abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191842707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is dat niet opmerkelijk? Hebben veel mensen zich extra ingeschreven ofzo?
Een impopulaire president van de andere partij is altijd goed voor de opkomst. Daarnaast heb je ook te maken met bevolkingsgroei en immigratiepatronen. Geen idee in hoeverre die hebben gezorgd voor bevolkingsgroei, maar eigenlijk is het relevante cijfer de relatieve opkomst t.o.v. de bevolkingsomvang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191843237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Iemand heeft niet opgelet op school. Dit is wat men noemt een onjuist beroep op causaliteit. _O-

Niet alles heeft te maken met Trump. Het idee dat een sociaaldemocraat die allerlei kostbare en ambitieuze plannen heeft minder kans maakt op het presidentschap lijkt mij iets aannemelijker, in dit geval. Iets maar.
Pssst? Ik heb het niet verzonnen, hoor, lieverd, dat is wat de pers in de VS stelt:

https://www.thestreet.com(...)e-coronavirus-030420

https://www.marketwatch.c(...)victories-2020-03-04

https://www.washingtonpos(...)onavirus-wallstreet/
pi_191843695
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sanders is echt nog kanslozer. De kans dat Trump gaat winnen is altijd zeer groot geweest, maar Biden lijkt wel de kandidaat die de meeste kans maakt tegen Trump. Hij is namelijk bewezen de enige die nieuwe kiezers binnen haalt.
Kansloos, een demente kerel meer kans geven dan bijv Hillary? Dag. Waanzin.

Bernie heeft nog power. Alles behalve die demente Joe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191843737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sanders is echt nog kanslozer. De kans dat Trump gaat winnen is altijd zeer groot geweest, maar Biden lijkt wel de kandidaat die de meeste kans maakt tegen Trump. Hij is namelijk bewezen de enige die nieuwe kiezers binnen haalt.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:51 schreef archito het volgende:

[..]

Nee. De democraten maken zeker ook kans om te winnen. Ik denk dat het eerder richting 50/50 gaat.
Met Sleepy Joe?? Ben je gek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191843740
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Belangrijker is de vraag, hoe goed kan Biden delegeren? Ronald Reagan was hier wel goed in.
pi_191843755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Belangrijker is de vraag, hoe goed kan Biden delegeren? Ronald Reagan was hier wel goed in.
Hij gaat niet winnen, dus niet van toepassing.
pi_191843837
quote:

[..]

Houd toch eens op met die onzin. Dat Biden zich af en toe verspreekt of niet uit z'n woorden komt, betekent niet dat hij dement is.

Mijn droomkandidaat is het niet, maar ik word persoonlijk een beetje moe van dat gelul over dementie, dat puur en alleen is gebaseerd op een paar geknipte fragmenten die juist worden verspreid om dergelijke onzin kracht bij te zetten.

Heb je al eens de moeite genomen om een complete speech van Biden te beluisteren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191843928
quote:

[..]

Zo denk jij er over, maar de Amerikaanse kiezers blijkbaar niet. En die gaan er over.

Ik kom trouwens met enige regelmaat in aanraking met mensen met (beginnende) dementie. Ik herken het niet bij Biden. Dat jij het wel kunt herkennen van wat youtubefilmpjes lijkt me sterk. Versprekingen en woorden vergeten zijn trouwens vaak niet de eerste tekenen. En de rest van zijn speeches zijn krachtig genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191844067
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo denk jij er over, maar de Amerikaanse kiezers blijkbaar niet. En die gaan er over.

Ik kom trouwens met enige regelmaat in aanraking met mensen met (beginnende) dementie. Ik herken het niet bij Biden. Dat jij het wel kunt herkennen van wat youtubefilmpjes lijkt me sterk. Versprekingen en woorden vergeten zijn trouwens vaak niet de eerste tekenen. En de rest van zijn speeches zijn krachtig genoeg.
Als je ouder wordt, dan kom je minder snel ad-rem op bepaalde namen. Ik had nu moeite om op de naam van Truman te komen, terwijl hij decennia lang in mijn geheugen gegriefd staat.
Misschien dat het ook door Trump komt, omdat die naam dezelfde beginletters heeft.
pi_191844146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je ouder wordt, dan kom je minder snel ad-rem op bepaalde namen. Ik had nu moeite om op de naam van Truman te komen, terwijl hij decennia lang in mijn geheugen gegriefd staat.
Misschien dat het ook door Trump komt, omdat die naam dezelfde beginletters heeft.
Ja, maar dat is niet per sé dementie. Dat hoeft ook helemaal niet steeds erger te worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191844275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ken je mensen die aan dementie lijden? Mijn oma kampt daar namelijk mee en daar valt geen land mee te bezeilen. Dat is wel andere koek dan wat namen vergeten.
pi_191844327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ken je mensen die aan dementie lijden? Mijn oma kampt daar namelijk mee en daar valt geen land mee te bezeilen. Dat is wel andere koek dan wat namen vergeten.
Ik bedoelde meer op de versprekingen van Joe Biden, waardoor hier mensen gelijk 'demente Joe' gaan schrijven. En ik denk, ja dat kan mij ook overkomen.
pi_191844465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Houd toch eens op met die onzin. Dat Biden zich af en toe verspreekt of niet uit z'n woorden komt, betekent niet dat hij dement is.

Mijn droomkandidaat is het niet, maar ik word persoonlijk een beetje moe van dat gelul over dementie, dat puur en alleen is gebaseerd op een paar geknipte fragmenten die juist worden verspreid om dergelijke onzin kracht bij te zetten.

Heb je al eens de moeite genomen om een complete speech van Biden te beluisteren?
Al was het een enkele keer zou ik je gelijk geven maar je steekt je kop in het zand joh. Hij stond een keer ook met zijn rug naar het publiek zijn speech te doen.
pi_191844512
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die worden ook geïndoctrineerd dat Sanders extreem links is enzo.
pi_191844632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die worden ook geïndoctrineerd dat Sanders extreem links is enzo.
Voor Amerikaanse begrippen zit Sanders ook wel echt helemaal aan de linkerkant van het spectrum. Dat is geen indoctrinatie, maar gewoon een feit. Dat zegt hij zelf nota bene ook.

Je moet proberen minder met Nederlandse ogen naar Amerikaanse kandidaten te kijken, denk ik.
pi_191844646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Al was het een enkele keer zou ik je gelijk geven maar je steekt je kop in het zand joh. Hij stond een keer ook met zijn rug naar het publiek zijn speech te doen.
Denk vooral dat jij je laat bespelen door de anti-campagne tegen Biden.
pi_191844662
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op plekken waar de opkomst hoger was dan 2016 won Biden, terwijl Sanders vergelijkbare of kleinere aantallen als tegen Clinton haalde: dat is dus het bewijs dat Biden nieuwe kiezers aan trok. Dat heeft niks met endorsements te maken.
Oh ja en hoe bepaal je of de opkomst hoger was door Biden of door zijn endorsements of door andere factoren?
pi_191844791
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja en hoe bepaal je of de opkomst hoger was door Biden of door zijn endorsements of door andere factoren?
Als het door die endorsements kwam, komt het ook door Biden. Want die mensen blijven achter hem staan. Waarom de opkomst hoger was doet er ook niet echt toe, het belangrijke feit is dat die nieuwe stemmers Biden stemmen. Hij trekt dus nieuwe stemmen aan (waarschijnlijk met name als absolute tegenhanger van Trump).

Ik snap niet zo goed waarom jij het feit wil ontkennen dat Biden nieuwe stemmers aanboorde en Sanders niet, het staat letterlijk in elke analyse van Super Tuesday. Of je nu een Amerikaanse krant of een Nederlandse krant leest.
pi_191844839
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor Amerikaanse begrippen zit Sanders ook wel echt helemaal aan de linkerkant van het spectrum. Dat is geen indoctrinatie, maar gewoon een feit. Dat zegt hij zelf nota bene ook.

Je moet proberen minder met Nederlandse ogen naar Amerikaanse kandidaten te kijken, denk ik.
Nee Sanders heeft pit. Biden is niet scherp. Dat wordt hem niet. Geen Trump stemmer die op Biden gaat stemmen.

Tjah, veel Amerikanen willen misschien ook wel wat meer naar links op sommige punten.
pi_191844906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen Trump stemmer die op Biden gaat stemmen.
Die gaan ook niet op Sanders stemmen. Of Buttigieg. Of Warren. Of welke democraat ook. Je moet de independents over halen. Niet de Trumpbase. Dat is sowieso kansloos.

Je moet vooral een kandidaat naar voren schuiven die voor de mensen die Trump zat zijn een redelijk alternatief is. Niet een kandidaat die die mensen net zo veel af schrikt.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, veel Amerikanen willen misschien ook wel wat meer naar links op sommige punten.
Dat valt blijkbaar mee. Al is Biden al een stuk linkser dan Obama, naar links gaan de Democraten dus sowieso.
pi_191845067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het door die endorsements kwam, komt het ook door Biden. Want die mensen blijven achter hem staan. Waarom de opkomst hoger was doet er ook niet echt toe, het belangrijke feit is dat die nieuwe stemmers Biden stemmen. Hij trekt dus nieuwe stemmen aan (waarschijnlijk met name als absolute tegenhanger van Trump).

Ik snap niet zo goed waarom jij het feit wil ontkennen dat Biden nieuwe stemmers aanboorde en Sanders niet, het staat letterlijk in elke analyse van Super Tuesday. Of je nu een Amerikaanse krant of een Nederlandse krant leest.
Ik ontkent geen feiten. Feiten zijn vaststaand, daar heb je bewijs voor. Jouw 'bewijs' dat Biden nieuwe stemmers aanboort is niet meer dan een aanname. Een hogere opkomst dan de vorige keer zegt vrijwel niks over nieuwe stemmers, die stemmers kunnen al 15 verkiezingen mee hebben gedaan maar de vorige keer zijn thuisgebleven. Zoals ik al zei zelfs als het nieuwe stemmers zijn is het de vraag of dat door Biden komt, misschien hadden al die lui wel op Bloomberg gestemd als iedereen hem endorsed had. Of dat dan door Biden komt weet je niet, wat zijn de redenen dat ze hem endorsen?

Bijvoorbeeld zo'n O Rourke zegt letterlijk dat Biden een return to the past is en dat ze er niet mee van Trump gaat winnen.
Voor uitspraken over Biden skip naar ongeveer minuut 9.
Vervolgens is er vrijwel niks veranderd en hij endorsed hem als de beste man om Trump te verslaan. Dan weet je dus dat er zaken achter de schermen gebeurt zijn. Hetzelfde geldt voor Buttigieg ook hij kon duidelijk uitleggen waarom Biden's idee van terug gaan naar het verleden wat tot Trump heeft geleid niet gaat winnen.

Als kranten dit soort aannames (Biden trekt nieuwe kiezers) als feiten presenteren doen ze hun werk niet goed. Daarbij klopt het niet wat je zegt ik zie gewoon artikelen die de ongebaseerde aanname van jou dat Biden nieuwe kiezers aanboort niet overnemen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-boodschap-a3992731

Maar als je wel bewijs hebt dat Biden nieuwe kiezers aanboort zie ik het graag hoor. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar dat soort dingen.
pi_191845113
Wat vinden de Afro-Amerikaanse gemeenschap van Biden ?
Dacht dat ze meer de meningen deelde van Sanders
pi_191845150
Er zijn echt tientallen voorbeelden van kranten die dat wel doen. Ik ga ze hier niet allemaal oplepelen, maar deze had ik toevallig nog open staan:
https://www.volkskrant.nl(...)se-sanders~bfadd532/
pi_191845179
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:19 schreef Hanca het volgende:
Die gaan ook niet op Sanders stemmen. Of Buttigieg. Of Warren. Of welke democraat ook. Je moet de independents over halen. Niet de Trumpbase. Dat is sowieso kansloos.

Je moet vooral een kandidaat naar voren schuiven die voor de mensen die Trump zat zijn een redelijk alternatief is. Niet een kandidaat die die mensen net zo veel af schrikt.

Ik denk dat Sanders meer kans had dan Hillary en dan ben je er eigenlijk al.
pi_191845297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:35 schreef Hanca het volgende:
Er zijn echt tientallen voorbeelden van kranten die dat wel doen. Ik ga ze hier niet allemaal oplepelen, maar deze had ik toevallig nog open staan:
https://www.volkskrant.nl(...)se-sanders~bfadd532/
Slechte beurt zeg voor de volkskrant of in ieder geval van Micheal Persson. Hij gaat dus vrolijk mee met aannames en frames. Als krantenlezer hoop ik feitelijk geïnformeerd te worden niet dat aannames als feiten gepresenteerd worden en dat frames als Bernie supporters zijn kut blind worden overgenomen.

Maar goed in die zin houd ook dit artikel natuurlijk wel een slag om de arm
quote:
Voor Biden daarentegen togen wel veel nieuwe kiezers naar de stembus, of preciezer: kiezers die bij de vorige voorverkiezingen, in 2016, nog niet op de Democraten stemden maar twee jaar later, bij de verkiezingen voor het Congres, wel.
Oftewel het is helemaal niet duidelijk of het nieuwe kiezers zijn. Kiezers die de vorige keer niet stemden is niet hetzelfde als nieuwe kiezers. Als de krant feitelijk wil zijn moeten ze dus zeggen dat er dit keer meer kiezers zijn gekomen, niet dat er nieuwe kiezers zijn gekomen. Het aantal zegt niks over of de kiezers nieuw zijn of niet.
Verder kan ik me best voorstellen dat veel journalisten geen flauw benul van statistiek hebben en dus zo meegaan in een aanname van nieuwe kiezers omdat ze zelf gewoon niet snappen hoe dit soort zaken werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')