abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192023040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb op 't moment wel echt even de balen zeg..

De verloskundige schrapt in principe alle afspraken van allen die 16-27 weken zwanger zijn omdat er medisch gezien dan geen controles nodig zijn. Ze willen als het even kan dat je alleen komt, dus de partner mag in principe niet meer mee.

Als ik alle zaken lees (kraamvisites verloskundige worden telefonisch, overige kraamvisite wordt afgeraden e.d.) is het echt een klote timing nu zwanger te zijn.
Ik ben ook keihard aan het balen en heb gíga stress inmiddels;
waar ik al bang voor was: dit weekend zouden we strippen, gaat niet door. Maandag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle en intake voor inleiden, ook maar de vraag of dat doorgaat en het is ook de vraag of je in het ziekenhuis kan bevallen als je niet medisch bent.
Ik heb echt zó hard zitten huilen net. Ik wil écht NIET thuisbevallen, en ik ben er echt zó klaar mee, al weken. Waarom komt die baby nou niet gewoon
pi_192023344
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

waar ik al bang voor was: dit weekend zouden we strippen, gaat niet door. Maandag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle en intake voor inleiden, ook maar de vraag of dat doorgaat en het is ook de vraag of je in het ziekenhuis kan bevallen als je niet medisch bent.
Ik heb echt zó hard zitten huilen net. Ik wil écht NIET thuisbevallen, en ik ben er echt zó klaar mee, al weken. Waarom komt die baby nou niet gewoon
Ja het is allemaal ruk als je hoogzwanger bent nu.

Is er een reden dat je echt niet thuis wil bevallen?
pi_192023477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja het is allemaal ruk als je hoogzwanger bent nu.

Is er een reden dat je echt niet thuis wil bevallen?
Ja, ik wil bij een arts in de buurt zijn en niet nog een halfuur naar het ziekenhuis moeten als er iets is. Én ik wil pijnbestrijding. Mijn vorige bevalling was qua pijn niet tof, dikke weeenstorm dus ik was blij dat ik een ruggenprik kon krijgen omdat we in het ziekenhuis waren. En grote kans dat dit kind nog zwaarder wordt dan mijn eerste (4200g), en ze kunnen wel zeggen dat dat weinig uitmaakt maar als je er 5kg uit moet duwen neem ik wel aan dat je daar meer last van hebt dan een kilo of 2 minder..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:12:49 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192023549
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Agos, wat ontzettend klote -O-

Ik ga voor je duimen dat je toch naar het ziekenhuis kan.
Resistance is futile.
pi_192023581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:08 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ja, ik wil bij een arts in de buurt zijn en niet nog een halfuur naar het ziekenhuis moeten als er iets is. Én ik wil pijnbestrijding. Mijn vorige bevalling was qua pijn niet tof, dikke weeenstorm dus ik was blij dat ik een ruggenprik kon krijgen omdat we in het ziekenhuis waren. En grote kans dat dit kind nog zwaarder wordt dan mijn eerste (4200g), en ze kunnen wel zeggen dat dat weinig uitmaakt maar als je er 5kg uit moet duwen neem ik wel aan dat je daar meer last van hebt dan een kilo of 2 minder..
Ik snap je bezwaren, maar goed, laat ik mijn verhaal doen in de hoop je iets gerust te stellen.

Mijn eerste is in het ziekenhuis geboren. Dikke weeenstorm ook, met ook een ruggenprik. Ook geen kleine baby (3700 gram), persfase van meer dan een uur om hem eruit te krijgen.

Mijn 2e is thuis geboren. Toen ik het idee kreeg dat ik echt ging bevallen, had ik al 5 cm ontsluiting. Weeen waren gewoon weeen, geen weeenstorm gehad. Oke. Lekker waren ze nog niet, maar het opvangen ervan was te doen. Echt. Op het moment dat ik het niet meer te doen vond, had ik volledig ontsluiting en werden de ontsluitingsweeen persweeen. Ik heb 1 goede perswee nodig gehad. Toen was mijn 2e er al. Compleet andere ervaring. En dit kindje was groter dan de eerste (3900 gram). Mijn verloskundige zei later dat je bij een 2e zo 500 gram meer kan hebben zonder dat echt te voelen, omdat je lijf het al een keer eerder gedaan heeft.

N=1 enzo, maar wat ik je vooral wil meegeven; eerdere bevallingen zeggen niks over hoe deze zal gaan. En thuis bevallen heeft echt zoveel voordelen. Wat mij ook hielp toen ik erover twijfelde, was dat mijn vk toen heeft uitgelegd en laten zien op wat voor complicaties zij al is voorbereid. Ze kunnen thuis ook al zoveel doen en opvangen mocht er iets zijn, dat gaf ook vertrouwen. Wellicht helpt dat jou ook?
pi_192024095
Haha lief sillie! Maar nee. Onze buurman is kinderarts en die heeft helaas iets te veel verteld over hoe vaak het misgaat thuis, en dat hij ze dan weer mag proberen op te lappen.. niet zo handig om dat gehoord te hebben in deze tijden maar goed 😬
Ik zie verder ook nul voordelen aan thuisbevallen. Hoop zooi, buren die last van me gaan hebben.. mijn god.
Ik hoop maar dat de buurman thuis is als ik echt gedwongen thuis moet bevallen. Niet dat hij veel kan zonder apparatuur maar goed..
pi_192024821
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:24:40 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192024852
Quattro, kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Heb je hoofdpijn / lichtflitsen zien / misselijk / bandgevoel? Zou ff bellen met het zkh als je twijfelt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192024962
Nee verder dus totaal geen klachten! Ik hou het even in de gaten denk ik. Als ik twijfel bel ik even. Maandagochtend heb ik sowieso een afspraak staan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:36:31 #260
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192025080
Dan zal het wel meevallen :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192025126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:23 schreef QuattroF het volgende:
Ik hou sinds gisterochtend onwijs veel vocht vast. Dikke handen en voeten, maar ook mijn gezicht is erg opgezet. Dikke ogen en lippen en een onderkin. Is dat herkenbaar voor iemand aan het einde van de zwangerschap? Ik zie er niet uit. Zelfs manlief zei het net op een hele subtiele manier, haha! 😅
Hier tot 3x toe gehad (al nu wel minder dan bij vorige zwangerschappen). Ik vind het bij jou wel extreem als het echt zo snel is komen opzetten. Ik zou dan geloof ik toch even bellen... Al is het maar ter geruststelling
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:00:14 #262
208890 June.
Seriously?
pi_192025508
quote:
Ook al heb je geen klachten, de verloskundige is wel eens gebeld voor minder. Toch goed om even je bloeddruk en urine op eiwit te laten controleren. Dit weekend nog
Shine bright like a diamond.
pi_192025511
quote:
Ja. 😊 Maar als het je niet fijn zit, moet je uiteraard gewoon bellen!
Protège moi de mes désirs.
pi_192026549
Sterkte voor wie binnenkort bevallen moet. :*
Ik word ook niet blij van thuis bevallen, bij mijn eerste viel het hartritme weg na het breken van de vliezen en moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Maar ik houd er rekening mee dat deze bevalling ook nog sneller kan gaan en ik het ziekenhuis dan toch al niet haal. Gelukkig is dit nog heel ver van mijn bed.

@NicolasJoy dat is ook rot. :*
Mijn man mag ook niet meer mee. Over een maand is de termijnecho en ik bereid me er maar op voor dat ook die zonder mijn man is. Wel gek en heel jammer dit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192026798
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja. 😊 Maar als het je niet fijn zit, moet je uiteraard gewoon bellen!
Ik had het bij mijn eerste dochter ook, maar toen was het wel augustus/september en warm. Nu heb ik het minder. Wel bolle kop maar dat komt van die 18 extra kilo’s 😅 geen dikke voeten enzo deze keer.
Als het je niet lekker zit inderdaad gewoon even bellen met de verlos!
pi_192026987
Ik heb toch even gebeld. We gaan toch nu voor de zekerheid langs in het ziekenhuis. Hopelijk is het niks geks!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:46:42 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192027529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb toch even gebeld. We gaan toch nu voor de zekerheid langs in het ziekenhuis. Hopelijk is het niks geks!
Better safe than sorry!
pi_192031009
Goedzo quattro. Laat je weten of alles goed met je is?

Ik heb lekker veel gejankt vanmiddag en nu kan ik het wel weer relativeren, we zien wel wat er gebeurt. Eruit moet de baby toch op enig moment. Lekker hoor, zwanger zijn 😅
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:55:22 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef QuattroF het volgende:
Good luck!
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:57:55 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031420
Wij zitten One born every minute te kijken. Oh, Engeland.. :|W :D .
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:58:54 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192031441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Goedzo quattro. Laat je weten of alles goed met je is?

Ik heb lekker veel gejankt vanmiddag en nu kan ik het wel weer relativeren, we zien wel wat er gebeurt. Eruit moet de baby toch op enig moment. Lekker hoor, zwanger zijn 😅
Fijn dat je je wat beter voelt. ^O^ O+
Resistance is futile.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:59:36 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_192031455
Och, ik leef wel met jullie mee hoor, laatste loodjes moeders! Het is toch erg rot als het op het eind allemaal anders loopt. En hoogzwanger is het ook moeilijk relativeren :*

Hier zijn de nieuwe richtlijnen nu ook van kracht, dus ik ga in mijn eentje naar de termijnecho dinsdag. Jammer, maar het is wat het is. Gelukkig is het niet mijn eerste, dan had ik er wel harder van gebaald.

Het enige puntje voor mij is dat ik eigenlijk écht mijn prenatale diagnostiek niet wil inleveren. Geen nipt is geen optie. Dus hopelijk kan dat wel gewoon doorgaan.
disclaimer
pi_192032172
Hmm dat lijkt me ook niet heel grappig, alleen naar een termijnecho.. Had ik echt niet tof gevonden. Wacht je partner wel buiten voor het geval dat? Ik denk dat ik dan zoiets zou opzetten ofzo.

Van die nipt snap ik heel goed! Zou toch ook te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook van bevallen mét pijnstilling als je wilt, dat moet toch nog gewoon mogelijk zijn. Het is niet alsof ze die bedden voor coronapatienten gebruiken, en een gynaecoloog of verloskundige zal de eerste tijd ook heus niet moeten bijspringen op de ic. En ja, contacten beperken, nou dan kleden ze zich maar aan als een marsmannetje, dat maakt mij niet uit. Dan voorkom je toch al heel veel lijkt mij..
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:10 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_192032494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hmm dat lijkt me ook niet heel grappig, alleen naar een termijnecho.. Had ik echt niet tof gevonden. Wacht je partner wel buiten voor het geval dat? Ik denk dat ik dan zoiets zou opzetten ofzo.

Van die nipt snap ik heel goed! Zou toch ook te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook van bevallen mét pijnstilling als je wilt, dat moet toch nog gewoon mogelijk zijn. Het is niet alsof ze die bedden voor coronapatienten gebruiken, en een gynaecoloog of verloskundige zal de eerste tijd ook heus niet moeten bijspringen op de ic. En ja, contacten beperken, nou dan kleden ze zich maar aan als een marsmannetje, dat maakt mij niet uit. Dan voorkom je toch al heel veel lijkt mij..
Nah nee, de praktijk zit op 5 minuten fietsen dus dat red ik ook bij slecht nieuws nog wel ;)
Ben daar verder ook niet echt bang voor want ik luister geregeld het hartje en dat klopt bijzonder krachtig O+

Is er dan sprake van dat bevallen met pijnbestrijding niet meer mag?
disclaimer
pi_192032591
Het ziekenhuisbezoekje zit er gelukkig weer op. Ze hebben letterlijk álles gecontroleerd want het had inderdaad wat weg van zwangerschapsvergiftiging. Dus er is een CTG gemaakt, mijn bloeddruk en saturatie gemeten, bloed geprikt op o.a. nier- en leverwaardes en urine gestickt op eiwitten. Gelukkig waren alle uitslagen goed! Prima bloeddruk en de baby is nog steeds actief en blij. De verloskundige in het ziekenhuis denkt dat het door de zwangerschapshormonen komt. Maar wel fijn om het nu zeker te weten want ik voel me nog steeds een opgezette zeekoe. :’)

Wat jammer van de termijnecho in je eentje SQ! En JustMe ik snap je heel goed. Goed om het er even uit te gooien hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')