SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm zo oud had ik je niet ingeschatquote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:45 schreef Candaasje het volgende:
Hier logistiek ook wat lastig Valentijn vieren. Maar volgende maand 14 jaar bij elkaar, dus dat vieren we dan vast welGeen idee hoe. Ik ben eigenlijk heul niet zo romantisch.
Vroeg begonnen is ze. Net als ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm zo oud had ik je niet ingeschat
Same.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Ha, ik had het wel goed, tenminste, tijdje terug had je gezegd dat je 29 was geloof ik
Vanaf april ofzo gaat ie rechtstreeks zonder over- of uitstappen* dus kan van trein missen niet echt meer sprake zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eurostar..
Vette vertraging op de heenreis dus compensatie geclaimed.
Eind deze maand al, geloof ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanaf april ofzo gaat ie rechtstreeks zonder over- of uitstappen* dus kan van trein missen niet echt meer sprake zijn.
*Vanaf Amsterdam CS, vanuit Rotterdam moet je nog ergens gescand worden geloof ik.
Fight the systeem, geef het haar morgenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:11 schreef Anthraxx het volgende:
Anna is fanatiek aan het haken sinds haar zwangerschap. En ik word gek van alle losslingerende bollen wol. Dus een rieten mand gekocht. Met twee haakboeken en een aantal bollen wol. Wat chocolade er bij. Boeiend dat het commercieel is. Ik vind haar lief.
Wat een goed bedacht cadeau. Zo leuk, al die hakers. Sarabi, Kwak en ook Annaquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:11 schreef Anthraxx het volgende:
Anna is fanatiek aan het haken sinds haar zwangerschap. En ik word gek van alle losslingerende bollen wol. Dus een rieten mand gekocht. Met twee haakboeken en een aantal bollen wol. Wat chocolade er bij. Boeiend dat het commercieel is. Ik vind haar lief.
En Sun! Ik vind het een leuke hobby en een absoluut geweldig leuk Valentijnspresentjequote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een goed bedacht cadeau. Zo leuk, al die hakers. Sarabi, Kwak en ook Anna
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijne @:Krea![]()
Koopcontract getekend, gebeld met eigenaar
Tof iemand! Zondag samen dingen bespreken. Hoe mooi is dat dat dit zo spontaan kan
Fijn dat dat tenminste goed verloopt, uniekquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Tof iemand! Zondag samen dingen bespreken. Hoe mooi is dat dat dit zo spontaan kan
Oh ja, Sunny helemaal vergeten. Is ook ontzettend leuk om te doen. Baal best wel dat het niet gaat. Was net even bij het naaicafé om mijn lockmachine op te halen (had vervoerquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En Sun! Ik vind het een leuke hobby en een absoluut geweldig leuk Valentijnspresentje
Goed cadeauquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:11 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Feliesquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
De aanleiding is niet leuk, maar je wordt een Stadjer! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden om hier te wonen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanaf 30 april:quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eind deze maand al, geloof ik.En geen verschil of je in A of R instapt qua controles.
Nu moet ik wel nog in Rotterdam komen, dus kans op vertraging is altijd nog aanwezig. Maar dan is er niks te claimen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Klinkt wel lekker! Nooit op.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Iemand wel eens rodekoolsoep gemaakt?
Ik eet eigenlijk nooit rodekool, dus ik heb geen idee wat ik dan van soep moet verwachten qua smaak.
(kwam net een recept voorbij op FB, en ik raakte geboeid door de kleur van de soep)
Ah, verkeerd onthouden dus. Voorlopig heb ik toch geen tijd die kant uit te gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Vanaf 30 april:
NWS / Eurostar rijdt vanaf eind april direct van Amsterdam naar Londen
Nooit gehad, graag een reviewquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Iemand wel eens rodekoolsoep gemaakt?
Ik eet eigenlijk nooit rodekool, dus ik heb geen idee wat ik dan van soep moet verwachten qua smaak.
(kwam net een recept voorbij op FB, en ik raakte geboeid door de kleur van de soep)
Zonder uit te moeten stappen gaat vandaag Rotterdam pas vanaf 18 mei.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eind deze maand al, geloof ik.En geen verschil of je in A of R instapt qua controles.
Nu moet ik wel nog in Rotterdam komen, dus kans op vertraging is altijd nog aanwezig. Maar dan is er niks te claimen.
Nope.. ik had je wat jaartjes minder gegevenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ik ben van 1990. In maart 2006 kreeg ik met Chris een relatie.
Maar ik werd deze week door een prof ook al jonger geschat. Dus het ligt niet geheel aan jou geloof ik
Ik was net bij de Bruna, moest even kaartje kopen (voor m'n nicht, die is bevallen). Daar zag ik toch twee stomme kaartjesquote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:05 schreef sigme het volgende:
Vismarkt vandaag; eten wordt risotto met prei & snijbiet (beide uit eigen tuin), stukjes zalm & kabeljouw, gemengde zeevruchten + zeerkraal.
Toe mag straks nog gekozen worden door liefste.
Verder het ik met mijn liefste een relatie, ruim 25 jaar, dus die ga ik niet behandelen alsof ik een onbekende geheime aanbidder ben. En dat is waar Valentijn in mijn ogen voor bedoeld was. Wel geheime aanbedenen heb ik ook al niet, dus die stuur ik ook geen kaartes. Misschien maar goed ook, het laatste kaartje dat is stuurde werd beantwoord met een bericht van strafport.
Vrij genant, het was een condoleance-kaartje
Gatverdarrequote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was net bij de Bruna, moest even kaartje kopen (voor m'n nicht, die is bevallen). Daar zag ik toch twee stomme kaartjes
leukestommemie
"There is a can in cancer"
Nog Hallmark ook, normaal hebben die best leuke kaartjes. Ik zou zoiets in elk geval nooit versturen...quote:
Gefeliciteerd, Uniekjequote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja, die trein eerder pakken deden we vorig jaar ookquote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonder uit te moeten stappen gaat vandaag Rotterdam pas vanaf 18 mei.
Zie hier:
PTA / Het grote treinentopic #1141 - Ook de prijzen zijn ontspoord
In NL kun je vanaf de meeste plaatsen minimaal 2x/u naar Amsterdam of Rotterdam, dus zou sowieso wel een treintje eerder pakken dan nodig
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:05 schreef sigme het volgende:
Vismarkt vandaag; eten wordt risotto met prei & snijbiet (beide uit eigen tuin), stukjes zalm & kabeljouw, gemengde zeevruchten + zeerkraal.
Toe mag straks nog gekozen worden door liefste.
Verder het ik met mijn liefste een relatie, ruim 25 jaar, dus die ga ik niet behandelen alsof ik een onbekende geheime aanbidder ben. En dat is waar Valentijn in mijn ogen voor bedoeld was. Wel geheime aanbedenen heb ik ook al niet, dus die stuur ik ook geen kaartes. Misschien maar goed ook, het laatste kaartje dat is stuurde werd beantwoord met een bericht van strafport.
Vrij genant, het was een condoleance-kaartje
Mmm, minder.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Oja, gefeliciteerd Uniek.
Oh ja, bedrijf waar ik enthausiast over was, denkt dat andere kandidaten geschikter waren. Heb om nadere toelichting gevraagd en gezegd dat ik graag het tegendeel had bewezen.
Jammer.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Oh ja, bedrijf waar ik enthausiast over was, denkt dat andere kandidaten geschikter waren. Heb om nadere toelichting gevraagd en gezegd dat ik graag het tegendeel had bewezen.
Nou, ik was als kind best in de war omdat ik niet begreep wat er leuk was aan leuk was aan leukemie toen een schoolgenootje dat had.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was net bij de Bruna, moest even kaartje kopen (voor m'n nicht, die is bevallen). Daar zag ik toch twee stomme kaartjes
leukestommemie
"There is a can in cancer"
Sorry. Onmogelijke vis.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook voor die strafporto trouwens.
Opeens begreep ik - als kind - dat mensen zo veel jaren oud waren in een krantenbericht en dat zij niet een ongeluk kregen óp hun verjaardag.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik was als kind best in de war omdat ik niet begreep wat er leuk was aan leuk was aan leukemie toen een schoolgenootje dat had.
We hebben lol gehad over de telefoon, hij is blij met mij en andersom. Perfectquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De aanleiding is niet leuk, maar je wordt een Stadjer! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden om hier te wonen.
Prima, heb je mijn achtertuin gezienquote:
Ik kreeg een bos bloemen thuisbezorgd.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:39 schreef Myraela het volgende:
Mensen, doen jullie nog wat voor Valentijn? Of is dit het moment dat iedereen gaat roepen dat het een commerciële bende is?
Ah gos, dat is ook wel een domperquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kreeg een bos bloemen thuisbezorgd.
Pas bij bestudering van het kaartje bleek dat een fout-adressering. Ik ben het arabisch schrift niet machtig.
Ja als troost maar boven een bak kokend water met een handdoekje over mn hoofd en charmant snotterenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah gos, dat is ook wel een domper
2 vriendinnen van me hebben het en zijn er ook dolblij mee jaquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:38 schreef Sarabi het volgende:
Lach me maar uit (deed ik eerst bij een vriendin ook). Maar een bath bucket is echt wel fijngoede oplossing totdat we een echt bad hebben.
Moet ook kunnenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht afgelopen zomer dat het misschien wel lekker zou zijn voor op t het balkon
Als de bucket niet te groot is en je balkon genoeg gewicht kan dragen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht afgelopen zomer dat het misschien wel lekker zou zijn voor op t het balkon
Dat risico loop ik liever nietquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als de bucket niet te groot is en je balkon genoeg gewicht kan dragen.
Boh sauna, dat lijkt me nu wel lekker.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een grotemensenbad![]()
Wilde vanmiddag badderen. Bedacht toen dat ik morgen hele dag sauna doe en zondagmorgen ga zwemmen. Lijkt me wel voldoende voor dit weekend.
Wij ook. Een 2-persoonsbad waar ik, geloof ik, 3 jaar geleden ingezeten heb.quote:
Mijn hele badkamer is volgens die redenatie ook wel een soort bathbucketquote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een soort bathbucket. Mijn bad is gewoon super klein.
Ik had er overheen gelezen, maar balen Ludolfquote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Jij ook! Beterschap, of eigenlijk gewoon niet ziek wordenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry, geen bijlees, ff te druk met ziek worden cq dat vermijden.
Kusen knuf
voor wie dat nodig heeft!
Dank je!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij ook! Beterschap, of eigenlijk gewoon niet ziek worden
Beetje tegenstrijdig welquote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:13 schreef broccolitaart het volgende:
Wat is een bath bucket, ik ga dat echt even googlen! Ik hou zoveel van badderen maar heb al 10 jaar geen bad.
Valentijnsdag, commerciële onzin dit dat. Maar heb wel een kaartje voor m'n lief
quote:Mediterraan is een bijvoeglijk naamwoord met een tamelijk bijzondere vorm. Woorden op -aan zijn namelijk vrijwel altijd juist zelfstandige naamwoorden: anglicaan, Amerikaan, Javaan, enz. Met het achtervoegsel -s wordt van deze zelfstandige naamwoorden dan een bijvoeglijk naamwoord afgeleid: anglicaans, Amerikaans, Javaans. Mediterraan is echter op zichzelf al een bijvoeglijk naamwoord. Het is vergelijkbaar met bijvoeglijke naamwoorden als humaan, simultaan, spontaan en urbaan. Al deze woorden op -aan gaan terug op het Latijn.
In de loop van de twintigste eeuw is de vorm mediterraans opgekomen. Dat kwam waarschijnlijk doordat taalgebruikers mediterraan niet meteen herkenden als een bijvoeglijk naamwoord. Daarom plakten ze er een s aan vast. Zo wordt in Het Parool van 28 februari 1952 gesproken van “een mediterraans maat-houden”.
De Grote Van Dale en het officiële Groene Boekje vermelden mediterraan én mediterraans. Op onze spellingwebsite Spellingsite.nu vermelden we mediterraans als variant van mediterraan. Alleen het Groot Woordenboek Nederlands van Prisma (2018) spreekt nog een voorkeur uit voor mediterraan.
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:13 schreef broccolitaart het volgende:
Wat is een bath bucket, ik ga dat echt even googlen! Ik hou zoveel van badderen maar heb al 10 jaar geen bad
Klinkt goedquote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:17 schreef Myraela het volgende:
Mensen, Rozey in Rotterdam was zo tof.![]()
![]()
Mediterraanse tarte tatin, zeewierbitterballen, broodje pulled jackfruit, krokant brood met een roomkaas en dadel. En nog zoveel meer. Alles waar ik nieuwsgierig naar was op de kaart wel geprobeerd, maar toch nog zoveel meer dingen die ik wil proberen. Ga zeker nog een keer.
Dank voor de infoquote:
Mij dus in het geheel niet. Maar goed, zal met taalgevoel te maken hebben denk ik (niet naar bedoeld).quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:32 schreef Myraela het volgende:
Mediterraans klinkt voor mij ook echt veel natuurlijker. Kreeg op een blog ook een keer de feedback van de opdrachtgever om het aan te passen en dan doe ik dat natuurlijk gewoon. Maar fijn om te lezen dat het dus eigenlijk gewoon beide mag.
Zou kunnen. Taalverloedering gaat hard idd.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:35 schreef Myraela het volgende:
Is het niet gewoon een generatieding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |