SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Volgens mij ben ik te laat.quote:Op maandag 17 februari 2020 17:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Schiet op! Volgens mij heb ik het een en ander gebroken
twitter:TristanvanDass1 twitterde op zondag 16-02-2020 om 21:45:52Even voor de goede orde, over de tweet van @thierrybaudet heb ik gezegd dat zich dergelijke gevallen hebben voorgedaan. “Het had gebeurd kunnen zijn” slaat dus op dat het die vriendinnen ook had kunnen overkomen. #zml https://t.co/nnwwz07GEw reageer retweet
Je doet het er gewoon om!quote:Op maandag 17 februari 2020 17:42 schreef Strani het volgende:
Dit is de derde op rij voor mij. De volgende mag iemand anders openen hoor!
Waarom duurde het zo lang dan?quote:
Toch maar proberen de boel nog te reddenquote:Op maandag 17 februari 2020 17:43 schreef I het volgende:
twitter:TristanvanDass1 twitterde op zondag 16-02-2020 om 21:45:52Even voor de goede orde, over de tweet van @:thierrybaudet heb ik gezegd dat zich dergelijke gevallen hebben voorgedaan. “Het had gebeurd kunnen zijn” slaat dus op dat het die vriendinnen ook had kunnen overkomen. #zml https://t.co/nnwwz07GEw reageer retweet
![]()
(Dit is dus de FvD'er die zei dat het 'Had gebeurd kunnen zijn'.)
Nou Strani, wat zijn wij dan even opgelucht dat we je nog hebben!quote:Op maandag 17 februari 2020 17:44 schreef Strani het volgende:
Anyway. Ik postte hier gisteren al iets over 4 Nederlanders die in Alicante zijn opgepakt. Via lokale media begrijp ik nu dat ze zelfs in m'n eigen dorp zijn opgepakt, dus kans bestaat dat ik ze in elk geval van gezicht kendeEn één van hen werd gezocht voor drie moorden in Nederland.
Ik denk hetquote:Op maandag 17 februari 2020 17:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nou Strani, wat zijn wij dan even opgelucht dat we je nog hebben!![]()
Die Noren in je kelder deden het hem zeker
Vanmiddag al die ontvoeringen, nu dit.. ben jij niet gewoon één van die Nederlanders?quote:Op maandag 17 februari 2020 17:44 schreef Strani het volgende:
Anyway. Ik postte hier gisteren al iets over 4 Nederlanders die in Alicante zijn opgepakt. Via lokale media begrijp ik nu dat ze zelfs in m'n eigen dorp zijn opgepakt, dus kans bestaat dat ik ze in elk geval van gezicht kendeEn één van hen werd gezocht voor drie moorden in Nederland.
Ik kan bevestigen dat de WiFi in de gevangenis verrassend goed is als je de juiste connecties hebt.quote:Op maandag 17 februari 2020 17:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vanmiddag al die ontvoeringen, nu dit.. ben jij niet gewoon één van die Nederlanders?
[ afbeelding ]
Gelukkig ben jij totaal niet schimmigquote:Op maandag 17 februari 2020 17:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk het
Nou ja, Putin zit hier ook elke zomer in de buurt dus we zijn wel gewend aan schimmige figuren
Ja dit is wel een beetje teleurstellend @I, zie dat maar eens goed te maken!quote:Op maandag 17 februari 2020 17:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij totaal niet schimmig![]()
Ik nu wel, door I
Kon de trap niet vindenquote:Op maandag 17 februari 2020 17:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Waarom duurde het zo lang dan?![]()
*dit is de schim van Aoibhin*
Iddquote:Op maandag 17 februari 2020 17:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toch maar proberen de boel nog te redden![]()
Scherp.quote:Op maandag 17 februari 2020 17:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vanmiddag al die ontvoeringen, nu dit.. ben jij niet gewoon één van die Nederlanders?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Gewoon uit het raam springen! Gedeelde smart is halve smartquote:
Ik gokte maar wat, inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je mijn hand hariger voorstelt dan dat ie daadwerkelijk is.
De 'rest van de show' welquote:Op maandag 17 februari 2020 18:00 schreef I het volgende:
[..]
IddEn verder zegt ie ook nog dat ie de rest van de show wel leuk vond. Om toch niet in een verkeerd daglicht te staan.
quote:Op maandag 17 februari 2020 18:04 schreef Guanabana het volgende:
Ja de conclusie is: het leven is kut voor iedereen.Maar jullie leven weer langer om het goed te maken, nog een paar jaar doorfeesten zonder ons en dan de pijp uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 17 februari 2020 18:04 schreef Guanabana het volgende:
Ja de conclusie is: het leven is kut voor iedereen.Ja, wij hebben die ook en mannen niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, toch bijna goed gegokt hoorquote:Op maandag 17 februari 2020 18:04 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik gokte maar wat, inderdaad.
Doe ik het voor.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, toch bijna goed gegokt hoor
Ah, jeugdsentimentquote:Op maandag 17 februari 2020 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Doe ik het voor.
[ afbeelding ]
Aoidjinnquote:Op maandag 17 februari 2020 17:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Waarom duurde het zo lang dan?![]()
*dit is de schim van Aoibhin*
Wow die kende ik nog nietquote:
Ik had gewoon het raam uit kunnen stappen natuurlijk. Zo hoog is het voor mij allemaal niet.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gewoon uit het raam springen! Gedeelde smart is halve smart
Hebben ze goed geregeld daar in Spanje!quote:Op maandag 17 februari 2020 17:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat de WiFi in de gevangenis verrassend goed is als je de juiste connecties hebt.
Dat dacht ik! Dus gelukkig hoeven jullie me niet te missen voor de komende 26 jaar. Alleen naar een meet komen wordt misschien nóg lastiger dan voorheen.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hebben ze goed geregeld daar in Spanje!
Ja precies! Lekker laat kom je er weer achter hoor. Nu ben ik deaudquote:Op maandag 17 februari 2020 18:19 schreef I het volgende:
[..]
Ik had gewoon het raam uit kunnen stappen natuurlijk. Zo hoog is het voor mij allemaal niet.
We komen gewoon daarheenquote:Op maandag 17 februari 2020 18:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat dacht ik! Dus gelukkig hoeven jullie me niet te missen voor de komende 26 jaar. Alleen naar een meet komen wordt misschien nóg lastiger dan voorheen.
Uhu. Het nieuwe matglasquote:
Leuk! Ik heb met een paar anderen ook een zwembad tot m'n beschikking hier in de gevangenis dus wordt een topfeest!quote:
twitter:alketrolyat twitterde op maandag 17-02-2020 om 01:47:00babysitting tonight. we were both peacefully drawing. went to the bathroom for 30 seconds. “i drew her a new face!” https://t.co/3kC8GpYJRs reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 17 februari 2020 18:50 schreef Em31 het volgende:
twitter:alketrolyat twitterde op maandag 17-02-2020 om 01:47:00babysitting tonight. we were both peacefully drawing. went to the bathroom for 30 seconds. “i drew her a new face!” https://t.co/3kC8GpYJRs reageer retweet
HeheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Je kunt die koters ook nooit eens alleen laten!Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Nog altijd beter dan wat ik er van zou bakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oeps.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja precies! Lekker laat kom je er weer achter hoor. Nu ben ik deaud
HahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Je kunt haar rev-I-ven?quote:
mond op mond, oog op oog, alle kleuren van de regenboog!quote:Op maandag 17 februari 2020 19:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Geweldige suggesties!Ik zou zeggen probeer het eens @:I
Vooruit dan maar.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[..]
Geweldige suggesties!Ik zou zeggen probeer het eens @:I
Ik moet tennissen nu. Ik lees de hoogtepunten straks wel terugquote:Op maandag 17 februari 2020 19:20 schreef Strani het volgende:
[..]
We gaan er allemaal eens rustig voor zitten.
Als het dan toch moetquote:
Komt goed, ik neem het wel even voor je op.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet tennissen nu. Ik lees de hoogtepunten straks wel terug
Oh dat vind ik niet.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Jutta, ja maar ik vind persoonlijk Antoinette de Jong mooier. Jutta is wel heel erg plastic.
Veel plezier/succes met tennis!quote:Op maandag 17 februari 2020 19:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet tennissen nu. Ik lees de hoogtepunten straks wel terug
Het zijn vooral die lijntjes bij de ogen, dat is me een beetje té. Maar ja, als zij en Koen Verweij het leuk vinden dan is het natuurlijk goed.quote:
Ja precies, dat is het.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:26 schreef Arizona het volgende:
Ik vind Jutta ook mooi, alleen die eyeliner is mij teveel
Ja wat zij met Koen moet?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het zijn vooral die lijntjes bij de ogen, dat is me een beetje té. Maar ja, als zij en Koen Verweij het leuk vinden dan is het natuurlijk goed.
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja. Ze leert wel van 'm (schaatsen). En hij is ook maar acht jaar ouder, dat valt ook wel mee.
Dat mocht destijds ook welquote:Op maandag 17 februari 2020 19:28 schreef Arizona het volgende:
Over sportvrouwen, ik zag Kim Clijsters weer in actie, daar mag ook nog wel wat aan gebeuren
Haha, 'lijntjes bij de ogen', ik dacht dat je het over rimpels had ofzo.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het zijn vooral die lijntjes bij de ogen, dat is me een beetje té. Maar ja, als zij en Koen Verweij het leuk vinden dan is het natuurlijk goed.
Daarom noem ik het type make-up gewoon helemaal nietquote:Op maandag 17 februari 2020 19:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha, 'lijntjes bij de ogen', ik dacht dat je het over rimpels had ofzo.
Mijn vriend snapte laatst ook al het verschil niet tussen mascara en eyeliner. Mannen.
Ik vind alles wel oke ja, behalve het gezicht.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:36 schreef Strani het volgende:
Nou heeft Antoinette ook wel mindere momenten en is deze foto natuurlijk zeventig keer door een fabriek vol minderjarige Chinese photoshoppers gegaan, maar dan nog, boh
[ afbeelding ]
Die foto is duidelijk wel heel erg bewerkt jaquote:Op maandag 17 februari 2020 19:36 schreef Strani het volgende:
Nou heeft Antoinette ook wel mindere momenten en is deze foto natuurlijk zeventig keer door een fabriek vol minderjarige Chinese photoshoppers gegaan, maar dan nog, boh
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:36 schreef Guanabana het volgende:
Ken verder heel het mens niet, sorry.
Wat is er dan wel echt aan?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat heeft ze zelf niet eens, eigenlijk
Ik denk haar persoonlijkheid.quote:
Dat magquote:Op maandag 17 februari 2020 19:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk haar persoonlijkheid.
Nee ik weet het niet, ik vind 'r gewoon altijd wel leuk om te zien
quote:
Ramptoeristquote:Op maandag 17 februari 2020 19:20 schreef Strani het volgende:
[..]
We gaan er allemaal eens rustig voor zitten.
Ik vind sportvrouwen eigenlijk altijd te butch of zo.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:47 schreef Strani het volgende:
[..]![]()
Maar ik heb verder niet zo bekende sportvrouwen waar ik echt helemaalvan ben hoor. En degenen die ik wel leuk vind zijn eigenlijk nooit typisch 'perfect'.
Vind je Jutta butch ja?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:48 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind sportvrouwen eigenlijk altijd te butch of zo.
Ik ben natuurlijk hetero en 'mag' daar niet echt een mening over hebben, maar ik persoonlijk zou niet per se lekkere vrouwen zoeken onder sportsters.
Geen idee wie het mens isquote:
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Geen idee wie het mens is
Eigenlijk ook belachelijk dat ik hierover een mening zit te hebben want ik ken amper sportvrouwen
Ja had het niet per se over het lichaam, maar gewoon, hoe ze zijn, hoe ze overkomen. Ik heb zelf niets met sport dus dat zal het zijnquote:Op maandag 17 februari 2020 19:50 schreef I het volgende:
Maar ben het er verder wel mee eens hoor. Of ze zijn té afgetraind, of té mager.
Je hebt wel bepaalde sporten waarbij de spieren die ze ontwikkelen beter passen bij een vrouwelijk lichaam. Wielrennen is normaal niet zo'n sport en zwemmen ook niet, maar schaatsen weer wel.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:50 schreef I het volgende:
Maar ben het er verder wel mee eens hoor. Of ze zijn té afgetraind, of té mager.
Ja, maar als je nog iets wil bijdragen mag dat natuurlijk altijd!quote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
Heb ik het klaagclubje over de maandelijkse stonden gemist?![]()
Schaatsen is sowieso wel een goede sport qua lichaamsbouw volgens mijquote:
JAAAAAAAAA!quote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, maar als je nog iets wil bijdragen mag dat natuurlijk altijd!
*geeft de talking-pillow aan Meke*
Nee hoor, mag nog dit hele topicquote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Ze wilde na de race even roken?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:48 schreef Strani het volgende:
Deze vind ik ook leuk, een niet al te bekende Duitse wielrenster:
[ afbeelding ]
Vorig jaar was ik foto's van haar aan het maken na een race (je moet er toch je voordeel mee doen) en toen vroeg ze of ik een aansteker had. Die had ik niet.
quote:
Ahh, op die manier.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja had het niet per se over het lichaam, maar gewoon, hoe ze zijn, hoe ze overkomen. Ik heb zelf niets met sport dus dat zal het zijn
Jutta overigens opgezocht nu, ziet er wel oke uit ja
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:52 schreef Meke het volgende:
Ik mag het eigenlijk nog aan niemand vertellen maar jullie kennen me toch niet dus dan mag het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Er is nog plek in de klaagclub.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
Ik mag het eigenlijk nog aan niemand vertellen maar jullie kennen me toch niet dus dan mag het
Wat leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd
![]()
Van schaatsen krijgen ze een enorme kont idd.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt wel bepaalde sporten waarbij de spieren die ze ontwikkelen beter passen bij een vrouwelijk lichaam. Wielrennen is normaal niet zo'n sport en zwemmen ook niet, maar schaatsen weer wel.
I knowquote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
[..]
JAAAAAAAAA!
Ik vind het altijd heel stom
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een offerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Thanksquote:
Thanksquote:
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:54 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:54 schreef Meke het volgende:
[..]LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me echt leuk om van de zijlijn mee te maken!
Koel en donker bewaren
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa heel benieuwd naar!!quote:Op maandag 17 februari 2020 19:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
LeukLijkt me echt leuk om van de zijlijn mee te maken!
Thanks!quote:
Alleen van de zijlijn inderdaadquote:Op maandag 17 februari 2020 19:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
LeukLijkt me echt leuk om van de zijlijn mee te maken!
Nou ik was ook even in de war hoor, dacht dat ze misschien even een peukje wou roken na de finishquote:
Ja dat wel, de dynamiek gaat wel veranderen. Ik zou daar ook moeite mee hebben, maar ik dacht, laat ik niet gelijk Guana-nega doenquote:Op maandag 17 februari 2020 19:55 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaaa heel benieuwd naar!!
Ook wel naar hoe anders alle familiedingen enzo gaan zijn. Stiekem lijkt me dat soms ook wel stom, dat je dan nooit meer alleen met volwassenen bent![]()
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You're never alonequote:Op maandag 17 februari 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
[..]
JAAAAAAAAA!
Ik vind het altijd heel stom
quote:
Ah oké ik dacht alquote:Op maandag 17 februari 2020 19:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik was ook even in de war hoor, dacht dat ze misschien even een peukje wou roken na de finish
Maar nee, ik heb het later op Instagram gevraagd en ze zei dat ze iets van een band wilde wegbranden
Gefeliciteeeeeeeeerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Niks mis mee hèquote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef I het volgende:
[..]
Van schaatsen krijgen ze een enorme kont idd.
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:54 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]Ja, zo zal het ongeveer zijn gegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch kan ik totaal niet schaatsenquote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef I het volgende:
[..]
Haha, nee, dat snap ik welquote:Op maandag 17 februari 2020 19:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat wel, de dynamiek gaat wel veranderen. Ik zou daar ook moeite mee hebben, maar ik dacht, laat ik niet gelijk Guana-nega doen
Van veel eten ookquote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef I het volgende:
[..]
Is het de eerste keer dat je tante wordt?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:55 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaaa heel benieuwd naar!!
Ook wel naar hoe anders alle familiedingen enzo gaan zijn. Stiekem lijkt me dat soms ook wel stom, dat je dan nooit meer alleen met volwassenen bent![]()
quote:
Ohh nee, ik ooit vast ook wel zelfquote:Op maandag 17 februari 2020 19:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]![]()
Nou ja, sommige dingen ook wel zelf, maarja, je kan het nu eenmaal niet half doen he
Nou dat is dan misschien een heel klein beetje té extreem, maar ik vind haar wel een hele mooie vrouwquote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Echt hè. Wat vind je van de kont van Miljuschka?
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanksquote:
Nou ja jij houdt van kinderen en drukte en gezelligheid dus dat komt wel goedquote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha, nee, dat snap ik welIk denk dat het 99% van de tijd ook wel leuk is hoor
![]()
Zeker als er straks eventueel meer volgen
Zo zou ik het doen.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, zo zal het ongeveer zijn gegaan.
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Is het de eerste keer dat je tante wordt?
Thanksquote:
Ja, dat is zeker waarquote:Op maandag 17 februari 2020 19:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou ja jij houdt van kinderen en drukte en gezelligheid dus dat komt wel goed
Oh dat vind ik er nog best mee door kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou dat is dan misschien een heel klein beetje té extreem, maar ik vind haar wel een hele mooie vrouw
quote:Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Er zijn effectievere methodes maar het kan op zich dus wel, dat blijkt.
Wat liefquote:
En maar vol blijven houden dat je hetero bentquote:Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh dat vind ik er nog best mee door kunnen.Maar ze ziet er wel lekker/mooi uit ja.
Ja zo'n eerste keer is natuurlijk gelijk de grootste verandering; ineens is er dan nog een generatie bij en dat wordt nooit meer hetzelfde.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:58 schreef Meke het volgende:
[..]Denk dat er de tweede keer een stuk minder veranderd
Hmm, zou je dan toch meer nodig hebben dan alleen een kont?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toch kan ik totaal niet schaatsen
Wat leuk, gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zei vandaag nog dat hoe ouder ik word hoe meer hetero ik wordquote:Op maandag 17 februari 2020 20:00 schreef Strani het volgende:
[..]
En maar vol blijven houden dat je hetero bent
Is ook leukquote:Op maandag 17 februari 2020 20:00 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind het al best leuk dat ik in augustus een achternichtje/neefje krijg, ook al krijg ik dat hele kind misschien maar twee keer te zien irl ofzo
Wel apart, die ontwikkelingquote:Op maandag 17 februari 2020 20:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zei vandaag nog dat hoe ouder ik word hoe meer hetero ik wordDus nee, naast soms vrouwen nice vinden qua lichaam houdt het wel op hoor.
Nee, precies, datquote:Op maandag 17 februari 2020 20:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja zo'n eerste keer is natuurlijk gelijk de grootste verandering; ineens is er dan nog een generatie bij en dat wordt nooit meer hetzelfde.
Jutta zal ook wel veel eten danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanksquote:
Ontbreekt er iets aan mij dan?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:01 schreef I het volgende:
[..]
Hmm, zou je dan toch meer nodig hebben dan alleen een kont?
Miljuschkaquote:Op maandag 17 februari 2020 19:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Echt hè. Wat vind je van de kont van Miljuschka?
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:02 schreef I het volgende:
[..]
Jutta zal ook wel veel eten danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:02 schreef I het volgende:
[..]
Jutta zal ook wel veel eten danDat lijkt me wel jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jutta zal ook wel veel eten danSoow koekoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Als ze er eenmaal zijn en je van ze gaat houden en zij van jou (en dat doen ze waarschijnlijk heeeeeeel erg) dan wil je nooit meer zonder zequote:Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar![]()
En dat kind slaapt ook nog af en toe dus heb ik toch nog m'n alsvanouds
Oh jaquote:
Jaaa dat denk ik ookquote:Op maandag 17 februari 2020 20:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als ze er eenmaal zijn en je van ze gaat houden en zij van jou (en dat doen ze waarschijnlijk heeeeeeel erg) dan wil je nooit meer zonder ze![]()
[..]
Jutta zal ook wel veel eten danIk weet het niet maar ik word hier niet bijzonder vrolijk van. De proportie klopt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde zeggen, 'en aangetrouwde dan', maar ook niet in jouw geval neequote:Op maandag 17 februari 2020 20:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaaa dat denk ik ook![]()
En ik ben sowieso voor altijd de enige tante van dat kind, dus ook de leukste
Kijk dat is handig. Daar moet ik nog voor strijden, maar ik zorg altijd voor veel entertainment dus ik gok dat ik een goede kans maakquote:Op maandag 17 februari 2020 20:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaaa dat denk ik ook![]()
En ik ben sowieso voor altijd de enige tante van dat kind, dus ook de leukste
Oi, dat is best lastig jaquote:Op maandag 17 februari 2020 20:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik zou het deels heel leuk vinden als ik tante zou worden, maar tegelijkertijd vind ik het echt geen goed idee als mijn zusje moeder zou worden on several levels, dus toch maar liever niet. Maar dat is dan ook wel weer jammer.
Nee, wel vijf ooms ooit wellichtquote:Op maandag 17 februari 2020 20:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen, 'en aangetrouwde dan', maar ook niet in jouw geval nee
Was het ook gepland of kwam het als een verrassing?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:07 schreef Meke het volgende:
[..]
Oi, dat is best lastig ja![]()
Mijn zusje wordt sowieso zo'n leuke moeder, en ze heeft (gelukkig!!) ook echt een superleuke vriend en ze zijn heel leuk samen dus altijd komt goed hier
Ligt er ook maar net aan hoe ze op de foto staat. In de andere foto's zie je het bijna niet, dus zal wel meevallen.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik word hier niet bijzonder vrolijk van. De proportie klopt niet.
Dat denk ik ook hoorquote:Op maandag 17 februari 2020 20:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kijk dat is handig. Daar moet ik nog voor strijden, maar ik zorg altijd voor veel entertainment dus ik gok dat ik een goede kans maak
Geplandquote:Op maandag 17 februari 2020 20:07 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Was het ook gepland of kwam het als een verrassing?
Dat is dan wel bijzonder inderdaad, dat je de énige tante bentquote:Op maandag 17 februari 2020 20:07 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee, wel vijf ooms ooit wellicht![]()
En haar vriend heeft geen broers en zussen, dus ook daar geen ooms en tantes
Het is op deze foto inderdaad wel wat extreem ja.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:07 schreef I het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan hoe ze op de foto staat. In de andere foto's zie je het bijna niet, dus zal wel meevallen.Maar goed, t is ook niet mijn schoonheidsideaal.
Dat lijkt me wel gekquote:Op maandag 17 februari 2020 20:08 schreef Strani het volgende:
Ik ben al tante oom. Mijn nichtje is nu 13 en ik heb haar in totaal misschien iets van vier keer gezien. Maar is ook niet zo gek want ik heb bijna geen contact met m'n broer.
Ja hèquote:Op maandag 17 februari 2020 20:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan wel bijzonder inderdaad, dat je de énige tante bent
Ik heb eigenlijk alleen mijn tante (zus van mijn vader) echt als tante gekend, maar zij is in 2015 overleden. Haar man (de aangetrouwde oom) is nog wel eens contact mee.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook hoor![]()
![]()
En eigenlijk heb ik bij mijn eigen ooms en tantes er nooit zo overnagedacht, die waren gewoon allemaal even leuk
Ze staat ook met een holle rug met haar kont naar achteren. Dan lijkt je zitvlak al gauw wat groterquote:Op maandag 17 februari 2020 20:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is op deze foto inderdaad wel wat extreem ja.
Wow dat is wel veel zegquote:Op maandag 17 februari 2020 20:13 schreef I het volgende:
Ik ben wel blij dat gezinnen tegenwoordig over het algemeen wat kleiner zijn. Als ik zie dat m'n ouders beiden uit een gigantisch gezin komen, en ik dus in totaal zo'n 12 ooms en tantes heb (zonder aanhang), pff.
Oh, dat is best bijzonderquote:Op maandag 17 februari 2020 20:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk alleen mijn tante (zus van mijn vader) echt als tante gekend, maar zij is in 2015 overleden. Haar man (de aangetrouwde oom) is nog wel eens contact mee.
Mijn moeder heeft twee broers; met de een is al zo'n 25 jaar geen contact meer en gaat er ook niet meer komen en de ander woont in Amerika, dus die zien we ook niet zo heel vaak.Van zijn eerste vrouw was hij gescheiden toen ik nog heel jong was en zijn tweede (een Amerikaanse) is een aantal jaar geleden overleden en heb ik ook maar iets van 2x gezien.
Ik denk er nog niet heel erg over na eigenlijk. Ik heb het nooit écht heel sterk gehad, maar dat heeft misschien ook met leeftijd te maken en dat ik het de komende jaren sowieso nog niet wil. En eerst maar eens aan de manquote:Op maandag 17 februari 2020 20:14 schreef Strani het volgende:
Hebben jullie eigenlijk zelf een kinderwens? Van Guana weet ik het al en Meke kan ik wel gokken
Dat dacht ik ook over m'n broer, totdat hij opeens wél begon te daten en een vrouw leerde kennen waar hij wel kinderen mee zou willen hebben.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:12 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zie mijn broer overigens tussen nu en een heel lange tijd (eigenlijk nooit denk ik) geen vader worden, dus ik denk niet dat ik zo snel tante zal zijn.
Ja dat snap ik wel met de verhalen die je soms verteltquote:Op maandag 17 februari 2020 20:12 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zie mijn broer overigens tussen nu en een heel lange tijd (eigenlijk nooit denk ik) geen vader worden, dus ik denk niet dat ik zo snel tante zal zijn.
Een paar huizen verderop toen ik kind was woonde een familie met 10 kinderen. En die vader overleed ook nog eens vrij jong, maar gelukkig waren de oudste kinderen al volwassen en die konden de boerderij draaiende houden.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wow dat is wel veel zegLijkt me ook aardig lastig met familiebijeenkomsten ook; al die mensen!
Maar klopt inderdaad dat je zelden echt meer grote gezinnen ziet. Nu kende ik er ook niet heel veel toen ik klein was; een klasgenootje van mij had nog vier zussen (waren dus met zijn vijven) en ik weet nog dat iedereen dat vrij apart vond, zo'n groot gezin
Ja, dat is het ook natuurlijk, het is allemaal maar net wat je gewend bentquote:Op maandag 17 februari 2020 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja, ach. Voor mij is het normaal.
Da's wel een handige eerste stap jaquote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik denk er nog niet heel erg over na eigenlijk. Ik heb het nooit écht heel sterk gehad, maar dat heeft misschien ook met leeftijd te maken en dat ik het de komende jaren sowieso nog niet wil. En eerst maar eens aan de man
Ja. Maar ik ben sowieso niet zo familie-minded hoor. Ik vind het leuk om een paar van m'n ooms te zien zo af en toe maar dat is het verder wel.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook natuurlijk, het is allemaal maar net wat je gewend bent
Ja op een gegeven moment ben je het wel gewend natuurlijkquote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh, dat is best bijzonderMaar is ook sowieso referentiekader, ik heb zeven paren ooms en tantes, dan is het wel anders ofzo, ben echt gewend aan twee families met veel neefjes en nichtjes
Ik sta er redelijk blanco in. Meer omdat ik ook eerst alles zelf gewoon op een rijtje wil hebben, voordat ik daar überhaupt over na wil denken.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:14 schreef Strani het volgende:
Hebben jullie eigenlijk zelf een kinderwens? Van Guana weet ik het al en Meke kan ik wel gokken
Ik wil nog even het beeld nuanceren dat van mij heerst als kinderhatende heks; ik vind baby's heel schattig en leuk en zou eigenlijk willen dat ik meer baby's in mijn leven had.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:14 schreef Strani het volgende:
En zij zeker nog meer ooms en tantesquote:Op maandag 17 februari 2020 20:13 schreef I het volgende:
Ik ben wel blij dat gezinnen tegenwoordig over het algemeen wat kleiner zijn. Als ik zie dat m'n ouders beiden uit een gigantisch gezin komen, en ik dus in totaal zo'n 12 ooms en tantes heb (zonder aanhang), pff.
Ik haaaaaaaaaat kinderen, moet er niet aan denkenquote:Op maandag 17 februari 2020 20:14 schreef Strani het volgende:
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef I het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook over m'n broer, totdat hij opeens wél begon te daten en een vrouw leerde kennen waar hij wel kinderen mee zou willen hebben.
Uiteindelijk niks geworden, dus het was weliswaar niet gebeurd, maar het had gebeurd kúnnen zijn!
Nee is denk ik vanaf de vrije jaren zeventig flink ingedamdquote:Op maandag 17 februari 2020 20:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wow dat is wel veel zegLijkt me ook aardig lastig met familiebijeenkomsten ook; al die mensen!
Maar klopt inderdaad dat je zelden echt meer grote gezinnen ziet. Nu kende ik er ook niet heel veel toen ik klein was; een klasgenootje van mij had nog vier zussen (waren dus met zijn vijven) en ik weet nog dat iedereen dat vrij apart vond, zo'n groot gezin
quote:
Sneuquote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Een paar huizen verderop toen ik kind was woonde een familie met 10 kinderen. En die vader overleed ook nog eens vrij jong, maar gelukkig waren de oudste kinderen al volwassen en die konden de boerderij draaiende houden.
Nee en ik kan me ook niet voorstellen dat dat gaat veranderen eigenlijk.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:14 schreef Strani het volgende:
Prima houding denk ik. Ik vind ook dat je áls je kinderen wilt, wel eerst alles een beetje op orde moet hebben.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef I het volgende:
[..]
Ik sta er redelijk blanco in. Meer omdat ik ook eerst alles zelf gewoon op een rijtje wil hebben, voordat ik daar überhaupt over na wil denken.
Nee, scheelt sowieso dat je verderop woont natuurlijk, dan is dat wellicht sowieso al andersquote:Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben sowieso niet zo familie-minded hoor. Ik vind het leuk om een paar van m'n ooms te zien zo af en toe maar dat is het verder wel.
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik haaaaaaaaaat kinderen, moet er niet aan denken
Behoorlijk ja.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel heftig inderdaadquote:Op maandag 17 februari 2020 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Een paar huizen verderop toen ik kind was woonde een familie met 10 kinderen. En die vader overleed ook nog eens vrij jong, maar gelukkig waren de oudste kinderen al volwassen en die konden de boerderij draaiende houden.
Straks is er één ineens je collega ofzo, dat zou echt vet toevallig zijnquote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja op een gegeven moment ben je het wel gewend natuurlijk![]()
Twee nichtjes van mij heb ik überhaupt nooit echt gezien (dochters van de broer van mijn moeder die ze nooit meer ziet). Het gekke idee is dat ze wel zijn opgegroeid in een dorp hier verderop. Maar er is nooit contact geweest.
Ja preciesquote:Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Da's wel een handige eerste stap ja
Die zijn heel erg ja. Dat overkomt vrouwen natuurlijk veel meer dan mannen maar je hebt op Reddit bijvoorbeeld ook subreddits voor kindervrije mensen en daar komen dit soort klachten heel vaak voor.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee en ik kan me ook niet voorstellen dat dat gaat veranderen eigenlijk.
Van die tantes die op verjaardagen zeggen"Ach meid als je eenmaal 30 bent, dan veranderd dat wel, haha!"![]()
Ik vind het ook wel best dat ik veel familie zelden tot nooit zie. Ik vind het beste mensen, maar ik voel niet echt de behoefte om er gelijk veel mee op te trekken.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben sowieso niet zo familie-minded hoor. Ik vind het leuk om een paar van m'n ooms te zien zo af en toe maar dat is het verder wel.
Heel raar vind ik dat, en een slechte boodschap ook om mee te geven aan je dochters.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel heftig inderdaadMaar dan zie je inderdaad ook vaak grote leeftijdsverschillen tussen de kinderen.
Ik ken ook via-via een gezin van 8 kinderen. Daar moest persé een zoon komen, maar ze kregen eerst zes dochters. Zijn net zo lang doorgegaan tot ze een zoon hadden (en daarna kwam er toen nog 1).
Haha r/childfree zat ik ook. Ik zit ook op r/antinatalism, die is wat extremerquote:Op maandag 17 februari 2020 20:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Die zijn heel erg ja. Dat overkomt vrouwen natuurlijk veel meer dan mannen maar je hebt op Reddit bijvoorbeeld ook subreddits voor kindervrije mensen en daar komen dit soort klachten heel vaak voor.
Ja precies, zo zie ik het ook. Ik creëer liever een eigen 'familie' om me heen.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel best dat ik veel familie zelden tot nooit zie. Ik vind het beste mensen, maar ik voel niet echt de behoefte om er gelijk veel mee op te trekken.
Toch heb ik dan wel eens als ik van die grote hechte families zie van 'best leuk eigenlijk', maar met mijn eigen familie werkt het gewoon niet.
Ja idd.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
En zij zeker nog meer ooms en tantesMijn vader heeft alleen één oom en één tante and that's it
Mijn moeder heeft er echt heeel veel, denk zo'n tien per kant ofzo
Allemaal getrouwd en met kinderen, half Friesland is familie
Oh wowquote:Op maandag 17 februari 2020 20:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha r/childfree zat ik ook. Ik zit ook op r/antinatalism, die is wat extremer
Nou, dit heb ik ook meer dan je bij mij zou verwachtenquote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik wil nog even het beeld nuanceren dat van mij heerst als kinderhatende heks; ik vind baby's heel schattig en leuk en zou eigenlijk willen dat ik meer baby's in mijn leven had.![]()
Ik kan ook wel enthousiast worden op zich van mensen in mijn omgeving die zwanger zijn en dat leuk vinden om te volgen. (Zodra de kinderen een jaar of 2/3 zijn boeit het me niet meer zo![]()
).
Maar tegelijkertijd heb ik dan ook wel weer een vrij negatieve mening over je voortplanten op deze wereld, en hoe teveel mensen dat onnadenkend doen en is het voor mij gewoon niet weggelegd qua energie, geduld, persoonlijkheid, en alles.
Maar soms denk ik weleens, ja zou wel leuk zijn om baby'tje te hebben van mezelf en sommige dingen die daar dan bij horen.
Oke heel verhaal, moest het even kwijt, gr gr.
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh wowIk vond r/childfree juist té extreem en zit nu in r/truechildfree
Hmm nee dat is waar, dat maakt het wel lastiger.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Ja, je weet het nooit natuurlijk. Maar met mijn broer ligt het natuurlijk nog een stuk gecompliceerder... Jouw broer heeft geen psychische problemen neem ik aan.
Oh dat vind ik sowieso stom, alsof je onder de dertig nog niet kunt nadenken ofzo?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Van die tantes die op verjaardagen zeggen"Ach meid als je eenmaal 30 bent, dan veranderd dat wel, haha!"![]()
Ik geloof dat het daar inderdaad ook wel veel kinderhaat was? Truechildfree gaat niet echt over kinderen en hoe vervelend ze kunnen zijn, maar meer over het leven zonder kinderen.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh wat vond je daar extreem aan dan?
Ik vond het zelf vooral teveel klagen worden en op den duur had ik alles al wel gelezen, dus ik zit er nu niet meer geloof ik.
Ik heb een gezin op Insta met een tweeling en een drielingquote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef I het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.We hadden dus van één kant altijd familiedag elk jaar. En dan gingen we een flinke zaal afhuren met meerdere tafels om wat te eten, en daarna als groep een activiteit doen. Tegenwoordig hebben we aan één tafel genoeg, omdat er aardig wat afhakers zijn.
Wat ook wel weer logisch is.
Ja inderdaad, dat is tegenwoordig wel echt bijzonder.Of je moet een gezin hebben waarbij ze er na een tweede kind opeens een twee- of drieling bij krijgen.
Dan gaat het ook snel.
Daarom.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Prima houding denk ik. Ik vind ook dat je áls je kinderen wilt, wel eerst alles een beetje op orde moet hebben.
Snap het wel hoor; het is niet allemaal zo zwartwit.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik wil nog even het beeld nuanceren dat van mij heerst als kinderhatende heks; ik vind baby's heel schattig en leuk en zou eigenlijk willen dat ik meer baby's in mijn leven had.![]()
Ik kan ook wel enthousiast worden op zich van mensen in mijn omgeving die zwanger zijn en dat leuk vinden om te volgen. (Zodra de kinderen een jaar of 2/3 zijn boeit het me niet meer zo![]()
).
Maar tegelijkertijd heb ik dan ook wel weer een vrij negatieve mening over je voortplanten op deze wereld, en hoe teveel mensen dat onnadenkend doen en is het voor mij gewoon niet weggelegd qua energie, geduld, persoonlijkheid, en alles.
Maar soms denk ik weleens, ja zou wel leuk zijn om baby'tje te hebben van mezelf en sommige dingen die daar dan bij horen.
Oke heel verhaal, moest het even kwijt, gr gr.
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik haaaaaaaaaat kinderen, moet er niet aan denken
Oh oke, nee ik heb daar nooit echt kinderhaat gelezen ofzo. Meer over hoe het is om childfree te zijn en hoe irritant het is als mensen verwachten dat je kinderen neemt en dat niet snappen, etc.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik geloof dat het daar inderdaad ook wel veel kinderhaat was? Truechildfree gaat niet echt over kinderen en hoe vervelend ze kunnen zijn, maar meer over het leven zonder kinderen.
Ook van I, Strani en Em?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
En zij zeker nog meer ooms en tantesMijn vader heeft alleen één oom en één tante and that's it
Mijn moeder heeft er echt heeel veel, denk zo'n tien per kant ofzo
Allemaal getrouwd en met kinderen, half Friesland is familie
Het kwartje valt nu pasquote:
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb een gezin op Insta met een tweeling en een drieling![]()
Ik kan me wel echt voorstellen dat zulk soort opmerkingen irritant zijn als je echt geen kinderen wil.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie zorgt er anders voor je tijdens de wachttijd voor het bejaardentehuis?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:26 schreef I het volgende:
[..]
Daarom.
Soms borrelt de vraag wel op hoor, en dan denk ik er vooral aan of ik het een kind wel wil aandoen om in deze maatschappij op te groeien.Maar dat is wederom een zorg voor later.
Niet eens dat ze het vragen, maar dat ze zo overtuigd zijn dat elke vrouw van boven de 30 kinderen wil of anders is er iets mis met je.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik kan me wel echt voorstellen dat zulk soort opmerkingen irritant zijn als je echt geen kinderen wil.
Maar r/antinatalism gaat echt over hoe voortplanten van ons hele ras niet echt een goed idee is, ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen een brug te ver is, want gaat ook wel over zelfmoord soms en mensen die zelf niet willen leven en niet geboren wilden worden.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik geloof dat het daar inderdaad ook wel veel kinderhaat was? Truechildfree gaat niet echt over kinderen en hoe vervelend ze kunnen zijn, maar meer over het leven zonder kinderen.
Nee want ik weet waar jij woont en welk heel dorp in Friesland m'n familie is, en dat is niet hetzelfdequote:Op maandag 17 februari 2020 20:24 schreef I het volgende:
[..]
Ja idd.Mijn broer heeft wel eens zo'n stamboom opgezet en bijgehouden online. Maar wat een gigantisch ding was dat.
![]()
Dat is wel echt een hoop ja.
Dikke kans dat ik naast familie van je woon dus.
Ik word gewoon zo'n verzuurde bejaarde die tot aan z'n dood blijft wegkwijnen in z'n eigen huisje en weigert in een bejaardentehuis te wonen, en verder ook alle hulp afslaat.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Wie zorgt er anders voor je tijdens de wachttijd voor het bejaardentehuis?Je moet aan jezelf denken I!
Ahh, nou, gelukkig maar. Anders kwam het opeens wel heel dichtbij.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee want ik weet waar jij woont en welk heel dorp in Friesland m'n familie is, en dat is niet hetzelfde
Dat vind ik ook stom!quote:Op maandag 17 februari 2020 20:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh oke, nee ik heb daar nooit echt kinderhaat gelezen ofzo. Meer over hoe het is om childfree te zijn en hoe irritant het is als mensen verwachten dat je kinderen neemt en dat niet snappen, etc.
Maar dan moet ik ook eens kijken op die andere ja
Nee, van mijquote:
Dat is dan zeker wel nodig ja!quote:Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef I het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.We hadden dus van één kant altijd familiedag elk jaar. En dan gingen we een flinke zaal afhuren met meerdere tafels om wat te eten, en daarna als groep een activiteit doen. Tegenwoordig hebben we aan één tafel genoeg, omdat er aardig wat afhakers zijn.
Wat ook wel weer logisch is.
Ja inderdaad, dat is tegenwoordig wel echt bijzonder.Of je moet een gezin hebben waarbij ze er na een tweede kind opeens een twee- of drieling bij krijgen.
Dan gaat het ook snel.
Ik geloof dat ik die gelezen heb, of het was een boek van dezelfde strekking dat er erg op leek!quote:Op maandag 17 februari 2020 20:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat vind ik ook stom!
Dit boek ben ik ook wel benieuwd naar: https://www.singeluitgeve(...)en-krijgen-een-kind/
Juist omdat ik het stom vind dat het zo'n verwachting is vandaag de dagIk heb liever dat je gewoon goed nadenkt over jezelf en je relatie en dat je dan de beslissing maakt dat je gelukkiger bent met z'n tweeën. Wordt de wereld een stuk leuker van volgens mij, als iedereen gewoon lekker doet waar die zelf zin in heeft zonder een ander voor het hoofd te stoten
Ja, maar echt ookquote:
Ik ken hun namen wel, dus dat moet goed komenquote:Op maandag 17 februari 2020 20:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Straks is er één ineens je collega ofzo, dat zou echt vet toevallig zijn
Oja, dat verklaart welquote:Op maandag 17 februari 2020 20:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet eens dat ze het vragen, maar dat ze zo overtuigd zijn dat elke vrouw van boven de 30 kinderen wil of anders is er iets mis met je.
Maarja dat zijn dan wel die types die vooraan in de kerk zitten en precies doen 'zoals het hoort'.
Het was een islamistisch gezin, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft. Maar vind het voor die meisjes (zeker de jongsten) ook wel sneu om te weten dat ze niet waren wat was gehoopt.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Heel raar vind ik dat, en een slechte boodschap ook om mee te geven aan je dochters.
Oja, dat zie ik wel voor me. En ook heel lang volhouden dat je niet doof bent, maar dat iedereen gewoon HEEL ZACHT praat zeker?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:32 schreef I het volgende:
[..]
Ik word gewoon zo'n verzuurde bejaarde die tot aan z'n dood blijft wegkwijnen in z'n eigen huisje en weigert in een bejaardentehuis te wonen, en verder ook alle hulp afslaat.
Jaquote:Op maandag 17 februari 2020 20:32 schreef I het volgende:
[..]
Ahh, nou, gelukkig maar. Anders kwam het opeens wel heel dichtbij.
Dan verwachten ze zoals ze dat noemen de "rammelende eierstokken" omdat de biologische klok eenmaal gaat tikkenquote:Op maandag 17 februari 2020 20:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh dat vind ik sowieso stom, alsof je onder de dertig nog niet kunt nadenken ofzo?
Als ik voor mezelf spreek had ik er tot zeker mijn 29e of zo vrijwel geen enkel gevoel bij, tot ik ineens 'soort van' rammelende eierstokken kreeg. Niet écht, maar ineens werd het wel een beetje anders.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja, dat verklaart wel![]()
Ik zou best graag moeder willen worden, maar als het niet zo loopt is dat ook wel prima geloof ik (hoewel ik benieuwd ben hoe ik daar over een jaar of tien tegenaan kijk)
En hoe was het?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik die gelezen heb, of het was een boek van dezelfde strekking dat er erg op leek!
O, ja, dat is wel gek dan, ja. Hoewel het natuurlijk ook altijd al zo is geweest, dus je bent er ook wel aan gewend waarschijnlijk?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ken hun namen wel, dus dat moet goed komen![]()
Weet wel dat twee meisjes uit mijn klas op de middelbare school bevriend waren met mijn nichtjes. Zij kwamen ook uit hetzelfde dorp en 1 had volgens mij ook op de basisschool met ze gezeten. Dat is ook wel gek; dat ik klasgenoten had die mijn eigen nichten beter kende dan ik zelf.
Gezelligquote:Op maandag 17 februari 2020 20:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja wij zijn allemaal familie van elkaar.
Hij woont al in een bejaardentehuisquote:Op maandag 17 februari 2020 20:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Wie zorgt er anders voor je tijdens de wachttijd voor het bejaardentehuis?Je moet aan jezelf denken I!
Nah het was al behoorlijk lang geleden, dus denk toch een ander boekquote:
Ja, dat echt stom. ZO BLIJ dat ik niet zulke ooms en tantes hebquote:Op maandag 17 februari 2020 20:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dan verwachten ze zoals ze dat noemen de "rammelende eierstokken" omdat de biologische klok eenmaal gaat tikken![]()
Wat grappigquote:Op maandag 17 februari 2020 20:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als ik voor mezelf spreek had ik er tot zeker mijn 29e of zo vrijwel geen enkel gevoel bij, tot ik ineens 'soort van' rammelende eierstokken kreeg. Niet écht, maar ineens werd het wel een beetje anders.
Dus vanaf jullie 30ste kan het ineens gaan toeslaan!
Ja precies, ik "mis" ze ook niet, want ik ken ze nietquote:Op maandag 17 februari 2020 20:38 schreef Meke het volgende:
[..]
O, ja, dat is wel gek dan, ja. Hoewel het natuurlijk ook altijd al zo is geweest, dus je bent er ook wel aan gewend waarschijnlijk?
Volgens mij heb ik 'm op m'n e-readerquote:Op maandag 17 februari 2020 20:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nah het was al behoorlijk lang geleden, dus denk toch een ander boek
Deze zet ik wel op mijn lijstje.
Nee, precies, dat snap ik ook wel.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja precies, ik "mis" ze ook niet, want ik ken ze nietMaar toch is het wel een vreemd idee om er wel eens bij stil te staan.
Nee, zelfs al krijg ik erge rammelende eierstokken dan nóg moet ik voor de rationele kant kiezen en het niet doen. Hoe jammer en moeilijk dat dan ook gaat zijn. Er zijn gewoon teveel redenen om het niet te willen/moeten doen.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:41 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat grappigMaar nog steeds niet genoeg omgeslagen dat je nu een kind wilt, toch?
![]()
En misschien te persoonlijk, dan negeer je het maar gewoon hoor, wil je vriend ook geen kind of is dat nog een dingetje?
Misschienquote:Op maandag 17 februari 2020 20:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat echt stom. ZO BLIJ dat ik niet zulke ooms en tantes heb![]()
Misschien komt dat wel als ik een relatie heb haha
Preciesquote:Op maandag 17 februari 2020 20:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan zeker wel nodig ja!En gezinnen zullen nu inderdaad ook minder groot zijn, de oudere garde legt langzaamaan het lootje en dan worden families uiteindelijk wel een stuk kleiner.
Ja zoals die mensen van die realityserie een paar jaar geleden (nooit gekeken, maar wel over gehoord); hadden al een tweeling en kregen daarna een zesling erbij.![]()
Ik zou aan de ene kant ook wel graag een grotere familie willen, maar vind het ergens ook wel best zo. Met mijn moeders kant van de familie is amper contact, de enige zus van mijn vader is overleden. De opa's en oma's zijn overleden. Dan gaat iedereen toch al gauw hun eigen gang.
Oh dat is wel fijn dan, dan is er in ieder geval voldoende tijd om die kinderen genoeg aandacht te schenken.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, maar echt ookWel leuk om te zien
![]()
(En ze hebben ook op zich wel een luxe leven want de moeder werkt thuis, dus wel een beetje uitzonderingspositie. Is een Nederlands gezin dat inmiddels naar Boedapest verhuisd is voor het werk van de vader)
Precies datquote:Op maandag 17 februari 2020 20:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja, dat zie ik wel voor me. En ook heel lang volhouden dat je niet doof bent, maar dat iedereen gewoon HEEL ZACHT praat zeker?
Ah!quote:Op maandag 17 februari 2020 20:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja![]()
Die van mij wonen wat dichter bij zee het IJsselmeer dan jij
Inderdaad wel begrijpelijk dat die afmeldingen ook komen na het overleden van de 'oudste garde'. Die zijn dan toch vaak de bindende factor die de jongere generaties bij elkaar houdt. Valt dat weg, dan zie je veel meer dat men hun eigen gangetje gaat.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:44 schreef I het volgende:
[..]
PreciesVind ik een hele vooruitgang.
Dat is niet best hoor, een zesling, pff.
Ja klopt, toen mijn oma overleed van de kant (vaders kant) waar die familiedag elk jaar gehouden werd, begonnen de afmeldingen ook.. En van de andere kant (moeders kant) is er ook vrijwel geen familiecontact. Ik had verder ook niet echt een hele hechte band met die familie, dus ik vind het ook wel prima zo.
Nouja, dat scheelt ook wel denk ik, om gewoon rationele redenen te hebben. En een vriend die niet wil, gaat die je ook niet ompraten, scheelt ook weerquote:Op maandag 17 februari 2020 20:42 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee, zelfs al krijg ik erge rammelende eierstokken dan nóg moet ik voor de rationele kant kiezen en het niet doen. Hoe jammer en moeilijk dat dan ook gaat zijn. Er zijn gewoon teveel redenen om het niet te willen/moeten doen.
En mijn vriend is nog meer 'tegen' dan ik, dus wat dat betreft kan het uberhaupt niet eens
OMG dat is echt stom tegen een puberquote:Op maandag 17 februari 2020 20:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
MisschienMaar ook zonder relatie vragen ze het wel hoor!
Ook toen ik puber was en mijn familie de hele tijd vroeg waarom ik nog geen vriendje hadJa mensen tyf op, datzelfde vroeg ik mij dus ook gewoon af!
Dat zijn inderdaad ook wel interessante families jaquote:Op maandag 17 februari 2020 20:50 schreef I het volgende:
Wat ook wel een bizar gegeven is in mijn familie, is dat een neef en een oom van mij, jeugdvriendjes waren. Ze scheelden een paar maanden in leeftijd.
Toen die neef vervolgens zijn eerste kind kreeg, zat ik net een paar jaar op de basisschool.
Ja en ook wel genoeg geld (maar ze krijgt ook wel veel gesponsord volgens mijquote:Op maandag 17 februari 2020 20:44 schreef I het volgende:
[..]
Oh dat is wel fijn dan, dan is er in ieder geval voldoende tijd om die kinderen genoeg aandacht te schenken.
Ja preciesquote:Op maandag 17 februari 2020 20:52 schreef Meke het volgende:
[..]
OMG dat is echt stom tegen een puberAlsof die niet al genoeg onzekerheden hebben
Wow, komt wel heel dichtbij nuquote:Op maandag 17 februari 2020 20:45 schreef I het volgende:
[..]
Ah!
Daar heb ik ook heel vlakbij gewoond.
Ook echt tegen me zeggen 'Ja Abiodingieflingie, je bent nu nog maar 15 natuurlijk, maar als je eenmaal 16 bent ga je jongens echt wel leuk vinden hoor!'quote:Op maandag 17 februari 2020 20:52 schreef Meke het volgende:
[..]
OMG dat is echt stom tegen een puberAlsof die niet al genoeg onzekerheden hebben
Bizarquote:Op maandag 17 februari 2020 20:50 schreef I het volgende:
Wat ook wel een bizar gegeven is in mijn familie, is dat een neef en een oom van mij, jeugdvriendjes waren. Ze scheelden een paar maanden in leeftijd.
Toen die neef vervolgens zijn eerste kind kreeg, zat ik net een paar jaar op de basisschool.
Nou in JOUW gevalquote:Op maandag 17 februari 2020 20:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja preciesAlsof het puur mijn schuld was dat er geen vriendje kwam
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ook echt tegen me zeggen 'Ja Abiodingieflingie, je bent nu nog maar 15 natuurlijk, maar als je eenmaal 16 bent ga je jongens echt wel leuk vinden hoor!'
Nouhoouuquote:
Abiodingieflingiequote:
Ja, sorry, je kunt het maar beter wetenquote:
Ja klopt.. Ze deden het ook meer om het beeld voor haar mooi te houden..quote:Op maandag 17 februari 2020 20:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad wel begrijpelijk dat die afmeldingen ook komen na het overleden van de 'oudste garde'. Die zijn dan toch vaak de bindende factor die de jongere generaties bij elkaar houdt. Valt dat weg, dan zie je veel meer dat men hun eigen gangetje gaat.
Mijn laatste opa is in 2017 overleden en met die kant van de familie kwamen we elk jaar samen voor kerst en pasen. Dat doen we sindsdien ook niet meer. Mijn aangetrouwde oom, neef en nicht zien we nog wel eens, maar het is toch anders nu.
ja wist niet of je per ongeluk je echte naam had gezegd, maar nu kun je hem weer weghalenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |