abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2020 @ 10:36:53 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191642290
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De opmerking waarvan ik wist dat die ging komen, jammer dat je die niet meteen gaf na het leven van de OP, ik citeer:
[..]

In een topic wat gaat over het financieren van klimaatsceptici.
Maar dat is de grap, de FDF'ers worden betaald door ForFarmers. Daarom zet ik het in de OP. Dat betekent niet dat Shell daarmee onbelangrijk is geworden. Het is gewoon een voorbeeld van nu naast een verhaal over vroeger om aan te geven dat dit soort praktijken nog actueel zijn.
Antifa
pi_191642385
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Klimaatactivisten hebben hun pijlen niet alleen maar gericht op boeren, vriendelijke vriend. In tegenstelling tot wat jij beweerde.
Nou als ik je reacties in dit topic lees, en dan een ander "live" topic ernaast leg trek ik die conclusie wel: NWS / Stikstof ramp die ons land treft komt door het verkeer

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zelf kom je met een youtubefilmpje. Dat is niet inhoudelijk. RIVM sjoemelt niet met de cijfers omdat een kneuzig youtubefilmpje dat zegt :')

Youtubefilmpje :')
TrAdItIoNeLe MeDiA :')
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja. Dat is iets anders dan dat de RIVM sjoemelt met cijfers.
Pak alleen je eigen OP al, nergens lees ik iets in de originele bron over de boeren die klimaatsceptici omkopen, en toch je eigen inbreng is weer gericht op de boeren.

quote:
Het zou toch wat zijn als de stikstofcritici ook voor hun kritiek betaald werden door, ik noem maar wat, ForFarmers. Of dat er nog steeds vergelijkbare geldstromen lopen richting klimaatontkenners.
We delen de mening dat het klimaat veranderd VoMy, alleen blijven mensen zoals jou blind achter de groep aanlopen die een "waarheid" verkondigen die wel past in jouw straatje en sta je niet open dat ook veel van dat soort informatie wat ons bereikt ook wel eens beïnvloed zou kunnen worden door dezelfde grote bedrijven. Anders waren de pijlen gezien de stikstofcrisis niet alleen grotendeels gericht op de boeren en vroegen we ons eens af hoeveel stikstof Schiphol en andere vliegvelden of vliegtuigen veroorzaken. Wat was KLM ook alweer voor een bedrijf?

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 23-02-2020 10:54:52 ]
pi_191642390
quote:
16s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouja je geeft zelf deels het antwoord al, er gaat enorm veel geld om in klimaatneutrale maatregelen. Beide kanten hebben miljardenbelangen het is naïef te denken dat dit niet aan beide zijden voorkomt.
Maar dat is te vaag. We hebben hele concrete voorbeelden van sponsoring en structurele manipulatie door de door mij genoemde industrieën en, sterker nog, daar zijn ook gewoon weer wetenschappelijke publicaties over te vinden. Ik ben wel benieuwd naar de selectieve sponsoring van onderzoek naar klimaatverandering door bijvoorbeeld Tesla, de producenten van windmolens of zonnepanelen en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191642416
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat is de grap, de FDF'ers worden betaald door ForFarmers. Daarom zet ik het in de OP. Dat betekent niet dat Shell daarmee onbelangrijk is geworden. Het is gewoon een voorbeeld van nu naast een verhaal over vroeger om aan te geven dat dit soort praktijken nog actueel zijn.
Ik snap de grap niet? Want nergens zie ik in de bron staan dat het FDF klimaatsceptici betaald om "twijfel" te zaaien? Dat is je eigen toevoeging.
pi_191642481
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou als ik je reacties in dit topic lees, en dan een ander "live" topic ernaast leg trek ik die conclusie wel: NWS / Stikstof ramp die ons land treft komt door het verkeer
[..]

[..]

Pak alleen je eigen OP al, nergens lees ik iets in de originele bron over de boeren die klimaatsceptici omkopen, en toch je eigen inbreng is weer gericht op de boeren.
[..]

We delen de mening dat het klimaat veranderd VoMy, alleen blijven mensen zoals jou blind achter de groep aanlopen die een "waarheid" verkondigen die wel past in jouw straatje en sta je niet open dat ook veel van dat soort informatie wat ons bereikt ook wel eens beïnvloed zou kunnen worden door dezelfde grote bedrijven. Anders waren de pijlen gezien de stikstofcrisis niet alleen grotendeels gericht op de boeren en vroegen we ons eens af hoeveel stikstof Schiphol en andere vliegvelden of vliegtuigen veroorzaken. Wat was KLM ook alweer voor een bedrijf?
Je kan gewoon terugzoeken hoeveel stikstof Schiphol veroorzaakt. Dat is niet zo gek veel, want vliegtuigen stoten voornamelijk op hoogte uit, en dan lost het op.

Ook hier haal je klimaatverandering en stikstof door elkaar, want als het op klimaarverandering aankomt wordt er wel degelijk naar Schiphol en vliegen in het algemeen gewezen. Vrij nadrukkelijk ook.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 23 februari 2020 @ 10:58:27 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_191642506
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 01:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Cijfertjes.

Zie nu maar met 'wat er nodig is' m.b.t. wat Baudet beweerde en nu ineens nodig blijkt te zijn.

Nee, Baudet is geen waarheidsprofeet, en dat vind ik van anderen ook niet.

Ik denk niet zus, en ik denk niet zo. Zo lang niemand mij kan overtuigen geloof ik niemand.

alleen VASTGESTELDE FEITEN kunnen mij overtuigen.
Ik zie niet zo goed in hoe dit een antwoord op mijn post was. Je schrijft een wetenschappelijke paper af op een aanname die niet klopt als je de paper gelezen hebt. Je bent blijkbaar zo'n rationele scepticus dat je je niet hoeft te informeren maar gewoon op je gut instinct af kunt gaan. Ik zou je toch aanraden een keer een paper te lezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 februari 2020 @ 11:00:18 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191642521
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik snap de grap niet? Want nergens zie ik in de bron staan dat het FDF klimaatsceptici betaald om "twijfel" te zaaien? Dat is je eigen toevoeging.
Mijn hemel. FDF zijn de sceptici, remember. En die worden betaald, door ForFarmers, om twijfel te zaaien.
Antifa
  zondag 23 februari 2020 @ 11:01:32 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191642534
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar de stikstofproblematiek is iets anders dan klkmaatverandering. Dus wat bedoel je hier in vredesnaam mee?
Antifa
pi_191642567
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je kan gewoon terugzoeken hoeveel stikstof Schiphol veroorzaakt. Dat is niet zo gek veel, want vliegtuigen stoten voornamelijk op hoogte uit, en dan lost het op.

Ook hier haal je klimaatverandering en stikstof door elkaar, want als het op klimaarverandering aankomt wordt er wel degelijk naar Schiphol en vliegen in het algemeen gewezen. Vrij nadrukkelijk ook.
Is dat een onderzoek die je zelf hebt gedaan Ludachrist? Of praat je nu gewoon weer na wat je voorgekauwd is aangeleverd? Hoeveel invloed heeft Schiphol, of bedrijven verwant aan Schiphol, eigenlijk op zulke onderzoeken?

Ik citeer wederom:

quote:
Bij vliegtuigen is het nog leuker, anderhalve minuut na de start, wanneer het toestel boven de 3000 voet (914 meter) hoogte vliegt, telt haar uitstoot niet meer mee. Als je aanneemt dat een vlucht gemiddeld een paar uur duurt, wordt op die manier 99% van de uitstoot onder het tapijt geveegd, vergeten en verwaarloosd. Terwijl turbinemotoren blijven grossieren in stikstofoxide.
Bron en de PDF waar het verhaal van de bron op gebaseerd is.

Jij gaat er vanuit dat het "verwaarloosbaar" is, dat is je voorgekauwd aangeleverd. Maar die conclusie dat het "verwaarloosbaar" is dat een correcte conclusie, of is dat een conclusie getrokken na de beïnvloeding van zulke onderzoekersbureau's?

Zoals ik al zei is het zeer naïef om alleen te geloven (of te willen zien) dat grote bedrijven alleen een vinger in de pap hebben bij de klimaatsceptici. Buiten de klimaatdiscussie zijn daar al genoeg voorbeelden van te vinden.
  zondag 23 februari 2020 @ 11:07:43 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191642626
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de stikstofproblematiek is iets anders dan klkmaatverandering. Dus wat bedoel je hier in vredesnaam mee?
Topic titel: Klimaatscepticus werd betaald om twijfel te zaaien
Quote uit de OP: Het zou toch wat zijn als de stikstofcritici ook voor hun kritiek betaald werden door, ik noem maar wat, ForFarmers.

Jij oppert dat sceptici en critici (laten we het maar zo verwoorden) "omgekocht" zijn om twijfel te zaaien. Ik opper dat ook onderzoeken die wel in jouw straatje passen wel eens beïnvloed kunnen zijn door dezelfde partijen. Maar dat is een ongemakkelijke waarheid die enkelen weigeren om te zien.
pi_191642679
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is dat een onderzoek die je zelf hebt gedaan Ludachrist? Of praat je nu gewoon weer na wat je voorgekauwd is aangeleverd? Hoeveel invloed heeft Schiphol, of bedrijven verwant aan Schiphol, eigenlijk op zulke onderzoeken?

Ik citeer wederom:
[..]

Bron en de PDF waar het verhaal van de bron op gebaseerd is.

Jij gaat er vanuit dat het "verwaarloosbaar" is, dat is je voorgekauwd aangeleverd. Maar die conclusie dat het "verwaarloosbaar" is dat een correcte conclusie, of is dat een conclusie getrokken na de beïnvloeding van zulke onderzoekersbureau's?
Dus eigenlijk wil je gewoon blijven roepen dat niemand het kan weten, dat objectieve wetenschap niet bestaat en dat iedereen maar wat zegt zonder bewijs.

Heeft Shell dat geld toch goed besteed.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191642749
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mijn hemel. FDF zijn de sceptici, remember. En die worden betaald, door ForFarmers, om twijfel te zaaien.
Oftewel even samenvatten. Jij legt de link naar "onwaar" zodra er "sceptici" staat? Kunnen "sceptici" niet gelijk hebben? Nergens lees ik dat FDF of boeren "sceptici" hebben omgekocht om een leugen te vertellen? Dat is het hele verhaal wat jij ervan maakt.

Wat als er ook grote bedrijven zijn, welke genoemd worden in je OP, die proberen de stikstofcrisis in de schoenen van de boeren te schuiven door middel van subsidies of omkoping? De focus gaat nu naar de boeren, terwijl de misschien wel vele malen grotere vervuilers ermee wegkomen? Dan gaat zo'n sceptische club op onderzoek uit en trekt een compleet andere conclusie, maar die kan niet waar zijn want alleen sceptici kunnen immers fout zitten.

Als ik eigenaar zou zijn van KLM, de grootste veroorzaker van stikstof en miljarden te spenderen had schoof ik graag wat miljoenen naar onderzoeksbureau's en politici die de boeren afschilderen als grootste stikstof veroorzaker. Het "oogklepvolk" gaat er toch in mee omdat mensen die hun "mening" verkondigen natuurlijk roomser zijn dan de paus, en zoals al tientallen jaren uitwijst natuurlijk niet beïnvloedbaar zijn voor geld. Dat zijn immers alleen de sceptici, want hun mening en onderzoeken sluit immers niet aan bij de voorgekauwde mening en dus zijn alleen sceptici gevoelig voor "omkoping".

Het gaat om geld, het gaat om miljarden, en door grote bedrijven zal alles uit de kast getrokken worden om ervoor te zorgen dat zij van de rader afblijven. Ze zullen heus niet alleen "sceptici" in hun zak hebben. Het is immers niet dat we in dit land al eerder te maken hebben gehad met de beïnvloeding van rapporteren door multinationals waarop gezworen werd door onze heren en dame politici.
pi_191642838
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je gewoon blijven roepen dat niemand het kan weten, dat objectieve wetenschap niet bestaat en dat iedereen maar wat zegt zonder bewijs.

Heeft Shell dat geld toch goed besteed.
Objectieve wetenschap bestaat zeer zeker, alleen hoe kun jij vanuit je luie stoel roepen dat hetgeen wat jij voorgekauwd aangeleverd krijgt tot stand is gekomen door objectieve wetenschap? Jij gaat er vanuit dat het onderzoek wat aansluit bij jouw voorgekauwde mening objectief tot stand is gekomen, en dat is een subjectieve mening.

Kijk kritisch naar alle informatie die wordt aangeleverd, en niet alleen kritisch naar hetgeen wat niet in je straatje past. Dat is het hele punt wat ik probeer duidelijk te maken.
pi_191642857
Achja, een anti-Soros. Kunnen we die discussie ook stoppen ;)
pi_191643022
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Objectieve wetenschap bestaat zeer zeker, alleen hoe kun jij vanuit je luie stoel roepen dat hetgeen wat jij voorgekauwd aangeleverd krijgt tot stand is gekomen door objectieve wetenschap? Jij gaat er vanuit dat het onderzoek wat aansluit bij jouw voorgekauwde mening objectief tot stand is gekomen, en dat is een subjectieve mening.

Kijk kritisch naar alle informatie die wordt aangeleverd, en niet alleen kritisch naar hetgeen wat niet in je straatje past. Dat is het hele punt wat ik probeer duidelijk te maken.
Alle informatie hoeft geen deel uit te maken van de objectieve wetenschap. Aangezien die correlaties die klimaat sceptici uit alle informatie halen vaak totaal geen causale verbanden hebben. _O-
pi_191643141
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Alle informatie hoeft geen deel uit te maken van de objectieve wetenschap. Aangezien die correlaties die klimaat sceptici uit alle informatie halen vaak totaal geen causale verbanden hebben.
Oftewel je bevestigd gewoon weer dat in jouw ogen alleen klimaatsceptici ongelijk hebben en beïnvloedbaar zijn van invloed van buitenaf. Het is een zeer éénzijdige kijk op deze hele discussie waarbij voorgekauwde materie die in het straatje past als de volledige waarheid wordt bestempeld.

Het ideale schaapvolk voor politici en multinationals. Overal waar geld mee gemoeid is worden we belogen en worden valse "waarheden" voorgehouden, het is een kleine moeite om alle aangeleverde en voorgekauwde materie met een klein beetje kritisch denken te benaderen en niet alleen de zaken kritisch te bekijken die niet in het persoonlijke straatje passen.
pi_191643514
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:58 schreef Haushofer het volgende:

Ik vatte je andere post op dat je suggereerde dat precessie een grote rol kan spelen in het vraagstuk. Dat doet het natuurlijk ook middels de Milankovitch-cycli.
Mooi, zijn we het daar over eens. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191643699
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mooi, zijn we het daar over eens. ^O^
Waar is jouw twijfel over de 'mate van invloed' van de mens op klimaatverandering precies op gebaseerd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191643719
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zie niet zo goed in hoe dit een antwoord op mijn post was. Je schrijft een wetenschappelijke paper af op een aanname die niet klopt als je de paper gelezen hebt. Je bent blijkbaar zo'n rationele scepticus dat je je niet hoeft te informeren maar gewoon op je gut instinct af kunt gaan. Ik zou je toch aanraden een keer een paper te lezen.
Als de conclusie van een onderzoek een 97% consensus heeft dan trek ik dat niet in twijfel. Klimaatverandering/opwarming is een feit.

Maar dan komt de uitleg van het rapport. Dan begint pas het spel met de cijfertjes, en dan ben ik wel sceptisch. Want dan worden resultaten uitgelegd naar eigen believen. De macht van het geld gaat dan bepalen hoe de cijfertjes uitgelegd moeten worden.
  zondag 23 februari 2020 @ 12:40:09 #146
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191643730
Gelukkig worden klimaatdrammers niet gesubsidieerd :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191643740
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als de conclusie van een onderzoek een 97% consensus heeft dan trek ik dat niet in twijfel. Klimaatverandering/opwarming is een feit.

Maar dan komt de uitleg van het rapport. Dan begint pas het spel met de cijfertjes, en dan ben ik wel sceptisch. Want dan worden resultaten uitgelegd naar eigen believen. De macht van het geld gaat dan bepalen hoe de cijfertjes uitgelegd moeten worden.
Mooie opmerking ^O^
pi_191643829
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar wees dan eens concreet. Leg eens uit hoe resultaten op foutieve wijze 'naar eigen believen' worden uitgelegd. Toon onderzoeken die jouw twijfel voeden en maak inzichtelijk waarmee ze de fout ingaan.
pi_191643866
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar is jouw twijfel over de 'mate van invloed' van de mens op klimaatverandering precies op gebaseerd?
Lobby's en de macht van het geld.

Ik geloof niet in do-gooders als iets zo'n enorme impact heeft op de mensheid.
pi_191643909
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lobby's en de macht van het geld.

Ik geloof niet in do-gooders als iets zo'n enorme impact heeft op de mensheid.
Maar dat kun je, met alle respect, toch geen argument noemen? Zoals Haushofer terecht opmerkt is jouw twijfel dan gebaseerd op je 'gut-feeling', je onderbuik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')