Tamelijk kansloos ja. Wanneer gaat de kamer in debat hierover?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die man van de GGD zei gisteren dat we in Nederland een beetje stout zijn en niet alle adviezen van het WHO opvolgen
Daar kan ik inderdaad ook met mijn pet niet bij, dat ze die mensen niet in quarantaine doen. Terwijl de rest van de wereld dat wel doet. Dan heb je tenminste nog iets geprobeerd om het te stoppen..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Testen niet nee, maar smijt die mensen gewoon in quarantaine. Je ziet het in alle landen om je heen gebeuren, maar Nederland moet weer lekker nuchter doen. Ik voorspel alvast dat wij Italie voorbij gaan. En alsnog te maken gaan krijgen met wijken die in quarantaine geplaatst gaan worden.
Doe dat dan godverdomme kleinschalig en in het begin.
De geest is hier in Nederland gewoon al uit de fles en met die fluthouding van het RIVM en de GGD is daar geen houden meer aan. Dit is geen doemdenken, maar gewoon realiteit.
Als je begint te hoesten kan je toch iemand pas besmetten, dus heb je symptomen. Door dat hoesten verspreid je het virusquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici. Maar uiteraard kunnen we beter paniekbeleid gaan hanteren.
wel typisch Nederlands, wij weten het altijd beter, de toekomst zal leren of dat in dit geval ook zo isquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die man van de GGD zei gisteren dat we in Nederland een beetje stout zijn en niet alle adviezen van het WHO opvolgen
journalisten enzoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
"ehm mijnheer... ik eurhm.."
"niet nu Joris, ik zit het land te managen...."
"ja maar, mijnheer... het is vosss.... van FOK! weet u wel?"
Je zou ook uit voorzorg kunnen vragen of mensen die uit bepaalde gebieden zijn teruggekomen even in vrijwillige quarantaine gaan en terughoudend willen zijn in waar ze heen gaan en de contacten enzo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zonder symptomen heeft dat geen zin, aldus de medici. Maar uiteraard kunnen we beter paniekbeleid gaan hanteren.
Als je in de landen om je heen kijkt hoe men daar handelt, bij welke aanpak heb je dan een beter gevoel? Ik neig stiekem toch een heel klein beetje naar de rigoureuze aanpak als je het niet heel erg vindt. En dat lijkt me ook volstrekt logisch gezien de beschikbare gegevens. Nederland trekt nul komma nul lessen uit de situatie elders in de wereld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel typisch Nederlands, wij weten het altijd beter, de toekomst zal leren of dat in dit geval ook zo is
Over algemeen is iemand die geen symptomen bezit niet besmettelijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Zonder symptomen is er niets aan de hand. Dat blijft het RIVM maar volhouden.
Dus die zijn nu ook lekker besmettelijk gewoon vrolijk verder aan het leven en anderen besmetten.
Over 3 weken zitten wij hier ook met honderden, zo niet duizenden, gevallen. En dat is het RIVM aan te rekenen met hun lakse houding. Die overigens ook haaks op die van het WHO staat.
Dat zijn echt geen "10 besmettingen meer" hoor?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Remco het volgende:
Er is gewoon voor gekozen om geen steden/wijken in quarantaine te zetten hoeveel besmettingen er ook bij komen. Als je dat als overheid beslist kun je niet anders dan alles downplayen.
Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat. 13 jaar terug bij de Mexicaanse griep zijn dat soort noodgrepen ook niet nodig gebleken.
de mex griep had een lage Rquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Remco het volgende:
Er is gewoon voor gekozen om geen steden/wijken in quarantaine te zetten hoeveel besmettingen er ook bij komen. Als je dat als overheid beslist kun je niet anders dan alles downplayen.
Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat. 13 jaar terug bij de Mexicaanse griep zijn dat soort noodgrepen ook niet nodig gebleken.
En dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je zou ook uit voorzorg kunnen vragen of mensen die uit bepaalde gebieden zijn teruggekomen even in vrijwillige quarantaine gaan en terughoudend willen zijn in waar ze heen gaan en de contacten enzo.
Tussen wat er nu is en paniekbeleid zitten nog wel wat gradaties.
weet iemand hier hoe duur bij benadering zo'n test is?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:10 schreef MichaelScott het volgende:
Hulporganisatie Rode Kruis opende een week geleden gironummer 7244 voor internationale hulpverlening bij de bestrijding van het coronavirus. Tot nu toe hebben Nederlanders samen pas slechts 37.000 euro gedoneerd. ,,In vergelijking met andere hulpacties is dat ontzettend weinig”, zegt woordvoerder Merlijn Stoffels.
paniek heb je ook weinig aan, verschil met die andere landen is dat ze hier de vermeende veroorzaker(s) snel te pakken hebben, om te oordelen of de aanpak goed of slecht is kunnen we pas over een aantal maanden zeggen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je in de landen om je heen kijkt hoe men daar handelt, bij welke aanpak heb je dan een beter gevoel? Ik neig stiekem toch een heel klein beetje naar de rigoureuze aanpak als je het niet heel erg vindt. En dat lijkt me ook volstrekt logisch gezien de beschikbare gegevens. Nederland trekt nul komma nul lessen uit de situatie elders in de wereld.
Heeft ook wel weer watquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Liever een paar weken het openbaar leven plat op diverse plekken in Nederland. Die 10 besmettingen meer zijn er geen 10, dat gaat een veelvoud van 10 zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:26 schreef Remco het volgende:
Wat mij betreft de goede keuze, liever 10 besmettingen meer dan het hele openbare leven plat.
Stoutste jongetje van de klasquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Had chemische verwondingen opgelopen in de Iran-Irak oorlog, niet zo verwonderlijk dat hij aan het virus is bezwekenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef Jojoke het volgende:
Het Iraanse parlementslid was ook vice-voorzitter van het parlement. Het virus gaat daar flink rond in de regeringskringen. Hij ziet er ook niet stokoud uit.
[ afbeelding ]
Als het RIVM helemaal niets zou doen ja, dan krijg je taferelen als in Iran/Noord-Italie. Het is niet dat ze nu elke patiënt vrolijk in het rond laten lopen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Liever een paar weken het openbaar leven plat op diverse plekken in Nederland. Die 10 besmettingen meer zijn er geen 10, dat gaat een veelvoud van 10 zijn.
Nederland heeft een " laat het maar komen" beleid."quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:31 schreef Injetta het volgende:
Nederland wil winnen denk ik. De meeste en snelste besmettingen van iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |