Bronquote:De Eurostar rijdt vanaf 30 april rechtstreeks van Amsterdam via Rotterdam naar Londen, schrijft NS dinsdag in een persbericht. Op dit moment vinden er nog grenscontroles plaats in Brussel-Zuid, waar mensen moeten overstappen.
De treinreis van Amsterdam naar Londen gaat een uur korter duren door het wegvallen van de grenscontrole in de Belgische hoofdstad. Hierdoor doet een treinreiziger ongeveer vier uur over de reis, in plaats van vijf uur. Reizigers die in Rotterdam instappen doen 3,5 uur over hun ritje naar Londen.
De roep om een snellere verbinding naar Londen is in de afgelopen jaren toegenomen, omdat er in de maatschappij steeds meer discussie is over de milieu-effecten van vliegreizen. Volgens de NS ligt de CO2-uitstoot van een treinreis tussen Amsterdam en Londen per passagier 80 procent lager dan bij een vliegreis.
Dagelijks vliegen er ongeveer zestig vliegtuigen vanaf Schiphol naar de hoofdstad van Engeland. Een betere treinverbinding zou ervoor kunnen zorgen dat meer reizigers voor de trein kiezen.
"Brexit of niet, Londen komt vanaf 30 april toch dichterbij. Treinreizigers reizen met Eurostar straks in vier uur van centrum Amsterdam naar hartje Londen. Het succes van de bestemmingen Brussel en Parijs bewijzen het al en daar komt vandaag Londen bij: de duurzame trein heeft de toekomst en brengt Europeanen bij elkaar", schrijft NS-topman Rogier van Boxtel.
Yup bij King Cross.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:55 schreef Filosoofert het volgende:
Sta je eigenlijk dan wél midden in de stad?
Ik moet wel eens naar Londen voor het werk, dus misschien is dit wel een optie... Nooit een hekel aan de trein gehad, maar het duurt altijd zo lang...
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:55 schreef Filosoofert het volgende:
Sta je eigenlijk dan wél midden in de stad?
Ik moet wel eens naar Londen voor het werk, dus misschien is dit wel een optie... Nooit een hekel aan de trein gehad, maar het duurt altijd zo lang...
st Pancras station.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station..
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
Dit jaquote:
Ja klopt, helaas...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
En dit, maar de baas zal betalen bij 75% van de vluchten gok ik?quote:
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03quote:
Hoe duur is t dan?quote:
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ditquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.
Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg.
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.
Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg.
Tja, ik moet vliegen om in Amsterdam te komenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.
EHV airport is veel dichterbij...
maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje..
Vanuit Peking via Dubai naar Amsterdam vliegen, zodat je de trein kunt pakken om je uitstoot te verkleinen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tja, ik moet vliegen om in Amsterdam te komen
Waarom niet met de trein naar het station?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.
EHV airport is veel dichterbij...
maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje..
Haha, toch erg dat ik er niet eens aan denk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet met de trein naar het station?
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03
120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn.
De getoonde prijzen zijn dan ook de retourprijzen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.
dan valt "veel te duur" dus ook wel mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |