Geen 30cm hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Trump pretendeert niets, het officiële doktersonderzoek uit 2018 toonde aan dat hij 1.91 cm is.
Best een rare gedachte, want ik beeld mij altijd in dat Amerikanen doorgaans kleiner zijn dan ikzelf.
Trump is nog geen twee centimeter hoog?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Trump pretendeert niets, het officiële doktersonderzoek uit 2018 toonde aan dat hij 1.91 cm is.
Best een rare gedachte, want ik beeld mij altijd in dat Amerikanen doorgaans kleiner zijn dan ikzelf.
Hard gelachenquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wees maar blij. Sanders kan Trump niet verslaan.
Biden wellicht wel. Al vind ik dat ook een halve zachte eerlijk gezegd. Maar die kan het nog redden in de categorie ‘alles beter dan Trump’.
Blijkbaar niet goed genoegquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En RCP is een rechts georienteerde site die opgericht is om het conservatieve geluid te laten horen. Ik weet heel goed wat RCP is en vooral wat het niet is.
Er zijn mensen in dit topic die hem een goede kandidaat vindenquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:01 schreef jangos het volgende:
Mini Mike wil maar een 1/2 stukje pizza en doet de andere stiekem terug... likt ook zijn fingers in overtreding van het coronavirus protocol
Wat zouden de democraten moeten doen? Gewoon de partijtop de kandidaat laten aanwijzen? Of allemaal briefjes in een ton en er gewoon 1 trekken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Waarom gebruiken de democraten dit idiote systeem eigenlijk met primaries en caucussen enzo? De Republikeinen doen het ook en dat lijkt me toch een teken dat het een slecht idee is.
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat zouden de democraten moeten doen? Gewoon de partijtop de kandidaat laten aanwijzen? Of allemaal briefjes in een ton en er gewoon 1 trekken?
Want dat zijn de enige 2 andere opties, eigenlijk.
Ben ik het op zich met je eens. Maar dus cuacussen zijn in een paar kleine, onbeduidende staten (alleen Iowa heeft wat invloed, maar gezien Buttigieg ook niet teveel). Maar verder is het systeem dus voor verreweg het grootste deel van de delegates wel goed?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.
Ik vraag me ook af of je het per staat wil doen, of je überhaupt met delegates wil werken en of je wil dat het zo lang duurt. De uiteindelijke verkiezing is ook gewoon op 1 dag en daar valt ook geen momentum in te behalen, iets wat je nu wel als bepalende factor ziet. Het voelt als een reliek uit een andere tijd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik het op zich met je eens. Maar dus cuacussen zijn in een paar kleine, onbeduidende staten (alleen Iowa heeft wat invloed, maar gezien Buttigieg ook niet teveel). Maar verder is het systeem dus voor verreweg het grootste deel van de delegates wel goed?
Ja, ik zou ook gewoon een popular vote willen zien voor de uiteindelijke verkiezingen en dan zou je dit hele circus inderdaad kunnen afschaffen en vervangen door een gewone stemming in de partij.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je het per staat wil doen, of je überhaupt met delegates wil werken en of je wil dat het zo lang duurt. De uiteindelijke verkiezing is ook gewoon op 1 dag en daar valt ook geen momentum in te behalen, iets wat je nu wel als bepalende factor ziet. Het voelt als een reliek uit een andere tijd.
Ik zie wel in dat soort van gebonden bent aan een systeem als deze door het bovenliggende systeem van de echte verkiezingen, maar ook daar heb ik weinig positiefs over te melden eigenlijk.
We blijven het maar herhalen: omdat de USA een federatie is, geen land met provincies. De staten hebben allemaal een mate van autonomie die veel verder gaat dan bijvoorbeeld Nederlandse provincies. Ooit is afgesproken om het zo te doen, om de macht en invloed van kleinere staten - die anders ondergesneeuwd zouden worden - te vergroten. Anders hadden ze zich nooit aangesloten bij de unie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Waarom gebruiken de democraten dit idiote systeem eigenlijk met primaries en caucussen enzo? De Republikeinen doen het ook en dat lijkt me toch een teken dat het een slecht idee is.
Dat is best een prima argument voor de senaat (ook al zijn de verhoudingen daar inmiddels helemaal scheef) maar voor de presidentsverkiezingen is dit natuurlijk een absurd systeem, daar was Trump het trouwens in 2012 ook helemaal mee eens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
We blijven het maar herhalen: omdat de USA een federatie is, geen land met provincies.
Wat ik niet helemaal heb begrepen bij dit systeem, mogen Republikeinen/Trumpstemmers ook langs komen bij deze democratische voorverkiezingen en vervolgens stemmen om de boel te saboteren? Beetje strategisch stemmen zodat er geen enkele kandidaat een meerderheid kan halen of de verdeling groot en onnavolgbaar wordt? Of anderszins iemand kiezen die geen enkele kans zou maken tegen Trump om hem zodoende hem te helpen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.
Verschilt per staat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal heb begrepen bij dit systeem, mogen Republikeinen/Trumpstemmers ook langs komen bij deze democratische voorverkiezingen en vervolgens stemmen om de boel te saboteren? Beetje strategisch stemmen zodat er geen enkele kandidaat een meerderheid kan halen of de verdeling groot en onnavolgbaar wordt? Of anderszins iemand kiezen die geen enkele kans zou maken tegen Trump om hem zodoende hem te helpen?
Om mogen enkel geregistreerde Democratische stemmers meedoen?
Ik denk dat Biden de nominatie niet eens gaat halen... Het zijn ondertussen echt geen ¨verhaspelingen¨ meer zoals sommige het hier noemen...quote:
In de zin van hij gaat dood voor het zover is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik denk dat Biden de nominatie niet eens gaat halen... Het zijn ondertussen echt geen ¨verhaspelingen¨ meer zoals sommige het hier noemen...
Dood hoop ik niet voor hem, maar hij weet soms niet meer hoe hij moet praten, haalt zijn vrouw en zus door elkaar.. En dat is alleen maar van de laatste 24-48 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In de zin van hij gaat dood voor het zover is?
kloptquote:
Met de hoeveelheid geld die hij uit heeft gegeven lijkt het me juist dat heel veel mensen daar rouwig om zijn. Denk aan staffers mensen in de reclamewereld etcetera.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij hoeft niemand er rouwig om te zijn dat Bloomberg de strijd heeft gestaakt.
Dacht dat ik gelezen had dat zijn mensen betaald werden tot november, ongeacht of hij de nominatie binnen zou slepen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Met de hoeveelheid geld die hij uit heeft gegeven lijkt het me juist dat heel veel mensen daar rouwig om zijn. Denk aan staffers mensen in de reclamewereld etcetera.
Het is in ieder geval positief dat hij niet fluitend de nominatie kreeg. Anders had je vanaf nu daar alleen nog maar miljardairs als president. Ik bedoel stel ze zien dat Bloomberg zo laat in stapt en het haalt met zo weinig appeal en alleen geld moet dat wel lui op ideeën brengen. Misschien ook wel leuk in plaats van een sportclubje kopen en uitbaten een politiek prestige projectje opstartenquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dacht dat ik gelezen had dat zijn mensen betaald werden tot november, ongeacht of hij de nominatie binnen zou slepen.
En hij gaat ook geld geven voor reclame aan Biden straks, dus de reclamewereld hoeft niet op een houtje te bijten. Ze doen uitermate hun best om de overwinning te kopen.
Nu moeten ze alleen ¨Senile Joe¨ Biden overeind zien te houden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dacht dat ik gelezen had dat zijn mensen betaald werden tot november, ongeacht of hij de nominatie binnen zou slepen.
En hij gaat ook geld geven voor reclame aan Biden straks, dus de reclamewereld hoeft niet op een houtje te bijten. Ze doen uitermate hun best om de overwinning te kopen.
Het wordt nog interessant denk ik. Er staan nu veel mensen achter Biden, maar als de focus echt op hem gaat vraag ik me net als jij af of hij dat aankan. Die heeft véél coaching nodig om er redelijk vanaf te komen in debatten, als hij weer over platenspelers wil beginnen en dergelijke.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nu moeten ze alleen ¨Senile Joe¨ Biden overeind zien te houden.
Volgens mij is er helaas pas weer een debat na 10 maart (dan gaan 10 staten stemmen), want meer spreektijd voor hem, gaat hem echt geen doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het wordt nog interessant denk ik. Er staan nu veel mensen achter Biden, maar als de focus echt op hem gaat vraag ik me net als jij af of hij dat aankan. Die heeft véél coaching nodig om er redelijk vanaf te komen in debatten, als hij weer over platenspelers wil beginnen en dergelijke.
Misschien maakt het niet meer uit met alle steun en het narratief dat hij vanaf nu de wind mee heeft. Misschien wel.
Zit wat in natuurlijk, maar alleen Bloomberg zou natuurlijk geen trend zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is in ieder geval positief dat hij niet fluitend de nominatie kreeg. Anders had je vanaf nu daar alleen nog maar miljardairs als president. Ik bedoel stel ze zien dat Bloomberg zo laat in stapt en het haalt met zo weinig appeal en alleen geld moet dat wel lui op ideeën brengen. Misschien ook wel leuk in plaats van een sportclubje kopen en uitbaten een politiek prestige projectje opstarten
Wordt even afwachten straks met de echte campagne. Denk dat Trump zijn staf overuren aan het maken is om manieren te vinden om Biden af te kraken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nu moeten ze alleen ¨Senile Joe¨ Biden overeind zien te houden.
Dan zullen ze Biden toch wat experimentele anti-alzheimer medicatie moeten geven...quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zit wat in natuurlijk, maar alleen Bloomberg zou natuurlijk geen trend zijn.
[..]
Wordt even afwachten straks met de echte campagne. Denk dat Trump zijn staf overuren aan het maken is om manieren te vinden om Biden af te kraken.
Ik heb het nog nergens gelezen iig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik las gisteren ergens dat Sanders nu al zijn VP kandidaat zou voorstellen, heeft iemand daar al iets over gehoord?
Trump en dan Bloomberg zou het begin van een trend kunnen zijn. Maar Trump heeft dan nog niet alleen op zijn geld gewonnen. Als Bloomberg iets zou klaarspelen zou dat wel alléén met geld zijn de man was een ramp in debatten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zit wat in natuurlijk, maar alleen Bloomberg zou natuurlijk geen trend zijn.
Een weekje is niet zo lang natuurlijk. Voornaamste probleem voor Sanders is nu het narratief dat Joe meer electable is en blijkbaar stemmen democratische primary stemmers nog op iemand in een coma als ze denken dan van Trump te kunnen winnen. Daarbij als Sanders niet van Biden kan winnen heeft hij toch geen kans in de general denk ik. Misschien hebben de democraten in plaats van 4 jaar, 8 jaar Trump nodig om een les te leren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Volgens mij is er helaas pas weer een debat na 10 maart (dan gaan 10 staten stemmen), want meer spreektijd voor hem, gaat hem echt geen doen.
Wat bedoel je hier mee? Voor Biden kiezen zou toch prima 'een les geleerd' kunnen zijn. Hij is het tegenovergestelde van Trump: degelijk, betrouwbaar en zelfs een beetje saai. Sanders lijkt wat dat betreft meer op Trump, een populist aan de andere kant van het spectrum.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien hebben de democraten in plaats van 4 jaar, 8 jaar Trump nodig om een les te leren.
Trump had een kleiner budget dan Clinton, vandaar dat ik het zeg.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Trump en dan Bloomberg zou het begin van een trend kunnen zijn. Maar Trump heeft dan nog niet alleen op zijn geld gewonnen. Als Bloomberg iets zou klaarspelen zou dat wel alléén met geld zijn de man was een ramp in debatten.
Hmmm, toch redelijk wat contact met demente mensen hier en ik zie het beginstadium niet bij Biden. Al is een diagnose stellen van alleen wat beelden die tot je komen natuurlijk onmogelijk. Maar die paar knipsels op youtube zeggen me in elk geval niks.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:08 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan zullen ze Biden toch wat experimentele anti-alzheimer medicatie moeten geven...
Clinton 2.0 zijn campagne is gebouwd op het feit dat hij dingen heeft gedaan in het verleden. Als je moet drinken elke keer dat hij Obama noemt ben je elke toespraak aardig aangeschoten. Net als Clinton is hij zeer gekwalificeerd maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers. Daarbij komt hij op mij nog veel minder scherp over dan Clinton deed. Natuurlijk ik heb een kristallen bol misschien is Joe het antwoord maar ik zie het niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee? Voor Biden kiezen zou toch prima 'een les geleerd' kunnen zijn. Hij is het tegenovergestelde van Trump: degelijk, betrouwbaar en zelfs een beetje saai. Sanders lijkt wat dat betreft meer op Trump, een populist aan de andere kant van het spectrum.
En dat bleek gister heel anders. Sanders kreeg geen nieuwe stemmers, Biden wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
...maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers...
En datzelfde is van toepassing op Sanders met de aantekening dat Sanders in meer dan 30 jaar zo goed als niets bereikt heeft en er is een hele goede reden dat zwarte stemmers niet voor Sanders kiezen, zoek maar eens op wat dat is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Clinton 2.0 zijn campagne is gebouwd op het feit dat hij dingen heeft gedaan in het verleden. Als je moet drinken elke keer dat hij Obama noemt ben je elke toespraak aardig aangeschoten. Net als Clinton is hij zeer gekwalificeerd maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers. Daarbij komt hij op mij nog veel minder scherp over dan Clinton deed. Natuurlijk ik heb een kristallen bol misschien is Joe het antwoord maar ik zie het niet.
Nee Sanders heeft blijkbaar veel potentie in thuisblijvers. Maar als je kijkt naar de demographics van Biden stemmers zijn dat toch echt meer ouderen en dergelijke. Ik zou 65+ ers nou niet bepaald nieuwe stemmers noemen. Daarbij blijft dit een primary, het zijn toch vooral de fanatiekere stemmers die hier meedoen. Ik denk dat in een general election het voordeel dat Biden heeft met zijn bejaarde base een stuk minder groot is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat bleek gister heel anders. Sanders kreeg geen nieuwe stemmers, Biden wel.
Hebben we de fantast weer hoor. Sanders heeft meer bereikt dan Biden ooit zal doen. Kijk maar op wat voor platforms democraten nu runnen. Veel progressiever dan het geval zou zijn zonder Sanders die nu al twee presidentscampagnes het establishment op zijn minst een beetje bang maakt. Waarom wordt er nu over medicare for all gepraat, Sanders. Daarbij als je het hebt over zaken als minimumloon naar 15 dollar en dat soort zaken hebt moeten mensen als Sanders het daar tijden over hebben voordat de Bidens dit co-opteren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En datzelfde is van toepassing op Sanders met de aantekening dat Sanders in meer dan 30 jaar zo goed als niets bereikt heeft en er is een hele goede reden dat zwarte stemmers niet voor Sanders kiezen, zoek maar eens op wat dat is.
PS: Biden trok wel nieuwe stemmers gisteren, Sanders' niet.
Nee, Biden lijkt niet veel op Clinton.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Sanders heeft blijkbaar veel potentie in thuisblijvers. Maar als je kijkt naar de demographics van Biden stemmers zijn dat toch echt meer ouderen en dergelijke. Ik zou 65+ ers nou niet bepaald nieuwe stemmers noemen. Daarbij blijft dit een primary, het zijn toch vooral de fanatiekere stemmers die hier meedoen. Ik denk dat in een general election het voordeel dat Biden heeft met zijn bejaarde base een stuk minder groot is.
Maar jij bent het dus niet eens dat Biden als kandidaat veel op Clinton lijkt?
Ik weet niet als ik dit soort quotes lees in de media moet ik toch echt aan Clinton denkenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Biden lijkt niet veel op Clinton.
En het waren toch juist op de plekken waar de opkomst hoger was dan ooit, waar Biden de stemmen won. Dus mensen die eerder niet stemden. Of die 20 of 70 zijn, als ze eerder niet stemden zijn het nieuwe stemmers.
https://www.volkskrant.nl(...)n-tactiek~b085ca1b8/quote:Het is een van de meest kleurloze maar ook een van de meest efficiënte verkiezingscampagnes in de moderne geschiedenis: zonder veel geld, zonder veel vrijwilligers en zonder een duidelijke agenda heeft Biden zich opgeworpen tot waarschijnlijk de belangrijkste kandidaat voor het presidentschap.
Het erover hebben is geen wapenfeit. Stemmen en wetgeving is wat telt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hebben we de fantast weer hoor. Sanders heeft meer bereikt dan Biden ooit zal doen. Kijk maar op wat voor platforms democraten nu runnen. Veel progressiever dan het geval zou zijn zonder Sanders die nu al twee presidentscampagnes het establishment op zijn minst een beetje bang maakt. Waarom wordt er nu over medicare for all gepraat, Sanders. Daarbij als je het hebt over zaken als minimumloon naar 15 dollar en dat soort zaken hebt moeten mensen als Sanders het daar tijden over hebben voordat de Bidens dit co-opteren.
Tja als je het belang van discours niet wil onderschrijven jouw probleem. Verklaart wel waarom je zo'n beperkte blik hebt op politiek. Stemmingen en wetgeving komen totaal voort uit het politieke en maatschappelijke discours over zaken. Een partij als PVV kan door langs de zijlijn te schreeuwen soms meer bereiken dan door zelf te regeren. Als ze zelf moeten regeren zijn ze incapabel. Maar bijvoorbeeld de VVD ziet kiezers weglopen en denkt dan hey dit gat moeten we dichten en neemt dus zaken over die ze niet over hadden genomen zonder PVV. Blijkbaar geef jij dan alle credits aan VVD, kun je doen ik zie dat wat breder.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het erover hebben is geen wapenfeit. Stemmen en wetgeving is wat telt.
Nee de meeste stemmers zien zich niet als establishment. Waarom denk je dat kreten als drain the swamp zo populair waren. Omdat mensen zichzelf als swamp zien?quote:"Het establishment bang maken" klinkt heel mooi tot je beseft dat de meeste stemmers zichzelf als establishment zien en al helemaal de stemmer die het verschil maken namelijk de Indepedents wat een grotere groep is dan Republikeinen of Democraten.
Clinton was alles behalve kleurloos en saai. Niet voor niets dat Clinton zo'n sterke weerstand op riep en roept, bij Biden is dat veel minder het geval.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet als ik dit soort quotes lees in de media moet ik toch echt aan Clinton denken
Totdat Sanders zich als Democraat kandidaat stelde was er helemaal niemand die naar zijn discours luisterde. Dat weet je hopelijk toch wel?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja als je het belang van discours niet wil onderschrijven jouw probleem. Verklaart wel waarom je zo'n beperkte blik hebt op politiek. Stemmingen en wetgeving komen totaal voort uit het politieke en maatschappelijke discours over zaken. Een partij als PVV kan door langs de zijlijn te schreeuwen soms meer bereiken dan door zelf te regeren. Als ze zelf moeten regeren zijn ze incapabel. Maar bijvoorbeeld de VVD ziet kiezers weglopen en denkt dan hey dit gat moeten we dichten en neemt dus zaken over die ze niet over hadden genomen zonder PVV. Blijkbaar geef jij dan alle credits aan VVD, kun je doen ik zie dat wat breder.
Nee, daar zijn ze te dom voor. Ze snappen inderdaad totaal niet dat ze dit systeem zelf geschapen hebben en in stand houden en met name het volk wat "Drain the swamp" scandeert, net als "Lock her up" zal nooit toegeven zelf schuldig te zijn.quote:Nee de meeste stemmers zien zich niet als establishment. Waarom denk je dat kreten als drain the swamp zo populair waren. Omdat mensen zichzelf als swamp zien?
Eh?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Clinton was alles behalve kleurloos en saai. Niet voor niets dat Clinton zo'n sterke weerstand op riep en roept, bij Biden is dat veel minder het geval.
https://time.com/4323975/hillary-clinton-donald-trump-boredom/quote:How Hillary Clinton Plans to Win Through Boredom
https://www.washingtonpos(...)ght-by-being-boring/quote:What Hillary Clinton gets right by being boring
https://www.telegraph.co.(...)ampaign-is-this-rea/quote:Hillary Clinton has run a stunningly boring campaign. Is this really our first female president
https://nymag.com/intelli(...)g-in-a-good-way.htmlquote:The Clinton-Kaine Ticket Is Safe and Boring — In a Good Way
https://www.washingtonexa(...)y-effective-campaignquote:Byron York: Hillary Clinton's boring, pedestrian, meat and potatoes, news-free — and relentlessly effective — campaign
https://thehill.com/blogs(...)-because-shes-boringquote:Kimmel: I make fewer jokes about Clinton because 'she's boring
Ja sorry misschien moet ik het duidelijker uitleggen voor je als je dit nog niet snapt. Sociale verandering zoals bijvoorbeeld feminisme of het afschaffen van slavernij of homo-emancipatie wordt nooit direct omarmd. Er moet eigenlijk altijd voor gestreden worden door roependen in de woestijn. Na een tijdje kan dit dan overgenomen worden door mensen die deze boodschap dan wel succesvol venten. Maar zonder de voortrekkers komt het nooit tot dat punt. Sanders is iemand die die voortrekkersrol wel heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Totdat Sanders zich als Democraat kandidaat stelde was er helemaal niemand die naar zijn discours luisterde. Dat weet je hopelijk toch wel?
Hier ben ik het mee eens, maar dit gaat toch recht tegen je stelling in dat het volk zich als establishment ziet?quote:Nee, daar zijn ze te dom voor. Ze snappen inderdaad totaal niet dat ze dit systeem zelf geschapen hebben en in stand houden en met name het volk wat "Drain the swamp" scandeert, net als "Lock her up" zal nooit toegeven zelf schuldig te zijn.
Ik heb daarnaar gekeken. Van de jongeren zegt de grote meerderheid voor Sanders te zijn maar misschien 3% kwam opdagen. Ouderen gaan wel in grote getallen stemmen, dat zijn dus de mensen die op de Trumps en Bidens van deze wereld stemmen. Op die manier houdt het probleem zichzelf in stand. Je gaat jongeren nooit richting stembus krijgen met dat soort lui. In plaats van zich te richten op de toekomst blijven de partijen gaan voor de ouderen, opzich een veilige keuze voor nu, maar regeren is vooruitzien. Als je als partij die jongere kiezers wel gaat weten aan te boren heb je nu misschien nog vooral potentie maar als je die kan binden heb je in de toekomst zeker succes.quote:Ga nou eens wat demographische cijfers bekijken wie er in de VS gaat stemmen, mischien dat je dan begrijpt waarom ik die stelling aanga.
Ik kan momenteel geen video's bekijken maar bedoel je dat zijn fysieke gezondheid achteruitgaat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe ver hij nog aftakelt tussen nu en november. Z'n familie zou 'm eigenlijk tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en hem uit de race moeten halen.
Mentaal. Dementie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:15 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik kan momenteel geen video's bekijken maar bedoel je dat zijn fysieke gezondheid achteruitgaat?
twitter:CurtisHouck twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:25:06Video: HERE is Biden confusing his wife for his SISTER #SuperTuesday https://t.co/RYzUBkuAtd reageer retweet
twitter:BetaODork twitterde op woensdag 04-03-2020 om 22:51:05A confused Joe Biden tells the crowd he wants to increase premiums and make sure that healthcare is "not quality, but only affordable". https://t.co/eK24KAbcir reageer retweet
Ik heb het woord "volk" niet gebruikt, ik zei stemmers. Dat is iets heel anders, maar rond de 55% van de stemmers gaat daadwerkelijk stemmen en dat is grotendeels de middenklasse en ja, de middenklasse is het establishment.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hier ben ik het mee eens, maar dit gaat toch recht tegen je stelling in dat het volk zich als establishment ziet?
Je bedoelt waarschijnlijk dat ze staan te springen omdat nu nog een ronde taxcuts van Trump in het vooruitzicht is. Hopelijk is dat te vroeg gejuicht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:24 schreef Tijger_m het volgende:
Wall Street schiet 1100 punten omhoog omdat Biden wint.
Blijkbaar is men daar ook Trump zat.
Ehhh Biden is kansloos. Dus dat is automatische win voor Trump.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nee. Wallstreet vreest voor Sanders. Trump of Biden maakt ze niks uit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:24 schreef Tijger_m het volgende:
Sanders is echt nog kanslozer. De kans dat Trump gaat winnen is altijd zeer groot geweest, maar Biden lijkt wel de kandidaat die de meeste kans maakt tegen Trump. Hij is namelijk bewezen de enige die nieuwe kiezers binnen haalt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhh Biden is kansloos. Dus dat is automatische win voor Trump.
Mooie match met Trump danquote:Op donderdag 5 maart 2020 02:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Er zijn users die roepen "oh foutje kan gebeuren"
doe even normaal die gozer kan het niet aan.
Pedo Joe is seniel
Wat de Democraten moeten doen? Hadden we niet eerder een discussie over dat de DNC de kandidaten niet uitkiest?quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:33 schreef Hanca het volgende:
[...]
Wat de Democraten dus moeten doen is de kandidaat zoeken die
Je snapt dat met 'de Democraten' ook gewoon een groep Amerikanen wordt bedoeld die stemt in de primaries?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat de Democraten moeten doen? Hadden we niet eerder een discussie over dat de DNC de kandidaten niet uitkiest?
Dat zal hij moeten bewijzen. Hij heeft een hoop kiezers gehaald met een hoop endorsements dat is wat anders dan nieuwe kiezers binnen halen. Maar voor een strijd met Trump is hij waarschijnlijk niet meer scherp genoeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sanders is echt nog kanslozer. De kans dat Trump gaat winnen is altijd zeer groot geweest, maar Biden lijkt wel de kandidaat die de meeste kans maakt tegen Trump. Hij is namelijk bewezen de enige die nieuwe kiezers binnen haalt.
Iemand heeft niet opgelet op school. Dit is wat men noemt een onjuist beroep op causaliteit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, klopt. Met 'de democraten' bedoelde ik meer de kiezers. Je favoriet steunen is leuk, maar als die vervolgens van Trump verliest heb je er niks aan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat de Democraten moeten doen? Hadden we niet eerder een discussie over dat de DNC de kandidaten niet uitkiest?
Op plekken waar de opkomst hoger was dan 2016 won Biden, terwijl Sanders vergelijkbare of kleinere aantallen als tegen Clinton haalde: dat is dus het bewijs dat Biden nieuwe kiezers aan trok. Dat heeft niks met endorsements te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zal hij moeten bewijzen. Hij heeft een hoop kiezers gehaald met een hoop endorsements dat is wat anders dan nieuwe kiezers binnen halen. Maar voor een strijd met Trump is hij waarschijnlijk niet meer scherp genoeg.
Biden moet zich vooral presenteren als het fatsoenlijke alternatief. Veel gematigde Amerikanen zijn dat continue gescheld en getier van Trump namelijk wel aardig zat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zal hij moeten bewijzen. Hij heeft een hoop kiezers gehaald met een hoop endorsements dat is wat anders dan nieuwe kiezers binnen halen. Maar voor een strijd met Trump is hij waarschijnlijk niet meer scherp genoeg.
Is dat niet opmerkelijk? Hebben veel mensen zich extra ingeschreven ofzo?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op plekken waar de opkomst hoger was dan 2016 won Biden, terwijl Sanders vergelijkbare of kleinere aantallen als tegen Clinton haalde: dat is dus het bewijs dat Biden nieuwe kiezers aan trok. Dat heeft niks met endorsements te maken.
In 2018 waren op een aantal van die plekken de opkomsten ook hoger, waardoor de democraat van de republikein kon winnen. Die hoge opkomst is denk ik dan ook vooral 'tegen Trump'.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is dat niet opmerkelijk? Hebben veel mensen zich extra ingeschreven ofzo?
Nee. De democraten maken zeker ook kans om te winnen. Ik denk dat het eerder richting 50/50 gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhh Biden is kansloos. Dus dat is automatische win voor Trump.
Een impopulaire president van de andere partij is altijd goed voor de opkomst. Daarnaast heb je ook te maken met bevolkingsgroei en immigratiepatronen. Geen idee in hoeverre die hebben gezorgd voor bevolkingsgroei, maar eigenlijk is het relevante cijfer de relatieve opkomst t.o.v. de bevolkingsomvang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is dat niet opmerkelijk? Hebben veel mensen zich extra ingeschreven ofzo?
Pssst? Ik heb het niet verzonnen, hoor, lieverd, dat is wat de pers in de VS stelt:quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Iemand heeft niet opgelet op school. Dit is wat men noemt een onjuist beroep op causaliteit.![]()
Niet alles heeft te maken met Trump. Het idee dat een sociaaldemocraat die allerlei kostbare en ambitieuze plannen heeft minder kans maakt op het presidentschap lijkt mij iets aannemelijker, in dit geval. Iets maar.
Kansloos, een demente kerel meer kans geven dan bijv Hillary? Dag. Waanzin.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sanders is echt nog kanslozer. De kans dat Trump gaat winnen is altijd zeer groot geweest, maar Biden lijkt wel de kandidaat die de meeste kans maakt tegen Trump. Hij is namelijk bewezen de enige die nieuwe kiezers binnen haalt.
Kansloos, een demente kerel meer kans geven dan bijv Hillary? Dag. Waanzin.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met Sleepy Joe?? Ben je gek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:51 schreef archito het volgende:
[..]
Nee. De democraten maken zeker ook kans om te winnen. Ik denk dat het eerder richting 50/50 gaat.
Belangrijker is de vraag, hoe goed kan Biden delegeren? Ronald Reagan was hier wel goed in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kansloos, een demente kerel meer kans geven dan bijv Hillary? Dag. Waanzin.
Bernie heeft nog power. Alles behalve die demente Joe.
Hij gaat niet winnen, dus niet van toepassing.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Belangrijker is de vraag, hoe goed kan Biden delegeren? Ronald Reagan was hier wel goed in.
Houd toch eens op met die onzin. Dat Biden zich af en toe verspreekt of niet uit z'n woorden komt, betekent niet dat hij dement is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo denk jij er over, maar de Amerikaanse kiezers blijkbaar niet. En die gaan er over.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je ouder wordt, dan kom je minder snel ad-rem op bepaalde namen. Ik had nu moeite om op de naam van Truman te komen, terwijl hij decennia lang in mijn geheugen gegriefd staat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo denk jij er over, maar de Amerikaanse kiezers blijkbaar niet. En die gaan er over.
Ik kom trouwens met enige regelmaat in aanraking met mensen met (beginnende) dementie. Ik herken het niet bij Biden. Dat jij het wel kunt herkennen van wat youtubefilmpjes lijkt me sterk. Versprekingen en woorden vergeten zijn trouwens vaak niet de eerste tekenen. En de rest van zijn speeches zijn krachtig genoeg.
Ja, maar dat is niet per sé dementie. Dat hoeft ook helemaal niet steeds erger te worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je ouder wordt, dan kom je minder snel ad-rem op bepaalde namen. Ik had nu moeite om op de naam van Truman te komen, terwijl hij decennia lang in mijn geheugen gegriefd staat.
Misschien dat het ook door Trump komt, omdat die naam dezelfde beginletters heeft.
Ken je mensen die aan dementie lijden? Mijn oma kampt daar namelijk mee en daar valt geen land mee te bezeilen. Dat is wel andere koek dan wat namen vergeten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je ouder wordt, dan kom je minder snel ad-rem op bepaalde namen. Ik had nu moeite om op de naam van Truman te komen, terwijl hij decennia lang in mijn geheugen gegriefd staat.
Misschien dat het ook door Trump komt, omdat die naam dezelfde beginletters heeft.
Ik bedoelde meer op de versprekingen van Joe Biden, waardoor hier mensen gelijk 'demente Joe' gaan schrijven. En ik denk, ja dat kan mij ook overkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken je mensen die aan dementie lijden? Mijn oma kampt daar namelijk mee en daar valt geen land mee te bezeilen. Dat is wel andere koek dan wat namen vergeten.
Al was het een enkele keer zou ik je gelijk geven maar je steekt je kop in het zand joh. Hij stond een keer ook met zijn rug naar het publiek zijn speech te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Houd toch eens op met die onzin. Dat Biden zich af en toe verspreekt of niet uit z'n woorden komt, betekent niet dat hij dement is.
Mijn droomkandidaat is het niet, maar ik word persoonlijk een beetje moe van dat gelul over dementie, dat puur en alleen is gebaseerd op een paar geknipte fragmenten die juist worden verspreid om dergelijke onzin kracht bij te zetten.
Heb je al eens de moeite genomen om een complete speech van Biden te beluisteren?
Die worden ook geïndoctrineerd dat Sanders extreem links is enzo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo denk jij er over, maar de Amerikaanse kiezers blijkbaar niet. En die gaan er over.
Ik kom trouwens met enige regelmaat in aanraking met mensen met (beginnende) dementie. Ik herken het niet bij Biden. Dat jij het wel kunt herkennen van wat youtubefilmpjes lijkt me sterk. Versprekingen en woorden vergeten zijn trouwens vaak niet de eerste tekenen. En de rest van zijn speeches zijn krachtig genoeg.
Voor Amerikaanse begrippen zit Sanders ook wel echt helemaal aan de linkerkant van het spectrum. Dat is geen indoctrinatie, maar gewoon een feit. Dat zegt hij zelf nota bene ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die worden ook geïndoctrineerd dat Sanders extreem links is enzo.
Denk vooral dat jij je laat bespelen door de anti-campagne tegen Biden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al was het een enkele keer zou ik je gelijk geven maar je steekt je kop in het zand joh. Hij stond een keer ook met zijn rug naar het publiek zijn speech te doen.
Oh ja en hoe bepaal je of de opkomst hoger was door Biden of door zijn endorsements of door andere factoren?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op plekken waar de opkomst hoger was dan 2016 won Biden, terwijl Sanders vergelijkbare of kleinere aantallen als tegen Clinton haalde: dat is dus het bewijs dat Biden nieuwe kiezers aan trok. Dat heeft niks met endorsements te maken.
Als het door die endorsements kwam, komt het ook door Biden. Want die mensen blijven achter hem staan. Waarom de opkomst hoger was doet er ook niet echt toe, het belangrijke feit is dat die nieuwe stemmers Biden stemmen. Hij trekt dus nieuwe stemmen aan (waarschijnlijk met name als absolute tegenhanger van Trump).quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja en hoe bepaal je of de opkomst hoger was door Biden of door zijn endorsements of door andere factoren?
Nee Sanders heeft pit. Biden is niet scherp. Dat wordt hem niet. Geen Trump stemmer die op Biden gaat stemmen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor Amerikaanse begrippen zit Sanders ook wel echt helemaal aan de linkerkant van het spectrum. Dat is geen indoctrinatie, maar gewoon een feit. Dat zegt hij zelf nota bene ook.
Je moet proberen minder met Nederlandse ogen naar Amerikaanse kandidaten te kijken, denk ik.
Die gaan ook niet op Sanders stemmen. Of Buttigieg. Of Warren. Of welke democraat ook. Je moet de independents over halen. Niet de Trumpbase. Dat is sowieso kansloos.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen Trump stemmer die op Biden gaat stemmen.
Dat valt blijkbaar mee. Al is Biden al een stuk linkser dan Obama, naar links gaan de Democraten dus sowieso.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, veel Amerikanen willen misschien ook wel wat meer naar links op sommige punten.
Ik ontkent geen feiten. Feiten zijn vaststaand, daar heb je bewijs voor. Jouw 'bewijs' dat Biden nieuwe stemmers aanboort is niet meer dan een aanname. Een hogere opkomst dan de vorige keer zegt vrijwel niks over nieuwe stemmers, die stemmers kunnen al 15 verkiezingen mee hebben gedaan maar de vorige keer zijn thuisgebleven. Zoals ik al zei zelfs als het nieuwe stemmers zijn is het de vraag of dat door Biden komt, misschien hadden al die lui wel op Bloomberg gestemd als iedereen hem endorsed had. Of dat dan door Biden komt weet je niet, wat zijn de redenen dat ze hem endorsen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het door die endorsements kwam, komt het ook door Biden. Want die mensen blijven achter hem staan. Waarom de opkomst hoger was doet er ook niet echt toe, het belangrijke feit is dat die nieuwe stemmers Biden stemmen. Hij trekt dus nieuwe stemmen aan (waarschijnlijk met name als absolute tegenhanger van Trump).
Ik snap niet zo goed waarom jij het feit wil ontkennen dat Biden nieuwe stemmers aanboorde en Sanders niet, het staat letterlijk in elke analyse van Super Tuesday. Of je nu een Amerikaanse krant of een Nederlandse krant leest.
Ik denk dat Sanders meer kans had dan Hillary en dan ben je er eigenlijk al.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:19 schreef Hanca het volgende:
Die gaan ook niet op Sanders stemmen. Of Buttigieg. Of Warren. Of welke democraat ook. Je moet de independents over halen. Niet de Trumpbase. Dat is sowieso kansloos.
Je moet vooral een kandidaat naar voren schuiven die voor de mensen die Trump zat zijn een redelijk alternatief is. Niet een kandidaat die die mensen net zo veel af schrikt.
Slechte beurt zeg voor de volkskrant of in ieder geval van Micheal Persson. Hij gaat dus vrolijk mee met aannames en frames. Als krantenlezer hoop ik feitelijk geïnformeerd te worden niet dat aannames als feiten gepresenteerd worden en dat frames als Bernie supporters zijn kut blind worden overgenomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:35 schreef Hanca het volgende:
Er zijn echt tientallen voorbeelden van kranten die dat wel doen. Ik ga ze hier niet allemaal oplepelen, maar deze had ik toevallig nog open staan:
https://www.volkskrant.nl(...)se-sanders~bfadd532/
Oftewel het is helemaal niet duidelijk of het nieuwe kiezers zijn. Kiezers die de vorige keer niet stemden is niet hetzelfde als nieuwe kiezers. Als de krant feitelijk wil zijn moeten ze dus zeggen dat er dit keer meer kiezers zijn gekomen, niet dat er nieuwe kiezers zijn gekomen. Het aantal zegt niks over of de kiezers nieuw zijn of niet.quote:Voor Biden daarentegen togen wel veel nieuwe kiezers naar de stembus, of preciezer: kiezers die bij de vorige voorverkiezingen, in 2016, nog niet op de Democraten stemden maar twee jaar later, bij de verkiezingen voor het Congres, wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |