abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191750844
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

quote:

Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

• Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: • https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt.
Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39 Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57 Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191750850
Ik moet zo naar de supermarkt, eerst nog koken, maar heb eigenlijk helemaal geen zin om buiten te gaan.
Gisteren nog een glas gaan drinken met collega's. Café zit normaal bomvol, nu was er echt een leegloop eens 7u.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191750851
Hamsteren is een groot woord, maar kijk, als er veel besmettingen zijn in bijvoorbeeld Amsterdam ga ik liever 1 keer per week naar de Appie ipv elke dag. Is dat heel gek?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191750863
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:16 schreef Collide het volgende:

[..]

Er word gehamsterd, mensen willen thuis blijven, kinderen worden thuisgehouden van school etc.
Mwoah, hamsteren. Ik heb denk ik 30 euro uitgegeven om een voorraadje op te bouwen.

Als het eng overkomt, dan ligt de paniek meer bij jou dan bij mij denk ik.
pi_191750879
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hamsteren is een groot woord, maar kijk, als er veel besmettingen zijn in bijvoorbeeld Amsterdam ga ik liever 1 keer per week naar de Appie ipv elke dag. Is dat heel gek?
Neen
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:20:16 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191750886
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mwa. Nederland heeft het allemaal iets beter in beeld dan Italië en Iran hoor. Het kan hier nog even onder controle worden gehouden.
NL hanteert precies hetzelfde beleid als Italië deed waardoor het daar zo uit de hand is gelopen. Die Italiaanse patient werd naar huis gestuurd zonder dat men hem getest heeft, omdat hij zelf niet in een risicogebied was geweest, met als gevolg dat hij vele anderen heeft aangestoken voordat men ontdekte dat hij toch corona had.

In Amsterdam zijn ze nu denk ik druk in overleg. Wellicht omdat de school van het 3e kind nu ook gesloten moet gaan worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191750889
Ik vind de symptomen ook niet echt duidelijk.

3 new cases in the United States: [source] [source] [source]
- 1 in Washington State: a 18-year-old student from Jackson High School in Mill Creek with no travel history to an outbreak area who on Feb. 24 had body aches, chills and a headache. After feeling better, he returned to school, before test results came out on Feb. 28. The school will be closed for a few days of deep disinfecting.
- 1 in Washington State: a woman in her 50s with confirmed travel to Daegu, South Korea.
- 1 in Oregon [source]

Iedereen heeft toch wel eens hoofdpijn of spirerpijn?
pi_191750892
Ik kan nergens vinden hoe oud die Mohammad ali Ramezani. was. Rust in Vrede.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191750894
Voorlopig zijn er in Nederland slechts 2 gevallen, waarvan er 1 in het ziekenhuis (en zelfs hij word waarschijnlijk over een paar dagen ontslagen).
pi_191750917
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:20 schreef Jane het volgende:

In Amsterdam zijn ze nu denk ik druk in overleg. Wellicht omdat de school van het 3e kind nu ook gesloten moet gaan worden.
School is volgende week sowieso al gesloten, vanwege de vakantie.
pi_191750920
Het Iraanse parlementslid was ook vice-voorzitter van het parlement. Het virus gaat daar flink rond in de regeringskringen. Hij ziet er ook niet stokoud uit.

pi_191750922
Zit die deathrate nog steeds op 2 procent?
pi_191750923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef Jojoke het volgende:
Het Iraanse parlementslid was ook vice-voorzitter van het parlement. Het virus gaat daar flink rond in de regeringskringen. Hij ziet er ook niet stokoud uit.

[ afbeelding ]
Is ie dood?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:22:56 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191750929
Ik had gisteren chills en een headache, vandaag body aches...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191750937
netflix en chills

ahah
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:23:30 #16
1986 Jane
pi_191750940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:20 schreef banaantjeEE het volgende:

- 1 in Washington State: a 18-year-old student from Jackson High School in Mill Creek with no travel history to an outbreak area who on Feb. 24 had body aches, chills and a headache. After feeling better, he returned to school, before test results came out on Feb. 28. The school will be closed for a few days of deep disinfecting.
- 1 in Washington State: a woman in her 50s with confirmed travel to Daegu, South Korea.
- 1 in Oregon [source]

Zoals ik het tot nu toe begrepen heb kun je er allerlei griepklachten van krijgen, behalve een snotneus. Dus wel spierpijn, hoesten, kortademig enz., maar snotteren en heel veel niezen is wrs gewoon een verkoudheid.

Uiteraard kun je wel alle twee tegelijk onder de leden hebben, natuurlijk. :P
pi_191750942
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1 keer naar de Appie is al genoeg om corona te vatten broer :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:23:53 #18
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191750944
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:20 schreef tesssssssss het volgende:
Ik kan nergens vinden hoe oud die Mohammad ali Ramezani. was. Rust in Vrede.
In de 50.
AZ
ALKMAAR
pi_191750945
Misschien wat ver gezocht maar zou het kunnen zijn dat ze bv in een land als Iran meer vertrouwen in hun geloof en daarom niet medische hulp opzoeken? Met gevolg een hoger dodenaantal?
pi_191750953
https://www.marketwatch.c(...)ses-wanes-2020-02-28

De meeste fabrieken en bedrijven in China beginnen weer of zijn al begonnen deze week. Hopelijk zorgt dit niet voor een neiuwe opleving van het virus.
Alpha kenny one
pi_191750966
quote:

[ afbeelding ]
Ik schat zo rond de 60. Maar waarom staat dat nergens?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:26:05 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191750975
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:20 schreef banaantjeEE het volgende:

- 1 in Oregon [source]

Hij was in 2 ziekenhuizen geweest, dan zou ik verwachten dat het vrij ernstig was, maar in de VS kan dat misschien betekenen dat ze geen verzekering hebben en daarom naar de spoedafdeling gaan ipv naar een gewone dokter?
are we infinite or am I alone
pi_191750976
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef Collide het volgende:

[..]

Welke vakantie? Regio Noord (Amsterdam) had vorige week voorjaarsvakantie:
Regio Noord
Voorjaarsvakantie
15 februari t/m 23 februari 2020
https://www.rijksoverheid(...)lvakanties-2019-2020
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:26:09 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191750977
quote:

[..]

Vakantie was vorige week vriend. Je zit zeker in het zuiden?
pi_191750984
https://www.welingelichte(...)l-de-longen-aan.html

eerste autoptie?

Daar hebben ze lang over gedaan :')

Net alsof niet de eerste slachtoffers hevig zijn onderzocht :')
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:26:29 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191750986
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

1 keer naar de Appie is al genoeg om corona te vatten broer :{
Daarom je vrouw zich extra goed in laten pakken en naar de super sturen terwijl jij lekker thuis blijft!

#humanshield
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:26:31 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191750988
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:23 schreef bitterbal het volgende:
Misschien wat ver gezocht maar zou het kunnen zijn dat ze bv in een land als Iran meer vertrouwen in hun geloof en daarom niet medische hulp opzoeken? Met gevolg een hoger dodenaantal?
Of een gevolg van de economische sancties?
pi_191750991
quote:

[..]

NL hanteert precies hetzelfde beleid als Italië deed waardoor het daar zo uit de hand is gelopen. Die Italiaanse patient werd naar huis gestuurd zonder dat men hem getest heeft, omdat hij zelf niet in een risicogebied was geweest, met als gevolg dat hij vele anderen heeft aangestoken voordat men ontdekte dat hij toch corona had.

In Nederland was de persoon inderdaad ook naar huis gestuurd met de boodschap dat het een griepje is. Ik denk wel dat Nederland de uitbraak iets eerder ontdekt had vanwege het meetnet met 50 huisartsen. Zo'n enorme uitbraak als nu in Noord-Italië hadden ze eerder moeten ontdekken.
pi_191750997
quote:
Ik had ook gehoord dat ze in sommig landen verkeerde medicatie geven.Maar was nog niet bevestigd. Was een gerucht.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:27:36 #30
1986 Jane
pi_191751000
quote:

[..]

Hoe kom je daarbij? In Amsterdam zijn ze afgelopen week gewoon naar school geweest hoor.
Bovendien is helemaal nog niet bekend gemaakt om welke school dat gaat.

De 3 kinderen zitten op 3 verschillende scholen/kinderdagverblijven. 1 school en 1 kinderdagverblijf blijven sowieso dicht, omdat de moeder daar aanwezig is geweest. Op de 3e niet, maar dat kind was wel ziek, dus als die nu positief getest heeft zal die school ook wel dicht gaan.
pi_191751002
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:20 schreef Collide het volgende:
Voorlopig zijn er in Nederland slechts 2 gevallen, waarvan er 1 in het ziekenhuis (en zelfs hij word waarschijnlijk over een paar dagen ontslagen).
Ik merk wel dat de grens van het bagetaliseren wordt opgeschoven.

We begonnen "het is niet heel besmettelijk" . Daarna "het is een Chinees probleem" Daarna: "ach, het komt waarschijnlijk niet in Europa"

De lijn schuift op. Over een week is de definitie waarschijnlijk weer anders. Dan is er niks aan de hand want "er zijn nog geen doden gevallen"

Het is wel realistisch om te stellen dat er in veel landen grote problemen zijn en dat het goed zou kunnen dat die problemen deze week hier gearriveerd zijn.
pi_191751004
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Is ie dood?
Ja, vandaag overleden.
pi_191751009
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of een gevolg van de economische sancties?
Ja dat kan.

of gewoon slechte gezondsheidszorg kan natuurlijk ook
pi_191751014
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vakantie was vorige week vriend. Je zit zeker in het zuiden?
Ik heb nooit vakantie, maar dacht dat het zuiden nu vakantie had en volgende week het noorden
pi_191751019
Zit in de trein en er zit hier iemand behoorlijk te rochelen :o dit neemt mijn smetvrees naar een nieuw level haha
pi_191751022
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:29 schreef Lafoy het volgende:
Zit in de trein en er zit hier iemand behoorlijk te rochelen :o dit neemt mijn smetvrees naar een nieuw level haha
Beter corona je hem de trein uit bij het volgende station.
pi_191751032
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, vandaag overleden.
Nou moet ik zeggen, als al die oude bokken in Iran het loodje leggen is er wel kans op een opleving van het vrije land dat het ooit was

als ze elkaar de hersens niet inmeppen dan he
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:30:32 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191751033
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:29 schreef Lafoy het volgende:
Vies :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191751034
quote:

[..]

Niet mee eens. Italië wist dondersgoed dat ze op het moment van constateren te laat waren. Daarom gooide ze de hele regio in lockdown.
Groot fan van User Wotte
pi_191751039
quote:
Ik ben zelf helemaal niet zo angstig aangelegd, vind het wel grappig dat iedereen er zo anders mee omgaat. Ik woon in Amsterdam en zie heel veel mensen op een dag. Ik kan en ga mijn leven hier niet op aanpassen of zoiets, dat ik allerlei zooi ga inslaan omdat er mensen besmet zijn. Dat virus is nu toch allang verspreid door het hele land (het blijft vast niet bij deze 2), niks meer aan te doen en jezelf opsluiten heeft ook geen zin. Dus of je nou 1 keer of 10 keer naar de supermarkt gaat: het wordt niet anders.
pi_191751041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Beter corona je hem de trein uit bij het volgende station.
Volgend station is Tilburg :o :o
pi_191751045
Hier zegt hij dat hij gehoord heeft van die mediciatie. Hij zegt ook dat je na 12 uur na het ovtvangen van het virus al besmettelijk bent.

Owh, dat gerucht van die steriods kwam ook uit Iran.

pi_191751047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, vandaag overleden.
Wat een geluk heeft Amerika. :')
Groot fan van User Wotte
pi_191751050
5 MINUTEN GELEDEN
Eerste coronageval in Qatar
Ook in Qatar is nu een eerste besmetting met het coronavirus vastgesteld, meldt het staatspersbureau. Details ontbreken vooralsnog.

NOS
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 12:31:47 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191751054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:30 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik ben zelf helemaal niet zo angstig aangelegd, vind het wel grappig dat iedereen er zo anders mee omgaat. Ik woon in Amsterdam en zie heel veel mensen op een dag. Ik kan en ga mijn leven hier niet op aanpassen of zoiets, dat ik allerlei zooi ga inslaan omdat er mensen besmet zijn. Dat virus is nu toch allang verspreid door het hele land (het blijft vast niet bij deze 2), niks meer aan te doen en jezelf opsluiten heeft ook geen zin. Dus of je nou 1 keer of 10 keer naar de supermarkt gaat: het wordt niet anders.
Eén keer een relatief klein risico lopen of tien keer datzelfde risico lopen maakt toch een factor tien verschil? :?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 12:32:24 #46
426493 crew  PippenScottie
pi_191751062
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:31 schreef bitterbal het volgende:
5 MINUTEN GELEDEN
Ook in Qatar is nu een eerste besmetting met het coronavirus vastgesteld, meldt het staatspersbureau. Details ontbreken vooralsnog.

NOS
Daar gaat het WK voetbal
My friends all drive horses
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:32:43 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191751068
quote:

[..]

Tuurlijk wel. De kans is een stuk kleiner als je maar 1 keer per week gaat ipv 1 keer per dag (wat ik normaal doe). Het is maar een kleine verandering die makkelijk te maken is.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:33:37 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751083
quote:
dit heb je niet meegekregen?

GadflyPersia twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 04:08:47 Ayatollah Tabrizian, a prominent clergyman & a self-proclaimed expert in “Islamic medicine”, has published the following list on how to avoid #coronavirus:* Comb your hair thoroughly* Eat lots of apples & onions* Dip a cotton ball in oil & insert it in your anusReally! https://t.co/JzyzoMQ0FL reageer retweet
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:33:47 #49
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191751087
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:31 schreef bitterbal het volgende:
5 MINUTEN GELEDEN

NOS
Al nieuws over het eventuele aflasten van het WK?
AZ
ALKMAAR
pi_191751093
Wanneer worden de cijfers geüpdatet?

Italië: meer dan 1000
Nederland: 2
België: 2 (1 is genezen is die Soubry ofzo)
Cindy De Vuyst
pi_191751094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

GadflyPersia twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 04:08:47 Ayatollah Tabrizian, a prominent clergyman & a self-proclaimed expert in “Islamic medicine”, has published the following list on how to avoid #coronavirus:* Comb your hair thoroughly* Eat lots of apples & onions* Dip a cotton ball in oil & insert it in your anusReally! https://t.co/JzyzoMQ0FL reageer retweet
:D

Nee
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:34:47 #52
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751101
quote:

[..]

Denk dat niemand hiervan opkijkt.
pi_191751114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee
Daarom is de olieprijs zo hard gedaald
pi_191751115
quote:

[..]

Maakt het nog wat uit in wat voor soort olie je dat watje dept voordat je het in je anus doet? :+
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:07 #55
1986 Jane
pi_191751116
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. De kans is een stuk kleiner als je maar 1 keer per week gaat ipv 1 keer per dag (wat ik normaal doe). Het is maar een kleine verandering die makkelijk te maken is.
Waar ik zelf last van heb, is dat mensen het hier in het topic dan over allerlei etenswaar hebben wat ik niet in huis heb en dat ik er dan trek in krijg en dat ik daardoor dus nu juist vaker naar de supermarkt moet. }:|

#knakworsten
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:34 #56
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191751121
Dat mensen nu pas hun handen gaan wassen schrik ik van.

Ik doe dat elke dag.
pi_191751124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:34 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Denk dat niemand hiervan opkijkt.
Wat bedoel je?

Ik las een verhaal van iemand die alvast zichzelf opsloot en heel veel eten had ingeslagen. Dat is toch niet meer realistisch? :P
pi_191751128
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:34 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer worden de cijfers geüpdatet?

Italië: meer dan 1000
Nederland: 2
België: 2 (1 is genezen is die Soubry ofzo)
Bron?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:37:13 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751132
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:36 schreef Jane het volgende:

[..]

Waar ik zelf last van heb, is dat mensen het hier in het topic dan over allerlei etenswaar hebben wat ik niet in huis heb en dat ik er dan trek in krijg en dat ik daardoor dus nu juist vaker naar de supermarkt moet. }:|

#knakworsten
Precies dit, bitterbal als username, wat een zak.
pi_191751135
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eén keer een relatief klein risico lopen of tien keer datzelfde risico lopen maakt toch een factor tien verschil? :?
Ja, ehm, wat ik probeer te zeggen is dat we allemaal niet zo moeten overdrijven. :P
pi_191751136
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maakt het nog wat uit in wat voor soort olie je dat watje dept voordat je het in je anus doet? :+
Ik gebruik extra virgin en ik heb nog geen corona

_O_
pi_191751137
10 kilo spareribs ingeslagen samen met 5 kilo varkensnek. Kom maar op met die apocalyps !
pi_191751149
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:32 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Daar gaat het WK voetbal
Dit gaat twee jaar duren ja? :')
Groot fan van User Wotte
pi_191751155
quote:

[..]

Iedereen gaat er gelukkig met een andere manier mee om. Een goede vriendin van mij doet ook niks. "want griep" . Helemaal prima toch? Er is niet een goed of een fout hier denk ik.

Maar wat je zegt: hoe iedereen er verschillend mee omgaat is wel heel interessant om te zien. Sowieso hoe alles zich ontwikkelt. Daarom volg ik het ook vanaf moment 1. Het is net een Netflix serie dit.
pi_191751161
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In mijn ogen overdreven.
pi_191751162
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik gebruik extra virgin en ik heb nog geen corona

_O_
Owh mijn olijfolie is net op.
pi_191751163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Precies dit, bitterbal als username, wat een zak.
:@

Ben een meisjesbitterbal
pi_191751166
"Coronavirus Spreads in Oregon, California, Washington. How Many Are Already Infected?"
https://www.thedailybeast(...)coronavirus?ref=home
pi_191751170
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh mijn olijfolie is net op.
rip man
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:39:15 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191751175
quote:

[..]

Gewoon je haren kammen, uien eten en wattenstaaf in je anus stoppen. Fullproof.
Werkt dit ook tegen andere ziektes?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:40:14 #71
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ben een meisjesbitterbal
Zijn de lekkerste!

:?

Nu naar de snackbar, niemand bakt ze zo lekker als die Chinezen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:40:16 #72
1986 Jane
pi_191751187
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dit gaat twee jaar duren ja? :')
Even serieus, het vooruitzicht is toch echt dat het wel een tijdje duurt voordat dit de wereld weer uit is? Idd een aantal jaar?
pi_191751188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ben een meisjesbitterbal
Ik wil wel eens zien wat er binnen die krokante laag van je zit :9~
pi_191751192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Iedereen gaat er gelukkig met een andere manier mee om. Een goede vriendin van mij doet ook niks. "want griep" . Helemaal prima toch? Er is niet een goed of een fout hier denk ik.

Maar wat je zegt: hoe iedereen er verschillend mee omgaat is wel heel interessant om te zien. Sowieso hoe alles zich ontwikkelt. Daarom volg ik het ook vanaf moment 1. Het is net een Netflix serie dit.
Ja, erg grappig om te zien! Toch heb ik wel het idee dat de mensen die al een beetje gek waren, nu extra gek worden, veel boodschappen inslaan, zichzelf onnodig opsluiten en zo.

Maar het is goed dat we allemaal anders zijn.
pi_191751195
Voor de voetbalfans

5 MINUTEN GELEDEN
Topper Juventus-Inter uitgesteld
De Italiaanse voetbalbond heeft toch streep gezet door de topper Juventus-Internazionale vanwege de uitbraak van het coronavirus. Het duel wordt op woensdag 13 mei ingehaald. Ook vier andere Serie A-wedstrijden gaan niet door:

Nos.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:41:03 #76
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191751200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:40 schreef bitterbal het volgende:
Voor de voetbalfans

5 MINUTEN GELEDEN
De Italiaanse voetbalbond heeft toch streep gezet door de topper Juventus-Internazionale vanwege de uitbraak van het coronavirus. Het duel wordt op woensdag 13 mei ingehaald. Ook vier andere Serie A-wedstrijden gaan niet door:

Nos.
:(.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191751214
quote:
Voor de voetbalfans

5 MINUTEN GELEDEN

Nos.
Der
Tien
Mei

Das over 2.5 maand!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:42:13 #78
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191751218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil wel eens zien wat er binnen die krokante laag van je zit :9~
:')
AZ
ALKMAAR
pi_191751230
quote:
Voor de voetbalfans

5 MINUTEN GELEDEN

Nos.
Dat is echt lang uitgesteld De eerste wedstrijd van het EK is 12 juni 2020.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:43:45 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:41 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

:(.
Dit is wel de beste manier om het plebs te bereiken, goeie aanpak vanuit de EU vermoed ik.
pi_191751267
Ik vrees dat de amusementssector, toerisme en horeca dit heel hard gaan voelen
pi_191751268
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:42 schreef Durmada het volgende:

[..]

White knight gespot.

Hey als de wereld naar de klote gaat wil ik er iig uit met een knal... snap je hem?
pi_191751271
quote:
Voor de voetbalfans

5 MINUTEN GELEDEN

Nos.
Als dat zo doorgaat in Europa dan gaan die wedstrijden definitief nooit meer door. Tekort aan spelers en publiek straks..
_O-
pi_191751276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:40 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, erg grappig om te zien! Toch heb ik wel het idee dat de mensen die al een beetje gek waren, nu extra gek worden, veel boodschappen inslaan, zichzelf onnodig opsluiten en zo.

Maar het is goed dat we allemaal anders zijn.
Voor mij was het eigenlijk ook een soort van wake-up call hoe gek het is dat ik nooit voorraad in huis heb. Niet eens voor externe calamiteiten zoals we hier bespreken maar ook voor als ik ziek word. Gelukkig ben ik dat bijna nooit, maar toch goed om een wat vollere gangkast te hebben.

Maar moet wel lachen als mensen die eerst roepen dat er hier te veel paniek is een paar dagen later trots posten dat de hele boodschappenkar volgepropt is met allemaal houdbaar spul :D
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:45:54 #85
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

White knight gespot.

Hey als de wereld naar de klote gaat wil ik er iig uit met een knal... snap je hem?
Neen. Wat je zei klonk echt creepy. Dexter creepy.

En je maakt het nu niet beter.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:46:09 #86
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191751289
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

White knight gespot.

En die knal wil je op FOK gaan zoeken? Sterkte :)
AZ
ALKMAAR
pi_191751293
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Even serieus, het vooruitzicht is toch echt dat het wel een tijdje duurt voordat dit de wereld weer uit is? Idd een aantal jaar?
Mwa vaccin duurt wss maximaal een jaar hoor. :{
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:47:11 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_191751305
quote:

[..]

Dus ik moet alleen wat uitgebreider mijn haren kammen en I'm good. 👍
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191751310
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is echt lang uitgesteld De eerste wedstrijd van het EK is 12 juni 2020.
Mwa logisch hoor. De voetbalschemas zijn overvol.
Groot fan van User Wotte
pi_191751312
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus ik moet alleen wat uitgebreider mijn haren kammen en I'm good. 👍
Wat nou als je kaal bent?
pi_191751313
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Reken maar op minimaal 1,5 jaar.
pi_191751315
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Neen. Wat je zei klonk echt creepy. Dexter creepy.

En je maakt het nu niet beter.
pi_191751323
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:46 schreef Durmada het volgende:

[..]

En die knal wil je op FOK gaan zoeken? Sterkte :)
Je hebt gelijk zitten toch alleen maar 40 jarige vadsige catfishes hier
pi_191751328
quote:

[..]

En dan nog een jaar voordat iedereen gevaccineerd is, gezien dat per geboortedatum zal gaan (zie Contagion)
pi_191751329
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN
TWEE NIEUWE CORONAPATIËNTEN IN AMSTERDAM
Vannacht testten directe contacten van de patiënt in Diemen positief voor het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.

nos
pi_191751333
Las ergens dat een vaccin over een aantal maanden er al kan zijn omdat er zoveel spoed achter zit
pi_191751334
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk zitten toch alleen maar 40 jarige vadsige catfishes hier
Charmeur :)
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:49:49 #98
1986 Jane
pi_191751337
quote:

[..]

En daarmee is de hele wereldbevolking ook gelijk immuun?
pi_191751340
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Charmeur :)
:P zo rol ik
pi_191751342
Hoppa, aantal besmettingen verdubbelt
pi_191751348
rivm twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 12:47:57 Vannacht testten de partner en het jongste van de patiënt die in Diemen verblijft positief voor het nieuwe coronavirus (COVID-19). Meer informatie: https://t.co/Bky2Ehwe2A #coronavirus #covid19 #corona https://t.co/mFJxJcCRbc reageer retweet
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:50:45 #102
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191751350
Positief nieuws, gelukkig *O*
pi_191751356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:49 schreef bitterbal het volgende:
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN
Vannacht testten directe contacten van de patiënt in Diemen positief voor het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.

nos
EEN VERDUBBELING

100% MEER BESMETTINGEN

!!!
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:50:57 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191751358
quote:
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN

nos
directe contacten = kinderen dan neem ik aan? Klinkt wat vreemd maar lijkt me logisch.

edit: ja dus
  FOK!fotograaf zaterdag 29 februari 2020 @ 12:50:59 #105
842 Zorro
Z
pi_191751360
quote:
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN

nos
Ze testen ook altijd 's nachts he
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191751361
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

EEN VERDUBBELING

100% MEER BESMETTINGEN

!!!
pi_191751364
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, maar maakt het wel een aflopende zaak. :7 Genoeg om het WK-voetbal door te laten gaan
Groot fan van User Wotte
pi_191751365
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

directe contacten = kinderen dan neem ik aan? Klinkt wat vreemd maar lijkt me logisch.

edit: ja dus
Kind en partner
pi_191751369
quote:
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN

nos
De partner en het jongste kind van de vrouw testen positief.

Ik neem aan dat dat jongste kind dan naar het kinderdagverblijf ging. Maar ik weet eigenlijk niet hoe oud ze zijn. De kinderen.
pi_191751377
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:51 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Kind en partner
Ze had drie kinderen toch? Nouja, dan valt het nog redelijk mee. :)
Groot fan van User Wotte
  FOK!fotograaf zaterdag 29 februari 2020 @ 12:52:28 #111
842 Zorro
Z
pi_191751379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Nee, maar maakt het wel een aflopende zaak. :7 Genoeg om het WK-voetbal door te laten gaan
Laten we nou gewoon eerst het EK doen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191751382

Hebben jullie deze al gezien? Vooral het stuk vanaf 17:00 verklaart de houding die het RIVM aanhoud.
pi_191751383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:50 schreef butz0rs het volgende:
Positief nieuws, gelukkig *O*
Nee, dat is niet zo positief haha
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:53:07 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751392
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:49 schreef Jane het volgende:

[..]

eigen volk eerst
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:53:54 #115
1986 Jane
pi_191751401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

De partner en het jongste kind van de vrouw testen positief.

Ik neem aan dat dat jongste kind dan naar het kinderdagverblijf ging. Maar ik weet eigenlijk niet hoe oud ze zijn.
Ik denk gevarieerd, aangezien de kinderen blijkbaar naar 3 verschillende scholen gaan.
1 kinderdagverblijf
1 basisschool
+ 1 middelbare school? (waar de moeder niet persoonlijk geweest is en die dus nog niet gesloten is)
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:54:12 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191751404
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik vrees dat de amusementssector, toerisme en horeca dit heel hard gaan voelen
En wat te denken van de grootschalige congres- en evenementenwereld...
pi_191751406
Gisteren 2.

Vandaag 4.

Wie trekt m even door in excel?
pi_191751411
quote:
HET GAAT LOS

ÉÉN MINUUT GELEDEN

nos
pi_191751413
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:50 schreef Yakari het volgende:
rivm twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 12:47:57 Vannacht testten de partner en het jongste van de patiënt die in Diemen verblijft positief voor het nieuwe coronavirus (COVID-19). Meer informatie: https://t.co/Bky2Ehwe2A #coronavirus #covid19 #corona https://t.co/mFJxJcCRbc reageer retweet
Had niemand die tweet ff kunnen checken
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:55:11 #120
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191751416
Als het blijft verdubbelen hebben we binnenkort echt een groot probleem
AZ
ALKMAAR
pi_191751423
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk gevarieerd, aangezien de kinderen blijkbaar naar 3 verschillende scholen gaan.
1 kinderdagverblijf
1 basisschool
+ 1 middelbare school? (waar de moeder niet persoonlijk geweest is en die dus nog niet gesloten is)
Dan is het gewoon een feit dat de jongste dus op dat kinderdagverblijf is geweest met dat virus.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:55:33 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751426
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
pi_191751437
Na de carnavalsvakantie wordt het pas spannend.
pi_191751444
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:54 schreef Toefjes het volgende:
Gisteren 2.

Vandaag 4.

Het is nog niet voorbij nee. Maar deze mensen gaan toch ook de deur uit, hebben werk, die kinderen gaan naar school. Het blijft hier niet bij :P.
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 12:56:56 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191751447
En die moeder was nog luizenmoeder deze week ...
pi_191751463
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:56 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het is nog niet voorbij nee. Maar deze mensen gaan toch ook de deur uit, hebben werk, die kinderen gaan naar school. Het blijft hier niet bij :P.
Lijkt mij ook niet.
pi_191751465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Over 26 dagen 67 miljoen Nederlanders geïnfecteerd
pi_191751474
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Over 26 dagen 67 miljoen Nederlanders geïnfecteerd
:o

MIJN GOD
pi_191751476
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:54 schreef Toefjes het volgende:
Gisteren 2.

Vandaag 4.

Gedaan, op 14 maart 65536 geïnfecteerden.
pi_191751482
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:56 schreef maily het volgende:
Ja, die jongste is op het kinderdagverblijf geweest met dat virus en die moeder op de basisschool als luizenmoeder.

Allebei besmet.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:58:47 #131
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751484
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:52 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ze had drie kinderen toch? Nouja, dan valt het nog redelijk mee. :)
De testen geven wel vaker vals negatief aan
pi_191751490
Opzich wel intreressant, enkele teksten uit de herdruk van The eyes of darkness, van Dean koontz komen aardig overeen met de huidige situatie. https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Eyes_of_Darkness
pi_191751501
Nu begrijp ik waarom de elektriciteit is uitgevallen en ik geweerschoten hoorde!!!!!
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:00:17 #134
1986 Jane
pi_191751510
quote:
Die moeder is gewoon ook donderdag nog op haar werk geweest he? 's Avonds zat ze in quarantaine.
Waarschijnlijk hebben haar collega's haar gewoon naar huis gestuurd met de mededeling "Je was toch in Italie? Ga dan maar ff lekker terug naar huis en bel eerst de GGD eens, met dat hoestje van je". :')
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:00:42 #135
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, die jongste is op het kinderdagverblijf geweest met dat virus en die moeder op de basisschool als luizenmoeder.

Allebei besmet.
Er moeten hier eerst aardig wat besmettingen komen en doden vallen voor mensen het serieus gaan nemen.
Als je de reacties leest op fb bij de nieuwsberichten..je broek zakt er vanaf
pi_191751521
Een van de kinderen van de Amsterdamse coronapatiënte, die geregeld verblijft op een crèche in Amsterdam-Zuidoost, moet een tweede test ondergaan om te kijken of hij of zij ook is besmet. Een eerste test heeft nog geen 100 procent uitsluitsel gegeven, zo meldt de kinderopvangorganisatie CompaNanny aan de ouders. Een woordvoerder van die organisatie bevestigt dat de ouders zaterdagochtend zo'n bericht hebben ontvangen.

Volgens de mededeling is de eerste uitslag 'niet negatief', wat kan betekenen dat het kind is besmet, maar ook dat de eerste test in een te vroeg stadium is afgenomen. Daarom wordt nog een test gedaan. Het kinderdagverblijf sloot vrijdag per direct de deuren, mogelijk voor twee weken gezien de incubatietijd. De moeder zit in Diemen in thuisisolatie. Haar man en drie kinderen worden getest op aanwezigheid van het nieuwe coronavirus.

AD
pi_191751522
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:59 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Opzich wel intreressant, enkele teksten uit de herdruk van The eyes of darkness, van Dean koontz komen aardig overeen met de huidige situatie. https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Eyes_of_Darkness
Teksten uit Jip en Janneke kennen ook wat overeenkomsten met nu.

Alleen wat minder interessant
pi_191751524
quote:
Kan niet.
De vrouw had toen nog geen symptomen.
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 13:01:14 #139
197773 crew  maily
pi_191751530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:00 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er moeten hier eerst aardig wat besmettingen komen en doden vallen voor mensen het serieus gaan nemen.
Als je de reacties leest op fb bij de nieuwsberichten..je broek zakt er vanaf
Wij nemen het toch serieus?
pi_191751533
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Die moeder is gewoon ook donderdag nog op haar werk geweest he? 's Avonds zat ze in quarantaine.
Waarschijnlijk hebben haar collega's haar gewoon naar huis gestuurd met de mededeling "Je was toch in Italie? Ga dan maar ff lekker terug naar huis en bel eerst de GGD eens, met dat hoestje van je". :')
Ja, en ik ben die vader nog helemaal vergeten. Die zal ook nog wel dingen hebben gedaan.
pi_191751534
quote:
#CORONED
pi_191751535
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:52 schreef Minimunt het volgende:

Hebben jullie deze al gezien? Vooral het stuk vanaf 17:00 verklaart de houding die het RIVM aanhoud.
ik had die vannacht gepost ja, alleen de topics gaan zo hard...
pi_191751538
Iedereen gaat DOOD :B :B
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:01:37 #144
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751540
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan niet.
In de OP staat een telefoonnummer.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:02:08 #145
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751548
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
We zijn zelfs allemaal al dood aan het gaan. Kan ff duren.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:02:53 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751559
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

#CORONED
#CORPWND
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:02:57 #147
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751560
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef maily het volgende:

[..]

Wij nemen het toch serieus?
Het overgrote deel niet hoor
pi_191751563
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

We zijn zelfs allemaal al dood aan het gaan. Kan ff duren.
Not the way Chloe is dying!!
pi_191751564
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ja, ik ben een voetballiefhebber, maar ik sla de super sunday morgen maar over. Ik haal toch de ontknoping van de eredivisie niet.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:03:37 #150
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:02 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het overgrote deel niet hoor
Lijkt wel een verschuiving gaande anders.
pi_191751573
quote:
Hallo allemaal!
Wat fijn dat je er bent
Ik moet af en toe een beetje hoesten
En morgen maakt het RIVM het bekend
Was goed je handen
En loop weg van mij
Ik ben ziek
En morgen jij
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:03:50 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_191751576
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan niet.
Partner en kind zullen het dan ook niet van de vrouw hebben gekregen maar juist van dezelfde infectiebron die de vrouw heeft besmet :P
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:04:05 #153
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Not the way Chloe is dying!!
Wow, restecp!

Zo weer kijken. Nee, het boek, ik ga het boek lezen.
pi_191751588
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Partner en kind zullen het dan ook niet van de vrouw hebben gekregen maar juist van dezelfde infectiebron die de vrouw heeft besmet :P
Zij was toch alleen in Italië?
pi_191751591
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:03 schreef Collide het volgende:

[..]

Hallo allemaal!
Wat fijn dat je er bent
Was goed je handen
En loop weg van mij
Ik ben ziek
En morgen jij
pi_191751599
quote:

[..]

Goed punt.
Goed voor de GGD
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 13:05:03 #157
197773 crew  maily
pi_191751602
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:03 schreef Collide het volgende:

[..]

Hallo allemaal!
Wat fijn dat je er bent
Was goed je handen
En loop weg van mij
Ik ben ziek
En morgen jij
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:05:04 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_191751603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:04 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Net toen het schoolvakantie was?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:05:20 #159
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191751608
Zal Ajax - AZ morgen wel doorgaan?
AZ
ALKMAAR
pi_191751613
:'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191751617
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:00 schreef Jane het volgende:

[..]

De moeder is dinsdag naar haar werk gegaan, kreeg daar klachten en toen is daar direct een onderzoek gestart en is ze naar huis gegaan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_191751623
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:05 schreef Durmada het volgende:
Lijkt mij wel.
Maar wie ben ik :P
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:06:09 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_191751624
quote:
Tuurlijk, aan het publiek van die wedstrijd gaat sowieso niets verloren :P
pi_191751633
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wow, restecp!

Zo weer kijken. Nee, het boek, ik ga het boek lezen.
Uitstekende keuze, het boek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2020 13:06:53 ]
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:07:44 #165
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751646
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:03 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Lijkt wel een verschuiving gaande anders.
Kijk maar eens op fb bij NOS, RTL, Volkskrant
pi_191751648
quote:
Ja hoor, dakje dicht, niks aan de hand.
pi_191751653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:04 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Partner was er ook bij in Italie
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:08:24 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_191751657
De Game Developers Conference in San Francisco, meestal goed voor zo'n 30.000 bezoekers, is uitgesteld tot later in het jaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:08:27 #169
1986 Jane
pi_191751658
quote:

[..]

En die Italiaan die ze allemaal besmet heeft, die was natuurlijk wel al doodziek. Die heeft ze allemaal ondergehoest. :')

Onzinnig discussie dit. We zullen nooit weten wie wie heeft aangestoken. Maar het is wel overduidelijk dat iemand niet doodziek hoeft te zijn voordat hij/zij besmettelijk is. Italiaan of Amsterdammer.
pi_191751662
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:05 schreef Felixa het volgende:

[..]

De moeder is dinsdag naar haar werk gegaan, kreeg daar klachten en toen is daar direct een onderzoek gestart en is ze naar huis gegaan.
Ja maar de kans is uitermate klein dat iemand op haar werk besmet is aldus het RIVM en och, als er contact was dan hoeven die niet getest te worden en ook zeer zeker niet in quarantaine, die volgen we gewoon 14 dagen en als ze symptomen krijgen dan gaan we testen en contactonderzoek doen.

Man man man, men WIL het gewoon uit de klauwen laten lopen hier.

Ik voorspel alvast een shitload aan besmettingen in Nederland. Veel meer dan in de landen om ons heen die WEL fatsoenlijke maatregelen treffen.

:r RIVM :r
vosss is de naam,
pi_191751663
Hier een vriend die drie weken geleden uit Hongkong teruggekomen is en ziek op bed ligt met griepverschijnselen.

Maar bandje van GGD geeft aan dat als je niet aan alle kenmerken bezit, je niet geholpen hoeft te worden.

Tamelijk agressief toontje op het bandje blijkbaar
pi_191751667
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN😭😭
pi_191751671
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:08 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Partner was er ook bij in Italie
Ja, die partner is ook besmet, maar daar lees je niks over wat betreft waar hij allemaal geweest is.
pi_191751672
quote:
KNVB moet wel. Ajax en AZ lopen al een wedstrijd achter. Desnoods achter gesloten deuren.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:09:36 #175
1986 Jane
pi_191751674
quote:

[..]

Gisteren op die persconferentie hadden ze het toch over donderdag? :?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:09:47 #176
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751678
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Hier een vriend die drie weken geleden uit Hongkong teruggekomen is en ziek op bed ligt met griepverschijnselen.

Maar bandje van GGD geeft aan dat als je niet aan alle kenmerken bezit, je niet geholpen hoeft te worden.

Tamelijk agressief toontje op het bandje blijkbaar
GGD en RIVM..
_O-
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:10:09 #177
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191751682
quote:
Rode Kruis: Nederlander geeft niks, opbrengst coronabestrijding ‘historisch laag’

Nederlanders weigeren de beurs te trekken voor de bestrijding van het coronavirus in het buitenland. Het Rode Kruis is zeer teleurgesteld en noemt de opbrengst ‘historisch laag’.

Hulporganisatie Rode Kruis opende een week geleden gironummer 7244 voor internationale hulpverlening bij de bestrijding van het coronavirus. Tot nu toe hebben Nederlanders samen pas slechts 37.000 euro gedoneerd. ,,In vergelijking met andere hulpacties is dat ontzettend weinig”, zegt woordvoerder Merlijn Stoffels. Zo werd er voor de Australische bosbranden recent nog een miljoen euro opgehaald. ,,Daar trok Nederland de beurs wél.”

In totaal zegt het Rode Kruis internationaal 30 miljoen euro nodig te hebben om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en hulp te verlenen in landen waar het al is. Zo helpt de organisatie in China met ambulances patiënten te vervoeren. Dat geld is er bij lange na nog niet. Wereldwijd is er slechts zo’n 2,8 miljoen euro gedoneerd. Daarvan komt slechts 37.000 euro uit ons land. ,,Dat is echt historisch laag”, zegt Stoffels.

Waarom Nederlanders de portemonnee niet trekken kan het Rode Kruis niet met zekerheid zeggen. ,,Het lijkt er op dat veel mensen denken dat zij geen rol hebben en dat dit iets is voor overheden om op te pakken. Maar die kunnen hulp van organisaties als die van ons heel goed gebruiken.”
https://www.ed.nl/binnenl(...)risch-laag~a21068d1/

Het is maar een griepje, dus niet nodig om te doneren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:10:35 #178
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191751687
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar de kans is uitermate klein dat iemand op haar werk besmet is aldus het RIVM en och, als er contact was dan hoeven die niet getest te worden en ook zeer zeker niet in quarantaine, die volgen we gewoon 14 dagen en als ze symptomen krijgen dan gaan we testen en contactonderzoek doen.

Ik voorspel alvast een shitload aan besmettingen in Nederland. Veel meer dan in de landen om ons heen die WEL fatsoenlijke maatregelen treffen.

Echt he
pi_191751688
Waar verblijven die man dat kind nu dan?
Van die vrouw werd er bij gezegd dat ze in Diemen in quarantaine zat, maar lopen die man en kind nog vrolijk hoestend en niezend rond?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 13:11:10 #180
197773 crew  maily
pi_191751694
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:10 schreef Injetta het volgende:
Van die vrouw werd er bij gezegd dat ze in Diemen in quarantaine zat, maar lopen die man en kind nog vrolijk hoestend en niezend rond?
Nee die zitten nu in quarantaine.
pi_191751698
Was dat kind al bekend

De partner en het jongste kind van de Amsterdamse coronapatiënt die in Diemen verblijft, hebben het virus ook. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

AD
pi_191751699
quote:

[..]

En toen is ze op woensdag nog even lekker naar school gaan luizenpluizen.
Het is te hopen dat de volgorde iets anders was, anders was het wel heel stom. Als je werk (nb een ziekenhuis) een onderzoek gaat instellen is dat wel een mega rode vlag om even thuis te blijven.
pi_191751700
quote:
Dit is al uitgelegd die hebben ze naar Hoog Catharijne gestuurd
pi_191751708
quote:
Ik denk dat ze gewoon thuis in quarantaine zitten, conform de protocollen, dus gewoon aftsand houden en dan zou er geen infectie moeten optreden

En ach, als mijn vrouw het zou hebben zou ik ook gewoon thuis zijn, wat moet je anders? Beetje dom grinniken en hopen op het beste

kippensoepje, filmpje en heel veel klagen (ik dan, ben immers man)
pi_191751709
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Er zit ook echt een steekje bij je los als je gaat doneren om een virus in westerse landen te bestrijden.
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 13:12:21 #186
197773 crew  maily
pi_191751711
quote:

[..]

Ze hadden toch nog tig miljoen op hun rekening staan? Dan maar een keer geen bonus voor de direkteur.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:12:55 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191751715
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Er komt nu een piek, dan kakt het in tijdens de zomermaanden. De grote epidemie in westerse landen komt dan in de 2020/2021 winter. In de loop van 2021 zal er wel een vaccin beschikbaar komen en daarmee is het dan opgelost in de rijke landen.

Denk ik :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 13:13:02 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191751717
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:12 schreef maily het volgende:

[..]

Ze hadden toch nog tig miljoen op hun rekening staan? Dan maar een keer geen bonus voor de direkteur.
Lijkt mij een heel goed plan.

Zijn we al fucked?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191751723
quote:

[..]

Over 10 jaar komt er een film uit " They said it was only the flu"

Based on a true story of a Corona survivor.
pi_191751725
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Als we het op jou manier doen. Had je dan serieus iedereen die niet helemaal fit is meteen getest? En dag later weer een test en dag daarna weer? En dan? Gewoon iedereen in quarantaine, ook al niet besmet maar el in de buurt van een besmetting geweest...?

Ook overal roadblocks plaatsen om het dagelijks leven volledig stil te leggen? Omdat er mensen ziek worden waarbij onduidelijk is wat de mortaliteit is en vooral of een pandemie op termijn überhaupt te voorkomen is, ook al doe je er alles aan....

Dat is ook geen optie hè
pi_191751727
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:11 schreef maily het volgende:

[..]

Nee die zitten nu in quarantaine.
Wordt nergens echt vermeld. Ik ga er maar vanuit van wel..
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191751730
quote:

[..]

Het is nou eens tijd dat de landen die wij altijd hebben gesteund ons eens helpen met financiële steun.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:14:11 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191751734
https://www.telegraaf.nl/(...)n-beleid-ongewijzigd

quote:
Ministerie: ondanks nieuwe besmettingen beleid ongewijzigd
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

8 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Ondanks de nieuwe corona-besmetting blijft het beleid ongewijzigd. Dat laat een woordvoerder weten van minister Bruins (Medische Zorg).
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191751736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Over 10 jaar komt er een film uit " They said it was only the flu"

Based on a true story of a Corona survivor.
pi_191751737
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er komt nu een piek, dan kakt het in tijdens de zomermaanden. De grote epidemie in westerse landen komt dan in de 2020/2021 winter. In de loop van 2021 zal er wel een vaccin beschikbaar komen en daarmee is het dan opgelost in de rijke landen.

Denk ik :P
En dan blijkt het net zo snel te muteren als de griep en hebben we er een tweede griep bij elk seizoen 8-)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 13:14:27 #196
pi_191751738
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:13 schreef Injetta het volgende:

[..]

Wordt nergens echt vermeld. Ik ga er maar vanuit van wel..
Nee, ze lopen vrij rond :')

Zelfs de meest notoire RIVM haters zullen niet verwachten dat ze zó dom zijn... toch?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:15:04 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_191751744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-beleid-ongewijzigd

Ministerie: ondanks nieuwe besmettingen beleid ongewijzigd
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

8 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Ondanks de nieuwe corona-besmetting blijft het beleid ongewijzigd. Dat laat een woordvoerder weten van minister Bruins (Medische Zorg).
En terecht.
pi_191751747
quote:

[..]

Daar kunnen ze de NL directeur van het rode kruis 3 maanden van betalen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:16:06 #199
323876 michaelmoore
pi_191751754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:09 schreef BeriBeri het volgende:
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN😭😭
alleen ouderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191751764
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

alleen ouderen
Nou "de ouderen" worden anders ook steeds jonger, hoor?
pi_191751772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

alleen ouderen
en wat chronisch zieken (hart- en vaatziektes, diabetes)
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:18:06 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191751773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan blijkt het net zo snel te muteren als de griep en hebben we er een tweede griep bij elk seizoen 8-)
Vooralsnog lijkt het virus vrij stabiel, dus niet snel muterend. Maar dat kan natuurlijk veranderen.

Met de Spaanse Griep was de tweede golf dodelijker dan de eerste. Daarna verzwakte het.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 13:18:21 #203
pi_191751775
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou "de ouderen" worden anders ook steeds jonger, hoor?
Alleen onder de 10 is er nog niemand overleden? toch?
pi_191751776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:11 schreef NedKelly het volgende:

[..]

En toen is ze op woensdag nog even lekker naar school gaan luizenpluizen.
Het is te hopen dat de volgorde iets anders was, anders was het wel heel stom. Als je werk (nb een ziekenhuis) een onderzoek gaat instellen is dat wel een mega rode vlag om even thuis te blijven.
Meestal is luizen pluizen op de eerste dag na de vakantie, dus dat zou maandag zijn in dit geval. Maar je weet het niet hé?

Ik ben meer benieuwd of die kinderen ook mee zijn geweest naar Italië. Ik denk het niet, in het bericht op nu.nl staat dat de vader ook in Italië is geweest. Al kun je daar natuurlijk niet echt een conclusie uit trekken.
pi_191751778
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, je bent veilig
pi_191751780
Gisteren zeiden ze dat 2 kinderen symptomen hadden. Ik heb niet gehoord dat de partner symptomen hadden. Ze mogen de familieleden van de Brabantse man ook wel even testen. Volgens mij zeiden de GGD dat ze die alleen gingen testen als ze symptomen hadden :|W
  Redactie Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 13:19:10 #207
pi_191751785
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ja, je bent veilig
Ik ben niet op 29 februari jarig hoor.
pi_191751790
quote:

[..]

ik snap wel dat het niet zo storm loopt. Al die tegenstrijdige berichten, ook hier in NL. Lekker wachten, wachten en wachten omdat RIVM en GGD denken dat het wel mee valt.
Maar we moeten wel doneren omdat de instellingen die er wat mee moeten doen niets doen?!

Met 4 mensen denken ze nog controle te hebben, maar wat ze niet doorhebben is dat al die mensen die reeds geïnfecteerd zijn of binnen afzienbare tijd geïnfecteerd worden en er dan niet genoeg mensen beschikbaar zijn om alles na te gaan waarvan ze nu denken dat ze iedere stap kunnen nalopen.
pi_191751792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:18 schreef Jojoke het volgende:
Gisteren zeiden ze dat 2 kinderen symptomen hadden. Ik heb niet gehoord dat de partner symptomen hadden. Ze mogen de familieleden van de Brabantse man ook wel even testen. Volgens mij zeiden de GGD dat ze die alleen gingen testen als ze symptomen hadden :|W
Misschien dat de testen anders gewoon niet betrouwbaar zijn...
pi_191751796
quote:
gelijk ontslag zonder wachtgeld
pi_191751799
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gelijk ontslag zonder wachtgeld
Maar wel een knuffel van Stef Blok

Hoe is het met hem eigenlijk?
pi_191751800
quote:
Volgens mij zeiden de GGD dat ze die alleen gingen testen als ze symptomen hadden
Zonder symptomen is er niets aan de hand. Dat blijft het RIVM maar volhouden.

Dus die zijn nu ook lekker besmettelijk gewoon vrolijk verder aan het leven en anderen besmetten.

Over 3 weken zitten wij hier ook met honderden, zo niet duizenden, gevallen. En dat is het RIVM aan te rekenen met hun lakse houding. Die overigens ook haaks op die van het WHO staat.
vosss is de naam,
pi_191751801
quote:
Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici. Maar uiteraard kunnen we beter paniekbeleid gaan hanteren.
pi_191751808
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd onder de 20. Maar kan ook zijn dat jij gelijkt hebt, en dat ik er 1 heb gemist.
quote:
Dat is veel te laat want dat virus is 12 uur na het Inademen ervan al besmettelijk.

Maar jah. Ik kan er verder ook niks tegen doen. Ja, hopen dat bijna niemand het krijgt.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:22:24 #215
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191751821
Tot nu toe zijn tussen de 80 en 100 Nederlanders getest op het nieuwe coronavirus. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdagochtend. Op de twee bekende patiënten na waren alle testen tot nu toe negatief.

AD liveblog
pi_191751825
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici.
Dat denk ik ook, maar In Zuid-Korea denken ze daar kennelijk anders over... Dat geeft tenminste te denken
pi_191751827
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dus die zijn nu ook lekker besmettelijk gewoon vrolijk verder aan het leven en anderen besmetten.

Over 3 weken zitten wij hier ook met honderden, zo niet duizenden, gevallen. En dat is het RIVM aan te rekenen met hun lakse houding. Die overigens ook haaks op die van het WHO staat.
hopen dat er mensen meelezen en het RIVM het vuur aan de schenen leggen
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:23:25 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751833
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici. Maar uiteraard kunnen we beter paniekbeleid gaan hanteren.
het punt is wel de herkenning van de symptomen
pi_191751834
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Hij is sinds 25 februari niet meer in het openbaar geweest. Misschien heeft hij gewoon vakantie.
pi_191751838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hopen dat er mensen meelezen en het RIVM het vuur aan de schenen leggen
"ehm mijnheer... ik eurhm.."

"niet nu Joris, ik zit het land te managen...."

"ja maar, mijnheer... het is vosss.... van FOK! weet u wel?"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2020 13:24:15 ]
pi_191751842
quote:
Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici.
Testen niet nee, maar smijt die mensen gewoon in quarantaine. Je ziet het in alle landen om je heen gebeuren, maar Nederland moet weer lekker nuchter doen. Ik voorspel alvast dat wij Italie voorbij gaan. En alsnog te maken gaan krijgen met wijken die in quarantaine geplaatst gaan worden.

Doe dat dan godverdomme kleinschalig en in het begin. }:|

De geest is hier in Nederland gewoon al uit de fles en met die fluthouding van het RIVM en de GGD is daar geen houden meer aan. Dit is geen doemdenken, maar gewoon realiteit.
vosss is de naam,
pi_191751844
BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 13:17:32 Coronavirus updates:- Spain: 8 new cases- Japan: 6 new cases- Taiwan: 5 new cases- Germany: 4 new cases- Austria: 3 new cases- Netherlands: 2 new cases- 3rd case in the country of Georgia; gov't closing schools for 1 extra weekhttps://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:24:51 #223
323876 michaelmoore
pi_191751854
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Blok heeft nadat ie de woningmarkt verziekt heeft, nu zo ongeveer ieder staatshoofd in de wereld beledigd en alle landen als failed countries bestempeld

Binnenkort gaat hij Iran vertellen dat ze moeten stoppen met de kernenergie en dan knippen ze zijn ballen eraf en dan moet ie een harem gaan bewaken
pi_191751856
quote:

[..]

Die man van de GGD zei gisteren dat we in Nederland een beetje stout zijn en niet alle adviezen van het WHO opvolgen :|W
pi_191751860
Kan best zijn dat in Noord Brabant en Limburg de scholen dichtblijven maandag, zou ik niet heel vreemd vinden
pi_191751862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die man van de GGD zei gisteren dat we in Nederland een beetje stout zijn en niet alle adviezen van het WHO opvolgen :|W
Tamelijk kansloos ja. Wanneer gaat de kamer in debat hierover?
vosss is de naam,
pi_191751867
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Testen niet nee, maar smijt die mensen gewoon in quarantaine. Je ziet het in alle landen om je heen gebeuren, maar Nederland moet weer lekker nuchter doen. Ik voorspel alvast dat wij Italie voorbij gaan. En alsnog te maken gaan krijgen met wijken die in quarantaine geplaatst gaan worden.

Doe dat dan godverdomme kleinschalig en in het begin. }:|

De geest is hier in Nederland gewoon al uit de fles en met die fluthouding van het RIVM en de GGD is daar geen houden meer aan. Dit is geen doemdenken, maar gewoon realiteit.
Daar kan ik inderdaad ook met mijn pet niet bij, dat ze die mensen niet in quarantaine doen. Terwijl de rest van de wereld dat wel doet. Dan heb je tenminste nog iets geprobeerd om het te stoppen..
pi_191751868
quote:

[..]

Als je begint te hoesten kan je toch iemand pas besmetten, dus heb je symptomen. Door dat hoesten verspreid je het virus
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:26:07 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751871
quote:

[..]

wel typisch Nederlands, wij weten het altijd beter, de toekomst zal leren of dat in dit geval ook zo is
pi_191751876
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

"ehm mijnheer... ik eurhm.."

"niet nu Joris, ik zit het land te managen...."

"ja maar, mijnheer... het is vosss.... van FOK! weet u wel?"
journalisten enzo
pi_191751878
quote:

[..]

Je zou ook uit voorzorg kunnen vragen of mensen die uit bepaalde gebieden zijn teruggekomen even in vrijwillige quarantaine gaan en terughoudend willen zijn in waar ze heen gaan en de contacten enzo.
Tussen wat er nu is en paniekbeleid zitten nog wel wat gradaties.
pi_191751880
Er is gewoon voor gekozen om geen steden/wijken in quarantaine te zetten hoeveel besmettingen er ook bij komen. Als je dat als overheid beslist kun je niet anders dan alles downplayen.

Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat. 13 jaar terug bij de Mexicaanse griep zijn dat soort noodgrepen ook niet nodig gebleken.
pi_191751900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel typisch Nederlands, wij weten het altijd beter, de toekomst zal leren of dat in dit geval ook zo is
Als je in de landen om je heen kijkt hoe men daar handelt, bij welke aanpak heb je dan een beter gevoel? Ik neig stiekem toch een heel klein beetje naar de rigoureuze aanpak als je het niet heel erg vindt. En dat lijkt me ook volstrekt logisch gezien de beschikbare gegevens. Nederland trekt nul komma nul lessen uit de situatie elders in de wereld.
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 13:28:12 #234
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_191751902
Ik wil even melden dat ik nog leef :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_191751905
quote:

[..]

Over algemeen is iemand die geen symptomen bezit niet besmettelijk

Er zijn gevallen bekend waar besmettingen plaatsvinden zonder symptomen.

Wat doen wij? Ow er zijn besmettingen, het gebeurt wel eens. Zie je wel, iedereen gaat kapot iedereen besmet iedereen, heb je het virus dan besmet je meteen iedereen.

Vermoeiend.
pi_191751906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Remco het volgende:
Er is gewoon voor gekozen om geen steden/wijken in quarantaine te zetten hoeveel besmettingen er ook bij komen. Als je dat als overheid beslist kun je niet anders dan alles downplayen.

Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat. 13 jaar terug bij de Mexicaanse griep zijn dat soort noodgrepen ook niet nodig gebleken.
Dat zijn echt geen "10 besmettingen meer" hoor?
pi_191751909
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:28 schreef R-woud93 het volgende:
Ik wil even melden dat ik nog leef :)
Wilde je net een dm sturen om te informeren
pi_191751912
quote:

de mex griep had een lage R
pi_191751935
Deze virus is nog altijd minder besmettelijk dan de normale griep die wij kennen
pi_191751936
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Je zou ook uit voorzorg kunnen vragen of mensen die uit bepaalde gebieden zijn teruggekomen even in vrijwillige quarantaine gaan en terughoudend willen zijn in waar ze heen gaan en de contacten enzo.
Tussen wat er nu is en paniekbeleid zitten nog wel wat gradaties.
En dan?
Dat moet je dit tot het eind der tijden volhouden, totdat het virus uitgeroeid is.

Wie gelooft hier in?
pi_191751937
quote:
Hulporganisatie Rode Kruis opende een week geleden gironummer 7244 voor internationale hulpverlening bij de bestrijding van het coronavirus. Tot nu toe hebben Nederlanders samen pas slechts 37.000 euro gedoneerd. ,,In vergelijking met andere hulpacties is dat ontzettend weinig”, zegt woordvoerder Merlijn Stoffels.
weet iemand hier hoe duur bij benadering zo'n test is?
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:30:21 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191751941
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je in de landen om je heen kijkt hoe men daar handelt, bij welke aanpak heb je dan een beter gevoel? Ik neig stiekem toch een heel klein beetje naar de rigoureuze aanpak als je het niet heel erg vindt. En dat lijkt me ook volstrekt logisch gezien de beschikbare gegevens. Nederland trekt nul komma nul lessen uit de situatie elders in de wereld.
paniek heb je ook weinig aan, verschil met die andere landen is dat ze hier de vermeende veroorzaker(s) snel te pakken hebben, om te oordelen of de aanpak goed of slecht is kunnen we pas over een aantal maanden zeggen.
pi_191751944
quote:

[..]

Heeft ook wel weer wat :D
pi_191751947
quote:
Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat.
Liever een paar weken het openbaar leven plat op diverse plekken in Nederland. Die 10 besmettingen meer zijn er geen 10, dat gaat een veelvoud van 10 zijn.
vosss is de naam,
pi_191751951
Nederland wil winnen denk ik. De meeste en snelste besmettingen van iedereen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:31:50 #246
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191751967
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:31:52 #247
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751969
quote:

[..]

Stoutste jongetje van de klas :@
pi_191751981
quote:

[ afbeelding ]
Had chemische verwondingen opgelopen in de Iran-Irak oorlog, niet zo verwonderlijk dat hij aan het virus is bezweken
pi_191751983
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Liever een paar weken het openbaar leven plat op diverse plekken in Nederland. Die 10 besmettingen meer zijn er geen 10, dat gaat een veelvoud van 10 zijn.
Als het RIVM helemaal niets zou doen ja, dan krijg je taferelen als in Iran/Noord-Italie. Het is niet dat ze nu elke patiënt vrolijk in het rond laten lopen.
pi_191751984
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:31 schreef Injetta het volgende:
Nederland wil winnen denk ik. De meeste en snelste besmettingen van iedereen.
Nederland heeft een " laat het maar komen" beleid."

Alleen, het beleid vind zelf van niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 13:33:05 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191751996
quote:
She was an employee of VU University Medical Center.

Ze is ontslagen en/of al overleden? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191752008
quote:
Effe zegt ie :D _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191752010
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Over algemeen is iemand die geen symptomen bezit niet besmettelijk

Er zijn gevallen bekend waar besmettingen plaatsvinden zonder symptomen.

Wat doen wij? Ow er zijn besmettingen, het gebeurt wel eens. Zie je wel, iedereen gaat kapot iedereen besmet iedereen, heb je het virus dan besmet je meteen iedereen.

Vermoeiend.
We spreken ons over 3 weken weer. Ik voorspel alvast minstens 300 gevallen tegen die tijd en 6 doden. Je mag me quoten als ik er naast zit.

PS: ik zette laag in.
vosss is de naam,
pi_191752016
quote:
mooi ook meteen, pro
pi_191752019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:32 schreef Remco het volgende:

[..]

Als het RIVM helemaal niets zou doen ja, dan krijg je taferelen als in Iran/Noord-Italie. Het is niet dat ze nu elke patiënt vrolijk in het rond laten lopen.
Niks wat ze doen is goed genoeg voor sommigen though. Iedereen weet het beter hier :P
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:34:50 #256
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191752028
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Effe zegt ie :D _O_
Ja ik had 't alleen aangemaakt, doormidden van de Franse pagina wat te kopiëren, andere mensen gingen het gelijk bewerken.
pi_191752037
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niks wat ze doen is goed genoeg voor sommigen though. Iedereen weet het beter hier :P
Uiteraard weten wij het allemaal beter. :7
pi_191752041
quote:

[..]

Die partners en kinderen zijn voor zover ik weet niet meteen in quarantaine gezet. Dat zijn nou JUIST de dingen die je wel moet doen. De uitslag van die kuttest duurt een 8 tot 12 uur werd gemeld gisteren. Nou, dan blijven de directe gezinsleden maar even een dagje thuis. Op zijn minst. Maar dat is allemaal kolder en nergens voor nodig. 8)7

Echt, het gezond verstand is ver te zoeken.
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage zaterdag 29 februari 2020 @ 13:36:53 #259
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191752067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:22 schreef hollandia02 het volgende:
Tot nu toe zijn tussen de 80 en 100 Nederlanders getest op het nieuwe coronavirus. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdagochtend. Op de twee bekende patiënten na waren alle testen tot nu toe negatief.

AD liveblog
Dat klinkt als best een hoog percentage, 4 besmettingen bij 80-100 testen, dus zo rond de 5% besmettingsgraad?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191752073
quote:

[..]

Het RIVM legt dat adviezen van de WHO naast zich neer, ze updaten wel, nadat er hier over wordt gesproken.
pi_191752078
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Die partners en kinderen zijn voor zover ik weet niet meteen in quarantaine gezet. Dat zijn nou JUIST de dingen die je wel moet doen. De uitslag van die kuttest duurt een 8 tot 12 uur werd gemeld gisteren. Nou, dan blijven de directe gezinsleden maar even een dagje thuis. Op zijn minst. Maar dat is allemaal kolder en nergens voor nodig. 8)7

Echt, het gezond verstand is ver te zoeken.
Je gaat straks wel zien wat er in Amsterdam gebeurt.

Dat kleine kindje is besmet op een kinderdagvverblijf geweest.

Nou die kleine kindjes snotteren en kwijlen alle kanten op. Niet gemeen bedoelt. Die van mij ook.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:37:32 #262
1986 Jane
pi_191752082
quote:

[..]

Het RIVM doet precies wat ze in Italie gedaan hebben waardoor het daar nu zo uit de hand loopt, namelijk in eerste instantie TE strenge criteria hanteren om in aanmerking te komen voor een test.

Btw, misschien is het goed om nog eens te benadrukken dat het niet om 10 extra gevallen zal gaan en er een heel reëel risico is dat de zorg het al vrij snel niet meer aan zal kunnen wegens gebrek aan apparatuur en personeel. Het probleem is niet dat een groot aantal mensen 'een griepje' zullen krijgen, het probleem is dat bij een significant aantal mensen klachten ontstaan die intensievere zorg nodig hebben en dat die dan niet meer geboden kan worden.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 februari 2020 @ 13:38:09 #263
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191752096
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ja ik had 't alleen aangemaakt, doormidden van de Franse pagina wat te kopiëren, andere mensen gingen het gelijk bewerken.
quote:
On 29 February, a third and fourth case were confirmed, the husband and the youngest child of the third case. [7]
Moet natuurlijk second zijn :+
_____
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:38:39 #264
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191752105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat klinkt als best een hoog percentage, 4 besmettingen bij 80-100 testen, dus zo rond de 5% besmettingsgraad?
Naja ze hebben natuurlijk wel mensen in de directe omgeving gescand. Zuid-Korea doet volgensmij ook bepaalde personen die er niks mee te maken hebben.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:39:29 #265
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191752124
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

Moet natuurlijk second zijn :+
Fixed
pi_191752127
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:37 schreef Jane het volgende:
het probleem is dat bij een significant aantal mensen klachten ontstaan die intensievere zorg nodig hebben en dat die dan niet meer geboden kan worden.
Dat gaat er bij de downplayers totaal niet in. Ruweg een procent of 18 a 20 van de besmette gevallen hebben ziekenhuiszorg nodig. Althans die komen ernstig/kritiek te liggen.

Dat zijn er nogal wat.

Als je "maar" 5000 besmettingen hebt dan heb je het al over 1000 mensen die het ziekenhuis in moeten. In quarantaine.

Hoeveel bedden zijn er ook alweer vrij?
vosss is de naam,
pi_191752130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:38 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Naja ze hebben natuurlijk wel mensen in de directe omgeving gescand. Zuid-Korea doet volgensmij ook bepaalde personen die er niks mee te maken hebben.
Wat ik begreep is dat je je gewoon kan laten testen, soort drive in, of had ik dat levendig gedroomd?
pi_191752141
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

We spreken ons over 3 weken weer. Ik voorspel alvast minstens 300 gevallen tegen die tijd en 6 doden. Je mag me quoten als ik er naast zit.

PS: ik zette laag in.
Geloof ik ook wel in, ik maak me ook geen illusies.

En ik begrijp aangezien je mijn vraag naar jouw aanpak vakkundig negeert je het ook niet weet en ondertussen vrolijk blijft doorkotsen op het RIVM. Have funs
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:41:37 #270
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_191752162
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:41:38 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191752163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:30 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

weet iemand hier hoe duur bij benadering zo'n test is?
Ik heb in commentaren op Amerikaanse sites bedragen van 5$ tot 3000$ gelezen, waarbij 5$ de prijs volgens de WHO zou zijn, en 3000$ de prijs die je in de VS zou moeten betalen als je het zelf aanvraagt. Ik neem aan dat je dan vooral voor de "service" betaalt, niet voor wat het effectief kost aan chemicaliën.
pi_191752168
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geloof ik ook wel in, ik maak me ook geen illusies.

En ik begrijp aangezien je mijn vraag naar jouw aanpak vakkundig negeert je het ook niet weet en ondertussen vrolijk blijft doorkotsen op het RIVM. Have funs
Je vraag was "wat doen wij?"

Wij speculeren op een forum en onze overheid doet nagenoeg niets.
vosss is de naam,
pi_191752171
quote:
Dat is toch geen vaccin?
pi_191752175
How the Stress of Disaster Brings People Together
.
https://www.scientificame(...)ngs-people-together/
  Redactie Frontpage zaterdag 29 februari 2020 @ 13:42:36 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191752185
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat je je gewoon kan laten testen, soort drive in, of had ik dat levendig gedroomd?
Nee dat heb je niet gedroomd :P https://metro.co.uk/2020/(...)outh-korea-12318106/
_____
pi_191752191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:41 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat is toch geen vaccin?
ik zou t gewoon nemen, wat heb je te verliezen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:43:33 #277
12221 Tijn