Dat weet ik. Maar de hele controverse van destijds eromheen geeft precies aan hoe men in de wedstrijd staat. Het is binair, je ben of 0 of 1. Tussenin bestaat niks.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
Maar die docu is dan ook geen wetenschap.
Zij.quote:Verder sluit ik mij geheel aan bij de bijdrage van Cause_Mayhem. Hij verwoordt het uitstekend.
Al Gore heeft klimaatverandering vermarkt. Wat nodig was voor de eerste meters van de energietransitie.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Al Gore is geen wetenschapper. Goede whataboutism verder hoor, retorisch sterk.
Dat snap ik, maar in welke mate?quote:Op zondag 23 februari 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:
Wetenschappelijk significant houdt eigenlijk vaak gewoon statistisch significant in. Dat je met meer dan 95% zekerheid zou kunnen stellen dat we positief effect uitoefenen op de globale temperatuur dus.
Je bedoelt de significantie van de impact? Schromelijk overdreven dunkt mij.quote:
Nou ja, dit dus.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:56 schreef ludovico het volgende:
Je bedoelt de significantie van de impact? Schromelijk overdreven dunkt mij.
Ga lekker in Rusland wonen I.p.v. Chana.
Veel van die watertekorten komt ook uit ondergrondse buffers die dan helemaal leeg gepompt worden voor vleesproductie en dat soort ongein, die gebieden zijn daar gewoon ongeschikt voor, maar dat is nog niet het gevolg van bijv klimaatverandering, wat wel zo gebracht wordt als er weer ergens water te kort is bijv.
Die hete zomer bij ons een paar jaar terug was net zo heet als 1976. Tamelijk heet ja, dat wel,
Constant die statistische feitjes ook dat dag x de hoogste ooit gemeten is... Ja vind het gek. 365 dagen per jaar de kans voor een nieuw record, en we meten sinds? 100 jaar max.
We hebben veel grotere problemen die eigenlijk politiek aangepakt moeten worden...quote:
Ik weet dat niet meer, eerlijk gezegd. Wel hoorde ik toen al kritische kanttekeningen van natuurkundigen via mijn studievereniging.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
Ik weet nog dat "An Inconvenient Truth" in de belangstelling stond, iedereen die commentaar op die docu/ presentatie/ Al Gore had kon ook op de nodige hoon rekenen.
Haushofer is docent wis- en natuurkunde en zit niet "in de zakken van clubjes".quote:Op zondag 23 februari 2020 17:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En wie zegt dat user Haushofer niet in de zakken van één of ander clubje zit?
Ik weet ook nog dat die docu uitkwam en dat die direct op stevig commentaar kon rekenen. Ook vanuit wetenschappelijke hoek, inc een aantal wetenschappers die het niet zo eens waren met het feit dat er met hun onderzoek (oa) zo weggelopen werd.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is "significant"? Is dat voor de helft? Een kwart? Driekwart?
Ik weet nog dat "An Inconvenient Truth" in de belangstelling stond, iedereen die commentaar op die docu/ presentatie/ Al Gore had kon ook op de nodige hoon rekenen.
Uitgaande van een totale willekeurige verdeling zou dat betekenen dat je 3,65 dagen per jaar een dagrecord zou moeten krijgen. Echter wijkt de trend daar sterk van af:quote:Op zondag 23 februari 2020 17:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Constant die statistische feitjes ook dat dag x de hoogste ooit gemeten is... Ja vind het gek. 365 dagen per jaar de kans voor een nieuw record, en we meten sinds? 100 jaar max.
quote:Dagrecords
In de media leveren de zogenaamde dag- of datumrecords regelmatig nieuws op, wanneer de temperatuur op een gegeven datum hoger of lager ligt dan alle temperaturen op diezelfde datum in het verleden. Echter, dagrecords zijn niet zo bijzonder. De temperatuur waarop zo’n record gevestigd wordt wisselt sterk van dag tot dag (figuur 1), dit wordt veroorzaakt door de wisselvalligheid van het weer in het verleden. Verder is wiskundig af te leiden dat we - in een klimaat dat niet verandert - per jaar nu zo’n drie hitterecords en drie kouderecords kunnen verwachten (figuur 3, grijze lijn).
Meer hitterecords, minder kouderecords
Door klimaatverandering wijkt het aantal dagrecords af van deze verwachting: er zijn meer hitterecords en minder kouderecords (figuur 3). Deze scheve verhouding geeft aan dat het klimaat in Nederland opwarmt, daardoor is de kans op hitterecords groter dan de kans op kouderecords. In 2019 zijn er in De Bilt tot nu toe dan ook 11 hitterecords gevestigd, tegen 0 kouderecords.
Vergeet niet dat ze data voor 1950 hebben gedowngrade... Het KNMI doet ook rare dingen.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uitgaande van een totale willekeurige verdeling zou dat betekenen dat je 3,65 dagen per jaar een dagrecord zou moeten krijgen. Echter wijkt de trend daar sterk van af:
https://www.knmi.nl/over-(...)e-temperatuurrecords
[..]
Dat is nogal een statement om mij zo even in de schoenen te schuiven. Wel lekker makkelijk om mensen op deze manier weg te kunnen zetten natuurlijk, scheelt weer inhoud.quote:Op zondag 23 februari 2020 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jij gaat er vanuit dat het onderzoek wat aansluit bij jouw voorgekauwde mening objectief tot stand is gekomen
Hele volksstammen helaasquote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:21 schreef Farenji het volgende:
Als grote bedrijven zoals shell, klm, bp etc dertig jaar geleden al wisten van klimaatverandering en de rol van de mens hierin erkenden, en hemel en aarde bewogen en vele miljoenen betaalden om die feiten onder het tapijt proberen te vegen, hoe godsonmogelijk dom en/of blind moet je dan zijn om het vandaag de dag nog te ontkennen?
Was dat statement van jou waarop ik reageerde dan beter?quote:Op maandag 24 februari 2020 08:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is nogal een statement om mij zo even in de schoenen te schuiven. Wel lekker makkelijk om mensen op deze manier weg te kunnen zetten natuurlijk, scheelt weer inhoud.
Dat is nogal een statement om mij zo even in de schoenen te schuiven. Wel lekker makkelijk om mensen op deze manier weg te kunnen zetten natuurlijk, scheelt weer inhoud.quote:Op zondag 23 februari 2020 11:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je gewoon blijven roepen dat niemand het kan weten, dat objectieve wetenschap niet bestaat en dat iedereen maar wat zegt zonder bewijs.
Heeft Shell dat geld toch goed besteed.
Dat is toch gewoon wat je doet? Continu roepen dat we ook niet weten of wetenschappelijk onderzoek wel klopt met uiteraard de conclusie dat we dus ook niet kunnen weten of klimaatverandering door de mens wel bestaat.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Was dat statement van jou waarop ik reageerde dan beter?
[..]
Kon je dag gisteren niet zeggen? Of even het relaas van een andere gebruiker hier afgewacht waardoor je je weer gesterkt voelt. Valt wel op dat enkelen opeens een hele andere toon gaan aanslaan zodra één iemand de aanval heeft ingezet.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon wat je doet? Continu roepen dat we ook niet weten of wetenschappelijk onderzoek wel klopt met uiteraard de conclusie dat we dus ook niet kunnen weten of klimaatverandering door de mens wel bestaat.
Iedereen die daar wel in gelooft is volgens jou iemand die gelooft in wat hem voorgekauwd wordt en per definitie geen kritische geest, in tegenstelling tot de mensen die wel weten hoe de vork in de steel zit en hun vraagtekens hebben bij het verhaal over klimaatverandering.
quote:Op maandag 24 februari 2020 10:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kon je dag gisteren niet zeggen? Of even het relaas van een andere gebruiker hier afgewacht waardoor je je weer gesterkt voelt. Valt wel op dat enkelen opeens een hele andere toon gaan aanslaan zodra één iemand de aanval heeft ingezet.
Als je valt over mijn reactie verzoek ik je toch echt eens hand in eigen boezem te steken, jij komt met een ongefundeerde beschuldiging, net zoals enkelen hier mij steeds uitspraken in de mond proberen te leggen en daarop reageer ik gewoon terug. Het is duidelijk dat ik weer wat gevoelige snaren heb geraakt.
Lucachrist ik heb vaak genoeg fatsoenlijke discussies met jou gehad en dat wil ik zou houden. Ik wens je een fijne dag en ik ga mijn tijd niet verspillen aan een welles/nietes discussie met jou als je nog niet eens in staat bent om in te zien dat jij begon met het gedrag waarvan je mij beschuldigd.
Je moet dan ook vooral geen deductie loslaten op de woorden van Jarvis. Dan vindt hij het niet leuk meer.quote:
Toch mooi dat jij waarschijnlijk onder de baas zijn tijd kan afgeven op andere mensen. Een beetje baudet hypocrisie.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Moet jij niet eens gaan werken dan kun je ook een huis betalen en een auto hoef je niet meer af te geven op die mensen
Dat is waarquote:Op maandag 24 februari 2020 10:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch mooi dat jij waarschijnlijk onder de baas zijn tijd kan afgeven op andere mensen. Een beetje baudet hypocrisie.
Ah, ik zie dat jij je ook weer durft te laten zien nu één iemand de aanval heeft ingezet op Jarvis. Is hij toch wat op het spoor.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet dan ook vooral geen deductie loslaten op de woorden van Jarvis. Dan vindt hij het niet leuk meer.
Sterker, ik ben helemaal niet weggeweest uit dit topic. Jarvis wenste echter niet langer met mij te discussiëren.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat jij je ook weer durft te laten zien nu één iemand de aanval heeft ingezet op Jarvis. Is hij toch wat op het spoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |