Wat een schattige katquote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Zou dit wat te betekenen hebben 😂 hij likt ook aan mijn buik
[ afbeelding ]
Wat een cutie inderdaadquote:
Ik droeg met 8 weken al positiebroeken omdat mijn gewone broeken echt niet lekker meer zaten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat een cutie inderdaadIk zeg de poes kondigt de bevalling aan
Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Gewoon doen als jij het al prettig vindt. Ik droeg ze bij mijn eerste ook al heel snel, zat gewoon lekkerder al!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vraagje: wanneer hebben jullie een positiebroek aangeschaft? Ik merk dat mijn broek een beetje strak begint te zitten en aangezien ik de komende 2 weken niet echt in de mogelijkheid ben om iets aan te schaffen zit ik eraan te denken om morgen nog even langs de H&M te gaan. Of is dat overdreven en kan ik rustig nog 2 weken wachten?
Nog een jompel voor jullie mooie echoquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Week of 9/10.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als je kleine eerder kwam dan 11 maart zeker.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nog geen baby hier!
Positiebroekem droeg ik bij de eerste rond 15 weken, deze keer wat eerder, 10 weken oid?
Ik vind wel dat die broeken met zo’n stoffen deel voor om je buik de eerste tijd ook nog niet zo heel lekker zitten omdat dat stof dan nog vrij los om je buik zit (bij mij tenminste)
Haha ja, ik ben er wel klaar mee 😜 is wel te merken zeker hahaha. Ik heb niet eens zo veel kwaaltjes maar afgelopen weken wel echt veel gerommel al ‘s avonds, en maagzuur, en voel me een walrus, lopen doet zeer (steken!) en ik wil natuurlijk gewoon mijn baby zien 😍!quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als je kleine eerder kwam dan 11 maart zeker.
Kan zijn dat ik dit weekend ga shoppen. M'n broeken passen gewoon maar ik wil het wel.
Ik vond de namen van onze eerste 2 al een ramp. En nu hadden we het gevoel dat alles al een keer de revue had gepasseerd en DE namen hebben we al in gebruik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SQ het volgende:
Kaartje maak ik altijd zelf, zowel trouwkaart als geboortekaartjes in hetzelfde thema gehad, dus nu moet ik gewoon een genderneutrale maken, dat moet me wel lukken
Qua namen valt het toch ook wel mee, 1 of 2 namen?
Het lijkt me pas lastig als je een tweeling krijgt en niet weet wat het wordt, dan moet je er 4 bedenken
Wij willen sowieso al twee namen. Dus dan moet je er ook al 4 bedenken. Veel te veel werk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SQ het volgende:
Kaartje maak ik altijd zelf, zowel trouwkaart als geboortekaartjes in hetzelfde thema gehad, dus nu moet ik gewoon een genderneutrale maken, dat moet me wel lukken
Qua namen valt het toch ook wel mee, 1 of 2 namen?
Het lijkt me pas lastig als je een tweeling krijgt en niet weet wat het wordt, dan moet je er 4 bedenken
Wij hebben 3 namen voor al onze kinderen dus dan hadden we er 6 moeten bedenkenquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:46 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wij willen sowieso al twee namen. Dus dan moet je er ook al 4 bedenken. Veel te veel werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.
Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:Klopt, maar je hoeft ook niet voor 3 maanden aan outfits klaar te hebben liggen tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en er zijn best veel merken die kleertjes hebben die zowel voor jongens als meisjes heel leuk zijn, vooral de Scandinavische
![]()
ik denk iig dat het wel los loopt, ik wist het bij de eerste 2 wel, wilde ik heel graag, maar het lijkt me ook echt supergaaf om het nu een keer niét te weten.
Mooie kat!disclaimer
Oh nee? Haha mijn hormonen vonden van wel hoor ;-) Vooral toen er mega sale was bij de hema in het durp waar ik werk 😂😂quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, maar je hoeft ook niet voor 3 maanden aan outfits klaar te hebben liggen tochen er zijn best veel merken die kleertjes hebben die zowel voor jongens als meisjes heel leuk zijn, vooral de Scandinavische
![]()
ik denk iig dat het wel los loopt, ik wist het bij de eerste 2 wel, wilde ik heel graag, maar het lijkt me ook echt supergaaf om het nu een keer niét te weten.
Mooie kat!
Wij hebben maine coons gefokt voor de muizenjacht. Tja nou dat doen ze dus niet he. Oke eentje heeft geen tanden meer en is oud. Maar die ander bekijkt een prooi niet eens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef SQ het volgende:
Britse korthaar toch?
Die hadden wij tot voor kort ook 2
Zijn inderdaad niet de slimste katten, maar ze zijn dan ook vooral gefokt op hun looks en niet zozeer op hun overlevingskansen in het wild
Die van mijn ouders had laatst een rat. Maar ons dubieus geen idee wat het precies is prulletje vangt al helemaal niets. En die is nog geen 2.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef SQ het volgende:
Nee, daar moet je geen raskatten voor nemen. Je moet gewoon zo'n Helmondse straatkat hebben, die vreet ze ook nog op
Ik heb hier een exemplaar wat naar muizen en ratten niet echt omkijkt, maar om de haverklap met mollen komt aanzetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:00 schreef F_r het volgende:
[..]
Die van mijn ouders had laatst een rat. Maar ons dubieus geen idee wat het precies is prulletje vangt al helemaal niets. En die is nog geen 2.
Die vangt tenminste nog iets. Zelfs een vlieg vangen ze hier niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb hier een exemplaar wat naar muizen en ratten niet echt omkijkt, maar om de haverklap met mollen komt aanzetten.
Ik zou het unisex shoppen al een ramp vinden eigenlijk. Niet dat ik nu alleen maar rose heb, maar toch vind ik écht unisex wel lastig te vinden.
Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:PoezenloveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Andere kat doet inmiddels ook een broedpoging:Te cuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plakken ze al de hele zwangerschap of vooral nu?
Bedankt voor alle positiebroekenadviezen! Ik was vandaag lui en ben binnen geblevenIk moet het dus maar gewoon uitzingen met mijn broeken
Jurkjes met leggings zijn niet echt een optie omdat we naar koude landen gaan en redelijk wat gaan wandelen. Maar zal wel loslopen
Tas is gepakt, morgen naar Rotterdam en dan cruisen maar
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Haarelastiekje door je knoopsgat dubbelslaan en om je knoop heen doen was mijn oplossing met mijn darmen buikje toen ik nog geen positiebroeken hadquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Te cutePlakken ze al de hele zwangerschap of vooral nu?
Bedankt voor alle positiebroekenadviezen! Ik was vandaag lui en ben binnen geblevenIk moet het dus maar gewoon uitzingen met mijn broeken
Jurkjes met leggings zijn niet echt een optie omdat we naar koude landen gaan en redelijk wat gaan wandelen. Maar zal wel loslopen
Tas is gepakt, morgen naar Rotterdam en dan cruisen maar
Poezenquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:22 schreef SQ het volgende:
Mijn poes zit ook op schoot as we speak. Voor het eerst in jaren
Dat had ik ook al ergens gelezen en had ik in mijn achterhoofd gehoudenquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haarelastiekje door je knoopsgat dubbelslaan en om je knoop heen doen was mijn oplossing met mijn darmen buikje toen ik nog geen positiebroeken had.
Hopelijk heb je nog een oog dichtgedaan. Succes vandaag Quattro.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:14 schreef QuattroF het volgende:
Team nachtbraker hier. Al meerdere nachten op rij lukt slapen niet. De baby ligt ontzettend rechts onder mijn ribben te drukken met zijn/haar billen en mijn bekken doen pijn. Slechter slapen dan dit met een pasgeboren baby? Ik kan het me niet voorstellen. 😅
Ik ben vandaag 35 weken en vanmiddag hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis. Een groeiecho en een gesprek met iemand over mijn ‘angsten/onzekerheden’ wat betreft de bevalling en de operatie van de baby. Hopelijk een fijn gesprek en een mooie echo. De baby is vast goed gegroeid in 2,5e week want hij/zij voelt enorm!
Als je bloeddruk ineens niet meer constant is (wat kan bij bijv. Zwangerschapsvergiftiging) is het wel goed dat ze dat snel signaleren. Je gaat dus echt niet voor niksquote:Op donderdag 5 maart 2020 08:26 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Die bruine is altijd wel een schootplakker. Die andere wat minder. Maar ze gaan nooit zo raar op mijn buik liggen, dat is echt iets van de laatste tijd 😂
Balen van het slapen quattro! Bij mij gaat het de laatste dagen wat beter, geen nachtelijke uitstapjes meer naar beneden om te eten/tv te kijken. Peuter was wel om 5u wakker (deken los/kussen aan andere kant vd kamer/knuffel kwijt), maar die snapte gelukkig dat ze nog wel verder moest slapen. Ik kom alleen altijd daarna zelf weer zo lastig in slaap, maar toch nog wel 2 uurtjes gepakt denk ik.
Fijne reis Majo! Geniet ervan!
Ik moet zo naar de verloskundige, weer voor die standaard controles. Waarom moet dat op t eind eigenlijk elke week? Vind het een beetje onzinnig. Bloeddruk is altijd constant en verder gebeurt er toch niks.
Moet je verplicht op de weegschaal? Ik vind dat zelf ook niet prettig en heb dat aangegeven aan het begin, vond de verloskundige geen enkel probleem. Ze hebben er nooit meer om gevraagd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je bloeddruk ineens niet meer constant is (wat kan bij bijv. Zwangerschapsvergiftiging) is het wel goed dat ze dat snel signaleren. Je gaat dus echt niet voor niks.
Ik moet ook weer. Ik heb alleen echt geen zin om daar weer op de weegschaal te moeten. Ik haat dat ding op het moment![]()
Onze kraamzorgdame gaf de tip de map onder het verschoonkussen in de babykamer te leggen! Dat zeiden ze tegen iedereen want mensen waren em vaak kwijt. Nu wisten ze in elk geval waar te kijkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hm ok. Ik krijg niet de indruk dat ze nou zo veel controleren 😬 dat de baby het nog doet voel ik zelf ook wel. Ok, het hartje kan ik zelf niet horen maar dat is het dan ook wel.
Ze vertelde dat ze pas met 41 weken iets gaan doen en dat je dan met 41 weken ook op controle moet naar het ziekenhuis voor echo en ecg.. Bij mn dochter is daar helemaal niet over gesproken, is dat nieuw?
Ik dacht ik ga die map voor de kraamzorg er eens bij zoeken.. nérgens te vinden 😅 Ligt vast op een héél logische plek, maar waar... Mijn geheugen is echt een vergiet
Ik hoef ook niet op de weegschaal hoor. Nouja, geloof dat ik 2x gemoeten heb (en dan juist niet bij de intake). 3,5 jaar terug heb ik 0x op de weegschaal gestaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef MilliesFling het volgende:
Ik heb niet een keer op de weegschaal gehoeven bij de VK, verbaasde me er al eerder over. Ze hebben bij de intake m'n gewicht gevraagd en dat was het. Zouden ze gewoon op het oog besluiten "mwah, mevrouw lijkt niet extreem veel aangekomen, prima"? Meer mensen die zich niet hoeven te wegen?
Heel netjes! Ik heb nu twee dagen geprikt en mijn waardes zijn vergelijkbaar met de jouwe. Morgen een telefonisch consult met de gyn, die gaf aan dat ik gewoon onder controle mocht blijven bij de VK als mijn waardes netjes bleven. Ik ben wel benieuwd of ik dan alsnog moet doorgaan met prikken...quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hahaha, mooie beesten zijn het toch.
Nou, het resultaat na een dag prikken:
Nuchter 4,7.
2 uur na het ontbijt 5,9.
2 uur na de lunch 5,7.
2 uur na het avondeten 5,5.
Ik heb eerder een lage bloedsuiker dan een hoge. Wil ze er nu niet meer over horen!
Ik heb het nog niet heel duidelijk gezegd denk ik, dat ik het eigenlijk niet meer wil. Zal ik straks welquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Moet je verplicht op de weegschaal? Ik vind dat zelf ook niet prettig en heb dat aangegeven aan het begin, vond de verloskundige geen enkel probleem. Ze hebben er nooit meer om gevraagd.
Haha dat was slim geweest - maar ik weet helaas zeker dat ie daar nu dus niet ligt 😂quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Onze kraamzorgdame gaf de tip de map onder het verschoonkussen in de babykamer te leggen! Dat zeiden ze tegen iedereen want mensen waren em vaak kwijt. Nu wisten ze in elk geval waar te kijken
Dat van die 41 weken was hier bij mijn eerste 2 ook al zo. Ik heb het nooit nodig gehad. Maar ze hebben toen wel genoemd dat ze dat doen als extra check, kijken of de baby het nog goed heeft. Kennelijk raakt de “placenta” soms op, en ze checken of er nog genoeg vruchtwater is. Zo houden ze als je overtijd raakt de baby goed in de gaten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hm ok. Ik krijg niet de indruk dat ze nou zo veel controleren 😬 dat de baby het nog doet voel ik zelf ook wel. Ok, het hartje kan ik zelf niet horen maar dat is het dan ook wel.
Ze vertelde dat ze pas met 41 weken iets gaan doen en dat je dan met 41 weken ook op controle moet naar het ziekenhuis voor echo en ecg.. Bij mn dochter is daar helemaal niet over gesproken, is dat nieuw?
Ik dacht ik ga die map voor de kraamzorg er eens bij zoeken.. nérgens te vinden 😅 Ligt vast op een héél logische plek, maar waar... Mijn geheugen is echt een vergiet
Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelenquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:40 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Heel netjes! Ik heb nu twee dagen geprikt en mijn waardes zijn vergelijkbaar met de jouwe. Morgen een telefonisch consult met de gyn, die gaf aan dat ik gewoon onder controle mocht blijven bij de VK als mijn waardes netjes bleven. Ik ben wel benieuwd of ik dan alsnog moet doorgaan met prikken...
Waarom moet jij het eigenlijk bijhouden? Was de uitslag van jouw GTT ook te hoog?
Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen. Nou, ik niet
Wat een rare, botte hork. En dat voor een dame! Ik zou gelijk weggeweest zijn 😅quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
Ik doe er altijd nog een romper onder ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef _aurum_ het volgende:
Succes vandaag OIT!
Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige voor
de wekelijkse check, ben benieuwd. Heb 't gevoel dat ze lekker ah indalen is.
Qua babykleding; doe je nou een romper+luier onder een boxpakje of alleen een luier?
Weglopen heb ik niet gedaan maar de sfeer was wel tot onder het vriespunt. 😅quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:55 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat een rare, botte hork. En dat voor een dame! Ik zou gelijk weggeweest zijn 😅
Bedankt. voor de succeswensen, maar nu vraag ik me af of ik een belangrijke afspraak vergeet, of dat jij usernames door elkaar haaltquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef _aurum_ het volgende:
Succes vandaag OIT!
Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige voor de wekelijkse check, ben benieuwd. Heb 't gevoel dat ze lekker ah indalen is.
Qua babykleding; doe je nou een romper+luier onder een boxpakje of alleen een luier?
Nah, wat raar zeg! Daar zou ik ook heel snel klaar mee zijn!quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Zo’n gynaecoloog heb ik ook 1 keer gehad. Ze zei letterlijk: ‘Ik wil dat je de suikertest doet en ik ga nu je bloeddruk opmeten want beide zullen wel veel te hoog zijn’. Puur op basis van BMI, terwijl verder alles goed was. Allebei de waardes helemaal perfect. 😅 Gelukkig heb ik haar verder niet meer.
Haha, ligt dus aan mij bedoelde Quattro 😂quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Bedankt. voor de succeswensen, maar nu vraag ik me af of ik een belangrijke afspraak vergeet, of dat jij usernames door elkaar haalt
Ik heb altijd luier + romper + pakje gedaan. De romper zorgt ervoor dat de luier goed blijft zitten en zeker de mini's kunnen het nogal eens snel koud krijgen
Gezellig typequote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Gelukkig maarquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Eerste keer dagcurve was ook perfect. In het ziekenhuis denken ze blijkbaar dat alle dikkies zwangerschapsdiabetes ontwikkelen. Nou, ik niet
Geniet ervan MaJo en MaJo-manquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:07 schreef MaJo het volgende:
Nog even snel vanaf de boot voordat we vertrekken. Ik zag nog een paar felicitaties, heel lief![]()
Wij zijn helemaal klaar voor de cruise en kunnen ieder moment vertrekken vanuit Rotterdam. Tot snel
Heel veel plezier!quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:07 schreef MaJo het volgende:
Nog even snel vanaf de boot voordat we vertrekken. Ik zag nog een paar felicitaties, heel lief![]()
Wij zijn helemaal klaar voor de cruise en kunnen ieder moment vertrekken vanuit Rotterdam. Tot snel
Zeg, mis ik weer hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:47 schreef SQ het volgende:
BoxpakjesIk vind het zelfs jammer dat ze er op gegeven moment uitgroeien.
Fijn van de goede echo weer, Seven!
Xm, gefeliciteerd met je goede suikerwaarden
Ik mag de 17e voor de termijnecho, en voel me toch wel weer erg in limbo. Durf er nog steeds niet echt in te geloven, dus ik ga toch dit weekend maar mijn amateurdoppler ophalen om te kijken of ik daar al iets mee opgepikt krijg.
Thanks. Ik hoop dat het je lukt wat op te pikkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:47 schreef SQ het volgende:
BoxpakjesIk vind het zelfs jammer dat ze er op gegeven moment uitgroeien.
Fijn van de goede echo weer, Seven!
Xm, gefeliciteerd met je goede suikerwaarden
Ik mag de 17e voor de termijnecho, en voel me toch wel weer erg in limbo. Durf er nog steeds niet echt in te geloven, dus ik ga toch dit weekend maar mijn amateurdoppler ophalen om te kijken of ik daar al iets mee opgepikt krijg.
Superfijn Quattro.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef QuattroF het volgende:
Zo, het ziekenhuis was weer helemaal tevreden. Onze kleine doet het heel erg goed. En ik heb hele fijne gesprekken gehad met de verloskundige en maatschappelijk werker. Dat lucht ontzettend op. Van angst en onzekerheid naar best zin in de bevalling. Gek hoe snel dat kan gaan! Mijn bekkenpijn wat zo snel veeeel erger is geworden is volledig verklaarbaar want de baby ligt al ingedaald.
Gefeliciteerd! Hoe oud is de jongste dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:40 schreef Peejtur het volgende:
Komende maandag 1e echo. Vind het wel spannend maar minder dan bij onze eerste.
Ah lekker! Nou dan kan ik wel aanraden om die klusjes wat meer te spreiden over de week ;-) veel beter voor je gestel!quote:
Is gisteren net 1 gewordenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:56 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoe oud is de jongste dan?
Nog gefeliciteerd!quote:
Bij ons precies hetzelfde. Als we bij de 20-weken echo zien dat hij/zij down heeft, doen we niets Behalve inlezen in het zorgen ervoor. Maar bij Edwards en die andere wordt het wel afgebroken ivm levensvatbaarheid van kleine.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd!
Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen
Ja het is wel afhankelijk van hoe de kleine het doet, maar zoals het er nu naar uitziet mag de baby gewoon bij mij liggen direct na de bevalling, wordt hij/zij na een tijdje nagekeken door de kinderarts en blijven we in principe bij elkaar. De operatie wordt dan gepland en niet met spoed uitgevoerd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Wat fijn QF! Is het al duidelijk hoe de momenten na de bevalling gaan verlopen, of is dat geheel afhankelijk van hoe de kleine het doet?
Lastig hè, al die meningen. Wij kregen vooral twee verschillende meningen te horen. De 1 was compleet tegen en het andere ‘kamp’ vond het bijna dom als je het niet zou doen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jullie het beste voelt!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd!
Ik vertelde vandaag op mijn werk dat we hebben gekozen om geen NIPT te doen, bij Noor hebben we dat ook niet gedaan. Ik kreeg een beetje het idee dat ze dat raar vonden. Kreeg dat hele riedeltje over down kinderen dat ze meer zorg nodig hebben blabla (alsof NIPT alleen om down gaat...). Ik heb gezegd dat ik een down kindje niet als reden zie om een zwangerschap af te breken. En daar moeten ze het lekker mee doen
Wij hebben de nipt test ook niet gedaan! Het kindje is sowieso welkom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd!
Fijn dat het goed gegaan is bij het zkh en dat je je gehoord voeltquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef QuattroF het volgende:
Zo, het ziekenhuis was weer helemaal tevreden. Onze kleine doet het heel erg goed. En ik heb hele fijne gesprekken gehad met de verloskundige en maatschappelijk werker. Dat lucht ontzettend op. Van angst en onzekerheid naar best zin in de bevalling. Gek hoe snel dat kan gaan! Mijn bekkenpijn wat zo snel veeeel erger is geworden is volledig verklaarbaar want de baby ligt al ingedaald.
Heb altijd de indruk dat zodra je zwanger bent, je een soort van publiek bezit bent en dat _iedereen_ het recht geeft om een mening te hebben over je lijf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog gefeliciteerd!
Precies hetzelfde hier.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |