quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Dat is hoger dan het aantal bevestigde gevallen toen deze reeks halverwege januari begon.quote:
Lekker bezigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:57 schreef THEFXR het volgende:
Pakistan reopened its border with Iran on Saturday, according to the Pakistani official.
https://en.mehrnews.com/n(...)ns-borders-with-Iran
.
Pakistan resumes China flights
https://www.aa.com.tr/en/(...)hina-flights/1722131
De posters van het eerste uurquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Deeltje 100. Hier moet ik gepost hebben.
Allemaal religekkies daar, dus die zullen ook wel naar die Iraanse dokter luisteren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:57 schreef THEFXR het volgende:
Pakistan reopened its border with Iran on Saturday, according to the Pakistani official.
https://en.mehrnews.com/n(...)ns-borders-with-Iran
.
Pakistan resumes China flights
https://www.aa.com.tr/en/(...)hina-flights/1722131
Wij houden vol. Tot het laatste Corona geval zullen wij dit topic in leven houden. Dit topic zal Corona overleven.quote:
Aldus de WHO, maar ga gerust verder met trollen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, anders is het nogal lafjes beleid
aldus jane
De regering doet er nog niets mee, niet eens geantwoord op de oproep van de maker van dat spul in Nederland. Lekker wachten tot de hele stock weggekocht wordt zekers.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:00 schreef Revanches het volgende:
Dat klinkt wel als een nuttig middel dat medicijn! Chloroquine dus.
@Lenny_Leonardquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Deeltje 100. Hier moet ik gepost hebben.
Als dat echt een oplossing is, gelijk toepassen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:00 schreef Revanches het volgende:
Dat klinkt wel als een nuttig middel dat medicijn! Chloroquine dus.
We kunnen een apart topic voor maken: place your bets.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:58 schreef hollandia02 het volgende:
Heuj 100!, Hoeveel zullen er nog volgen?
quote:
Maar dat doen ze niet bij alle besmettingen (toch?), alleen de brandhaard bij Langbroichquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral: de mensen die met de patienten in contact zijn gekomen verzoeken om 14 dagen in zelf-quarantaine te gaan, ook zonder dat ze (al) klachten hebben. Ik vind dat persoonlijk geen onoverkomelijke drastische maatregel.
Ja hoor. En als ik dood ga aan de Corona dan vraag ik gewoon of iemand anders onder mij naam verder wil gaan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wij houden vol. Tot het laatste Corona geval zullen wij dit topic in leven houden. Dit topic zal Corona overleven.
wtfquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:03 schreef Tjacka het volgende:
COR / [Userpics] Post hier je coronaselfie of mondkapjesselfie!?
Nou nee, dat is echt wel tuigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:01 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als dat echt een oplossing is, gelijk toepassen.
je weet dat die kapjes er voornamelijk voor zorgen dat jouw eventuele ziektes niet verder worden verspreid he?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:03 schreef Tjacka het volgende:
COR / [Userpics] Post hier je coronaselfie of mondkapjesselfie!?
Je moet juist geen handen schudden. Dan wordt het virus alleen maar sneller verspreid.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, dan kunnen we het officieel schudden hier in Brabant.
Dat zijn ze gaan doen toen die man en die vrouw ontdekt werden toch? Die man die nu in kritieke toestand is, maar die daarvoor nog carnaval gevierd had? Althans, dat dacht ik?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet bij alle besmettingen (toch?), alleen de brandhaard bij Langbroich
Op enorm veel plekken in Duitsland zijn besmettingen opgedoken.
Blind van worden?. Ik hoorde juist dat het niet gevaarlijk middel isquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou nee, dat is echt wel tuig
kan je blind van worden
Malarone is ook zulk tuig
Malarone is overigens toevallig de titel van mijn UI Leuk he
Linea Aspera - Malarone (heel toepasselijke tekst voor topic)
Het is een gebbetjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je weet dat die kapjes er voornamelijk voor zorgen dat jouw eventuele ziektes niet verder worden verspreid he?
neequote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Merk je er ook iets van in het Tilburgse? Veel gepraat? Mensen die inslaan?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee
niemand geeft een fuck
dus geef het nog een weekje
Praktisch al mijn collega's. In Tilburg ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen die iemand kent die carnaval heeft gevierd
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Blind van worden?. Ik hoorde juist dat het niet gevaarlijk middel is
Je hoeft het ook geen maanden te gebruikenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik begreep ergens anders dat je er ook psychoses van kan krijgen, net als malarone
Partner en 1 kind.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:07 schreef Elvi het volgende:
Is er al een update over het gezin van de vrouw in Diemen? Jullie gaan veel te snel, ik hou het niet bij
Partner en kind zijn ook besmet, een tweede kind wordt nog een keer opnieuw getest.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:07 schreef Elvi het volgende:
Is er al een update over het gezin van de vrouw in Diemen? Jullie gaan veel te snel, ik hou het niet bij
1 kind en man ook besmet, 2 andere kids nietquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:07 schreef Elvi het volgende:
quote:
Ah thanksquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Partner en kind zijn ook besmet, een tweede kind wordt nog een keer opnieuw getest.
Klopt volgens mijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zijn ze gaan doen toen die man en die vrouw ontdekt werden toch? Die man die nu in kritieke toestand is, maar die daarvoor nog carnaval gevierd had? Althans, dat dacht ik?
Weet ik niet, ik ben geen dokterquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:07 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Je hoeft het ook geen maanden te gebruiken
Niet minder vatbaar, wel minder ernstig ziek.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Ah thanks![]()
Ik dacht trouwens dat kinderen wat minder vatbaar waren voor het virus. Of leek het maar zo omdat er meer ouderen aan sterven?
Vertragen is ook eigenlijk de enige oplossing gezien er nog geen vaccin voor is, dan kunnen ze het beter over een zo lang als mogelijke tijd uitsmeren om de druk op ziekenhuizen en medici ter verlichten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt volgens mij
Maar deze stevige aanpak, is volgens mij niet op alle 22 plaatsen.
Ach wellicht doen ze het in Duitsland een stuk beter. Ik denk dat we onszelf voor de gek houden en de internationale RIVM's zijn alleen bezig met het virus vertragen alleen hebben de burgers dat niet door.
Gewoon bij je lokale dealer te verkrijgen dus binnenkort.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik begreep ergens anders dat je er ook psychoses van kan krijgen, net als malarone
Er gaan per jaar meer mensen dood aan de griep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:17 schreef Rabieluh het volgende:
100 delen alweer. Fok leeft voor dit soort dingen
Bruins wacht op de uitslag van 29 testen en verwacht later vandaag uitslagen te kunnen melden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat mij betreft is het wel weer tijd voor wat breaking news.
komt omdat je niks leestquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Er gaan per jaar meer mensen dood aan de griep.
Ik snap echt niks van deze heisa.
dat komt wel......quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan hebben we vanavond weer genoeg te besprekenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Bruins wacht op de uitslag van 29 testen en verwacht later vandaag uitslagen te kunnen melden.
En aangezien hij steeds alleen positieve uitslagen komt melden, verwacht ik niet dat de teller vanavond nog op 4 staat.
Geen goede vergelijking.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat blijkt uit je eerste opmerking jaquote:Ik snap echt niks van deze heisa.
snap je wel wat van exponentiële groei?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal nog meer getest dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Bruins wacht op de uitslag van 29 testen en verwacht later vandaag uitslagen te kunnen melden.
En aangezien hij steeds alleen positieve uitslagen komt melden, verwacht ik niet dat de teller vanavond nog op 4 staat.
Ze doen telkens 2 tests, toch? Dan denk ik dat er al een paar mensen de eerste keer positief zijn geweest van die 29.
Hoezo zou ik dat niet snappen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
snap je wel wat van exponentiële groei?
probeer het dan nog eens
als net zoveel mensen coronavirusje pakken als de normale griep dan overlijden er veel meer mensenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hoezo zou ik dat niet snappen?
Ja wat nou als iedereen het heeft. Wat erg zeg.
Wat lijkt me dat heerlijk. Niks van dit soort dingen snappen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
300.000+ doden in Nederland, lekker bezig.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat heerlijk. Niks van dit soort dingen snappen.
Ik heb niet echt de indruk dat hij de lat op andere vlakken hoger legt voor zichzelf eigenlijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Uitslagenavond :quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan hebben we vanavond weer genoeg te bespreken
Geen idee, maar mensen die aan de (op dit moment best nog wel strenge) criteria voldoen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal nog meer getest dan?
Moet jij weten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb niet echt de indruk dat hij de lat op andere vlakken hoger legt voor zichzelf eigenlijk
Sorry voor je aandelen, man.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dan?
Nu door al die heisa er omheen zakt de aandelenbeurs, dat is pas erg.
Beschouwt het RIVM het al als risicogebied? Zo nee, dan niet.quote:
een trol of een feesbooker?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Noordrijn-Westfalenquote:
das 30 km bij mij vandaanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef bitterbal het volgende:
14:20
Het aantal besmettingen met het coronavirus in de Duitse regio Heinsberg, vlak over de grens met Sittard, is zaterdag explosief gestegen. Volgens de Duitse omroep WDR is er tot nu toe bij zestig mensen het virus aangetroffen. Onder de besmette personen zijn ook vier kinderen van een kinderdagverblijf, maakte het regiobestuur bekend. Gisteravond stond de teller nog op 37 gevallen.
De betrokken kinderen, met wie het naar omstandigheden goed gaat, gingen naar een opvang waarvan ook een leidster besmet is met het coronavirus. De scholen en kinderopvang in en rond Heinsberg blijven langer gesloten dan in eerste aanleg werd bepaald. Ze blijven zeker tot vrijdag dicht.
ad
Precies! FOK! is goud met dit soort dingenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:17 schreef Rabieluh het volgende:
100 delen alweer. Fok leeft voor dit soort dingen
dat is toch ook interessant om te bespreken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Men heeft er geen controle over en raakt daardoor in paniek.
Dat is het hele euvel.
Mazzelpik! Ik zit minder dan 20 km van Diemen.quote:
Bedoel je dan overdreven reacties, of überhaupt reacties?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Stelling: De reacties op dit gebeuren zijn gevaarlijker dan corona zelf
koortsig?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Mazzelpik! Ik zit minder dan 20 km van Diemen.
Niet meer dan normaal.quote:
Zo dan. Dat percentage besmettingen ligt nog boven dat van Wuhan/Zuid-Korea/Italië alles.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef bitterbal het volgende:
Het aantal besmettingen met het coronavirus in de Duitse regio Heinsberg, vlak over de grens met Sittard, is zaterdag explosief gestegen. Volgens de Duitse omroep WDR is er tot nu toe bij zestig mensen het virus aangetroffen. Onder de besmette personen zijn ook vier kinderen van een kinderdagverblijf, maakte het regiobestuur bekend. Gisteravond stond de teller nog op 37 gevallen.
De betrokken kinderen, met wie het naar omstandigheden goed gaat, gingen naar een opvang waarvan ook een leidster besmet is met het coronavirus. De scholen en kinderopvang in en rond Heinsberg blijven langer gesloten dan in eerste aanleg werd bepaald. Ze blijven zeker tot vrijdag dicht.
ad
ik zit in tilburgquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Mazzelpik! Ik zit minder dan 20 km van Diemen.
100 man met griep: 0 tot 1 persoon gaat dood, 0 tot 1 krijgt hevige klachtenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Gebied hermetisch afsluitenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Van 37 naar 60. Ja, dat gaat hard.
Mijn man slikt dit al 5 jaar en heeft nog nooit een bijwerking gehad.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zet ook ff de leeftijdsgroepen erbij die het het meeste hebben te lijden anders heb je geen goed beeldquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
100 man met griep: 0 tot 1 persoon gaat dood, 0 tot 1 krijgt hevige klachten
100 man met corona: 2-3 gaan dood, 10 tot 15 krijgt hevige klachten
Tot slot gebeurd het ook nog in een kort tijdsbestek waardoor ziekenhuizen overspoelt kunnen raken.
en we hebben nog geen idee hoe het zich verder verspreidtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
100 man met griep: 0 tot 1 persoon gaat dood, 0 tot 1 krijgt hevige klachten
100 man met corona: 2-3 gaan dood, 10 tot 15 krijgt hevige klachten
Tot slot gebeurd het ook nog in een kort tijdsbestek waardoor ziekenhuizen overspoelt kunnen raken.
Ik weet alleen wat ik lees op wiki etc, dat deelde ik. Ik geloof graag dat je het lang kan slikken zonder problemen, maar als het een bijwerking is bij een bepaald percentage is het wel noemenswaardig.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:31 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Mijn man slikt dit al 5 jaar en heeft nog nooit een bijwerking gehad.
dat denk jijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:31 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Mijn man slikt dit al 5 jaar en heeft nog nooit een bijwerking gehad.
Het is gewoon een veilige vorm van ramptoerisme, en dat is stiekem best leukquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Precies! FOK! is goud met dit soort dingen![]()
FOK!![]()
![]()
Die zijn voor beide toch ongeveer hetzelfde? Ouderen lopen het meeste kans op overlijden, daarna zwakkeren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zet ook ff de leeftijdsgroepen erbij die het het meeste hebben te lijden anders heb je geen goed beeld
Dat maakt toch niet uit als het om de druk op de zorgverlening gaat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zet ook ff de leeftijdsgroepen erbij die het het meeste hebben te lijden anders heb je geen goed beeld
Post even de bron.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef bitterbal het volgende:
Dat was in de jaren 90 voor het laatst zoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:34 schreef Jane het volgende:
Bovendien kennen al die fitte tieners en twintigers hier toch allemaal wel minstens 1 persoon boven de 50 waarvan ze het kut zouden vinden als die de pijp uitgaat?
Ligt de lat al op 50 tegenwoordig?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit als het om de druk op de zorgverlening gaat?
Bovendien kennen al die fitte tieners en twintigers hier toch allemaal wel minstens 1 persoon boven de 50 waarvan ze het kut zouden vinden als die de pijp uitgaat?
Met die stelling ben ik het eens ja.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is toch ook interessant om te bespreken?
misschien kun je dat proberen
ik help je wel
Stelling: De reacties op dit gebeuren zijn gevaarlijker dan corona zelf
Waarschijnlijk wel meer, want nu worden veel mensen nog gered door de beademing. Daar is dan geen sprake meer van.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
300.000+ doden in Nederland, lekker bezig.
Vanaf 50 schijn je wel veel meer risico te lopen op ernstige(re) klachten. Niet dat alle vijftigers dan gelijk dood gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ligt de lat al op 50 tegenwoordig?
Komt steeds dichterbij zo
mwahquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit als het om de druk op de zorgverlening gaat?
Hopelijk word NRW binnekort toegevoegd aan de risico gebieden wat het GGD hanteert zodat wij in Limburg ook in aanmerking komen voor testen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef bitterbal het volgende:
ad
Elk nadeel heb z'n voordeel eh.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
mwah
revenge of the milliennials
een paar klappen op de markt en de huizen zijn weer te betalen
Ik zou nu liever in Tilburg of Diemen wonen dan in Sittard.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:36 schreef bitterbal het volgende:
NOS
Steeds meer besmettingen in Heinsberg
In de Duitse regio Heinsberg, net over de grens bij Sittard, is het aantal coronabesmettingen vandaag snel opgelopen. Volgens de Duitse omroep WDR is bij 60 mensen het virus vastgesteld, onder wie bij vier kinderen van een kinderdagverblijf. Gisteravond stond de teller nog op 37 besmettingen. De scholen en kinderopvang in de regio blijven zeker tot vrijdag dicht
Hadden de aandeelhouders deze topicreeks maar gevolgd. Grote gevolgen werden hier al voorspeld. En ook als paniekzaaierij beoordeeld, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dan?
Nu door al die heisa er omheen zakt de aandelenbeurs, dat is pas erg.
Zeg, weet je hoeveel testen ze dan wel niet moeten gaan uitvoeren?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:37 schreef James52 het volgende:
[..]
Hopelijk word NRW binnekort toegevoegd aan de risico gebieden wat het GGD hanteert zodat wij in Limburg ook in aanmerking komen voor testen.
Virus of niet, zijn allemaal nou niet echt plekken waarvan ik denk 'daar zou ik graag willen wonen'.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou nu liever in Tilburg of Diemen wonen dan in Sittard.
Na 2 dagen kun je niet eens een verdubbeling constateren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
2048
Gaat best hard met een verdubbeling
Met elf keer heb je een verduizendvoudiging!
Mooi.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Maver24 het volgende:
Mensen tussen de 20-40 hebben de minste risico op ernstige bedreigingen wat ik las, las ergens 0,2 %
Het virus komt een paar jaar te laat voor mij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Maver24 het volgende:
Mensen tussen de 20-40 hebben de minste risico op ernstige bedreigingen wat ik las, las ergens 0,2 %
Alleen in Zuid-Korea lijkt het zich elke X aantal dagen te verdubbelen. Dat er bv vandaag iets van 33% van het totaal bijkomt in 1 dag is wel zorgwekkend voor hen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
Na 2 dagen kun je niet eens een verdubbeling constateren.
terechtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Maver24 het volgende:
Echt wel het is een patroonquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
In Nederland ook een beetjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen in Zuid-Korea lijkt het zich elke X aantal dagen te verdubbelen. Dat er bv vandaag iets van 33% van het totaal bijkomt in 1 dag is wel zorgwekkend voor hen.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
Omdat ze daar veel meer mensen testen dan hierquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen in Zuid-Korea lijkt het zich elke X aantal dagen te verdubbelen. Dat er bv vandaag iets van 33% van het totaal bijkomt in 1 dag is wel zorgwekkend voor hen.
Ik zit aan de goede kant, 36. Mijn vriendin is 33quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Het virus komt een paar jaar te laat voor mij.
Nu ik weet dat ze in Zuid-Korea zoveel meer testen dan elders ben ik er toch anders tegenaan gaan kijken. De cijfers vanuit Z-K zijn waarschijnlijk de meest betrouwbare die we krijgen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mijn man heeft reuma en daar wordt het ook voor gebruikt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik weet alleen wat ik lees op wiki etc, dat deelde ik. Ik geloof graag dat je het lang kan slikken zonder problemen, maar als het een bijwerking is bij een bepaald percentage is het wel noemenswaardig.
Slikt je man het voor malaria? Moet dat dan zolang?
Als iets in 2 dagen van 2 naar 4 gaat, hoe kan je dan niet concluderen dat het verdubbeld is???quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
Dat wel, maar niet dat het dat blijft volhouden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als iets in 2 dagen van 2 naar 4 gaat, hoe kan je dan niet concluderen dat het verdubbeld is???
Ik heb het gelezen op zo'n medische website, stond 0,2 %, alles boven de 50 jaar al een veel grotere bedreiging en 70+ ben je klaar zowatquote:
Mijn vriend is ook 36. Die moet nu alle boodschappen doen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:45 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zit aan de goede kant, 36. Mijn vriendin is 33
Pics van (de tetten van) je vriendinquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:45 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hahaha.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Pics van (de tetten van) je vriendin
Ik vraag dit voor @:nogeenoudebekende
Ja maar ze kunnen al vanaf het begin ongeveer 5000 man per dag testen. Dus het aantal cases is in Korea nooit echt gelimiteerd geweest door het aantal mogelijke testen. Dus die exponentiele groei blijf je houden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:44 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Omdat ze daar veel meer mensen testen dan hier
Nee inderdaad, dat moeten wij als Nederland toch veel beter kunnen, gewoon elke dag verdriedubbelenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat wel, maar niet dat het dat blijft volhouden.
#dtvquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Pics van (de tetten van) je vriendin
Ik vraag dit voor @:nogeenoudebekende
Alleen vertoont het virus wereldwijd een lineaire groei en geen exponentiele:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
2048
Gaat best hard met een verdubbeling
Met elf keer heb je een verduizendvoudiging!
Ja maar zij werkt in de zorg. Dat is hetzelfde als een partner hebben die in het leger werkt en op missie wordt gestuurd om in de frontlinie te gaan staan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:45 schreef Maver24 het volgende:
[..]
WAT?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef Ssjaapje het volgende:
Oh oh... Ik woon in België en hier is er morgenavond ineens een grote Coronashow op tv. Zou zomaar kunnen dat ze de kunst hebben afgekeken van hoe vakkundig en totaal niet doorzichtig de eerste besmetting in NL werd gemeld. Als het met een briefje is dan weet ik het zeker!
Hangt ervan af. Als je alleen naar cases buiten china kijkt is het zelfs meer dan exponentieel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen vertoont het virus wereldwijd een lineaire groei en geen exponentiele:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 14:51:07NEW: France reports 16 new cases of coronavirus, raising total to 73 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Geen enkel probleem hier.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:51 schreef cemeteryslut het volgende:
Dit draadje is slecht voor de ziel.
En toch blijven lezen hè.
Zorg in de zin van er zit verder niks van noemenswaardigheden in dat gebouw (geen huisartsenpost enzo). Komen ook heel weinig mensen van buitenaf binnen. Verblijven ook dezelfde mensenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja maar zij werkt in de zorg. Dat is hetzelfde als een partner hebben die in het leger werkt en op missie wordt gestuurd om in de frontlinie te gaan staan.
Cases met China uitgezonderd:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
heeft dat niet gewoon te maken met het aantal dat uberhaupt getest kan worden?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen heeft Europa wel een half miljard minder inwoners.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Europa zit zeg maar in de fase waar China halverwege januari in zat volgens mij.
Zat ik nog maar waar ik halverwege januari zat. Portugal. Nog steeds geen cases, volgens mij?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Europa zit zeg maar in de fase waar China halverwege januari in zat volgens mij.
@Zipportalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Cases met China uitgezonderd:
[ afbeelding ]
Wel iets dichtbevolkter toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Alleen heeft Europa wel een half miljard minder inwoners.
Ah, dank je. Ik zag alleen de graph inclusief China.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Cases met China uitgezonderd:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:54 schreef vosss het volgende:
Wat zou het RIVM denken dat er precies gebeurd is vlak over de grens met Duitsland? Ik bedoel volgens hun is het helemaal niet erg besmettelijk. Hoe verklaren zij hetgeen daar aan de habd is?
Of stoppen ze gewoon hun vingers in de oren terwijl ze heel hard "LALALAA LALA LALALAA LALALALAALAALLLAA!!!" roepen?
Dat laatste, ja.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:54 schreef vosss het volgende:
Wat zou het RIVM denken dat er precies gebeurd is vlak over de grens met Duitsland? Ik bedoel volgens hun is het helemaal niet erg besmettelijk. Hoe verklaren zij hetgeen daar aan de habd is?
Of stoppen ze gewoon hun vingers in de oren terwijl ze heel hard "LALALAA LALA LALALAA LALALALAALAALLLAA!!!" roepen?
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ze willen gewoon samen bier drinken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:54 schreef KingRadler het volgende:
Gaat lekker in Nederland linkse partijen wensen rechtse partijen het Corona Virus.
Hou ons op de hoogtequote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef Ssjaapje het volgende:
Oh oh... Ik woon in België en hier is er morgenavond ineens een grote Coronashow op tv. Zou zomaar kunnen dat ze de kunst hebben afgekeken van hoe vakkundig en totaal niet doorzichtig de eerste besmetting in NL werd gemeld. Als het met een briefje is dan weet ik het zeker!
Ja dank je!!quote:Sterkte daar alvast.Ik denk dat jullie het ook 'live' gaan meemaken, net als wij.
Qua cijfers, Italië is ons Wuhan.quote:
Die van de boot en die al in quarantaine zat... Geen 'losse' besmettingenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:57 schreef KennyPowers het volgende:
In Belgie was er toch allang eentje?
Ja, inderdaad. De Vlaamse Mol is ook veel beter dan de Nederlandse. Hebben ze Woestijnvis niet gevraagd hoe je zo'n aankondiging een beetje spannend maakt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:57 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me nu wel wat tegenvalt. Dacht dat de Belgen net wat creatiever zouden zijn om het nieuws te melden
Oh okequote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:58 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Die van de boot en die al in quarantaine zat... Geen 'losse' besmettingen
Verschilt niet zo veel denk ik. Beide hebben plekken waar het veel dichterbevolkt is en beide ook plekken waar dat niet zo isquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wel iets dichtbevolkter toch?
China had vrijdag 17 januari 59 gevallen (officiële cijfers)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Qua cijfers, Italië is ons Wuhan.
Al heb ik dat niet gecheckt, weet niet uit mijn hoofd hoever besmettingen China had halverwege januari.
Toch nog een beetje goed nieuws in deze barre tijden.quote:Miljardenverlies
De 500 rijkste mensen ter wereld zagen hun gezamenlijke fortuin deze week met ruim 400 miljard euro slinken, meldt het financiële persbureau Bloomberg. De drie rijksten, Jeff Bezos (Amazon), Bill Gates (Microsoft) en Bernard Arnault (Louis Vuitton en Dior) leden de grootste verliezen, samen bijna 30 miljard euro.
De verliezen hangen volgens Bloomberg samen met de verspreiding van het coronavirus en de daardoor ontstane onzekerheid op de financiële markten. Deze week pakten veel beleggers - klein en groot - daarom hun biezen.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon het aantal besmetting opgespaard zodat ze morgen tijdens de liveshow trots kunnen vertellen dat ze al over de 100 zittenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De Vlaamse Mol is ook veel beter dan de Nederlandse. Hebben ze Woestijnvis niet gevraagd hoe je zo'n aankondiging een beetje spannend maakt?
De leidster was -quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef bitterbal het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon het aantal besmetting opgespaard zodat ze morgen tijdens de liveshow trots kunnen vertellen dat ze al over de 100 zitten
Wikipedia to the rescue: https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreakquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Qua cijfers, Italië is ons Wuhan.
Al heb ik dat niet gecheckt, weet niet uit mijn hoofd hoever besmettingen China had halverwege januari.
Ohquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
China had vrijdag 17 januari 59 gevallen (officiële cijfers)
Dan breekt de totale paniek uitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon het aantal besmetting opgespaard zodat ze morgen tijdens de liveshow trots kunnen vertellen dat ze al over de 100 zitten
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 15:03:31BREAKING: French health minister says all gatherings with more than 5,000 people in a confined space are banned due to coronavirus https://t.co/Mw9BLV8sQ9 reageer retweet
Bedankt voor deze info?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:02 schreef asco het volgende:
Turn Up The Bass - House Party 2 (1992).
Wat een genot, in de sauna, in Venlo. 🥰
Swiss 1000 max.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 15:03:31BREAKING: French health minister says all gatherings with more than 5,000 people in a confined space are banned due to coronavirus https://t.co/Mw9BLV8sQ9 reageer retweet
Maar het is zaterdag en dan horen ze de boel in Parijs te slopen omdat slopenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Zou Woestijnvis zo donker zijn ja?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat briefje was zo kansloos, je weet gewoon dat het geregisseerd was de NOS deed het voor de kijkcijfers en Bruins om over te komen alsof hij het onder controle had.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:50 schreef Jane het volgende:
[..]
WAT?![]()
![]()
![]()
Sterkte daar alvast.Ik denk dat jullie het ook 'live' gaan meemaken, net als wij.
Dat aantal zal toch op een gegeven moment moeten verminderen wanneer er mensen beter worden?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
En Italie zal om 17.00 wel over de 1000 gaan als derde land
Welke zender? Eentje die we hier in Nederland niet kunnen ontvangen, zeker?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:49 schreef Ssjaapje het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 15:08:13NEW: UK reports 3 new cases of coronavirus, raising total to 23 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat aantal zal toch op een gegeven moment moeten verminderen wanneer er mensen beter worden?
Zou je zeggen van wel. Benieuwd wanneer dat kantelpunt komtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat aantal zal toch op een gegeven moment moeten verminderen wanneer er mensen beter worden?
Ja, maar wanneer is dat aantal. Als 60% van italie besmet is? Het zal wel in golfbewegingen gaan. Deze afgesloten dorpjes zullen op een gegeven moment wel hun max bereikt hebben. Maar in de buurt ligt Milaan en volgens mij gaat het daar ook niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat niet best met tilburg
https://nos.nl/artikel/23(...)-af-een-gewonde.html
Loon op Zand was het. Geen Tilburg.........quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
True, maar hij ligt daar in het ziekenhuis toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Loon op Zand was het. Geen Tilburg.........
Nu al weer thuis.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
True, maar hij ligt daar in het ziekenhuis toch?
In dit tempo kun je de nieuwe Mad Max opnemen in Tilliewood voor het eind van dit jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een reden om in vrijwillige quarantaine te gaan zitten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weersverwachtingen: Stenen in het zuiden van het land
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 15:16:10BREAKING: Azerbaijan closes border with Iran to prevent the spread of coronavirus - Reuters reageer retweet
Ze zullen iedereen die niet in direct levensgevaar is sowieso niet in het ziekenhuis laten liggen. Om bedden vrij te houden, maar ook om het risico op verspreiding zo klein mogelijk te houden.quote:
Slimquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:22 schreef hollandia02 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 15:16:10BREAKING: Azerbaijan closes border with Iran to prevent the spread of coronavirus - Reuters reageer retweet
VTM, weet ook niet meer hoe laat, kwam in het nieuws van 13 uur voorbij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Welke zender? Eentje die we hier in Nederland niet kunnen ontvangen, zeker?
In de overzichten van Een en Canvas kan ik het niet vinden.
Straks is Europa nog zo'n beetje het enige gebied wat mensen uit Iran toelaatquote:
Dat lijkt me toch een taak van de publieke omroep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:24 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
VTM, weet ook niet meer hoe laat, kwam in het nieuws van 13 uur voorbij.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat ze vrezen dat de Paus het heeft opgelopen door bezoekers uit Iran. Volgens mij zei die Britse arts dat in z'n vlog van gisteren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Straks is Europa nog zo'n beetje het enige gebied wat mensen uit Iran toelaat
Dat was de laatste dacht ik.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:22 schreef hollandia02 het volgende:
RIPquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Markesh het volgende:
Vriendin zei zojuist dat paracetamol hier overal is uitverkocht.
Niet grappig als je 39.2 koorts hebt
Mjah ik betwijfel of de paus het heeft.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat ze vrezen dat de Paus het heeft opgelopen door bezoekers uit Iran. Volgens mij zei die Britse arts dat in z'n vlog van gisteren.
Dan kunnen kardinalen van over de hele wereld een paar dagen samenkomen en zich opsluiten in de Sixtijnse Kapel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah ik betwijfel of de paus het heeft.
Maar met maar 1 long zal het wel dodelijk voor hem zijn waarschijnlijk (ook gezien zijn leeftijd)
Hell, ook zonder corona is het wel eens tijd voor die kerel binnenkort.
ibuprofen kan ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Markesh het volgende:
Dat zeggen ze gewoon om eindelijk van de gele hesjes af te zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Kwamen er nog meer dan 5000 man opdagen danquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zeggen ze gewoon om eindelijk van de gele hesjes af te zijn
Is de Eiffeltoren al dicht? Moet Disneyland op slot?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Dan de 'ol reliable '. Een fles sterke wiskey.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je maag zal er alleen niet blij mee zijn.
Zal later wel bekend worden gemaakt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Is de Eiffeltoren al dicht? Moet Disneyland op slot?
En dan zeggen ze dat wij Nederlanders zo nuchter zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:36 schreef SeLang het volgende:
Ik zie hier (UK) eigenlijk niks van dat virus. Geen mondkapjes, geen hamsteren, handgel overal te koop, etc. Alleen bij de dokter en tandarts hangt er een waarschuwing aan de muur.
In Nederland zie ik ook nergens mondkapjes, alleen online doet iedereen zo hysterischquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:36 schreef SeLang het volgende:
Ik zie hier (UK) eigenlijk niks van dat virus. Geen mondkapjes, geen hamsteren, handgel overal te koop, etc. Alleen bij de dokter en tandarts hangt er een waarschuwing aan de muur.
Omdat ze nergens te vinden zijn. Of ze zijn echt giga duur. Dat tandartsen een tekort hebben zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:39 schreef Collide het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ook nergens mondkapjes, alleen online doet iedereen zo hysterisch
Vuige kontseks.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dan kunnen kardinalen van over de hele wereld een paar dagen samenkomen en zich opsluiten in de Sixtijnse Kapel.
What could go wrong?
Heb vanuit mijn bijbaan (Dirk van de Broek) een hele instructie gekregen per mail hoe om te gaan met corona.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:39 schreef Collide het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ook nergens mondkapjes, alleen online doet iedereen zo hysterisch
zelf quarantaine kost niks. plus ze laten zich niet testen dus kunnen ze daar ook geen mensen besmetten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:40 schreef SeLang het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe de epidemie straks in de VS gaat lopen. 44 miljoen Amerikanen hebben geen health insurance en velen gaan geen duizenden dollars rekening riskeren voor iets wat misschien maar een gewone verkoudheid is. Die mensen gaan de rest besmetten.
Nederlanders zijn niet nuchter maar verwarren hun horkerige gedrag en vervelende klootzakkerij met nuchterheid. De kans is klein dat je elders op de wereld nog precies zo'n hufterig volkje tegenkomt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:37 schreef Durmada het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat wij Nederlanders zo nuchter zijn.
Oh echt? Bij AH (nog) niks.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heb vanuit mijn bijbaan (Dirk van de Broek) een hele instructie gekregen per mail hoe om te gaan met corona.
Dus Zuid Korea zit op een sterftecijfer van 0,5% en Italie op 2%. Zal dus wel liggen aan het aantal mensen dat getest is.quote:
Vrienden van mij die daar werken hadden het gekregen via een werknemersapp of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh echt? Bij AH (nog) niks.
Nou dat hoop ik toch echt van niet!quote:
Cijfers uit china zijn niet zo representatief vind ik. Zuid Korea vertrouw ik meer eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:44 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dus Zuid Korea zit op een sterftecijfer van 0,5% en Italie op 2%. Zal dus wel liggen aan het aantal mensen dat getest is.
Water blijven drinken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Markesh het volgende:
Ja, en dat werkt op meerdere manieren. Ten eerste omdat er meer lichtere gevallen worden meegerekend, maar ook omdat mensen sneller gedetecteerd en dus ook behandeld worden. Dat schijnt ook nogal veel uit te maken voor de overlevingskans.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:44 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dus Zuid Korea zit op een sterftecijfer van 0,5% en Italie op 2%. Zal dus wel liggen aan het aantal mensen dat getest is.
De cijfers uit Zuid Korea zijn dus gunstiger dan die uit China. 3150 geinfecteerden en 'maar' 17 doden. (tot nu toe dan)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Cijfers uit china zijn niet zo representatief vind ik. Zuid Korea vertrouw ik meer eerlijk gezegd
Dat is ook zo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:44 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik toch echt van niet!
Wie weet heeft zij ook wel het virus...er zo lopen er nog tig mensen rond die denken dat ze een gewoon griepje hebben
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:50 schreef Themeparktommy het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, er zijn dus 100 x 300 reacties hierover gepost in net 2 maanden nog geen anderhalve maand![]()
30.000 reacties![]()
Ligt ook aan de leeftijdsgroepen die het krijgen. Misschien im Zuid Korea zijn er 2500 die 20-40 jaar zijn. In Italie is 80% 70+ ofzo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:49 schreef falling_away het volgende:
[..]
De cijfers uit Zuid Korea zijn dus gunstiger dan die uit China. 3150 geinfecteerden en 'maar' 17 doden. (tot nu toe dan)
Er waren ooit SC's waar dit in een week of twee gehaald werdquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:50 schreef Themeparktommy het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, er zijn dus 100 x 300 reacties hierover gepost in net 2 maanden![]()
30.000 reacties![]()
Op vakantie had ik op dag van vertrek 38.3. Erg beroerd, paracetamol sloeg niet aan. Tot iemand in de hotellobby zei dat ik een glas warm/heet water moest drinken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:44 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik toch echt van niet!
Wie weet heeft zij ook wel het virus...er zo lopen er nog tig mensen rond die denken dat ze een gewoon griepje hebben
Nog steeds een stuk minder dan het aantal besmettingenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:50 schreef Themeparktommy het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, er zijn dus 100 x 300 reacties hierover gepost in net 2 maanden![]()
30.000 reacties![]()
Het is al eens eerder benoemd maar ik haal het graag nog eens aan; SC's zijn de aids van FOK!. Men komt niet meer buiten hun kliekje, post alleen nog maar specifiek in de SC en als buitenstaander kom je er niet bij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er waren ooit SC's waar dit in een week of twee gehaald werd
Indien je refereert aan de man uit Loon op Zand, dat kan toch niet kloppen dat hij al thuis is?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:23 schreef Jane het volgende:
Ze zullen iedereen die niet in direct levensgevaar is sowieso niet in het ziekenhuis laten liggen. Om bedden vrij te houden, maar ook om het risico op verspreiding zo klein mogelijk te houden.
@haags_kwartiertjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:03 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Het is al eens eerder benoemd maar ik haal het graag nog eens aan; SC's zijn de aids van FOK!. Men komt niet meer buiten hun kliekje, post alleen nog maar specifiek in de SC en als buitenstaander kom je er niet bij.
Die ene user bovenaan in de top 500 spant de kroon, die heeft tong80 ingehaald door puur alleen maar z'n postcount op te krikken in zo'n kansloze SC. Hele dagen van smorgens vroeg tot laat in de nacht werden daar versleten. Hoe zielig en leeg ziet je leven er dan uit.
Ik verwacht idd dat dit soort dingen voorlopig schaars worden, die komen volgens mij allemaal uit china...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:04 schreef Stance het volgende:
Hier bij het Kruidvat nog volop. Doosjes met 50 stuks.Heb er meteen 8 ingeslagen. Handellllll
Over een maand ruil je een zo'n doosje voor de Audi van de zieke buurman.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:04 schreef Stance het volgende:
Hier bij het Kruidvat nog volop. Doosjes met 50 stuks.Heb er meteen 8 ingeslagen. Handellllll
Triest dat je in deze tijden van schaarste in dat soort middelen alleen maar aan geld kan denken en hoe je een financieel voordeeltje eruit kan slaan ten nadele van je medemens. Ik had je met je grote bek en al de winkel uitgetrapt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:04 schreef Stance het volgende:
Kom eens langs bij het Top 2000 topic!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:50 schreef Themeparktommy het volgende:
30.000 reacties![]()
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Triest dat je in deze tijden van schaarste in dat soort middelen alleen maar aan geld kan denken en hoe je een financieel voordeeltje eruit kan slaan ten nadele van je medemens. Ik had je met je grote bek en al de winkel uitgetrapt.
Ik ga ook even inslaan bij de kruidvatquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Triest dat je in deze tijden van schaarste in dat soort middelen alleen maar aan geld kan denken en hoe je een financieel voordeeltje eruit kan slaan ten nadele van je medemens. Ik had je met je grote bek en al de winkel uitgetrapt.
Als je een weekje langer wacht kun je hem gratis meenemen en heb je je doosje ook nogquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een maand ruil je een zo'n doosje voor de Audi van de zieke buurman.
Ik zei het in het algemeen, maar volgens mij werd gisteren op de persco ook gezegd dat men aan het kijken was of hij niet naar huis kon.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
Indien je refereert aan de man uit Loon op Zand, dat kan toch niet kloppen dat hij al thuis is?
0,99 cent voor 50quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga ook even inslaan bij de kruidvat
Altijd weer een veestjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kom eens langs bij het Top 2000 topic!
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je een weekje langer wacht kun je hem gratis meenemen en heb je je doosje ook nog
Ja, ik koop altijd de ovale. Ben 2 keer over mn nek gegaan omdat ik die gewone pillen niet doorgeslikt kreegquote:
Ik reageerde net maar niet op je, maar hemellief...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Gewoon kauwen voordat je ze doorslikt, of als je dat niet trekt even laten oplossen in water.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, ik koop altijd de ovale. Ben 2 keer over mn nek gegaan omdat ik die gewone pillen niet doorgeslikt kreeg
Je hebt ook smelttabletten. Of zetpillen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, ik koop altijd de ovale. Ben 2 keer over mn nek gegaan omdat ik die gewone pillen niet doorgeslikt kreeg
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Niet echt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
je bent wel echt een leuk iemand voor een conversatie geloof ik he?
Zetpillen voelt zo raarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:09 schreef Tris het volgende:
[..]
Je hebt ook smelttabletten. Of zetpillen.
Dan waren er vast andere die er meer voor wilde geven. #VOCmentaliteitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:09 schreef wodca het volgende:
Miijn bestelling op mondkapjes is gewoon geannuleerd pas enkele dagen later.
Maar dat onzin, want de dag ervoor was hij nog "aanspreekbaar".quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:07 schreef Jane het volgende:
Ik zei het in het algemeen, maar volgens mij werd gisteren op de persco ook gezegd dat men aan het kijken was of hij niet naar huis kon.
Je kan beter genoeg handzeep inslaan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:10 schreef Collide het volgende:
[..]
Dan waren er vast andere die er meer voor wilde geven. #VOCmentaliteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |