abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191391328
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:26 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Lol, het gaat hier niet om de trein Amsterdam-Utrecht hé. Die volgende trein is allang volgeboekt dus succes daarmee!
In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten. :D
pi_191391346
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten. :D
Dan zit ik liever comfortabel op het vliegveld op een volgende vlucht te wachten inderdaad. Of eventueel vanaf een hotelkamer.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:40:30 #153
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191391350
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:24 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ja dit komt inderdaad wekelijks voor op vliegvelden.
haha moest lachen.
pi_191391359
Overigens zegt Eurostar zelf dit:

quote:
2. Punctualiteit en annuleringen

Eurostar legt voor zichzelf de lat hoog voor wat betreft punctualiteit en neemt alle voorzorgen om reizigers tijdig op hun bestemming te brengen. Ons doel voor 2019 is:

82% van de treinen arriveert binnen 5 minuten van de geplande aankomsttijd
91,5% van de treinen arriveert binnen 15 minuten van de geplande aankomsttijd

(...)

De resultaten van dit jaar tot eind mei 2019 zijn als volgt:

72,5% van de treinen arriveerde binnen 5 minuten van de geplande aankomsttijd
83,5% van de treinen arriveerde binnen 15 minuten van de geplande aankomsttijd
pi_191391364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een internationale trein mag je niet in de gangpaden staan of zitten hoor.

Althans, je mag een loopje maken, maar niet meer dan dat.
pi_191391928
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij een internationale trein mag je niet in de gangpaden staan of zitten hoor.

Althans, je mag een loopje maken, maar niet meer dan dat.
Bij treinen met verplichte zitplaatsreservering (zoals Thalys en Eurostar) niet idd. In de intercity naar Brussel mag dat wel. En in andere boemeltjes ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 13:52:29 #157
40566 Ericr
Livewrong
pi_191392134
Op den duur gaat die Eurostar vanaf Amsterdam Zuid i.p.v. Centraal. Nu ben je vanaf Zuid redelijk snel in het centrum maar een centrale ligging van het vertrek/aankomststation maakt de keuze voor de trein toch wel een stuk aantrekkelijker.
pi_191392209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:52 schreef Ericr het volgende:
Op den duur gaat die Eurostar vanaf Amsterdam Zuid i.p.v. Centraal. Nu ben je vanaf Zuid redelijk snel in het centrum maar een centrale ligging van het vertrek/aankomststation maakt de keuze voor de trein toch wel een stuk aantrekkelijker.
Dus dan moet Zuid wéér op de schop? Ik geloof niet dat dat binnen een aantal jaar gaat gebeuren.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191392211
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij treinen met verplichte zitplaatsreservering (zoals Thalys en Eurostar) niet idd. In de intercity naar Brussel mag dat wel. En in andere boemeltjes ook.
Bij de IC Berlijn werd laatst ook iedereen gesommeerd om uit het gangpad te gaan. En dat was tussen Amsterdam en Hilversum, waar je dus normaliter wel mag staan in de regulier IC.
pi_191392228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus dan moet Zuid wéér op de schop? Ik geloof niet dat dat binnen een aantal jaar gaat gebeuren.
Zuid gaat juist deels op de schop vanwege dit plan. Bovendien wordt Centraal ook helemaal gerenoveerd. Op Centraal komt meer comfort, maar daardoor ook iets minder capaciteit.

Zuid is overigens pas in 2030 klaar, dus inderdaad niet binnen een aantal jaar.
pi_191392240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zuid gaat juist deels op de schop vanwege dit plan.
Oh okee. Waar kan ik dat plan vinden?
pi_191392249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh okee. Waar kan ik dat plan vinden?
https://www.rijksoverheid(...)cs-en-amsterdam-zuid

https://nos.nl/artikel/22(...)50-miljoen-euro.html

https://www.volkskrant.nl(...)t-twee-bij~b5383ef6/

En:
quote:
Een van de stations waar de komende jaren veel gebeurt is station Amsterdam Zuid. Dat moet een station worden van "internationale allure". Het wordt drie keer zo groot als nu en qua voorzieningenniveau wordt het vergelijkbaar met Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
https://nos.nl/artikel/22(...)dam-op-de-schop.html
pi_191392379
Hmm, da's minder mooi. Kost me extra tijd om bij Zuid te komen, vergeleken met CS.
pi_191455736
quote:
LONDEN - De ticketverkoop voor de rechtstreekse Eurostar van Amsterdam naar Londen is officieel van start gegaan. Een enkeltje richting de Britse hoofdstad is te koop vanaf 40 euro, voor een retour ben je minimaal het dubbele kwijt.
bron
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:13:09 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191455980
Vanaf ja...
Ik heb al een beetje zitten rondkijken. Op de meest incourante vertrektijden inderdaad 40 euro en meestal is de retour dan duurder.
Wij willen in september, maar dat kan nu nog niet geboekt worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191456027
Geboekt voor juni: EUR 80,- voor een retourtje. *O*
Ga voor mijn werk en normaal vlieg ik; qua tijd en kosten voor overig vervoer van deur tot deur ontloopt het elkaar nauwelijks.
Als het bevalt, stap ik zeker over van vliegtuig naar Eurostar.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_191456386
Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Ik werk zelf in Brussel en pak daarvandaan geregeld de Eurostar naar Londen. Dat is vooral prettig omdat het een stuk minder gedoe is dan met het vliegtuig reizen en je bij aankomst meteen midden in de stad bent.

Met twee keer twee uur extra reistijd erbij vanuit Amsterdam weet ik niet of ik ook zo overtuigd zou zijn om de trein te nemen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:53:14 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191456578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:39 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Ik werk zelf in Brussel en pak daarvandaan geregeld de Eurostar naar Londen. Dat is vooral prettig omdat het een stuk minder gedoe is dan met het vliegtuig reizen en je bij aankomst meteen midden in de stad bent.

Met twee keer twee uur extra reistijd erbij vanuit Amsterdam weet ik niet of ik ook zo overtuigd zou zijn om de trein te nemen.
Als je met het vliegtuig gaat moet je 2 uur van te voren al op Schiphol zijn en dan moet je na landing in Engeland nog een heel eind (met extra kosten) met het OV naar het centrum van London.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191456697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je met het vliegtuig gaat moet je 2 uur van te voren al op Schiphol zijn en dan moet je na landing in Engeland nog een heel eind (met extra kosten) met het OV naar het centrum van London.
Het is inderdaad vooral dat stuk van en naar de meeste Londense vliegvelden wat tijd en geld kost.

Twee uur van tevoren op het vliegveld lijkt me nogal ruim. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is met de drukte op Schiphol, maar op Zaventem is een uur voor vertrek op dit soort vluchten doorgaans ruim voldoende (plus eventueel een kwartiertje extra als je koffers moet inchecken).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 15:16:19 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191456840
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:03 schreef Fred_B het volgende:

Twee uur van tevoren op het vliegveld lijkt me nogal ruim.
2 uur voor Europese vluchten en 3 uur voor Intercontinentale vluchten.
https://nieuws.schiphol.nl/hoe-laat-moet-ik-op-schiphol-zijn/
Poef.....gone! ©golfer
pi_191457185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:16 schreef golfer het volgende:

[..]

2 uur voor Europese vluchten en 3 uur voor Intercontinentale vluchten.
https://nieuws.schiphol.nl/hoe-laat-moet-ik-op-schiphol-zijn/
Ja dat is voor mensen die voor t eerst vliegen. Uurtje voor Europees is ruim zat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191467017
KLM zal ook volgen, duur grapje zo.

quote:
Passagiers van Transavia moeten vanaf eind maart betalen als zij grote handbagage, zoals een rugzak of rolkoffer, willen meenemen aan boord. Transavia is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die passagiers laat betalen voor handbagage.

Kleine handbagage, zoals laptops en handtassen, mag wel altijd gratis mee. "Als onze passagiers zeker willen zijn dat hun rolkoffer of rugzak in de cabine meegaat, kost dat 10 tot 30 euro per retourvlucht extra", vertelt een woordvoerder van Transavia dinsdag aan De Telegraaf.

Passagiers van buitenlandse luchtvaartmaatschappijen als Ryanair en Wizz Air moesten al bijbetalen voor hun handbagage. "Wie bijbetaalt voor handbagage, krijgt prioriteit bij het instappen, zodat er altijd genoeg ruimte is in de bagagebakken boven je stoel. Het gaat maar om een beperkt aantal toegestane reserveringen. Vol is vol, net als bij voorkeursstoelen", aldus de woordvoerder van Transavia.

Omdat de ruimte in de bagagebakken bij de zitplaatsen beperkt is, verdwijnen grote stukken handbagage nu al vaak in het ruim. Transavia zegt nu strenger te gaan toezien op de toegestane afmetingen en het maximale gewicht voor handbagage.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 12-02-2020 08:20:19 ]
pi_191467188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:13 schreef golfer het volgende:
Vanaf ja...
Ik heb al een beetje zitten rondkijken. Op de meest incourante vertrektijden inderdaad 40 euro en meestal is de retour dan duurder.
Wij willen in september, maar dat kan nu nog niet geboekt worden.
3 maanden vantevoren idd, wij zijn afgelopen week met de Eurostar naar Londen geweest 2 personen 246 euro in totaal op-en-neer. Maandagochtend 7:15 vanuit Den Bosch vertrekken en vrijdagmiddag om 17:15 vanuit Londen weer terug naar huis. Wij vonden het persoonlijk een stuk relaxter dan vliegen. Feit dat we in Londen met 15 minuten vanuit de trein bij het Hotel binnen waren was wel erg relaxed. Amsterdam CS zou vanuit Den Bosch een stukkie makkelijker zijn, dat scheelt overstappen op Breda om naar ofwel Brussel danwel Rotterdam te komen.
Maar 4.5 uur reistijd in totaal scheelt al met al niet veel met vliegen voor me en dan heeft de trein toch echt mijn voorkeur.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_191467338
Ik vind het wel fijn als ik naar Londen gaat dat je inkopen mee kunt nemen zonder dat je moet bijbetalen. Met 2 personen kun je het met de trein verdelen. Met het vliegtuig gaat het je geld kosten. Reken er maar op dat KLM deze melkkoe ook gaat gebruiken bij goedkope tickets in navolging dochtermaatschappij Transavia.
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:03:33 #175
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191468962
Mijn vriendin begon er van de week ook over. We gaan het waarschijnlijk meemaken binnenkort. Op zich ga ik sowieso liever met de trein dan met het vliegtuig, dan valt er tenminste nog wat te zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:48 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het wel fijn als ik naar Londen gaat dat je inkopen mee kunt nemen zonder dat je moet bijbetalen. Met 2 personen kun je het met de trein verdelen. Met het vliegtuig gaat het je geld kosten. Reken er maar op dat KLM deze melkkoe ook gaat gebruiken bij goedkope tickets in navolging dochtermaatschappij Transavia.
En dit ja. Eventuele spullen die je mee wil nemen gaat een stuk makkelijker zijn in een trein dan zo'n vliegtuig.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')