ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Winterberg dus, want komende zaterdag vindt het Treinentopic MiniWinterRondje™ plaats met daarin o.a. 2,5 uur lang dieselgeweld van een 218 met n-Wagen, de Desiro HC van Abellio en natuurlijk veel gezelligheid.
Hieronder het reisschema, wie denken er allemaal mee te gaan? Tickets (± ¤10-15) worden pas zaterdagochtend in Enschede gekocht dus je zit nog nergens aan vast
Voor wie geen abonnement heeft om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is er via Vakantieveilingen een enkele reis voor ¤11,50 te koop, in totaal dus ¤23. Of via de Spoordeelwinkel 2x enkele reis voor ¤24.
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Gewoon als Flexpreis-ticket boeken. Vind ik nog best een aardig idee.
Maar ik twijfel dus wel een beetje. BR218 met N-wagen is gewoon supertof. Maar ik weet niet of een hele dag in stoptreinen boemelen aan mij besteed is. Een wat langere tussenstop in Bestwig is anderzijds dan ook nog altijd een optie.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf.
quote:
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’ De reizigers in de Sprinter die dinsdagochtend met zijn treeplank vast kwam te zitten op station Arnhem-Presikhaaf, gingen op verzoek van de conducteur allemaal rechts zitten. Toen schoot de trein los.
Het was zo’n Sprinter met een uitschuifbare treeplank. De NS hebben ze in gebruik sinds 2018. Het is de bedoeling dat de treeplank op stations precies uitschuift tot aan de rand van het perron. Dan kunnen rolstoelrijders zonder hulp naar buiten rijden.
Maar op station Arnhem-Presikhaaf ging het dinsdagochtend mis. De stoptrein was om 8.09 uur in Zutphen vertrokken met bestemming Wijchen.
Om 8.31 uur werd Arnhem-Presikhaaf aangedaan. Nadat de uitstappers waren vertrokken en de instappers waren gaan zitten, was het tijd om de deuren te sluiten. Maar één deur weigerde. Wat bleek: de treeplank van deze deur was vast komen te zitten onder de rand van het perron.
De conducteur koos voor een onconventionele oplossing. ,,De treeplank zit vast, wilt u allemaal rechts gaan zitten? Dan schiet hij misschien los”, riep hij zonder mankeren om door de luidspreker van de trein.
Hilariteit alom in de coupés, maar de reizigers deden heel gezeglijk wat hun was opgedragen. Het gevolg was dat een seconde later de deur kon worden gesloten en dat de trein zijn reis kon vervolgen. Kennelijk heeft de Sprinter zover naar rechts geheld dat de treeplank los kwam van het perron. De conducteur gaf geen commentaar of uitleg over de situatie.
Woordvoerder Aldert Baas van ProRail vertelt dat de trein vast is komen te zitten omdat veel mensen tegelijk zijn uitgestapt. ,,Het perron moet hier nog worden aangepast aan de hoogte van de sprinters. De treeplank schuift uit tot het perron, maar dat is in dit geval onder de rand. Toen veel mensen uitstapten, is de trein iets opgeveerd en kwam de treeplank vast te zitten onder de perronrand. Dat gaan we vooralsnog verhelpen door onder de rand een balk aan te brengen. Dan detecteert de trein die balk als rand van het perron en schuift de treeplank iets minder ver uit."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 24 februari 2020 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende: Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf. [..]
en toen dacht je laat ik dat bericht een maand later eens in het topic knallen want dat is vast nog niet voorbij gekomen?
Op dinsdag 25 februari 2020 18:25 schreef Dr_Flash het volgende: Sein en wisselcorona in Eindhoven. Met bus 305 via Veghel en Uden naar Oss. Over een uurtje thuis. Hopelijk. Zo kom je nogeens ergens.
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hebben jullie ook verstand van reizen naar Spanje?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Op dinsdag 25 februari 2020 19:49 schreef Mykonos het volgende: ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Sta je nu nog steeds in EIndhoven? Sinds hoe laat?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Ziet er vrij optimaal uit inderdaad pienjo Wat je eventueel kunt proberen is een stopover in Valence, misschien is het de volgende dag wel wat goedkoper. Kun je nog een dagje citytrippen daar
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Kijk even op Happyrail of een andere internationale boeker, ik denk dat het simpeler en vooral goedkoper kan ;-)
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.
Ze kunnen op Leeuwarden - Harlingen Haven alleen een treinstel uitsparen met de 25/35-verdeling of een nieuw stuk dubbelspoor tussen Dronryp en Franeker. Andere opties zijn er niet. In een 30/30 kom je een paar minuten tekort voor de keertijd in de haven.
NS steekt bijna ¤4 mrd in treinen, onderhoud, IT en opknappen van stations
De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Het gaat om nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het totaalbedrag van ¤3,7 mrd gaat naar nieuwe treinen.
De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Er is voor de komende vijf jaar een investering van in totaal ¤3,7 mrd voorzien in nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het bedrag wordt besteed aan de aanschaf van nieuwe stoptreinen en intercity's voor het Nederlandse spoor. Dat blijkt uit de jaarresultaten 2019 die het spoorbedrijf donderdag op een bijeenkomst in Rotterdam heeft bekendgemaakt. De investeringen zijn volgens NS nodig om de wassende stroom reizigers op te kunnen vangen en om het materieel up tot date te houden. De komende jaren neemt het aantal treinreizigers - het zijn er nu 1,3 miljoen per dag - zo snel toe, dat het Nederlandse spoor in 2025 mogelijk al aan zijn plafond zit.
Spoorconcessie behouden Met de geplande investeringen hoopt de NS zijn vervoersprestaties op een hoog niveau te kunnen houden. En dat is van belang om de spoorconcessie die de Nederlandse overheid uitgeeft, te behouden en niet te verliezen aan een concurrent. NS stelt dat het zich de komende jaren vooral gaat richten op de flexibele reiziger, de burger die meerdere vormen van vervoer combineert om op zijn of haar bestemming te bereiken. De uitwerking van die strategie heeft wel gevolgen voor de inzet van het personeel. NS zal de komende jaren meer IT'ers nodig en minder mensen met bijvoorbeeld administratieve of servicefuncties.
Conflict met or De NS heeft beloofd om werknemers van wie de functie vervalt om te scholen of naar ander werk te begeleiden. De centrale ondernemingsraad (cor) eist echter van de NS een werkgelegenheidsgarantie voor de komende jaren. Die wil het spoorbedrijf niet geven. De cor gaat het geschil voorleggen aan de Ondernemingskamer van het Amsterdamse gerechtshof. De zaak speelt waarschijnlijk volgende maand voor het Hof. In financiële zin had de spoorvervoerder een goed jaar. De omzet is vorig jaar omhooggeschoten. Op het Nederlandse spoor verbeterde het bedrijfsresultaat, maar de cijfers van de spoorbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland stelden teleur.
Voor het eerst lag de omzet bij het Britse dochterbedrijf Abellio hoger dan bij NS Nederland: ¤2,92 mrd tegen ¤2,66 mrd in Nederland. Maar de marges op het Nederlandse spoor liggen veel hoger dan in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland boekte de NS een bedrijfsresultaat van ¤213 mln, het beste resultaat in jaren. Dochterbedrijf Abellio Duitsland leed een verlies van bijna ¤33 mln, terwijl het veel grotere Abellio UK de boeken sloot met een bedrijfsresultaat van bijna ¤62 mln.
Dividend naar de Staat De groepsomzet klom met ruim 12% tot ¤6,66 mrd, het bedrijfsresultaat (zonder bijzondere baten/lasten) steeg met ¤37 mln tot ¤242 mln. De nettowinst verdubbelde bijna tot ¤215 mln. De NS keert 35% van de winst als dividend uit aan de Nederlandse staat die grootaandeelhouder is in het spoorbedrijf.
Financieel directeur Bert Groenewegen is redelijk tevreden met jaarcijfers 2019. ‘We streven elk jaar naar een bedrijfsresultaat van ¤250 mln tot ¤300 mln. Daar zijn we nog niet.' Hij geeft aan dat er wel bijzondere omstandigheden zijn waardoor de buitenlandse activiteiten veel minder renderend waren. De marktsituatie in het VK is ‘turbulent en onzeker'. Door de forse investeringen die voor 2020 en 2021 op het programma staan, zal het bedrijfsresultaat de komende jaren waarschijnlijk iets terugvallen. ‘Als het groot onderhoud aan materieel achter de rug is, kan de winst weer gaan stijgen', zegt Groenewegen.
bron FD.nl
[ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:45:21 (bron) ]
NS geeft personeel bonus, bereidt zich voor op coronavirus
Tienduizenden NS-medewerkers mogen samen zes miljoen euro verdelen wegens goede prestaties. Daarmee wil topman Roger van Boxtel hen belonen voor de goede prestaties, maakte hij vandaag bij de jaarcijfers bekend.
David Bremmer 27-02-20, 12:23 NS presenteerde vanmorgen niet alleen klinkende jaarcijfers over 2019, halverwege de huidige spoorconcessie (deze loopt van 201hebben de spoorwegen hebben ook alle met het ministerie van Infrastructuur afgesproken prestatiedoelen bereikt. Als gevolg daarvan hoeft NS geen boete te betalen, maar ontvangt het juist 6 miljoen euro bonus.
Dat geld gaat naar nieuwe jongerenkaarten, maakte NS vanmorgen bekend. ,,Maar wij maken een zelfde bedrag uit onze begroting vrij voor alle collega’s”, aldus Van Boxtel. Hij roemde zijn personeel. ,,Mensen die bij nacht en ontij opstaan, soms veel over zich heen krijgen en toch elke dag weer hun beste beentje voor zetten.” Van Boxtel beklemtoont dat hijzelf, de directie en hoger management zijn uitgesloten van het extraatje. Alle personeelsleden onder de cao vallen eronder.
Coronavirus Een probleem om het geld te vinden heeft de NS-directie niet. Mede door een flinke reizigersgroei steeg de nettowinst in 2019 tot 215 miljoen euro, bijna 100 miljoen meer dan een jaar eerder. De spoorwegen meldden vanmorgen dan ook klinkende jaarcijfers. Het aantal dagelijkse reizigers groeide fors naar 1,3 miljoen per dag, de treinen reden beter op tijd en de klanttevredenheid steeg naar 89 procent, het hoogste percentage ooit.
De spoorwegen meldden verder dat het zich met andere ov-bedrijven voorbereidt op een mogelijke uitbraak van het nieuwe coronavirus in Nederland. Wat voor scenario's er klaarliggen en of complete treinen worden stilgezet weigert de NS te zeggen. ,,We denken na over hoe we onze reizigers op de hoogte kunnen houden en welke adviezen we geven”, zei NS-bestuurslid Marjan Rintel tijdens een persconferentie op station Rotterdam Centraal. ,,We baseren ons op de informatie van het RIVM. Voor nu zeggen we alleen tegen onze reizigers dat ze goed hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten hoesten of niezen.”
Topman Roger van Boxtel waarschuwde voor ,,paniekvoetbal”. ,,Laten we rustig de autoriteiten volgen en niet doen alsof heel Nederland straks op zijn kop staat.’’
Rechtszaak Vandaag werd ook bekend dat NS door de eigen centrale ondernemingsraad (cor) voor de rechter is gedaagd. Het personeel wil dat het spoorbedrijf een werkgelegenheidsgarantie opneemt in zijn nieuwe meerjarige strategie. NS weigert dat. De zaak dient binnenkort bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam.
Topman Roger van Boxtel benadrukt dat de spoorvervoerder zijn huidige medewerkers nog heel hard nodig heeft. ,,We nemen ook nog steeds mensen aan, en gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt is er weinig reden tot zorg.” Maar een garantie om het personeel zeker vijf jaar in dienst te houden, wil hij niet geven. Bij de NS werken volgens Van Boxtel in Nederland alleen al zo’n 24.000 mensen. In het buitenland heeft het bedrijf nog eens 15.000 medewerkers in dienst.
Op donderdag 27 februari 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo, 6 miljoen op "tienduizenden" medewerkers. Dat is misschien 200 euro. Voor belastingen.
"Van Boxtel benadrukt dat hijzelf en de directie uitgesloten zijn van het extraatje"
een voorstel wordt momenteel uitgewerkt maar volgens de interne nieuwsbrief gaat het om een bedrag van rond de200 euro netto.
Dat is nog altijd beter dan niks of de bol.com bon van 9 tientjes die we voor 2011 kregen
Mij hoor je niet klagen hoor. Goeie cijfers zijn een mooi opzetje voor de CAO onderhandelingen die net weer begonnen zijn
Nieuwe goedkope tickets om jongeren (12-18) te verleiden om voor de trein te kiezen:
quote:
Dagkaart en weekendabonnement voor jongeren NS komt met 2 nieuwe ticketmogelijkheden. Met de nieuwe Jongerendagkaart kun je de hele dag – maar buiten de spits – onbeperkt treinreizen voor ¤7,50. Het ticket is eenvoudig te koop via de NS-app en je zit niet vast aan een abonnement. Ook heb je geen OV Chipkaart nodig en kun je met een barcode op je mobiel de poortjes openen. Daarnaast komt er een nieuw Jongeren Weekend-abonnement. Hiermee kun je voor ¤15 per maand het hele weekend onbeperkt vrij reizen.Na een halfjaar bekijkt NS hoe populair de nieuwe jongerenkaarten zijn. Mocht deze onverwachts tegenvallen, dan gaat NS andere maatregelen onderzoeken om meer jongeren voor de trein te laten kiezen.
en nog minder loopruimte op station door verplaatsen van de poortjes
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
ik weet wel zeker dat dat de reden zal zijn maar vind dat ze het wel erg ruim nemen allemaal
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
Toen de poortjes bij de verbouwing geplaatst werden was het nog de bedoeling dat perron 8/9 met de overige perrons verbonden zou worden, dat is toen niet gebeurd. Daarna zou perron 8/9 niet veel later verlengd worden richting de Binckhorst, ook dat is niet gebeurd.
Nu worden de poortjes dus verplaatst om ze toch te kunnen sluiten. Het verlengen van perron 8/9 is nu gepland voor 2024, dan worden ook de poorten weer op hun oorspronkelijke plaatst teruggezet.
"We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen."
Op donderdag 27 februari 2020 16:22 schreef Peterselieman het volgende: Groot onderhoud aan treinen? Treinen die bijna niet meer stuk gaan zou toch de norm moeten zijn, zeker op de manier hoe het spoor is ingericht?
Ik neem aan dat ze hier gewoon doelen op de lopende modernisering van VIRM.
De prestaties op de hogesnelheidslijn kunnen en moeten beter. Onafhankelijk onderzoek laat zien dat investeringen in de infrastructuur nodig zijn om de prestaties van de IC direct en de internationale treinen naar het zuiden verder te verbeteren. Hiervoor zou je op deze lijn ¤ 300 miljoen moeten investeren in infrastructuur en ¤ 400 miljoen voor ERTMS.
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding?
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding?
Als mensen zich afvragen waarom de Zwitsers het "zoveel" beter doen; dit volledige bedrag bij elkaar opgeteld is ruwweg 75% van wat er in Zwitserland wordt geïnvesteerd in één enkel traject (Zürich - Milaan).
In de rest van alle voorgestelde verbeteringen had de staatssecretaris geen zin. [..]
Nou, daar was volgens mij de meest recente buitendienststelling voor de zuidzijde voor.
quote:
Google is m'n vriend
Ja, ik kan het ook wel googlen maar ik weet dan niet precies waar ik naar op zoek ben, daarom is het handiger om het hier te vragen aan de mensen die wél weten waar ze naar moeten zoeken
Als mensen zich afvragen waarom de Zwitsers het "zoveel" beter doen; dit volledige bedrag bij elkaar opgeteld is ruwweg 75% van wat er in Zwitserland wordt geïnvesteerd in één enkel traject (Zürich - Milaan).
Was het niet zo dat er in absolute hoeveelheden in Zwitserland meer dan twee keer zoveel geld per captia uitgegeven wordt?
"We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen."
Langere treinen in de spits zijn nodig om de reizigersgroei te faciliteren. Een trein kan echter niet langer zijn dan het kortste perron waar hij aan stopt. Het afgelopen jaar vroeg NS om 13 perrons te verlengen maar deze verzoeken zijn afgewezen wegens gebrek aan de benodigde financiering van ¤ 100 miljoen.
Als ik NS was zou ik in dit korte verslag direct benoemen welke gemeentes het betreft en extra lange treinen rijden die niet stoppen in hun gemeentes ofzo. Stel dat het Arnhem is: IC Nijmegen-Utrecht-Weetikveel die keert op Arnhem goederen ofzo. Of leg een extra boog aan. Fuck die shit.
Als ik NS was zou ik in dit korte verslag direct benoemen welke gemeentes het betreft en extra lange treinen rijden die niet stoppen in hun gemeentes ofzo. Stel dat het Arnhem is: IC Nijmegen-Utrecht-Weetikveel die keert op Arnhem goederen ofzo. Of leg een extra boog aan. Fuck die shit.
Er is in Deventer een trein naar Zwolle gestrand trouwens. Kwam keurig op tijd binnen om 6.15, maar kwam niet meer weg. Geen idee hoe het verder afgelopen is maar om 6.33 stond ie er nog.
Die windschermen zouden inderdaad gerealiseerd gaan worden, al heb ik er de laatste tijd niets meer over gehoord of gezien.
Die zouden als alles volgens planning gaat aankomende grote buitendienststelling in dit najaar gemonteerd moeten gaan worden. Maar ik geloof dat er toch nog wat vragen waren over de draagkracht van de brug.
Ik kijk BBC Timeshift, een aflevering over de hoogtijdagen van British Rail en iemand verwoord daar zo goed hoe ik denk over dingen als Mat '64 enzo; Prima voor een keer nostalgie maar je moet er toch niet aan denken dat je daar in de zomer iedere dag mee naar je werk moet en weer terug. Holy shitballs.
Op vrijdag 28 februari 2020 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kijk BBC Timeshift, een aflevering over de hoogtijdagen van British Rail en iemand verwoord daar zo goed hoe ik denk over dingen als Mat '64 enzo; Prima voor een keer nostalgie maar je moet er toch niet aan denken dat je daar in de zomer iedere dag mee naar je werk moet en weer terug. Holy shitballs.
Wou morgen ook (maar dan 's ochtends uit Oberhausen), maar morgen is er helaas slecht weer op komst. Dus waarschijnlijk neem ik de trein Oberhausen -> Winterberg volgende week zaterdag 7 maart. 14 maart is ook nog een optie, want dan rijdt hij ook nog. Daarna niet meer helaas.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 28-02-2020 21:36:50 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op vrijdag 28 februari 2020 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Lusten jullie chocolade slagroomsoesjes trouwens? Ik heb vandeweek een doos van de Plus laten komen. Die deel ik morgen wel uit dan
omg, chocoladeslagroomsoesjes zijn de beste dingen ooit <3 Waar koop je die?
Op vrijdag 28 februari 2020 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Lusten jullie chocolade slagroomsoesjes trouwens? Ik heb vandeweek een doos van de Plus laten komen. Die deel ik morgen wel uit dan
Wat fucking vet. 360km/u gaat dit ding doen in de alledaagse dienst.
Oh, hebben ze alle spoorlijnen dan al aangepast, of is dit weer zo'n leuk marketingverhaal waarbij er misschien een stukje van 50 km aangepast gaat worden voor die snelheid? Toen ik een paar jaar geleden in Japan was, hadden ze zelfs nog maar een paar stukjes op 320, de rest lag op max 300 of 250-280 km/u. De Fransen zijn daar dan zelfs nog consistenter in op het gebied van maximale snelheden op hogesnelheidslijnen.
Ik snap het belang van stroomlijn. Maar dit is wel echt Sakeru Gummy lang.
De reden van de absurde neuzen is omdat de tunnels op de lijnen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor die snelheden. Dankzij de lange neus blijven de oren van de reizigers heel. Hoe sneller je door die tunnels wilt rijden, des te langer de neus moet zijn.
Had vandaag best naar Winterberg gekund, maar ja. Nu hopen op mooi weer volgende week.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Graffiti-spuiters aangehouden ondanks ontsnappingspoging via sloot 29 februari 2020, 10.15 uur · Door Redactie
HAARLEM - Vier Duitse mannen zijn vannacht in Haarlem aangehouden voor het met graffiti bekladden van een treinstel. De verdachten probeerden nog te ontsnappen aan de politie door via een sloot weg te zwemmen, maar dat was tevergeefs.
Toen de politie bij het onderhoudsterrein van NedTrain bij de Jan van Krimpenweg in Haarlem aankwam, troffen ze een man aan die over een hek klom. Hij werd direct gepakt. Drie andere verdachten werden later in een nat pak aangetroffen en aangehouden.
De mannen zijn tussen de 17 en 25 jaar oud, allemaal afkomstig uit Duitsland. Ze hadden een van de treinstellen, die op het onderhoudsterrein staan, voorzien van meerdere 'tags'. Het viertal is overgebracht naar het politiebureau voor verder onderzoek.
Op zaterdag 29 februari 2020 19:35 schreef Eix het volgende: Ik zie trouwens dat die rit ruim 50 minuten non stop door rijdt tussen Bestwig en Schwerte. Dat is wel gaaf.
We zitten in een 60 jaar oud 1e klas rijtuig, met NRW ticket
Gelukkig waren jullie niet veel te laat bij Winterberg, amper 5 minuten na jullie doorkomst net buiten Winterberg kwam er een enorme hoos- en hagelbui langs Zat gelukkig alweer in de auto
Gelukkig waren jullie niet veel te laat bij Winterberg, amper 5 minuten na jullie doorkomst net buiten Winterberg kwam er een enorme hoos- en hagelbui langs Zat gelukkig alweer in de auto
Die bui zagen we ja, gelukkig hadden we de ramen alweer dicht
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 februari 2020 23:18 schreef derLudolf het volgende: Nog op meer plaatsen foto's gemaakt? Zijn een paar keer een gek in een Polo tegen gekomen. Reed/scheurde als een malle en parkeerde half op de weg.
Ik heb nergens als een gek gereden. Heenweg 1 foto van die trein, terugweg 1 foto van die trein. En dan de winter partytrein naar Willingen van IG Schienenverkehr Ost-Friesland met een EGP br225, die heb ik heen 2x geklikt en terug 1x. Heen kon met daglicht 2x omdat de trein in Brilon-Wald lok moest omlopen, terug een nachtfoto op Brilon-Wald.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Er komt een gecombineerde snelweg-/spoortunnel onder de Fehmarnsund (het water tussen het vasteland en het eiland Fehmarn). Nog open staat of het een afgezonken of geboorde tunnel wordt. De bestaande brug blijft behouden voor lokaal en langzaam verkeer.
Dit is niet de tunnel tussen Puttgarden en Rødby die de veerdienst vervangt. Dat is namelijk de Fehmarnbelt.
Er komt een gecombineerde snelweg-/spoortunnel onder de Fehmarnsund (het water tussen het vasteland en het eiland Fehmarn). Nog open staat of het een afgezonken of geboorde tunnel wordt. De bestaande brug blijft behouden voor lokaal en langzaam verkeer.
Dit is niet de tunnel tussen Puttgarden en Rødby die de veerdienst vervangt. Dat is namelijk de Fehmarnbelt.
Volgens mij staat er precies in de tekst dat het een afzinktunnel wordt ;-)
Een ander nieuwsbericht wat echter achter een betaalmuur zit, vermeldt dat beide opties nog openstaan. Ik snap dat het verwarrend is.
Die indruk krijg ik ook uit wat jij linkte hoor aangezien ze het daar consequent hebben over de voorkeursvariant en niet over de gekozen variant. Of ik heb met m'n kut gelezen natuurlijk.
Op dinsdag 3 maart 2020 18:17 schreef Dr_Flash het volgende: Boeit het eigenlijk wat? Ja misschien of de bouw 60 of 100 jaar gaat duren. Duitsers
Zinktunnel is een Nederlands kunstje (voor zover dat nog boeit). Zinktunnels zijn gemakkelijker in aanleg doordat je droog een betonnen doos bouwt en die vervolgens op de bodem van het water verankert. Een boortunnel vereist vrij stevige grond om doorheen te kunnen boren en is over het algemeen ook duurder.
Tja, het zat er al aan te komen. Voor nog te bestellen IC treinen is er vorig jaar ook al naar gekeken. Geen idee wat trouwens de uitkomst daarvan was, die treinen zijn nog niet besteld Maar het lijkt er op dat het toch wel gaat gebeuren. Eén van de redenen is simpelweg capaciteit en meer zitplaatsen. Volgende vraag wat mij betreft is dan in hoeverre je het nog wel "1e en 2e klas" kan noemen. Het wordt dan meer "Economy" en "economy comfort", met dezelfde stoelopstelling, maar iets meer beenruimte en verstelbare stoelen.
Ik maak regelmatig reisjes van zo'n 2 uur. Een ruime 2+1 opstelling met comfortabele verstelbare zetels vind ik echt wel een pré. te meer omdat die toeslag bij een weekendvrij-abo ook maar zes euro is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 3 maart 2020 19:32 schreef Eix het volgende: Ik maak regelmatig reisjes van zo'n 2 uur. Een ruime 2+1 opstelling met comfortabele verstelbare zetels vind ik echt wel een pré. te meer omdat die toeslag bij een weekendvrij-abo ook maar zes euro is.
Ik kreeg hier een tijdje geleden al eens een enquête over per e-mail, met wat foto's en "wat heeft uw voorkeur en waarom?". Ook heb ik vragen gekregen over "wat zou u bereid zijn om te betalen voor...?" met daarin een aantal varianten. Ook vragen over zitplaatsreserveringen passeerden de revue.
Die stoelen lijken enigszins op de stoelen die Keolis in hun FLIRTs heeft gezet. Prima stoelen voor dat soort diensten, maar voor een langeafstandstrein mag het zeker wel iets comfortabeler.
Hoe dan ook, het kan moeilijk oncomfortabeler worden dan die strijkplanken in SNG.
Er zijn genoeg mensen met rugproblemen die niet vrolijk worden van het comfort in een tweede klas...
Ik heb een gigantische scoliose en vergevorderde artrose in m'n onderrug. Ik bén een van die mensen met rugproblemen. Als "we" gewoon normaal gaan zitten zijn die tweedeklasstoelen juist beter dan eersteklas.
Ik heb een gigantische scoliose en vergevorderde artrose in m'n onderrug. Ik bén een van die mensen met rugproblemen. Als "we" gewoon normaal gaan zitten zijn die tweedeklasstoelen juist beter dan eersteklas.
Gebruik nou eens échte argumenten jongen!
Dit is evengoed een argument als dat van mij. Verder, wat is normaal zitten volgens jou? Ik pas niet normaal in een coach opstelling tweede klas dingetje, met m'n lengte moet ik dan altijd in een bocht zitten.
Dit is evengoed een argument als dat van mij. Verder, wat is normaal zitten volgens jou? Ik pas niet normaal in een coach opstelling tweede klas dingetje, met m'n lengte moet ik dan altijd in een bocht zitten.
Een correcte zithouding is simpelweg wetenschap en een eersteklasstoel heeft daar niets mee te maken. Iedereen die niveau 4 ICT MBO heeft gedaan kan je dat vertellen want ergonomie was daar een verplicht vak.
Een correcte zithouding is simpelweg wetenschap en een eersteklasstoel heeft daar niets mee te maken. Iedereen die niveau 4 ICT MBO heeft gedaan kan je dat vertellen want ergonomie was daar een verplicht vak.
Plaatsing van je benen (en dus de beenruimte) zullen daarbij wel een rol spelen.
Plaatsing van je benen (en dus de beenruimte) zullen daarbij wel een rol spelen.
Met je kont tegen de rugleuning geparkeerd heb je juist weinig beenruimte nodig. Dat gehang is juist wat je niet moet doen. Daarnaast zijn de Buffels en DD-AR nu echt weg dus echt ultrakrappe beenruimte hebben we niet meer in NL.
wat is jouw punt, jij vind dat men moet betalen voor eerste klas. Dat is wat de gebruikers daarvan op dit moment ook doen.
Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.
Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'.
Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.
Langere perrons langere treinen Meer spoor
Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld?
Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol.
Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld?
Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol.
Dan moet hij naar de fysiotherapeut om te leren zitten. Doing it wrong.
Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef James1988 het volgende: Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'.
Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet..
Northern is bezig met het opleiden van hun personeel voor hun 'nieuwe' treinen van het type 'Class 769'. Oorspronkelijk zijn deze treinen gebouwd vanaf 1987, nadat vorig decennium duidelijk werd dat deze treinen zouden worden vervangen door het Thameslink-project is leasemaatschappij Porterbrook aan het knutselen geslagen.
Door de toevoeging van een set dieselgeneratoren kan deze van oorsprong puur elektrische trein nu ook dienst doen zonder bovenleiding of derde rail. De dieselgeneratoren leveren 750V DC, waardoor de trein in principe gelijke prestaties heeft als wanneer door een derde rail gevoed zou worden.
Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn.
Ik zeg ook niet dat het met dertien bakken ICMm gereden moet worden.
Je zou die achterlijke wachttijden in Utrecht / Zwolle kunnen loslaten van die directe overstap met de IC's Leeuwarden / Groningen - Den Haag / Rotterdam.
Kan je zo 15 minuten schelen in reistijd. Ik bedoel, kopmaken in Utrecht duurt echt geen 8 minuten meer.
Klopt. Dat duurt 6 minuten. Veel korter gaat niet omdat het een en ander gedaan moet worden om de nieuwe voorste cabine actief te krijgen.
In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
Op woensdag 4 maart 2020 13:33 schreef Mr_Klaasje het volgende: In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Ontbreken hiervoor wissels? Of heeft het andere redenen dat het niet kan/mag?
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.
Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef b2py het volgende: Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.
Daar zijn meer wissels voor nodig. Prorail is slecht in het onderhouden van wissels. Prorail is zich daarvan bewust en heeft als oplossing gekozen zo min mogelijk wissels te gebruiken. Dat daardoor allerlei handig spoorgebruik ten voordele van de reiziger onmogelijk is heeft Prorail geen boodschap aan.
Op woensdag 4 maart 2020 13:33 schreef Mr_Klaasje het volgende: Klopt. Dat duurt 6 minuten. Veel korter gaat niet omdat het een en ander gedaan moet worden om de nieuwe voorste cabine actief te krijgen.
In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
Nee, maar er was wel 100 miljoen alvast over van het project IJsselbrug omdat het ding eigenlijk viersporig uitgevoerd had moeten worden.
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Op woensdag 4 maart 2020 14:28 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat er wat wissels ontbreken. Op sporenplan.nl zie ik overloopwissels bij Kampen Zuid en bij 't Harde, verder niet meer.
Zijn bij het opheffen van spoor 2 in Zwolle als doorgaand spoor verwijderd. Want waarom zou je een extra spoor voor een goederentrein nodig hebben in een knooppunt.
Zijn bij het opheffen van spoor 2 in Zwolle als doorgaand spoor verwijderd. Want waarom zou je een extra spoor voor een goederentrein nodig hebben in een knooppunt.
Die is nu doodlopend als ik op het eerder genoemde Sporenplan kijk?
Interessante oplossing hier. IC Schiphol - Utrecht, stonden stil op Amsterdam Zuid met de mededeling dat er een defecte trein op Bijlmer stond. Na een paar minuten konden we verder en kwam de oplossing: doorrijden naar Diemen Zuid, keren en dan via het boogje naar Bijlmer.
Creatieve oplossing, feit wil wel dat de IC Schiphol - Utrecht na ons wel gewoon in 1 keer naar Bijlmer kon dus uiteindelijk had ik beter in Amsterdam Zuid over kunnen stappen. Ik ben in ieder geval een keer via dat boogje geweest nu, laten we het daar maar op houden
Hier maar even posten om verder offtopic te voorkomen... @Dr_Flash klopt, ik doe idd niet mee Om te compenseren ga ik denk ik zaterdag een NDS ticket kopen.
Even het IC2 materiaal ervaren (op Leer-Bremen mag je met een Nahverkehrsticket in IC's) rondje door Bremen lopen, dan even kijken hoeveel tijd er nog is. Of dezelfde route terug of nog ergens anders heen.
Op de terugweg lijk ik een mooie overstap van 55 minuten te hebben als ik uit de richting van Oldenburg kom
Door Bremen Hbf kwam een BR181 van Schlünß Eisenbahn Logistik met behoorlijk nieuwe wagons, bomvol met nieuwe Mercedessen, nagenoeg allemaal A-klasse. Ik heb een filmpje
Leer (Ostfriesl) is nog best druk wat betreft badslippers.
Op zaterdag 7 maart 2020 21:53 schreef dennistd het volgende: En alles naar Emden komt momenteel 2x door Leer vanwege de werkzaamheden tussen Salzbergen en Lingen
Daarbij komen ook nog de via Oldenburg omgeleide treinen naar bijvoorbeeld Lingen en Dörpen die normaal via Rheine zouden rijden.
Ik had al een vermoeden dat ik bepaalde locs/treinen twee keer zag. Met een overstap van 55 minuten zie je nog een aantal.
Vanochtend had ik SEV tussen Leer en Oldenburg. Terug kon ik gewoon met de RE1.
In Leer stopte ook SEV Nordeich Mole-Münster. Da's een beste zit.
Tussen Leer en Oldenburg had ik zowel in de bus als de trein volle bak 4G
Ik dacht dat het beleid van ProRail was dat er geen nieuwe overwegen meer zouden bijkomen en alle bestaande zoveel mogelijk op te ruimen. Maar aan de oostzijde van Hilversum is er een compleet nieuwe overweg aangelegd.
Bedoel je richting Amersfoort? Dat is voor zover ik weet een tijdelijke overweg. De oorspronkelijke overweg wordt weggehaald en er komt een onderdoorgang voor in de plaats. Om tijdelijk het verkeer toch van de ene naar de andere kant te laten komen is dus de tijdelijke overweg geplaatst.
De afgelopen twee weken werd tussen Groningen en Leeuwarden door Arriva en ProRail getest met een trein op waterstof. Hiervoor werd gebruik gemaakt van één van de twee iLint-treinstellen van de Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB).
Na het afronden van de tests bracht Railexperts-loc 9901 de EVB 654 102 tussen een aantal RailAdventure-remwagens terug naar Duitsland. Hier passeert het konvooi onderweg van Leeuwarden naar Bad Bentheim de Zandsteenweg op de grens van Oldenzaal en Deurningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zag een artikel voorbijkomen dat Deutsche Bahn sinds 8 maart met de voormalige Westbahn dubbeldekkers van Stadler rijdt op de IC Dresden - Berlijn - Rostock.
Op zondag 8 maart 2020 14:32 schreef MTL het volgende: Bedoel je richting Amersfoort? Dat is voor zover ik weet een tijdelijke overweg. De oorspronkelijke overweg wordt weggehaald en er komt een onderdoorgang voor in de plaats. Om tijdelijk het verkeer toch van de ene naar de andere kant te laten komen is dus de tijdelijke overweg geplaatst.
Ging niet helemaal goed in de werkplaats in Hamburg. Eerst een flinke ontsporing op het buitenterrein en enkele dagen lager boorde een trein zich door een muurtje heen
Coronavirus heeft ook impact op OV klok 12 mrt 2020 16:49 Het coronavirus heeft ook impact op het openbaar vervoer. Minder mensen nemen de bus en de trein. Daarnaast kampt NS met ziekte onder het personeel. Het is daardoor mogelijk dat spits treinen geschrapt moeten worden.
Mogelijk minder treinen Bij Treinreiziger.nl zijn er signalen binnengekomen dat NS vrijdag een aantal spitstreinen schrapt. NS zegt echter dat er nog geen besluit genomen is.
Minder reizigers Het is de laatste dagen rustiger in de treinen en bussen, met name in Noord-Brabant. Sinds de oproep van de overheid aan Brabanders om contacten te mijden en zoveel mogelijk thuis te werken vanwege het coronavirus “merken we aanzienlijk minder reizigers op de stations en de bussen”, zegt OV-NL, de koepelorganisatie van openbaarvervoerbedrijven.
De daling begon de ochtend na de oproep van de overheid. Inmiddels blijft het aantal reizigers stabiel op het lagere niveau. OV-NL weet niet of de reizigers thuisblijven of ervoor kiezen om met de auto naar het werk gaan, zonder andere forenzen om zich heen. “Van mensen die er niet zijn, weten we niet waar ze wel zijn”, aldus een woordvoerder. In de rest van het land zien de vervoerders een “heel lichte, heel beperkte daling” van het aantal reizigers.
Vandaag heeft het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd. Mensen worden aangeraden om zich direct ziek te melden bij milde klachten als neusverkoudheid, hoesklachten, keelpijn of koorts. Ook worden mensen opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken. Deze maatregelen kunnen verdere impact hebben op het aantal ov reizigers.
Maatregelen vervoerders De vervoerders hebben maatregelen genomen om de kans op verspreiding van het coronavirus te verkleinen. Conducteurs pakken geen chipkaarten meer aan, omdat ze dan misschien de handen van reizigers kunnen aanraken. De conducteur houdt het controleapparaat naar voren en de reiziger moet de chipkaart ervoor houden.
Bij loketten moeten mensen zo veel mogelijk pinnen. Verkopers leggen de kaartjes op de toonbank en geven het niet in de handen van de reizigers. Treinen, bussen, trams en metro’s worden iedere nacht schoongemaakt.
Bescherming ligt ook aan het gedrag van de reizigers, die onder meer in hun elleboog moeten hoesten en niezen. Besmetting is niet 100 procent uit te sluiten “maar dat kan ook bij de kassa van de supermarkt of op een vliegveld gebeuren, overal waar mensen bij elkaar komen is risico aanwezig. Dat probleem speelt wereldwijd.”
Buitenland Ook in het buitenland heeft het Coronavirus invloed op het openbaar vervoer. Zo mogen treinreizigers in Italië alleen op pad met een geldige reden (werk, noodzaak of gezondheidsredenen). Voordat ze met de trein willen, moeten reizigers ook invullen wie ze zijn en waar ze naar toe gaan. De Italiaanse spoorwegen (Trenitalia) heeft ook fors geschrapt in het aantal ritten. Ook worden de reserveringssystemen aangepast, zodat reizigers zo min mogelijk in contact met elkaar komen.
Tussen Italië en Oostenrijk is het internationale treinverkeer geschrapt. Tussen Zwitserland en Italië rijden veel minder treinen.
Ik kreeg vandaag (alweer) een enquête van NS over inrichting van de trein, daarin kreeg ik ook een hoop vragen over de '1e klas van de toekomst'. Of ik vond dat 1e klas überhaupt nog wel een toekomst heeft, en wat ik vind van 2+2-opstelling in de 1e klas.
Toen ik zei "dat vind ik helemaal niks" kwam een vervolgvraag met als strekking "en wat nou als we zorgen voor een haakje voor je jas, stopcontacten en een bekerhouder?". Mijn antwoord bleef hetzelfde
Op donderdag 12 maart 2020 20:44 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag (alweer) een enquête van NS over inrichting van de trein, daarin kreeg ik ook een hoop vragen over de '1e klas van de toekomst'. Of ik vond dat 1e klas überhaupt nog wel een toekomst heeft, en wat ik vind van 2+2-opstelling in de 1e klas.
Toen ik zei "dat vind ik helemaal niks" kwam een vervolgvraag met als strekking "en wat nou als we zorgen voor een haakje voor je jas, stopcontacten en een bekerhouder?". Mijn antwoord bleef hetzelfde
Ik heb hetzelfde geantwoord, consequent, want die vraag bleef maar terugkomen met 2-2 opstelling. hopelijk doet iedereen dat. (en inderdaad dit was de 2e keer dat ik de enquete kreeg)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Motivering voor 2+2 in de 1e klas is dat het 'steeds drukker wordt in de trein'. Leuk en aardig, maar zorg er dan voor dat je meer plek maakt in de tweede klas.
Het 1e klas-product afwaarderen moet je alleen doen als dat ook gebeurt met de prijs, maar dat zie ik niet gebeuren. Niet zolang er ook nog veel materieel rondrijdt met 2+1 als 1e klas, en uiteindelijk ook niet als alles 2+2 is want dan is de prijs al gemeengoed.
Het spoorwegmuseum is eigenaar geworden van NS e-loc 1768. De loc staat nu bij het museum. Dit was de loc die de afscheidsrit van het DDM1 materieel verzorgde.
Noot; het spoorwegmuseum blijft tot en met 31 Maart 2020 gesloten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Toch wel apart dat ze ook een 1700 in de collectie opnemen. Ze hebben immers al een 1600 (1640) voor hun DDM-stam, en het grote publiek zal geen enkele verschil zien. Ik zou het zelf ook niet zien zonder de nummertjes trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef dennistd het volgende: Toch wel apart dat ze ook een 1700 in de collectie opnemen. Ze hebben immers al een 1600 (1640) voor hun DDM-stam, en het grote publiek zal geen enkele verschil zien. Ik zou het zelf ook niet zien zonder de nummertjes trouwens
Ze hebben de 1656 toch?
Verder hebben de ex 1800'en een recentere laklaag.
De 1768 heeft een bewogen geschiedenis, was betrokken bij de ontsporing bij Zaandam op kerstavond 1993.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh, dan voorzie ik helemaal geen probleem eigenlijk...
Ik denk daar iets anders over en heb de route naar huis verlegd via een grensovergang in Niedersachsen en ontwijken NRW grotendeels. Via een niet bestaande plaats.
Ik denk daar iets anders over en heb de route naar huis verlegd via een grensovergang in Niedersachsen en ontwijken NRW grotendeels. Via een niet bestaande plaats.
Okay, vanmiddag nog in NDS geweest, niks gezien aan de grens. In NRW is de situatie anders? Ga je dan bij Zwartemeer/A37 de grens over?
Mocht je echt een kleine grensovergang willen voer Edeka 49733 Marienstraße in en Handelsonderneming JB Over in Emmer Compascuum maar als via bestemmingen
Ik weet dat ze bij Sittard (NRW) al bij de grens controleren, maar dat is in de richting van Duitsland, niet andersom. Wel alleen op de hoofdweg, via de kleinere grensovergangen kom je Duitsland nog gewoon binnen.
Okay, vanmiddag nog in NDS geweest, niks gezien aan de grens. In NRW is de situatie anders? Ga je dan bij Zwartemeer/A37 de grens over?
Mocht je echt een kleine grensovergang willen voer Edeka 49733 Marienstraße in en Handelsonderneming JB Over in Emmer Compascuum maar als via bestemmingen
Als ik zoek op grenscontrole duitsland nederland dan krijg ik daar gewoon best veel berichten van vandaag over maar ze zijn vooral NL->DE geloof ik alhoewel het me niet helemaal duidelijk is.
Als je temperatuur in orde is zullen ze je toch gewoon wel naar huis laten gaan? En anders een kleine grensovergang pakken. Waar wil je nu de grens over? Je kunt namelijk ook heel makkelijk parallel aan de A37 gaan rijden
Op zaterdag 14 maart 2020 01:08 schreef dennistd het volgende: Vanmiddag was er op de grens tussen Gronau en Overdinkel nog niks aan de hand in elk geval.
Wat doen ze dan? Temperatuur opmeten? Vragen wat je komt doen?
N297 (Politiecontrole) B56 grensovergang Sittard Corona controle! Duitse politie voert Corona controle uit. Komende dagen extra strenge controle bij grensovergangen tussen Nederland en Duitsland i.v.m. Coronavirus.
Passanten krijgen de vraag of ze klachten hebben. Als dat zo is, wordt er contact met de huisarts gezocht. Mensen mogen de grens niet over als hun verblijf in Duitsland het algemeen belang van de samenleving of de openbare gezondheid kan bedreigen. Ze krijgen dan een brief van de Duitse politie waar in staat dat ze het land niet in mogen.
N297 (Politiecontrole) B56 grensovergang Sittard Corona controle! Duitse politie voert Corona controle uit. Komende dagen extra strenge controle bij grensovergangen tussen Nederland en Duitsland i.v.m. Coronavirus.
Passanten krijgen de vraag of ze klachten hebben. Als dat zo is, wordt er contact met de huisarts gezocht. Mensen mogen de grens niet over als hun verblijf in Duitsland het algemeen belang van de samenleving of de openbare gezondheid kan bedreigen. Ze krijgen dan een brief van de Duitse politie waar in staat dat ze het land niet in mogen.
Veilig in Zwolle aangekomen. Lekker kunnen blazen over de A3, A7, A44 en A1! Via Gronau de grens over uiteindelijk. De bedoeling was trouwens wel degelijk via Niedersachsen de grens over maar lui en we hebben geen autoriteiten gezien uiteindelijk.