abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 09:21:36 #201
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191975395
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:06 schreef Toekito het volgende:
Welkom en gefeliciteerd newbies *O*

Wij hebben volgende week vrijdag de uitgebreide 20 weken echo. Ben erg benieuwd wat ze daarop kunnen zien qua hart. Is vanuit mij natuurlijk een klein vraagteken. Maar gelukkig klinkt het tot op heden goed.
Wij moeten ook een uitgebreidere 20-weken echo. Heb zelf licht lekkende hartkleppen.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:59:30 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191975918
Welkom nieuwe zwangeren! 👍🏻

Hier zijn de laatste dingen in huis, heb zojuist m'n vluchtkoffer gepakt, alleen de box moet nog in elkaar, maar dat kan desnoods nog na de bevalling.

Morgen bij de controle maar eens informeren naar het protocol rondom corona en medisch zijn en dus moeten bevallen in het ziekenhuis...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:40 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_191979953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:47 schreef Nolita het volgende:
Welkom hier pkm en ggirl!

Ben erg benieuwd hoe het virus hier verloopt, als de berichten kloppen vanuit China is het daar ongeveer 3 maanden rondgegaan toch?
We hebben vandaag de voorlopige planning van de verbouwing gekregen. Starten rond Pasen en dan zou deze eind juni klaar zijn. Nu hopen op geen uitloop door Corona of lange tijd slecht weer want dan wordt het wel heel krap. :X
Vorige keer met 39 weken bevallen dus veel uitlooptijd is er misschien niet. Maar we gaan het zien, zullen het er toch mee moeten doen. Voor nu houden we goede hoop. :D
Ik vind het sowieso een dappere onderneming om een verbouwing aan te gaan met een estimated finish in week 38 van je zwangerschap. Is het een heftige verbouwing?

De goudel regel van verbouwingen is volgens mij namelijk dat ze gemiddeld 25% uitlopen. Dat is iig mijn ervaring momenteel. De bouw is extreem overvraagd dus ze plannen alles veel te strak in dus ze kunnen geen enkele tegenslag opvangen :@
disclaimer
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:59:42 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_191979990
ik ben overigens gewoon bevallen in een slaapkamer in aanbouw, met een bouwlamp er op :P dus op zich kan het allemaal prima, zolang je er zelf niet te nerveus van wordt.

Een buurvrouw van me is bevallen in een zeer letterlijke bouwput, bevalbad op de pas gestorte zandcementvloer, logeermatrasje er naast en gaan _O-
disclaimer
pi_191981549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef SQ het volgende:
ik ben overigens gewoon bevallen in een slaapkamer in aanbouw, met een bouwlamp er op :P dus op zich kan het allemaal prima, zolang je er zelf niet te nerveus van wordt.

Een buurvrouw van me is bevallen in een zeer letterlijke bouwput, bevalbad op de pas gestorte zandcementvloer, logeermatrasje er naast en gaan _O-
Oh my. Dat gaat me toch wat ver 😂 ik vond het al erg dat onze zolder nog in progress was (en de trappen nog onbekleed) toen onze eerste dochter geboren werd, en daar had ik vrij weinig te zoeken behalve de wasmachine 😅
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:28:58 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_191982238
Bij een eerste kind zijn die hormonen ook significant sterker volgens mij.
Bij de eerste begon ik met de babykamer toen ik 18 weken zwanger was. Bij de tweede toen het jong 3 maanden was. Ik denk dat ik het bij deze maar gewoon in zijn geheel skip en meteen voor de peuterkamer ga.
disclaimer
pi_191983626
Hahaha! Ik ben wel later begonnen deze keer met de babykamer ja. Hoefde ook niet zoveel te gebeuren, peuterdochter is verhuisd naar zolder dus commode en kast zijn gewoon blijven staan waar ze staan. We hoefden alleen het ledikant weer op te bouwen en een extra kastje voor rommel dat we nog op zolder hadden liggen..
Als we niet over een half jaar naar een andere woning zouden gaan had ik wellicht nog andere schilderijtjes aan de muur gehangen, maar hoe minder verhuizen hoe beter dus ik laat alles nu lekker zoals het al bij dochter was. Baby snapt het toch niet, en peuter vindt het ook prima, die heeft nu een Frozen thema dus die taalt niet meer naar haar oude kamer 😅

Ik kreeg net wel een hormonen opdonder. We hadden een wipstoel al een poosje geleden van de vliering gehaald en in de babykamer gezet. Had wel gezien dat die wel een wasbeurt kon gebruiken, maar nu ik eens goed keek.. beestjes (of velletjes daarvan!!!!) gaaaaaatver. Dus ik heb de hele kamer gezogen en gedweild, die bekleding van die stoel gezogen, bed afgehaald en alles in de was, boxkleed wat er lag in de was.. en zelf meteen onder de douche gegaan en mn kleren in de was 😅 En dan straks die bekleding maar in de was op 90 ofzo. Mijn hormonen smijten het liever in de kliko maar die stoel was 180 euro en ik zie geen losse bekleding te koop.. ooooo wat goor. Meteen ook de stofzuigerzak weggegooid.. baaaaahhh

[ Bericht 24% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 12-03-2020 16:18:05 ]
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:19:49 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_191983838
Hahaha _O-

Ik was 39 weken zwanger toen ik een vlooienplaag ontdekte. Jezus wat heb ik ingegrepen toen. :')
disclaimer
pi_191984576
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:19 schreef SQ het volgende:
Hahaha _O-

Ik was 39 weken zwanger toen ik een vlooienplaag ontdekte. Jezus wat heb ik ingegrepen toen. :')
Haha ik denk dat ik me ongeveer zo voelde inderdaad 🤭 ik zit nu op 40.1, afgelopen dagen voerde ik niet zo veel meer uit maar ik kreeg me nu toch een adrenalinestoot 😂
pi_191986914
Oh ja dat veel later bij een tweede of meer, dingen regelen zoals babykamer snapte ik eerst niet maar nu volledig wel. Zie niet gebeuren dat ik op korte termijn de boel klaar maak...
pi_191986987
Wij hebben de kamer al bijna klaar. :@

Of ja, de kamer van de dreumes, zodat ze met een paar maanden over kan en de babykamer 'leeg' is. :9
pi_191988730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben de kamer al bijna klaar. :@

Of ja, de kamer van de dreumes, zodat ze met een paar maanden over kan en de babykamer 'leeg' is. :9
Wij hebben inderdaad ook peuter zo’n 2 a 3 maanden geleden verhuisd naar haar nieuwe kamer, zodat we de babykamer kunnen hergebruiken 😂
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:53:25 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191988942
Wij moeten de kamer in kwestie nog bouwen :+
Resistance is futile.
pi_191989359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een dappere onderneming om een verbouwing aan te gaan met een estimated finish in week 38 van je zwangerschap. Is het een heftige verbouwing?

De goudel regel van verbouwingen is volgens mij namelijk dat ze gemiddeld 25% uitlopen. Dat is iig mijn ervaring momenteel. De bouw is extreem overvraagd dus ze plannen alles veel te strak in dus ze kunnen geen enkele tegenslag opvangen :@
Dapper, ja zeker. We hebben wel bewust de keuze gemaakt om deze verbouwing voor de bevalling te laten doen mocht dat een optie blijken. We gaan een aanbouw en opbouw doen wat vooral voor de bovenverdieping nogal rigoureus is waardoor we een aantal weken eruit zullen moeten.
Het zal sowieso niet af, af zijn, maar ik zeg nu dat ik tevreden ben als het huis weer dicht is. Stukadoor zou ook fijn zijn als die al geweest is, maar wat niet is, is niet. Daar verzinnen we dan wel wat op.
Wie weet moeten we het noodgedwongen toch gaan uitstellen tot na de bevalling. Even afwachten maar hoe de ontwikkelingen verder gaan mbt het virus...

Helemaal eens met het af hebben van de babykamer. Was bij de eerste niet super vroeg. Nu is het makkelijker omdat peuter een nieuwe kamer gaat krijgen. Alleen zal die niet voor de geboorte klaar zijn. Ik ga deze keer voor een co-sleeper voor de baby en peuter blijft voorlopig op de babykamer, maar krijgt wel alvast een ander bed als we weer thuis kunnen wonen.

We hebben begin april een week vrij en wilden dan graag nog met z’n drieën een midweek weg (gewoon in NL). Ook nog even spannend of dat door kan gaan, we hebben daarom ook nog maar niets geboekt.
pi_191989421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef SQ het volgende:

Kijk, dit stelt me al gerust haha. :+
pi_191991556
Aiii ik heb echt buikpijn! Steken niet normaal. Heb ook wel echt een beetje teveel gedaan vandaag met mijn beestjes 😅 ben benieuwd of ik de baby losgeschud heb daarmee of dat het (wéér) vals alarm is..
pi_191991779
Wij hebben geen babykamer nu. Baby slaapt voorlopig bij ons, de co-sleeper staat klaar. En we hebben een extra commode op onze slaapkamer gezet.

Als baby te groot wordt voor de co-sleeper gaan we doorschuiven. Dreumes gaat dan over naar bed van kleuter (junior formaat) en kleuter krijgt dan een nieuw bed. Baby gaat dan door naar het ledikant van dreumes. Om te voorkomen dat we kamers blijven aanpassen maken we dan tzt alles ineens in orde, dus komt er dan een apart plekje voor baby.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Aiii ik heb echt buikpijn! Steken niet normaal. Heb ook wel echt een beetje teveel gedaan vandaag met mijn beestjes 😅 ben benieuwd of ik de baby losgeschud heb daarmee of dat het (wéér) vals alarm is..
Vervelend zeg, ik heb het ook weer, stomme krampen. ‘T is hier elke avond feest. Ik reken er al niet eens meer op dat dat doorzet, ‘t is gewoon elke avond zo. 8)7
pi_191991810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat spannend! Ik hoop voor je dat het doorzet. Als dat zo is: succes! ☺
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:01:38 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_191992255
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:
Wij moeten de kamer in kwestie nog bouwen :+
Wij ook. Vandaar dat ik gewoon op de peuterkamer mik :+
disclaimer
pi_191992615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:43 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben geen babykamer nu. Baby slaapt voorlopig bij ons, de co-sleeper staat klaar. En we hebben een extra commode op onze slaapkamer gezet.

Als baby te groot wordt voor de co-sleeper gaan we doorschuiven. Dreumes gaat dan over naar bed van kleuter (junior formaat) en kleuter krijgt dan een nieuw bed. Baby gaat dan door naar het ledikant van dreumes. Om te voorkomen dat we kamers blijven aanpassen maken we dan tzt alles ineens in orde, dus komt er dan een apart plekje voor baby.
[..]

Vervelend zeg, ik heb het ook weer, stomme krampen. ‘T is hier elke avond feest. Ik reken er al niet eens meer op dat dat doorzet, ‘t is gewoon elke avond zo. 8)7
Ja dat heb ik eigenlijk ook, dus ik heb er ook een hard hoofd in, maar je weet nooit 😅
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:38:48 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192001394
Yay, de placenta lag niet eens meer een beetje in de buurt van de exit, dus mag gewoon op de natuurlijke manier bevallen! Erg blij mee :Y.

Bevalling valt onder acute zorg, dus er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat ik door covid elders zou moeten bevallen. "Nee hoor, dat gaan we gewoon hier doen."

Maandag over weekje weer controle en vanaf dan wekelijks. Prima. Over die hele bloedsuikertest hebben we het niet eens meer gehad :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:57:09 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_192001730
Oh wat een goed nieuws allemaal, xm! Yay!! *O*
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:59:22 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_192001764
Hoe is het met justme?

Hier inmiddels de 10 weken grens voorbij. Collega's ook ingelicht, niemand zag deze nog aankomen geloof ik _O-
De volgende keer dat ik mijn collega's zie zal ik wel flink dik zijn vrees ik ;)
disclaimer
pi_192005128
Hier nog niks! Duurt lang 😜 ben maar naar de winkels aan het lopen waar ik normaal zou fietsen, lopen is goed toch?
Ik zie dat overal de babymelk uitverkocht is. Ik had gelukkig al wat in huis maar toch nog maar iets van een ander merk meegenomen.. straks lukt de borstvoeding niet ofzo!
pi_192005433
Fijn nieuws xcuzme!
En mooi SQ! Nouja niet van dat dik zijn maar goed dat je over de 10 weken bent, toch altijd spannend die eerste weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')