375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ik ben voor mijn 3D/4D-echo ook bij Jan Koning geweest! Echt een hele kundige en lieve man. Een beetje een gek kamertje maar verder helemaal prima. Ook prijstechnisch vond ik het prima. Het ligt er wel aan wanneer in je zwangerschap je het plant, en hoe je kindje ligt. Ik was 28 weken zwanger met een baby die met zijn gezichtje tegen de baarmoederwand lag. Dat gaf wel iets minder mooie beelden dan wat je hier post. Maar al met al echt een leuke ervaring!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, superbijzonder O+
Ik heb geboekt voor week 26 (eind juni).
Resistance is futile.
pi_191869725
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, superbijzonder O+
Ik heb geboekt voor week 26 (eind juni).
Leuk zeg! Naar je kindje kijken is altijd leuk.
pi_191869744
Spannend om de ontwikkelingen allemaal hier zo mee te maken van iedereen!

Hier nu 18 weken. Medicijnen tegen spugen heb ik van 2 per dag naar 1 afgebouwd en gaat prima. Nu zijn we vergeten nieuwe medicijnen op te halen en zal ik die ene ook moeten stoppen omdat ik niet meer heb voor dit weekend.. spannend want vorige week pakte dat nog niet zo goed uit. Bij grote opwinding/spanning kan de misselijkheid me nog overvallen en moet ik (bijna) spugen. Ik ben verder over de dag gezien niet misselijk meer maar eten en drinken smaakt ook nog niet (maar eet en drink wel). De buik begint nu te komen en ik voel een dikke week de baby flink O+ Ik heb een keer auto gereden, en fietsen heb ik vaker gedaan. Begin weer wat te leven. Met bedrijfsarts besproken dat ik volgende week met 1-2 uur per dag ga proberen te werken. Leidinggevende is super lief. Ik heb medische spuugzakken van apotheek :X om mee te nemen. Spannend maar ook voor erg leuk, mijn werk betekent veel voor me. 3 maandjes werken en dan weer verlof...

Baby gaat prima. Baarmoeder zat op juiste hoogte, meer dan genoeg vruchtwater, handjes en voetjes op een echo gezien, hart klopt duidelijk en snel, bloeddruk eerder wat laag. Over twee weken de 20 weken echo.
pi_191870585
Wat fijn dat alles goed gaat met de baby en met jou ook steeds iets beter Hilmo! Hopelijk gaat het dit weekend gewoon goed zonder medicatie. Anders wellicht de ziekenhuisapotheek als het echt niet goed gaat?
pi_191874983
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:05 schreef Seven. het volgende:
Die tweeling, wtf! Ik had echt geen idee dat ze hun eigen slaapkamer hadden :')
nou idd, wat tof :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 7 maart 2020 @ 02:04:20 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191875633
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:38 schreef Hilmo het volgende:
Spannend om de ontwikkelingen allemaal hier zo mee te maken van iedereen!

Hier nu 18 weken. Medicijnen tegen spugen heb ik van 2 per dag naar 1 afgebouwd en gaat prima. Nu zijn we vergeten nieuwe medicijnen op te halen en zal ik die ene ook moeten stoppen omdat ik niet meer heb voor dit weekend.. spannend want vorige week pakte dat nog niet zo goed uit. Bij grote opwinding/spanning kan de misselijkheid me nog overvallen en moet ik (bijna) spugen. Ik ben verder over de dag gezien niet misselijk meer maar eten en drinken smaakt ook nog niet (maar eet en drink wel). De buik begint nu te komen en ik voel een dikke week de baby flink O+ Ik heb een keer auto gereden, en fietsen heb ik vaker gedaan. Begin weer wat te leven. Met bedrijfsarts besproken dat ik volgende week met 1-2 uur per dag ga proberen te werken. Leidinggevende is super lief. Ik heb medische spuugzakken van apotheek :X om mee te nemen. Spannend maar ook voor erg leuk, mijn werk betekent veel voor me. 3 maandjes werken en dan weer verlof...

Baby gaat prima. Baarmoeder zat op juiste hoogte, meer dan genoeg vruchtwater, handjes en voetjes op een echo gezien, hart klopt duidelijk en snel, bloeddruk eerder wat laag. Over twee weken de 20 weken echo.
Fijn Hilmo, hopelijk zet de stijgende lijn zo door :)
Resistance is futile.
pi_191876631
Gek van de echo, @SQ ,klinkt als een foutje lijkt mij. Hoe gaat het verder met je? Je schreef laatst dat je je iets minder zeker voelde?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 07:33:34 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_191876734
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:12 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gek van de echo, @:SQ ,klinkt als een foutje lijkt mij. Hoe gaat het verder met je? Je schreef laatst dat je je iets minder zeker voelde?
Ja, die nekkende eerste trimester onzekerheid he :') steeds denken dat je je alles hebt ingebeeld enzo.
Maar ik heb de doppler weer terug. Gisteren een half uur liggen zoeken zonder resultaat, daarnet had ik 'm in twee minuten te pakken. Dus ik kan er weer een paar dagen tegenaan ^O^ :')

Hilmo, fijn dat het weer een stukje beter met je gaat :*
disclaimer
  zaterdag 7 maart 2020 @ 08:28:53 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191877036
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, die nekkende eerste trimester onzekerheid he :') steeds denken dat je je alles hebt ingebeeld enzo.
Maar ik heb de doppler weer terug. Gisteren een half uur liggen zoeken zonder resultaat, daarnet had ik 'm in twee minuten te pakken. Dus ik kan er weer een paar dagen tegenaan ^O^ :')

Hilmo, fijn dat het weer een stukje beter met je gaat :*
Yes, superfijn SQ ^O^
Resistance is futile.
pi_191878930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, die nekkende eerste trimester onzekerheid he :') steeds denken dat je je alles hebt ingebeeld enzo.
Maar ik heb de doppler weer terug. Gisteren een half uur liggen zoeken zonder resultaat, daarnet had ik 'm in twee minuten te pakken. Dus ik kan er weer een paar dagen tegenaan ^O^ :')

Hilmo, fijn dat het weer een stukje beter met je gaat :*
Wat fijn! Fijn ook dat dat je een stuk vertrouwen geeft. Die eerste weken/maanden zijn gewoon heel spannend.
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 12:16:20 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191879513
:W vanaf Faeröer! Zwanger op cruise is nog een aardige onderneming :') De eerste avond mijn hele maaginhoud eruit gegooid vanwege onrustige zee en ook vannacht weer flink misselijk. Overdag is het tot nu toe goed te doen ^O^ We gaan zo van boord, even de frisse lucht in en het eiland verkennen. Ben benieuwd!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 7 maart 2020 @ 15:11:44 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191882010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:16 schreef MaJo het volgende:
:W vanaf Faeröer! Zwanger op cruise is nog een aardige onderneming :') De eerste avond mijn hele maaginhoud eruit gegooid vanwege onrustige zee en ook vannacht weer flink misselijk. Overdag is het tot nu toe goed te doen ^O^ We gaan zo van boord, even de frisse lucht in en het eiland verkennen. Ben benieuwd!
Oh, hopelijk gauw minder beroerd. Geniet van de Faeröer eilanden!
Resistance is futile.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:00:06 #131
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191882738
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:05 schreef Seven. het volgende:
Die tweeling, wtf! Ik had echt geen idee dat ze hun eigen slaapkamer hadden :')
Dat is ook niet altijd, alleen als ze ook echt twee aparte zakken/tussenschot hebben denk ik.

Ziet er wel bizar uit op de foto ja! ;) :D
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:40:10 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191884138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:00 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dat is ook niet altijd, alleen als ze ook echt twee aparte zakken/tussenschot hebben denk ik.

Ziet er wel bizar uit op de foto ja! ;) :D
Ook 1 eiig heeft nog wel vaak een tussenschot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191885170
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, die nekkende eerste trimester onzekerheid he :') steeds denken dat je je alles hebt ingebeeld enzo.
Maar ik heb de doppler weer terug. Gisteren een half uur liggen zoeken zonder resultaat, daarnet had ik 'm in twee minuten te pakken. Dus ik kan er weer een paar dagen tegenaan ^O^ :')

Hilmo, fijn dat het weer een stukje beter met je gaat :*
Oh das fijn! Maar die eerste weken blijven inderdaad verschrikkelijk. Trouwens, een half uur zoeken met de doppler lijkt me ook zenuwslopend :D
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:58:56 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_191885507
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:40 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Oh das fijn! Maar die eerste weken blijven inderdaad verschrikkelijk. Trouwens, een half uur zoeken met de doppler lijkt me ook zenuwslopend :D
Mja maar een embryo van 9,5 week is iets van 2 centimeter, dus de kans dat je m (snel) vindt is echt minimaal :P
Ik denk dat ie gisteravond precies achter een bloedvat van mij zat, dan overstemt dat ook weer.

Majo, geniet van je vakantie en sterkte met de misselijkheid ;)
disclaimer
pi_191885666
Sq zo leuk ook weer een oktober kindje, grappig. Maar wel killing die eerste weken. Ik vond er sowieso niks aan haha.

Majo, uitdaging op de boot. Fijn dat je ondanks dat toch dingen kan doen. Hopelijk zet dat zo door.

Vandaag ging perfect zonder medicijn. Ben naar eerste nieuwe zwemles van R geweest, gefietst, in de tuin wat gedaan met elkaar O+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:53:51 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_191904401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:08 schreef Hilmo het volgende:
Sq zo leuk ook weer een oktober kindje, grappig. Maar wel killing die eerste weken. Ik vond er sowieso niks aan haha.

Majo, uitdaging op de boot. Fijn dat je ondanks dat toch dingen kan doen. Hopelijk zet dat zo door.

Vandaag ging perfect zonder medicijn. Ben naar eerste nieuwe zwemles van R geweest, gefietst, in de tuin wat gedaan met elkaar O+
Fijn hoor, hopelijk blijft het zo!

Hier vierden we vandaag de verjaardag van onze jongste zoon. Ik wilde de kans eigenlijk wel aangrijpen om de zwangerschap aan te kondigen, want immers bijna de hele familie over de vloer. Maar kreeg geen momentum gevonden tussen het regisseren en bedienen door.

Gelukkig toeterde de kleuter ineens heel hard de welbekende "MAMA HEB EEN BABY IN DE BUIK!!" door de kamer :')

Helaas hoorden de meesten het niet, dus toen werd het alsnog awkward want ze wilde het niet nog een keer zeggen. Anyway, de familie weet het nu dus. :')
disclaimer
  zondag 8 maart 2020 @ 19:21:43 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191907457
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Fijn hoor, hopelijk blijft het zo!

Hier vierden we vandaag de verjaardag van onze jongste zoon. Ik wilde de kans eigenlijk wel aangrijpen om de zwangerschap aan te kondigen, want immers bijna de hele familie over de vloer. Maar kreeg geen momentum gevonden tussen het regisseren en bedienen door.

Gelukkig toeterde de kleuter ineens heel hard de welbekende "MAMA HEB EEN BABY IN DE BUIK!!" door de kamer :')

Helaas hoorden de meesten het niet, dus toen werd het alsnog awkward want ze wilde het niet nog een keer zeggen. Anyway, de familie weet het nu dus. :')
Hahahaha, je had haar gewoon moeten papegaaien: 'ze zei dus MAMA HEB EEN BABY IN DE BUIK'

:+

Fijn dat ze het weten, leuke reacties?
Resistance is futile.
  zondag 8 maart 2020 @ 19:31:37 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_191907645
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hahahaha, je had haar gewoon moeten papegaaien: 'ze zei dus MAMA HEB EEN BABY IN DE BUIK'

:+

Fijn dat ze het weten, leuke reacties?
Ja, deels. Maar zo'n derde is toch wel anders dan een eerste hoor, in dat opzicht ;) ik heb zelf ook minder behoefte om dat groots te doen nu.

Mijn vader snapte het niet omdat ik met oudjaar nog een miskraam had en begin vervolgens de miskraam weer te bagatelliseren en mijn schoonmoeder vond al dat ik zo dik was geworden de laatste tijd, dat idee zeg maar.
Gelukkig kunnen andere mensen in de familie dit wat beter _O-
disclaimer
  zondag 8 maart 2020 @ 20:35:12 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191909086
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, deels. Maar zo'n derde is toch wel anders dan een eerste hoor, in dat opzicht ;) ik heb zelf ook minder behoefte om dat groots te doen nu.

Mijn vader snapte het niet omdat ik met oudjaar nog een miskraam had en begin vervolgens de miskraam weer te bagatelliseren en mijn schoonmoeder vond al dat ik zo dik was geworden de laatste tijd, dat idee zeg maar.
Gelukkig kunnen andere mensen in de familie dit wat beter _O-
Ohhh, wat een horken. Maar goed dat jij wel kunt lachen om zo'n schoonmoeder.

Om je vader zou ik persoonlijk iets minder blij zijn. Natuurlijk ben je blij dat je weer zwanger bent maar dat maakt het gevoel dat je toen had niet ineens minder.
Resistance is futile.
  zondag 8 maart 2020 @ 20:37:23 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_191909145
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ohhh, wat een horken. Maar goed dat jij wel kunt lachen om zo'n schoonmoeder.

Om je vader zou ik persoonlijk iets minder blij zijn. Natuurlijk ben je blij dat je weer zwanger bent maar dat maakt het gevoel dat je toen had niet ineens minder.
Ik kan het wel hebben hoor, ik snoer m ook gewoon de mond als ie weer begint. Gelukkig kennen we elkaar al bijna 40 jaar.
Als mijn moeder nog had geleefd had ie wel stevig op zijn zak gekregen hoor :P
disclaimer
pi_191909614
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, deels. Maar zo'n derde is toch wel anders dan een eerste hoor, in dat opzicht ;) ik heb zelf ook minder behoefte om dat groots te doen nu.

Mijn vader snapte het niet omdat ik met oudjaar nog een miskraam had en begin vervolgens de miskraam weer te bagatelliseren en mijn schoonmoeder vond al dat ik zo dik was geworden de laatste tijd, dat idee zeg maar.
Gelukkig kunnen andere mensen in de familie dit wat beter _O-
Haha, geniaal, die kleuter van jou. En dan inderdaad geen tweede keer meer willen herhalen. Heeeel herkenbaar.

Van je familie moet je het altijd hebben. Ik was vandaag op verjaardag bij mijn opa. Kom ik binnenwaggelen, zegt oma “och meid! Ik zag je net aankomen maar jemig! (En vervolgens tegen mijn opa): ZO dik was ik toch niet!?!?’
Opa, al ogen rollend: “Nee hoor schat” (en fluisterend tegen mij ‘ze was nog veeeeel dikker!)

En verder de bekende “weet je zeker dat het er maar 1 is?!? Grapjes. X100. }:|
  zondag 8 maart 2020 @ 20:56:10 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_191909677
Jouw opa O+
disclaimer
pi_191909933
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:56 schreef SQ het volgende:
Jouw opa O+
Jaaa, mijn opaatje O+ Hij werd 83 vandaag!

6 jaar geleden zei hij op zijn verjaardag dat hij oud genoeg wilde worden om nog met zijn eerste achterkleinkind te kunnen sleeën. Het jaar erna gaf ik hem een klein houten sleetje met een kaart eraanvast, waarin de eerste echofoto geplakt zat O+ . En nu, 5 jaar later, is hij nog net zo trots en blij met achterkleinkind nr 3 wat eraan komt O+. Ik blijf het zo’n rijkdom vinden dat ze er nog zijn, dat ze mijn kids nog heel bewust meemaken en dat mijn kids (zeker mijn oudste) zich ook hun overgrootouders nog kunnen herinneren later O+
  zondag 8 maart 2020 @ 21:05:28 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_191909976
Ja, wat leuk en bijzonder O+

Mijn kind vindt mijn oma (van bijna 92) maar vies, eng en oud :')
disclaimer
pi_191910196
Haha die opmerking van opa, Sillie. Humor!
pi_191921488
Blug. Ik heb tegenwoordig elke avond buikkrampen, keiharde buiken af en aan. Ken dit helemaal niet van de eerste, toen was het 1x vals alarm en de tweede keer voor het echie.
Ik slaap er niet meer van. Gisteren dacht ik echt dat het serieus was, maar weer niet doorgezet.
Wat ik begreep van de verloskundige is dat we donderdag (40w1d) gaan bespreken als baby er met 41 weken nog niet is wat we dan gaan doen. Ik zie het echt niet zitten om over de 41 weken te gaan.. ik heb nog even maar wat als baby inderdaad niet van zich laat horen voor die tijd.. kun je ook vragen om eerder ingeleid te worden oid (en ja ik weet dat dat ook geen pretje zal zijn)? Ik word nu alleen maar vermoeider in plaats van uitgeruster voor de bevalling/baby.. zucht!
  maandag 9 maart 2020 @ 13:58:00 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_191921544
Vragen kan altijd, maar zonder medische noodzaak doen ze het niet snel ivm hogere kans op complicaties. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze alvast een beetje willen strippen hier en daar ;)
disclaimer
pi_191921629
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef SQ het volgende:
Vragen kan altijd, maar zonder medische noodzaak doen ze het niet snel ivm hogere kans op complicaties. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze alvast een beetje willen strippen hier en daar ;)
Dat is ook zo natuurlijk. Ik kan niet zo goed vinden of dat strippen nou echt zo zinvol is. Sowieso kan het pas als er al wat ontsluiting is natuurlijk.. dat moet bijna wel met al dit voorwerk. Zal het donderdag nog maar eens aankaarten.
pi_191923949
Kans op complicatie is juist bij meer dan 41 weken bevallen. Half jaar geleden Nieuwsuur erover gezien, over dit onderzoek: https://nos.nl/l/2311435 super schokkend en herkenbaar. Ik kreeg R met 42 weken, bijna dood. Mijn moeder kreeg mij met 42 weken,bijna ook overleden. Vind het schokkend hoe nonchalant verloskundigen hierover doen over het gevaar van laat bevallen en het verschil met gynaecoloog. Ik heb in elk geval gezegd: ik beval uiterlijk met 41 weken maar liever 40 dan nog. Die aflevering, als die nog te zien is, vind ik een absolute aanrader!

Weer twee ochtenden gespuugd trouwens... Voel me dan meteen shit
Maar medicijnen laat ik nog staan. Morgen eerste werkdag, super spannend.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:23:20 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_191924014
Oh jeetje, dat wist ik niet :o
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 17:47:33 #151
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191925200
Klopt, tegen mij is in het ziekenhuis al gezegd dat ze niet meer door laten lopen tot 42 weken, precies om die reden.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191925432
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:55 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Blug. Ik heb tegenwoordig elke avond buikkrampen, keiharde buiken af en aan. Ken dit helemaal niet van de eerste, toen was het 1x vals alarm en de tweede keer voor het echie.
Ik slaap er niet meer van. Gisteren dacht ik echt dat het serieus was, maar weer niet doorgezet.
Wat ik begreep van de verloskundige is dat we donderdag (40w1d) gaan bespreken als baby er met 41 weken nog niet is wat we dan gaan doen. Ik zie het echt niet zitten om over de 41 weken te gaan.. ik heb nog even maar wat als baby inderdaad niet van zich laat horen voor die tijd.. kun je ook vragen om eerder ingeleid te worden oid (en ja ik weet dat dat ook geen pretje zal zijn)? Ik word nu alleen maar vermoeider in plaats van uitgeruster voor de bevalling/baby.. zucht!
Hier idem, ik heb overigens vandaag de hele dag al af en aan krampen en ‘t is al weken elke avond en nacht raak. Volgens de VK zie je dat vaker bij latere zwangerschappen. Blij word ik er ook niet van maarja.
pi_191925598
Ik had ook geen idee trouwens van die 42 weken. Geen VK die mij dat ooit had gezegd. Klinkt logisch, de moederkoek is dan gewoon op. Ik ben uit angst voor bevalling langer doorgelopen maar achteraf is baby toen ontzettend groot geworden en daardoor allemaal complicaties. VK zou nu nog steeds niet moeilijk doen over 42 weken. Die beide groepen (gyn en VK) zijn het niet met elkaar eens over de gezondheid van baby's heen. Ik raak er na die schokkende docu echt over opgewonden en bijt meteen van me af als VK het heeft over wat ik wil. Ik ben er gewoon nog boos op eigenlijk, dat ze me zo lang hebben laten doorlopen en baby maar groeien en groeien.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:59:17 #154
208890 June.
Seriously?
pi_191926363
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef SQ het volgende:
Vragen kan altijd, maar zonder medische noodzaak doen ze het niet snel ivm hogere kans op complicaties. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze alvast een beetje willen strippen hier en daar ;)
Vanaf 41 weken mag je kiezen, geen enkele gynaecoloog zal dan nee zeggen tegen een inleiding. Er is ook bewezen geen hogere kans op complicaties.

Ik denk altijd maar: vanaf 40 weken kun je alleen nog maar verliezen..
Shine bright like a diamond.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:08:18 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_191926555
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:59 schreef June. het volgende:

[..]

Vanaf 41 weken mag je kiezen, geen enkele gynaecoloog zal dan nee zeggen tegen een inleiding. Er is ook bewezen geen hogere kans op complicaties.

Ik denk altijd maar: vanaf 40 weken kun je alleen nog maar verliezen..
Nou, met die laatste stelling ben ik het toch niet eens. Ik denk nog steeds oprecht dat een spontane bevalling bij 41 weken beter is dan een geforceerde met 40 weken, mits er geen medische noodzaak is natuurlijk.
Maar ja, te lang doorlopen is ook niet oké. Heb zelf maar tot 41+2 gelopen en die laatste dagen vond ik het ook écht niet meer leuk. Vind het ook bewonderenswaardig dat er vrouwen zijn die nog een week langer doorlopen.
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 19:27:52 #156
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_191927237
Wat kanttekeningen bij het onderzoek: het onderzoek is in Zweden gedaan. In Zweden kennen ze geen eerstelijnszorg zoals in Nederland. Daarnaast kennen we in Nederland de serotiniteitscontroles; een extra controle in het ziekenhuis met ctg en echo. In Stockholm wordt dit ook gedaan, in andere delen van Zweden niet. Geen van de sterfgevallen kwam uit de Stockholm regio.
Het originele onderzoek : https://gupea.ub.gu.se/bi(...)pea_2077_60289_9.pdf
In Nederland is recent een onderzoek gepubliceerd, de INDEX-studie. Daaruit bleek dat de uitkomsten juist weinig scheelden, de ingeleide groep iets ten gunste van de afwachtende groep:
https://www.medischcontac(...)nd-dan-afwachten.htm
https://www.zonmw.nl/nl/o(...)omen-with-impending/
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2020 @ 19:37:17 #157
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_191927557
Oh ja en @Hilmo , ik weet niet of ze bij jou groeiecho’s hebben voorgesteld en of je dat zelf ook wilt, maar de kans is eerder dat je een inleiding met 38 weken krijgt aangeboden dan met 42. Gelet op het geboortegewicht van je eerste en de schouderdystocie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2020 @ 19:54:17 #158
208890 June.
Seriously?
pi_191928085
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, met die laatste stelling ben ik het toch niet eens. Ik denk nog steeds oprecht dat een spontane bevalling bij 41 weken beter is dan een geforceerde met 40 weken, mits er geen medische noodzaak is natuurlijk.
Nee dat zeg ik ook niet. Ik bedoelde meer dat je als zwangere gewoon scherp moet zijn cq contact moet zoeken als er iets veranderd in de situatie als je een voldragen baby hebt. Vooral niet afwachten onder mom van het zal wel

Die studies die hierboven zijn genoemd gaan ook tussen de 41 en 42 weken. Daar is wel duidelijk dat er geen verschil is in complicaties (afwachten vs inleiden).

Dat was in elk geval bij mij de keus om toch te worden ingeleid. Uiteindelijk pas bij 41+6 bevallen :')
Shine bright like a diamond.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:59:01 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_191928209
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef June. het volgende:

[..]

Die studies die hierboven zijn genoemd gaan ook tussen de 41 en 42 weken. Daar is wel duidelijk dat er geen verschil is in complicaties (afwachten vs inleiden).
Nee, dat klopt niet. De Zweedse studie laat een duidelijk verschil zien. Maar de zorg in Nederland is dus anders dan daar. De andere studie die ik aanhaalde, de INDEX-studie, laat een klein verschil zien ten gunste van de ingeleide groep.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2020 @ 20:04:00 #160
208890 June.
Seriously?
pi_191928318
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. De Zweedse studie laat een duidelijk verschil zien. Maar de zorg in Nederland is dus anders dan daar. De andere studie die ik aanhaalde, de INDEX-studie, laat een klein verschil zien ten gunste van de ingeleide groep.
Ehm dat bedoelde ik ook ja. Slaapgebrek ;( En dan is de indexstudie ook nog redelijk voorzichtig opgeschreven qua resultaten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 20:15:54 #161
447051 crew  Peejtur
pi_191928605
Goede knipper gezien. Zitten nu op ongeveer 9 weken. Voorlopig mogen wij erbij op ongeveer 13 oktober.
  maandag 9 maart 2020 @ 20:19:11 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_191928686
Fijn, Peejtur! Je staat er bij :)
disclaimer
pi_191928881
Gek idee dat er alweer 5 'na ons' staan. :9 Voor m'n gevoel is m'n vriendin net zwanger. :+
pi_191931992
Volgens mij zit het in het weer ofzo, werd vanochtend ook al geappt door collega of ik er klaar voor was want volle maan vandaag.

Heb sinds vandaag ook een zeurderige pijn in mijn bekken, vooral als ik op sta :X En ben ook nog ergens onderweg verkouden geworden, dus nies en snotter me een slag in de rondte.
(Paracetamol was uitverkocht bij lokale drogisterij want Corona, echt wth). Zo maar naar bed en morgen kan het alleen maar beter worden.

Qua inleiden etc, ik moet donderdag op controle en dan gaat ze kijken of ze kan strippen. Ik wil niet over de 41 weken heen. Liefst hoop ik dat ze zelf voor die tijd komt natuurlijk :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191938178
Ik begin het wel spannend te vinden of we nog wel in het ziekenhuis terecht kunnen voor de bevalling, ben niet medisch. Ben nu 38+1 dus heb mogelijk nog even. Ik lees vooral hoe het in Italië enzo gaat, daar is echt geen ruimte meer voor veel zorg. Kan me voorstellen dat dan een bevalling die in principe thuis kan, ook thuis moet. Ben heel benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelt.

Mijn man moet thuis werken (iedereen van het bedrijf, niet hij specifiek) en dat vind ik wel prettig eigenlijk. Wat als hij het nu oploopt en niet bij de bevalling mag zijn :{

Ben geen paniekerig persoon overigens hoor, en wil ook niemand bang maken (sorry als ik dat wel doe). Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen zoals veel mensen denken.
pi_191938469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef MilliesFling het volgende:
Ik begin het wel spannend te vinden of we nog wel in het ziekenhuis terecht kunnen voor de bevalling, ben niet medisch. Ben nu 38+1 dus heb mogelijk nog even. Ik lees vooral hoe het in Italië enzo gaat, daar is echt geen ruimte meer voor veel zorg. Kan me voorstellen dat dan een bevalling die in principe thuis kan, ook thuis moet. Ben heel benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelt.

Mijn man moet thuis werken (iedereen van het bedrijf, niet hij specifiek) en dat vind ik wel prettig eigenlijk. Wat als hij het nu oploopt en niet bij de bevalling mag zijn :{

Ben geen paniekerig persoon overigens hoor, en wil ook niemand bang maken (sorry als ik dat wel doe). Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen zoals veel mensen denken.
Ik snap het helemaal hoor! Ik ben ook niet bang voor het virus zelf maar wel voor de consequenties. Zou je thuis bevallen heel erg vinden mocht dat nodig zijn?

Zelf ben ik ook een beetje bang inmiddels. Ik ben aanstaande donderdag 36 weken en ik moet in het ziekenhuis bevallen en samen met de baby ongeveer 1 week blijven ivm zijn/haar operatie. Ons ziekenhuis heeft nu de regel ingesteld maximaal 1 persoon bezoek per dag. Dat zou betekenen dat enkel man kan komen, en verder niemand gedurende een week. Dat zou ik wel echt heel erg jammer vinden van onze ‘kraamweek’. :(
pi_191938543
Ik ben inderdaad niet bang om de griep te krijgen, maar wel voor de gevolgen voor de kraamzorg, verloskundige en dergelijke.. Wat dat betreft hoop ik wel echt dat het in Nederland nog een beetje gaat meevallen. :{
  dinsdag 10 maart 2020 @ 12:49:28 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191938800
Hier hetzelfde, verwacht mijn bevalling over 4 a 5 weken en ik ben wel medisch. Hoop vooral dat ik gewoon hier in m'n eigen zkh kan bevallen.. Stel me maar wel in op personeel met mondkapjes, brillen, etc. Of er plek is in het ziekenhuis en genoeg personeel etc, dat vind ik op dit moment het spannendste aan het hele coronagedoe.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191939585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal hoor! Ik ben ook niet bang voor het virus zelf maar wel voor de consequenties. Zou je thuis bevallen heel erg vinden mocht dat nodig zijn?
Nou ja, wat moet dat moet, en het zal vast ook prima zijn. Ik heb alleen altijd gedacht "doe mij maar lekker ziekenhuis, als er dan zorg nodig is ben ik er alvast". En dat denk ik nog steeds ;) maar goed, we zien wel hoe het loopt.

En wat jullie hierboven allemaal zeggen dus. Ben niet per se bang voor het virus zelf, maar wel voor de gevolgen. Ook die één bezoeker per dag had ik gezien inderdaad, heel jammer als je al weet dat je nog even moet blijven!
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 15:40:41 #170
447051 crew  Peejtur
pi_191941608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben inderdaad niet bang om de griep te krijgen, maar wel voor de gevolgen voor de kraamzorg, verloskundige en dergelijke.. Wat dat betreft hoop ik wel echt dat het in Nederland nog een beetje gaat meevallen. :{
Maar we mochten vlk geen hand geven gisteren. Richtlijnen enzo.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:48:20 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_191941742
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Maar we mochten vlk geen hand geven gisteren. Richtlijnen enzo.
Maar de verloskundige mocht wel zonder mondkapje en alles lichamelijk onderzoek doen / echoën?
disclaimer
pi_191943533
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja en @:Hilmo , ik weet niet of ze bij jou groeiecho’s hebben voorgesteld en of je dat zelf ook wilt, maar de kans is eerder dat je een inleiding met 38 weken krijgt aangeboden dan met 42. Gelet op het geboortegewicht van je eerste en de schouderdystocie.
Goed op de hoogte _O_ groei echos idd krijg ik en ben ik blij mee. Suikertest ook preventief. Ziekenhuis bevalling wordt erg aangeraden maar ben daardoor nog niet per definitie medisch zei VK en gyn. Ben dan gewoon onder behandeling van VK die alleen maar vroeg wat ik wou qua beval termijn en die sprak alleen over vanaf 40 weken. Gyn zei, bij oriënterend gesprek, bij suiker dan eventueel vanaf 38.

Vandaag eerste werkdag sinds half dec. Mijn hemel, twee uur geweest, moest 1 tot 2 uur en heb alleen maar gepraat. Warm bad van collega's, lief en leuk maar man, wat een mensen, stuk of 30/40 ofzo, in de stad autorijden, geluiden, geuren, indrukken. Ik voel me een pasgeboren baby die naar voren kijkt in een wandelwagen ofzo :+ het was rustig in de stad (in het noorden dus echt niet groot hoor) en toch zag ik óveral mensen, fietsers enz. Ik ben nu na uren in stil huis pas wat hersteld haha. Ik kan er wel om lachen, het is een heel wereld vreemd gevoel. Morgen ga ik maar een uurtje doen denk ik.
pi_191944524
Ik weet het niet vandaag hoor. Mijn buik is al de hele dag kramperig en ongemakkelijk en mijn darmen willen léég. Als dit nog 3 weken zo moet kan je me opvegen daarna. :X

En tot de frustratie van mijn hormonen is mijn waterdichte molton kwijt, nergens te vinden. En ik moet misschien mn vluchttas ook maar is inpakken. 8)7 En mn bed op verhogers. Lekker voorbereid al hier :')
pi_191945227
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:03 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet het niet vandaag hoor. Mijn buik is al de hele dag kramperig en ongemakkelijk en mijn darmen willen léég. Als dit nog 3 weken zo moet kan je me opvegen daarna. :X

En tot de frustratie van mijn hormonen is mijn waterdichte molton kwijt, nergens te vinden. En ik moet misschien mn vluchttas ook maar is inpakken. 8)7 En mn bed op verhogers. Lekker voorbereid al hier :')
Ze zeggen dat je leegloopt zo vlak voor de bevalling 😉
Hier nog niks! Ben al aan het inlezen wat te doen als we richting de 41 weken lopen (of daar overheen).. dát zie ik echt niet meer zitten met elke avond/nacht zoveel buikkramp
pi_191945299
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 23:03 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij zit het in het weer ofzo, werd vanochtend ook al geappt door collega of ik er klaar voor was want volle maan vandaag.

Heb sinds vandaag ook een zeurderige pijn in mijn bekken, vooral als ik op sta :X En ben ook nog ergens onderweg verkouden geworden, dus nies en snotter me een slag in de rondte.
(Paracetamol was uitverkocht bij lokale drogisterij want Corona, echt wth). Zo maar naar bed en morgen kan het alleen maar beter worden.

Qua inleiden etc, ik moet donderdag op controle en dan gaat ze kijken of ze kan strippen. Ik wil niet over de 41 weken heen. Liefst hoop ik dat ze zelf voor die tijd komt natuurlijk :Y
Ha bij jou ook nog niks dus! Ik moet ook donderdag naar de vk. Maar volgens mij zei ze de vorige keer, dat we dan gaan bespreken wat we gaan doen als we over de 41 gaan. Maar ik wil niet over de 41 weken! Dus dat gaan mijn man en ik dan wel echt even serieus aankaarten.
pi_191945369
Ik ben inderdaad bekend met dat Noors (of was het zweeds) onderzoek dat bevallen bij 41+ al gevaar op kan leveren voor baby (lees wiegendood in de buik noemen ze dat geloof ik). Dat is inderdaad de reden dat ik niet over de 41 weken wil. Plus dat ik t zelf ook gewoon niet meer zo trek, ik ben kapot, slaap niet goed meer.. veel buikkramp, erg benauwd.. bah. Heel anders dan met mijn dochter, toen was ik naar ik kan herinneren nog veel kwieker.
Ohja en dochter was bij 40.4 al 4200 gr. Hoe langer ik doorloop hoe groter deze gaat worden, want alles loopt precies gelijk aan de zwangerschap van haar (mijn gewicht, baarmoedergroei etc). Dus ik durf mijn hand in t vuur te steken voor te zeggen dat het weer een grote wordt, en als ze dan nóg langer blijft zitten.. brrrr!!)

Ik heb trouwens ook wel steeds het gevoel dat ik de baby minder voel. Zo’n 2 weken geleden denk ik was ze juist super actief, dat was ook nieuw, maar nu weer heel rustig. Niet dat ik haar nooit voel, maar ik kan rustig een uur op mn zij liggen en niks voelen. Dan twijfel ik of ik zal bellen. Doe ik dan niet en dan ‘s avonds is er weer wat leven in de brouwerij. Ik weet gewoon niet waar je op zo’n moment goed aan doet, ook geen zin om steeds voor niks te bellen

[ Bericht 26% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 10-03-2020 19:00:28 ]
pi_191945472
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 23:03 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij zit het in het weer ofzo, werd vanochtend ook al geappt door collega of ik er klaar voor was want volle maan vandaag.

Heb sinds vandaag ook een zeurderige pijn in mijn bekken, vooral als ik op sta :X En ben ook nog ergens onderweg verkouden geworden, dus nies en snotter me een slag in de rondte.
(Paracetamol was uitverkocht bij lokale drogisterij want Corona, echt wth). Zo maar naar bed en morgen kan het alleen maar beter worden.

Qua inleiden etc, ik moet donderdag op controle en dan gaat ze kijken of ze kan strippen. Ik wil niet over de 41 weken heen. Liefst hoop ik dat ze zelf voor die tijd komt natuurlijk :Y
India heeft export van pcm stilgelegd heb ik begrepen, dus er komt ook minder NL binnen. En dan de mensen die aan het hamsteren zijn.. hier was het bij de etos ook bijna op laatst. Ik heb ook een voorraadje aangelegd, maar meer met de bedoeling als pijnstilling in huis te hebben voor na de bevalling
pi_191945526
Quattro, dat zou inderdaad stom zijn als je dan alleen je man op bezoek mag hebben! Je zou toch ook graag je naaste familie al de baby laten zien. Maar goed, wat moet dat moet, er is helaas weinig aan te doen als ze zo’n besluit nemen..

Hilmo, wat fijn dat het toch wel goed ging op je werk. Volgende keer iets minder lang gaan is denk ik wel verstandig, zo te horen toch wat te veel indrukken!
pi_191945593
Gefeliciteerd Peejtur! Maakt je vriendin het goed?
pi_191945675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:44 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je leegloopt zo vlak voor de bevalling 😉
Hier nog niks! Ben al aan het inlezen wat te doen als we richting de 41 weken lopen (of daar overheen).. dát zie ik echt niet meer zitten met elke avond/nacht zoveel buikkramp
Nou. Ik ben bij baby #1 en #2 rond mijn UD bevallen, dus daar ga ik nu weer wel wat van uit.

Daarom is er dus nog niks voorbereid ook. :')
pi_191945943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik ben bij baby #1 en #2 rond mijn UD bevallen, dus daar ga ik nu weer wel wat van uit.

Daarom is er dus nog niks voorbereid ook. :')
Hihi je weet maar nooit hoor ;-) zou die tas maar eens gaan pakken 😜
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 20:19:38 #182
447051 crew  Peejtur
pi_191947543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar de verloskundige mocht wel zonder mondkapje en alles lichamelijk onderzoek doen / echoën?
Jup :')
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:57 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191947744
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:15 schreef Peejtur het volgende:
Goede knipper gezien. Zitten nu op ongeveer 9 weken. Voorlopig mogen wij erbij op ongeveer 13 oktober.
Oh wat fijn! ^O^
Resistance is futile.
pi_191947754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ha bij jou ook nog niks dus! Ik moet ook donderdag naar de vk. Maar volgens mij zei ze de vorige keer, dat we dan gaan bespreken wat we gaan doen als we over de 41 gaan. Maar ik wil niet over de 41 weken! Dus dat gaan mijn man en ik dan wel echt even serieus aankaarten.
als je 't aan gaat kaarten dan zou ik 't eerder op het lichamelijke ongemak gooien dan op het onderzoek, ben wel benieuwd hoe ze nu omgaan met daadwerkelijk inleiden in het zkh zoals boven al vermeld (beschikbaar personeel, bedden etc.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@quattro: zou idd balen zijn zeg! Maar dan denk ik ook weer, better safe then sorry. En je wil denk ik sowieso met die kleine ASAP naar huis

@Hilmo: het ijs is iig gebroken en fijn dat je collega's zo blij waren dat je er weer was :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191948336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

als je 't aan gaat kaarten dan zou ik 't eerder op het lichamelijke ongemak gooien dan op het onderzoek, ben wel benieuwd hoe ze nu omgaan met daadwerkelijk inleiden in het zkh zoals boven al vermeld (beschikbaar personeel, bedden etc.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Quattro: zou idd balen zijn zeg! Maar dan denk ik ook weer, better safe then sorry. En je wil denk ik sowieso met die kleine ASAP naar huis

@:Hilmo: het ijs is iig gebroken en fijn dat je collega's zo blij waren dat je er weer was :)
Ik ga dat onderzoek niet meenemen nee, alleen het ongemak. En ik ga echt niet thuisbevallen, al moet ik een uur rijden naar een ziekenhuis.. ik geloof ook niet dat de ziekenhuizen hier al zo vol zijn vanwege de corona. Ik heb meer kans dat het vol is op de verlos omdat het hier in de stad áltijd vol is op de verlos.. 😅
pi_191956369
Goedemorgen!

@Aurum en @JustMe: Klopt helemaal. Het zou erg balen en jammer zijn, maar het is dan ook niet anders. Wel begrijpelijk dat ziekenhuizen maatregelen nemen.

Gisteren was een bleeeeegh-dag. Ik had overdag al wat buik- en rugkrampjes maar in de avond had ik voorweeën (denk ik). Flinke krampen, harde buiken die zeer deden, etc. Heeft een uur of 4 geduurd en toen is het toch weer weggeëbd. Morgen 36 weken zwanger, dus het is misschien ook niet heel gek.

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk weer snel wat nieuwe baby’s! 💕
pi_191962705
Mag ik in het lijstje?
Na een paar weken kop in het zand vandaag eindelijk alles ‘volgens het boekje’.
21 september als uitgerekende datum :)
pi_191962775
Gefeliciteerd Ggirl!
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:33:26 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_191962903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:25 schreef Ggirl het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Na een paar weken kop in het zand vandaag eindelijk alles ‘volgens het boekje’.
21 september als uitgerekende datum :)
Je staat er bij!
disclaimer
pi_191963273
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Je staat er bij!
Mag ik er ook in? Voorlopige datum is 2 november. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_191963649
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef PKM het volgende:

[..]

Mag ik er ook in? Voorlopige datum is 2 november. :)
Ook gefeliciteerd!
pi_191963663
Gefeliciteerd iedereen!
pi_191965377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:25 schreef Ggirl het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Na een paar weken kop in het zand vandaag eindelijk alles ‘volgens het boekje’.
21 september als uitgerekende datum :)
Van harte *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191965643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:25 schreef Ggirl het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Na een paar weken kop in het zand vandaag eindelijk alles ‘volgens het boekje’.
21 september als uitgerekende datum :)
O+ O+
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef PKM het volgende:

[..]

Mag ik er ook in? Voorlopige datum is 2 november. :)
O+ O+
pi_191965777
Welkom hier pkm en ggirl!

Ben erg benieuwd hoe het virus hier verloopt, als de berichten kloppen vanuit China is het daar ongeveer 3 maanden rondgegaan toch?
We hebben vandaag de voorlopige planning van de verbouwing gekregen. Starten rond Pasen en dan zou deze eind juni klaar zijn. Nu hopen op geen uitloop door Corona of lange tijd slecht weer want dan wordt het wel heel krap. :X
Vorige keer met 39 weken bevallen dus veel uitlooptijd is er misschien niet. Maar we gaan het zien, zullen het er toch mee moeten doen. Voor nu houden we goede hoop. :D
pi_191967973
Gefeliciteerd pkm en ggirl!

Spannend Nolita, ik hoop inderdaad ook dat het allemaal wel meevalt. Van de aannemer van ons nieuwe huis kregen wij iig al wel bericht dat de kijkdagen niet doorgaan voorlopig. Vooralsnog komt de bouw niet stil te liggen maar je weet t niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 11-03-2020 22:15:18 ]
  donderdag 12 maart 2020 @ 02:47:25 #197
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191972725
Gefeliciteerd en welkom PKM en Ggirl *O*

Voor de dames die richting/rond hun UD zitten zijn de gevolgen vh coronavirus inderdaad heel rot zeg. Het zijn toch weer extra zorgen en zaken om mee rekening mee te houden, stom!

Ik had vandaag de 20 weken echo (alles helemaal goed en het is nog steeds een jongetje :s) ), en ik heb toen op aanraden van mijn bekkenfysio toch maar gemeld dat ik medio januari in China was ten tijde vd uitbraak :@ . Het kwam toevallig ter sprake omdat ik daar voor het eerst last van mijn bekken kreeg :'). Maar ik ben nooit ziek geweest dus ik heb me nooit echt zorgen erover gemaakt en de verloskundige gelukkig ook niet. Omdat ik er wel recht op heb bood ze me uiteindelijk alsnog een test aan maar die heb ik afgeslagen.
Er is nu al zoveel tijd overeen en meer informatie bekend dus ik geloof het inmiddels allemaal wel!

Team WAKKER trouwens :')
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 12 maart 2020 @ 07:16:13 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191974033
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef PKM het volgende:

[..]

Mag ik er ook in? Voorlopige datum is 2 november. :)
Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
  donderdag 12 maart 2020 @ 07:17:12 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191974037
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:25 schreef Ggirl het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Na een paar weken kop in het zand vandaag eindelijk alles ‘volgens het boekje’.
21 september als uitgerekende datum :)
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:06:52 #200
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191975202
Welkom en gefeliciteerd newbies *O*

Wij hebben volgende week vrijdag de uitgebreide 20 weken echo. Ben erg benieuwd wat ze daarop kunnen zien qua hart. Is vanuit mij natuurlijk een klein vraagteken. Maar gelukkig klinkt het tot op heden goed.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 09:21:36 #201
447051 crew  Peejtur
pi_191975395
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:06 schreef Toekito het volgende:
Welkom en gefeliciteerd newbies *O*

Wij hebben volgende week vrijdag de uitgebreide 20 weken echo. Ben erg benieuwd wat ze daarop kunnen zien qua hart. Is vanuit mij natuurlijk een klein vraagteken. Maar gelukkig klinkt het tot op heden goed.
Wij moeten ook een uitgebreidere 20-weken echo. Heb zelf licht lekkende hartkleppen.
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:59:30 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191975918
Welkom nieuwe zwangeren! 👍🏻

Hier zijn de laatste dingen in huis, heb zojuist m'n vluchtkoffer gepakt, alleen de box moet nog in elkaar, maar dat kan desnoods nog na de bevalling.

Morgen bij de controle maar eens informeren naar het protocol rondom corona en medisch zijn en dus moeten bevallen in het ziekenhuis...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:40 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_191979953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:47 schreef Nolita het volgende:
Welkom hier pkm en ggirl!

Ben erg benieuwd hoe het virus hier verloopt, als de berichten kloppen vanuit China is het daar ongeveer 3 maanden rondgegaan toch?
We hebben vandaag de voorlopige planning van de verbouwing gekregen. Starten rond Pasen en dan zou deze eind juni klaar zijn. Nu hopen op geen uitloop door Corona of lange tijd slecht weer want dan wordt het wel heel krap. :X
Vorige keer met 39 weken bevallen dus veel uitlooptijd is er misschien niet. Maar we gaan het zien, zullen het er toch mee moeten doen. Voor nu houden we goede hoop. :D
Ik vind het sowieso een dappere onderneming om een verbouwing aan te gaan met een estimated finish in week 38 van je zwangerschap. Is het een heftige verbouwing?

De goudel regel van verbouwingen is volgens mij namelijk dat ze gemiddeld 25% uitlopen. Dat is iig mijn ervaring momenteel. De bouw is extreem overvraagd dus ze plannen alles veel te strak in dus ze kunnen geen enkele tegenslag opvangen :@
disclaimer
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:59:42 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_191979990
ik ben overigens gewoon bevallen in een slaapkamer in aanbouw, met een bouwlamp er op :P dus op zich kan het allemaal prima, zolang je er zelf niet te nerveus van wordt.

Een buurvrouw van me is bevallen in een zeer letterlijke bouwput, bevalbad op de pas gestorte zandcementvloer, logeermatrasje er naast en gaan _O-
disclaimer
pi_191981549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef SQ het volgende:
ik ben overigens gewoon bevallen in een slaapkamer in aanbouw, met een bouwlamp er op :P dus op zich kan het allemaal prima, zolang je er zelf niet te nerveus van wordt.

Een buurvrouw van me is bevallen in een zeer letterlijke bouwput, bevalbad op de pas gestorte zandcementvloer, logeermatrasje er naast en gaan _O-
Oh my. Dat gaat me toch wat ver 😂 ik vond het al erg dat onze zolder nog in progress was (en de trappen nog onbekleed) toen onze eerste dochter geboren werd, en daar had ik vrij weinig te zoeken behalve de wasmachine 😅
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:28:58 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_191982238
Bij een eerste kind zijn die hormonen ook significant sterker volgens mij.
Bij de eerste begon ik met de babykamer toen ik 18 weken zwanger was. Bij de tweede toen het jong 3 maanden was. Ik denk dat ik het bij deze maar gewoon in zijn geheel skip en meteen voor de peuterkamer ga.
disclaimer
pi_191983626
Hahaha! Ik ben wel later begonnen deze keer met de babykamer ja. Hoefde ook niet zoveel te gebeuren, peuterdochter is verhuisd naar zolder dus commode en kast zijn gewoon blijven staan waar ze staan. We hoefden alleen het ledikant weer op te bouwen en een extra kastje voor rommel dat we nog op zolder hadden liggen..
Als we niet over een half jaar naar een andere woning zouden gaan had ik wellicht nog andere schilderijtjes aan de muur gehangen, maar hoe minder verhuizen hoe beter dus ik laat alles nu lekker zoals het al bij dochter was. Baby snapt het toch niet, en peuter vindt het ook prima, die heeft nu een Frozen thema dus die taalt niet meer naar haar oude kamer 😅

Ik kreeg net wel een hormonen opdonder. We hadden een wipstoel al een poosje geleden van de vliering gehaald en in de babykamer gezet. Had wel gezien dat die wel een wasbeurt kon gebruiken, maar nu ik eens goed keek.. beestjes (of velletjes daarvan!!!!) gaaaaaatver. Dus ik heb de hele kamer gezogen en gedweild, die bekleding van die stoel gezogen, bed afgehaald en alles in de was, boxkleed wat er lag in de was.. en zelf meteen onder de douche gegaan en mn kleren in de was 😅 En dan straks die bekleding maar in de was op 90 ofzo. Mijn hormonen smijten het liever in de kliko maar die stoel was 180 euro en ik zie geen losse bekleding te koop.. ooooo wat goor. Meteen ook de stofzuigerzak weggegooid.. baaaaahhh

[ Bericht 24% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 12-03-2020 16:18:05 ]
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:19:49 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_191983838
Hahaha _O-

Ik was 39 weken zwanger toen ik een vlooienplaag ontdekte. Jezus wat heb ik ingegrepen toen. :')
disclaimer
pi_191984576
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:19 schreef SQ het volgende:
Hahaha _O-

Ik was 39 weken zwanger toen ik een vlooienplaag ontdekte. Jezus wat heb ik ingegrepen toen. :')
Haha ik denk dat ik me ongeveer zo voelde inderdaad 🤭 ik zit nu op 40.1, afgelopen dagen voerde ik niet zo veel meer uit maar ik kreeg me nu toch een adrenalinestoot 😂
pi_191986914
Oh ja dat veel later bij een tweede of meer, dingen regelen zoals babykamer snapte ik eerst niet maar nu volledig wel. Zie niet gebeuren dat ik op korte termijn de boel klaar maak...
pi_191986987
Wij hebben de kamer al bijna klaar. :@

Of ja, de kamer van de dreumes, zodat ze met een paar maanden over kan en de babykamer 'leeg' is. :9
pi_191988730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben de kamer al bijna klaar. :@

Of ja, de kamer van de dreumes, zodat ze met een paar maanden over kan en de babykamer 'leeg' is. :9
Wij hebben inderdaad ook peuter zo’n 2 a 3 maanden geleden verhuisd naar haar nieuwe kamer, zodat we de babykamer kunnen hergebruiken 😂
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:53:25 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191988942
Wij moeten de kamer in kwestie nog bouwen :+
Resistance is futile.
pi_191989359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een dappere onderneming om een verbouwing aan te gaan met een estimated finish in week 38 van je zwangerschap. Is het een heftige verbouwing?

De goudel regel van verbouwingen is volgens mij namelijk dat ze gemiddeld 25% uitlopen. Dat is iig mijn ervaring momenteel. De bouw is extreem overvraagd dus ze plannen alles veel te strak in dus ze kunnen geen enkele tegenslag opvangen :@
Dapper, ja zeker. We hebben wel bewust de keuze gemaakt om deze verbouwing voor de bevalling te laten doen mocht dat een optie blijken. We gaan een aanbouw en opbouw doen wat vooral voor de bovenverdieping nogal rigoureus is waardoor we een aantal weken eruit zullen moeten.
Het zal sowieso niet af, af zijn, maar ik zeg nu dat ik tevreden ben als het huis weer dicht is. Stukadoor zou ook fijn zijn als die al geweest is, maar wat niet is, is niet. Daar verzinnen we dan wel wat op.
Wie weet moeten we het noodgedwongen toch gaan uitstellen tot na de bevalling. Even afwachten maar hoe de ontwikkelingen verder gaan mbt het virus...

Helemaal eens met het af hebben van de babykamer. Was bij de eerste niet super vroeg. Nu is het makkelijker omdat peuter een nieuwe kamer gaat krijgen. Alleen zal die niet voor de geboorte klaar zijn. Ik ga deze keer voor een co-sleeper voor de baby en peuter blijft voorlopig op de babykamer, maar krijgt wel alvast een ander bed als we weer thuis kunnen wonen.

We hebben begin april een week vrij en wilden dan graag nog met z’n drieën een midweek weg (gewoon in NL). Ook nog even spannend of dat door kan gaan, we hebben daarom ook nog maar niets geboekt.
pi_191989421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef SQ het volgende:
ik ben overigens gewoon bevallen in een slaapkamer in aanbouw, met een bouwlamp er op :P dus op zich kan het allemaal prima, zolang je er zelf niet te nerveus van wordt.

Een buurvrouw van me is bevallen in een zeer letterlijke bouwput, bevalbad op de pas gestorte zandcementvloer, logeermatrasje er naast en gaan _O-
Kijk, dit stelt me al gerust haha. :+
pi_191991556
Aiii ik heb echt buikpijn! Steken niet normaal. Heb ook wel echt een beetje teveel gedaan vandaag met mijn beestjes 😅 ben benieuwd of ik de baby losgeschud heb daarmee of dat het (wéér) vals alarm is..
pi_191991779
Wij hebben geen babykamer nu. Baby slaapt voorlopig bij ons, de co-sleeper staat klaar. En we hebben een extra commode op onze slaapkamer gezet.

Als baby te groot wordt voor de co-sleeper gaan we doorschuiven. Dreumes gaat dan over naar bed van kleuter (junior formaat) en kleuter krijgt dan een nieuw bed. Baby gaat dan door naar het ledikant van dreumes. Om te voorkomen dat we kamers blijven aanpassen maken we dan tzt alles ineens in orde, dus komt er dan een apart plekje voor baby.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Aiii ik heb echt buikpijn! Steken niet normaal. Heb ook wel echt een beetje teveel gedaan vandaag met mijn beestjes 😅 ben benieuwd of ik de baby losgeschud heb daarmee of dat het (wéér) vals alarm is..
Vervelend zeg, ik heb het ook weer, stomme krampen. ‘T is hier elke avond feest. Ik reken er al niet eens meer op dat dat doorzet, ‘t is gewoon elke avond zo. 8)7
pi_191991810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Aiii ik heb echt buikpijn! Steken niet normaal. Heb ook wel echt een beetje teveel gedaan vandaag met mijn beestjes 😅 ben benieuwd of ik de baby losgeschud heb daarmee of dat het (wéér) vals alarm is..
Wat spannend! Ik hoop voor je dat het doorzet. Als dat zo is: succes! ☺
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:01:38 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_191992255
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:
Wij moeten de kamer in kwestie nog bouwen :+
Wij ook. Vandaar dat ik gewoon op de peuterkamer mik :+
disclaimer
pi_191992615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:43 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben geen babykamer nu. Baby slaapt voorlopig bij ons, de co-sleeper staat klaar. En we hebben een extra commode op onze slaapkamer gezet.

Als baby te groot wordt voor de co-sleeper gaan we doorschuiven. Dreumes gaat dan over naar bed van kleuter (junior formaat) en kleuter krijgt dan een nieuw bed. Baby gaat dan door naar het ledikant van dreumes. Om te voorkomen dat we kamers blijven aanpassen maken we dan tzt alles ineens in orde, dus komt er dan een apart plekje voor baby.
[..]

Vervelend zeg, ik heb het ook weer, stomme krampen. ‘T is hier elke avond feest. Ik reken er al niet eens meer op dat dat doorzet, ‘t is gewoon elke avond zo. 8)7
Ja dat heb ik eigenlijk ook, dus ik heb er ook een hard hoofd in, maar je weet nooit 😅
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:38:48 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192001394
Yay, de placenta lag niet eens meer een beetje in de buurt van de exit, dus mag gewoon op de natuurlijke manier bevallen! Erg blij mee :Y.

Bevalling valt onder acute zorg, dus er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat ik door covid elders zou moeten bevallen. "Nee hoor, dat gaan we gewoon hier doen."

Maandag over weekje weer controle en vanaf dan wekelijks. Prima. Over die hele bloedsuikertest hebben we het niet eens meer gehad :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:57:09 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_192001730
Oh wat een goed nieuws allemaal, xm! Yay!! *O*
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:59:22 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_192001764
Hoe is het met justme?

Hier inmiddels de 10 weken grens voorbij. Collega's ook ingelicht, niemand zag deze nog aankomen geloof ik _O-
De volgende keer dat ik mijn collega's zie zal ik wel flink dik zijn vrees ik ;)
disclaimer
pi_192005128
Hier nog niks! Duurt lang 😜 ben maar naar de winkels aan het lopen waar ik normaal zou fietsen, lopen is goed toch?
Ik zie dat overal de babymelk uitverkocht is. Ik had gelukkig al wat in huis maar toch nog maar iets van een ander merk meegenomen.. straks lukt de borstvoeding niet ofzo!
pi_192005433
Fijn nieuws xcuzme!
En mooi SQ! Nouja niet van dat dik zijn maar goed dat je over de 10 weken bent, toch altijd spannend die eerste weken.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:55:39 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_192005455
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hier nog niks! Duurt lang 😜 ben maar naar de winkels aan het lopen waar ik normaal zou fietsen, lopen is goed toch?
Ik zie dat overal de babymelk uitverkocht is. Ik had gelukkig al wat in huis maar toch nog maar iets van een ander merk meegenomen.. straks lukt de borstvoeding niet ofzo!
Oh god ja dat gaan mensen nu ook weer hoarden natuurlijk. Heb je een goede kolf klaar staan justincase?
disclaimer
pi_192006016
Aanstaande maandag staat er weer een groeiecho gepland. Het ziekenhuis belde net om te checken of ik gezondheidsklachten heb, maar dat is niet het geval dus kan de afspraak gewoon doorgaan. Wel goed dat ze het controleren!

Ik vind het wel steeds spannender worden hoor. Bij ieder steekje of krampje denk ik: O jee, wat was dat? Betekent het iets? Hopelijk ga ik niet over die 40 weken heen want het wordt alleen maar erger denk ik. Ook merk ik dat familie nu al veel belt en appt. ‘Alles nog goed?’, ‘Nog niks aan de hand?’. Iedereen is ermee bezig, haha! Komt denk ik ook doordat het door de operatie nog even spannend gaat zijn.

Wat betreft het hamsteren: Doen jullie eraan mee qua babyspullen? Ik heb 1 pak luiers, maar die had ik al. We moeten toch een week blijven dus tijd genoeg om meer aan te schaffen lijkt me. Verder geen flesvoeding nog gekocht.
pi_192006046
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay, de placenta lag niet eens meer een beetje in de buurt van de exit, dus mag gewoon op de natuurlijke manier bevallen! Erg blij mee :Y.

Bevalling valt onder acute zorg, dus er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat ik door covid elders zou moeten bevallen. "Nee hoor, dat gaan we gewoon hier doen."

Maandag over weekje weer controle en vanaf dan wekelijks. Prima. Over die hele bloedsuikertest hebben we het niet eens meer gehad :').
Wat fijn XM! Dat is vast een hele opluchting. Gelukkig maar!
pi_192006057
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh god ja dat gaan mensen nu ook weer hoarden natuurlijk. Heb je een goede kolf klaar staan justincase?
Yep. Maar ik doe er zelf dus ook aan mee nu.. Maak je het mensen die het nú nodig hebben wel weer moeilijk mee natuurlijk. Nouja als er op de buurtapp oproepjes komen dan ben ik wel bereid om wat af te staan 😂
Haha nee, geen kolf. Noem me idioot maar ik weiger te kolven 😬 Bij dochter niet nodig geweest gelukkig. We gaan het zien, anders is er vast nog wel ergens een te krijgen als ik het opeens toch wel wil.
pi_192006128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Aanstaande maandag staat er weer een groeiecho gepland. Het ziekenhuis belde net om te checken of ik gezondheidsklachten heb, maar dat is niet het geval dus kan de afspraak gewoon doorgaan. Wel goed dat ze het controleren!

Ik vind het wel steeds spannender worden hoor. Bij ieder steekje of krampje denk ik: O jee, wat was dat? Betekent het iets? Hopelijk ga ik niet over die 40 weken heen want het wordt alleen maar erger denk ik. Ook merk ik dat familie nu al veel belt en appt. ‘Alles nog goed?’, ‘Nog niks aan de hand?’. Iedereen is ermee bezig, haha! Komt denk ik ook doordat het door de operatie nog even spannend gaat zijn.

Wat betreft het hamsteren: Doen jullie eraan mee qua babyspullen? Ik heb 1 pak luiers, maar die had ik al. We moeten toch een week blijven dus tijd genoeg om meer aan te schaffen lijkt me. Verder geen flesvoeding nog gekocht.
Ik zit nu op 40.2 en ik denk al zo vanaf 38 weken toen de krampen ‘s avonds begonnen dus ik snap wat je bedoelt!
Fijn dat je afspraak kan doorgaan.

Ik heb wel gehamsterd dus, babymelk. Luiers ook maar dat heb ik maanden geleden al gedaan toen de etos hier de zwitsal luiers voor ¤3 een pak weg deed.. En luiers heb ik bij dochter 3,5 jaar geleden ook gehamsterd weet ik nog omdat etos toen de ‘oude verpakkingen’ ook voor een schijntje weg deed. Maar dat heeft dus dan weer niks met corona hamsteren te maken 😅

Die babymelk kun je hier altijd bij alle winkels in de omgeving maar 2 pakken tegelijk kopen, dus ik werd een beetje zenuwachtig van het feit dat álles op gaat nu. Duurt denk ik wel weer even voor ze dat weer aangevuld krijgen. Dus daarom wel wat meer gekocht dan ik eigenlijk van plan was.
pi_192006214
Ik heb geen babyvoeding in huis. Ga ik ook niet halen. Bv zal wel goedkomen en als niet, dan halen we dan wel ergens wat. Mag toch hopen dat er tzt nog wel ergens iets te krijgen is.
pi_192007206
Oh dat van die luiers is een mooie aanbieding JustMe! Ik durfde niet zo goed groot in te slaan omdat ik om me heen veel waarschuwingen hoorde van baby’s die niet tegen bepaalde luiers konden, waardoor je er niets meer aan hebt. Dus ik heb 1 groot pak luiers van Kruidvat en 1 klein pak Pampers. Dan kunnen we dat eerst proberen wat het fijnste is. Maar ik snap dat als het je 2e (of volgend) kindje is dat je het wel aandurft!

En zo sta ik er ook een beetje in Sillie. Misschien een beetje naïef maar ik zou ook echt nog niet weten wat ik nu dan ineens moet inslaan. Ik zie het dan wel..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:30:47 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192012985
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay, de placenta lag niet eens meer een beetje in de buurt van de exit, dus mag gewoon op de natuurlijke manier bevallen! Erg blij mee :Y.

Bevalling valt onder acute zorg, dus er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat ik door covid elders zou moeten bevallen. "Nee hoor, dat gaan we gewoon hier doen."

Maandag over weekje weer controle en vanaf dan wekelijks. Prima. Over die hele bloedsuikertest hebben we het niet eens meer gehad :').
*O* supergoed nieuws!
Resistance is futile.
pi_192014888
Ik heb op 't moment wel echt even de balen zeg..

De verloskundige schrapt in principe alle afspraken van allen die 16-27 weken zwanger zijn omdat er medisch gezien dan geen controles nodig zijn. Ze willen als het even kan dat je alleen komt, dus de partner mag in principe niet meer mee.

Als ik alle zaken lees (kraamvisites verloskundige worden telefonisch, overige kraamvisite wordt afgeraden e.d.) is het echt een klote timing nu zwanger te zijn.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:03:42 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_192015041
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb op 't moment wel echt even de balen zeg..

De verloskundige schrapt in principe alle afspraken van allen die 16-27 weken zwanger zijn omdat er medisch gezien dan geen controles nodig zijn. Ze willen als het even kan dat je alleen komt, dus de partner mag in principe niet meer mee.

Als ik alle zaken lees (kraamvisites verloskundige worden telefonisch, overige kraamvisite wordt afgeraden e.d.) is het echt een klote timing nu zwanger te zijn.
Maar voor jullie is het dan toch niet zo erg? Waarschijnlijk komt jullie baby pas ná de grote golf en is de hetze dan alweer voorbij?
disclaimer
pi_192015193
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar voor jullie is het dan toch niet zo erg? Waarschijnlijk komt jullie baby pas ná de grote golf en is de hetze dan alweer voorbij?
Ik verwacht dat de shitstorm dan wel grotendeels voorbij zal zijn, zeker. Maar heb nu wel even de balen omdat we komende week "eindelijk" controle+geslachtsbepaling afspraak hadden staan. Plus, onze laatste afspraak was met ~ 11-12 weken. Dan zouden we eind mei/juni pas weer een afspraak hebben. Ik weet wel dat zolang je niks geks voelt alles goed zou moeten zitten, maar tussentijds 'even kijken' vind ik heel waardevol. Zeker omdat je als partner al zo weinig meekrijgt van de zwangerschap voor die tijd.

De eerste zwangerschap was behoorlijk beladen, familielid dat de zwangerschap actief moest beëindigen rond week 36 wat voor erg veel gedoe zorgde rondom 'onze zwangerschap'. Had gehoopt dit keer echt te kunnen genieten, zorgeloos en zonder gedoe. Nu al gedoe zeg maar.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 07:47:13 #237
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192019957
Ik kan me wel voorstellen dat je daar erg van baalt, al zou ik dat vooral als zwangere hebben. Ik vond het toch altijd fijn om het even te hebben over de zwangerschap en te horen dat alles goed ging. Of begrijp ik het trouwens verkeerd en gaan die afspraken wel door maar mag je partner dan niet mee? En kan je niet een pretecho laten doen bij een extern bureau of doet die dat voorlopig ook niet? En misschien een Angelsounds of hartjeshoorn kopen of lenen zodat jullie af en toe zelf hartje kunnen beluisteren?
Trouwens de maatregel duurt toch voorlopig, maar niet per se tot men 27 weken zwanger is? Dus het zou kunnen dat als het medio april onder controle is, de afspraken weer gewoon door gaan.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mariposas op 14-03-2020 10:38:14 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192020370
Nou, NJ, ik snap je gevoel van balen wel. Ik baal ook als een stekker.

Normaal ben ik echt wel nuchter, maar nu jaagt dat hele coronagebeuren me de stuipen op het lijf. Ik ga binnen nu en een week of 3 bevallen. Onze verloskundigepraktijk werkt tot op heden door as usual. Maar de praktijk is klein (4 verloskundigen) en als die ziek worden zit je. Er wordt hier met klem aangeraden thuis te bevallen om de druk op de zorg te beperken. Dan heb ik ook nog 2 kids die om de haverklap snotteren en dus wsl komende weken thuis zijn (en ik had die dagen rust zóó nodig nu). Opa en oma willen wel bijspringen, maarja, dat vind ik ook niks eigenlijk; opa is hartpatient en beiden zijn ook 60+.
Om het over kraambezoek nog maar niet eens te hebben, want dat wordt hem nu gewoon niet.
Oh! En, chronisch longpatient hier, dus ook nog is zelf risicogroep. Ik zie het gebeuren, word ik straks hartstikke ziek, moet ik bevallen, zit man (die na zijn depressie ook nog niet 100% is) met onze kids + baby... en geen achterwacht want zoveel mogelijk sociaal contact beperken. Dat is echt een nachtmerrie scenario voor me en ik krijg het nog niet helemaal weggerelativeerd voorlopig. -O-
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:43:44 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192020971
Herkenbaar sillie, hier een bevalling over een week of 3 a 4. Ouders zijn 70+ en daarnaast ook nog risicogroep en wonen ver weg. Kraamvisite? Gaat niet gebeuren. En idd, zo toe aan rust, maar verwacht ieder moment bericht dat de scholen toch dicht gaan. En dan heb ik er hier eentje om me heen met, mamma mamma mamma, ik verveel me, x honderdmiljoenmiljard. En m'n vriend moet gewoon op locatie gaan werken van z'n baas :N. En dit naast alle doemscenarios die je sowieso nu overal al om je heen hoort. Ik vind er echt niks meer aan.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:56:59 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192021203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:58 schreef silliegirl het volgende:
Nou, NJ, ik snap je gevoel van balen wel. Ik baal ook als een stekker.

Normaal ben ik echt wel nuchter, maar nu jaagt dat hele coronagebeuren me de stuipen op het lijf. Ik ga binnen nu en een week of 3 bevallen. Onze verloskundigepraktijk werkt tot op heden door as usual. Maar de praktijk is klein (4 verloskundigen) en als die ziek worden zit je. Er wordt hier met klem aangeraden thuis te bevallen om de druk op de zorg te beperken. Dan heb ik ook nog 2 kids die om de haverklap snotteren en dus wsl komende weken thuis zijn (en ik had die dagen rust zóó nodig nu). Opa en oma willen wel bijspringen, maarja, dat vind ik ook niks eigenlijk; opa is hartpatient en beiden zijn ook 60+.
Om het over kraambezoek nog maar niet eens te hebben, want dat wordt hem nu gewoon niet.
Oh! En, chronisch longpatient hier, dus ook nog is zelf risicogroep. Ik zie het gebeuren, word ik straks hartstikke ziek, moet ik bevallen, zit man (die na zijn depressie ook nog niet 100% is) met onze kids + baby... en geen achterwacht want zoveel mogelijk sociaal contact beperken. Dat is echt een nachtmerrie scenario voor me en ik krijg het nog niet helemaal weggerelativeerd voorlopig. -O-
:* :* :*

Ik vind het kut voor je en ik snap heel goed dat je dit niet eventjes wegrelativeert.
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:57:44 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192021217
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Herkenbaar sillie, hier een bevalling over een week of 3 a 4. Ouders zijn 70+ en daarnaast ook nog risicogroep en wonen ver weg. Kraamvisite? Gaat niet gebeuren. En idd, zo toe aan rust, maar verwacht ieder moment bericht dat de scholen toch dicht gaan. En dan heb ik er hier eentje om me heen met, mamma mamma mamma, ik verveel me, x honderdmiljoenmiljard. En m'n vriend moet gewoon op locatie gaan werken van z'n baas :N. En dit naast alle doemscenarios die je sowieso nu overal al om je heen hoort. Ik vind er echt niks meer aan.
En voor jou hoop ik ook dat de pleuris niet losbarst!
Resistance is futile.
pi_192021252
Het is qua stress en zorgen niet de fijnste periode om verlof te hebben en te wachten op de bevalling, nee ;(

Ik heb veel moeite met mijn schoonfamilie die het virus niet zo serieus neemt. Ze komen hier veel langs om in huis schoon te maken enzo, superfijn. Ik heb ze alleen nog niet één keer bv. hun handen zien wassen (bij aankomst).. Heb echt al vaak gezegd dat ik me wel zorgen maak en het serieus neem. Gisteren benoemde ik dat de VK had gezegd dat kraamvisite geen goed idee was, buiten misschien de dichtste familie en alleen als die volledig klachtenvrij zijn. Nou, ik geloof niet dat ik m'n schoonvader kwader kon krijgen.

Ze blijven zo simpel denken "ik ben niet ziek dus niks aan de hand", terwijl ik al zo vaak heb uitgelegd dat het gaat om anderen en het verspreiden e.d. En ze lezen overal dat het voor babys en zwangeren niet anders is dus dat is dan ook zo, terwijl ik daar niet 100% op durf te vertrouwen, er is gewoon nog te weinig data. Gisteren namen ze zelfs nog m'n nichtje van 2 mee die de avond ervoor en een paar uur erna(!) dikke koorts had. Ik word er echt boos en verdrietig van. Gelukkig ging dat mijn man ook te ver, dus misschien dat hij vanaf nu ook wat eerder tegen ze in gaat. Het zijn echt lieve mensen die héél erg uitkijken naar dit kindje en idioot veel voor ons gedaan hebben, maar dat neemt w.m.b. niet weg dat je zo'n situatie serieus moet nemen.

Ik ben nu iig 38+6, geen flauw idee hoe het ervoor staat wanneer de kleine zich aandient!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:59:30 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192021254
Even wat anders: is jullie huid ook zo veranderd :')

De mijne is gortdroog en ik heb om de haverklap een uitbraak van rode vlekjes en bultjes op m'n kop.
Resistance is futile.
pi_192021275
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:59 schreef Seven. het volgende:
Even wat anders: is jullie huid ook zo veranderd :')

De mijne is gortdroog en ik heb om de haverklap een uitbraak van rode vlekjes en bultjes op m'n kop.
Nee valt wel mee! Wel een paar puistjes gehad door de maanden heen maar verder gelukkig niet zoveel anders. Zo vreemd hè, de gekke dingen waarop je zwangerschap invloed heeft!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:01:07 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192021289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:59 schreef MilliesFling het volgende:
Het is qua stress en zorgen niet de fijnste periode om verlof te hebben en te wachten op de bevalling, nee ;(

Ik heb veel moeite met mijn schoonfamilie die het virus niet zo serieus neemt. Ze komen hier veel langs om in huis schoon te maken enzo, superfijn. Ik heb ze alleen nog niet één keer bv. hun handen zien wassen (bij aankomst).. Heb echt al vaak gezegd dat ik me wel zorgen maak en het serieus neem. Gisteren benoemde ik dat de VK had gezegd dat kraamvisite geen goed idee was, buiten misschien de dichtste familie en alleen als die volledig klachtenvrij zijn. Nou, ik geloof niet dat ik m'n schoonvader kwader kon krijgen.

Ze blijven zo simpel denken "ik ben niet ziek dus niks aan de hand", terwijl ik al zo vaak heb uitgelegd dat het gaat om anderen en het verspreiden e.d. En ze lezen overal dat het voor babys en zwangeren niet anders is dus dat is dan ook zo, terwijl ik daar niet 100% op durf te vertrouwen, er is gewoon nog te weinig data. Gisteren namen ze zelfs nog m'n nichtje van 2 mee die de avond ervoor en een paar uur erna(!) dikke koorts had. Ik word er echt boos en verdrietig van. Gelukkig ging dat mijn man ook te ver, dus misschien dat hij vanaf nu ook wat eerder tegen ze in gaat. Het zijn echt lieve mensen die héél erg uitkijken naar dit kindje en idioot veel voor ons gedaan hebben, maar dat neemt w.m.b. niet weg dat je zo'n situatie serieus moet nemen.

Ik ben nu iig 38+6, geen flauw idee hoe het ervoor staat wanneer de kleine zich aandient!
Praat je daarover met je schoonfamilie?
Resistance is futile.
pi_192021532
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Praat je daarover met je schoonfamilie?
Ja, ik benoem het elke keer maar ze wuiven alles weg. Ze wonen in Noord-Brabant dus deze gesprekken vinden al een paar weken plaats :P

Maar het helpt dat m'n man het gisteren ook zag gebeuren (het wegwuiven nadat ik m'n zorgen uitte), en dat ze dat kindje met net-op-dat-moment-even-geen-koorts hadden meegenomen. Nu kan hij wat steviger tegen ze ingaan, dat nemen ze denk ik serieuzer. Vind het gewoon vermoeiend dat ze niet gewoon nadenken als de intelligente mensen die ze zijn!

En zoals de VK al zei, de kraamzorg vindt het geen probleem om streng te zijn ~O> Maar het zal tegen die tijd hopelijk meevallen.

Doet me nog wel aan iets anders denken. De VK zei dat als ze langskomen als het eenmaal zover is, ze eerst vragen of ik of mijn partner klachten heeft. Zo ja, dan komen zij compleet ingepakt, om te voorkomen dat zij iets oplopen. Superlogisch. Ik vind het alleen echt moeilijk in te schatten wanneer je wel/geen noemenswaardige klachten hebt. Ik heb al maanden een beetje een verstopte neus, dat is wel vaker als je zwanger bent las ik. Meer dan dat heb ik niet, maar om alle risico (voor anderen vooral dus) te mijden kan ik dat het beste ook maar benoemen? Misschien gewoon zoals ik het hier ook zeg. Dit is ook precies wat ik het probleem vind aan alle aanbevelingen van Rutte/RIVM: volgens mij zijn er veel mensen die denken dat ze geen klachten hebben, en andersom: mensen die voor ieder boertje in isolatie willen. Dat laatste is in dit geval niet echt een probleem, maar toch :P
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:21:08 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192021661
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:59 schreef Seven. het volgende:
Even wat anders: is jullie huid ook zo veranderd :')

De mijne is gortdroog en ik heb om de haverklap een uitbraak van rode vlekjes en bultjes op m'n kop.
Ik heb juist minder puistjes, maar ik kon het wel een tijdje laten sneeuwen vanaf m'n voorhoofd :'). Paar keer scrubben en regelmatig insmeren met cetamatogolcreme hielp wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:24:02 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192021725
Millies, jouw schoonfamilie -O-. Ik zou daar ook echt niet blij mee zijn. En idd, er is gewoon nog te weinig bekend over zwangerschap en zuigelingen icm corona. Ik wil echt zo min mogelijk risico lopen, zeker in die eerste weken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192021930
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:59 schreef Seven. het volgende:
Even wat anders: is jullie huid ook zo veranderd :')

De mijne is gortdroog en ik heb om de haverklap een uitbraak van rode vlekjes en bultjes op m'n kop.
Ik had er vooral het eerste trimester wel last van ja. Veel smeren met goede creme hielp wel voor de droogheid.
pi_192022079
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:59 schreef Seven. het volgende:
Even wat anders: is jullie huid ook zo veranderd :')

De mijne is gortdroog en ik heb om de haverklap een uitbraak van rode vlekjes en bultjes op m'n kop.
Ik had dit voornamelijk de eerste 15 weken. Puistjes, rode vlekjes, droge huid, etc. Inmiddels heb ik al heel wat weken een egale huid die niet droog is zonder dat ik er echt wat aan heb gedaan. Dus is echt hormonaal. Komt goed!
pi_192023040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb op 't moment wel echt even de balen zeg..

De verloskundige schrapt in principe alle afspraken van allen die 16-27 weken zwanger zijn omdat er medisch gezien dan geen controles nodig zijn. Ze willen als het even kan dat je alleen komt, dus de partner mag in principe niet meer mee.

Als ik alle zaken lees (kraamvisites verloskundige worden telefonisch, overige kraamvisite wordt afgeraden e.d.) is het echt een klote timing nu zwanger te zijn.
Ik ben ook keihard aan het balen en heb gíga stress inmiddels;
waar ik al bang voor was: dit weekend zouden we strippen, gaat niet door. Maandag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle en intake voor inleiden, ook maar de vraag of dat doorgaat en het is ook de vraag of je in het ziekenhuis kan bevallen als je niet medisch bent.
Ik heb echt zó hard zitten huilen net. Ik wil écht NIET thuisbevallen, en ik ben er echt zó klaar mee, al weken. Waarom komt die baby nou niet gewoon
pi_192023344
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik ben ook keihard aan het balen en heb gíga stress inmiddels;
waar ik al bang voor was: dit weekend zouden we strippen, gaat niet door. Maandag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle en intake voor inleiden, ook maar de vraag of dat doorgaat en het is ook de vraag of je in het ziekenhuis kan bevallen als je niet medisch bent.
Ik heb echt zó hard zitten huilen net. Ik wil écht NIET thuisbevallen, en ik ben er echt zó klaar mee, al weken. Waarom komt die baby nou niet gewoon
Ja het is allemaal ruk als je hoogzwanger bent nu.

Is er een reden dat je echt niet thuis wil bevallen?
pi_192023477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja het is allemaal ruk als je hoogzwanger bent nu.

Is er een reden dat je echt niet thuis wil bevallen?
Ja, ik wil bij een arts in de buurt zijn en niet nog een halfuur naar het ziekenhuis moeten als er iets is. Én ik wil pijnbestrijding. Mijn vorige bevalling was qua pijn niet tof, dikke weeenstorm dus ik was blij dat ik een ruggenprik kon krijgen omdat we in het ziekenhuis waren. En grote kans dat dit kind nog zwaarder wordt dan mijn eerste (4200g), en ze kunnen wel zeggen dat dat weinig uitmaakt maar als je er 5kg uit moet duwen neem ik wel aan dat je daar meer last van hebt dan een kilo of 2 minder..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:12:49 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192023549
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik ben ook keihard aan het balen en heb gíga stress inmiddels;
waar ik al bang voor was: dit weekend zouden we strippen, gaat niet door. Maandag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle en intake voor inleiden, ook maar de vraag of dat doorgaat en het is ook de vraag of je in het ziekenhuis kan bevallen als je niet medisch bent.
Ik heb echt zó hard zitten huilen net. Ik wil écht NIET thuisbevallen, en ik ben er echt zó klaar mee, al weken. Waarom komt die baby nou niet gewoon
Agos, wat ontzettend klote -O-

Ik ga voor je duimen dat je toch naar het ziekenhuis kan.
Resistance is futile.
pi_192023581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:08 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ja, ik wil bij een arts in de buurt zijn en niet nog een halfuur naar het ziekenhuis moeten als er iets is. Én ik wil pijnbestrijding. Mijn vorige bevalling was qua pijn niet tof, dikke weeenstorm dus ik was blij dat ik een ruggenprik kon krijgen omdat we in het ziekenhuis waren. En grote kans dat dit kind nog zwaarder wordt dan mijn eerste (4200g), en ze kunnen wel zeggen dat dat weinig uitmaakt maar als je er 5kg uit moet duwen neem ik wel aan dat je daar meer last van hebt dan een kilo of 2 minder..
Ik snap je bezwaren, maar goed, laat ik mijn verhaal doen in de hoop je iets gerust te stellen.

Mijn eerste is in het ziekenhuis geboren. Dikke weeenstorm ook, met ook een ruggenprik. Ook geen kleine baby (3700 gram), persfase van meer dan een uur om hem eruit te krijgen.

Mijn 2e is thuis geboren. Toen ik het idee kreeg dat ik echt ging bevallen, had ik al 5 cm ontsluiting. Weeen waren gewoon weeen, geen weeenstorm gehad. Oke. Lekker waren ze nog niet, maar het opvangen ervan was te doen. Echt. Op het moment dat ik het niet meer te doen vond, had ik volledig ontsluiting en werden de ontsluitingsweeen persweeen. Ik heb 1 goede perswee nodig gehad. Toen was mijn 2e er al. Compleet andere ervaring. En dit kindje was groter dan de eerste (3900 gram). Mijn verloskundige zei later dat je bij een 2e zo 500 gram meer kan hebben zonder dat echt te voelen, omdat je lijf het al een keer eerder gedaan heeft.

N=1 enzo, maar wat ik je vooral wil meegeven; eerdere bevallingen zeggen niks over hoe deze zal gaan. En thuis bevallen heeft echt zoveel voordelen. Wat mij ook hielp toen ik erover twijfelde, was dat mijn vk toen heeft uitgelegd en laten zien op wat voor complicaties zij al is voorbereid. Ze kunnen thuis ook al zoveel doen en opvangen mocht er iets zijn, dat gaf ook vertrouwen. Wellicht helpt dat jou ook?
pi_192024095
Haha lief sillie! Maar nee. Onze buurman is kinderarts en die heeft helaas iets te veel verteld over hoe vaak het misgaat thuis, en dat hij ze dan weer mag proberen op te lappen.. niet zo handig om dat gehoord te hebben in deze tijden maar goed 😬
Ik zie verder ook nul voordelen aan thuisbevallen. Hoop zooi, buren die last van me gaan hebben.. mijn god.
Ik hoop maar dat de buurman thuis is als ik echt gedwongen thuis moet bevallen. Niet dat hij veel kan zonder apparatuur maar goed..
pi_192024821
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:24:40 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192024852
Quattro, kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Heb je hoofdpijn / lichtflitsen zien / misselijk / bandgevoel? Zou ff bellen met het zkh als je twijfelt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192024962
Nee verder dus totaal geen klachten! Ik hou het even in de gaten denk ik. Als ik twijfel bel ik even. Maandagochtend heb ik sowieso een afspraak staan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:36:31 #260
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192025080
Dan zal het wel meevallen :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192025126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:23 schreef QuattroF het volgende:
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
Hier tot 3x toe gehad (al nu wel minder dan bij vorige zwangerschappen). Ik vind het bij jou wel extreem als het echt zo snel is komen opzetten. Ik zou dan geloof ik toch even bellen... Al is het maar ter geruststelling
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:00:14 #262
208890 June.
Seriously?
pi_192025508
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:23 schreef QuattroF het volgende:
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
Ook al heb je geen klachten, de verloskundige is wel eens gebeld voor minder. Toch goed om even je bloeddruk en urine op eiwit te laten controleren. Dit weekend nog
Shine bright like a diamond.
pi_192025511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:23 schreef QuattroF het volgende:
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
Ja. 😊 Maar als het je niet fijn zit, moet je uiteraard gewoon bellen!
Protège moi de mes désirs.
pi_192026549
Sterkte voor wie binnenkort bevallen moet. :*
Ik word ook niet blij van thuis bevallen, bij mijn eerste viel het hartritme weg na het breken van de vliezen en moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Maar ik houd er rekening mee dat deze bevalling ook nog sneller kan gaan en ik het ziekenhuis dan toch al niet haal. Gelukkig is dit nog heel ver van mijn bed.

@NicolasJoy dat is ook rot. :*
Mijn man mag ook niet meer mee. Over een maand is de termijnecho en ik bereid me er maar op voor dat ook die zonder mijn man is. Wel gek en heel jammer dit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192026798
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja. 😊 Maar als het je niet fijn zit, moet je uiteraard gewoon bellen!
Ik had het bij mijn eerste dochter ook, maar toen was het wel augustus/september en warm. Nu heb ik het minder. Wel bolle kop maar dat komt van die 18 extra kilo’s 😅 geen dikke voeten enzo deze keer.
Als het je niet lekker zit inderdaad gewoon even bellen met de verlos!
pi_192026987
Ik heb toch even gebeld. We gaan toch nu voor de zekerheid langs in het ziekenhuis. Hopelijk is het niks geks!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:46:42 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192027529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb toch even gebeld. We gaan toch nu voor de zekerheid langs in het ziekenhuis. Hopelijk is het niks geks!
Better safe than sorry!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192031009
Goedzo quattro. Laat je weten of alles goed met je is?

Ik heb lekker veel gejankt vanmiddag en nu kan ik het wel weer relativeren, we zien wel wat er gebeurt. Eruit moet de baby toch op enig moment. Lekker hoor, zwanger zijn 😅
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:55:22 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb toch even gebeld. We gaan toch nu voor de zekerheid langs in het ziekenhuis. Hopelijk is het niks geks!
Good luck!
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:57:55 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031420
Wij zitten One born every minute te kijken. Oh, Engeland.. :|W :D .
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:58:54 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Goedzo quattro. Laat je weten of alles goed met je is?

Ik heb lekker veel gejankt vanmiddag en nu kan ik het wel weer relativeren, we zien wel wat er gebeurt. Eruit moet de baby toch op enig moment. Lekker hoor, zwanger zijn 😅
Fijn dat je je wat beter voelt. ^O^ O+
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:59:36 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_192031455
Och, ik leef wel met jullie mee hoor, laatste loodjes moeders! Het is toch erg rot als het op het eind allemaal anders loopt. En hoogzwanger is het ook moeilijk relativeren :*

Hier zijn de nieuwe richtlijnen nu ook van kracht, dus ik ga in mijn eentje naar de termijnecho dinsdag. Jammer, maar het is wat het is. Gelukkig is het niet mijn eerste, dan had ik er wel harder van gebaald.

Het enige puntje voor mij is dat ik eigenlijk écht mijn prenatale diagnostiek niet wil inleveren. Geen nipt is geen optie. Dus hopelijk kan dat wel gewoon doorgaan.
disclaimer
pi_192032172
Hmm dat lijkt me ook niet heel grappig, alleen naar een termijnecho.. Had ik echt niet tof gevonden. Wacht je partner wel buiten voor het geval dat? Ik denk dat ik dan zoiets zou opzetten ofzo.

Van die nipt snap ik heel goed! Zou toch ook te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook van bevallen mét pijnstilling als je wilt, dat moet toch nog gewoon mogelijk zijn. Het is niet alsof ze die bedden voor coronapatienten gebruiken, en een gynaecoloog of verloskundige zal de eerste tijd ook heus niet moeten bijspringen op de ic. En ja, contacten beperken, nou dan kleden ze zich maar aan als een marsmannetje, dat maakt mij niet uit. Dan voorkom je toch al heel veel lijkt mij..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:10 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_192032494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hmm dat lijkt me ook niet heel grappig, alleen naar een termijnecho.. Had ik echt niet tof gevonden. Wacht je partner wel buiten voor het geval dat? Ik denk dat ik dan zoiets zou opzetten ofzo.

Van die nipt snap ik heel goed! Zou toch ook te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook van bevallen mét pijnstilling als je wilt, dat moet toch nog gewoon mogelijk zijn. Het is niet alsof ze die bedden voor coronapatienten gebruiken, en een gynaecoloog of verloskundige zal de eerste tijd ook heus niet moeten bijspringen op de ic. En ja, contacten beperken, nou dan kleden ze zich maar aan als een marsmannetje, dat maakt mij niet uit. Dan voorkom je toch al heel veel lijkt mij..
Nah nee, de praktijk zit op 5 minuten fietsen dus dat red ik ook bij slecht nieuws nog wel ;)
Ben daar verder ook niet echt bang voor want ik luister geregeld het hartje en dat klopt bijzonder krachtig O+

Is er dan sprake van dat bevallen met pijnbestrijding niet meer mag?
disclaimer
pi_192032591
Het ziekenhuisbezoekje zit er gelukkig weer op. Ze hebben letterlijk álles gecontroleerd want het had inderdaad wat weg van zwangerschapsvergiftiging. Dus er is een CTG gemaakt, mijn bloeddruk en saturatie gemeten, bloed geprikt op o.a. nier- en leverwaardes en urine gestickt op eiwitten. Gelukkig waren alle uitslagen goed! Prima bloeddruk en de baby is nog steeds actief en blij. De verloskundige in het ziekenhuis denkt dat het door de zwangerschapshormonen komt. Maar wel fijn om het nu zeker te weten want ik voel me nog steeds een opgezette zeekoe. :’)

Wat jammer van de termijnecho in je eentje SQ! En JustMe ik snap je heel goed. Goed om het er even uit te gooien hoor.
pi_192032643
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Nah nee, de praktijk zit op 5 minuten fietsen dus dat red ik ook bij slecht nieuws nog wel ;)
Ben daar verder ook niet echt bang voor want ik luister geregeld het hartje en dat klopt bijzonder krachtig O+

Is er dan sprake van dat bevallen met pijnbestrijding niet meer mag?
Er werd mij verteld dat het maar de vraag is of je na volgende week nog naar het ziekenhuis mag als dat niet medisch noodzakelijk is. Dat zou ik wel echt te zot voor woorden vinden.

Fijn dat je zelf kan luisteren, zit dat iig al goed 😊

Mooi dat ze je even hebben doorgelicht quattro, en dat alles goed blijkt. Nu weet je het maar zeker!

Ik zit weer lekker met keiharde buiken. Ik durf niet meer te hopen dat het nu eindelijk eens doorzet.. zou wel te grappig zijn, bij dochter begon het 3,5 jaar geleden ook op deze dag in de zwangerschap en zij was er dus op dag 40.4..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:01:25 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192032930
Nou, hoop dat het doorzet Justme!

En fijn Quattro, geeft toch rust denk ik he?

Ik ben op dit moment stiekem wel blij dat ik medisch ben en straks niet gedwongen thuis hoef te bevallen. Heb ook geen vk, dus dat zou alleen al een uitdaging worden :X.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192033101
Zou wel heel leuk zijn JustMe als beide kindjes op dezelfde dag geboren worden. Hopelijk zet het toch door!

En het geeft zeker rust XM. Ben toch blij dat we even zijn gegaan.
pi_192033861
@Mariposas
Voor mij als partner is het ergens uiteraard 'minder erg' dan voor m'n vriendin.. Maar het is ergens ook het gevoel van onderdeel van willen zijn denk ik. Het is allemaal al zo onwerkelijk soms. Die afspraken, echo's vind ik daarin heel waardevol. Vooralsnog is het hier dat alleen de medische echo's doorgaan mits de bezetting dit toelaat en dat deze alleen moeten gebeuren. Partners moeten dan via Facetime of Whatsapp meekijken.. Maar goed, het nieuws verandert nog elke dag nu.. We zijn nu toch ook aan het kijken of we niet dan toch op korte termijn nog een pretecho kunnen doen ergens.

Of de maatregelen nog tot 27 weken duren is inderdaad de vraag, maar daarin was ik gisteren vrij pessimistisch. :9

@silliegirl
:*

@jUsTmE13o2
Pfft. Ik snap dat jij dan écht de balen hebt. Hoe gaat het nu? Al een beetje meer kunnen relativeren/nadenken/plek kunnen geven, of over kunnen praten met de verloskundige?

In de nieuwsbrief hier stond ook dat ze zoveel mogelijk aansturen op thuis bevallen om de ziekenhuis te ontzien.. Maar goed, aansturen klinkt nog als dat er hopelijk nog het e.e.a. mogelijk is..

@QuattroF
Hier had m'n vriendin bij de eerste de laatste week enorm dat vocht vast houden! :9 Maar goed, was toen ook een hittegolf.. :+
Fijn trouwens dat ze je in het ziekenhuis even goed gecheckt hebben en alles goed was! <3

@SQ
Zulke medische zaken lijken ze hier wel erg op aan te sturen dat dat allemaal doorgaat.. Maar ja, het gaat toch door je hoofd wat er allemaal gaat gebeuren als de ziekenhuizen overvol zitten. Waar hebben/maken ze wel en geen tijd voor..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:01:58 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_192034467
Ja, ik ben misschien heel bot daarin hoor, maar als je geen medische noodzaak hebt voor zorg, dan moet je het ook niet af willen nemen in tijden dat de zorg enorm onder spanning staat. Voor mij betekent dat inderdaad dus geen reguliere controles tijdens de zwangerschap, geen hartjesspreekuur, niet naar de huisarts voor iets waarvan je eigenlijk ook wel weet dat je het gewoon even uit moet zieken.
Is dat jammer? Ja. Is dat onoverkomelijk en traumatisch? Dat zou het niet moeten zijn.
Mijn man vindt het ook erg jammer dat hij niet mee kan, maar ik zet gewoon een videocall op voor hem ;)
disclaimer
pi_192034720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hmm dat lijkt me ook niet heel grappig, alleen naar een termijnecho.. Had ik echt niet tof gevonden. Wacht je partner wel buiten voor het geval dat? Ik denk dat ik dan zoiets zou opzetten ofzo.

Van die nipt snap ik heel goed! Zou toch ook te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook van bevallen mét pijnstilling als je wilt, dat moet toch nog gewoon mogelijk zijn. Het is niet alsof ze die bedden voor coronapatienten gebruiken, en een gynaecoloog of verloskundige zal de eerste tijd ook heus niet moeten bijspringen op de ic. En ja, contacten beperken, nou dan kleden ze zich maar aan als een marsmannetje, dat maakt mij niet uit. Dan voorkom je toch al heel veel lijkt mij..
Ik dacht eigenlijk dat als jij gedurende je thuisbevalling het niet trekt en pijnbestrijding nodig hebt, je gewoon medisch wordt hoor. Oké, dan moet je eerst nog naar het ziekenhuis, maar als je daar bent zetten ze ook niet meteen vooraf die ruggenprik en als je m wil en mag krijgen bij veel pijn, kan het ook nog lang duren voor er een anesthesist voor beschikbaar is.

En als je ingeleid moet worden ben je sowieso medisch lijkt me.
pi_192035050
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:01 schreef SQ het volgende:
Ja, ik ben misschien heel bot daarin hoor, maar als je geen medische noodzaak hebt voor zorg, dan moet je het ook niet af willen nemen in tijden dat de zorg enorm onder spanning staat. Voor mij betekent dat inderdaad dus geen reguliere controles tijdens de zwangerschap, geen hartjesspreekuur, niet naar de huisarts voor iets waarvan je eigenlijk ook wel weet dat je het gewoon even uit moet zieken.
Is dat jammer? Ja. Is dat onoverkomelijk en traumatisch? Dat zou het niet moeten zijn.
Mijn man vindt het ook erg jammer dat hij niet mee kan, maar ik zet gewoon een videocall op voor hem ;)
Oh, rationeel gezien ga ik daar helemaal in mee. Als ik het goed overdenk snap ik het helemaal en ben ik het er helemaal mee eens. Maar toch baal ik er wel van. :9 Zo'n onbehoorlijk "waarom nu, waarom ik, waarrrrom?"-gevoel. :+
pi_192035248
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:01 schreef SQ het volgende:
Ja, ik ben misschien heel bot daarin hoor, maar als je geen medische noodzaak hebt voor zorg, dan moet je het ook niet af willen nemen in tijden dat de zorg enorm onder spanning staat. Voor mij betekent dat inderdaad dus geen reguliere controles tijdens de zwangerschap, geen hartjesspreekuur, niet naar de huisarts voor iets waarvan je eigenlijk ook wel weet dat je het gewoon even uit moet zieken.
Is dat jammer? Ja. Is dat onoverkomelijk en traumatisch? Dat zou het niet moeten zijn.
Mijn man vindt het ook erg jammer dat hij niet mee kan, maar ik zet gewoon een videocall op voor hem ;)
Ik vind dat wel een beetje hard ja. Zeker als het om pijnbestrijding zou gaan. Maar goed, het zal allemaal wel niet zo’n vaart lopen. Ik denk dat ze door dit te zeggen hopen dat je dan toch maar thuis wil blijven.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:35:00 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_192035299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een beetje hard ja. Zeker als het om pijnbestrijding zou gaan. Maar goed, het zal allemaal wel niet zo’n vaart lopen. Ik denk dat ze door dit te zeggen hopen dat je dan toch maar thuis wil blijven.
Nee, ik heb het niet over pijnbestrijding.
disclaimer
pi_192035314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat als jij gedurende je thuisbevalling het niet trekt en pijnbestrijding nodig hebt, je gewoon medisch wordt hoor. Oké, dan moet je eerst nog naar het ziekenhuis, maar als je daar bent zetten ze ook niet meteen vooraf die ruggenprik en als je m wil en mag krijgen bij veel pijn, kan het ook nog lang duren voor er een anesthesist voor beschikbaar is.

En als je ingeleid moet worden ben je sowieso medisch lijkt me.
Ik hoop het maar 😅 we gaan het zien.ik had gehoopt dat kind er een beetje op tijd uit te hebben maar denk dat ze nu wel strak gaan houden aan ver ná 41 weken pas inleiden.. jammer de bammer
pi_192035331
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet over pijnbestrijding.
Ah gelukkig 😅 verder ben ik het wel met je eens. Maar toch zou ik het niet zo tof vinden, zeker niet als het je eerste is inderdaad
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:38:09 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_192035381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:35 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik hoop het maar 😅 we gaan het zien.ik had gehoopt dat kind er een beetje op tijd uit te hebben maar denk dat ze nu wel strak gaan houden aan ver ná 41 weken pas inleiden.. jammer de bammer
Dat denk ik nog niet. Ze kunnen die baby er beter nú uit krijgen dan over een week. Dan liggen de ziekenhuizen gegarandeerd véél voller namelijk.
disclaimer
pi_192035423
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat denk ik nog niet. Ze kunnen die baby er beter nú uit krijgen dan over een week. Dan liggen de ziekenhuizen gegarandeerd véél voller namelijk.
Zo denk ik ook, maar de verloskundige zei toch echt wat anders aan de telefoon.. en als mijn afspraak maandag niet doorgaat dan zit inleiden woensdag (41w) er ook niet in, dus dan gaan we er toch echt overheen.

Maar ik vind dat die baby vannacht maar gewoon eens moet komen nu. Eigenwijs ding.
pi_192035597
Nicholasjoy, ik snap wel wat je bedoelt. Als partner voel je zelf al niks van de zwangerschap, toch wel leuk als je dan eea meekrijgt via de afspraken/echo’s. Mijn man vond dat ook erg waardevol, ook om de info gewoon van de vk te horen en niet uit mijn mond. Dan weet je ook zeker dat je het goed gehoord hebt etc. Hij is bij bijna alle afspraken meegeweest.

Ik heb vanmiddag lekker gejankt en met mijn vriendin gebeld die arts is. We kwamen tot de conclusie dat die baby er toch wel uit komt en moet (😂) en dat ik dat ook best zelf kan als het écht moet. Maar ik blijf erbij dat ik liefst naar het ziekenhuis ga, al is het maar in een tentje voor de deur 😅 dan ben ik tenminste dicht bij een arts als er iets aan de hand is. Dat vind ik echt het aller belangrijkste.

Het zal vast niet zo’n vaart lopen dat ze je echt gaan weigeren. Dan moet er denk ik nog wel wat meer gebeuren. In dat opzicht zijn we misschiej juist wel nog net op tijd aan de beurt..

Ik probeer er maar niet meer te veel aan te denken. Lekker even een filmpje kijken en we zien wel hoe we er morgen voor staan!
pi_192036694
Hi allemaal, even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).

Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.

Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.

Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰

Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192036945
Gefeliciteerd aurum! Wat fijn dat het zo vlot ging!
pi_192036983
Gefeliciteerd Aurum! Wat fijn om te horen. Geniet van je meisje!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:40:58 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192036987
Aurum, wat fijn dat ze er is O+. Gefeliciteerd!! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192038498
Aurum. Gefeliciteerd
  Vis een optie? zondag 15 maart 2020 @ 00:54:24 #295
70532 loveli
N
pi_192040251
Gefeliciteerd O+
crap in = crap out
  zondag 15 maart 2020 @ 01:18:48 #296
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192040622
Gefeliciteerd Aurum! *O* ook zo’n snelle!

Wat een mooi gewicht en wat gaaf dat je het thuis geflikt hebt! Zet hm op Miepie, snel goed aanhappen :Y
Laat je lekker in de watten leggen en ik ven heel benieuwd naar je Bevallingsverhaal O+


Justme, ik hoop heel erg op drie op een rij met de vlotte bevallingen, dat jij ook maar heel snel veilig en wel (weer) thuis bent met je kleine in je armen 🍀 je kunt het hoe dan ook!
  zondag 15 maart 2020 @ 05:13:32 #297
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192041843
Aurum, gefeliciteerd!!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_192042389
Gefeliciteerd Aurum! :*
  zondag 15 maart 2020 @ 08:19:34 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_192042460
Aurum! Wat super, en wat vlot! Van harte gefeliciteerd O+
disclaimer
pi_192042521
Van harte aurum!!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:53:33 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192042809
Dicht
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')