Bronquote:De Eurostar rijdt vanaf 30 april rechtstreeks van Amsterdam via Rotterdam naar Londen, schrijft NS dinsdag in een persbericht. Op dit moment vinden er nog grenscontroles plaats in Brussel-Zuid, waar mensen moeten overstappen.
De treinreis van Amsterdam naar Londen gaat een uur korter duren door het wegvallen van de grenscontrole in de Belgische hoofdstad. Hierdoor doet een treinreiziger ongeveer vier uur over de reis, in plaats van vijf uur. Reizigers die in Rotterdam instappen doen 3,5 uur over hun ritje naar Londen.
De roep om een snellere verbinding naar Londen is in de afgelopen jaren toegenomen, omdat er in de maatschappij steeds meer discussie is over de milieu-effecten van vliegreizen. Volgens de NS ligt de CO2-uitstoot van een treinreis tussen Amsterdam en Londen per passagier 80 procent lager dan bij een vliegreis.
Dagelijks vliegen er ongeveer zestig vliegtuigen vanaf Schiphol naar de hoofdstad van Engeland. Een betere treinverbinding zou ervoor kunnen zorgen dat meer reizigers voor de trein kiezen.
"Brexit of niet, Londen komt vanaf 30 april toch dichterbij. Treinreizigers reizen met Eurostar straks in vier uur van centrum Amsterdam naar hartje Londen. Het succes van de bestemmingen Brussel en Parijs bewijzen het al en daar komt vandaag Londen bij: de duurzame trein heeft de toekomst en brengt Europeanen bij elkaar", schrijft NS-topman Rogier van Boxtel.
Yup bij King Cross.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:55 schreef Filosoofert het volgende:
Sta je eigenlijk dan wél midden in de stad?
Ik moet wel eens naar Londen voor het werk, dus misschien is dit wel een optie... Nooit een hekel aan de trein gehad, maar het duurt altijd zo lang...
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:55 schreef Filosoofert het volgende:
Sta je eigenlijk dan wél midden in de stad?
Ik moet wel eens naar Londen voor het werk, dus misschien is dit wel een optie... Nooit een hekel aan de trein gehad, maar het duurt altijd zo lang...
st Pancras station.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station..
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
Dit jaquote:
Ja klopt, helaas...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station..
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
En dit, maar de baas zal betalen bij 75% van de vluchten gok ik?quote:
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03quote:
Hoe duur is t dan?quote:
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station..
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
Ditquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.
Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg.
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.
Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg.
Tja, ik moet vliegen om in Amsterdam te komenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.
EHV airport is veel dichterbij...
maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje..
Vanuit Peking via Dubai naar Amsterdam vliegen, zodat je de trein kunt pakken om je uitstoot te verkleinen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tja, ik moet vliegen om in Amsterdam te komen
Waarom niet met de trein naar het station?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.
EHV airport is veel dichterbij...
maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje..
Haha, toch erg dat ik er niet eens aan denk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet met de trein naar het station?
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03
120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn.
De getoonde prijzen zijn dan ook de retourprijzen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.
dan valt "veel te duur" dus ook wel mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging.
Als je op de prijs klikt zie je dat staan.quote:
Ik wou al zeggen, als je even kort wil vliegen en een beetje centraal in Londen wilt zijn, dan vlieg je toch gewoon op London City?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen.
EHV airport is veel dichterbij...
maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje..
Oh wacht, de ene keer is t wel retour, de andere keer niet.quote:
Vanuit die link die hier gepost is krijg ik gewoon een totaal van de prijs van heen en terugreis als ik beide tijdstippen/data selecteer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je op de prijs klikt zie je dat staan.
Wow! Dat is echt ziek!! Dan vlieg ik liever voor 2 tientjes.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh wacht, de ene keer is t wel retour, de andere keer niet.
Vaag.
Sommige retourprijzen zijn met 380 euro p.p. echt bizar.
Ja, dat is echt veel en veel te duur.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:42 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wow! Dat is echt ziek!! Dan vlieg ik liever voor 2 tientjes.
Klopt ja, ben ik ook ooit 1x geweest.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen, als je even kort wil vliegen en een beetje centraal in Londen wilt zijn, dan vlieg je toch gewoon op London City?
Alleen moet je dan wel vanaf Schiphol.
Voor mij is dat ideaal. Trein vanuit Utrecht naar Schiphol, uurtje vliegen, 20 minuten taxi en ik ben op m'n bestemming.
"120 euro. enkele reis." in de post die ik quotte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
De getoonde prijzen zijn dan ook de retourprijzen.
Ja, ik klikte net at random op een paar prijzen en toen werden retourprijzen van 120 getoond, maar dat klopte niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:44 schreef Aether het volgende:
[..]
"120 euro. enkele reis." in de post die ik quotte.
Als treinen serieus willen concurren met korte vluchten zou het juist met deze afstanden nog sneller moeten. Over de weg van rotterdam naar london is 497 km. 497/3.5= 142 km/u gemiddeld dat zijn geen hsl gemiddelden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken.
Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg.
quote:
Er zijn ook dat soort bedragen (en hoger) voor vluchten. Dat niemand die ziet/neemt, komt omdat je automatisch bij de lagere prijzen kijkt. Maar ook die bizar hoge prijzen van vluchten worden geboekt, meestal door/voor zakenreizigers (de baas betaalt en die vergadering is last minute ingepland dus ze moeten wel).quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh wacht, de ene keer is t wel retour, de andere keer niet.
Vaag.
Sommige retourprijzen zijn met 380 euro p.p. echt bizar.
Ja daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn ook dat soort bedragen (en hoger) voor vluchten. Dat niemand die ziet/neemt, komt omdat je automatisch bij de lagere prijzen kijkt. Maar ook die bizar hoge prijzen van vluchten worden geboekt, meestal door/voor zakenreizigers (de baas betaalt en die vergadering is last minute ingepland dus ze moeten wel).
En net zoals bij vluchten gaan mensen bij de trein ook kijken naar de goedkoopste tijden om te reizen.
Voor mij is die rechtstreekse trein een hele serieuze concurrent voor een vlucht.
Over het algemeen geldt: hoe flexibeler je bent, hoe lager de prijs.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja daar heb je een punt.
Voor mij ook, hoor. Ik heb een hekel aan vliegen en wil best wat meer betalen voor een rustige treinrit. Maar dan heb ik t niet over 100 euro meer ten opzichte van vliegen. Dan stap ik wel t vliegtuig in.
Ja zal best. Wij vlogen op Stansted voor 80 euro retour incl. bus naar t centrum.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Over het algemeen geldt: hoe flexibeler je bent, hoe lager de prijs.
Als je met een prijsvechter vliegt, land je vaak op Luton, Stansted of Gatwick, en de prijs van dat vliegveld naar hartje Londen en terug moet je bij die 2 tientjes optellen uiteraard. Met de trein stap je in het centrum uit.
Dus, qua tijd zal het van deur tot deur niet veel uitmaken of je vliegt of treint. Qua prijs ligt het natuurlijk helemaal aan de tijd, dag, datum, evenementen, en 60000 andere factoren wat goedkoper is, maar dan kom ik weer bij het eerste dat ik zei in deze post
Die bus doet er ook een dik uur over, dacht ik?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zal best. Wij vlogen op Stansted voor 80 euro retour incl. bus naar t centrum.
Ja, geloof het wel. Maar is wel comfortabel en heeft wifi.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die bus doet er ook een dik uur over, dacht ik?
Waar het op neerkomt, is eigenlijk vrij simpel: je kijkt naar totale reistijd, totale prijs, de tijd waarop je reist en je verdere persoonlijke voorkeuren, en kiest op basis daarvan of je de trein of het vliegtuig neemt.
Feit is natuurlijk wel dat met het weghalen van de overstap in Brussel de trein een grotere concurrent wordt van het vliegtuig.
Er zijn een paar steden waarbij de trein een heel goed alternatief is voor vliegen, en dan noem ik Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, en ook Londen.
Volgende stap, wat mij betreft: hogesnelheidslijn richting Berlijn. Daar is ook nog wel wat te winnen.
240 euro retour?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, geloof het wel. Maar is wel comfortabel en heeft wifi.
Het prijsverschil is nog te groot, denk ik. 80 euro pp retour versus 240 euro pp retour.
Ik noem nu even de eerste goedkopere prijs die ik zag.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
240 euro retour?
Ik zag al een paar keer 59 euro enkele reis, dat zou dus 120 retour zijn.
Net als bij vliegen: even zoeken (mits je flexibel bent).
En trein is ook comfortabel en heeft wifi.
Prijs blijft een dingetje idd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik noem nu even de eerste goedkopere prijs die ik zag.
De trein is zeker comfortabel en zal altijd mijn voorkeur hebben. Mits het leuk betaalbaar is. 120 retour klinkt dan al een stuk beter.
Dat is één ding dat zeker isquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Prijs blijft een dingetje idd.
Misschien moet er toch maar eens accijns op kerosine komen. Dan kan de trein vrij makkelijk concurreren.
Ik wil misschien mid juni naar Londenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is één ding dat zeker is.
Maar ik zie al een aantal aantrekkelijke opties voorbij komen. Eens zien of we eind mei met de trein naar Londen gaan.
Ook een mooie periode denk ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wil misschien mid juni naar Londen
De datum weet ik nog niet precies, maar vier van mijn favoriete muzikanten komen naar Europa. Ook naar Amsterdam, maar dus ook naar Londen. Tja...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook een mooie periode denk ik.
Ja, tof dat er een rechtstreekse verbinding komt.
Oef... daar kun je als je aanbiedingen zoekt 3 keer retour Zestienhoven Heathtrow van pakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03
120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn.
Dan heb je geen keus, idd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De datum weet ik nog niet precies, maar vier van mijn favoriete muzikanten komen naar Europa. Ook naar Amsterdam, maar dus ook naar Londen. Tja...
even afwachten wat de prijs is in mei he.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Oef... daar kun je als je aanbiedingen zoekt 3 keer retour Zestienhoven Heathtrow van pakken.
Ja ik hou het in de smiezenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:45 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
even afwachten wat de prijs is in mei he.
Is wel erg hoog ik ben in 2017 midden in de zomer (met een boeking voor de volgende week)quote:
De vanaf-prijs is ¤59 enkele reis.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is wel erg hoog ik ben in 2017 midden in de zomer (met een boeking voor de volgende week)
¤217 kwijt geweest voor een retour en dat was premiere klas (dus inclusief eten en wijn, etc).
TOV vliegen amper duurder en het was met name de heenreis welke duur was de terugreis was maar ¤59.
Er ligt geen hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Brussel, dat scheelt al wat tijd. Tel er tussenstop in Rotterdam, Brussel en Lille bij op en het duurt effe.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station..
Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang.
Vliegtuigen stoppen ook niet meer overal. Die lille tussenstop en of antwerpen of brussel kan ook er tussenuit. Ik heb vaker in die trein gezeten vanaf brussel en verbaasde me idd over de lille tussenstop. Blijkbaar staan landsbelangen nog steeds boven reizigers belangen bij treinstops.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er ligt geen hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Brussel, dat scheelt al wat tijd. Tel er tussenstop in Rotterdam, Brussel en Lille bij op en het duurt effe.
Heb je die prijs niet eerder gezien. Reis je dan niet met de normale trein tot Brussel-Zuid en alleen het deel Brussel-Zuid tot London met de Eurostar?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:21 schreef golfer het volgende:
Als ik vooruit boek ben ik 40 euro pp kwijt voor een enkele reis Amsterdam-London. Dat is niet duur, vind ik.
Ja. Van de nsinternational site:quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:45 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb je die prijs niet eerder gezien. Reis je dan niet met de normale trein tot Brussel-Zuid en alleen het deel Brussel-Zuid tot London met de Eurostar?
Klopt. En ik krijg ook nog 60+ korting.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja. Van de nsinternational site:
==
Reisinformatie Amsterdam - Londen
Reistijd 4.46 uur
Vanaf ¤ 40* enkele reis
*Genoemde vanafprijzen zijn op basis van enkele reis, 2e klas, met Intercity Brussel en Eurostar. Alle tarieven zijn op basis van beschikbaarheid en de toepassing van zijnde tariefvoorwaarden.
==
Van Amsterdam naar Londen met de Eurostar is vanaf ¤ 59.
Maar daar schiet je in vergelijking niets mee opquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja. Van de nsinternational site:
==
Reisinformatie Amsterdam - Londen
Reistijd 4.46 uur
Vanaf ¤ 40* enkele reis
*Genoemde vanafprijzen zijn op basis van enkele reis, 2e klas, met Intercity Brussel en Eurostar. Alle tarieven zijn op basis van beschikbaarheid en de toepassing van zijnde tariefvoorwaarden.
==
Van Amsterdam naar Londen met de Eurostar is vanaf ¤ 59.
En 140 terug.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03
120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn.
Ja, 't is ook niet mijn idee van handig. Maar daar komt wel die lagere prijs van ¤40 vandaan. Ik heb er graag ¤19 extra voor over om niet dat gedonder in Brussel te hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar daar schiet je in vergelijking niets mee op
Het idee is juist dat je niet meer door de Britse douane hoeft op Brussel-Zuid (dat is al in Amsterdam of Rotterdam gebeurd). Directe Eurostar slaat ook Schiphol en Antwerpen over.
Dynamische prijzen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En 140 terug.
In datzelfde weekend vlieg je met BA voor 113 heen en weer naar Heathrow.
Dat is met de Thalys naar Parijs ook zo.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh wacht, de ene keer is t wel retour, de andere keer niet.
Vaag.
Sommige retourprijzen zijn met 380 euro p.p. echt bizar.
Ik zag ¤40 voor Londen-Amsterdam, totaal ¤99.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De vanaf-prijs is ¤59 enkele reis.
Overstappen in Brussel?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zag ¤40 voor Londen-Amsterdam, totaal ¤99.
Ik heb ¤ 70 betaald voor een retour naar Parijs vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is met de Thalys naar Parijs ook zo.
https://www.eurostar.com/nl-nl/speciale-aanbiedingen/interrailquote:Ik vraag me af of je er met Interrail in mag.
https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/je-reis/incheckenquote:Qua reistijd: er staat niet bij hoelang van tevoren je op het station moet zijn voor de douanecontrole.
Ah klinkt wel chill dat ga ik eens uitproberen binnenkort.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
De getoonde prijzen zijn dan ook de retourprijzen.
Iedereen betaalt een andere prijs, afhankelijk van wanneer je boekt en voor welke trein.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb ¤ 70 betaald voor een retour naar Parijs vanaf Amsterdam.
Dat zeg ik: dynamische prijzen. Net als bij vliegen. Daar kun je ook zonder problemen vluchten van Amsterdam naar Londen vinden voor ¤500 enkel.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Iedereen betaalt een andere prijs, afhankelijk van wanneer je boekt en voor welke trein.
Toen ik voor een zakenreis even vroeg of het oké was voor een tientje meer Comfort 1 te reizen, en ik ging boeken, was de prijs voor dezelfde trein al ¤10 omhoog gegaan. En mijn collega betaalde meer dan ik, maar reisde tweede klasse.
Zo gaat dat in treinenland.
Vliegen wordt inderdaad oneerlijk gesubsidieerd, terwijl op treinkaartje wel BTW wordt geheven (Duitsland heeft nu wel een verlaagd BTW-tarief sinds dit jaar op treinkaartjes, iets waar onze overheid een voorbeeld aan zou kunnen nemen), accijns op kerosine dient er zeker te komen en de milieuschade moet ook in de prijs berekend worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Prijs blijft een dingetje idd.
Misschien moet er toch maar eens accijns op kerosine komen. Dan kan de trein vrij makkelijk concurreren.
Kan je dan nog visumvrij reizen naar London?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wil misschien mid juni naar Londen
Ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kan je dan nog visumvrij reizen naar London?![]()
Een enkele reis Londen - Amsterdam was tot nu toe 40 euro... Dat zal niet opeens veranderd zijn. En nee, dat is niet alleen op onmogelijke tijdstippen, maar de hele dag door.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:06 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03
120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik Amsterdam er eerder tussenuit halen dan Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er ligt geen hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Brussel, dat scheelt al wat tijd. Tel er tussenstop in Rotterdam, Brussel en Lille bij op en het duurt effe.
Dat vraag ik me af. Ik denk dat Amsterdam Centraal, gemiddeld genomen, sneller is. Maar je kunt natuurlijk prima betogen dat Rotterdam 'op de route' naar Londen ligt (ook vanuit Amsterdam), terwijl dat andersom totaal niet geldt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik Amsterdam er eerder tussenuit halen dan Rotterdam.
Laatst genoemde is voor een groot deel van de bevolking dichterbij.
Rotterdam is ook beter bereikbaar vanuit Brabant (EHV) en Den Haag.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik denk dat Amsterdam Centraal, gemiddeld genomen, sneller is. Maar je kunt natuurlijk prima betogen dat Rotterdam 'op de route' naar Londen ligt (ook vanuit Amsterdam), terwijl dat andersom totaal niet geldt.
Maar de realiteit is volgens mij dat Britse toeristen naar Amsterdam willen en niet naar Rotterdam.
Directe trein stopt alleen op Rdam en Brussel. Schiphol, Antwerpen, Lille en Ashford worden overgeslagen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er ligt geen hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Brussel, dat scheelt al wat tijd. Tel er tussenstop in Rotterdam, Brussel en Lille bij op en het duurt effe.
EHV - Rotterdam is 1:03. EHV - AMS is slechts 15 minuten langer, maar wel iedere tien minuten een trein.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rotterdam is ook beter bereikbaar vanuit Brabant (EHV) en Den Haag.
Amsterdam - Rotterdam rijdt een HSL.
Hmm ik ga je niet controleren want het zal wel kloppen maar het strookt niet met mijn gevoel.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
EHV - Rotterdam is 1:03. EHV - AMS is slechts 15 minuten langer, maar wel iedere tien minuten een trein.
Den Bosch - Amsterdam is een betere verbinding dan Den Bosch - Rotterdam.
Utrecht - Amsterdam is beter dan Utrecht - Rotterdam.
En zo'n beetje alles uit het oosten, uitgezonderd Limburg*, is sneller in Amsterdam dan in Rotterdam.
* En zelfs Heerlen - Amsterdam is beter dan Heerlen - Rotterdam
Ik dacht dat de vanaf-prijs ¤ 59 zou zijn, maar ¤ 40 is natuurlijk nog veel beterquote:Op woensdag 5 februari 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
De rechtstreekse tickets van Amsterdam naar Londen gaan overigens pas vanaf 11 februari in de verkoop. En kosten, zoals verwacht, ook 40 euro per stuk. Zie onderstaande mail van de NS:
[ afbeelding ]
Al is het 60 euro... Dit zijn prijzen die logisch zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een enkele reis Londen - Amsterdam was tot nu toe 40 euro... Dat zal niet opeens veranderd zijn. En nee, dat is niet alleen op onmogelijke tijdstippen, maar de hele dag door.
Maar goed, ik kan natuurlijk ook een vlucht op gaan zoeken en dan hier komen roepen dat de snelste vlucht momenteel 310 euro retour is.
[ afbeelding ]
Bovendien is er de Intercity direct verbinding met Brussel en Antwerpen vanuit Breda. Vanuit west- en midden Brabant sla je zowel A'dam en R'dam over.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
EHV - Rotterdam is 1:03. EHV - AMS is slechts 15 minuten langer, maar wel iedere tien minuten een trein.
Den Bosch - Amsterdam is een betere verbinding dan Den Bosch - Rotterdam.
Utrecht - Amsterdam is beter dan Utrecht - Rotterdam.
En zo'n beetje alles uit het oosten, uitgezonderd Limburg*, is sneller in Amsterdam dan in Rotterdam.
* En zelfs Heerlen - Amsterdam is beter dan Heerlen - Rotterdam
geen idee hoor heb gewoon ff snel wat opgezocht.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een enkele reis Londen - Amsterdam was tot nu toe 40 euro... Dat zal niet opeens veranderd zijn. En nee, dat is niet alleen op onmogelijke tijdstippen, maar de hele dag door.
Maar goed, ik kan natuurlijk ook een vlucht op gaan zoeken en dan hier komen roepen dat de snelste vlucht momenteel 310 euro retour is.
[ afbeelding ]
Voordat je in de hsl naar de uk stapt mag je ook de tassen door scanners halen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Al is het 60 euro... Dit zijn prijzen die logisch zijn.
Geen gekloot met security en andere airline bullcrap. Dit is fijn.
En tweemaal door de douanequote:Op donderdag 6 februari 2020 16:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voordat je in de hsl naar de uk stapt mag je ook de tassen door scanners halen.
Punt is dat je rondom Rotterdam veel grotere provinciestadjes hebt en wie daar woont zit makkelijk in Rotterdam zelf. Zeg maar heel zuidelijke Randstad.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm ik ga je niet controleren want het zal wel kloppen maar het strookt niet met mijn gevoel.
Wat dus betekent dat de facto 80% van Nederland sneller op Amsterdam Centraal is dan op Rotterdam Centraal.quote:Op donderdag 6 februari 2020 19:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Punt is dat je rondom Rotterdam veel grotere provinciestadjes hebt en wie daar woont zit makkelijk in Rotterdam zelf. Zeg maar heel zuidelijke Randstad.
Je zou toch zeggen dat het makkelijk cheaper kan als je 2x per dag een extra extra lange trein in zet met goedkopere tickets?quote:
Ja, en als je 30 keer gaat rijden per dag kan je ook meer passagiers kwijt... Je moet natuurlijk wel het materieel hebben en het spoor moet het ook aan kunnen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat het makkelijk cheaper kan als je 2x per dag een extra extra lange trein in zet met goedkopere tickets?
Kijk, 2x rijden met 2 halve treinen is waarschijnlijk gewoon minstens 60% duurder. Verwacht ik, maar misschien heb ik het fout? Geen probleem van materieel... GEwoon op ongunstige niet spits achtige tijden minder vaak rijden en langere treinen inzetten.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en als je 30 keer gaat rijden per dag kan je ook meer passagiers kwijt... Je moet natuurlijk wel het materieel hebben en het spoor moet het ook aan kunnen.
https://www.at5.nl/artike(...)-wie-is-er-het-eerstquote:
Ik weet niet of dit enkeltjes of retourtjes zijn, maar als dit enkeltjes zijn betekent dat dus dat je vlucht al 34 euro duurder is dan je eigenlijk denkt. Veel mensen rekenen de kosten van het vliegveld tot de stad niet mee. Onzin natuurlijk.quote:Bij aankomst naar Piccadilly Circus
Om de stad in de gaan moet je ook reizen. Vanaf Luton moet je nog een heel eind met de bus bijvoorbeeld, met de trein ben je al midden in Londen. Rayen en Anneloes spraken af op Piccadilly Circus.
- Rayen moest met de bus en de metro: 23 euro
- Anneloes hoefde alleen de metro nemen: 6 euro
De perrons en douanefaciliteiten moeten die extra extra lange treinen (en dus meer pax) wel aan kunnen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat het makkelijk cheaper kan als je 2x per dag een extra extra lange trein in zet met goedkopere tickets?
Maar dat Douane gezeik valt mij ook tegen eerlijk gezegd... Maarja anders smokkel je makkelijk drugs natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De perrons en douanefaciliteiten moeten die extra extra lange treinen (en dus meer pax) wel aan kunnen.
Perrons hebben maar een beperkte lengte. Je kunt niet treinen onbeperkt langer maken.
En de wachtruimtes en douane-paspoortcontrole-hokjes moeten die extra pax wel kunnen verwerken. Als je een wachtruimte voor 200 man (ik zeg maar wat) hebt gemaakt, dan kun je er niet nog 200 bij proppen zonder dat er problemen ontstaan.
Qua prijzen: er zou eindelijk eens normaal belasting betaald moeten worden over kerosine. Dan zul je zien dat de trein ineens een heel stuk populairder wordt.
Ja, vanuit Amsterdam. Naar Londen. Denk je dat de Britten zeggen: "Ach joh, controleer er maar een paar elke keer. Die kilo's drugs die niet gevonden worden, ach, dan heeft onze jeugd een leuke avond. Geen probleem."?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 01:02 schreef ludovico het volgende:
Maar dat Douane gezeik valt mij ook tegen eerlijk gezegd... Maarja anders smokkel je makkelijk drugs natuurlijk.
Maar wat dachten ze van steekproef gewijs?
Geen idee hoe dat voor 9/11 was...?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 01:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Steekproeven doen ze op vliegvelden toch ook niet?
De situatie voor 9/11 willen vergelijken met nu.quote:
Zekerquote:Op vrijdag 7 februari 2020 01:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De situatie voor 9/11 willen vergelijken met nu.
Nee, het VK is nooit onderdeel van Schengen geweest plus veiligheid in de tunnel.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 01:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar dat Douane gezeik valt mij ook tegen eerlijk gezegd... Maarja anders smokkel je makkelijk drugs natuurlijk.
Maar wat dachten ze van steekproef gewijs?
voor 9/11 mocht je nog flesjes water en wat grotere toiletspullen in je handbagage meenemen, maar de controles waren identiek.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 01:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat voor 9/11 was...?
Zou je niets met overheidsregulatie kunnen doen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als treinen serieus willen concurren met korte vluchten zou het juist met deze afstanden nog sneller moeten. Over de weg van rotterdam naar london is 497 km. 497/3.5= 142 km/u gemiddeld dat zijn geen hsl gemiddelden.
Ja man. Effe iemand uit Groningen verplichten om op de trein te zetten naar London waarbij de persoon een halve dag onderweg is, lekker met koffers sleuren en 340 euro retour betalen. Terwijl dezelfde persoon kan uitslapen en rustig op Eelde op stapt voor misschien een reis van 3 uurtjes voor de helft van de prijs.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou je niets met overheidsregulatie kunnen doen?
Gewoon die korte vluchten afschaffen. Je gaat maar met de trein.
Hoe kom je op 340 euro voor een retour? Normaliter zit bij een hsl ticket gratis vervoer door Nederland naar het hsl opstap punt.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:56 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ja man. Effe iemand uit Groningen verplichten om op de trein te zetten naar London waarbij de persoon een halve dag onderweg is, lekker met koffers sleuren en 340 euro retour betalen. Terwijl dezelfde persoon kan uitslapen en rustig op Eelde op stapt voor misschien een reis van 3 uurtjes voor de helft van de prijs.
Waarschijnlijk gaat de persoon in kwestie helemaal niet op reis. Wie wilt er nou 2x 7-10 uur onderweg zijn voor weekendje weg.
Dan ga je toch niet?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:56 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ja man. Effe iemand uit Groningen verplichten om op de trein te zetten naar London waarbij de persoon een halve dag onderweg is, lekker met koffers sleuren en 340 euro retour betalen. Terwijl dezelfde persoon kan uitslapen en rustig op Eelde op stapt voor misschien een reis van 3 uurtjes voor de helft van de prijs.
Waarschijnlijk gaat de persoon in kwestie helemaal niet op reis. Wie wilt er nou 2x 7-10 uur onderweg zijn voor weekendje weg.
het spoornet is overvol en waar laat je het materiaal?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk, 2x rijden met 2 halve treinen is waarschijnlijk gewoon minstens 60% duurder. Verwacht ik, maar misschien heb ik het fout? Geen probleem van materieel... GEwoon op ongunstige niet spits achtige tijden minder vaak rijden en langere treinen inzetten.
2 treinen aan elkaar vervoeren net zoveel als 2 treinen![]()
Om in Londen te komen moet je ook met koffers sleuren, waarvoor je overigens moet bijbetalen in een vliegtuig, in de bus en metro. Een tasje mag wel bij Ryanair.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:56 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ja man. Effe iemand uit Groningen verplichten om op de trein te zetten naar London waarbij de persoon een halve dag onderweg is, lekker met koffers sleuren en 340 euro retour betalen. Terwijl dezelfde persoon kan uitslapen en rustig op Eelde op stapt voor misschien een reis van 3 uurtjes voor de helft van de prijs.
Waarschijnlijk gaat de persoon in kwestie helemaal niet op reis. Wie wilt er nou 2x 7-10 uur onderweg zijn voor weekendje weg.
Liever sleuren van een auto naar het vliegveld en van vliegveld naar taxi is namelijk een stuk korter dan met een koffer in de intercity naar Amsterdam met gejank van je koffer staat in de weg om uiteindelijk op het gezellige (not) Amsterdam centraal te staan. Ryanair heb je niet eens in Groningen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Om in Londen te komen moet je ook met koffers sleuren, waarvoor je overigens moet bijbetalen in een vliegtuig, in de bus en metro. Een tasje mag wel bij Ryanair.
Kleine tas (gratis)
Gewicht: Geen max.
Afmetingen: 40 + 20 + 25 cm max. Deze moet onder de stoel passen
Taxi is hartstikke duur om in centrum van Londen te komen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:21 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Liever sleuren van een auto naar het vliegveld en van vliegveld naar taxi is namelijk een stuk korter dan met een koffer in de intercity naar Amsterdam met gejank van je koffer staat in de weg om uiteindelijk op het gezellige (not) Amsterdam centraal te staan. Ryanair heb je niet eens in Groningen.
Mensen kiezen altijd voor gemak en prijs.
bronquote:en taxi van of naar de luchthaven is binnen Europa het duurst in Londen. Dat blijkt uit onderzoek van AirMundo.com, dat elk halfjaar cijfers publiceert. In de top-10 van duurste vliegvelden om een taxi te nemen staan maar liefst vier Londense luchthavens.
Een ritje van luchthaven Stansted naar het centrum van Londen kost gemiddeld 112 euro. Ook Luton (106 euro), Gatwick (100 euro) en Heathrow (83 euro) zijn prijzig. De hoge kosten worden deels veroorzaakt door de relatief grote afstand die moet worden afgelegd.
Na blijft goedkoper en sneller dan met de trein. Hou je meer tijd over van je weekendje London. Betaal je voor 2 daagjes Londen kan je alleen van Zaterdag genieten omdat je vrijdag laat aankomt en zondag vroeg weg moet. Poeh das leuk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Taxi is hartstikke duur om in centrum van Londen te komen.
[..]
bron
Nog zoiets raars XDquote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:33 schreef Mylene het volgende:
Een taxi is nog duurder dan een vliegticket.
Nooit van Uber gehoord? Is in Londen werkelijk fantastisch.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Taxi is hartstikke duur om in centrum van Londen te komen.
[..]
bron
Dat geldt voor vliegen net zo goed, vroeg vertrekken is duurder dan in de middag wanneer je goedkoop een ticket kunt boeken.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:34 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Na blijft goedkoper en sneller dan met de trein. Hou je meer tijd over van je weekendje London. Betaal je voor 2 daagjes Londen kan je alleen van Zaterdag genieten omdat je vrijdag laat aankomt en zondag vroeg weg moet. Poeh das leuk.
Daar heb je een goed puntquote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:39 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Nooit van Uber gehoord? Is in Londen werkelijk fantastisch.
Ik heb een koffer die binnen de handbagage valt en waarmee je met gemak voor 5 dagen aan kleding mee kunt nemen. Voor ¤150 heb je een retourtje amsterdam-Heathrow met KLM. Heathrow heeft perfecte metro verbinding maar met een uber zou je iets van 50 pond enkele reis naar het centrum kwijt zijn. Kom je dus op zo’n ¤250 in totaal. Daar vind ik de trein niet tegenop kunnen tot dusver.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat geldt voor vliegen net zo goed, vroeg vertrekken is duurder dan in de middag wanneer je goedkoop een ticket kunt boeken.
Ik denk dat vliegen uiteindelijk duurder is met bijbetalen koffers en andere ongein. Of neem jij enkel een tasje mee?.
[..]
Daar heb je een goed punt.
De trein kost ¤80 retour waarbij je midden in Londen uitstapt. Maar als jij graag 3 keer zoveel betaalt, moet je dat vooral doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:51 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik heb een koffer die binnen de handbagage valt en waarmee je met gemak voor 5 dagen aan kleding mee kunt nemen. Voor ¤150 heb je een retourtje amsterdam-Heathrow met KLM. Heathrow heeft perfecte metro verbinding maar met een uber zou je iets van 50 pond enkele reis naar het centrum kwijt zijn. Kom je dus op zo’n ¤250 in totaal. Daar vind ik de trein niet tegenop kunnen tot dusver.
Ik heb net even gekeken, 's ochtends heen 90 of 120 euro en 's avonds terug 56 euro. Een weekend in april. Heen nog wel met een tussenstop en terug niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:51 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik heb een koffer die binnen de handbagage valt en waarmee je met gemak voor 5 dagen aan kleding mee kunt nemen. Voor ¤150 heb je een retourtje amsterdam-Heathrow met KLM. Heathrow heeft perfecte metro verbinding maar met een uber zou je iets van 50 pond enkele reis naar het centrum kwijt zijn. Kom je dus op zo’n ¤250 in totaal. Daar vind ik de trein niet tegenop kunnen tot dusver.
Komt doordat er geen accijns betaald wordt over kerosine. Het is te belachelijk voor woorden dat een retourtje van Amsterdam naar Spanje goedkoper is dan een retourtje Groningen-Maastricht met de trein. Dat strookt met geen enkele logica.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:33 schreef Mylene het volgende:
Een taxi is nog duurder dan een vliegticket.
Ga dan naar EhV of DB. Vanuit Oss moet je anders weer overstappen in Den Bosch om op Schiphol te komen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:27 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Haha, toch erg dat ik er niet eens aan denk.
Wij hebben geen treinverbinding in Veghel, dus zal ik dan idd eerst met de auto (of bus, maar bus) naar Oss, EHV of Den Bosch moeten...
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken, 's ochtends heen 90 of 120 euro en 's avonds terug 56 euro. Een weekend in april. Heen nog wel met een tussenstop en terug niet.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
De rechtstreekse tickets van Amsterdam naar Londen gaan overigens pas vanaf 11 februari in de verkoop. En kosten, zoals verwacht, ook 40 euro per stuk. Zie onderstaande mail van de NS:
[ afbeelding ]
Het klopt dan ook niet. Een dagretour bij NS is ¤19. Met een voordelige dagkaart zou je wellicht nog een keer wat kunnen krijgen voor 15 euro of zelfs minder. Daar ga je echt geen twee vliegtickets voor krijgen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is te belachelijk voor woorden dat een retourtje van Amsterdam naar Spanje goedkoper is dan een retourtje Groningen-Maastricht met de trein. Dat strookt met geen enkele logica.
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De trein kost ¤80 retour waarbij je midden in Londen uitstapt. Maar als jij graag 3 keer zoveel betaalt, moet je dat vooral doen.
Als die treinen niet zo vaak vertraging of andere ellende opleveren zou ik ook echt wel overwegen om met de trein te gaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De trein kost ¤80 retour waarbij je midden in Londen uitstapt. Maar als jij graag 3 keer zoveel betaalt, moet je dat vooral doen.
Hoe vaak hebben ze vertraging of andere ellende dan? Je hebt vast wel een bron die je bewering ondersteunt.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:52 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
[..]
Als die treinen niet zo vaak vertraging of andere ellende opleveren zou ik ook echt wel overwegen om met de trein te gaan.
Voor een reis naar Londen (buiten de vakanties) hoef je geen 2 uur van te voren aanwezig te zijn. Voordeel van treinen is wel dat je lekker gaat zitten en verder niks meer hoeft. Nadeel is wel dat als er zich een incident (storing, ongeval) je wel echt fucked bent....quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken, 's ochtends heen 90 of 120 euro en 's avonds terug 56 euro. Een weekend in april. Heen nog wel met een tussenstop en terug niet.
Als je reist met een ticket voor volwassenen mag je meenemen:
2 stuks bagage (tot max. 85 cm lang)
1 kleine handbagage zoals een handtas, een laptop of een aktetas
Een buggy of kinderwagen mag gratis mee bovenop je individuele toegelaten bagage. Je moet die wel opvouwen en opbergen in het bagagerek.
Met KLM zou ik voor hetzelfde weekend en vertrektijden iets minder dan 210 euro kwijt zijn.
Alleen 1 stuk handbagage en 1 accessoire (totaal 12 kg)
88 Flying Blue Miles
Flying Blue deelnemers sparen 5 XP
Annuleren is niet mogelijk
Wijzigingskosten EUR 70 + tariefverschil
Geen restitutie als u uw vlucht mist
Aanwezig zijn Schiphol, tenminste twee uur, vliegen ruim een uur, naar het centrum met de metro een uur. Indien KLM naar Heathrow en vandaar de metro naar het centrum.
Eurostar, aanwezig zijn een uur en reizen dus vier uur naar het centrum.
Als er zich een incident (storing, ongeval) voordoet bij het vliegen niet?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:57 schreef GS-Raw het volgende:
Voordeel van treinen is wel dat je lekker gaat zitten en verder niks meer hoeft. Nadeel is wel dat als er zich een incident (storing, ongeval) je wel echt fucked bent....
Eigen ervaringen, ervaringen van partner die 2 jaar lang bijna maandelijks op en neer naar Londen moest. Daarnaast; https://nl.trustpilot.com/review/www.eurostar.com.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze vertraging of andere ellende dan? Je hebt vast wel een bron die je bewering ondersteunt.
Dan gaan er nog 69 andere vluchten (per dag)quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als er zich een incident (storing, ongeval) voordoet bij het vliegen niet?
Staking bij de luchtverkeersleiding, ongeluk op de baan, terreurdreiging, honderden andere zaken waardoor er geen enkele vlucht gaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:59 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dan gaan er nog 69 andere vluchten (per dag)
Ja dit komt inderdaad wekelijks voor op vliegvelden.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Staking bij de luchtverkeersleiding, ongeluk op de baan, terreurdreiging, honderden andere zaken waardoor er geen enkele vlucht gaat.
Net als bij de trein.
Fijn 69 andere vluchten van nl naar London. Als ik met Ryanair vanaf Eindhoven vlieg en die vlucht wordt gecanceld dan kan ik alleen vanaf Eindhoven een vervangende vlucht krijgen maar bij 1 cancellation zitten meteen bijna de 2 volgende vluchten die meestal pas de dag erna gaan ook vol. Bij de trein is meestal het probleem na een paar uur opgelost en mag je gewoon met de volgende mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:59 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dan gaan er nog 69 andere vluchten (per dag)
Lol, het gaat hier niet om de trein Amsterdam-Utrecht hé. Die volgende trein is allang volgeboekt dus succes daarmee!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij de trein is meestal het probleem na een paar uur opgelost en mag je gewoon met de volgende mee.
Superbetrouwbare bron ook. Zit totaal geen bias in.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:59 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Eigen ervaringen, ervaringen van partner die 2 jaar lang bijna maandelijks op en neer naar Londen moest. Daarnaast; https://nl.trustpilot.com/review/www.eurostar.com.
Er zullen toch echt mensen 2 uur van tevoren aanwezig moeten zijn. Dat sommige mensen later komen kunnen ze alleen bij de gratie dat de rest van het vliegtuig wél op tijd is.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:57 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Voor een reis naar Londen (buiten de vakanties) hoef je geen 2 uur van te voren aanwezig te zijn.
Internationale treinen kampen wel (te) vaak met vertraging, ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze vertraging of andere ellende dan? Je hebt vast wel een bron die je bewering ondersteunt.
Eens, slechte bronnen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Superbetrouwbare bron ook. Zit totaal geen bias in.![]()
https://nl.trustpilot.com/review/www.klm.com
https://nl.trustpilot.com/review/www.ryanair.com
https://nl.trustpilot.com/review/www.transavia.com
Ja en ach als je maar een paar tientjes voor een kaartje betaalt dan kan je dat nog een beetje voor lief nemen denk ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Internationale treinen kampen wel (te) vaak met vertraging, ja.
Té vaak is inderdaad normatief, maar de stiptheid van internationale treinen mag echt wel wat hoger. Hoe vaak ik de IC uit Berlijn met vertraging zie, want "vertraging in het buitenland"...
In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:26 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Lol, het gaat hier niet om de trein Amsterdam-Utrecht hé. Die volgende trein is allang volgeboekt dus succes daarmee!
Dan zit ik liever comfortabel op het vliegveld op een volgende vlucht te wachten inderdaad. Of eventueel vanaf een hotelkamer.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten.
haha moest lachen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:24 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ja dit komt inderdaad wekelijks voor op vliegvelden.
quote:2. Punctualiteit en annuleringen
Eurostar legt voor zichzelf de lat hoog voor wat betreft punctualiteit en neemt alle voorzorgen om reizigers tijdig op hun bestemming te brengen. Ons doel voor 2019 is:
82% van de treinen arriveert binnen 5 minuten van de geplande aankomsttijd
91,5% van de treinen arriveert binnen 15 minuten van de geplande aankomsttijd
(...)
De resultaten van dit jaar tot eind mei 2019 zijn als volgt:
72,5% van de treinen arriveerde binnen 5 minuten van de geplande aankomsttijd
83,5% van de treinen arriveerde binnen 15 minuten van de geplande aankomsttijd
Bij een internationale trein mag je niet in de gangpaden staan of zitten hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten.
Bij treinen met verplichte zitplaatsreservering (zoals Thalys en Eurostar) niet idd. In de intercity naar Brussel mag dat wel. En in andere boemeltjes ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij een internationale trein mag je niet in de gangpaden staan of zitten hoor.
Althans, je mag een loopje maken, maar niet meer dan dat.
Dus dan moet Zuid wéér op de schop? Ik geloof niet dat dat binnen een aantal jaar gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:52 schreef Ericr het volgende:
Op den duur gaat die Eurostar vanaf Amsterdam Zuid i.p.v. Centraal. Nu ben je vanaf Zuid redelijk snel in het centrum maar een centrale ligging van het vertrek/aankomststation maakt de keuze voor de trein toch wel een stuk aantrekkelijker.
Bij de IC Berlijn werd laatst ook iedereen gesommeerd om uit het gangpad te gaan. En dat was tussen Amsterdam en Hilversum, waar je dus normaliter wel mag staan in de regulier IC.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij treinen met verplichte zitplaatsreservering (zoals Thalys en Eurostar) niet idd. In de intercity naar Brussel mag dat wel. En in andere boemeltjes ook.
Zuid gaat juist deels op de schop vanwege dit plan. Bovendien wordt Centraal ook helemaal gerenoveerd. Op Centraal komt meer comfort, maar daardoor ook iets minder capaciteit.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus dan moet Zuid wéér op de schop? Ik geloof niet dat dat binnen een aantal jaar gaat gebeuren.
Oh okee. Waar kan ik dat plan vinden?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zuid gaat juist deels op de schop vanwege dit plan.
https://www.rijksoverheid(...)cs-en-amsterdam-zuidquote:Op vrijdag 7 februari 2020 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh okee. Waar kan ik dat plan vinden?
https://nos.nl/artikel/22(...)dam-op-de-schop.htmlquote:Een van de stations waar de komende jaren veel gebeurt is station Amsterdam Zuid. Dat moet een station worden van "internationale allure". Het wordt drie keer zo groot als nu en qua voorzieningenniveau wordt het vergelijkbaar met Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
bronquote:LONDEN - De ticketverkoop voor de rechtstreekse Eurostar van Amsterdam naar Londen is officieel van start gegaan. Een enkeltje richting de Britse hoofdstad is te koop vanaf 40 euro, voor een retour ben je minimaal het dubbele kwijt.
Als je met het vliegtuig gaat moet je 2 uur van te voren al op Schiphol zijn en dan moet je na landing in Engeland nog een heel eind (met extra kosten) met het OV naar het centrum van London.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:39 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Ik werk zelf in Brussel en pak daarvandaan geregeld de Eurostar naar Londen. Dat is vooral prettig omdat het een stuk minder gedoe is dan met het vliegtuig reizen en je bij aankomst meteen midden in de stad bent.
Met twee keer twee uur extra reistijd erbij vanuit Amsterdam weet ik niet of ik ook zo overtuigd zou zijn om de trein te nemen.
Het is inderdaad vooral dat stuk van en naar de meeste Londense vliegvelden wat tijd en geld kost.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je met het vliegtuig gaat moet je 2 uur van te voren al op Schiphol zijn en dan moet je na landing in Engeland nog een heel eind (met extra kosten) met het OV naar het centrum van London.
2 uur voor Europese vluchten en 3 uur voor Intercontinentale vluchten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:03 schreef Fred_B het volgende:
Twee uur van tevoren op het vliegveld lijkt me nogal ruim.
Ja dat is voor mensen die voor t eerst vliegen. Uurtje voor Europees is ruim zat.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
2 uur voor Europese vluchten en 3 uur voor Intercontinentale vluchten.
https://nieuws.schiphol.nl/hoe-laat-moet-ik-op-schiphol-zijn/
bronquote:Passagiers van Transavia moeten vanaf eind maart betalen als zij grote handbagage, zoals een rugzak of rolkoffer, willen meenemen aan boord. Transavia is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die passagiers laat betalen voor handbagage.
Kleine handbagage, zoals laptops en handtassen, mag wel altijd gratis mee. "Als onze passagiers zeker willen zijn dat hun rolkoffer of rugzak in de cabine meegaat, kost dat 10 tot 30 euro per retourvlucht extra", vertelt een woordvoerder van Transavia dinsdag aan De Telegraaf.
Passagiers van buitenlandse luchtvaartmaatschappijen als Ryanair en Wizz Air moesten al bijbetalen voor hun handbagage. "Wie bijbetaalt voor handbagage, krijgt prioriteit bij het instappen, zodat er altijd genoeg ruimte is in de bagagebakken boven je stoel. Het gaat maar om een beperkt aantal toegestane reserveringen. Vol is vol, net als bij voorkeursstoelen", aldus de woordvoerder van Transavia.
Omdat de ruimte in de bagagebakken bij de zitplaatsen beperkt is, verdwijnen grote stukken handbagage nu al vaak in het ruim. Transavia zegt nu strenger te gaan toezien op de toegestane afmetingen en het maximale gewicht voor handbagage.
3 maanden vantevoren idd, wij zijn afgelopen week met de Eurostar naar Londen geweest 2 personen 246 euro in totaal op-en-neer. Maandagochtend 7:15 vanuit Den Bosch vertrekken en vrijdagmiddag om 17:15 vanuit Londen weer terug naar huis. Wij vonden het persoonlijk een stuk relaxter dan vliegen. Feit dat we in Londen met 15 minuten vanuit de trein bij het Hotel binnen waren was wel erg relaxed. Amsterdam CS zou vanuit Den Bosch een stukkie makkelijker zijn, dat scheelt overstappen op Breda om naar ofwel Brussel danwel Rotterdam te komen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:13 schreef golfer het volgende:
Vanaf ja...
Ik heb al een beetje zitten rondkijken. Op de meest incourante vertrektijden inderdaad 40 euro en meestal is de retour dan duurder.
Wij willen in september, maar dat kan nu nog niet geboekt worden.
En dit ja. Eventuele spullen die je mee wil nemen gaat een stuk makkelijker zijn in een trein dan zo'n vliegtuig.quote:Op woensdag 12 februari 2020 08:48 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het wel fijn als ik naar Londen gaat dat je inkopen mee kunt nemen zonder dat je moet bijbetalen. Met 2 personen kun je het met de trein verdelen. Met het vliegtuig gaat het je geld kosten. Reken er maar op dat KLM deze melkkoe ook gaat gebruiken bij goedkope tickets in navolging dochtermaatschappij Transavia.
Dat ia echt de hel. 11u in een bus met zwervers midden in de nacht. 1x gedaan toen het nog Eurostar was, noooit meer.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
Met de flixbus is dat mogelijk ?
Voor welke reiziger is het goedkoper de trein door te trekken naar Roosendaal?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:08 schreef hunterrnl het volgende:
Voor mij zal de Eurostar in Nederland nooit een optie zijn. Eerst 50 min in de trein naar Rotterdam om daarna gedeeltelijk hetzelfde traject terug te gaan. Kan net zo goed naar het Belgische grensdropje hier in de buurt gaan waar een trein rechtstreeks naar Brussel ( 1:20 ) gaat en daar op de Eurostar stappen. Waarom ze deze trein niet 8 km doortrekken naar Roosendaal is me een raadsel.( kuch kuch is goedkoper voor de reiziger.)
Elke reiziger die in het zuid westen van Nederland woont en naar Brussel/Antwerpen wilt ?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor welke reiziger is het goedkoper de trein door te trekken naar Roosendaal?
Voor Hunternl. Maar daar blijft t waarschijnlijk bij.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor welke reiziger is het goedkoper de trein door te trekken naar Roosendaal?
Oh? Zijn de treinverbindingen naar Roosendaal zo goed?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:11 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Elke reiziger die in het zuid westen van Nederland woont en naar Brussel/Antwerpen wilt ?
Het niet weten en bijdehand doen is de next level dom zijn. Voor iedereen zal het in de kosten schelen als je tot de grens betaal en dan overstapt op een Belgisch kaartjequote:Op woensdag 12 februari 2020 12:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Voor Hunternl. Maar daar blijft t waarschijnlijk bij.
Ja daar valt niet veel te zien. Sinds de benelux trein weg is moet je om reizen via Breda/Rotterdam. De Belgische spoorwegen willen de Intercity van Charleroi/Brussel door trekken naar Roosendaal. Alleen de NS doet nogal moeilijk en het spoor ligt er gewoon. Spoor word nu alleen gebruikt door een stoptrein, industrie en afval van Borsselequote:Op woensdag 12 februari 2020 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh? Zijn de treinverbindingen naar Roosendaal zo goed?
Ik zie het niet echt: https://www.ns.nl/stationsinformatie/rsd/roosendaal
De NS gaat natuurlijk niet in eigen vingers snijden. Het zou logischer zijn de internationale tarieven aan te passen (verlagen). Dan hoeft die extra stop ook niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:20 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Het niet weten en bijdehand doen is de next level dom zijn. Voor iedereen zal het in de kosten schelen als je tot de grens betaal en dan overstapt op een Belgisch kaartje.
https://www.bnnvara.nl/ka(...)tzelfde-treinkaartje
[..]
Ja daar valt niet veel te zien. Sinds de benelux trein weg is moet je om reizen via Breda/Rotterdam. De Belgische spoorwegen willen de Intercity van Charleroi/Brussel door trekken naar Roosendaal. Alleen de NS doet nogal moeilijk en het spoor ligt er gewoon. Spoor word nu alleen gebruikt door een stoptrein, industrie en afval van Borssele
Als je de trein wil promoten lijkt het me logisch om de verbindingen zo makkelijk mogelijk te maken dat het allemaal op elkaar aansluit. Dus elke connectie naar het buitenland Roosendaal/ Maastricht/Arnhem/Venlo/Oldenzaal moet je dan gewoon benutten. Het is leuk allemaal dat de NS/regering de trein willen pushen als vervanging voor de auto of op lange routes het vliegtuig. Maar ze doen er bijna niks aan om het makkelijk te maken buiten de Eurostar en Thalys om, maar eerder zo moeilijk mogelijk.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
De NS gaat natuurlijk niet in eigen vingers snijden. Het zou logischer zijn de internationale tarieven aan te passen (verlagen). Dan hoeft die extra stop ook niet.
Het is allemaal makkelijk, toch. Je betaalt alleen wat meer als je interntionaal wil reizen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:43 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je de trein wil promoten lijkt het me logisch om de verbindingen zo makkelijk mogelijk te maken dat het allemaal op elkaar aansluit. Dus elke connectie naar het buitenland Roosendaal/ Maastricht/Arnhem/Venlo/Oldenzaal moet je dan gewoon benutten. Het is leuk allemaal dat de NS/regering de trein willen pushen als vervanging voor de auto of op lange routes het vliegtuig. Maar ze doen er bijna niks aan om het makkelijk te maken buiten de Eurostar en Thalys om, maar eerder zo moeilijk mogelijk.
Tarieven verlagen zal niet gebeuren. Waarom zou de NS het gratis geld laten liggen, veel mensen weten het niet dusja.
Alleen maar omdat er geen snelle internationale verbinding (meer) is met Roosendaal (welke nu verplaatst is naar Breda dus)? En waarom zou je in vredesnaam een snelle verbinding met Oldenzaal of Venlo moeten hebben? Arnhem wordt al bediend door de ICE en welke lange internationale lijn komt ook maar in de buurt van Maastricht?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:43 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je de trein wil promoten lijkt het me logisch om de verbindingen zo makkelijk mogelijk te maken dat het allemaal op elkaar aansluit. Dus elke connectie naar het buitenland Roosendaal/ Maastricht/Arnhem/Venlo/Oldenzaal moet je dan gewoon benutten. Het is leuk allemaal dat de NS/regering de trein willen pushen als vervanging voor de auto of op lange routes het vliegtuig. Maar ze doen er bijna niks aan om het makkelijk te maken buiten de Eurostar en Thalys om, maar eerder zo moeilijk mogelijk.
Mik de prijzen van vliegen maar omhoog.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
Mik die prijzen maar omlaag hoor, Londen is frigging awesome en het VK sowieso ook tof.
Wil ik best vaker heen
Het gaat niet om het snelle, maar om het gemak en dat word tegengewerkt met vele onnodige stops of indirecte diensten. Ze willen toch de trein promoten voor het internationaal reizen ? En ben blij dat je goede voorbeelden geeft, waarom zou je in godsnaam naar Arnhem willen vanaf Oldenzaal en Venlo naar Duitsland terwijl deze tegen de landgrenzen aan liggen en zelf sporen hebben. Onnodige kosten en reistijd, dan pakt men liever de auto.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen maar omdat er geen snelle internationale verbinding (meer) is met Roosendaal (welke nu verplaatst is naar Breda dus)? En waarom zou je in vredesnaam een snelle verbinding met Oldenzaal of Venlo moeten hebben? Arnhem wordt al bediend door de ICE en welke lange internationale lijn komt ook maar in de buurt van Maastricht?
Waarom zou ik Eurostar in Roosendaal willen zien terwijl deze trein totaal niet op dat spoor kan rijden ? Het heeft niet zozeer met Roosendaal te maken, dat was gewoon een voorbeeld hoe het in de grens regio met internationaal reizen aan toe gaat, onhandig en duur. Op zich wel grappig dat jezelf begint van hoe makkelijk het voor jou wel niet isquote:Op woensdag 12 februari 2020 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
He ja fijn in dorpen als Roosendaal stoppen. Kun je net zo goed een boemeltje nemen.
Als iedereen wil dat hogesnelheidstreinen voor hun deur stoppen, dan heft dat het effect van die treinen volledig op. Waar ik nu Eurostar van Amsterdam naar Londen als een hele serieuze concurrent van vliegen zie, zou ik nog weer gaan twijfelen als dat ding ook in Roosendaal stopt.
Ja, kut voor Roosendaalers, maar ik moet ook een half uur reizen om bij Amsterdam CS te komen. Eurostar stopt ook niet voor mijn deur. Da's de aard van het beestje.
Likewise!quote:[b]Op donderdag 13 februari 2020 10:41 schreef hunterrnl het volgende:[/b
Das meer het probleem van jou egoïsme of wat het jou uitkomt.
Als dat zo was zou ik eerder blij zijn dat het Internationaal reizen met de trein zo kut gaat. Ik vlieg liever en een auto bevalt me ook veel beter dan een treinquote:Op donderdag 13 februari 2020 10:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Likewise!
Jij wilt ook dingen die jou beter uitkomen.
Tja, niet iedereen kan zo slim zijn als ik.quote:Op donderdag 13 februari 2020 10:54 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als dat zo was zou ik eerder blij zijn dat het Internationaal reizen met de trein zo kut gaat. Ik vlieg liever en een auto bevalt me ook veel beter dan een trein.
Ben blij voor je dat je het zo ziet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen kan zo slim zijn als ik.
Het is ook gewoon een kwestie van aanbod. Je overschat de vraag vanuit Oldenzaal en Venlo.quote:Op donderdag 13 februari 2020 10:41 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Het gaat niet om het snelle, maar om het gemak en dat word tegengewerkt met vele onnodige stops of indirecte diensten. Ze willen toch de trein promoten voor het internationaal reizen ? En ben blij dat je goede voorbeelden geeft, waarom zou je in godsnaam naar Arnhem willen vanaf Oldenzaal en Venlo naar Duitsland terwijl deze tegen de landgrenzen aan liggen en zelf sporen hebben. Onnodige kosten en reistijd, dan pakt men liever de auto.
Nogmaals, vraag en aanbod. Als er opeens miljoenen mensen vanuit Maastricht naar Brussel zouden willen, komt er wel een intercity.quote:Na Maastricht ligt nogal tegen de Belgische grens aan het staat in verbinding met Hasselt en Luik. Vanuit Luik kan je dan naar Brussel of Luxemburg. Alleen het is nu een stoptrein - extra NS tax, dus mensen pakken de auto of de domme keuze via Breda naar Brussel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |